neprihlásený
|
Streda, 27. novembra 2024, dnes má meniny Milan |
|
Mladí Slováci vyvinuli domáci testovač krvi, identifikovali recept dlhovekosti
Značky:
veda a výskumškolstvoSlovenskoIntel
DSL.sk, 10.4.2015
|
|
Bojovať o ceny v celosvetovom finále stredoškolskej vedeckej súťaže Intel ISEF, International Science and Engineering Fair, bude so svojimi prácami tento rok štvorica Slovákov.
Projekty, vďaka ktorým postúpili do májového finále, mladí nádejní vedci prezentovali tento týždeň na tlačovej konferencii spoločnosti Intel organizujúcej súťaž.
Postup štvorica získala na súťaži Festival vedy a techniky organizovej združením Amavet, ktorá sa konala na konci uplynulého roka.
Dva z postupujúcich projektov, Martina Holického zo Školy pre mimoriadne nadané deti a Gymnázia v Bratislave a Daniela Zvaru z Gymnázia Veľká okružná v Žiline, sú IT respektíve technologickými prácami. Zvyšné dva projekty, Lukáša Jánošíka z Gymnázia Ľudovíta Štúra v Trenčíne a Erika Schmotzera zo Strednej zdravotníckej školy v Košiciach, sú zase projektami z oblasti biológie.
Postupujúci na finále Intel ISEF, hore Martin Holický (vľavo) a Lukáš Jánošík, dole Erik Schmotzer (vľavo) a Daniel Zvara, kliknite pre zväčšenie
Domáci testovač krvi
Martin Holický v rámci svojho projektu vyvinul domáci testovač nefroStat umožňujúci v prvej verzii užívateľom v domácich podmienkach včas diagnostikovať chronické ochorenie obličiek.
Samotný biochemický test detekujúci kreatín v krvi užívateľa realizuje existujúci prúžok, ktorý je určený pre profesionálne prístroje používané lekármi. Prúžok má rozmery cca 3 cm x 0.5 cm, pričom po zasunutí do zariadenia naň užívateľ kvapne svoju krv z prsta.
nefroStat je zariadením, do ktorého sa takýto prúžok vkladá a ktorý detekuje výsledok testu citlivým meraním prúdu generovaného prúžkom. Hodnota prúdu sa pohybuje v rádoch mikroampérov.
nefroStat a jeho mobilná aplikácia pre Android, kliknite pre zväčšenie
nefroStat obsahuje časť s analógovými obvodmi pre presné meranie prúdu a digitálnu časť, ktorá informácie odosiela cez Bluetooth do mobilnej aplikácie v spárovanom zariadení.
nefroStat je podľa informácií Holického pre DSL.sk potenciálne pripravený na použitie aj s inými typmi testovacích prúžkov, keď pre tieto bude potrebné vyvinúť len novú menšiu modulárnu časť, do ktorej sa priamo prúžok vkladá a ktorá sa pripája k hlavnej väčšej časti.
V budúcnosti je cieľom projektu, ktorý je financovaný komerčnou spoločnosťou, zariadenie zmenšiť a potenciálne vyrábať vlastné testovacie prúžky.
V krátkodobom horizonte sa má ešte výrazne vylepšiť sprievodná aplikácia.
Cena prúžkov sa pohybuje rádovo v jednotkách eur, pri komerčnom uvedení na trh bude nefroStat v prípade predpokladaného menšieho objemu výroby stáť pre pokrytie nákladov na vývoj zrejme niekoľko stoviek eur.
Softvér pre mapovanie a orientáciu v 3D
Daniel Zvara v rámci svojho projektu vyvíja softvér pre robotické účely, ktorý pomocou obrazov z dvoch lacných 2D kamier umiestnených v stereoskopickej pozícii mapuje 3D priestor a umožňuje sa v ňom orientovať.
Takýto softvér tak môžu následne využívať napríklad roboty autonómne si hľadajúce cestu.
Softvér umožňuje mapovať 3D priestor s nízkymi nákladmi, keď mu stačí obraz z obyčajných kamier s nízkym rozlíšením a optimalizovaný je na beh v reálnom čase aj na embedded zariadeniach. Zvarov prototyp konkrétne využíva kamery s rozlíšením iba 640 x 480.
Jeho softvér odlišne spracúva časti scény, v ktorých sa nachádza identifikovateľná textúra, a homogénne scény, kde textúru nie je možné identifikovať. Druhý typ skúša aproximovať na niektoré obvyklé tvary plôch, napríklad rovinu alebo zaguľatenú plochu, analýzou okrajov týchto plôch.
V súčasnosti začínajú byť cenovo dostupné a rozmerovo akceptovateľné aj pokročilejšie technológie pre mapovanie 3D, napríklad osvetľovanie štruktúrovaným svetlom a laserová detekcia.
