|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nahodou
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
11.4.2016 9:42
mne to takto vyhovuje.
|
|
Re: Nahodou
Od: Linux top
|
Pridané:
11.4.2016 12:38
Aj mne.
Som spokojný s Linuxom.
Masovosť neznamená kvalitu.
|
|
Re: Nahodou
Od: tak tak
|
Pridané:
11.4.2016 12:51
Torenty, warez ťahám iba na linuxe.
|
|
Re: Nahodou
Od: 4percentnakvalita
|
Pridané:
11.4.2016 15:02
Len to ani nemasovost...
|
|
Re: Nahodou
Od: asdfasdfsadf
|
Pridané:
11.4.2016 16:47
ale kvalita predpoveda masovost
|
|
Re: Nahodou
Od: fatrat
|
Pridané:
11.4.2016 18:19
Len hlavne aby to nebolo mastné.
|
|
Re: Nahodou
Od: quix_
|
Pridané:
11.4.2016 21:08
o tom, ze to nie je pravda, by mohlo hovorit mnoho spolocnosti, standardov a technologii.. ehm sun microsystems :D
|
|
Re: Nahodou
Od: _________________
|
Pridané:
12.4.2016 10:52
miliardy much sa nemozu mylit
|
|
Re: Nahodou
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
11.4.2016 12:49
"...PC pristupujúcich na Internet v marci dosahoval iba 1.78%" - a vsetci su tu na DSL.sk :)
|
|
Re: Nahodou
Od: vyhovuje
|
Pridané:
11.4.2016 12:52
Vďaka tomu je Linux bezpečný.
|
|
Re: Nahodou
Od: whudasd
|
Pridané:
11.4.2016 15:29
chcel si povedat "vdaka tomu nebolo objavenych vela bezpecnostnych dier" :D
|
|
Re: Nahodou
Od: prisiel Ahmed, posli spat
|
Pridané:
12.4.2016 7:12
Ano, lebo taki ludia sa zameriavaju na desktopovy trh, aby sa mohli pozerat na tvoje fotografie s frajerkou.
Logika nulova.
|
|
Re: Nahodou
Od: akto79
|
Pridané:
13.4.2016 8:03
by si bol velmi prekvapeny ze nie je
|
|
5 znakov
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.4.2016 9:45
posledny velky pokus dostat linux na desktop bol v 2007, ked chceli na linuxe pretlacit prve eeepc so 7" a prvym atomom. Dopadlo to tak, ze MS musel vratit spet do obehu XP a odpisat celu jednu generaciu windows (vista) :) Preco by to teraz po cca 10 rokoch malo dopadnu inak? ked linux ma stale rovnake problemy.
|
|
Re: 5 znakov
Od: 23423423r23r23
|
Pridané:
11.4.2016 10:47
pretoze XP bol posledny pouzitelny win ?
M$ ide do sraciek
|
|
Re: 5 znakov
Od: Okres linux
|
Pridané:
11.4.2016 10:51
Nebol a nejde. Aj ty trepeš pičoviny. Jeden lepší, ako druhý.
|
|
Re: 5 znakov
Od: ivannn
|
Pridané:
11.4.2016 16:42
Jasne,ze ide. Ocakavam,ze win pojde dolu. Nova 10 je totalna hlupost, a linuxove verzie naberaju na dizajne, kvalite. Ja budem prvy, co prejde, MS office som sa vzdal, posl.verzia, ktoru pouziva na win7 je office 2003 a paralelne bezim na libreoffice. Uz mi nic nebrani prejst na Ubuntu alebo inu uzivatelsky pritulnu verziu Linuxu.
|
|
Re: 5 znakov
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
11.4.2016 17:10
Neprejdeš nikam. Čo ak Microsoft zaserie svoj vývoj na desktopový OS nejakým Linuxom?
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: Leslie10
|
Pridané:
11.4.2016 21:13
A teraz mi povedzte, že prečo by bol Windows 10 nepoužiteľný? Len preto, lebo ste na internete dočítali kadečoho, alebo aj z vlastných skúseností? A podľa mňa je to totálna blbosť, že poslednou použiteľnou verziou od Microsoft bol XP. Áno, XP bol skvelý operačný systém a dodneska je, ale ja nemám nič napríklad oproti sedmičke, a dokonca tvrdím, že s 10 mám oveľa menej problémov, ako napr. oproti Ubuntu, kde mi vyhadzovalo neustále chybové hlášky. Takže neviem, že odkiaľ je tento hate a to, že Microsoft používa toľko ľudí (aj keď tých je najviac počítačovyćh "analfabetov") svedčí o niečom. Nehovorím, že Linux je zlý, ale má ešte rozhodne dlhú cestu pred sebou.
|
|
Re: 5 znakov
Od: Asdf3
|
Pridané:
18.4.2016 14:33
Vlastna skusenost nepusti.
|
|
Re: 5 znakov
Od: ibatak
|
Pridané:
11.4.2016 21:15
Windows sa uberá správnym smerom.
Koľko je už ubuntu v ponuke a stále ten podiel nenarastá.
A MS začína dobiehať aj na platforme mobilných OS.
