Spoločnosť Tesla Motors vyrábajúce elektromobily Tesla získala povolenie regulačných úradov pre samojazdiace funkcie Autopilot aj pre takmer všetky ostatné krajiny okrem USA a samojazdiace funkcie sprístupní vo všetkých krajinách s výnimkou Japonska.
V noci na dnes o tom informoval Elon Musk, zakladateľ Tesla Motors.
Musk zároveň na blízku budúcnosť avizoval novú verziu Autopilot 1.01, ktorá má zlepšiť viaceré aspekty jazdenia s využitím samojazdiacich funkcií.
Konkrétne s novou verziou má Autopilot lepšie držať aktuálny jazdný pruh na cestách horšej kvality, prispôsobovať rýchlosť v zákrutách, zlepšiť plynulosť a zlepšiť učenie z jazdy celej flotily Tesla vozidiel.
Tesla Motors sprístupnila samojazdiace funkcie pre Model S softvérou aktualizáciou 7.0 minulý týždeň, informovali sme o tom v tomto článku.
Tieto funkcie sú zrejme najpokročilejšie zo samojazdiacich funkcií v bežne dostupných modeloch automobilov, keď režim Autosteer sa dokáže sám držať v cestnom pruhu a to napríklad aj pri zdĺhavom posúvaní sa na križovatkách s úplným zastavovaním a vozidlo na pokyn vodiča dokáže samé prejsť aj do druhého pruhu. Pri bežných podmienkach má v absolútnej väčšine použití technológia pôsobivé kvality.
Jedna z problematických situácií s aktivovaným Tesla Autosteer
Objavilo sa ale aj niekoľko situácií, v ktorých sa vodiči Tesly so zapnutými samojazdiacimi funkciami len tesne vyhli nehode. Samojazdiace funkcie sú určené pre použitie na diaľniciach a podobných cestách. Presné podmienky, za ktorých majú samojazdiace funkcie fungovať, Tesla ale nezverejnila, poskytla ich len majiteľom vozidiel. Situácie, v ktorých prišlo k incidentom, tak mohli byť už nepodporovanými podmienkami respektíve hraničnými podmienkami. Tesly ale zrejme nezareagovali optimálne, keď prudko zmenili smer jazdy a to v jednom prípade smerom k protiidúcemu autu, ani dostatočne včas neukončili možnosť využívania samojazdiacich funkcií v prípadne nepodporovaných podmienkach.
Viacero vodičov sa tiež sťažovalo na správanie Tesly pri jazde okolo výjazdov z diaľnic, keď pri jazde v pravom pruhu vozidlá v niektorých prípadoch zabočili na výjazd. Podľa informácií vodičov sa postupne ale toto správanie zlepšilo, nie je ale jasné či individuálnym naučením zvyklostí konkrétneho vodiča, vyhodnotením typického správania vodičov na konkrétnych výjazdoch prípadne celkovým zlepšením držania sa jazdy v pruhu na doterajšej ceste pri výjazdoch.
Re: Cesta do práce
Od: masak
|
Pridané:
25.10.2015 10:28
tesim sa ako sa vsetka telemetria posiela na servre a auta sa same vdaka neuronovym sietam ucia soferovat .... pokial im to pojde tak dobre ako s ucenim sa jazyka ... mame sa na co tesit za par rokov :)
Oveľa lepšie
Od: Neviem-
|
Pridané:
24.10.2015 17:27
Môj subjektívny dojem je, že je to OVEĽA lepšie. Má to hlavu aj pätu a zmysel je hneď zrejmý. Ona tá konštruktívna kritika nie je až tak úplne zbytočná, či?
Perlička: Slovo "či" dokáže vo väčšine prípadov nahradiť paškvil "respektíve".
Re: Oveľa lepšie
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
25.10.2015 3:51
Odôvodnenie akejkoľvek funkcionality, obsahujúce informáciu o štatistickom rozdelení( napríklad "väčšina","takmer štvrtina"), poskytuje iba jednoznačnú informáciu o existencii konečnej množiny cieľových možností jej aplikovateľnosti, respektíve ohraničeného intervalu doby trvania jej platnosti, respektíve iný typ ponúkaného garantovaného obmedzenia.
Perlička: Toto nie je príklad.
Re: Oveľa lepšie
Od: Neviem-
|
Pridané:
25.10.2015 9:56
Odôvodnenie akejkoľvek funkcionality, obsahujúce informáciu o štatistickom rozdelení( napríklad "väčšina","takmer štvrtina"), poskytuje iba jednoznačnú informáciu o existencii konečnej množiny cieľových možností jej aplikovateľnosti, ČI ohraničeného intervalu doby trvania jej platnosti, ČI iný typ ponúkaného garantovaného obmedzenia.
Re: Oveľa lepšie
Od: syntaxterrorY
|
Pridané:
26.10.2015 4:18
Nekonečnou iteráciou je dorovnávaním možné obhájiť prinajlepšom presnú polovicu, respektíve, väčšina to bez kontrovania môže byť prinajlepšom virtuálna, v rámci uzavretého systému, bez ohľadu na počet príkladov.
Ja mu fandim...
