|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
konec nevole
Od: pepe1986
|
Pridané:
15.5.2016 15:57
toto by sa hodilo aj u nas, prestalo by sa konecne na slovensku otrocit 60h/tyzden za minimalku
|
|
Re: konec nevole
Od: pedro1978
|
Pridané:
15.5.2016 16:22
mal si sa lepsie ucit.
|
|
Re: konec nevole
Od: deja_vu
|
Pridané:
16.5.2016 8:40
no mne sa mimo pracovnej doby nedovola ani minister vnutra, ked nechcem. A to veru ze vacsinou nechcem.
|
|
Re: konec nevole
Od: capton
|
Pridané:
16.5.2016 10:09
Ja nechávam služobný mobil vo firemnom aute pred bytovkou, takže sa mi nikto nedovolá a mám pokoj.
|
|
Re: konec nevole
Od: pokiaľ
|
Pridané:
16.5.2016 21:21
Pokiaľ ťa nebude zamestnávateľ súrne potrebovať a nedovolá sa ti. Potom zoberú východniara, ktorý za 2/3 plat bude dvíhať aj v noci :)
|
|
Re: konec nevole
Od: lololol
|
Pridané:
17.5.2016 13:38
tak mu poprajem vela stastia. vychodnari boli vzdy najlepsi ritolizaci za par drobnych, take lacne stetky.
|
|
Re: konec nevole
Od: xspax
|
Pridané:
16.5.2016 9:34
netravuj je po pracovnej dobe
|
|
Re: konec nevole
Od: nggnf
|
Pridané:
15.5.2016 16:49
Kto ti kaze? Vycestuj von, zjednaj si lepsiu mzdu alebo zacni podnikat. Take moznosti a sloboda aka je dnes nebolo historicky nikdy a bohuzial nie kazdy si to uvedomuje. Stale sa najdu individua ktore budu frflat.
|
|
Re: konec nevole
Od: kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
|
Pridané:
15.5.2016 17:38
Hej, vela stastia s uznavanim VS diplomov v zahranici.
Ale ked chces pracovat ako umyvac riadu atd, jj, moznosti ako svina.
|
|
Re: konec nevole
Od: yetiii
|
Pridané:
15.5.2016 17:58
Vzdy ide o Tvoje schopnosti, znalosti, skusenosti. Ak si v niecom dobry nemas problem ani v zahranici pracovat v banke, IT spolocnosti inej firme. Len musis nato mat. A pochopitelne ovladat minimalne dva jazyky, plynulo. Ale vies sa uchytit aj v "robotnickych" profesiach, kde ich vies robit a mas aspon zaklad jazyka. Poznam sadrokartonistov, aj masiarov a nemaju problem zarobit 2,5-3k. Ale clovek musi nato mat, nesmie to byt luza.
|
|
Re: konec nevole
Od: Sanxo
|
Pridané:
15.5.2016 18:46
Pred tromi dňami som si nechtiac vypočul rozhovor dvoch mladíkov, ktorí sa rozprávali o tom, že jeden z nich pracuje ako zvárač vo Švajčiarsku, a zarába 35 € na hodinu (mal asi 3 ročnú audinu). Spomenul aj to, že jeho kolega - švajčiar, zarába za tú istú prácu dvakrát toľko...
|
|
Re: konec nevole
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
16.5.2016 8:16
A? Čo si tým chcel povedať...?
|
|
Re: konec nevole
Od: gfjgfhgdhvf
|
Pridané:
16.5.2016 15:04
Že slovákov vo švajčiarskej vždy bude druhotriedni zamestnanec.
|
|
Re: konec nevole
Od: fffffffff
|
Pridané:
16.5.2016 15:13
Inak povedané prvotriedne stetka.
|
|
Re: konec nevole
Od: tamtung
|
Pridané:
16.5.2016 18:08
kde si ich pocul ? stal si na semafore vo fabii vedla tej audine ? 35 na hodinu 8 hodin denne 5 ni v tyzdni ? alebo ked ma fusku ? 3 rocna audina nie je nic, pokial to nie je R8.. aj ta uz stoji okolo 60 tisic len..
|
|
Re: konec nevole
Od reg.: Wolverine
|
Pridané:
16.5.2016 9:45
milujem tieto mudrosti..cize riesenie nizkych platov na svk je v odchode do zahranicia? to je ako vyhoda?!
ach smejem sa, co viac musi vediet sadrokartonista v zahranici ako na svk???
|
|
Re: konec nevole
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
16.5.2016 10:08
Žeby ich pravidlá, normy, reč?
|
|
Re: konec nevole
Od reg.: Wolverine
|
Pridané:
16.5.2016 10:23
tak ani to uz neni pravda, rec netreba a ked sa pozrieme na situaciu v eu teraz, ani pravidla ani nic (vid pristahovalcov)
a k teme - cize podla tej logiky ak robim sadrokartonara na svk som socka a luza, a ak to robim na zapade som king a sikovny a dosiahol som svojou sikovnostou velmi vela :D
ako hovorim, smejem sa z toho...
|
|
Re: žiadna hrdost
Od: žiadna hrdosť
|
Pridané:
16.5.2016 13:37
Slovensko produkuje ekonomický utečenec.
|
|
Re: žiadna hrdost
Od: mongol4
|
Pridané:
16.5.2016 15:08
Ale kvalitné vzdelaných ekonomických utečencov.
|
|
Re: konec nevole
Od: 3 znaky 123
|
Pridané:
16.5.2016 10:16
Snívamj ďalej.