Podľa vyjadrení Zvaru pre DSL.sk má zmysel ale venovať sa aj metóde založenej čisto na obraze, keď v niektorých podmienkach nie sú uvedené lepšie technológie praktické. Ako príklad uviedol napríklad mapovanie 3D v robotických vozidlách v podmienkach na Marse, kde by sa príliš často vyžarované svetlo alebo laser na typickom materiáli na povrchu rozptyľovali a metódy by nefungovali.
Zvyšovanie produkcie silice z rumančeka
Erik Schmotzer v rámci svojej práce skúmal vplyvy jednotlivých faktorov pri pestovaní na množstvo extrahovateľného esenciálneho oleja, silice, z rumančeka kamilkového. Olej s cenou za liter v rádoch tisícov eur sa používa vo farmaceutickom priemysle.
Výsledky pestovania rumančeka v jednom vegetačnom období a realizácia šiestich zberov v rozličných časoch odhalili podľa práce Schmotzera silnú závislosť obsahu oleja na zrážkach.
Pri zbere po období bohatom na zrážky bol obsah silice výrazne vyšší, čo môžu využiť farmaceutické firmy na zvýšenie jej produkcie. Doterajší výskum podľa Schmotzera takúto jasnú závislosť nepreukázal.
Pri prípadnom pokračovaní výskumu chce Schmotzer podľa informácií pre DSL.sk pre detailnejšie potvrdenie výsledkov realizovať aj pestovanie v umelých zariadeniach na pestovanie s možnosťou regulácie zrážok.
Pozorovanie mutácie vyúsťujúcej do pomalšieho starnutia
Lukáš Jánošík vo svojom výskume skúmal zmutovaný kmeň kvasinky Yarrowia lipolytica, ktorý mal oproti pôvodnej kvasinke výrazne znížené množstvo mitochondriálnej DNA. Kmeň vypestovali vedci na Prírodovedeckej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.
Výskum Jánošíka preukázal, že zmutovaná kvasinka rastie normálne ale jej kolónie rastú rýchlejšie a kvasinka starne pri nepohlavnom delení pomalšie.
Postupujúci na finále Intel ISEF, zľava Martin Holický, Erik Schmotzer, Lukáš Jánošík a Daniel Zvara, kliknite pre zväčšenie
Konkrétne originálna kvasinka sa dokáže nepohlavne deliť cca 50-krát. Zmutovaný kmeň sa delí s rovnakým odstupom času, schopnosť deliť sa ale stratí až po 70 generáciách, kvasinky tak dosahujú o cca 40% dlhší replikačný vek.
Zistené správanie je pravdepodobne výsledkom obranného mechanizmu Unfolded Protein Response a podľa Jánošíka by mohlo pomôcť s pochopením viacerých ochorení, napríklad mitochondriálnej myopatie, obezity a cukrovky druhého typu.
Najnovšie články:
inzercia
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pekne :-)
Od: sfgsz
|
Pridané:
10.4.2015 17:52
Takto sprava vzdy potesi. :-) Mame sice blbych policajtov a SISkarov, ale zopar takychto nadanych nadsencov to zasa pozdvihne z prachu vysinam. :-)
|
|
Re: pekne :-)
Od: London calling
|
Pridané:
10.4.2015 18:23
Problem je v tom, ze taki aj tak odidu, v tejto diere by sa nerozvinuli. Kazdy kto ma rozum a je nadany odide, co by tu robil.
|
|
Re: pekne :-)
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
10.4.2015 18:53
Nikdy som sa nestretol s niečim úbohejším ako je emigrantský komplex.
|
|
Re: pekne :-)
Od: trojhlavy drak
|
Pridané:
10.4.2015 19:08
Pan Fico?
|
|
Re: pekne :-)
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
10.4.2015 20:52
Zaujímavé je, že spolu s emigrantským komplexom prichádza aj FICOFÓBIA. Veď keď sa ti nepáči Fico, môj, tak si zvoľ niekoho iného, čo ti bráni?
Ja by som napríklad rád volil Mikyho Dzurindu. To je čestný človek, kresťan. Alebo pána Fígeľa, tiež čestný človek, tiež kresťan. Alebo pána Sulíka, superčestný človek, kokot, ale v dobrom. Alebo pani Radičovú, výnimočne dobrú premiérku, geniálnu ženu a menežerku. Za koľko ju dali dole? Pol roka? Je tam ešte niekto? Aha, pán Procházka, ultramega čestný človek, superpolitik.
Nikdy som ešte Fica nevolil ale vidím to tak, že tentokrát budem, veru hej.
A ostanem na Slovensku, jebať Londýn.
|
|
Re: pekne :-)
Od: Júliuss
|
Pridané:
10.4.2015 21:03
A Ty si si čo šlahol??
