|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: oujee
Od: Herne
|
Pridané:
27.4.2015 9:33
to je super, aj ja by som chcel mat taky biznis
rano sa zobudim a na "tantiemach" mam zarobene :)
n a a a d h e r a :)
|
|
Re: oujee
Od: fdsir
|
Pridané:
27.4.2015 9:38
To by si ale najprv musel nieco vymysliet..
Alebo byt v politke.
|
|
Re: oujee
Od: jenja
|
Pridané:
27.4.2015 9:39
bohužel, Microsoft nic nevymyslel, jen používá obecné patenty, které dokáže vymyslet i malé děcko na tyto zlodějny
|
|
Re: oujee
Od reg.: Wolverine
|
Pridané:
27.4.2015 9:42
tak ked ich vie vymyslet aj male decko preco si ich uz davno nevymyslel, nedal patentovat a zadarmo nechal pre Android?
|
|
Re: oujee
Od: XMen
|
Pridané:
27.4.2015 9:57
tak prepac ale nestihol som sa dost rychlo narodit
|
|
Re: oujee
Od reg.: Wolverine
|
Pridané:
27.4.2015 10:01
stale je problem nieco vymyslet a patentovat? ci len nadavat ked niekto nieco vymysli a zarobi na tom?
|
|
Re: oujee
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
27.4.2015 16:48
ano je... skusal si to uz niekedy? zo slovenskeho platu?
|
|
Re: oujee
Od: xyz.
|
Pridané:
27.4.2015 18:05
Microsoft tiez zacal z nicoho... A preto museli ukradnut pracu niekoho ineho a privlastnit si ju! :)
|
|
Re: oujee
Od: XMen
|
Pridané:
27.4.2015 23:55
To neni problem. Vymyslim ti viacero patentov. Problem ale zacne byt vtedy, ked dosiahnem monopol na trhu a vsetci vyrobcovia roznych zariadeni, ktore ani na prvy pohlad nemaju so mnou co docinenia, zacnu vyuzivat tuto moju technologiu. Kazdy dalsi co nieco vymysli a bude chciet aby to fungovalo aj s ostatnymi vyrobcami alebo starsim HW, bude musiet pouzit moj patent. Tu uz nejde o to, ze som nieco vymyslel, ale ze si stavom trhu vynucujem dalsie platenie poplatkov. Je to zacarovany kruh.
Jednym riesenim by bol zaviezt system typu, cim je moj patent pouzivanejsi a ja mam z neho vacsi zisk, tym viac budem zdaneny. Cize na zaciatku ak nieco vymyslim tak z toho budem mat slusny zisk ale neskor keby ten zisk siel priliz hore, tak ma pribrzdia dane.
Dalsia moznost je obmedzit platnost patentov na kratsie doby (napr. 5 rokov ako je to pri liekoch) a urobit to celosvetovo.
Takto by korporacie nemohli bohatnut, tak lahko bez inovacii a museli by investovat do rozvoja.
|
|
Re: oujee
Od: ...
|
Pridané:
27.4.2015 10:54
čiže patent na súborový systém FAT a iné je obecný a dokáže ho vymyslieť aj malé decko?
|
|
Re: oujee
Od reg.: Wolverine
|
Pridané:
27.4.2015 10:57
asi tak, lenze vysvetli to niekomu kto je na pc zapnut jedine fb a napisat mail...co za namahu stoji nieco take vymyslet a kvalitne nakodit
|
|
Re: oujee
Od: p12
|
Pridané:
27.4.2015 12:11
Patent na suborovy system by nemal existovat vobec. To je len nejaky navrhnuty format a vobec to nema znaky technickej inovacie. Suborovy system fat android nepouziva preto, lebo je to nejaky super system ale kvoli tomu, aby bolo kompatibilne hlavne s Windows.
|
|
Re: oujee
Od: amd-man
|
Pridané:
27.4.2015 14:47
ale picu s makom! fat a ex-fat sa pouziva hlavne kvoli pamatovkam.
keby to bolo len kvoli windowsom, tak sa na to uz davno vyrobcovia vyjebu a pristup k mobilu si riesia cez vlastny soft, co by ich de facto vyslo lacnejsie ako platit licencie.
len tak mimochodom, tych vykradnutych licencii, pardon, ispirovanych ms, je v samotnom linuxe az az...
|
|
Re: oujee
Od: 42AF8DE
|
Pridané:
27.4.2015 15:05
A pamatovka sa vacsinou strka kam? Hadam si nemyslis ze na pamatovej karte iny fs ako FAT mat nemozes.
|
|
Re: oujee
Od: Houston
|
Pridané:
27.4.2015 16:29
Presne si to pomenoval!