Poznám kopu vysokoskolakov, ktorý umyvaju záchody v anglický, lebo nie sú dosť ambiciózny.
|
|
Re: konec nevole
Od reg.: ´PPQ´
|
Pridané:
16.5.2016 14:15
ak maju gramatiku ako Ty, tak sa ani velmi necudujem.
|
|
Re: konec nevole
Od: smrat
|
Pridané:
16.5.2016 15:12
Slovensko gramatika ti je vo švajčiarskej na dve veci.
To je lepšie mať štátnici z anglictiny alebo madarcitz alebo ukrajinčiny.
|
|
Re: konec nevole
Od: ABCDEFGHIJKL
|
Pridané:
16.5.2016 15:35
az igazság
|
|
Re: konec nevole
Od: sem.sk
|
Pridané:
16.5.2016 17:16
Netreba ti zavolať záchranku?
Píšeš ako by si mal práve mŕtvicu.
|
|
Re: konec nevole
Od: tamtung
|
Pridané:
16.5.2016 18:06
2500 ano, a naklady ? alebo veris ze tych 2500 mas v kittsee ?
|
|
Re: konec nevole
Od: bbbfd
|
Pridané:
15.5.2016 18:42
naco potom stracat cas na slovensky diplom ked chces pracovat do zahranicia?
|
|
Re: konec nevole
Od: Vcfhgg
|
Pridané:
15.5.2016 21:20
V niektorých zamestnaniach je stále diplom výhoda, ak teda dopĺňa znalosti a nie je ich náhradou. Nie je treba ani úradné uznanie.
|
|
Re: konec nevole
Od: RIKK
|
Pridané:
15.5.2016 20:05
S uznanim svk dilomu minimalne v eu nieje ziaden problem, staci si vyhladat od toho urad a riadit sa ich pokynmi. Horsie je ked aj mas dilom ale hladas si pracu stylom "i looking from job"
|
|
Re: konec nevole
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
16.5.2016 0:00
No to určite. Ja som so slovenským diplomom nikde žiadne problémy nemal ;-)
|
|
Re: konec nevole
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.5.2016 8:41
aj ako umyvac riadu na zapade zarobis viac. a hlavne, nebudes otrocit 60 hodin tyzdenne a nikto ta nebude po pracovnej dobe otravovat emailami.
|
|
Re: konec nevole
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
16.5.2016 9:27
Keď môže JUDr. čistiť letisko...
Ono iné je smutné, že nám zrazu nestačí to čo máme, celé desťročia to každému stačilo, a zrazu nie.
Ak sa nevie človek prispôsobiť a uskromniť, nikdy sa nebude mať dobre...
|
|
Re: konec nevole
Od: Hehdhddj
|
Pridané:
15.5.2016 17:44
Este pockajme par rokov, to budu zmeny. Srandy kopec
|
|
Re: konec nevole
Od: yetiii
|
Pridané:
15.5.2016 17:55
Toto socky nepochopia nikdy, a preto su socky. Socka bude nadavat na vsetko okolo len nie na svoju tupost a neschopnost.
|
|
Re: konec nevole
Od: ABCDEFGHIJKL
|
Pridané:
15.5.2016 20:23
Aka je tvoja definicia socky?
|
|
Re: konec nevole
Od: ggghh
|
Pridané:
15.5.2016 21:56
vsak teraz napisal :D
|
|
Re: konec nevole
Od: ABCDEFGHIJKL
|
Pridané:
16.5.2016 9:03
Takze kazdy kto nadava na vsetko je socka?
|
|
Re: konec nevole
Od: Svetozár II
|
Pridané:
16.5.2016 9:16
Slovo socka pouzivaju vacsinou nast rocny pubertaci, ktory v zivote nikdy nic nedokazali.
Pod sockou sa rozumie clovek v nudzi.
|
|
Re: konec nevole
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.5.2016 8:45
pre predstavu: http://dopice.sk/hrc
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: saruman
|
Pridané:
15.5.2016 16:54
e-mail po pracovnej dobe môže prísť. Vybavím ho až ráno nasledujúci deň v práci. Netreba žiadny zákon.
|
|
Re: žiadny problém
Od: pedro1978
|
Pridané:
15.5.2016 17:18
alebo vybavim vecer pri telke.
snad nebude teraz firma/zakaznik cakat do rana na odpoved?
|
|
Re: žiadny problém
Od: lololol
|
Pridané:
16.5.2016 8:39
bude cakat. a ak by nedajboze skusil vecer pri telke otravovat osobne (uz aj to sa mi stalo), poleti s hanbou z mojich dveri okamzite.
|
|
Re: žiadny problém
Od: pedro1978
|
Pridané:
16.5.2016 9:41
ako myslis.
