neprihlásený Štvrtok, 18. apríla 2024, dnes má meniny Valér
V autách v EÚ bude povinné GPS s volaním záchranky od jari 2018

Značky: lokalizáciaautomobilylegislatíva

DSL.sk, 30.4.2015


Európsky parlament na svojom tohtotýždňovom zasadaní definitívne schválil návrh novej legislatívy zavádzajúcej povinný systém eCall automatického volania záchranky v osobných vozidlách.

eCall je označenie pre systém, ktorý po detekovaní nehody svojimi senzormi, napríklad po aktivácii airbagov, alebo po manuálnej aktivácii tlačidlom sám privolá záchranku napojením sa na systém integrovanej pomoci 112, pričom vozidlo udá aj svoju presnú polohu.

Pôvodne mala povinnosť vybavenia vozidiel systémom eCall vstúpiť do platnosti už v tomto roku. Nakoniec vo výslednej schválenej podobe bude systém eCall povinný pre všetky nové modely osobných áut a malých dodávok od 31. marca 2018.

eCall vyžaduje vybavenie vozidla systémom určovania polohy schopným dosahovať presnosť na úrovni satelitných navigačných systémov.

Podľa parlamentu schválená legislatíva zakazuje využitie systému na sledovanie polohy vozidla mimo nehôd a pri nehode bude odosielať len minimum potrebných informácií, presnú polohu, čas nehody, typ vozidla, množstvo pasažierov a stav paliva.

Či podľa interpretácie legislatívy budú mať systémy eCall zakázané ukladať dáta o historickej polohe vozidla aj lokálne nie je jasné.

Podľa Európskej komisie plošné zavedenie eCall skráti dobu zásahu záchranných síl po nehode v mestách o 40% a na vidieku o 50% a ročne by malo zachrániť cca 2500 životov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii


inzercia



Diskusia:
                               
 

Dobrovolné špiónenie.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Nedobrovolne.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Trápne kecy.
A čim si taký zaujímavý, že by sa mi oplatilo ťa sledovať?
Keď ostaneš zakliesnený v noci v aute v 10 metrovej priekope, kde ta nikto z cesty nevidí tak to oceníš.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Cital si navrh alebo oficialne dokumenty k tomu?
Asi nie, lebo by si taketo nieco nikdy nenapisal.

Toto je jedna zbytocnost, na ktoru sa zlozime vsetci a budu na nej len zarabat rozne firmy.
Nema to nic spolocne so zachranou zivota a uz nie so zachranou 2500 zivotov rocne!!!
Ked toto zachrani 2500 zivotov rocne, tak ja potom budem milionar.

Skus mi najst nejaku oficialnu statistiku, ktora by realne vedela dokazat zachranu tych 2500 ludi. Nie so slovom "až".

Skus si len zistit kolko len na Slovensku je falosnych hovorov na 112 a zbytocnych vyjazdov zachranky.

Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

No mne sa stalo, kolega dostal mikrospanok na dialnici a zisli sme z cesty a skoncili sme na trati pod dialnicnym nadjazdom, jedine stastie bolo ze som dokazal zavolat pomoc, lebo inak by nas v kratkom case rozflakal este aj vlak..

.. tak len tak je to zbytocne. Dalsia vec, ze auto bolo uplne nasrot a nam sa az tak vela nestalo, to by bol v nejakej 120MB tiez iny pribeh, spominam pre tych co maju podobne nazory aj na vsetky tie testy a systemy bezpecnosti ze su nezmysly a zbytocnosti..
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

ved v poriadku, ale povinne pod hrozbou pokuty? aky je potom za tym ucel? vies kolko ludi rocne zomrie kvoli bacovaniu nasej vlady?
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Ako citam tak citam, ale nic o pokute som nenasiel
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

no vidis, tak citat uz vies, nastal cas sa aj zamysliet nad tym co citam
(mimochodom to je syndrom ficovolica - citam, pocuvam, ale nerozmyslam)
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

radsej by mali vymysliet automaticke zablokovanie brzd a zamknutie dveri, aby TÍ co nehodu sposobili z nej neusli, a chodcov respektive bicyklistov nechali napospas osudu. To su omnoho vacsie cisla ako trapnych 2500.

Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

V aute sa môže viesť ktokoľvek.
Jednoduchšie je sledovať mobil.