Vacsinou do pocitaca s Windows. Co by nebol velky problem, staci aby sa vyrobcovia dohodli na nejakom FS, urobit FS ovladac pre Windows (a pripadne ine OS) a kazdy by vedel ze treba nainstalovat taky a taky SW a pamatovka mu pojde.
Ale co ked ju strcim inam? Televizor, HDD banka, NASy, Fotoramiky? Aj tam mam instalovat driver? Presne z tohoto MS tazi. Zmenit FAT na kartach na nieco ine sa neda zo dna na den.
|
|
Re: oujee
Od: amd-man
|
Pridané:
27.4.2015 16:39
ext2fsd a nemas pod windowsom problem.
plus je tu este mnoho inych 'exlorerov', ktore dokazu pracovat aj s nix particiami.
so zvyskom plny suhlas :D
|
|
Re: oujee
Od: XMen
|
Pridané:
28.4.2015 0:00
Ano dokaze so spravnymi znalostami. Totiz ten patent na FAT bol iba rozsirenie s podporov dlhych nazvov (kedze dovtedy existoval nazov iba na 8 pismen). Vymysliet to mohlo vela ludi na svete ale nepresadili by to. Naproti tomu vela firma, s charakteristikou monopolu, to svoje riesenie a ziadne ine presadit mohla. Taktiez sa tento patent tyka defacto formatu. Davat akykolvek patent na format dat (nie algoritmov implementujucich pracu s tymito datami) je uplna hlupost a dovod, preco tu mame taketo problemy.
|
|
Re: oujee
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
27.4.2015 13:31
Zaujímavé, Pepo, vždy tie tvoje duchaplné vyjadrenia. Kde furt berieš tú drzosť takto dookola niekoho znevažovať, podrážať a vyvyšovať sa?
Čo také si Ty v živote dokázal???
Venuj sa radšej deťom. Potrebujú Ťa!
|
|
Re: oujee
Od: 456456
|
Pridané:
27.4.2015 16:58
myslim ze viacej ako ty
|
|
No nie su genitalni?
Od: Renata123
|
Pridané:
27.4.2015 9:36
Vzrusujuci pocit.
No nie?
|
|
Microsoft = zloděj a patentový troll
Od: jenja
|
Pridané:
27.4.2015 9:38
a výrobci jsou zbabělci
kdyby se sjednotili, tak je právnici vyjdou levněji
|
|
Re: Microsoft = zloděj a patentový troll
Od reg.: Wolverine
|
Pridané:
27.4.2015 9:41
a proti comu by sa ako mali zjednotit? Pouzivaju patenty od MS? Pouzivaju... tak nech platia nie? Asi si vedia zratat ci sa im viac oplati platit poplatky alebo vyvinut nove nie?
Ty ked nieco vymyslis a das si patentovat tak to nechas zadarmo volne pouzivat celemu ludstvu? :D
|
|
Re: Microsoft = zloděj a patentový troll
Od: ...
|
Pridané:
27.4.2015 9:48
Takze Huawei, Sony a Motorola ich nepouzivaju?
|
|
Re: Microsoft = zloděj a patentový troll
Od reg.: Wolverine
|
Pridané:
27.4.2015 9:52
nepochopil som tvoj koment,kde som pisal ze ich nevyuzivaju? Ved je logicke ked pouzivas niekoho patent tak platis za pouzivanie, ak nechces vyvin si svoj ;) Je to jedno ci Sony, Apple alebo cokolvek ktokolvek...
|
|
Re: Microsoft = zloděj a patentový troll
Od: ...
|
Pridané:
27.4.2015 10:45
Ty hovoris: ked vyuzivaju, nech platia.