v kazdom pripade, niektori zakaznici ziju v inom casovom pasme a okamzita odpoved (do jednej hodiny od hlasenia problemu) je znakom toho, ze sa clovek/firma o zakaznika zaujima a neserie na neho.
ty sa tiez potesis, ked ti vecer o osmej vypadne router, napises z mobilu spravu alebo si zavolas firme, a na druhom konci ti chlapik zdvihne fon alebo odpise, ze vseicko bude all right, rano cez weekend ta okolo deviatej-desiatej caka nahrada.
|
|
Re: žiadny problém
Od: stoneage
|
Pridané:
16.5.2016 12:46
to asi robia na smeny, ne? ne ze sa firma spolieha ze polozim pivo a idem opravovat routery
|
|
Re: žiadny problém
Od: ksakruman
|
Pridané:
15.5.2016 17:20
to sice ale, ale podvedome zapracovalo ..... preto je lepsie, ak sa tym vobec nezaoberas - teda ani len naznaky - az vtedy si mal skutocne volno :-)
|
|
Re: žiadny problém
Od: grtbhrt
|
Pridané:
15.5.2016 17:37
Ked som tak uvedomely, ze viem, ze mam podvedomie, tak hadam dokazem v k9 mail klientovi nastavit, ze toto a toto konto mi nesynhronizuje mimo pracovnej doby...
|
|
Re: žiadny problém
Od: grcbhrt
|
Pridané:
15.5.2016 19:54
vravim ze najlepsie je sa tym nezaoberat - ked si nastavujes filtre podvedome si aj pocas volna v praci, a nemas skutocne volno (stale myslis na to, ci prisiel nejaky mail a co zase bude treba urobit v praci atd - preto je najlepsie sa tym vobec nezaoberat a teda zabranit aby vobec nejaky mail nielenze neprisiel ale ani nebol napisany
|
|
Re: žiadny problém
Od: quix_
|
Pridané:
15.5.2016 20:55
cize najlepsie bude vypnut mail server mimo pracovnej doby, nie? jebus
|
|
Re: žiadny problém
Od: ABCDEFGHIJKL
|
Pridané:
15.5.2016 21:10
uplne staci vypnut firemny mobil
|
|
Re: žiadny problém
Od: kvik_
|
Pridané:
15.5.2016 21:29
nepochopil si to prasiatko moje, najlepsie bude zariadit aby firma nepisala maily zamestnancom pocas ich volna a aby dokazala zorganizovat svoje veci tak, aby na to nebola odkazana
|
|
Re: žiadny problém
Od: quix_
|
Pridané:
16.5.2016 14:33
a ako zariadi firma aby sa ku mne nedostal cez firemny mail, email od zakaznika?
|
|
Re: žiadny problém
Od: p1r4t
|
Pridané:
15.5.2016 17:28
tak ti zavolam aby si ho kurwa vybavil ESTE DNES :D
|
|
Re: žiadny problém
Od: ...
|
Pridané:
15.5.2016 17:37
Zavolas mi kam - na firemny telefon, ktory som si "zabudol" v kancli? Pretoze sukromne cislo na mna nemas.
|
|
Re: žiadny problém
Od: TvojBoss
|
Pridané:
15.5.2016 17:48
Tak si mas brat firemny, na to si ho dostal. A zajtra sa mozes zbalit lebo mas padaka, frajer.
|
|
Re: žiadny problém
Od: ...
|
Pridané:
15.5.2016 17:53
Nemam problem, pre takeho idiota by som nerobil ;)
|
|
Re: žiadny problém
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
15.5.2016 18:08
Na druhej strane taká pozícia zároveň poskytuje ideálnu príležitosť na objasnenie danej skutočnosti presne v súlade s pokynmi a požiadavkami obľúbeného nadriadeného.
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.5.2016 8:49
nezabudaj na mastne odstupne. vyhodil ta vlastne za co? za to ze si nepracoval mimo pracovnu dobu? teda ze si sa riadil pracovnou zmluvou? vyklep z neho co najviac, nech sa nabuduce uvedomi ;)
|
|
Re: žiadny problém
Od: panko111
|
Pridané:
16.5.2016 21:35
Pánko je nám nejaký hustý :)
Keď si zaumienim, že ťa vyhodím tak ťa vyhodím aj bez odstupného a budeš rád, že si mohol v pokoji odísť.
Neveríš?
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.5.2016 22:05
musis uviest dovod vypovede, nemozes len tak, ze halabala vyhodit zamestnanca bez dovodu http://dopice.sk/hrM
a ak uvedies ako dovod neplnenie pracovnych povinnosti myslis mimo pracovnu dobu, tak velmi neobstojis.
|
|
Re: žiadny problém
Od: Panko111
|
Pridané:
16.5.2016 23:24
Veď ťa pekne poprosím (medzi 4 očami) aby si si zbalil veci, že ťa už nepotrebujem nič viac :)
Verím, že by sme sa dohodli :) predsa by sme si nerobili naschvály.