Onedlho bude Ubuntu jadro súčasťou MS.
|
|
Re: 5 znakov
Od: karolkooooo
|
Pridané:
11.4.2016 21:23
co mate vlastne proti windows 10?
okrem reakcie typu "sleduje ma" .....
ved je to celkom svizny a aj vizualne prijemny system :)
|
|
Re: 5 znakov
Od: sensei-san
|
Pridané:
12.4.2016 8:37
Čo máte proti amputácii pravej ruky okrem reakcie typu "zle sa mi píše ľavou"?
|
|
Re: 5 znakov
Od: karolkooooo
|
Pridané:
14.4.2016 17:43
mojko, pytam sa na normalny inteligentny nazor.. ako spravny ajťák urcite vies, ze nic so sledovanim windowsu nie je pravda, ze je to len hoax...
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.4.2016 9:30
mam za to, ze odmietanie je skor principialne, ked zas domiesali veci len aby mohli ukazat ze "aha toto je nove". Hlavny dovod preco ja nepouzivam 10 je, ze ho silou mocou pretlacaju = automaticky update z win7. To robi najviac problemov, nie cista instalacia na novych pc.
|
|
Re: 5 znakov
Od: karolkooooo
|
Pridané:
14.4.2016 17:48
ako software developer chapem, ze je idealne, ked moji klienti pouzivaju vzdy najnovsiu verziu mojho software...
robil som upgrade z win 7 aj 8, aj cistu instalaciu, na viacerych hw, ziadne problemy sa nevyskytli... naopak, ked si spomeniem na upgrade na win 8, to bola cista samovrazda (bill gates by mi dal za pravdu)
|
|
Re: 5 znakov
Od: Okres linux
|
Pridané:
11.4.2016 10:50
Nemá stále rovnaké problémy. Trepeš pičoviny.
|
|
Re: 5 znakov
Od: Neviem-
|
Pridané:
11.4.2016 11:07
Tourettov syndróm.
|
|
Re: 5 znakov
Od: Samael
|
Pridané:
11.4.2016 11:50
Koprolália
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
11.4.2016 11:09
linux ma stale tie iste problemy ake mal pred 10 rokmi a ake bude mat minimalne dalsich 10 rokov. a ani Torvalds s celou komunitou tie problemy nedokazu vyriesit.
aby som bol konkretny, tak tymi problemami mam na mysli totalne tupych BFU, ktori dokazu maximalne tak zmacknut velke tlacidlo na bedni a 2x kliknut myskou na modre E ked chcu ist na fejsbuk.
ziaden system nespravi z BFU plnohodnotneho pouzivatela. vsetky tie staznosti na linux zacinaju aj koncia pri "ale ja to neviem pouzivat" a to aj v dobe, ked je to casto jednoduchsie ako windowsy
|
|
Re: 5 znakov
Od: Sloniik
|
Pridané:
11.4.2016 11:46
Ja pustim do eteru nieco konkretne.
1.
Po update Xubuntu 15.04 na 15.10 mi aj po restarte zmizli z plochy automaticky vytvorene ikony pre Win particie. Kua preco? O chvilu ma caka update na 16.04, takze co sa posere dalsie?
2.
V LO/OO mi asi polhodinu trvalo pochopit preco v okne podmieneneho formatovania vyfarbuje jedno policko na zlto. Potom som zistil, ze je to preto, ze hodnota v policku je nespravna. Kua, to ho nemohlo dat cervene????????
3.
BIOS ma nastaveny NumLock ON pri bootovani. Hadajte, co s nim urobi linux?
Takto mozem pokracovat dalej, takze ano, BFU v linuxe robit proste nevie.
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.4.2016 11:51
odhliadnuc od vsetkych ostatnych pre/proti, jednoduchu otazku treba zodpovedat: preco mam prechadzat na nieco ine, ked toto co mam mi vyhovuje? funguje to ako chcem, kazdy to vie ovladat, viem ake problemy s tym mozu nastat a viem ako ich odstranit. Absentuje tu dovod prechodu, dajte mi nejaky.
|
|
Re: 5 znakov
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
11.4.2016 12:01
Mentalny vyvoj sa neda dat.
|
|
Re: 5 znakov
Od: Sloniik
|
Pridané:
11.4.2016 12:36
Lebo Win10?
|
|
Re: 5 znakov
Od: brmbolec
|
Pridané:
11.4.2016 17:15
1.) rychlejsi system a praca s nim
2.) zdarma os, kancelarsky balik a vsetok soft
3.) nieje potreba antiviru kedze virusov pre linux je ako safranu (flash samozrejme vypnuty a nahodit len vynimocne), taktiez usetrene peniaze
4.) neobmedzene moznosti a sloboda, system ta nespicluje
|
|
Nezmysly
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
11.4.2016 17:32
Toto všetko si si vymyslel...
|
|
Re: Nezmysly
Od: mantak
|
Pridané:
11.4.2016 18:16
velku picu
|
|
Re: Nezmysly
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
11.4.2016 19:14
Možno ju máš...
1.) rychlejsi system a praca s nim
Ani nie je...
2.) zdarma os, kancelarsky balik a vsetok soft
Zdrama? Všetok soft? Niekomu sa asi sníva...
3.) nieje potreba antiviru kedze virusov pre linux je ako safranu (flash samozrejme vypnuty a nahodit len vynimocne), taktiez usetrene peniaze
Ušetrené peniaze za čo, za šafran? Neboj aj nákazy budú.
4.) neobmedzene moznosti a sloboda, system ta nespicluje
??? to je len holý výmysel...
|
|
Re: Nezmysly
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.4.2016 9:29
1) podstatne citim rozdiel pri Win 10 a Linux Mint na starsom laptope. na novych systemoch s 8 jadrami, 16 GB pamate na SSDcku rozdiel samozrejme pocitis tazsie.
