|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
4.3.2016 9:49
Co je za vesmirom ?
|
|
Re: tamtung
Od: TomAtom
|
Pridané:
4.3.2016 9:53
A či ty vieš kde je koniec sveta ? Bol si tam? Ja nie, ale stará mať spomínali. Vraj je tam taký velikánsky plot a za tým plotom je ... nič. Nepravda! Na konci sveta je voda, a za tou vodou je ešte jedna voda. A za tou druhou vodou je ešte tretia voda....Až za tou treťou vodou je ten plot čo si ty spomínal...
|
|
Re: tamtung
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
4.3.2016 10:05
Na Hubblovom teleskope maľované!
|
|
Re: tamtung
Od: jeboza multiplex
|
Pridané:
4.3.2016 18:56
vesmir neexistuje, to je vsetko len vymysel aby nas zmiatli pred zajtrajsimi volbami. LUDIA NEVOLTE SMER
|
|
Re: tamtung
Od: quix_
|
Pridané:
4.3.2016 11:06
tiez mas tu poruchu, ze si pamatas pasaze z filmov?
|
|
Re: tamtung
Od: deja vu
|
Pridané:
4.3.2016 11:42
dnes si nedal mikro davku LSD, ale celu A4
|
|
Re: tamtung
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
4.3.2016 13:18
Ako vedia kolko vazi Mliecna draha.
|
|
Re: tamtung
Od: alfonzo delobuch
|
Pridané:
4.3.2016 13:56
Ako vies kolko vazis ty? Proste ju dali na vahu a odpisali cislo
|
|
Re: tamtung
Od: ___
|
Pridané:
5.3.2016 17:00
Dá sa to aj vygoogliť, Milky Way váži 21,5 g
http://www.goga.sk/milky-way-tycinka-215g-30ks
|
|
Re: tamtung
Od reg.: pocitujlasku
|
Pridané:
4.3.2016 12:25
a ked ma nastvu, tak im aj ten plot podpalim :)
|
|
Re: tamtung
Od: Ferikuš
|
Pridané:
4.3.2016 22:40
trepeš kktiny ako malý chlapec...sú tu nejakí rozumní ľudia čo mu to môžu vysvetliti čo je za našim Vesmírom???...lebo jeho babka má na to pekné spomienky...!
|
|
Re: tamtung
Od: palacinka
|
Pridané:
5.3.2016 6:06
az ked povies, co si robil desat rokov pred tvojim narodenim.
|
|
Re: tamtung
Od: e-ru
|
Pridané:
4.3.2016 9:55
No hovori sa, ze za vsetkym treba hladat zenu, s cim sa da len tazko nesuhlasit.
|
|
Re: tamtung
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
4.3.2016 10:21
Čiže otázka:"Čo je za pre vesmir?"
|
|
Re: tamtung
Od: Anal Fabet
|
Pridané:
4.3.2016 10:35
Aj za velkym treskom? By som chcel vediet kto prisiel taky nadrulany z krcmy...
|
|
Re: tamtung
Od: SMRŤ
|
Pridané:
4.3.2016 10:01
JA
|
|
Re: tamtung
Od: sensei-san
|
Pridané:
4.3.2016 10:11
Čo je na sever od severného pólu?
|
|
Re: tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
4.3.2016 10:16
Cize hovoris, ze ak sa pozriem na to spravne miesto teleskopom so spravnou sosovkou, tak uvidim svoj chrbat ?
|
|
Re: tamtung
Od: Juniper
|
Pridané:
4.3.2016 10:19
Možno sa uvidíš pred pôrodom...
|
|
Re: tamtung
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
4.3.2016 17:20
Nieee, to len Chuck Norris.
|
|
Re: tamtung
Od: Anal Fabet
|
Pridané:
4.3.2016 10:31
Na severnom pole (presne v strede) je len jedna svetova strana a to je Juh!
|
|
Re: tamtung
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
4.3.2016 10:43
A nakoľko severný pól nemá okraj, nemôže mať ani stred a teda Juh môže byť len tam.
|
|
Re: tamtung
Od: Norcok
|
Pridané:
4.3.2016 11:04
A ty zase nemáš hlavu ani pätu...
|
|
Re: tamtung
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
4.3.2016 11:25
Okrem iného veľmi oceňujem objektívny a nezávislý posudok, že v nej nemôžem mať nasrané.
|
|
Re: tamtung
Od: Norcok
|
Pridané:
4.3.2016 12:43
Hádaj čo je na polceste medzi hlavou a pätou...
|
|
Re: tam cesto
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
4.3.2016 12:59
Hádaj čo je na látkovom podstatnom mene zvyškom po delení...