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.5.2016 23:25
nie. daj mi to pekne na papieri.
|
|
Re: žiadny problém
Od: lololol
|
Pridané:
17.5.2016 13:43
aha, takze Panko111 je taky typicky slovensky podnikatel/zamestnavatel = podvodnik a hajzel. Nic nove sme sa nedozvedeli :)
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.5.2016 19:55
no a tento zakon je presne koli sefom ako si ty..
|
|
Re: žiadny problém
Od: pedro1978
|
Pridané:
15.5.2016 19:59
a preto sa zodpovednejsim zamestnancom dava podpisat aj pohotovost, resp dava firemny mobil.
luzam makajucim za minimalku, alebo nahraditelnym aj cvicenou opicou, sluzobny mobil fakt chybat nebude. ani v robote, ani na urade prace.
|
|
Re: žiadny problém
Od: lacikus
|
Pridané:
15.5.2016 20:15
Presne kvoli takymto poziadavkam sa zaviedlo obmedzenie na pocet hodin stravenych pohotovostou. A je logicke, ze sa zaviedol limit aj na maily a spol. Ked uz zamestnavatel nevie co od dobroty a chce obchadzat 8 hodin ako sa da..
|
|
Re: žiadny problém
Od: Trfgg
|
Pridané:
15.5.2016 21:35
Za pohotovosť je aspoň u nás príplatok v hodnote, ako keby človek makal 2/3 času čo drží pohotovosť. A pohotovosť sa drží len cez deň a strieda sa viac ľudí, takže sa dá aj vyspať.
|
|
Re: žiadny problém
Od: ...
|
Pridané:
15.5.2016 22:21
tak potom je to u vás nad rámec Zákonníka práce. Pretože podľa neho je odmena za pohotovosť 25% priemeru mzdy.
|
|
Re: žiadny problém
Od: sdsdasd
|
Pridané:
15.5.2016 22:29
Tak ja sa nesťažujem. Je pravda, že je niekedy treba cez pohotovosť niečo robiť (len fakt kritické veci) a to nikto extra nezaplatí.
|
|
Re: žiadny problém
Od: e1.
|
Pridané:
16.5.2016 8:00
Ak počas pohotovosti pracuješ, tak sa to má počítať ako normálny pracovný čas + percento za nadčas mimo pracovnú dobu.
Ďalším problémom je, že ak máš náhodou počas pohotovosti niečo na riešenie a pracuješ napr. od polnoci do šiestej ráno, tak teoreticky máš prísť ráno na ôsmu do práce. Otázkou ostáva, že kedy máš potom spať, a toto som v zákonníku práce nevidel.
|
|
Re: žiadny problém
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
16.5.2016 8:37
Tam nie je zmienka o spánku ale o čase na odpočinok - mimo práce, to stačí. To, či Ty spíš, aebo žehlíš je Tvoj trabl...
|
|
Re: žiadny problém
Od: dgfdfg
|
Pridané:
15.5.2016 20:50
Firemny telefon nesluzi na pracu v sukromnom case. Ak ano, ide o nadcasy a tie su platene a (po) dohode so zamestnancom. Ak to firma neakceptuje, tak pa-pa a posielam inspekciu prace. Zakonnik prace hovori dost jasne ;)
|
|
Re: žiadny problém
Od: telefón
|
Pridané:
15.5.2016 21:48
Keby si mi dal za toto výpoveď, tak by som prišiel ja prv z basy, ako ty s nemocnice :)
|
|
Re: žiadny problém
Od: 5eter
|
Pridané:
16.5.2016 10:42
No ty si nevidel Zakonnik prace ani z rychlika. S takymto pristupom by si akurat tak coskoro schytal na drzku od zamestnanca, ktory ten zakon na rozdiel od teba pozna. Frajer.
Aale, podla tvojich reci aj tak sudim, ze makas niekde za pasom vo VW.
|
|
Re: žiadny problém
Od: pedro1978
|
Pridané:
15.5.2016 20:06
to, ze zamestnavatel nema tvoj sukromny fon je znak toho, ze si, kokotenko, nikdy nepracoval.
kontakt sa vyzaduje uz pri posielani zivotopisu, pri pohovore a pri nastupe do prave (plus este rodina v pripade, bozechran, urazu).
este aj pri brigadach a fuskach davas na seba kontakt, keby nahodou bolo treba extra sichtu potiahnut, alebo by sa nieco ineho poondilo.
|
|
Re: žiadny problém
Od: ...
|
Pridané:
15.5.2016 20:47
Moj mily kokotenko, poslal som svoj zivotopis priamo majitelovi a obisiel tym cele retardovane HR ci ako si teraz hovoria. Kontakt bol len mail a ak mu za to stojim posle odpoved mailom ci sa chce osobne stretnut - co sa tak aj stalo. Inak, otazka znie, co mi brani si cislo po nastupe zmenit? Nic. Vies, ja mam pracu, kde mozem stravit casu kolko chcem a nemam problem ostat dlhsie ak si to situacia vyzaduje. Rovnako ako si nemusim pytat nadcas a kludne tam mozem sediet od rana do vecera a naopak, ked sa par dni neukazem, ked si beriem nahradne volno o dovolenke nehovoriac, tak sa z toho nikto nejde posrat. Lenze moj zamestnavatel sa nehra na riaditela zemegule a moju pracu si vazi. Pre hnupov s takou kulturou vyjadrovania ako niektori tu predviedli by som mal mimo pracovnej doby uplne uprdele a este sa ohanal aj paragrafmi v pripade vyhrazania sa zamestnavatelom + ako bonus by mali extra znizenu kvalitu mojej prace.