2) vsetko podstatne pre bezneho pouzivatela. od OS, cez kancelarsky balik az po security SW. pre specificke pouzivanie samozrejme mozes vyzadovat SW ktory nie je zdarma, bezny Franta uzivatel ale nema potrebu pre profesionalny editor videa, obrazkov a pod.
3) takze uprednostnis system, o ktory ked sa nestaras ako o tamagotchi, tak ti skape, len preto ze niekedy, v blizsie nespecifikovanej buducnosti mozno budu nakazy aj pre linux rozsirene?
4) nie je. ak chces, mozes si pozriet pomocou tcpdump vsetku komunikaciu, mozes si skontrolovat zdrojaky, kde, kedy a preco sa co odosiela a ak najdes nieco co sa ti nepozdava, mozes si to opravit a prekompilovat.
mas aj distra specificky zamerane na bezpecnost a anonymitu. pri propietarnom SW vies tak maximalne zistit ze "nieco sa niekde posiela", ale co, kam a preco, to sa uz nedozvies.
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: PLANTROON
|
Pridané:
11.4.2016 19:14
1.) Mam 8 rocny comp, na Windows som sa vratil lebo bol rychlejsi. Na Linuxe mi casto pri zapnuty Source engine hier dochadzala RAM. A nech mi nikto nepovie aby som upgradoval zelezo lebo Windows to iste zatazenie zvlada.
2.) Windows 10 Insider je zdarma, LO/OO idu aj na Win, O365 ma casto free promo. Osobne kancelarsky balik nepotrebujem.
3.) Windows Defender. Nie je potreba antiviru, bezpecnostou su tieto 2 OS na rovnakej urovni, je to vina BFU ze vypinaju UAC "lebo ich to otravuje" ked instaluju upiratenu hru.
4.) suhlasim ale aj Windows ma dost vela moznosti, povedal by som ze pri upravach registrov podobne ako pri gconf v gnome. Alternativny shell sa tiez da nastavit. Ale ano, tu ma Linux dost navrch. Spiclovanie je bohuzial skutocnost, vacsina Linuxakov pouziva androidy, nech o spiclovani na Win radsej mlcia.
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: PLANTROON
|
Pridané:
11.4.2016 19:15
PS mam rad Linux, obcas pouzivam Linux, vela veci sa mi na nom paci a na vela miestach, kde sa pouziva Win by bol Linux ovela lepsi (statna/mestska sprava a podobne kde tetka sedi pri okienku a "robi" daco)
|
|
Re: 5 znakov
Od: Imatersit
|
Pridané:
11.4.2016 20:05
Neviem co mas rozbyte alebo aku nepodarenu vyvojovu verziu distribucie.
Ale v openSUSE leap mam par source hier HL2, L4D2, TF2, Portal 2 a zabera to okolo 0.9-1.1GB RAM vratane OS a beziaceho steamu ( 64 bit OS) s KDE (Plasma 5.5.5) Zhruba tolko ako WIndows+ ovladace samotne.
|
|
Re: 5 znakov
Od: deja_vu
|
Pridané:
11.4.2016 11:53
bfu je big fat user?
|
|
Re: 5 znakov
Od: stoneage
|
Pridané:
11.4.2016 14:08
Běžný Franta Uživatel
|
|
Re: 5 znakov
Od: sensei-san
|
Pridané:
11.4.2016 12:19
> 3.BIOS ma nastaveny NumLock ON pri bootovani.
> Hadajte, co s nim urobi linux?
Settings->Keyboard->tab Hardware-> NumLock on KDE startup -> Leave unchanged.
http://tinyurl.com/zrzlpb5
|
|
Re: 5 znakov
Od: Sloniik
|
Pridané:
11.4.2016 12:36
Odkedy ma Xubuntu KDE?
|
|
Re: 5 znakov
Od: sensei-san
|
Pridané:
11.4.2016 13:32
- Pýtal si sa, čo s nastaveným chovaním NumLock urobí Linux (nie Xubuntu). Ja som ukázal, že ho môže nechať tak, ako je.
- Predpokladám, že aj na Xubuntu sa dá doinštalovať KDE.
- A pre Xfce: Settings -> Keyboard -> tab Behavior -> General -> [ ] Restore numlock state on startup. http://tinyurl.com/z425s9r
|
|
Re: 5 znakov
Od: Sloniik
|
Pridané:
11.4.2016 12:48
Nehovoriac o tom, ze ked je v BIOSe nastaveny, preco ho linux nepouzije?
|
|
Re: 5 znakov
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
11.4.2016 12:55
Principialne vyhybanie sa vsetkym lockom setri mrte roboty s osetrovanim.
|
|
Re: 5 znakov
Od: ...
|
Pridané:
11.4.2016 13:32
Principialne osetrovanie vsetkych lockov setri mrte roboty so vzkriesenim.
Hlavne ze linux bezi na super truper pocitacoch...
|
|
vycentrovanie
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
11.4.2016 13:59
Principialne vyhybanie sa vsetkym moznostiam nastaveni lockov v BIOSE setri mrte roboty s osetrovanim na inych urovniach. aka. Kernel ring
|
|
Re: vycentrovanie
Od: ...
|
Pridané:
11.4.2016 14:13
Principialne vyhybanie sa vsetkym moznostiam nastaveni lockov v BIOSE setri mrte roboty s osetrovanim na inych urovniach. aka. Token ring
|
|
Re: vycentrovanie
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
11.4.2016 14:34
Akurat ze samotny token ring je lock serializaciou master-slave.
|
|
Re: 5 znakov
Od: brmbolec
|
Pridané:
11.4.2016 17:17
za to ze si nepouzil dopice.sk by si mal dostat minusku, ale zase za pomoc plusku, takze nedam nic
|
|
Re: 5 znakov
Od: Imatersit
|
Pridané:
11.4.2016 20:01
Pouizvas ciste dev system k tomu buglost ako Ubuntu a jeho derivaty poto sa cudujes, ze to nefunguje ked uz to musi byt ubuntu tak LTS aj to je krap ale aspon OS samotny funguje( stav repozitarov je uz ina)
NumLock sa da nastavit ci ma alebo nema byt zapnuty po nabootovani OS zvacsa graficky v nastaveniach.
