|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
otázočka
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 12:26
ReRAM je čo za pamäť?
|
|
Re: otázočka
Od: uybtf7t
|
Pridané:
12.10.2015 12:42
Ty tupe a lenive tela, neschopne/lenive si nieco vyhladat.....
.
"Resistive random-access memory (RRAM or ReRAM) is a type of non-volatile (NV) random-access (RAM) computer memory that works by changing the resistance across a dielectric solid-state material often referred to as a memristor. This technology bears some similarities to CBRAM and phase-change memory (PCM)."
.
Najskor pohni tou lenivou ritou a tupou hlavou, snaz sa nieco najst a ked nic nenajdes, tak az potom sa pytaj.
Ale sice, ako pisu tunajsi diskuteri, si len kkt, ktory silou mocou poukazuje na svoju trolovsku debilitu.
Musim uznat, ze ti to ide skvele.
|
|
Re: otázočka
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 12:44
Nejde o lenivosť. Machrovať nejakou Wiki viej aj najposlednejší...
Takže o aký typ pamäte ide?
Vieš jej bunku nakresliť bez internetu?
|
|
Re: otázočka
Od: jmh guyf
|
Pridané:
12.10.2015 12:52
Samozrejme ze ide o tvoju lenivost.
Ked nevies po anglicky, skus pouzit google translator, alebo si najdi jej opis v jazyku, ktory ako tak ovladas.
K dispozicii je popis aj v SK, pripadne CZ jazyku.
Tak nebud lenivy a pohni zadkom.
Ano viem, dokaz, ze nie.
|
|
Re: otázočka
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 12:55
Trochu čítať s porozumením...?
|
|
Re: otázočka
Od: ng chg
|
Pridané:
12.10.2015 12:57
Aspon trochu mysliet skor, ako napises samozhovadujuci sa prispevok...?
|
|
Re: otázočka
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
12.10.2015 14:32
On sa ale nemusí báť, že si tu pokazí reputáciu...
|
|
Re: otázočka
Od: ase
|
Pridané:
12.10.2015 20:08
To mi je novinka on aj reputaciu ma? A ako chces nakreslit bez internetu nieco o com by si bez internetu ani nevedel? Tvoje kvocient kvocka...
|
|
Re: otázočka
Od: :o)
|
Pridané:
12.10.2015 20:17
existuje aj kniznica...
vies... knihy...
take papierove...
|
|
Re: otázočka
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
12.10.2015 20:43
Ahá! A čo si rovno nepridal link na schému tej pamäťovej bunky? Vieš...odkaz... na stranu v tej papierovej knihe na polici v knižnici... chodili by sme si ju odtiaľ po jednom požičiavať, aby sme o tom mohli na staré kolená debatovať, keď si to všetci naštudujeme.
|
|
Re: otázočka
Od: ase
|
Pridané:
13.10.2015 1:02
Existuje zdroj informacii
vies ... informacia
taka informativna
a vies dolezite je byt hlavne informovany
z monitora
z knihy
hlavne ze kniznica je uplne nieco ine ako wiki ;)
|
|
Re: otázočka
Od: bernardin je konzument
|
Pridané:
13.10.2015 12:14
Je mi luto, ale musim sa 4maniaka zastat. Mozno, ze chcel len otvorit diskusiu a dostal brutalne neadekvatne agresivnu odpoved. Myslim, ze tentokrat je v tom nevinne. Ak by sme mali pri diskusii poukazovat na to, ze precitaj si v internete, nemusime skoro diskutovat vobec...
|
|
Re: otázočka
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
13.10.2015 12:39
No veď zase....komu by to ľúto nebolo.
|
|
Re: otázočka
Od: Gra
|
Pridané:
13.10.2015 18:17
Ten diskutujuci je agresivny pako, podobne typi dostavaju v krcme po papuli. Na forach sa lahsie ukryje za tdjuvswi, verim ze "pred tabulou" hladi potichu do zeme.
|
|
Re: otázočka
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
12.10.2015 13:22
Stupidny nie je ten ktory sa pyta, ale ten ktory nema trpezlivost niekomu nieco riadne vysvetlit pripadne normalne odpisat. Nie kazdy rozumie technologiam a treba mat pochopenie, empatiu....Da sa odpisat aj rozumne a bez uraziek!