|
|
Re: žiadny problém
Od: ABCDEFGHIJKL
|
Pridané:
15.5.2016 21:15
Si jednoducho borec.
|
|
Re: žiadny problém
Od: pedro1978
|
Pridané:
15.5.2016 22:41
takze aktivacne prace ci ako to teraz volaju...
|
|
Re: žiadny problém
Od: ...
|
Pridané:
15.5.2016 22:50
Joj ty moj maly hrdina. Viem si ta zivo predstavit, ze niecomu naozaj sefujes. Ale nie preto, ze si odbornik, ale preto, ze si obycajny posuk. Keby si bol v pozicii mojho zamestnavatela a vyhodis ma za to, ze ti seriem odpovedat na telefon mimo pracovnej doby, tak sa hodis o 2-3 roky v pokroku s5. Som zvedavy, ako by si potom skakal po strop od radosti. Ak sa ty spravas k zamestnancom ako hovnam (pochybujem, ze niekoho zamestnavas), tak sa potom necuduj, ze zamestnanec ta povazuje za hovno a bude ta tolerovat len dovtedy, kym ho ta pretvarka prestane bavit. Len zase ak sefujes smene na linke, tak to potom ja som vecsi sef na tych aktivacnych pracach.
|
|
Re: žiadny problém
Od: pedro1978
|
Pridané:
15.5.2016 23:16
vyzera, ze som trafil klinec po hlavicke.
|
|
Re: žiadny problém
Od: Havranek
|
Pridané:
16.5.2016 0:27
Co si taky najedovany? Nato ako sa chvalis aka je to pohodova robota si celkom pod stresom a potreboval dovolenku ako sa zda ;)
|
|
Re: žiadny problém
Od: Pedro1978
|
Pridané:
16.5.2016 5:07
valium, Havranek, myslim, ze nas kolega nutne potrebuje valium, lebo ho pri lopate a hrabliach roztrhne od jedov :)
|
|
Re: žiadny problém
Od: ABCDEFGHIJKL
|
Pridané:
16.5.2016 8:07
Urcite budes "vecsi" sef na aktivacnych a nie iba zamestananec?
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.5.2016 8:55
a preco tak nabrusene? ja by som bral, keby ma vyhodi pre nezdvihnutie telefonu mimo pracovnu dobu. idealne nech to aj do vypovede napise ako dovod. z toho vysudis slusne odstupne a najdes si aspon rozumnejsieho zamestnavatela.
|
|
Re: žiadny problém
Od: ///
|
Pridané:
16.5.2016 8:07
Jasne ale pracovat pre mimovladku a tvarit sa ze co si dokazal :))) .
|
|
Re: žiadny problém
Od: ...
|
Pridané:
16.5.2016 8:43
Vies co sa mi paci? Ze nutne si potrebujete dokazat, ze toto nemoze fungovat v druhom sektore. Je mi naozaj luto, ze mate takych zamestnavatelov, pre ktorych ste len kus podradnej pracovnej sily. Bud vymen zamestnavatela, alebo ta tvoja praca za tolko naozaj stoji. Zavist byva svina.
|
|
Re: žiadny problém
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
16.5.2016 10:56
To nie je závisť...
Množstvo ľudí je nespokojných so svojim zamestnaním, či aspoň so svojim vedúcim, ktorý Ti inak kazí záujem byť v tej práci dobrý, aby Ťa bavila a tak.
Ak je nejaký manažér, alebo aj hocikdo pridlho na jednom pracovisku, je to zlé...
|
|
Re: žiadny problém
Od: 33jkl33
|
Pridané:
15.5.2016 18:25
To by som ti musel zodvihnúť ten telefón. Keďže mám súkromný telefón tak JA rozhodujem kedy ho zodvihnem. A počas voľna predsa nebudem dvíhať telefón z roboty.
|
|
Re: žiadny problém
Od: pedro1978
|
Pridané:
15.5.2016 19:56
no vidis. a ja rozhodujem, ci dam veducu funkciu niekomu, kto mi telefon zdvihne, alebo tebe.
|
|
Re: žiadny problém
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
15.5.2016 20:30
to aj koordinator VPP
|
|
Re: žiadny problém
Od: 33jkl33
|
Pridané:
15.5.2016 22:00
Lenže ja vedúcu funkciu nechcem.
|
|
Re: žiadny problém
Od: Pedro1978
|
Pridané:
16.5.2016 5:10
respekt.
nie kazdy ma na to nejake procesy, aby zvladal par ludi riadit, a/alebo priamo zodpovedat za cinnost inych, a este menej ludi si to dokaze aj priznat.
|
|
Re: žiadny problém
Od: 33jkl33
|
Pridané:
16.5.2016 6:23
Ja si to nemám problém priznať. Skúsil som si to a nebaví ma to mať na starosti nejaké trubky a stále sa s nimi nervovať. Ďakujem, neprosím.