Načo by som zisťoval, kde parkuješ, keď môžem presne zistiť, kde spíš a ako dlho.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

radsej by mali vymysliet, ako zabezpecit, aby kazdy cyklista mal vestu a bol osvetleny ked ma byt osvetleny a neplietol sa do cesty autam v krizovatkach. Na chodcov to plati tiez, pred tym ako vstupi na priechod sa MUSI presvedcit, ci nieje v blizkosti auto, ktore nedokaze zabrzdit. Chodcov, ktori toto dodrziavaju este auto nezrazilo.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

takze ked niekoho zrazim budem sa zamknuty v aute pozerat ako skapina? :D :D :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Zatrubim mu, mozno sposobeny sok roztlcie srdce :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Také auto čo ťa po havárii nepustí von by som ti doprial. Potom by si nepísal takéto xujoviny...

Čo sa týka ecallu tak aby som ho nemal v aute tak som auto kupoval minulý rok. Potom sa to odsunulo. Do 2018 možno stihnem kúpiť ešte jedno auto bez "špehovacej krabičky".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A čo keď si ten monitorovací systém nejako deaktivujem?
Nabehne komando a zavrú ma alebo dostanem mastnú pokutu?
Určite niekde v systéme budú vedieť, že auto, ktoré má mať GPS ho nemá aktívne.
To mi príde ako tie nezmyselné reči o terorizme? Koľko ľudí umrie kôli teroristom a koľko umrie hladom, smadom, politickými a ekonomickými rozhodnutiami vlád?
Je mi zle z tochto sveta !
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nikto nič nebude vedieť keď si ho deaktivuješ (možno sa to bude kontrolvať na STK), ale ak budeš účastníkom vážnej nehody kde mohla krabička zachrániť život alebo znížiť negatívne následky tej nehody (zdravotné, finančné alebo jednoducho mohol byť kratší čas kedy bola cesta kvôli nehode uzatvorená), tak by ťa mohli za vypnuté zariadenie poriadne pokefovať. Prakticky to je totiž to isté, ako keby naschvál nezavolal potrebnú zdravotnú alebo technickú pomoc. V extrémnom prípade ak by niekto zomrel kvôli tomu, že krabička bola vypnutá a pomoc prišla neskôr, dalo by sa to klasifikovať aj ako vražda, nakoľko si zariadenie vypol vedome.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dochadzaju argumenty, zacina fico..

.. sak bud konkretny, aka pokuta?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Keď budeš trepať stále to isté dookola
budeš mať pocit, že máš argumenty.
Ti si tiež FICOID.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ty si to na svoju feliciu kupovat nemusis ani na audinu... na nic. Od 31.3.2018 sa to bude davat do novych aut. A ked sa bojis ze ta spehuju odpojis kabel ale ked sa vydrbes budes dufat, ze pojdem okolo a zavolam ti zachranku.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Stačí dúfať, aby to mal ten do ktorého nabúraš.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ak by to tak fungovalo nebol by problém. Ale obávam sa že to bude tak prepojené s RJ že sa to nebude dať tak ľahko odpojiť. Ale veď ľudia niečo vymyslia... :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ty si ich čítal? Oficiálna štatistika hovorí o 28000 smrteľných úrazov. Ďalšia štatistika hovorí o tom, že v prípade skoršej pomoci (o 50-60% skôr) by sa dalo zachrániť 10% týchto ľudí. Čo na tom nie je jasné?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

nejasne je to, preco sa nezamysliet nad znizenim nehodovosti, ktoru by bolo mozne znizit o viac ako 10% bez toho aby do aut montovali kokotiny co ta mozu sledovat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Napríklad viac kvalitnejších ciest a menej nezmyselne osadeného dopravného značenia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak.Ak si niekto mysli,ze EU ide o zachranu 2500 rocne(v celej EU),tak to je potom poriadna naivita.Jedna sa cisto len o vyciciavanie penazi.Sice este sa finalne nic nevie,ale krasne to do seba zapada.Stale sa tu spomina GPS,ale to je blbost.EU musi najst nejake vyuzitie na svoj predrazeny a posuvany projekt Galileo a preto sa aj posuva z 2016 eCall na 2018.Dalsia vec je uz len ta,ze potom ked to nabehne,tak ako budu dalej cicat peniaze.Lahko.Nejaky uradnik v EU si zmysli,ze 65% nehod je podla statistiky kvoli vysokej rychlosti(papier znesie vsetko) a bude mat genialny napad,ze tak budeme monitorovat rychlost priamo cez eCall(je tak fantasticky a technicky na to pripraveny).A od 2021 bude system pre automaticke pokutovanie v pripade prekrocenia rychlosti.(co mozno je aj povodny plan,len to nemozu takto ihned spravit,ale postupne Nam to budu davkovat.Staci,ze v podmienkach pre automobilky bude updatovatelnost systemu na pridavanie pripadnych novych funkcii po dobu 5-10 rokov a vystarane)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je "salámová metóda" v praxi.