LO farba sa da samozrejme nastavit a nie nemohli staci porozmyslat preco.
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.4.2016 11:47
zvyk je zelezna kosela a to plati v PC sfere dvojnasobne. Drviva vacsina ludi v praci pouziva windows, preto sa necuduj, ze doma chcu to iste na co su zvyknuti. Linuxov je 43546 a kazdy je uplne iny, nema najmensiu sancu oslovit uzivatelov, hlavne ked aj samotna jedna distribucia je o pol roka uplne ina ako predtym. Win je 20 rokov rovnaky a ked sa pokusili v 8ke toto zmenit, tak sam vies co sa stalo. 10 je spet rovnaka ako 95ka.
|
|
Re: 5 znakov
Od: brmbolec
|
Pridané:
11.4.2016 17:18
rovnako pada? ale ma aj nieco "navyse"
|
|
Re: 5 znakov
Od: asitakto
|
Pridané:
11.4.2016 13:05
To co Torvalds potrebuje, je hlavne pochopit a presvedcit ostatnych linuxakov, ze umenie nie je vytvorit system ktoremu mate sluzit ako otrok, ale vytvorit system ktory pohodlne sluzi vam. Kym toto nepochopia klucove osoby z prostredia linuxu, dovtedy bude mat linux nadalej 1,2 percentne zastupenie.
|
|
Re: 5 znakov
Od: sensei-san
|
Pridané:
11.4.2016 13:41
> umenie nie je vytvorit system ktoremu mate sluzit
> ako otrok, ale vytvorit system ktory pohodlne sluzi vam.
No jasnačka.
- Do not turn off your computer, installing updates 3 of 54.
- The action cannot be completed because the file is opened in another program.
- Activation period has expired. Activate now.
- This feature is not available in Home edition.
me: Please, please, don't spy on me.
Cortana: Sure! Ha, ha! Bend over now!.
|
|
Re: 5 znakov
Od: not so fast
|
Pridané:
11.4.2016 14:03
To, ze MS ma totalitne sklony je jeho problem, ale nevytvarajme tu zas nazor, ze kazdy system ktory by chcel automatizovat pracu za uzivatela musi byt nutne totalitny, musi spehovat a robit naprieky. Linux predsa moze dat uzivatelovi v kazdej moznosti na vyber ci ma byt dana vec automatizovana, alebo ci ju chce ovladat manualne.
|
|
Re: 5 znakov
Od: 2v1
|
Pridané:
11.4.2016 19:11
System ktory pohodlne sluzi mne, nesluzi pohodlne inym. A preto existuje milion roznych distribucii, na co sa stazuju vsetci ktori chcu len univerzalny pohodlny system ktory sluzi vsetkym. goto 1...
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.4.2016 9:34
"umenie nie je vytvorit system ktoremu mate sluzit ako otrok, ale vytvorit system ktory pohodlne sluzi vam."
to ako napriklad system, o ktory sa netreba starat ako o tamagotchi aby fungoval aj po roku?
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
12.4.2016 12:59
Linux ma urcite vyssie zastupenie. Len ludia ako ty dookola spominaju tie spravne "windows like and others" statistiky.
http://dopice.sk/h72
Podla Wiki: http://dopice.sk/h75 zdroj computer base uz presiahol 3% a zrovna najvyssi skok bol pred vypustenim Win10. Z hodou okolnosti prestali uvadzat novsie statistiky. Dalej na konci hladaj "Market share by category", kde sa vo vacsine pripadov windows nevyskytuje alebo hra na mensie husle.
Statistika developerov zo stackoverflow za roky 2013-2016 (hladaj VIII. Desktop Operating System): http://dopice.sk/h76
Statistika w3schools podla browserov - tu je dolezity skor ten narast oproti minulym rokom:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp
Casto tieto statistiky neuvadzaju Android (mobilne zariadenia), Web OS (TV zariadenia). Preto MS tak agresivne tlaci na Win10. Pretoze nechce aby jeho Windows platforma neskoncila ako prepadak.
|
|
.,.,..,.,.,.
Od: Arch Bastard
|
Pridané:
11.4.2016 9:51
Install Arch
|
|
Re: .,.,..,.,.,.
Od: lolekov brat
|
Pridané:
11.4.2016 11:03
Already there...
Linux User 4.4.5-1-ARCH #1 SMP PREEMPT Thu Mar 10 07:38:19 CET 2016 x86_64 GNU/Linux
|
|
Microsoft linux
Od: Alt
|
Pridané:
11.4.2016 10:05
Riesenim bude Microsoft linux :D
|
|
Re: Microsoft linux
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
11.4.2016 10:30
rieseie je tu a tu a tu v clanku 18217:
Rok 2026, vysiel novy Winlux s jadrom 7.4 ktory je prvy z kategorie plne smart OS pre desktopy. Samozrejme aj jeho cloudova podoba Winlux 720. Okrem aplikacii pre povodne verzie Windows ktore skoncili v 2021, podporuje aj nativny beh pre Debian-, Red-Hat- a Slackware-based Linux distro aplikacie, co je vlastne 99% beznych distier.