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.5.2016 19:57
na druhej strane, raz moze prist situacia, ked sa zamestnavatel bude rozhodovat ci prepusti teba alebo kolegu.. kolega zvdiha aj o polnoci piatok sviatok nedelu vzdy... co myslis, kto dostane padaka? :)
|
|
Re: žiadny problém
Od: pedro1978
|
Pridané:
15.5.2016 20:05
toto... alebo sa nieco v robote jeho vinou dojebe a budem potrebovat jeho pomoc. on je ale na dovolenke. hadam neodstavim na dva tyzdne firmu len preto, ze niekto nezdviha fon?
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.5.2016 20:12
alebo len obycajna bezna vec, ze ta poslu do firmy, kde zvycajne chodieva kolega, a ty sa potrebujes spytat, ze ake tam maju admin heslo alebo inu podstatnu vec, ktoru potrebujes teraz hned na vyriesenie zakaznikovho problemu. Striktne zakonom zakazat kontaktovanie pracovnika v pracovnej veci mimo pracovneho casu je picovina.
|
|
Re: žiadny problém
Od: noob_
|
Pridané:
15.5.2016 20:19
naopak, ak je firma nutena zasahovat do volna zamestnanca kvoli takymto veciam, znamena to len ze ta firma je len neschopna organizacie
|
|
Re: žiadny problém
Od: 78569822365
|
Pridané:
15.5.2016 20:43
Problém nie je v tom, či zamestnanec zdvihne telefón cez víkend, ale ten, či je jeho šéf ochotný za túto službu adekvátne zaplatiť. Vo firme proste sú situácie kedy šéf musí kontaktovať zodpovednú osobu eventuálne v limite 24/7. Pokiaľ sa dohodnú na primeranej cene za potenciálny zásah do súkromia zamestnanca je to od šéfa ok, pokiaľ to chce od zamestnanca zadarmo je magor.
|
|
Re: žiadny problém
Od: asdfasdfadsf
|
Pridané:
15.5.2016 22:21
Povedz mi, ako zorganizujes firmu, ktora poskytuje nejaku sluzbu - najjednoduchsie vo forme serveru. Vplyvom chyb raz za cas server spadne alebo sa zacykli. 95% pripadov vyriesi skript tym, ze restartuje bud aplikaciu alebo cely server. Niekedy si ale restartami nepomozeme - napriklad ked sa na disku niekde vyskytli blbe data a server proste nenabehne alebo nabehne a robi stale nezmysly, data mu chybaju alebo tak nieco.
Monitoring to zachyti a vtedy to deleguje na cloveka, ktory prave drzi pohotovost. Mas ine riesenie ako pohotovost a vyhlasenie, ze v piatok od 15:00 nikto nerobi a nech ludia pockaju do pondelka rana?
|
|
Re: žiadny problém
Od: ...
|
Pridané:
15.5.2016 22:44
Lenze tu nejde o pohotovost. Tu ide o to, ze mas regulerne volno po pracovnej dobe a niekto si mysli, ze ty mas povinnost riesit jeho problem a najlepsie zadarmo. S tym, ze sa ti este moze vyhrazat, ze ved ked to neurobis, tak ta vyhodi. Pohotovost je ok. vyzadovat od zamestnanca, ze ti bude robit otroka uz nie je ok.
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.5.2016 9:04
vzdy mas cloveka v pohotovosti, aj v piatok po 15:00 a cez vikendy. samozrejme, striedas tam viac ludi ;)
problem solved, next...
|
|
Re: žiadny problém
Od: 5eter
|
Pridané:
16.5.2016 10:53
Ale odkedy je pohotovost pracovnym volnom? Ved sa tu miesaju hrusky s jablkami. S pohotovostou nikto problem nema (ak je zaplatena). Problem tu je so zamestnavatelmi, ktori si myslia, ze zamestnancov vlastnia a mozu od nich vyzadovat, aby boli dostupni 24h denne.
|
|
Re: žiadny problém
Od: lacikus
|
Pridané:
15.5.2016 20:13
Ak nejaky proces stoji a pada na konkretnom cloveku, tak to je v tej firme velmi zle vymyslene:
- moze ho zrazit elektricka
- moze necakane ochoriet
- moze dat vypoved a nahrade sa zabehne tak za pol roka
Na co narazam? Na to, ze ak firma musi cloveka otravovat mimo pracovnej doby a pocas dovolenky, lebo je nenahraditelny, tak je to sakra dolezita osoba a firma si neuvedomuje riziko, ktoremu sa vystavuje.
|
|
Re: žiadny problém
Od: Cgdhfd
|
Pridané:
15.5.2016 21:40
Pri pohotovosti nejde nutne o jednotlivca. Aj lekári držia pohotovosť a niekto to robiť musí. Aj mimo pracovnej doby, ale za primeraný príplatok a s obmedzeniami.
|
|
Re: žiadny problém
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
15.5.2016 21:58
A keď na to poukáže, dostane naviac úlohu také tvrdenie zdokladovať... najlepšie v Exceli.
|
|
Re: žiadny problém
Od: 33jkl33
|
Pridané:
15.5.2016 22:06
Také tvrdenie sa najlepšie zdokladuje aspoň 14 dňovou PNkou. :D
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: Trovaricon
|
Pridané:
15.5.2016 22:47
Ver mi, niektorym pribrzdencom "managerom" ani potom nedojde resp. nic sa s tym nerobi.
|
|
Re: žiadny problém
Od: lacikus
|
Pridané:
15.5.2016 20:17
Podla mna toto je jedna z veci, na ktorej by sa mali obe strany dohodnut este pocas pohovoru. Je to jedna zo zakladnych otazok, hned po otazke, ci dostane clovek mobil alebo notas.