|
|
Re: tam cesto
Od: koliesk0
|
Pridané:
4.3.2016 15:45
hovno
|
|
Re: tam cesto
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
4.3.2016 16:10
Ale koliesk4 nie su latkove.
|
|
Re: tamtung
Od: 153654
|
Pridané:
4.3.2016 12:12
severny magneticky pol
|
|
Re: tamtung
Od: Reikii
|
Pridané:
4.3.2016 14:21
Ked je dnes nula stupnov a zajtra ma byt dva krat chladnejsie kolko bude stupnov?
|
|
Re: lg
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
4.3.2016 14:50
Minimálne viac ako jedna derivácia podľa času bude nula, tak už stačí iba zintegrovať, ale k tomu sú potrebné presné priestorové súradnice žiadateľa.
|
|
Re: tamtung
Od: gjgcjgz
|
Pridané:
4.3.2016 15:43
273,15 stupnov kelvina delené dvomi je 136,575 st. K, t.j. zajtra bude -136,575 stupnov celzia. spokojný?
|
|
Re: tamtung
Od: Reikii
|
Pridané:
4.3.2016 18:00
S takou nizkou teplotou urcite nemozem byt ja a ani ziadny Rus spokojny.
|
|
Re: tamtung
Od: foobar0_
|
Pridané:
4.3.2016 10:25
https://www.youtube.com/watch?v=ajbN3dlDfzE
|
|
čo je za vesmírom?
Od: blbá otázka
|
Pridané:
4.3.2016 11:16
http://lnk.sk/6KM
|
|
Re: tamtung
Od: rms_
|
Pridané:
4.3.2016 11:34
Čo je severnejšie od severného pólu?
|
|
Re: tamtung
Od: Boh1
|
Pridané:
4.3.2016 16:12
Američania šíriaci demokraciu
|
|
Re: tamtung
Od: Reikii
|
Pridané:
4.3.2016 18:03
Vsetky komentare z DSL.SK ktore boli zmazane pre nevhodny alebo vulgarny obsah. Ked ich konecne niekto objavi a zacne na ne reagovat tak vznikne druhy big bang.
|
|
Re: tamtung
Od: LMzPD
|
Pridané:
4.3.2016 23:55
konsky kokot!
|
|
mozno su tam ufoni
Od: Problem
|
Pridané:
4.3.2016 10:02
Mozno su tam ufoni. Zablikajme im nejaku tu morzeovku a ak su dostatocne technicky schopni a rychlo poslu odpoved naspät, tak za 26,8 miliard rokov sa dozvieme, ze tam su a mozeme sa rozhodnut, ci ich navstivime my, alebo oni nas, alebo sa stretneme na pol ceste. Za dalsich 30 miliard rokov.
|
|
Re: mozno su tam ufoni
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.3.2016 17:26
akurat si zabudol, ze vesmir sa rozpina a to rozpinanie sa este zrychluje, takze keby sme fcul vyslali signal, tak tam nepoleti 13,4 miliard rokov (to by platilo keby bol vesmir krasne statický), ale kvoli rozpinaniu priestoru napr. 40 miliard rokov, a naspat napr. 60 milard rokov (nezabudaj ze sa rozpina a spiatocny signal bude musiet prekonat vacsiu vzdialenost jak signal tam), takze dokopy kludne aj 100 miliard a ziadnych 26,8
|
|
Re: mozno su tam ufoni
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
5.3.2016 19:17
To je celkom velka korytnacka...
|
|
HD image
Od: lolofonovic
|
Pridané:
4.3.2016 10:15
tu je vo vyssom rozliseni: http://dopice.sk/gIU
|
|
Re: HD image
Od: ojojo
|
Pridané:
4.3.2016 10:25
oj ty chumaj
|
|
Re: HD image
Od: lolofonovic
|
Pridané:
4.3.2016 15:35
ale je to ona predsa
|
|
toto je super
Od: toto je super
|
Pridané:
4.3.2016 10:57
http://hybridhe.com/hybrid-airship-lift/
https://www.youtube.com/watch?v=qL1YqhgHMk0
|
|
červený posun nie je dôkazom rozpínania vesmíru
Od: 100 rokov za opicami
|
Pridané:
4.3.2016 11:09
Vesmír sa nemusí rozpínať, červený posun možno vysvetliť aj stratou energie fotónov = predlžovanie vlnovej dĺžky. Každé teleso je brzdené prechodom cez hmotné prostredie, fotóny nie sú výnimkou.
|
|
Re: červený posun nie je dôkazom rozpínania vesmíru
Od: vedec amater
|
Pridané:
4.3.2016 20:20
alebo sa vsetko zmensuje (aj samostatne atomy), teda sa nam zmensuje aj meter a to ma za nasledok zdanlive zvacsovanie vzdialenosti a teda sa nam zda, ze sa vesmir rozpina.
|
|
confused
Od: Deer
|
Pridané:
4.3.2016 11:48
Stale celkom nedokazem sprocesovat, ked sa povie, ze galaxia je vo vzdialenosti 13,4mld-ly a jej vek vidime 400mio-y.