System aj v roku 2026 podporuje iba HDD do velkosti 8 TB a RAM do 16 GiB. Zvysenie podpory az do 100 TB na jednotlivy HDD a do 256 GiB RAM podlieha licencnemu modelu MS Hardware Tuning Assistance. Obsahuje hlasovo a gestovo ovladanu osobnu asistentku Fontana verzie 3.4 a virtualnu realitu tretej urovne. SoC systemu pridava novy super-usporny stav, ked je aj zariadenie uplne vypnute a vytiahnute z elektriny, tak pocuva prikazy a odosiela ich do MS na zlepsenie funkcionality. Samozrejme system bezi iba a jedine na CPU Intel Kitchen-lake generacie Ci7 X4000 (14000).
Ach aka svetla buducnost.
|
|
Re: Microsoft linux
Od: kekeket
|
Pridané:
11.4.2016 10:46
opakovany vtip prestava byt vtipom, a toto sa mi mimiochodom nezdalo vtipne ani prvy krat
|
|
Re: Microsoft linux
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
11.4.2016 11:22
ty si to nepochopil, to neni vtip, ale svetla buducnost
|
|
office
Od: tomasisko
|
Pridané:
11.4.2016 10:06
Ked bude pod linuxom funkčný office. Autocad v podobe draftsight-u vyhovuje
|
|
Re: office
Od: cicinbrus
|
Pridané:
11.4.2016 10:14
naco ? ja pouzivam Arch a Office356. na kokotiny Evernote
|
|
Re: office
Od: Alino:
|
Pridané:
11.4.2016 10:50
ibaze oficialny nativny evernote client pre linux neexistuje, a pouzivat iba web verziu pre mna nieje riesenie. Velmi mam rad unixove commandy a terminal, ale chcem aj podporu modernych aplikacii, tak som sa nasiel v os x :)
|
|
Re: office
Od: Okres linux
|
Pridané:
11.4.2016 10:53
Netrep pičoviny. Bežný user v linuxe nemusí o terminal ani zakopnúť.
|
|
Re: office
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.4.2016 11:01
bezny user linux nepouziva, preto je jeho zastupenie <2% a viac nikdy nebude. Na desktope.
|
|
Re: office
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
11.4.2016 11:12
lebo, ako som spominal vyssie, bezny user ma vela pripomienok k linuxu, ktore vsetky zacinaju aj koncia pri "ja to neviem pouzivat". vzhladom na to, ze tuto pripomienku maju aj v pripadoch, kedy je pouzivatelska skusenost rovnako dobra, alebo aj lepsia od bezneho pracieho prasku, teda chcem povedat od windowsu, da sa tato pripomienka prelozit ako: "ja to nechcem pouzivat"
|
|
Re: office
Od: ergonomia
|
Pridané:
11.4.2016 12:45
Lenze ak je taky problem, aby sa linux pouzival rovnako lahko ako win alebo osx, potom vyvstava otazka, co vlastne torvalds a jeho verni poddani riesia? Ak chcu mat z linuxu nadalej komplikovany system ktory sa sam automaticky neprisposobuje potrebam vacsinoveho uzivatela, co sa potom cuduju? Cakaju ze jedneho dna sa vsetci ludia rozhodnu prihlasit na polrocny kurz administracie linuxu? A samozrejme uz cakam ako nejaky chujo uz sem za chvilu bude vypisovat ako na bezne pouzivanie linuxu netreba vediet nic, len skoda ze prax je uplne ina a rutinou suzitia s linuxom su pravidelne administracne zasahy ktore si vyzaduju pouzivanie terminalu a hlbsie znalosti, alebo nekonecne browsovanie po internete a hladanie rieseni aby ste do tej konzoly mohli aspon nieco z druhej ruky skusit copypastovat vo viere ze ta trivialna blbost ktoru po linuxe chcete konecne bude fungovat.
|
|
Re: office
Od: jalala
|
Pridané:
11.4.2016 13:12
Pocuvajme (citajme) slovo Torvaldsovo: Takze priatelia povedzme si opat otvorene, linux bol, je a bude pod. ako kelt, ale treba si uvedomit, ze linux je otvoreny software a ked nejakemu bfu niekedy nahodou nieco nefunguje, tak nejde o chybu linuxu, ale o princip open source, kedy vyrobca napr. grafickej karty nespristupnil ovladace pre tuto platformu a teda tieto niesu zahrnute v instalacke, ale samozrejme ich treba doinstalovat, co ide velmi pohodlne a ano aj cez prikazovy riadok, ale hlavne cez graficke uzivatelske prostredie na dva kliky. Toto su vetsinou pripady, ktore spominaju uzivatelia a stazuju sa ze im daco nejde, dalsie pripady mozu byt napr. ze nejaky software je napisany len na widly a nie je k dispozicii na linuxe, ale opat nejde o chybu linuxu, a vetsinou sa rychlo cez dva kliky najde nahrada aj za tento software ako open source.
|
|
Re: office
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
11.4.2016 13:17
Dva kliky vravíš...
Benny?