Zubnú pastu?
|
|
Re: pekne :-)
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
10.4.2015 23:04
zrejme si dava aceton, ten nici mozog podstatne rychlejsie
|
|
Re: pekne :-)
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
10.4.2015 23:20
Aceton podľa teba ničí mozog podstatne rýchlejšie ako zubná pasta?
Chlapče, podceňuješ zubnú pastu.
|
|
Re: pekne :-)
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
10.4.2015 23:47
ak mieris na hoaxy okolo fluoru v paste, to nevyvratili ani nepotvrdili. zato denne vidim co robi aceton s VPP-ckarmi z vedlajsej osady :)
|
|
Re: pekne :-)
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
11.4.2015 1:17
aceton: propan-2-on, dimethylketon
CH3COCH3
toluen: methylbenzen
C6H5CH3
Len aby sme nemiešali hrušky s osadníkmi ...
|
|
Re: pekne :-)
Od: ...
|
Pridané:
11.4.2015 11:32
o akom hoaxe súvisiacom s fluórom hovoríš? Poriadne si prečítaj informácie na krabičke od pasty a zistíš že to nie je hoax...
|
|
Re: pekne :-)
Od: slecna.l
|
Pridané:
11.4.2015 19:53
Inak pozor aj na solenie, tam je zase chlor!!
|
|
Re: pekne :-)
Od: ...
|
Pridané:
12.4.2015 10:12
keď si taký múdry tak si dávaj pozor aj na vodu aby ti nevybuchla, však tam je vodík... a nie jeden ;)
A keby bolo na obale od soli upozornenie že to nie je vhodné pre deti do 6 (!) rokov a máš sa vyvarovať jej konzumovaniu tak tiež by som sa zamyslel prečo to tam je a dával si pozor...
|
|
Re: pekne :-)
Od: zzzzzzz
|
Pridané:
12.4.2015 10:08
Mozno nepouzivaju zubnu pastu...
|
|
Re: pekne :-)
Od: siirii
|
Pridané:
10.4.2015 21:27
Sulík ako jeden z mála normálnych ľudí v politike a ty ho nazveš kokotom. Presne kvôli takým vymletým ľudom, ako si ty, je v tejto krajine tak nahovno.
|
|
Re: pekne :-)
Od reg.: IgorIgor
|
Pridané:
10.4.2015 21:59
JBM RDN ... fakt normálny človek ..
|
|
Re: pekne :-)
Od: Júliuss
|
Pridané:
10.4.2015 23:12
Šulík je normálny človek??
Tebe asi dobre z toho všetkého jebe!
|
|
Re: pekne :-)
Od: žebrák-socka-lôůzer-roboš
|
Pridané:
10.4.2015 23:21
šulík je taký lepší arcenij jacenuk (aj vyzerajú obaja dost podobne, takmer fototypovo rovnako :o lol ;D
yolo! :p ;D
(vidišme, co se na tíech intěernetech clovek naučí, ! samé užitočné a pekné veci :p
|
|
Re: pekne :-)
Od: gorgor
|
Pridané:
12.4.2015 13:41
Ty geno hlupe si precitaj pozorne este raz co som napisal..
|
|
Re: pekne :-)
Od: Rododendron
|
Pridané:
11.4.2015 10:36
Sulino ako jeden z najväčších odporcov eurovalu sedí v EÚ parlamente. Išiel tam asi robiť poriadky a dozerať na činnosť parlamentu.
|
|
Re: pekne :-)
Od: schválenie kŕče
|
Pridané:
11.4.2015 21:48
Mysliteľ, euroval a EÚ parlament je to isté podľa teba?
|
|
Re: pekne :-)
Od: Jfkddk
|
Pridané:
12.4.2015 14:39
Ty si zmagoreny primitiv prveho stupna. Miki? Figel? Falosni hajzlici ktori imponuju len rovnako falosnym hajzlikom. Ja bohuzial nemam koho by som volil.
|
|
Re: pekne :-)
Od: hermafrodit
|
Pridané:
10.4.2015 21:02
takí primitívi, jak ty, v živote na nič neprídu
|
|
mno a je to
Od: siroky
|
Pridané:
10.4.2015 20:55
podla mna je ovela ubohejsie to, ze sa tu kradne v milionoch a aj ked sa obcas nieco z toho dostane na svetlo sveta, NIC sa nestane.
a nikdy sa nic nestane a nikoho to netrapi, okrem par reci v krcme.
takze ine riesenie ako odist odtialto nevidim.