Rezistívna RAM, krátko ReRAM alebo RRAM je pamäť, technológia, ktorá využíva kontrolovateľnú zmenu odporu (rezistencie) v špeciálnych materiálových kombináciách pre ukladanie informácií. Za RRAM alebo ReRAM sa teda rozumejú všetky typy pamätí, ktoré využívajú zmeny v odpore na uchovávanie informácií. Reálny fyzikálny jav sa prejavuje tak, že elektricky izolujúci materiál (dielektrická) majú zrazu oveľa nižší elektrický odpor pri určitom napätí. RRAM pamäťová bunka môže pozostávať z kondenzátora, ktorý sa skladá z nanometrov-tenkých vrstiev. Vhodné nosiče sú pružné plastické hmoty. Dve vonkajšie vrstvy slúžia ako elektródy, napri. oxid cínu, indium (ITO). Ako dielektrikum je vhodný oxid zinočnatý (ZnO).
|
|
Re: otázočka
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 16:52
Dík za vysvetlenie, aj keď si to dosť dobre neviem predstaviť, že ako je to skonštuoavané, vyrobené...
Keď zmením - zmenším odpor dielektrika, tak stratím náboj kondenzátora. Ale ak je dostatočne vysoký odpor, funguje to predsa ako klasická DRAM, teda treba refresh stavu?
Takže zrejme nejde o statickú pamäť...
|
|
Re: otázočka
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
13.10.2015 10:42
Je to novinka ani sa ti necudujem. Ja tiez nie som elektrikar aby som chapal uplne vsetko. Preto som si to nastudoval, no nie na wikipedii, kde to opisuju extremne odborne....
Je tu jeden vyrazny fakt: stratenim naboja v kondenzatore neprides o data v bunke. Ak sa nad tymto clovek zamysli, tak na to pride...1bit sa uchovava nemiesto kondenzatora na inom mieste a teda napatie kondenzatora nehra rolu kedze data su uchovane rezistormi: zmena odporu. Na zmenu stavu sa kondenzator musi nabit aby doslo k zmene odporu rezistora, ktory reaguje na urcite hodnoty napatia. V tomto pripade ja povazujem kondenzator za spinac. A predpokladam ze oneskorena odozva sa priamo od tohoto odvija...kym sa kondenzator nebije a kym sa zmeni stav odporu prejde nejaky ten zlomok casu. U toho refreshu by nam niekto mohol pomoct, pretoze takisto uvazujem nad tym...ak spravime refresh a kondenzatory zmenia stav rezistora, potom musime prist logicky o data v bunke....
|
|
Re: otázočka
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.10.2015 11:01
Zaujímavý fígeľ...
|
|
Re: otázočka
Od: klávesnice
|
Pridané:
13.10.2015 11:17
Ba čo nepovieš?
|
|
Re: otázočka
Od reg.: Darth Vader
|
Pridané:
13.10.2015 14:56
Pointa je v tom, ze nosicom informacie nie je naboj v kondenzatore, ale aktualny odpor. ReRAM bunkam je mozne (pri zapise) tento odpor zmenit, a nasledne pri citani bude hodnota aktualneho odporu interpretovana ako logicka informacia.
|
|
Re: otázočka
Od: ase
|
Pridané:
12.10.2015 20:12
Ale stupidny je ten kto caka ze clovek padol uceny z nebies, ty si na to tiez neprisiel pocas spanku ale si si to nastudoval, ako by si reagoval ak by moj prvy post na teba bol ze si frajer lebo si si literaturu nastudoval, tiez by si nemal pekneho slova.Presne to spravil on.
|
|
Re: otázočka
Od: ujo Tomas
|
Pridané:
13.10.2015 1:41
trosku sa pleties podla mna.. Skor by som povedal, ze kazdy z nas, (teda vacsina) je nejako IT zamerany.. niekto na software a niekto na hardware. ak by som chcel rozobrat jedno, ci druhe, bol by to dlhy text specifickych zamerani. niekto priklad od softveru nemusi mat taky prehlad od hardveru. a stane sa to obcas..ja som ku prikladu tiez netusil, co su ReRAM - RRAM, ale uz mi to kolega hore vysvetlil dost zrozumitelne, za co mu dakujem..
