Najväčšia automobilka posledných rokov, japonská Toyota, oznámila úspešné otestovanie vozidla vybaveného technológiou autonómnej jazdy.
Jej prototyp postavený na Lexuse GS nesie označenie Highway Teammate a podľa automobilky zvláda kompletné jazdenie po diaľnici, od vjazdu, cez menenie pruhov, predbiehanie a zmenu rýchlosti podľa potreby až po opustenie diaľnice.
Automobilka prototyp otestovala v reálnej premávke na diaľnici v Tokiu.
Pre zisťovanie situácie okolo vozidla má zabudované mikrovlnné radary, kamery a laserové radary, tzv. LIDARy. Tie sú na rozdiel od iných prototypov plne integrované vo vozidle a podľa záberov automobilky vôbec nevytŕčajú. K autonómnej jazde potrebuje podľa Toyoty tiež vopred presné mapové dáta o používanej ceste.
Ukážka technológie v Highway Teammate (video: Toyota)
Toyota podľa dostupných informácií tak zrejme zatiaľ neplánuje plne autonómne autá schopné autonómnej jazdy na každom type ciest a v každej situácii. Na rozdiel od Google, ktorý podobné ambície má, ale spoločnosť ako automobilka vie sama uviesť svoju technológiu reálne na trh a aktuálne aj avizovala konkrétne plány na predaj svojej technológie.
Autá s technológiou založenou na Highway Teammate podľa svojho oznámenia totiž plánuje začať predávať v roku 2020.
Keby si trochu googlil, vedel by si, ze auta Samsung existuju od roku 1996 a niektore z nich bezne stretavas.
http://www.renaultsamsungm.com/main.jsp
U nas pod menom Renault Koleos, Latitude a Fluence.
Zodpovednost za skody
Od: ....................
|
Pridané:
7.10.2015 20:48
Urcite aj samojazdiace auta budu sposobovat nehody. Sice to nie je technicky problem, ale predpokladam, ze automobilky sa povinnosti prevziat za takto sposobenu skodu zodpovednost radi zhostia v prospech majitela, alebo sa vsetci pokusia preniest pripadnu zodpovednost na tretiu stranu (nejaku poistovnu). V opacnom pripade by to uzivanie fungovalo len na viere, ze Toyota potazmo Lexus su naj :) ...
klasicke nehody sa budu stavat len dokial budu jazdit auta vybavene tymto/inym systemom a auta bez tohto/ineho systemu. potom sa prijmu kadejake legislativne opatrenia, ktore do r. 2050 postupne zabezpecia, ze kazde auto bude musiet mat tzv. "collaborative module", ktory zabezpeci, ze vsetky vozy budu navzajom komunikovat, minimalne v akcnom dosahu 1-5 km pomocou radiofrekvencnych modulov+net+ine zdroje. potom nehody na baze dnesneho modelu nebudu caste. budu ine typy nehod, napr. porucha senzorov, hackeri, chybny update a pod.
Re: Zodpovednost za skody
Od: ..................
|
Pridané:
8.10.2015 8:47
Samozrejme, ze to nebudu nehody sposobene fyzickou osobou vodicom ale napr. chybnym SW, namrznutym skenerom a podobnymi vecami, ale nejde o priciny nehod ale o dosledky, tie sa budu pravne riesit, prave preto za ne niekto musi previat zodpovednost ...
Dojde napr. k usmrteniu, urcite sa to nebude riesit zvycajnou formulkou "is provided as is without warranty of any kind ..."
a vsetko bude uzavrete, maximalne bude zvolavacia akcia na update firmware :).
Re: Bardotová
Od: jano z oravy
|
Pridané:
8.10.2015 8:48
nemusi hladat za tym ziadne konspiracie. chcu jednoducho uviest na trh novy produkt kt este nikdo nema. firma ktora realne uvedie ako prva plbohodnotne autonomne auto na trh ziska tym nevidanu celosvetovu pubkicitu. zmynulosti vieme ake to ma obrovske vyhody. Sikorsky, ford, apple, microsoft,... janka hospodarova
Žeby samojazdiace taxíky? Privoláš si taxík appkou v mobile, do 2 minút máš pri sebe jeden z 10tok alebo možno 100viek voľných taxíkov, sadneš do auta hoci aj opitý a odvezie ťa kam budeš chcieť podstatne lacnejšie ako ľudský taxikár :)
Ma to aj ďalšie výhody, ženám napr. nebude hroziť znásilnenie od taxikára násilníka-idiota! A preto sa sama žena v noci skôr rozhodne pre samojazdiaci taxík ako pre taxík šoferovaný človekom. Samozrejme že rozhodujúca bude aj cena a bezpečnosť, keďže je veľa taxikárov čo nedodržujú predpisy.
sice jazdim malo, ale ked idem 2-3 hodiny autom nepohrdol by som autonomnou jazdou. pozrel by som film vypil kavicku...a nemusel by som robit tak nudnu cinnost ako je soferovanie. parada. ja by som to bral vsetkymi desiatimi.