A kedze obe strany sa dohodli, tak nie je dovod robit si naprieky nasledne.
|
|
Re: žiadny problém
Od: 33jkl33
|
Pridané:
15.5.2016 22:10
Keď je to vopred jasne dohodnuté oboma stranami tak no problém. Ale keď ta nadriadený chce zj*bať za to že nedvíhaš svoj súkromný telefón v dobe voľna tak to kua nie.
|
|
Re: žiadny problém
Od: telefonista
|
Pridané:
15.5.2016 22:32
Súkromný telefón zamestnávateľ nemá čo mať. A firemný mám mimo pohotovosti vypnutý a ešte nikdy mi neprišla SMS, že ma niekto kontaktoval.
|
|
Re: žiadny problém
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
16.5.2016 10:26
Zvláštny názor...
|
|
Re: žiadny problém
Od: Pedro1978
|
Pridané:
16.5.2016 18:13
bezny u ludi, co nikdy nerobili.
|
|
Re: žiadny problém
Od: sadfsaf
|
Pridané:
15.5.2016 20:52
Ta firma :) .. ale hej, ja viem, je to bezna prax. Bohuzial :( Vivat Slovakistan - bananistan.
|
|
Re: žiadny problém
Od: 33jkl33
|
Pridané:
15.5.2016 22:23
Ani jeden môj kolega (na rovnakej pozícii ako ja) sa neunúva dvíhať cez voľno telefón. Nemáme to totiž v popise práce.
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.5.2016 8:58
to si mozeme rovno pvoedat, ze kolega kazdy den ostane v praci o hodinu dlhsie (nezaplatene, nikde si to neodstikne, cize akoby tam nebol), lebo ho to bavi.
schvalne, kto dostane padaka? on, alebo ja co nerobim nadcasy zdarma?
a hla, napriek tomu mame uspesne zavedeny zakon o tom, ze nadcasy maju byt hradene a nikto neplace.
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: roob_
|
Pridané:
16.5.2016 9:42
ten zakon je len na papieri, v praxi na vela miestach nefunguje. Napr. v ZF Sachs musis na zaciatku roka narobit 50 hodin nadcasov zadarmo, volaju to flexibilita a sluzi to na to, ze ked ides k zubarovit atd. Na to je ale iny zakon, ze mozes byt 7 dni... ani ta neoseru, nepredlzia ti zmluvu ked vela chybas. Vela stastia pri sude s nadnarodnou korporaciou. Hurvinek vlaka, vies...
|
|
Re: žiadny problém
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.5.2016 10:36
to ze v praxy na niektorych miestach to nefunguje, neznamena ze sa nemame snazit aby to fungovalo aspon na tych ostatnych.
vies, v praxi je vela ludi na svete hladnych, neznamena ze prestaneme vsetci jest.
ak je pravda co pises o ZF Sachs, tak si tu firmu pisem do zoznamu firiem, s ktorymi nechcem mat nic spolocne.
|
|
dQujlLhUJJktx
Od: JimmiXS
|
Pridané:
7.8.2016 14:15
6D0n7E http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
|
|
hRyCzgTsIxuK
Od: JimmiXS
|
Pridané:
7.8.2016 21:13
eKt0Z7 http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
|
|
reality with no reality
Od: jahôdka
|
Pridané:
15.5.2016 18:56
takze po pracovnej ocakavat priatelsku spravu od sefa, pripadne fotku s komentikom?
|
|
Tak to chodi
Od: ParaNoik
|
Pridané:
15.5.2016 19:19
Dôležitejšia ako zákon je vlastná sebadisciplina. Mnoho ľudí nevie kedy prestať a sami dovolia a vedome stieraju hranice medzi prácou a súkromným životom. Najhoršie je, keď niekto je blbec a sedí na mobile - v práci - nonstop. Potom dostane "funkciu" a rovnaký prístup vyžaduje aj od podriadených.
|
|
Meno:
Od: Meno:
|
Pridané:
15.5.2016 19:49
to su kktiny, to ze poslem mail po pracovnej dobe neznamena ze cakam od zamestnanca aby to riesil hned. Na to su mobilne telefony.
|
|
Re: Meno:
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.5.2016 20:14
hlavne email nieje forma komunikacie, kde sa ocakava okamzita odozva :)
|
|
dnes má meniny Žofia
Od: neprihlásený.
