|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Náhoda.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
4.2.2016 17:32
Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
|
|
Re: Náhoda.
Od: lol.
|
Pridané:
4.2.2016 17:48
Plyn už vyšiel z módy.
|
|
Re: Náhoda.
Od: locke
|
Pridané:
4.2.2016 18:12
Nemci dostanú vratky na reaktor, nie na plyn...
|
|
Re: Náhoda.
Od: huangg
|
Pridané:
4.2.2016 18:23
nechcem povedat ze do vedy sa nema investovat, ale do fuzie sa uz napumpovali neskutocne miliardy a vysledky su stale len take ze o 50 rokov to mozno bude fungovat
|
|
Re: Náhoda.
Od: deed
|
Pridané:
4.2.2016 19:26
ale niekde sa musi zacat. bez tych testov by nebol dalsi vyvoj. o chvilu nam nebude stacit elekrina a s jadrovymi reaktormi dasa pocitat len na 40 rokov. potom sa musi uzatvorit.
|
|
Re: Náhoda.
Od: ...
|
Pridané:
4.2.2016 21:15
by si sa divil ako sa da zivostnost reaktorov predlzovat - hlavne na papieri a to tymi istymi politikmi, ktori v pripade pruseru budu najviac vrieskat ako treba jadrovu energiu odstavit.
Prva brzda jadrovej energie bol Cernobyl - po tejto udalosti vecsina krajin zabrzdila jadrovy program a niektore ho uplne stopli - napriklad AT. Potom dlho ticho a po Fukushime zacali zase niektori jacat.
|
|
Re: Náhoda.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 21:50
fukusima bola nestastna nahoda ale cernobyl bola cista ludska chyba. Tvrdis, ze obe boli umyselne aby "ti druhi" nemali "vyhodnu elektrinu" ?
|
|
Re: Náhoda.
Od: coze
|
Pridané:
4.2.2016 22:18
sa nauc citat a pritom aj trochu rozmyslat, su to sice dve veci naraz ale vecsina ludi to zvlada. Pre tvoje info tam nic take netvrdi.
|
|
Re: Náhoda.
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
5.2.2016 9:14
Ak citas medzi riadkami, ktore su medzi riadkami a netyka sa to jeho myslienky, tak ano.
|
|
Re: Náhoda.
Od: edghar
|
Pridané:
5.2.2016 9:26
Je jedno koho, alebo coho to bola chyba. Nehoda sa stala. Dolezite je, aby to bolo zabecpene proti akymkolvek chybam, teda asapon extremnej vacsine.
Ked budes umierat na radiaciu tak ti moze byt jedno ci to sposobila chyba cloveka, alebo zemetrasenie.
Inac som fanusik jadrovej energie, dufam, ze sa z predchadzajuceho vyvoj vylepsil a poucilo sa na masivnych chybach.
|
|
Re: Náhoda.
Od: deja_vu
|
Pridané:
5.2.2016 8:12
Ozrejmi si stav jadrovej energetiky:
http://dopice.sk/gmR
|
|
Re: Náhoda.
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
5.2.2016 12:42
vo vede to malokedy funguje tak, ze vies kolko investujes a kedy sa ti to vrati, s akym ziskom.
vo vede ides do rizika, proste investujes a dufas ze nieco objavis. viac krat sa ciel vyskumu nenaplni ako naplni (aj objav niecoho ineho nez bol povodny ciel vyskumu povazujem za nenaplnenie daneho vyskumu).
takmer kazdy jeden vynalez, ktory dnes povazujeme za samozrejmost zacinal ako vizia kdesi do vzdialenej buducnosti. a dalsich niekolkonasobne viac podobnych vizii nebolo nikdy naplnenych.
|
|
Re: Náhoda.
Od: Matej M.
|
Pridané:
5.2.2016 15:03
Mili diskutujuci, chcem vam vasim jazykom vysvetlit ze ste fasisticke kury. a teraz slusne, keby ste taketo kecy viedli nie pod prezyvkou ale realnym menom napirklad na vlastnom facebookovom profile, hrozilo by vam vezenie az na 3 roky. Raz ked budete velky a budete mat postihnute deti, spomente si ze karma je zdarma.
|
|
Re: Náhoda.
Od: dsl curiosity
|
Pridané:
4.2.2016 21:53
Viete o tom, ze:
Prva diskusia s moznostou hodnotenia prispevkov sa objavila 7.11.2007? article=4787
A zajtra bude okruhle vyrocie: article=18000
|
|
Re: Náhoda.