IMHO Dalšou peknou ukážkou salámovej metódy je objektívna zodpovednosť. Fáza 1 bola ukončená (zavedenie zákona) fáza 2 sa uskutočnuje (montáž radarov a montáž pre úsekové meranie) fáza 3 (spustenie do ostrej prevádzky) a fáza 4 (vyberanie pokút bude robiť nejaká súkromná firma ktorá bude napojená na niekoho príbuzného z vlády). A ovce budú spokojne bečať a ešte si budú aj pochvaľovať...

Nejde im o mašu bezpečnosť ale o špehovanie a hlavne http://tinyurl.com/mzzk4k8


Odpovedať Hodnotiť:
 

to su take typicke kecy, ludi s obmedzenym pohladom. Nieco ako preco by som na FB nemal davat svoje osobne informacie? Ved niesom zaujimavy..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nedobrovoľné - povinne...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ešteže sa to týka len nových vozidiel.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Lebo nemáš na nové?
Odpovedať Známka: -5.9 Hodnotiť:
 

Lebo ma doma veterána Ferarri ktoré keď predá tak si kúpi pol republiky, CT-čko aj Gabčíkovo
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

podla mna si kupi helikoptery za 300mil. eur
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

vidis, vidis, vidis. mas pravdu, daj navrh aby to montovali aj do lietadiel a vrtulnikov. aby ich potom nemusela polka sveta hladat po celom pacifiku, alebo alpach.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Možno sa bude dať namontovať aj na staré. Podobné senzory má dnes každý mobil, cena takého zariadenia by mohla buť podľa mňa 20€
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

senzory v kazdom aute uz su, otvaraju airbagy. zariadenie sa len zapoji do CAN zbernice auta. vyrobna cena v cine do 2 eura.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

A čo takto jazdiť bezpečne?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ja jazdim bezpecne, prd mi to pomohlo, 2x uz do mna naburali.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Keď raz na to budeš mať vek a spravíš si vodičský preukaz tak v praxi určite rýchlo zistíš že ako vodič proste nedokážeš ovplyvniť všetky faktory. Môžeš jazdiť akokoľvek pozorne - stačí natrafiť na jedného kkta a môžeš sa tak maximálne modliť (ak stihneš).

Mne minule tiež poriadne stislo keď mi zo zákruty vyletel nejaký fas čo išiel rýchlo a pritom nepoznal cestu tak v zákrute vyšiel do protismeru...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Len klud.
EU aj s jej priteplenym parlamentom a zhulenymi europoslancami, budu dovtedy minulostou.

Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Čože budeme zase arizovať a znárodňovať?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak to tu mas kazdych 20-40 rokov. Raz si to ukradne jedna banda (znarodni), potom zase druha banda (sprivatizuje), potom zase znova prva banda (znarodni)... Kazdy chvilku taha pilku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dnesne zabudovane gps v aute aj tak idu nonstop a ukladaju pozicie
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Hlavnym sponzorom tejto legislatívy sú záchranné služby, ktoré budú mať vďaka tomu 2x viac výjazdov. A samozrejme aj výrobcovia automobilov.

Podľa mňa to malo byť na niekoľko rokov ako voliteľné príslušenstvo a až sa to osvedčí, potom to nasadiť príkazom plošne.
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Už sa to pár rokov testuje a tiež to je pár rokov voliteľná výbava u niektorých automobilov.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

množstvo pasažierov ???

AKO ?!
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Snimac na sedandlach?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hmm a keď sme kedysi v škodovici išli 9-ti? Stoho 1 zložený v kufri a ďalší na streche v zahrádke..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale prd deviati pan policajt. tu mam osem svedkov, vsetci vam potvrdia ze som bol v aute sam.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sleduje počet zapnutých bezpečnostných pásov.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

dobre tak... kto si nezapne pás, s tým sa ani nepočíta...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

skoda minat peniaze kvoli takemu blbcovi
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Maju uz auta bezne senzory aj na zadne pasy? A co v pripade, ak sa priputava vacsi naklad na sedadlach? Pridu pon naraz dalsie sanitky?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vzdy vyraza iba jedna sanitka a policajti pripadne hasici. Kdo pride prvy a zisti ze treba viac sanitiek poslu dalsie. Lenze je ich tak malo ze ked mas v okrese 2 nehody cakas 45minut minimalne a je to na ludoch co idu okolo.