|
Pridané:
15.5.2016 21:01
mne zas z domu nejde otvorit firemny email,takze nemam take problemy
|
|
Re: dnes má meniny Žofia
Od: nepracujuci
|
Pridané:
16.5.2016 6:46
Ja som na tom podobne. V ramci bezpecnosti nie je pristup na emaily mimo firmu, takze mam klud.
|
|
ubohee
Od: echhhhhhh
|
Pridané:
15.5.2016 22:43
Je ubohe ze taketo samozrejmosti musime davat do zakona. Pokial to nieje doktor co zachranuje zivoty, tak nech aj skrachuje taka "uspesna" firma, ktora nieje schopna zorganizovat pracu a odflakne pripravu aj na kriticke situacie...
|
|
ale ano
Od: dnes má meniny Žofia
|
Pridané:
15.5.2016 23:18
staci nebyt hluupy anechat si posielat firemnu korespondenciu na sukromny mail.ja som to vyriesel ,zriadel som si firemny mail.no chapando?? ide to nokmaalne .cahpes::???? priezvyskoZaciatocnepismenomenaZAFINACfirma.sk.
nokmalne kej som doma sa na firemny mailovy server netostanem lebo som neni fo firemnej sieciii a nemam la Baracuda VPN nascastie account.chapes ci nechapes.
asi neeeee
|
|
Re: ale ano
Od: Pedro1978
|
Pridané:
16.5.2016 5:13
MobileZavinacWork na Teba :)
|
|
navrhujem minimalnu mzdu 3000E
Od: FicikR
|
Pridané:
16.5.2016 1:03
Ja navrhujem minimalnu mzdu 3000E
Pracovnu dobu 3dni*5hodin/tyzden
|
|
Re: navrhujem minimalnu mzdu 3000E
Od: pedro1978
|
Pridané:
16.5.2016 5:04
ak mas dlhe pero alebo pekne cicky (pripadne oboje), ml ozes skusit robit nobl kurvu. to by ti tak sedelo :)
|
|
Smutné
Od: sensei-san
|
Pridané:
16.5.2016 8:04
Zjavne nikto z diskutujúcich nepracuje vo firme, ktorá mu vyjde v ústrety aj keď nemusí.
Ja pomôžem zamestnávateľovi a zamestnávateľ pomôže mne. Ani jedna strana to nezneužíva, netrvá skalopevne na požiadavkách, na ktoré nemá nárok, ale vzájomne si pomôžu ak môžu. A obe strany sú spokojné. Prečo je to taká zriedkavosť?
|
|
Re: Smutné
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
16.5.2016 8:20
Lebo kláštor, okrem toho, že je neziskovka, na určitých požiadavkách skalopevne trvá, sensei-san, a nárok, ako subjektívna predstava, umožňuje aj subjektívny výklad.
|
|
Re: Smutné
Od: sensei-san
|
Pridané:
16.5.2016 9:07
a) kde si prišiel ku kláštoru??
b) prečo by nárok mal byť subjektívnou predstavou? Nárok je definovaný pracovnou zmluvou. Vravíš, že jej výklad je subjektívny? Iba ak všetko je subjektívne. V tom prípade neexistujú prekážky brániace mi subjektívne definovať tvoj pokus o aktivitu v tejto diskusii za garantovane irelevantný.
|
|
Re: Smutné
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
16.5.2016 9:16
a) kde si prišiel k tomu, že mám kláštor?
b) a?
|
|
Re: Smutné
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
16.5.2016 9:15
tam, kde to obom stranam takto vyhovuje to je fajn. ja tiez riesim niektore firemne veci z domu (a potom v praci si citam dsl a pod). aj tak vacsinou ide iba o to, ze nejaku sluzbu restartujem, co zaberie par minut.
ale je tam obrovsky priestor pre zneuzitie zamestnancov (co sa casto aj deje), takze podporujem snahu zamedzit tomu.
pamatam si, ked som bol este maly a sprosty (dnes uz maly nie som), moja matka si brala z prace kila papierov a zmluv, ktore potom doma do 8-9 vecera este podpisovala a riesila. chnapes? pracovna doba jej koncila 15:30, 16:00 bola doma a potom do 21:00 este sedela nad pracou (s obcasnou pauzou na jedlo, toaletu a nakrmenie deti). a s urcitymi obmenami sa toto deje vo firemnom prostredi casto aj dnes.
|
|
hmmmmmmm
Od: buuuuuuuu
|
Pridané:
16.5.2016 10:28
Výživné čítanie sekcie komentáre. Posielam kvety.
|
|
praca doma
Od: domovnik
|
Pridané:
16.5.2016 11:29
to, ci robim doma, zavisi od toho, kolko mi platia a ako silno ma praca bavi.
ale upravit to v ramci zákonníka prace je dobry napad, ale malo by to byt vyvazene tym, ze zamestnanci nebudu extremne chraneni pred vypovedou a pred povinnostou nieco aj spravit.
|
|
5ročnica
Od: Ujo Kapitalista
|
Pridané:
17.5.2016 8:58
Ďalšia socialistická somarina, ak mám na zmluve že mám robiť maily a telefony po práci, tak to budem robiť a ak nemám, tak nebudem. Ale socialista príde a zakáže to aj ľuďom čo to robia dobrovoľne, lebo môže....
|