Od: Vvhh
|
Pridané:
5.2.2016 9:28
Viete o tom, ze:
Citatelia dsl.sk si zelaju viac takýchto informacii o ich oblubenom serveri
|
|
Re: Náhoda.
Od: Viete o tom?
|
Pridané:
5.2.2016 12:00
..že citatelia dsl.sk si dokazu precitat article=513 a aj article=515, ale article=514 NIE...?!?
|
|
Re: Náhoda.
Od: euro4ever
|
Pridané:
4.2.2016 18:20
Maniak ty si neznalec... Utecenci ti len tak mimochodom budu zarabat na dochodok. A potom nam zarobia aj na styri take fuzne reaktory... a potom uz pride Euroraj... A stanu sa z nas vsetkych homosexuali... A uz nebude dovod na konflikty lebo vsade bude duha... A Europa zostane jednotna a solidarna... A k tomu nam Alah bude pomahat
|
|
Re: Náhoda.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 18:21
a svist ho balil do folie... Nieze tebe budu utecenci zarabat na dochodok, ale ty im budes zarabat na socialku ty k^°˛t!
|
|
Re: Náhoda.
Od: dement
|
Pridané:
4.2.2016 18:25
jednym zo znakov inteligencie je spravne rozonavanie ironie a cinizmu... you failed
|
|
Re: Náhoda.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 18:27
jj.. to preto, ze som reagoval po precitani prveho riadka a nie celeho prispevku.. my bad.
|
|
Re: Náhoda.
Od: hej, precitanie
|
Pridané:
5.2.2016 7:53
hej, precitanie celeho prispevku a pozdrzanie reakcie je az dalsim zo znakov inteligencie
|
|
Re: Náhoda.
Od: XMen
|
Pridané:
5.2.2016 9:17
Tiez som dal minusku skor nez som to docital, sorry ;)
|
|
Re: Náhoda.
Od: Ferikuš
|
Pridané:
4.2.2016 19:19
nebudú a basta!
http://dopice.sk/gmo
|
|
Re: Náhoda.
Od: ratherdeadthanthat
|
Pridané:
4.2.2016 19:29
v takej sialenej, umelej technokratickej socialno-geneticko inzinierskej totalitnej globalistickej dobe aku davos nacrtava by uz bola eutanazia nevyhnutnost:D
|
|
Re: Náhoda.
Od: Sloniik
|
Pridané:
5.2.2016 8:05
Si zapamataj, ze 90% utecencov NIKDY nebude pracovat. Su to lemry, na ktore trebe len dlhy a hruby bic. Tym padom nebudu zarabat na tvoje dochodky. A inak na statny dochodok zabudni. Sucasna mlada a stredna generacia ho uz nedostane.
|
|
Re: Náhoda.
Od: hej, precitanie
|
Pridané:
5.2.2016 9:15
Od: dement | Pridané: 4.2.2016 18:25
jednym zo znakov inteligencie je spravne rozonavanie ironie a cinizmu... you failed
Od: hej, precitanie | Pridané: 5.2.2016 7:53
hej, precitanie celeho prispevku a pozdrzanie reakcie je az dalsim zo znakov inteligencie
Precitanie a pochopenie prispevku a k nemu prilahleho vlakna je asi znakom uz nadpozemskej inteligencie
|
|
Re: Náhoda.
Od: deja_vu
|
Pridané:
5.2.2016 11:51
ja stravim dochodok za mrezami po tom ako mi znasilnia dceru/vnucku
|
|
Re: Náhoda.
Od: LytaRita-Zwei
|
Pridané:
4.2.2016 19:22
ha! tak to ešte pridal, minimálne 1 rád navyše, a to len za 1 uplynulý 1rok, teda až cca 160 - 200 mld € celkovo dokopy, se vším všudy, dali, ide na margo tích čírních, špinavích ludoopov agresívních ..opíc
(a v tom ešte nie sú zahrnuté tzv. vícenáklady, a ešte aj tzv. multiplikačné efekty (teda v tomto prípade ne znásobujúce, "zmnožujúce efekty, ale skor opačne -
|
|
Re: Náhoda.
Od: LytaRita
|
Pridané:
4.2.2016 19:23
´´ pridaj,
najmenej raz - 2x tolko
|
|
Re: Náhoda.