:-)
|
|
Re: office
Od: sensei-san
|
Pridané:
11.4.2016 13:43
> uz cakam ako nejaky chujo uz sem za chvilu
> bude vypisovat ako na bezne pouzivanie linuxu
> netreba vediet nic
Priznávam, na administráciu Linuxu treba niečo vedieť. Ale to platí o každom OS.
|
|
Re: office
Od: doslednecitame
|
Pridané:
11.4.2016 13:52
Lenze rec nie je o administracii linuxu. Rec je o tom, ze linux nuti uzivatela k administracnym zasahom aj pri beznom pouzivani v ovela vacsej miere, nez je tomu u osx alebo windowsu.
|
|
Re: office
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.4.2016 9:47
jop, linux nuti kazdu blbost nastavovat kdesi v registroch. linux ta nuti, pre zachovanie stability a rychlosti systemu, pravidelne spominane registre cistit (i ked bfu nevie co si pred tym ma predstavit a tak si donesie na spominany ukon saponat). linux ta nuti pouzivat nastroje na cistenie a zrychlovanie systemu, ktore nikto netusi ako funguju, ale vsetci dufaju, ze nech uz robia cokolvek, ze to zafunguje.
este ze na windowse nic z toho nemusime riesit... oh wait...
|
|
Re: office
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.4.2016 9:43
pouzivatelska skusenost nie je pri linuxe o nic horsia nez pri windowse ci OS X. je ina, ale nie horsia.
clovek ktory cely zivot vyrastal na linuxe by sa na windows pozeral rovnako zmatene ako windowsak na linux - proste vidi nieco nove, s cim velmi neprisiel do styku. a prave to je problem, ludia zostanu pri tom, na com boli odkojeni, nie preto ze je to lepsie, jednoduchsie, lahsie. ale preto ze to poznaju.
|
|
Re: office
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.4.2016 9:44
a este ako spravny chujo musim dodat: na bezne pouzivanie linuxu nic netreba vediet. sestra, taky BFU, funguje uz 2-3 roky na linuxe a nestazuje si. jedine co jej obcas chyba je MS Office, kedze v praci maju radi .docx (sice nechapem preco, ale budis). tvoje administracne zasahy v terminali... za cely cas mala raz otvoreny terminal, ked som jej po telefone pomahal s nejakou blbostou a bolo mi jednoduchsie jej nadiktovat 1 prikaz, ako vysvetlovat kde sa k tomu doklika v nastaveniach.
znamej otec je uz velky linuxak mozno aj desatrocie.
pokial pouzivas PC ako vacsina BFU, teda internet, video, hudba, vazne na to nepotrebujes ziaden skill.
tu vyplakavate kvoli terminalu, ktory BFU nemusi ani vidiet, ale ked dojde na temu "spehovanie", bijete sa do prs, ze ved sa to da v registroch ponastavovat (co si hovinu googlis a potom dufas, ze ta trivialna blbost ktory po windowse chces ti ho uplne neodpali)
|
|
Re: office
Od: cicina
|
Pridané:
12.4.2016 14:32
napriklad mne ide aj o to ako to vypada, casto ma odradzal dizajn a krkolomnost tych prostredi kedze to nieje vsetko zosuladene. hento je kockate, hento vyzera jak z 2000s, fonty su skarede, ikony jak.. dopln si. viem mozno to ide vsetko ponastavovat ale to ja nechcem, chcem zapnut masinu a nestarat sa o tieto veci. vid napr osx. preco neurobia distribuciu ktora by toto mala. elementary os som skusal no nieje to proste ono, detaily.
|
|
Re: office
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.4.2016 18:22
to uz je vec vkusu. niekomu sa paci default vzhlad win xp, niekto ho nenavidi. niekto ma rad aero zo 7, ini ho nenavidia. niekomu sa paci striktny vzhlad 10, dalsim nie.
mozes sa rozhodovat na zaklade vzhladu, i ked to mi pride rovnako blbe, ako rozhodnut sa pre notebook, len preto ze je zeleny s modrym pasikom. ale beriem, toto je stale ovela rozumnejsi dovod, nez hore uvedene:
* non user friendly (blbost)
* treba ovladat konzolu (blbost)
* tazko sa pouziva (blbost)
* nemam na to sw (ak si bezny user, tak blbost)
|
|
Re: office
Od: Alino:
|
Pridané:
11.4.2016 12:06
nehovoril som o beznom userovi ale o sebe. Mimochodom aj bezny user preferuje os x pred linuxom, z toho isteho dovodu ako ja, ze ma lepsiu podporu modernych aplikacii...
|
|
Re: office
Od: Alino:
|
Pridané:
11.4.2016 21:02
viem ze vacsina hejtujete apple lebo ma drahe produkty. Ale peniaze som nebral do uvahy, komentoval som jediny faktor - user experience
|
|
Re: office
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.4.2016 9:55
pockaj pockaj, mozes zadefinovat bezneho usera?
ja si pod tym predstavujem niekoho kto potrebuje:
1. internetovy prehliadac
2. video prehravac
3. audio prehravac
4. kancelarsky balik na pisanie dokumentov (a obcas nejaku tu tabulku).
pri bode 4. mozeme diskutovat, ci open/libreoffice je kvalitativne na urovni ms office, ostatne 3 polozky maju kvalitny software na kazdej platforme.
a pokial vytiahneme akykolvek specializovany SW, tak uz sa nebavime o BFU.
BFU nepotrebuje photoshop, pretoze na ten jeden filter co chce placnut na fotku ma milion inych nastrojov.
