Spoločnosť Google vo štvrtok uvoľnila prvú stabilnú verziu novej hlavnej verzie svojho integrovaného prostredia pre vývoj Android aplikácií, Android Studio 2.0.
Nová verzia, ktorá bola k dispozícii v beta podobe od februára, prináša viacero významných noviniek umožňujúcich najmä výrazne rýchlejší vývoj vďaka výraznému zrýchleniu testovania a debuggovania aplikácií.
Najvýznamnejšou novinkou je Instant Run, rýchle aplikovanie zmien v programe do testovanej aplikácie. Kým doteraz musel byť po každej zmene vytvorený nový inštalačný APK súbor, nahratý do zariadenia alebo emulátora a aplikácia nanovo spustená, Instant Run analyzuje zmeny a podľa ich povahy ich dokáže aplikovať len výmenou kódu v bežiacom Android VM.
Aplikovanie zmien je tak takmer okamžité, pričom niektoré zmeny sa aplikujú aj v bežiacej aplikácii a nevyžadujú reštart aplikácie ani jej častí, ďalšie sa aplikujú po znovuotvorení tzv. aktivít a len časť vyžaduje reštart aplikácií.
Instant Run je k dispozícii pri testovaní aplikácií v emulátore aj na fyzických zariadeniach, požiadavkou je verzia Androidu minimálne 4.0.
Predstavenie noviniek v Android Studio 2.0 (video: Google)
Druhou výraznou novinkou je rapídne zrýchlenie emulátora, ktorý podľa Google beží 3-krát rýchlejšie ako predchádzajúca verzia a do ktorého je teraz možné nahrávať nové aplikácie 10-krát rýchlejšie ako do fyzického zariadenia.
Ďalšími novinkami sú napríklad GPU Debugger umožňujúci analyzovať jednotlivé framy renderované na grafikách pri využívaní OpenGL ES a podpora Cloud Test Lab testovania aplikácií na rozličných zariadeniach.
V minulosti Google intenzívne podporoval vývoj Android aplikácií v prostredí Eclipse, pre ktoré vydával potrebné doplňujúce nástroje. Pred tromi rokmi ale uviedol Android Studio postavené na prostredí JetBrains IntelliJ IDEA, rozšírené o špecifické funkcie pre vývoj Android aplikácií a využívajúce nový systém Gradle na buildovanie aplikácií.
Nová verzia Android Studio 2.0 je postavená na IntelliJ 15 a prináša tak aj viaceré novinky z tejto verzie.
Tak a za 20 rokov mozno dobehnu Visual Studio v pohodlnosti programovania. Taka vec ako Instant Run tam bola uz koncom 90-tych rokov :) Hnidopichom odkazem to, ze v tej dobe aj najdrahsi desktop mal ovela mensi vykon ako dnesne lacne smartfony za 50 eur.
AS je zalozene na Intellij Idea. Uz davno predbehol Visual Studio, co sa tyka pohodlnosti programovania. Aby si mal nieco podobne, musis zainvestovat do Resharperu.
A ked uz poukazujes na vykon, tak si pozri, kolko dat musel ten najdrahsi desktop prehadzovat. Ked si mal 800x600 hicolor bez kompozicie vrstiev, tak to ma asi ine naroky, ako 2560x1440 ARGB v X vrstvach. Ten tlak na RAM (mobily nemaju swap, na rozdiel od desktopov) s HiDPI assetmi a 60 fps animaciami je niekde uplne inde, ako 1 GHz PC v roku 2000.
Miesame 5te cez deviate co. Uz len pametova a vykonnostna nenazranost tej javovskej zlataniny je desna. Jasne oproti ADT alebo teda Eclipse je to ako zazrak z neba, aspon pre javisu. Ale Intellij Idea je stale humus oproti hocijakemu nativnejsiemu IDE (hej smutne ze uz ani VS nieje uplne nativne). Este aj NetBeans mi pride sviznejsie ako Intelli.
A co ma ako GUI a celkovo kompozicia GUI spolocne s dev ide?
Tu sa nebavime o zaprdenosti androidu a jeho dalviku/artu.
Staci sa len poziet na ten googlacky build system. ANT bolo bordel ale gradle to este prekonalo. Ale sak cela java je taka humusna.
Idea nie je az taka narocna na vykon, staci SSD disk (ktory programator ho este nema?) a lieta to velmi pekne. Okrem toho ma milion pluginov, urcite nepotrebujes mat vsetky zapnute.
Ako ti uz dole napisal niekto iny, aby si sa vo funkcnosti priblizil s VS k Idei, tak potrebujes Resharper (od firmy, co robi Ideu). IDE nie je len textovy editor so syntax highligtom, s autocompletion a build systemom. Refactoring je nieco, bez coho sa IDE neda nazvat IDE.