Skratka vlastna skusenost.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dnes ti pride skor pizza, nez sanitka
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

obete stupnu a to extremne rapidne..
kazdy si bude naivne mysliet, ze eCall je neomylny.
rozbijem sa o strom, a kazdy co pojde okolo si povie" VED ECALL ZAVOAL ZACHRANKU"
a budem tam hnit 3 dni
ecall sa pokazi, a co potom, kto mi privola zachranku ?!
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Netrep kraviny.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

každý čo pôjde okolo má stále rovnakú povinnosť poskytnúť prvú pomoc.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Mozno ma, ale zavolat nemusi... - a si v prdeli aj tak. :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

nepokazi, kazdy rok absolvujes povinnu prehliadku eCall za dalsich 30 eur. vidis ako sa o teba stat stara
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

"ročne by malo zachrániť cca 2500 životov". Koľko životov ročne v EÚ by mohli zachrániť keby peniaze išli na výskum rakoviny, srdcovo-cievných chorôb, cukrovky atď. Ale vecí, ktoré skutočne zabíjajú sa nikto nebojí, zatiaľ čo teroristi ktorí zabijú sto ľudí ročne v EÚ nás stoja miliardy a súkromie...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Myslíš, keby sa tie prachy namiesto vybavenia záchranky a výrobcom GPS modulov naliali farmaceutickým spoločnostiam?
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

A čo tak výskumu na vysokých školách? Alebo ekvivalentu Slovenskej Akadémie Vied?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

To ešte len tam rozflákaváju peniaze na akože "výskum"
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

nie, tie su tiez zalozene na biznise a idu tam kde je najvacsi zisk. preto vrazaju viac penazi do vyskumu 'liecby' plesatosti nezliecby rakoviny (viac zarobia).
ak by boli motivovani, alebo aj donuteni legislativou viac sa venovat vyskumu liecby zivot ohrozujucich problemov (raka a pod), potom by to bolo fajn
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

No super, tuknem do stromu, vystrelia airbagy, ja budem mat mozno narazeny nos, ale prileti sanitka, policajti, poziarnici a neviem kto este vsetko. A prave vtedy bude niekto iny surne potrebovat sanitku.
Uplne staci, ked pri zavolani na 112 sa automaticky zisti poloha, kolko nehod sa stane niekde v divocine, kde pol dna neprejde ani jedno auto?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

2x do roka budem platiť pokutu za zneužitie záchranného systému kvôli falošnému poplachu
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

kedysi sa deti hravali na ihriskach, teraz budu kopat do naraznikov
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

A ked rozbijem auto na totalku a poskodim GPS modul? Ked to budem najviac potrebovat, nikto aj tak nepride.

https://www.youtube.com/watch?v=t0CXcckl8I4
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zeby Last known position?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

A ako keď ten systém nemôže bez búračky sledovať a nič odosielať?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

odosielat nie ale gps bude stale aktualizovat polohu
ved ak sa stane nehoda musi ihned volat sos s polohou, nieje cas zistovat polohu.
A som si isty ze tam zabuduju aj backdoor ako zastavenie auta na dialku a sledovanie.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

aj zapisovac prevadzkovych udajov a zaznamnik zvuku v kabine
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

zaznamnik zvuku v kabine, to asi radsej nie, lebo kazde druhe slovo by bolo vypipane :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Alebo riadny heavy metal po včerajšej fazuli...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jablcne hodinky to maju zabudovane.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ale zmysel to ma iba v pripade tetovaneho - zavolaju mu zachranku hned*

*po nabootovani
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takze EU ide vyuzivat americky system a este ho da aj prikazom. Vidim dve nevylucujuce sa moznosti:

- EU zazaluje EU za podporu monopolu, proprietarneho uzavreteho a licencovaneho standardu, a hned zazaluje aj USA za zneuzivanie dominantneho postavenia

- EU zadotuje novy cinsky navigacny system, kedze europsky sa neosvedcil a amerike prikaze mu poskytnut infrastrukturu v euro-roamingu (pocas preletu nad EU)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Skvele, tesim sa ako sa o nas este viac postaraju, ako im znova dame kusok svojho sukromia pod ruskou bezpecnosti. Naozaj si nezasluzime ani jedno (sukromie), ani druhe (bezpecnost).

http://dopice.sk/8H5
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mnou nevoleny organ rozhoduje o zakonoch ktore musim dodrziavat. Ako sa taky system vola ?