Kedze Huawei, Sony a Motorola neplatia, znamena to teda, ze tieto patenty nepouzivaju? Alebo to znamena ze odmietaju platit vypalne?
|
|
Re: Microsoft = zloděj a patentový troll
Od reg.: Wolverine
|
Pridané:
27.4.2015 10:56
nenapisali dovod preco neplatia tak mozme iba hadat...ale asi to neni len tak ze si povedali ze nebudeme platit :) a ostatni drzia hubu...bud maju svoje patenty alebo tie od MS nepotrebuju
btw ja tu neriesim obsah patentov samotnych, ale princip ze ked niekto pouziva niekoho patenty je jasne ze za ne musi platit...
|
|
Re: Microsoft = zloděj a patentový troll
Od: Renata123
|
Pridané:
27.4.2015 9:48
Neviem ci jenja hej, ja ano(Ked nieco vymyslim).
|
|
Re: Microsoft = zloděj a patentový troll
Od: dsfsdf
|
Pridané:
27.4.2015 9:50
tie patenty sa tykaju nejakeho FTP ci samba sposobu komunikacie, nejaka zasita blbost v ramci standardneho protokolu - to zjednotenie by malo byt nie na sude, ale na tejto aplikacnej urovni.
proste ak zacnu tito vyrobcovia nasadzovat svoj sposob FTP tak to pretlacia aj komercne a m$ sa bude moct strcit.
|
|
Re: Microsoft = zloděj a patentový troll
Od: mmiminoo
|
Pridané:
27.4.2015 10:07
Ty si fakt deges
platia za trivialne kraviny co sa nazvat patentom ani vymyslom neda.. bolo to tu davno pred tym ako MShit za to ziskal patent
MS je uz ako s*urveny apple nenazrany. podplaca patentovy urad a dostava patentny hend aj ked normalna cakacaia doma je v amerike skoro 2 roky
|
|
Re: Microsoft = zloděj a patentový troll
Od reg.: cca01
|
Pridané:
27.4.2015 9:47
Zjednotiť by sa mali spotrebitelia. Softvérové (a aj iné) patenty na úplne triviálne veci sú zlé..
|
|
Google musi povedat STOP
Od: mmiminoo
|
Pridané:
27.4.2015 10:03
ja byť googlom tak toto všetko zatrhnem taketo sracky....
Malo by to viacero dobrych efektov pre zakaznikov:
1, MS by prestal byt nenazrana krava a zistil by ze vlastne skoro nic neprinasa (iba vykoristuje)
2, kazde jedno zariadenie by bolo lacnejsie o 5- 20 dolarov
3, prislo by viac vyrobcov (lebo by nemuseli paltit poondiate poplatky
Dufam ze Lenovo Sony Huaqwei ani nikdy platiť nebudu !!!
|
|
Re: Google musi povedat STOP
Od: Philll
|
Pridané:
27.4.2015 11:10
Google to mohol zatrhnut uz davno, prilezitosti mal viac nez dost, akurat Google je to absolutne jedno. Zo svojej pozicie to implementoval tak, ako mu prislo najjednoduchsie, tarchu patentovych poplatkov prehodil na vyrobcov a nadalej veselo zaraba z reklamy a inych sluzieb. Vyrobcovia telefonov su Google ukradnuti, lebo uz ma taky podiel, ze ak jeden odide, iny pride na jeho miesto a tak nie je ani nijako tlaceny tie kusy kodu prepisat. V tomto pripade nie je zly Microsoft (vymaha priznane vlastnicke pravo, preco nie) ale Google, lebo svojou necinnostou nuti vyrobcov pouzivat MS patenty.
Lenovo, Sony a Huawei budu v plateni po case nasledovat, ak tie patenty pouzivaju, cim viac vyroobcov uz plati MS, tym silnejsiu ma poziciu pri pripadnych sudoch so zostavajucimi neplaticmi a preco by sa nesudil, ked moze a vyhru ma prakticky istu.
|
|
Re: Google musi povedat STOP
Od: mmiminoo
|
Pridané:
27.4.2015 11:45
mas aj nemas pravdu
Google je to uprdele...Keby sa vyrobcovia Anrodid zariadeni spojili a postavili sa Googlu a MS a povedali "dost" nebudeme vyrabat ziadne zariadenia ani platit tak uz by nieco robit museli.