|
|
Re: otázočka
Od: taktakk
|
Pridané:
13.10.2015 2:19
tak,tak preto tu chodim, aby som sa pousmial, ale aj nieco zaujmave dozvedel. Wiki je casto na dve veci, casto to vedia fachmani podat lepsie a jednoduchsie...
|
|
Re: otázočka
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
12.10.2015 13:33
U DRAM ktore doposial pozname to gunguje tak, ze sa bunka sklada z tranzistora a kondenzatora. V jednej bunke teda data (1bit) uchovava kondezator. Zapis a citanie sa vykonava cez tranzistor. Ten funguje ako prepinac, bud uchova naboj alebo ho uvolni. Nevyhodou tejto technologie je, ze sa naboj musi neustale aktualizovat. Znamena to, ze na udrzanie dat v kondenzatore musí za sekundu dojst radovo k tisicom aktulizácii (refreshov) za sekundu.
|
|
Re: otázočka
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 16:49
Hej... toto je stará klasika...
|
|
Re: otázočka
Od: WisdomSpeaker
|
Pridané:
12.10.2015 14:33
Nic v zlom, ale chod sa niekam utopit
|
|
Re: otázočka
Od: Jednookovy bill
|
Pridané:
12.10.2015 13:35
<ironic>
ReRam je Rekurzivna Ram, cize ked zacnes do nej zapisovat, tak sa to pre istotu zapise znova, aby to bolo iste, a to druhe sa zapise znova a takto to ide rekuznivne az pokial sa bunky v ramke nezoderu. :)
</ironic>
|
|
Re: odpovedicka
Od: jhsdx
|
Pridané:
12.10.2015 15:09
to je cosi ako klasicka JK pamat, len je to vlastne uplne ine
|
|
Treba opraviť text.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 12:28
Posledný odsek je logicky v poriadku??
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
12.10.2015 12:40
Samozrejme, dokonca lepšom ako jeho spochybňovateľ.
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 12:43
"...vyššia prístupová rýchlosť..." Je tuto údávaná ako nevýhoda. Prečo?
Nemala byť vyššia prístupová doba?
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
12.10.2015 12:49
Pretože došlo ku spoločnému rozhodnutiu redakcie a návtevníkov, umožniť Ti urobiť zo seba dokonalého...diskutúceho.
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: jmhg ukfy
|
Pridané:
12.10.2015 12:56
Maniacik, to mas preto, lebo sa sustredujes na niekolko slov a vdaka tomu nedokazes precitat a pochopit kontext celej vety.
Vzhladom k tomu, ze to je v clanku uvedene "...nevýhodou oproti DRAM predsa len vyššia pristupová rýchlosť. Tá sa bude pohybovať už v rádoch nanosekúnd, stále bude ale vyššia ako u DRAM." nema zmysel nieco viac a podrobnejsie ti vysvetlovat, aj tak by si to nepochopil.
Takze preto....!
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 13:01
Nechápem...
Prečítaj si to aj logicky a potom technicky a potom si over údaje a ešta raz prečítaj...
Ty si čo na to pochopil?
Protichodnú vec?
P.S. Ako môže byť len o málo rýchlejší typ pamäte nevýhodou? nanosekundy sú u DRAM aj dnes. Tak ako to je myslené?
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: \mh jgh
|
Pridané:
12.10.2015 13:20
Nechapes?
Verim ti, pretoze si kkt.
"Tá sa bude pohybovať už v rádoch nanosekúnd, stále bude ale vyššia ako u DRAM."
Odporucam do tvojej ctenej pozornosti "...stále bude ale vyššia ako u DRAM."
Nie je podstatne o kolko bude vyssia , (len pre teba, vyssia pristupova rychlost = dlhsi cas na zapis/citanie = pomalsia pamat).
Takze citat logicky a technicky aj s overovanim si info, musis ty, nie ja, alebo niekto iny.
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: szegede hfc
|
Pridané:
12.10.2015 13:38
Máš silnú potrebu sa strápňovať? Že vyššia rýchlosť znamená, že je to pomalšie :)) Počúvaš sa vôbec? To, čo máš na mysli a čo malo byť aj v článku, je prístupová doba.