Legislativa ze sa nesmie vyuzivat na nic ine je trhaci kalendar. V minulosti ktoru si nemozeme pamatat boli aj Dane nehorazne. Lud sa buril proti vyberacom piatkov a podobne, v minulosti trpeli ze museli odvadzat 15% co si vypestovali, zarobili na prezitie. Teraz je to, 65% + DPH z prijmu. Dane sa pouzivaju na dalsie systemy kontrol a vyberu dani, bic na ludi, ale peniaze na nove cesty samozrejme nie su.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Volá sa to demokracia ... ako volíš, tak máš ;)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A ja som si myslel, že sa mám tak ako volia ostatní.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Tak keď na to budeš mať vek a hlavu, tak pôjdeš k voľbám aj ty, a možno dačo zmeníš... No nariekaním na internete veľa vody nenamútiš :)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ty si volil to, čo tu teraz máme?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"keď na to budeš mať vek a hlavu, tak pôjdeš k voľbám aj ty"
nie, 18 som mal uz davno a naivni ostavaju zvacsa ti jednoduchsi
Odpovedať Hodnotiť:
 

A teraz vybrat mokru ruku zo serblika a sup sup do postielky!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Vitaj v otroctve.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja to vo svojom buducom novom aute nechcem, nastastie zneskodnit sa to da ... Keby sa radsej EU zameriavala na to aby po cestach nejazdili k k ti ktori jazdia ako prasata nehod aj mrtvych by bolo menej
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja by som retardom za volantom bral po vážnom prestupku alebo keď išiel ožratý vodičáky bez možnosti návratu. To by bola krásna premávka!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ožratým bez vodičáku je obvykle jedno, že sú ožratí bez vodičáku a jazdia ďalej ožratí bez vodičáku.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

takych rovno strielat, ved budeme mat 9 vrtulnikov
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ale bez gulometov, aj ked s nocnym videnim. :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zneskondit to vies ale maju to kontrolvat na STK.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

normalne tam bude poistka ako na vsetky ostatne elektricke zariadenia v aute, tak pred STK tu poistku vratis. Problem solved.
Odpovedať Hodnotiť:
 

technicky vzate - GPS fix trva bez A-GPS radovo minuty aj v idealnych podmienkach, cize nepouzitelne na okamzite hlasenie polohy hned po nehode, navyse GPS pravpodobne moze byt aj pri nehode samotnej poskodene, ostatne informacie (pocet osob atd...) taktiez nebude zistitelny po tom, co sa auto vybura, takze.... suma sumarum - zariadenie bude musiet zbierat vsetky data po cely cas cesty, aby ich vedelo okamzite vyslat v pripade potreby. A ked ich bude zbierat, moze ich aj vysielat...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dobry den, nastala nehoda na.. prepocitavam.. chvilku strpenia, stale prepoctiavam.. odosielam poziadavku pre pasazierov, aby sa vsetci priputali a presne sedeli na miestach, ak su na kapote, tak nech tlacia rukou na dany senzor, aby sme ich spocitali, dakujeme.. ERROR: nastavenie casu hodin sa nezhoduje s lokalnym casom a typ auta sa nezhoduje s moznym vyberom, prosim kontaktuje zakaznicky servis
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

"Podľa parlamentu schválená legislatíva zakazuje využitie systému na sledovanie polohy vozidla mimo nehôd a pri nehode bude odosielať len minimum potrebných informácií, presnú polohu, čas nehody, typ vozidla, množstvo pasažierov a stav paliva."

A dovod, preco ti to povedia s ich blbym usmevom na tvari je ten, ze legislativa sa moze menit. Ale odstranit desiatky milionov GPS zariadeni z aut, ktore budu v tom momente sluzit na spehovanie? Kto by to uz len spravil?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veď naša 112 je len ústredňa kde keď poviete čo chcete tak Vás prepnú na príslušnú linku kde to musíte cele zopakovať, lebo ludia sú asi idioti a nevedia či potrebujú k infarktu hasičov alebo lekára. Teda prepnú vás tam po tom, ako Vás upozorní automat a ešte raz aj operátor na to, že zneužite linky je trestné a položí vám úžasnú otázku z ktorého mesta telefonujete.
To som zvedavý ako to tu nebude fungovať
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jasne ze ide o dalsie sledovanie, keby im naozaj islo o zdravie a ochranu tak radsej spravia tie ro-z-je--bane cesty na ktorych si utrhnes celu napravu. Jednoduche jak facka, ked chces udrzat narod tak ho musis vediet skontrolovat. financie, komunikacia, pohyb, zakladne zivotne potreby.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár