Televízna reklama telekomunikačného operátora Slovak Telekom "Spájame ľudí v Európe" je klamlivá.
Rozhodla o tom Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.
Telekom v televíznom spote ešte z konca júna propaguje roamingové možnosti programov Happy a hovorí o prijímaní hovorov v rámci voľných minút.
Ďalej sa v nej ale uvádza "A dátujete bez obáv, koľko potrebujete" s vizuálnym sloganom "Dátujte bez obáv".
V programoch Happy sa ale s výnimkou najvyšších balíčkov Happy XXL a Profi podľa cenníka nenachádzajú zahrnuté žiadne voľné dáta v roamingu. Pre voľné dáta si je potrebné objednať niektorý z platených balíčkov a navyše podľa podpory Telekomu bez dátových balíčkov internet v roamingu vôbec nejde, čo naznačuje aj absencia cien pre takýto prípad v cenníku.
Reklama Telekomu "Spájame ľudí v Európe"
"Z reklamy nie je jasné, že využitie roamingu je podmienené zakúpením si dátového balíčka a táto informácia nie je v reklame uvedená ani v rámci obrazu, či hovoreného slova. Naopak koncepcia spotu ako aj jeho textová časť, kde je uvedené 'dátujte bez obáv' môžu v spotrebiteľovi vyvolať mylný dojem, že k vybraným paušálom Happy zákazník získa aj možnosť dátového roamingu a to bez nutnosti aktivácie a doplatenia si služby navyše. Z tohto dôvodu považuje AK RPR údaj o 'dátovaní bez obáv' za klamlivý a je toho názoru, že vzhľadom na okolnosti a súvislosti, v akých sa používa, môže uviesť priemerného spotrebiteľa do omylu," uviedla AK RPR v rozhodnutí.
"Klamlivá" v uvedenom kontexte znamená len oficiálne oznámenie AK RPR, že sa jej členovia rozhodli považovať za uzatvorenú množinu všetkých priemerných spotrebiteľov a odporúčanie Telekomu, na rozdiel od jeho partnerov, nechápu.
jop... klasický pokus a catchphrase... ale aj "dátujte" aj "bankovať s niekym" sú podľa mňa akurát tak otravné slová... Zmrazí ma furt keď počujem takú divne roztomilú zkomoleninu nejakého slova a prevedenú na sloveso... znie to ako z čias pokecu, či niekto popismenkuje :D
Re: ...........
Od: miro j.
|
Pridané:
18.9.2015 11:46
nuz ja ked vidim na nieco reklamu tak viem co si nemam kupit ani omylom :D Kazdu informaciu pocutu z reklamy vnimam ako presny opak toho co hovoria a vlastnosti ktore prizvukuju povazujem za 2x take klamstvo nez zvysok reklamy.
Ja by som
Od reg.: Anton Soukup
|
Pridané:
18.9.2015 11:25
na to siel inac hromadna zaloba na Telekom za nedodrzanie toho co je v reklame a nech plati kedze to nema tak nech to da v reklame je zadarmo tak nech to da zadarmo ze je to problem je ale to je jeho Problem.
Re: Ja by som
Od: mememe?
|
Pridané:
18.9.2015 11:40
Telekom vsetko dodrzal, nepovedal ze to mate v cene alebo "zadarmo". Povedali vyslovene "Datujete bez obav". Ved kto "datuje" bez obav viac, ako ten co si to priplatil :-)
Hned za nou by mala ist reklama na O2, v ktorej divakov vyslovene upozornia ze Telekom reklame nesmu verit :-)
Re: Ja by som radšej nie
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
18.9.2015 12:14
Keby neverili, bolo by samotné podanie žaloby za "nedodrzanie toho co je v reklame" trestné. Mohli by žalovať leda tak O2 za obmedzenie ústavne garantovaanej možnosti podania žaloby na Telekom.
<strong>telekom nikdy viac</strong>
<u>su to odrbavaci, aj ten ich uzasny web kde sa neda nic poriadne najst a hlavne na adrese kde mam turbo 3 ponuka mi iba turbo2 pri predlzeni viazanosti</u>
podla mna by bola sranda, keby na zaciatok takejto reklamy museli v ramci trestu uverejnit opravenu reklamu na zaciatku s kratkym oznamenim, ze to je opravena verzia, pretoze povodna mohla spotrebitela uviest do omylu. ja keby som si vypocul takyto "uvod" k reklame, tak si asi nic od daneho cloveka nekupim. ale neviem, je to len napad.
zažalovať nie len za klamlivú reklamu , ale aj za podplácanie klienta , nekalú obchodnú súťaž, monopolné správanie sa na trhu a pod. ako sa majú cítiť ľudia klienti ktorých oklamali pri ponuke a majú platiť viac cca 27,eur / mesiac, ak ich zlomili pri prvej návšteve, neskôr to isté ponúkajú pri druhej návšteve cca 22, eur, ak nezlomia potom ešte menej za 17,5 eur. ľudia nedajte sa a čakajte až budú ponúkať za 1, euro. I tak to nie je v oficiálnych cenníkoch ani akciách ponúkané. Kašlite na to a čakajte....
To nie je nekala obchodna sutaz, ale boj o zakaznika, ktory sa vsak zacina az vtedy, ked je clovek z ich ponuky totalne znechuteny a odhodlany odist. Retencne centrum vie vyskladat naozaj zaujimave ponuky (neboj, este stale su v pluse), ale ked si dam dokopy, co vsetko tomu predchadzalo, co ponukaju oficialne a s akou reklamou, nemam zaujem podporovat ich v tom.