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: Chapem Ostroducky
|
Pridané:
12.10.2015 13:40
ha maniak vie citat a \mh jgh si nevie ani napisat nick. To uz je teda doba
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 13:41
Takže si mi o5 len utvrdil nezrovnalosť.
U pamätí je správne písať "prístupová doba" nie rýchlosť.
Rýchlosť je opak "doby" že?
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: baffiak
|
Pridané:
12.10.2015 13:49
a uz si niekedy meral rychlost v nanosekundach? viac ma zaujima pouzita jednotka ako to, ako nazvali danu velicinu
treba si zvyknut na to, ze slovensky prekladatelia clankov nemaju dostatok inteligencie na to, aby si overili ci ta ich predstava prekladu je naozaj vhodne a spravne pouzita
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 13:58
Som rád, že tu niekto niečo aj číta a chápe...
Ja som o opravu požiadal zavčasu. Nebolo treba tú spleť znevažovaní až takto rozobrať...
Rýchlosť pamätí sa v Československu vždy takto udávala.
Keď poviem, že pamäť je rýchla(vysoká rýchlosť), tak má malú(nízku, krátku) prístupovú dobu. A naopak.
Rýchlosť u pamätí udávame v jednotkách času. 1 sec, 0.001 sec
či 1 ns. Za ten čas prejdú dáta buď do bunky - zápis, alebo sa dostanú z bunky na dátovú zbernicu - čítanie.
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.10.2015 14:09
pristupova doba a rychlost su dve rozne veci. Pristupova doba je, za aky cas je dostupna infomacia v danej bunke a rychlost je, kolko MB/s je schopna pamat prenasat. Napriklad ak mas 2kanalovy radic, tak mozes citat 2 bunky naraz a mas 2nasobnu prenosovu rychlost
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 14:33
To je priepustnosť.
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.10.2015 16:14
priepustnost je zas nieco ine. Zoberme si SSD disk, ktory ma pristupovu dobu (vsetko si vymyslim) 0,5ns, cita/pise 300MB/s a je napojeny na sata3 s priepustnostou 600MB/s Takyto disk mozes prevadzkovat kludne na sata3. Iny disk ma pristupovu dobu 0,045ns, cita/pise 1000MB/s a tiez je pripojeny na sata3. Pojde, ale bude davat 600MB/s minus nejaka ta rezia. Takyto disk musis napojit na M2, ktory ma 10GB/s..
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 16:38
Priepustnosť je množstvo dát za jednotku času.
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: baffiak
|
Pridané:
12.10.2015 14:10
a teraz si protirecis ty, vysvetlenie preco
"rychlost udavame v jednotkach casu", dajme priklad
jedna ma rychlsost 1s, druha 0,001s, 1s je viac ako 0,001s, tzn ze ma vyssiu rychlost? matematicky ano, ale logika spojenia vyssia rychlost by zmysel nedavala
a to je ten problem prekladu a pouzivania vyrazov
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: matematik
|
Pridané:
12.10.2015 14:26
nie, rychlost je streka za cas. streka je konstantna, nepodstatna a zanedbatelna, preto sa udava len cas. a kedze je tento v menovateli, cim vacsi je cas, tym je nizsia rychlost.
priklad:
z obyvacky na wc prejdes za 30 sekund. (aka tvoja pristupova doba je 15 sekund.)
treba ti kokotsky velmi srat a dobehnes za 5 sekund. (aka tvoja pristupova doba je v tomto pripade 5 sekund).
otazka:
bezal si rychlejsie alebo pomalsie?
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
12.10.2015 14:40
relatívne pomalšie a s vyššou priepustnosťou.