Cize, keby som sa vidal na cestu k nej a stale viac sa priblizoval, videl by som viac a viac jej buducnosti, az by som sa uvidel jej pritomnost. Ale to miesto by eventuelne nebolo vzdialene 13.4mld-ly, ale dalej, lebo vesmis expanduje (mal by som precestovat cca 96mld-ly).
Chapem to spravne?
|
|
Re: confused
Od: jalala
|
Pridané:
4.3.2016 12:18
V podstate co ty pokladas za jej buducnost je uz vlastne len jej minulost a cim viac by si sa priblizoval k nej videl by si jej blizsiu minulost az by si bol dostatocne blizko a videl by si pritomnost, ale buducnost by si nevidel nikdy, pretoze ta sa vidiet neda, teda ak sa este nieco neudialo, neda sa to nikde vidiet, nech uz su vztahy na zaklade roznych sustav hocijake. V case sa cestovat neda, pretoze by to priamo dokazovalo existenciu jednej a tej istej hmoty na rovnakom alebo aj inom mieste a v roznom case, co je nemozne. Cas moze plynut rozne v dvoch inercialnych sustavach, ale iba z hladiska pzorovatela, ktory sa nachadza bud v jednej alebo v druhej sustave, nikdy nie v obidvoch.Zakrivenie casu a priestoru je tiez mozne, napr. gravitacne vlny, ale to je vsetko, setrime si vlastnu planetu a nespravajme sa k sebe ako kokoti a setko bude dobre, pozdravujem SAV-ku.
|
|
Re: confused
Od: siirii
|
Pridané:
4.3.2016 13:10
Nemáš pravdu. Z hľadiska relativity je cestovanie v čase možné.
|
|
Re: confused
Od: Problem
|
Pridané:
4.3.2016 15:19
Presne tak, ja som to aj videl na vlastne oci a viackrat. Stacilo, ked hlavny hrdina stlacil nejake velke tlacitko na prednom paneli svojho stroja, na displeji mu zacali naskakovat cislice o kolko rokov dopredu alebo dozadu ide a uz to bolo. Ziadna veda.
|
|
Re: confused
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.3.2016 15:58
jasne, 2 flase borovicky A teraz som tam kde som bol vcera... pozname.. V case sa da cestovat iba relativne aj to iba do buducnosti vyuzivajuc dilataciu casu pri vyssich rychlostiach. Preletis sa v rakete 20 (tvojich) rokov a vratis sa na Zem a v zavislosti od rychlosti akou si letel tu uz bude napriklad rok 2240.
|
|
Re: confused
Od: siirii
|
Pridané:
14.6.2016 17:35
Čo keby ste si, páni diskusní experti, prečítali niečo o problematike, než tu začnete hádzať tie svoje múdrosti?
Žiadny fyzik si v súčasnosti nedovolí tvrdiť, že cestovanie v čase nie je možné. Stephen Hawking tiež zmenil rétoriku a hovorí, že cestovanie v čase je možné, aj keď nie nevyhnutne praktické.
Ma fascinuje, ako tu nejaký roob_ začne mudrovať mysliac si, že zjedol všetku múdrosť sveta.
|
|
Re: confused
Od: siirii
|
Pridané:
14.6.2016 17:36
Tu si niečo prečítajte, nech viete: http://dopice.sk/hIU
|
|
Re: confused
Od: neprihlásený užívateľ
|
Pridané:
4.3.2016 21:25
A matematicky sa da dokazat aj 5 dimenzionalny priestor/utvar.
A co teraz?
Nic.
|
|
Re: confused
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.3.2016 17:39
Nie, pretoze nechapes ani previazanost casu a priestoru v specialnej TR. Ak neovladas pojmy "súčasná udalosť" a "súmiestna udalosť" a z toho vyplyvajucu definiciu vzdialenosti v "casopriestore" mas to blbe. Je sice pravda ze udalosti sucasne z pohladu jednej vztaznej sustavy nemusia byt sucasne z pohladu inej vztaznej sustavy, dokonca mozu mat prehodene poradie, ale to len za predpokaldu ze nie su kauzálne závislé.
|
|
Re: confused
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.3.2016 17:39
Pr.1: na Proxima Centauri vzdialenej 4,3 svetelneho roka sa za 5 rokov kona oslava. Moze byt táto oslava ako udalosť v casopriestore s nasim momentom a nasou polohou (teda s nasim bodom casopriesotru) súčasná alebo súmiestna? Inak povedané sú tie dva body casopriestoiru (ta oslava vtedy a tam a my tu fcul) je to viac vzdialené v case alebo v priestore? Odpoved je v case, pretoze pri dosatocnej rychlsoti (podsvetelnej) sa da oslava stihnut.