BFU nepotrebuje adobe after effect, CAD a pod.
a hlavne, BFU ani nahodou nevyhodi tolko penazi, co tieto SW stoja, aby si spravil fotku na fejsbuk, sexi videjko do profilu a pod.
takze otazka znie, ake su to tie moderne aplikacie urcene pre bezneho pouzivatela, ktore maju lepsiu podporu na windowse ci os x?
|
|
Re: office
Od: beee
|
Pridané:
11.4.2016 11:10
lenze office nie je funkcny ani pod windowsom. napr. word 2010 padne vzdy, ked robis robis s hromadnou koresponciou a nieco oznacis. a este k tomu neberie ako zdroj udajov tabulky z excelu formatu 2007/2010, iba 97/2003. ako s tym ma clovek robit v dakej firme ?
|
|
Re: office
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
11.4.2016 11:25
Ved ak mas produkt legalne zakupeny a platis si podporu, kontaktuj vyrobcu (firmu MS), ze nefunguje to co ma fungovat, nech to laskavo opravia v bugfixe. Co sa stane? v Centrale MS sa najprv pozru na mapu ze co to je a kde to je to Slovensko, nasledne sa budu az do obeda rehnit a po obede zosmolia odpoved v style "chodte do ....".
|
|
Re: office
Od: beee
|
Pridané:
11.4.2016 11:28
mame zakupene legalne, nahlasene to je uz roky. a robia presne to co pises :-D
|
|
Re: office
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
12.4.2016 7:43
mame s tym skusenosti s inymi firmami a nie su to ziadne garazove prditka (mozno prave preto, slovensko je pre nich flak na mape co sa neoplati ani vsimnut)
|
|
rovnica
Od: pxd
|
Pridané:
11.4.2016 10:40
Cim mensi podiel na trhu,tym mensi zaujem hackerov...takze linux vyhovuje aj mne o)
dalsia rovnica:
Cim dlksie takyto (tento) stav bude,tym dlksie si linux budem uzivat o)
|
|
anotaktak
Od: Matko z Levoče
|
Pridané:
11.4.2016 10:49
install arch
|
|
julius petras
Od: loa
|
Pridané:
11.4.2016 11:00
problem je, ze desktop uz zacina pomaly umierat, o takych 25 rokov uz desktop nebude existovat
|
|
Re: julius petras
Od: asdadasd
|
Pridané:
11.4.2016 11:28
cim to bude nahradene
|
|
Re: julius petras
Od: ffhhj
|
Pridané:
11.4.2016 11:47
Linuxom
|
|
Re: julius petras
Od: vitarian
|
Pridané:
11.4.2016 12:59
zemiakom
|
|
Re: julius petras
Od: dpapsidajs
|
Pridané:
11.4.2016 15:35
no speje to k tomu, ze BFU budu pouzivat uz len smartfony a tablety, a desktop ostane pre PC hracov a ludi co vyslovene chcu desktop :D
|
|
Re: julius petras
Od: gertrudo
|
Pridané:
11.4.2016 16:57
Keby si tam mal napisany aj ntb tak mozno by sa dalo suhlasit.
Ale iba tablety a smartphony?
|
|
desktop
Od: Luke Skywalker
|
Pridané:
11.4.2016 11:27
Keď nebude taký problém rozbehnúť najnovšie hry cez wineHQ, tak si získajú priazeň veľkej skupiny desktop klientov.
Okrem toho ak bude niektorá verzia linuxu viac user frendly (resp. blbuvzdorná), že ho dokáže používať aj IT laik.
|
|
Re: desktop
Od: sarusian
|
Pridané:
11.4.2016 14:20
suhlas, dokial nebude mat linux velku podporu v hrach, na destopoch si ani neskrtne, sam pozivam pclinuxos, ale na hry mam win7
|
|
linux
Od: hana.g2
|
Pridané:
11.4.2016 12:25
oslobodme pc od hier, nech to padne na konzoly, ostava Vam domace pc na pracu, vacsina ludi robi bezne veci: internet, mail, filmy, hudba, nejake zakladne upravy medii a office.
zvysny co maju speci sw budu vzdy mat speci poziadavky na hw a sw. preco by tato vacsina mala pouzivat widly? moze ale nutne nemusi..ked sa toto percento otoci, tak potom zacne aj adobe, autodesk a podobni vyrabat sw pre urcite distra linuxu. co je na tom take divne, trh to vyriesi...bud tak alebo onak
|
|
Re: linux
Od: asdasdwf33
|
Pridané:
11.4.2016 12:30
presne tak alelebo typicky priklad su jednoucelove PC ako napriklad pokladnice - bezi tam jeden konkretny soft - je potrebne tam mat widle ?
|
|
Re: linux
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
11.4.2016 12:56
Ale to je jedno čo tam je.
|
|
Re: linux
Od: ejha
|
Pridané:
11.4.2016 13:30
A čo ak špeci pre hry nechcem kupovať špeci škatuľu, čo mi bude zavadzať v skrini, na stole, kablami za nabytkom a ... PC ma byt podla mna viacucelove.
|
|
Titulok:
Od: Meno:
|
Pridané:
11.4.2016 12:30
Linus, portni na Linux DirectX 9/11/12 a bude vymalovane.
|
|
Re: Titulok:
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
11.4.2016 12:45
Ten pánko je veľmi zvláštny. Proste miliardy ľudí si nebudú tak nemožne komplikovať život...
Windows je optimalizovaný masy ľudí a bežnú populácia. Pri linuxe aby ste s každou blbosťou v podtate zmaturovali.
Nechce ísť do Austrálie chytať zajace? Vraj sa tam dosť premnožili...
|
|
Oprava škriatkov
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
11.4.2016 12:47
Ten pánko je veľmi zvláštny. Proste miliardy ľudí si nebudú tak nemožne komplikovať život...