Od: Bohus 2.0
|
Pridané:
24.10.2015 18:24
Ja mu fandim, pre mna konecne clovek s prijatelnou vyziou. Myslim si, ze vdaka nemu vidime niektore technologicke novinky radovo 10 rokov skor, ako by ich vypustili ostatny hraci. Touto svojou cinnostou nasral neskutocne vela ludi...dufam, ze sa preto nestrati nestastnou nahodou z povrchu zemskeho.
Elon Musk: The World’s Raddest Man
http://dopice.sk/eV4
How Tesla Will Change The World
http://dopice.sk/epF
Re: Ja mu fandim...
Od: prdlajs
|
Pridané:
24.10.2015 22:44
Neboj, nestrati. Zas az take prudke inovacie, ktore by nieco zmenili na chode tohto sveta, neprinasa. Vsetko su to zatial len kozmeticke vylepsenia toho, co tu uz davno mame.
Re: Ja mu fandim...
Od: tamtung
|
Pridané:
25.10.2015 9:21
on s tym nesiel mimo dialnicu, ale na rovnej dialnici, oznacenej.
porovnavas neporovnatelne.
plus sofer tomu akosi nedoveruje, ked tak drzi volant :)
to uz ja viac doverujem svojej geometrii na sirsich pneumatikach, bez akehokolvek systemu.
Dinosauri
Od: Drobny rozdiel
|
Pridané:
24.10.2015 21:41
1. to nebol autoPILOT - ale autoSTEER - autoPILOT je len pre-aplha
** kto nepozna ani tento rozdiel, nemal by sa do diskusie ani len zapajat
2. autoSTEER funguje LEN a LEN na dialnici - oba pripady sa stali mimo nej (+US dialnice to je take siroke a tak fajne znacene ....)
3. autoSTEER je treba specialne povolit - de facto 3x
4. autoSTEER je BETA - a je logicke, ze ak zverujem BETA SW zivoty ludi - tak si davam fasa bach a nepipkam
5. autoSTEER vyzaduje a upozornuje neustale, aby ludia mali ruky na volante
6. autoSTEER - logicky aj pravne ma zatial zodpovednost LEN a LEN sofer auta - tak ako mohol zlyhat SW??
Re: Dinosauri
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.10.2015 23:34
takze ako to chapem ja zlyhala minimalne v tom, ze betaverziu "autopilota" (nazyvaj to ako chces) rozdistribuovala do vsetkych aut a ono to potom robi take zaludnosti ako nahodne prejdenie do protismeru ako mas v prilozenom videu. A ze niesi na dialnici sa nevyhovaraj, isiel na ceste s plne viditelnymi ciarami a to auto nemohlo vediet ze to nieje dialnica.
Ono by to nebol až taký problém, keby to nerozdistribuovali (pekné slovo, že) aj do Spojených Štátov o ktorých sa traduje, že si tam nejaký darwinovec kúpil karavan s tempomatom, na diaľnici ho zapol a odišiel si dozadu urobiť čaj.
Či už je to pravda alebo (respektíve) hoax, mám také tušenie, že onedlho tu bude podobný prípad s Teslou(m).
Po skúsenostiach so psami a zajacami už Austrália možno pred zakazovaním uprednostňuje riadenú inváziu vozidiel so vstavanou podporou ďiaľkového ovládania.
nadavam.. stale nadavam..
idiot! To auto si mislelo že je na dialnici! A logicki sa chcelo zaradiť za auto detekovane že ide pre dnim!
To že to auto v skutočnosti išlo v protismere, vivojara softrveru, ktori ho navrhol zatial LEN a IBA na jazdu po dialnici NEZAUJIMA!!!!
Re: Dinosauri
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.10.2015 0:25
ale notak! v minulej diskusii sme sa dozvedeli, ze sa sleduju ciary. Ked pojde na slovenskej dialnici v lavom pruhu a oproti v lavom tiez pojde auto, tak ta to zvrtne do zvodidiel?
Hm, tak to som pochopil zle. Mal som dojem, že opisuješ situáciu, keď OPROTI znamená, že niekto ide (omylom) na mojej strane diaľnice v protismere.
Ak teda hovoríme o tom, že idem v tesle a oproti, po druhej strane diaľnice ide auto, tak je to jasné, tesla to okamžite a bez váhania jebne do stredových zvodidiel.
Re: Dinosauri
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.10.2015 10:29
ber do uvahy aj kontext, co pise typek na ktoreho reagujem. Stocenie dolava pocas prechadzania auta v protismere obhajil tym, ze sa tesla chcela zaradit... tak som na to reagoval aj ked picovinou ale podla mna relevantnou. Keby tam boli zvodidla (ktore na dialniciach su), tak to stoci do zvodidiel.
Re: tesla kamikadze
Od: John MATRiX
|
Pridané:
25.10.2015 21:32
no japonci su celkovo divny aj ich zakony... picku musia vzdy dat do videa kockatu aby ju nebolo vidiet ak ide o sex alebo masturbaciu. ale ak si tam natiera hovna tak vtedy tam cenzura nemusi byt.
V tom prvom videu sa auto snazi vyhnut tym krikom na lavej strane cesty, je to uplne ocividne... Myslim si, ze bez zasahu vodica by sa vobec nic nestalo, akurat by auto preslo tesne okolo pravej krajnice
(VIDEO V TMTO CLANKU) V druhom pripade sa autopilot vypol a spustil sa alarm, ten vodic je dmt za to, ze neuchopil volant po prvom pipnuti