Pr.2: na Proxima Centauri vzdialenej 4,3 svetelneho roka sa za 3 roky kona oslava. Moze byt táto oslava ako udalosť v casopriestore s týmto momentom a touto polohou (teda s nasim bodom casopriesotru) súčasná alebo súmiestna? Inak povedané je to viac vzdialené v case alebo v priestore? Odpoved je v priestore, pretoze ani rychostou svetla sa to neda stihnut.
|
|
Re: confuced
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
4.3.2016 17:50
Na podporu tvrdenia je možno vhodné uviesť aj aspoň jeden príklad udalostí, ktorí "nie su kauzálne závislé".
|
|
Re: confuced
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.3.2016 18:05
priprava mojej vecery tu a fcil a vypustanie spinavej vody z tvoje pracky u teba vcera
|
|
Re: confuced
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
4.3.2016 18:21
Tie sú kauzálne závislé cez predchádzajúci príspevok.
|
|
Re: confused
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.3.2016 17:47
Ak by bol vesmir stacionary, pri priblizovani k nej napr. rychlostou 20% c (aby boli relativisticke efekty stale este male) by si ziadnu buducnost nevidel, ak si odmyslime vztaznu sustavu, kde plynie cas ovela pomalsie (napr. pre raketu s rychlostou 99,999999999% c alebo horizont udalosti ciernej diery).
Stalo by sa iba to, ze casovy posun tych sustav by bol stale mensi a mensi, videl by ju z minulosti cim blizsie tym viac posunutu k pritomnosti. Pri priblizovani k nej vo vzdialenosti 1 miliardy svetelnych rokov by si videl jak vyzerala pred 1 milardou rokov a vo vzdialenosti 300 000 km by si videl jak vyzerala pred sekundou.
|
|
Re: confused
Od: Monster
|
Pridané:
5.3.2016 19:20
Pri tých gigantických rozmeroch vesmíru mi nejde do hlavy taká pomalá rýchlosť svetla, resp. nemožnosť cestovať tým obrovským priestorom rýchlejšie...
|
|
Re: confused
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.3.2016 8:46
Prosim staznosti na parametre beziaceho programu/simulacie vesmiru adresovat jeho Tvorcovi/Administratorovi/Navrharovi/Dizajnerovi (niekedy oznacovanemu ako pojem Boh), ktory povyba vo vyssom meta-vesmire, ktory moze byt pokojne tiez len simulaciou nejakeho studenta/doktoranda z este vyssieho meta-meta-vesmiru a ten zasa tiez len simulaciou niekoho z este vyssieho meta-meta-meta-vesmiru atd. donekonecna.
|
|
Re: confused
Od: Mudraninec
|
Pridané:
7.3.2016 13:06
Aha.
Tak uz nie len "syntaxovi..." tu vyhrava, ale uz aj Ty chytas bacile??
|
|
neznalost
Od: bobcatx
|
Pridané:
4.3.2016 12:55
taraju dve na tri, nevedia vysvetlit ani ako postavili posrate pyramydy pred par tisic rokmi, nieto este uvahy o galaxiach na miliardy svetelnych rokov vzdialenych, vedia hovno
|
|
Re: neznalost
Od: siirii
|
Pridané:
4.3.2016 13:11
Áno. A hovno vedeli aj ľudia, ktorí postavili počítač, na ktorom píšeš svoje priblblé komentáre, však?
|
|
Re: neznalost
Od: bobcatx
|
Pridané:
4.3.2016 13:20
neporovnavat nieco hmatatelne z nehmatatelnym trulo
|
|
Re: neznalost
Od: gnbfhfg
|
Pridané:
4.3.2016 15:46
jediný truľo tu si ty a to exemplárny
|
|
Re: neznalost
Od: oNeDaL
|
Pridané:
4.3.2016 22:37
To je ale možné využiť na realizáciu tzv. Bleichenbacherovho útoku.
|
|
Re: neznalost
Od: siirii
|
Pridané:
14.6.2016 17:38
Áno, ale to že ty porovnávaš kozmológiu s archeológiou je v poriadku, však?
|
|
sakjsk
Od: Degesss
|
Pridané:
4.3.2016 13:26
Bol som tam, videl som ... http://shrtc.at/I
|
|
Re: sakjsk
Od: The First One
|
Pridané:
4.3.2016 13:34
Z'ha'dum
|