Od: Abraham
|
Pridané:
7.2.2016 0:03
to pridaj a poriadne
Asylum seekers to cost Germany €50bn within 2 years
|
|
Re: Náhoda.
Od: bong
|
Pridané:
5.2.2016 17:04
Plazma bude pouzita na upgrade mozgu Merkelovej...
|
|
Re: Náhoda.
Od: Jerichoo
|
Pridané:
5.2.2016 19:14
Prečo niekomu mažete úplne normálne príspevky???
|
|
wadaw12312
Od: tr34
|
Pridané:
4.2.2016 17:43
zaujmalo by ma presne ako funguje atomova elektraren a toto
atomka : atom uranu sa rozbije a vznika teplo ? cize daka pomalsia verzia atomoveho vybuchu ? Ako sa rozbije ( atom sa zrazi s atomom alebo bombarduju jadro dakymi protonmi ? )
fuzni reaktor : Ide tiez o rozbitie atomu ? Ci o dokonale zhorenie
|
|
Re: wadaw12312
Od reg.: mika_
|
Pridané:
4.2.2016 17:58
https://www.iter.org/
https://sk.wikipedia.org/wiki/ITER
|
|
Re: wadaw12312
Od: huangg
|
Pridané:
4.2.2016 18:32
asi najjednoduchsie vysvetlenie bude ze pri jadrovych sa tazky uran rozpadne na lahsie atomy pricom vznika mega vela tepla a pri fuznych sa najlahsie atomy vodiku spajaju do tazsich atomov pricom tiez vznika mega vela tepla
|
|
Re: wadaw12312
Od: Ferikuš
|
Pridané:
4.2.2016 19:20
pri spájaní vzniká GIGA veľa tepla :-)
|
|
Re: wadaw12312
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
4.2.2016 22:21
Pri fuziach sa spajaju akekolvek atomy, ktoreho vysledok moze ale aj nemusi byt dlhodobo stabilny (definovane statisticky pomocou polcasu rozpadu).
Ak mal byt na pociatku vesmiru po dostatocnom vychladnuti jediny stabilny prvok prave vodik, tak fuziami vznikali rozne prvy az do urovne zeleza, na ktore staci jedno velke slnko. Tazsie prvky vznikaju az pri vacsich tlakoch a teplotach, pri ktorych este dokaze existovat velka hviezda bez toho, aby sa gravitacne zrutila, teda napr. pocas nejakych faz vybuchu slnka / tazsej hviezdy.
|
|
Re: wadaw12312
Od: Soaron
|
Pridané:
4.2.2016 18:06
Jednoducho sa dá povedať, že fúzny reaktor je presne opak atómového. Tak že atómový rozbíja a fúzny, ako aj toto slovo hovorí spája. Skús si niečo prečítať o Tokomak.
|
|
Re: wadaw12312
Od: gbfgb
|
Pridané:
4.2.2016 20:10
cize odpad z atomovych ide do fuznych a naopak ?
|
|
Re: wadaw12312
Od: huangg
|
Pridané:
5.2.2016 4:14
to veru nie, odpad zo stiepnych reaktorov obsahuje stale moc tazke atomy aby sa mohli spajat fuziou pri podmienkach ktore vieme dosiahnut na zemi....a presne naopak "produkt" fuznych reaktorov su zas moc lahke atomy......skor sa skuma vyuzitie odpadu zo stiepnych reaktorov pre dalsie stiepenie, ktore je vyhodne.
|
|
Re: wadaw12312
Od: McUH
|
Pridané:
5.2.2016 10:00
To by bolo perpetuum mobile. Na fyzike sme mali takú krivku energetických hladín, stabilné s najnižšou hladinou je tuším olovo. T.j. pri fúzii prvkov pod olovom by si mal energiu získať (uvoľní sa), nad olovom ju musíš pridať. Rozpad je zas naopak, nad olovom (urán,...) rozpad produkuje energiu (a na rozdiel od fúzie prebieha samovoľne - rádioaktivita). Ak chceš rozpadnúť niečo pod olovom energiu musíš dodať.