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: fyzik
|
Pridané:
12.10.2015 15:08
ach jo, ta relativita :)
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: baffiak
|
Pridané:
12.10.2015 15:05
a v tom vidim ten problem, zanedbanie streky, alebo uvedenia toho, ze je to s^-1
moja rychlost bola streka za 5 sekund, co je menej ako streka za 30s
avsak, ak ja niekomu poviem, ze moja rychlost bola 30 sekund a potom sa zvysila na 5 sekund, tak ma bude povazovat za debila, lebo 30s je viac ako 5s a rychlost sa neudava v sekundach ale minimalne v s^-1
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: matematik
|
Pridané:
12.10.2015 15:17
ale tu je zrovna streka pri maximalnych (a dosahovanych) fyzikalnych rychlostiach, akymi moze ta informacia ficat, bezpredmetna (kedze sa da povedat, ze informacia fici rychlostou blesku/svetla)...
tu je podstatne, aby si sa k informacii /vid priklad/ dostal (a prepravil ju z bodu a do bodu b /v priklade seba, ako nosica informacie/, pricom tieto dva body su pocas celej doby v rovnakej fyzickej vzdialenosti od seba/za predpokladu, ze sa nechystas prestavbu/) co najrychlejsie, teda za co najkratsi cas /a cim kratsi cas ti to trva, tym si rychlejsi/ :)
ps: len chyba vo vyjadrovani - ak niekomu povies, ze si napr. odbehol stovku za 16 sekund je ine, ako ked mu povies, ze si to zvladol za 11 sekund :)
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: baffiak
|
Pridané:
13.10.2015 9:17
ved suhlasim, chyba vo vyjadrovani, ktora viedla ku bezpredmetnej diskusii (take ja rad :) )
je rozdiel ked mu povies, ze si to ubehol ZA 16 sekund a ked mu povies, ze si ubehol 16 sekund
ta predlozka ZA vyjadruje v nasom jazyku to magicke ^-1 a z jednotky casu sa stava jednotka rychlosti
|
|
Re: Treba opraviť text.
Od: Norcok
|
Pridané:
12.10.2015 12:44
Haaa. A máme ťa....
|
|
kvalita zadarmo
Od: pppqq
|
Pridané:
12.10.2015 12:50
Kvalitný článok zadarmo
|
|
Re: kvalita zadarmo
Od: RIKK
|
Pridané:
12.10.2015 13:22
pre 4Maniaka nadarmo
|
|
Re: kvalita zadarmo
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
12.10.2015 16:52
No kopni si predsa...
Ešte, no do toho...
|
|
Re: kvalita zadarmo
Od: show
|
Pridané:
13.10.2015 1:05
teraz sa tu nelutuj za to ze ta maju ludia za kkta mozes sa ist lutovat pred zrkadlo tam najdes pricinu
|
|
Diskusia k článku: Avizovaná ďalšia pamäť 1000-krát lepšia ako flash
Od: fdsir
|
Pridané:
12.10.2015 14:53
Super! Este by to chcelo na tento tyzden novy revolucny typ baterie, ale nezufam, este je len pondelok..
|
|
Re: Diskusia k článku: Avizovaná ďalšia pamäť 1000-krát lepšia ako flash
Od: Jednookovy bill
|
Pridané:
12.10.2015 16:35
Este len pondelok je, ale nezufam na tento tyzden, by to chcelo novy typ revolucny baterie. Super!
|
|
Re: Diskusia k článku: Avizovaná ďalšia pamäť 1000-krát lepšia ako flash
Od: prdlajs
|
Pridané:
12.10.2015 18:52
A revolucny vibrator od Tesly alebo Apple.
|
|
Re: Diskusia k článku: Avizovaná ďalšia pamäť 1000-krát lepšia ako flash
Od: marketingovy guru
|
Pridané:
12.10.2015 20:11
Tesla - we will, we will, shock you!
Apple - sweet as the original sin!
|
|
internety
Od: teta z olesanoviec
|
Pridané:
12.10.2015 14:56
tie internety by som vam vsetkym zakatala!
|
|
illuminati
Od: illuminati888
|
Pridané:
12.10.2015 18:56
Zase illuminati ani neprezradia ze kedy to bude, al to bude nahodou skorej tak nas potom budu s nanosekundovim delayom akurat tak sledovat ze nase web kamery pretoze tam implementuju zadne vratka. Kam tento svet teda smeruje?
|
|
Konečne!
Od reg.: Trolitel
|
Pridané:
12.10.2015 19:20
Konečne mi nebudú sekať míny!
|
|
znova
Od: eheheheh
|
Pridané:
13.10.2015 1:56
znova fundovana diskusia... :/
|