Ide o to ze radsej platit a drzat sa s prudom ako ist proti.
Apple isiel skoro vzdy proti a vyplatilo sa mu to.
Keby to spravili aj ostatne spolocnosti mali by sme podstatne lacnejsie zariadenia. A je Dost mozne ze by sa zrusili vsetky trapne trivialne patenty ( za nic podstatne inovativne sa neplati to je osefovane patentovymi dohodami)
|
|
Re: Google musi povedat STOP
Od reg.: gandor
|
Pridané:
27.4.2015 16:42
Niektore veci jednoducho neobides. ked chces prejst peso cez cestu, tak nic rozumnejsie ako otocenie sa kolmo na cestu a vykrocenie vpred nevymyslis. A ak si to dakto patentoval... Mozes akurat tak vymyslat ako budes krizovat cestu a chodit ako opity (dokym aj to niekto nepatentuje) :)
|
|
Re: Google musi povedat STOP
Od: Mephistopheles
|
Pridané:
27.4.2015 16:42
sony nie - ti maju az prilis zaujimave patentove portfolio, co sa mobilnych zariadeni tyka, a ist proti nim by sa mohlo ms dost rychlo vypomstit.
|
|
Re: Google musi povedat STOP
Od: Renata123
|
Pridané:
27.4.2015 11:53
>> 2, kazde jedno zariadenie by bolo lacnejsie o 5- 20 dolarov
Samsung galaxy 6 by namiesto 620 stal iba 600.
|
|
patent na koleso
Od: Martinnnn
|
Pridané:
27.4.2015 10:06
Castym argumentom na uplatnovanie patentovej politiky je udajne vybudenie situacie, kde maju jednotlivy ucastnici motivaciu predbiehat sa v inovacii.
Takze bud je tych zopar vyrobcov absolutne naivnych a nechopnych alebo je ocividne mozne patentovat nieco, co by sa dat patentovat nemalo.
|
|
Re: patent na koleso
Od: sensei-san
|
Pridané:
27.4.2015 12:57
> Castym argumentom na uplatnovanie patentovej politiky
> je udajne vybudenie situacie, kde maju jednotlivy
> ucastnici motivaciu predbiehat sa v inovacii.
Presne. Majú sa predbiehať v inovácii. A miesto toho
- MS - ryžuje na niečom čo inovoval v r. 1994
- ostatní - za to platia, pretože si nemôžu dovoliť byť nekompatibilní s 95% trhu.
A takto patentový systém podporuje inováciu.
|
|
Re: patent na koleso
Od: XMen
|
Pridané:
28.4.2015 0:02
Nemal by ten patent uz byt nahodou aj zruseny? Ved uz je to 20 rokov, co to vytvorili.
|
|
Sony platit nikdy nebude
Od: sonikof
|
Pridané:
27.4.2015 11:56
Neviem ako ti ostatni "neplatici" ale Sony platit nebude, oni maju viac ako 6000 vlastnyvh patentov, dokonca aj XBox One plati Sony 2-3 dolare za kazde zariadenie, takze Microsoft si asi vie zratat 1+1 a radsej sa so sony do sudneho sporu pustat nebude. Som si isty ze oni mau svoju vlastnu tichu dohodu.
Zdroj:
http://dopice.sk/deq
|
|
Re: Sony platit nikdy nebude
Od: Philll
|
Pridané:
27.4.2015 14:11
A nie su tiche dohody vlastne dohody o plateni? Akurat si to navzajom vopred ocistia od vzajomnych platieb. Takze ak ma MS so Sony tichu dohody, tak to vlastne znamena, ze Sony plati MS za patenty (zariadeniami, sluzbami, patentami, podporou, ...) a MS plati Sony za ich patenty/sluzby/... Preco nie, nikto predsa netvrdi, ze MS nemusi platit za patenty inych :)
|