Je to veľmi zjednodušené ale takto nejako si to pamätám.
|
|
dsl.toaster.sk
Od: Leader8080
|
Pridané:
6.2.2016 4:54
Zelezo
|
|
Re: wadaw12312
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 18:13
velmi v skratke po lopate. Mas uran, ktory sa sklada z uranu 238 (99%) a 235. 238, ale nefunguje ako palivo. Preto sa prirodny uran obohacuje, aby vnom bolo viac uranu 235. Uran s dostatocnym obsahom 235 strcis do reaktora a zacnes ho ostrelovat neutronmi. Neutron zasiahne atom uranu 235, vznikne (nakoniec) plutonium, uvolni sa teplo, dalsie neutrony ktore narazaju do uranov 235 a uvolnia sa... = retazova reakcia. Teraz aby si to udrzal pod kontrolou musis mat moderator, napriklad uhlikove tyce. Tie pohlcuju neutrony a teda brzdia retazovu reakciu. Cele to funguje tak, ze dostavas tolko tepla kolko chces a vsetko je OK. Ked to ale pohnohis skoncis ako v Cernobile... Atomova bomba nema moderator, takze ked zacne retazova reakcia nic ju uz nezastavi.
|
|
Re: wadaw12312
Od: tr34
|
Pridané:
4.2.2016 18:23
dakujem
|
|
Re: wadaw12312
Od: Reikii
|
Pridané:
4.2.2016 19:01
Tak preto ma nasa televizia tolko moderatorov! Brania aby nevznikla retazova reakcia v nasich 2 atomovych elektrarnach.
|
|
Re: wadaw12312
Od: stoneage
|
Pridané:
5.2.2016 11:47
Vies kolko neutronov uz pohltila Janka Hospodarova? A tu si z nej iba srandu robia, ziaden respekt!
|
|
Re: wadaw12312
Od: deja_vu
|
Pridané:
5.2.2016 11:54
taka erika judiniova pohltila snad celu neutronovu hviezdu sprostosti
|
|
Re: wadaw12312
Od: Anal Fabet
|
Pridané:
4.2.2016 19:27
Cize ak som to dobre pochopil, najlepsia obrana pred atomovou bombou je vsetko spalit na uhol?
|
|
Re: wadaw12312
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 19:29
najlepsia obrama pred atomovou bombou je zostrelit lietadlo este nad uzemim vlastnika at.bomby :)
|
|
Re: wadaw12312
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 18:26
jo a dokonale zhorenie sa vola anihilacia a dochadza knej pri strete hmoty a antihmoty. Vtedy plati e=mc2.
|
|
Re: wadaw12312
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
4.2.2016 18:35
Presne tak Akurat horenie je chemicka reakcia a k anihilacii pri nej nema kde dochadzat. A e=mc2 plati furt.
|
|
Re: wadaw12312
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 18:47
neplati. Pri horeni = akejkolvek chemickej reakcii je uvolnena energia daaaaleko nizsia.
|
|
Re: wadaw12312
Od: youngscientist
|
Pridané:
4.2.2016 19:12
a pri honeni?
|
|
Re: wadaw12312
Od: trololoman
|
Pridané:
4.2.2016 20:27
vtedy sa energia spotrebováva a vo vrcholovej fáze vzniká hmota rôsolovitej konzistencie
|
|
Re: wadaw12312
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
4.2.2016 20:49
Presne tak. Kýška vzniká až pri kľaganí, aby išlo ľahko dojenie.
|
|
Re: wadaw12312
Od: fyzik
|
Pridané:
4.2.2016 21:06
vtedy sa uvolnuje biela hmota co je anticastica ciernej hmoty
|
|
Re: wadaw12312
Od: Reg.: x x l l
|
Pridané:
4.2.2016 19:14
Och ty pajko. A kedy teda e=mc2 neplati? :))
|
|
Re: wadaw12312
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 19:17
vzdy okrem anihilacie, ved to pisem vyssie.
|
|
Re: wadaw12312
Od: Reg.: x x l l
|
Pridané:
5.2.2016 4:48
No napisal si to naopak. Tak uz neviem co si mam o tebe pomysliet :)
|
|
Re: wadaw12312
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
4.2.2016 19:20
Ved ale pravdaze Albert vymyslel vzorec, platny len ked sa mu nedymilo z fajky. Ked zrovna fajcil, vesmir fungoval uplne inak.
|
|
Re: wadaw12312
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 19:27
vesmir funguje uplne inak ako si myslime ze funguje ;) Vzdy to platilo a mam za to ze to vzdy aj platit bude.
|
|
Re: wadaw12312
Od: Igt
|
Pridané:
29.2.2016 22:57
To preto lebo zle myslis.
|
|
Re: wadaw12312
Od: nl12345
|
Pridané:
4.2.2016 20:27
Jaj mojko, ale pri horeni sa nie cela hmota premeni na energiu
|
|
Re: wadaw12312
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 20:36
a prave preto neplati ze uvolnena energia je rovna nasobku hmotnosti a rychlosti svetla na druhu wole! Pri hocicom to neplati aj pri fuzii na Slnku aj pri horeni nafty v motore aj pri honeni :)
|
|
Re: wadaw12312
Od: Neviem-
|
Pridané:
4.2.2016 21:24
Už teraz mi ťa je ľúto, ako ťa tu domárujú chlapci mariňáci. Nechceš si to ešte rozmyslieť?
Dám ti tip. Platí energetická bilancia. Pred reakciou aj po nej je súčet hmôt a energií rovnaký. Nemusí byť všetko hmota či energia, zmenia sa len pomery.
Bacha, už idú. Chlapci mariňáci.
|
|
Re: wadaw12312
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 21:40
1. to nieje nijak v rozpore s tym co pisem
2. offtopic: xfiles s10e03 bolo co? Prvoaprilovy zart?
|
|
Re: wadaw12312
Od: Stub zdvihne
|
Pridané:
5.2.2016 10:37
Trepeš pičoviny, lebo používaš vzorec, ktorý je určený na niečo iné, ako sa nazdávaš, mal by si si teda inak pooznačovať premenné, potom ti bude jasné, že síce máš pravdu, že ten tvoj vzorec neplatí, ale zároveň nikdy nikto netvrdil, že taký vzorec (ten tvoj) platí a Einstein už vôbec nie.
|
|
dsl.toaster.sk
Od: Leader8080
|
Pridané:
6.2.2016 5:01
Napisem to tak aby to aj roob pochopil: e=mc2 plati furt
|
|
Re: dsl.toaster.sk
Od reg.: roob_
|
Pridané:
6.2.2016 21:51
cize ked si opekas slaninku na taboraku, tak uvolnena energia z 1kg dreva, ktore si pouzil na taborak = hmotnost dreva * c2 ? Podla wiki to je tolko co sa uvolni pri vybuchu 21Mton TNT. Takze si vsetci vyserte oko a citajte co pisem a nie to co nepisem.
NEPOZNAME ZIADNU REAKCIU PRI KTOREJ SA TOTALNE CELA HMOTA PREMENI NA ENERGIU IBA A LEN REAKCIU HMOTY S ANTIHMOTOU, KTORU NAZYVAME ANIHILACIA. PRESNE VTEDY SA UVOLNI ENERGIA ROVA NASOBKU HMOTNOSTI A RYCHLOSTI SVETLA VO VAKUU ^2. NIKDY INOKEDY.
|
|
Re: dsl.toaster.sk
Od: antiapple
|
Pridané:
8.2.2016 8:49
Stačilo by, keby si si o tom niečo zistil predtým, ako budeš písať sprostosti. To, že si niečo myslíš ešte neznamená, že je to pravda.
Začneme takto:
V praxi však hmotu na energiu prevádzať obvykle len s výrazne nižšou účinnosťou. Pri bežných spôsoboch získavania energie sa totiž na energiu nepremení všetka hmota, časť (obvykle drvivá väčšina) pôvodnej hmoty zostáva ako „odpad“. Príkladom teoreticky úplnej premeny je reakcia hmoty s antihmotou.
Už ti to možno trošku dochádza.
|
|
Re: dsl.toaster.sk
Od: antiapple
|
Pridané:
8.2.2016 8:50
part 2:
A teraz o tom tvojom opekaní slaninky:
Kebyže odvážiš všetko, čo vzniklo horením, zistíš, že rozdiel váhy oproti nezhorenému drevu je taký malý, že je skoro zanedbateľný.
Tu si to môžeš pekne prečítať: http://dopice.sk/gpn
Na konci tam máš pekne aj príklad:
Pri horení cca 1704 kg dubového dreva vznikne energia o veľkosti cca 25,3 GJ. Keď si to prepočítaš, zistíš, že zmena hmotnosti zhoreného dreva je cca len 0,000272 g.
Teraz ťa poprosím, aby si si dal facku a dobre porozmýšľal nad sebou. Keď už ideš bojovať za svoje názory, nech sú aspoň pravdivé.
|
|
Re: dsl.toaster.sk
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
7.2.2016 6:55
Pochopenie zrejme nejako súvisí so schopnosťou ovládať na klávesničke CapsLock, čo je po akvizícii SwiftKey možné zabezpečiť napríklad konzultáciami zo strany Microsoft-u. :-D
|
|
Re: wadaw12312
Od: 0.0.0.0
|
Pridané:
4.2.2016 22:49
Nie som si istý ze anihílacia je vyjadritelna e=mc2.
|
|
Re: wadaw12312
Od: debildebildebil
|
Pridané:
5.2.2016 8:28
Zavisi od toho, co anhilujes.
Pri anhilacii toluenu, zda sa, platia uplne ine zakonitosti.
|
|
Re: wadaw12312
Od: kidos
|
Pridané:
5.2.2016 9:10
a ja som mal za to, ze horenie je oxidacia.... Cize asi hovoris o anihalacii kyslika s antikyslikom :)
|
|
Re: wadaw12312
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
4.2.2016 21:42
Slovo fuzia samo o sebe uz napovie ze ide o spajanie atomov. Pri atomovej reakcii dochadza k stiepeniu. Rozdiel ale v oboch ziskavaniach energie je obrovsky. Kym stiepenim atomov dochadza k nebezpecnej radiacii a odpadu, ktoreho sa nevieme zbavit, tak pri fuznej reakcii nevznika nic takeho. Fuzny reaktor nevybuchne ak sa prerusi plazma, jednoducho dojde sa cela reakcia rozplynie a je to. Je to teda omnoho bezpecnejsie. Fuzia je navyse niekolkokrat ucinnejsia a dokaze vyprodukovat nasobky vykonu atomovej energie. Povodna myslienka bola extrahovat vodik z morskej vody a konecne vyrabat energiu, ktora neskodi nam vsetkym. Spojenim energetickych sieti krajin by v europe mohlo stacit cca 10 fuznych reaktorov. Na afriku sa ratalo s cca 6.
|
|
Re: wadaw12312
Od: Marw
|
Pridané:
4.2.2016 22:01
S tou radiaciou by som bol opatrny, pri fuzii deuterium+tricium co je asi najrealnejsi scenar momentalne sa energia uvolnuje vo forme intenzivnej neutronovej radiacie, tak ze radiacia tam je a silna jak hrom, akurat ze v idealnom pripade len vo vnutri reaktora. No a aj ked reaktor priamo neprodukuje radioaktivne produkty reakcie, tak taketo vysoke neutronove toky postupne aktivuju konstrukcny material reaktora, tak ze nejaky radioaktivny odpad tam predsa len vznika. Ina by bola situacia pri fuzii deuteria s 3He kde sa namiesto neutronov produkuju protony, akurat ze helia 3 mame na zemi ako safranu...
|
|
Re: wadaw12312
Od: vazeni diskutujuci
|
Pridané:
5.2.2016 8:03
vazeni diskutujuci, vy ste debili. Chlapik sa normalne spyta, a dostane prvych par normalnych odpovedi, no vyminuskujete ho pod ciernu nulu, ale zelene prispevky su o honeni.
Urazku beriem spat, ste (po)honici.
|
|
Re: wadaw12312
Od: debil.
|
Pridané:
5.2.2016 8:40
Vsetci debili su diskutujuci, ale nie vsetci diskutujuci su debili.
|
|
Re: wadaw12312
Od: vazeni diskutujuci
|
Pridané:
5.2.2016 9:18
ani to nie. Existuje nenulova korelacia medzi debilitou a diskutujucimi v tomto vlakne
|
|
tady-tada
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
5.2.2016 9:35
Lenže medzi debilitou a diskutujúcimi v tomto vlákne minimálne rovnaký počet nenulových korelácií neexistuje a súčasne, zároveň s týmto príspevkom, existuje aspoň jedna nulová.
|
|
Re: tady-tada
Od: vazeni diskutujuci
|
Pridané:
5.2.2016 9:52
hehe, error, davno sme ta tu nemali, ja ze si sa trochu spamatal.
Korelacia je definovana predsa medzi dvoma statistickymi subormi, nie medzi jednotlivymi prvkami
|
|
Re: tady-tada
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
5.2.2016 9:56
A minimálna mohutnosť štatistického súboru je približne asi tak koľko prvkov?
|
|
ide o
Od: koliesk0
|
Pridané:
4.2.2016 17:51
Ide prave o spajanie atomov. Presny opak atomovkym.
|
|
.....
Od: de-pejrak
|
Pridané:
4.2.2016 17:52
len aby s toho nebol Wolfstein
|
|
12345
Od: vadimo_user
|
Pridané:
4.2.2016 18:13
"..v polovici marca do komory inštalované vylepšenia.."
niečo ako tunig? Taká nálepka by mohla pridať zo 100tis st :-)
|
|
Fúzna reakcia - princíp
Od reg.: saruman
|
Pridané:
4.2.2016 18:20
Fúzia prebieha vo hviezdach. Fúzny reaktor sa snaží napodobiť tento proces.
|
|
Kedy??
Od: Pampos
|
Pridané:
4.2.2016 18:32
Kedy toto bude zaradene do komercnej prevadzky?
|
|
Re: Kedy??
Od reg.: nemam a nebudem mat
|
Pridané:
4.2.2016 19:05
nikdy(pre nas), vytvorit komercny stabilny fuzny reaktor bude trvat este par generacii... takisto ako vytvorit plnohodnotny quantovy pocitac sa nepodari najblizsie milenium
|
|
Re: Kedy??
Od: viziaakolusk
|
Pridané:
4.2.2016 19:21
prvy plnohodnotny kvantovy pocitac vyrobi Apple, bude mat nazov iQuant, rozlisenie 55324x31119, nebude mat ziadny fyzicky konektor, bude z bruseneho titanu, vazit 58 gramov a bude sa krasne vynimat na stole v kaviarni
|
|
Re: Kedy??
Od reg.: KillerM
|
Pridané:
4.2.2016 19:28
poznas vyznam slova milenium? ak ano, myslim si,ze si prehnany pesimista
|
|
Re: Kedy??
Od reg.: kamaradzkosicrobihiphopcijeho
|
Pridané:
5.2.2016 13:16
pozri si co znamena plnohodnotny kvantovy pocitac a zistis ze zatial sme sa k nemu ani zdaleka nepriblizili
|
|
Re: Kedy??
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
6.2.2016 17:31
A čo si myslíš, že obsahuje hlava?
|
|
Re: Kedy??
Od: Neviem-
|
Pridané:
4.2.2016 21:28
Od pondelka.
Ale od štvrtka to už bude tradične nelegálne.
|
|
.....
Od: msx
|
Pridané:
4.2.2016 18:47
Wolfenstein. Párkrát som to skutočne takto prečítal. :-D
|
|
Re: .....
Od: niktonenidoma
|
Pridané:
4.2.2016 19:14
B. J. Blaskowitz nas pride zachranit.. keby to j3blo. idem stahovat dosbox
|
|
Snsnsnsjsjxkxi
Od: Sjanananakzk
|
Pridané:
4.2.2016 19:02
Kebyže to spustime my, tak by Nemci namietali. Ale oni si veselo robia čokoľvek
|
|
Re: Snsnsnsjsjxkxi
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 19:12
tak poznas Zvieraciu farmu.. vsetci su si rovni, ale niektori su si rovnejsi :) Inak u nas bez sance, lebo by to stalo 7 mld, 6,5 by sa rozkradlo a vysledok by bol "neda sa".
|
|
Re: Snsnsnsjsjxkxi
Od reg.: roob_
|
Pridané:
4.2.2016 19:15
btw. na margo rovni a rovnejsi, nabuduce ked mi fizli daju fukat, tak nefukam, ved ani Jano nefukal! 2x.
|
|
Re: Snsnsnsjsjxkxi
Od: borowitschka
|
Pridané:
4.2.2016 19:17
povies ze si dostal infarkt a potrebujes pokoj na par hodin
|
|
Re: Snsnsnsjsjxkxi
Od: asponcosi
|
Pridané:
4.2.2016 19:15
u nas prebieha fuzia aspon na urovni statnych penazi a sukromnych uctov stranickych mecenasov
|
|
naostro
Od: old
|
Pridané:
4.2.2016 22:48
ja som si ostrú prevádzku z nadpisu predstavoval trochu inak. Zatiaľ sú to iba pokusy, ale niečim treba zaujať
|
|
Fiiiiha
Od: Umyvacka
|
Pridané:
4.2.2016 23:35
To som ani netušila ze vyvinúť fúzny reaktor stojí toľko prachov.
A nakoniec zneho majú ľudia strach.
Odporučam používať strojček "Gillette Fusion Proglide"
alebo nech používajú naďalej staré bezfúzové reaktory.
|
|
Re: Fiiiiha
Od: abraham lopata
|
Pridané:
5.2.2016 10:13
to by samozrejem bolo mozne, ale zistilo sa, ze z fuzov sa da vyrobit vela energie preto sa o to snazia. Gilette Fusion Proglide je vlastne taky prostrednik, ako zbavit ludi fuzov a dostat ich do reaktoru.
|
|
Re: Fiiiiha
Od: deja_vu
|
Pridané:
5.2.2016 14:46
fusion je prostrednik na vytiahnutie penazi... k comu ti pomoze 5 cepielok a vybracie? snad ked si susku budes holit tak vies pouzit aj opacny koniec?
Mach 3 stara klasika so ziletkou za 5€ ftw
|
|
odkaz pre autora
Od: grammarnazi
|
Pridané:
4.2.2016 23:36
ja by som len chcel upozorniť autora článku, nech používa odborné slovo toroid alebo prstenec, namiesto tej deravej šikšky bo už mi je z nej zle, Ďakujem
|
|
Re: odkaz pre autora
Od: Neviem-
|
Pridané:
5.2.2016 0:00
Problém je v tom, že keď použiješ slovo toroid tak kokoti vôbec netušia, o čo ide. Tušia, že je to niečo s býkom, buď býk osobne, alebo ten metrosexuál vo vestičke, čo naháňa býka s handrou alebo jeden z tých priprcávačov so šipkami. Nie, to nie, to sú pikádori. Toroid je asi prstenec, čiže štvrtý prst.
|
|
Re: odkaz pre autora
Od: grammarnazi
|
Pridané:
5.2.2016 0:45
a ja že to je torero alebo matador, prípadne toreador
|
|
Re: odkaz pre autora
Od: kukurukukuk
|
Pridané:
5.2.2016 9:12
deravá šiška je je vysoko odborný termín veľmi presne definujúci tvar, ktorý je v článku popisovaný
|
|
Re: odkaz pre autora
Od: upresnenie
|
Pridané:
5.2.2016 10:29
upresnenie, aby sme sa vyjadrovali odborne a jednoznacne: derava siska s priemerom cca 1 futbalove ihrisko.
BTW, je to cista energia, keby praskla obycajna atomovka porovnatelneho vykonu, tak sa zamori minimalne az jeden Texas stvorcovy.
|
|
Re: odkaz pre autora
Od: puko
|
Pridané:
5.2.2016 12:19
tak tomu hovorím šiška!
|
|
Re: odkaz pre autora
Od: abraham lopata
|
Pridané:
5.2.2016 10:14
a veniec
|
|
e gov
Od: blabal
|
Pridané:
5.2.2016 14:16
a my mame za miliardu slovensko.sk :-)
|
|
Re: e gov
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
5.2.2016 15:23
Aj CT-čko nové vybavili!
|
|
Supra
Od: Jebster
|
Pridané:
6.2.2016 12:57
Taka amaterska myslienka, co ak by nahodou, alebo konstrukcnou vadou, alebo pouzitymi menej kvalitnymi materialmi, procesmi alebo hoci cim inym zopar magnetov vysadilo?
|
|
Re: Supra
Od: Marw
|
Pridané:
6.2.2016 18:53
Tak nic, reakcia zakape. Ta plazma ma x milionov stupnov celzia len kym je sttlacena magnetickym polom do extremne maleho objemu. Ako nahle magneticke pole zmizne, plazma zvacsi svoj objem, klesne jej teplota a reakcia skape.
Ziadne vybuchy, prepalene reaktorove nadoby ani nic podobne v tomto pripade nehrozi ;)
|
|
Re: Supra
Od: Jebster
|
Pridané:
6.2.2016 20:08
Jasne, nemusis dramatizovat. Nie som fyzik, ale uvazoval som o "plynnom modeli"
|
|
w7x chyba
Od: juv
|
Pridané:
7.2.2016 19:55
w7x nie je je fúznym reaktorom. Nikdy sa v ňom nespustí fúzia. Je to stellarátor pre štúdium plazmy.
|
|
w7x chyba
Od: juv
|
Pridané:
7.2.2016 19:55
w7x nie je je fúznym reaktorom. Nikdy sa v ňom nespustí fúzia. Je to stellarátor pre štúdium plazmy.
|