Windows je optimalizovaný pre masy ľudí a bežnú populáciu. Pri linuxe aby ste s každou blbosťou v podstate zmaturovali.
Nechce ísť do Austrálie chytať zajace? Vraj sa tam dosť premnožili...
Mal by tomu dať na nejaké roky a pokoj a naučiť sa používať Windows, zasa niekoľko rokov, aby pochopil.
Ak nepochopí, tak ešte môže chovať klokany.
|
|
Re: Titulok:
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.4.2016 14:01
to vobec nepotrebuje. Pozri si zastupenie steam machine na trhu a snad ti konecne dojde, ze OS linux na desktope nebude nikdy. To je inak druhy velky pokus zaviest do desktopu linux.. Uz dnes vidiet, ze z toho nic nebude, este to poriadne ani nezzacalo.
|
|
Re: Titulok:
Od: Imatersit
|
Pridané:
11.4.2016 20:12
Mesa od 10.4 podporuje direct 9.0c takze uz sa stalo, a vulkan je predsa trosku dalej ako DX12 a zase je podporovany.
|
|
.......
Od: čorv
|
Pridané:
11.4.2016 12:56
To, čo potrebuje, je slušná podpora zo strany výrobcov SW, bez toho bude Linux na desktope minorita vždy.
|
|
Re: .......
Od: asitakto
|
Pridané:
11.4.2016 13:04
To co Torvalds potrebuje, je hlavne pochopit a presvedcit ostatnych linuxakov, ze umenie nie je vytvorit system ktoremu mate sluzit ako otrok, ale vytvorit system ktory pohodlne sluzi vam. Kym toto nepochopia klucove osoby z prostredia linuxu, dovtedy bude mat linux nadalej 1,2 percentne zastupenie.
|
|
nestane sa
Od: raz100raz200
|
Pridané:
11.4.2016 13:36
Kym to bude bambilion distribucii a bezny clovek si riesenie svojho preblemu nedokaze najst guglenim "linux problem so zvukom", ale bude musiet riesit aka distribucia, s akym zvukovym serverom, tak Linux na desktope nema sancu.
|
|
Nuž, celkom realisticky sa k tomu postavil...
Od: SeppWinkler
|
Pridané:
11.4.2016 13:53
...a správne, aj keď optimisticky, odhadol potrebný čas :)
|
|
Re: Nuž, celkom realisticky sa k tomu postavil...
Od: dontkillme
|
Pridané:
11.4.2016 14:22
Linux by k takemu rozsireniu potreboval hlavne aj niekoho noveho na cele jeho spravy namiesto Torvaldsa.. niekoho kto chape aj ine rozmery operacneho systemu, nez len rozmer udany asm, gcc, gpl a bash.. s Torvaldsovym pohladom na operacne systemy a ich (ne)ergonomiu ostane Linux vzdy tam kde je teraz a nikam sa nepohne
|
|
Re: Nuž, celkom realisticky sa k tomu postavil...
Od: poldinko
|
Pridané:
11.4.2016 17:40
Este je dolezite si uvedomit, ze Linus spravuje linuxove jadro
graficke nadstavby idu mimo neho
|
|
Re: Nuž, celkom realisticky sa k tomu postavil...
Od: stevo j.
|
Pridané:
11.4.2016 18:07
ano to vieme, ale on je najvyssia autorita linuxu a ak by komunikoval ako hlavny zamer linuxu na najblizsie desatrocie prave ergonomiu, tak mozno by sa konecne nieco pohlo dopredu
|
|
Re: Nuž, celkom realisticky sa k tomu postavil...
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
11.4.2016 18:38
Nuz ale ved vzhladom k indexacii poli v C by koderov mohlo trknut, ze riesenie zavisti v Linux Bug #1 v skutocnosti asi nie je primarnym.
|
|
jaagdfghf
Od: jaadfsasdf
|
Pridané:
11.4.2016 14:15
koho to sere, desktop vymre
|
|
Re: jaagdfghf
Od: ofkorz
|
Pridané:
11.4.2016 14:24
samozrejme, a pracovat budeme na playstation a na mobiloch
|
|
Re: jaagdfghf
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.4.2016 14:36
az peklo zmrzne...
|
|
Re: jaagdfghf
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
11.4.2016 18:36
Specialne pre vas troch bude posledny vyrobca drzat vyvoj a fabriky pri zivote.
|
|
Lunex patri do chladnicky.
Od: RootUser
|
Pridané:
11.4.2016 15:16
Lunex patri do chladnicky.
|
|
Re: Lunex patri do chladnicky.
Od: brmbolec
|
Pridané:
11.4.2016 17:23
ja nahodou mam vcelku rad tucniakovu pomazanku ;)
|
|
Linus
Od: hmm.
|
Pridané:
11.4.2016 19:51
"Stále na tom pracujem. Už je to 25 rokov. Môžem to robiť ďalších 25. Ja ich uťahám"
To vraví každý kto už melie z posledných síl.
|
|
Hrdina
Od reg.: Zapredaný
|
Pridané:
11.4.2016 22:15
Linus je môj hrdina!
|
|
dush azel
Od: bsbsh
|
Pridané:
12.4.2016 10:40
Ja uz som presiel na freebsd. Linux je pre mna moc mainstream a systemd je picovina.
|
|
Re: dush azel
Od: zidan
|
Pridané:
12.4.2016 20:39
ja ked chytam ryby na udicu tak sedim na obratenom vedre.
|