GUI a jeho kompozicia ma velmi velky vplyv na pamatovu narocnost. To, ked sa uz porovnava PC z roku 2000 a sucasny mobil.
Hej pre vyvojara je dnes ssd nutonost, hlavne pri velkych c++ projektoch a pri jave. Ale to stale neznamena ze to co generuje Google cez AS je humus. Ako prazdny android projekt je schopny mat skoro 1000 fajlov po kompilacii. Jednoducha blba appka s jednou aktivitou. To je proste peklo a nechutne plytvanie prostriedkami.
To je otazka uhlu pohladu a hlavne velkosti projektu. VS dost slusne pokrocilo co sa tyka stability ale aj IntelliSense a dalsich veci priamo od MS. Uz VS2008 bolo celkom pouzitelne ale pluginy dost pomahali. Ostatne mne viac vyhovuje CodeRush od DevExpressu ale aj VisualAssistX aj ked ten sa viac hodi na C++ projekty. Kopec vybornych pluginov je do VS zdarma alebo stoja fakt len par dolarov a da sa najist toho vela.
Ale GUI nema nic spolocne s vyvojarskymi nastrojmi. Ci ako riesis GUI v IDE a ze otvoreny zdrojak a jeho vykreslenie zere prostriedky? Myslim ze to totalne zanedbatelne na dev pcckach kde vecsinou byva vykonny hw (zasa zalezi od jazyka, projektov atd.)
To nemozes mysliet vazne. Ved VS bez Resharper-a je co sa tyka refactoringu alebo pomoci pri pisani kodu absolutne o nicom... to na co mi v Eclipse alebo IntelliJ staci jedna klavesova skratka vo VS bud nie je, alebo to treba nejak obskurne vyvolat (napr. pridanie classy do using cez klik na prtave tlacitko, ktore sa zjavi ked user mysou prejde na problemovy kus kodu). O absolutne neprehladnych settingoch, call hierarchy kde treba klikat 2x tolko ako by bolo vhodne, nedostatocnom vyhladavani... ani nehovorim, hlavne ze soft za tazke peniaze.
a to nove prostredie obsahuje viac kofeinu, uz by bolo nacase vyuzivat AI, automaticke procesne instrukcie a nastroje pre zrychlene vyvojove aplikacne prostredia, usetrilo by to kopec casu
android development
Od: kekeket
|
Pridané:
8.4.2016 13:31
to nemyslia vazne ze az teraz dostanu android developery real time zmeny kodu, kebyze mam programovat appku a cakat kym sa zbuilduje nejake apk a uploadne sa to do nejakeho spomaleneho emulatora alebo zariadenia, tak medzi tym stihnem otvorit facebook, pornhub, vyhonit si a prescrollovat pol kilometra facebookovej steny a potom zabudnem ze co som vlastne chcel ist otestovat.
Re: android development
Od: kekeket
|
Pridané:
8.4.2016 13:34
pre developera je dolezite udrzat si flow, ked sa narusi takymito pauzami tak developer vacsinou prokastinuje a flow je rozpusteny, myslienkovy top je v <>.
Re: android development
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
8.4.2016 18:12
Ono to nie je o osobnych preferenciach. V kopec firmach bezia vykopavky, ktore nielen ze chcu mat stale funkcne, ale normalne ze rozvoj. Co tak JBoss 4? :(
Re: android development
Od: dnesAlbert
|
Pridané:
8.4.2016 21:10
Je to aj o osobnych preferenciach. Ked sa developeri tvaria, ze je ok pouzivat stare a zabugovane libky, tak sa nic neudeje. Samo, ze v nejakej globalnej institucii to ide tazko, ale ak mas padne argumenty (tzn ze sa daju pretransformovat do usetrenych penazi/reputacie..), tak je to lepsie ako nic a aspon sa o tom vie aj na vyssej urovni. Sam pises, ze chcu rozvoj. A tiez sa da zmenit projekt/firma..
Re: android development
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
9.4.2016 14:29
Je mi to jedno. Plati sa za clovekohodinu a ked maju technologiu, kde je programator menej produktivny... to je na ich decision makeroch. Ano, dostali cenovu ponuku na upgrade, akurat ze s tym upgradom by sa musela zviest aj aplikacia tretej strany a to by bolo drahe, nemaju na to.
Je to pomerne mala cast z celkovej prace, da sa to prezit. Zvysok to vynahradza ;).
http://kamagrabuy-jelly.org/ - How To Order Generic Viagra Onli <a href="http://buy-200mgcelebrex.net/">Celecoxib Capsules 200mg</a> http://synthroidonlinebuy.net/