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
10.4.2015 20:59
A kde je tá krajina, kde sa nekradne?
|
|
Re: mno a je to
Od: siirii
|
Pridané:
10.4.2015 21:29
Primitívnejší argument som v živote nečítal. Ale ak ťa to naozaj zaujíma, použi Google a sústreď sa najmä na rebríčky korupcie.
|
|
Re: mno a je to
Od: neviem meno
|
Pridané:
10.4.2015 22:25
Napríklad na Islande porobili iné poriadky. Keď spravia tu také, tak nebude koho voliť - doslova
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
10.4.2015 23:24
Bla, bla, bla, nekecaj a povedz krajinu, kde sa nekradne. Nie je to ľahké, že?
Ten Island, to je žart asi, veď kompletne skrachovali. To, že sa im po krachu trochu rozsvietilo v lebeni a urobili pous o zmenu systému je fajn ale nerád by som si to na Slovensku zopakoval.
|
|
Re: mno a je to
Od: vsdvdsv
|
Pridané:
11.4.2015 7:51
pytas sa schvalne ako hlupy smerak. kradne sa vsade, ale velke ryby na slovensku su nedotknutelne lebo si vydrziavaju biele kone vo vlade, prokurature, sudnictve... A PACHAJU GENOCIDU NA SLOVAKOCH, ktori zomieraju vo vytunelovanych nemocniciach...
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
11.4.2015 11:39
Áno, veľmi správne, kradne sa všade. Ľudia, ktorí emigrujú v skutočnosti neodídu niekam, kde sa nekradne a ani kôli tomu, že tu sa kradne. Odchádzajú z ekonomických dôvodov, čo by bolo v poriadku, keby pri tom nepociťovali potrebu osierať Slovensko kde to len ide.
Všimni si, že kedykoľvek sa spýtam nejakého ficofóbneho vyspelého demokrata, koho teda voliť, tak sa odpovede nedočkám. Keby odpoveď existovala, už by tam Fico nesedel.
Veď ľudia boli schopní pretlačiť Kotlebu do úradu napriek zúrivému odporu médií. Keby existoval niekto, koho by pravičiari chceli voliť, médiá by mu denne lízali riť. Ale neexistuje, pravičiari sú jednoducho egoisti a nie sú ochotní sa dohodnúť ani sami medzi sebou. A preto tam je Fico.
|
|
Re: mno a je to
Od: dsadfas
|
Pridané:
11.4.2015 16:29
demokracia nie je o tom aby ti ostatni vraveli koho volit. a zaplatenemu smerackemu trolovi nedudem davat ziadne odporucania. vasou ulohov je ludi znechutit, aby vam na vladnutie stacili hlasy ciganov a dochodcov.
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
12.4.2015 0:00
Vieš čo je paranoja? Pod posteľou Fico a na monitore zaplatený smerácky troll. Vy, kokoti zo SME ste akoby vás klonovali, takí jednoduchí.
Mimochodom, mňa za trolovanie neplatí SMER, platí ma priamo PUTIN a koncoročné odmeny dostávam od Kim Čong Ila. Sulík je fakt dobrý politik, kokot ktorý zložil vo svojom egocentrizme vlastnú vládu, Procházka rovnako, kokot, ale v dobrom, ale čo už, Kim Čon Il ma zaplatil tak musím písať, čo prikázal, sorry.
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
12.4.2015 0:02
Doriti, Kim čong UN je ten čo ma platí za trolovanie, sorry Kim, stále si vás mýlim, to robia tie šikmé oči.
|
|
Re: mno a je to
Od: sehere
|
Pridané:
12.4.2015 23:33
Chytil si sa. Geroy.
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
13.4.2015 16:20
Sprepacenim, ale ty len skatulkujes ludi a nadavas na nich ako velky sef, velmi stary sef. Teraz uvediem neprijemne prirovnanie: Tvoji rodicia spravili chybu ked ti ako stvorrocnemu darebakovi dali pohlavok a ty si z toho osprostel. Budes im nadavat tiez do kokotov cely cas?
Radicova preto odisla zo sceny SDKU, pretoze zistila, ze hrala len babku vo verejnej parlamentnej komedii. Clenovia SDKU za podpory lobistov na nu tlacili, aby spojila dve rozdielne hlasovania do jedneho. Pretoze Lobisti zistili, ze tato vlada tlacila na kontrolu podvodov, mali obmedzeny pristup k statnym peniazom. Lobistom/Sponzorom je lepsia akakolvek ina "korupcna" vlada.
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
13.4.2015 16:20
Sedelo by im KDH, SDKU, SMER, SNS, SMK ... ale to, ze tam boli OLANU, SAS a Radicova, ktory neustale tlacili na zverejnovanie podvodov, tak to ich sralo najviac. Aj ked novacikovia urobili zopar verejnych chyb, no nas stat tie chyby nestali takmer nic.
Lenze ty si z toho vyberies "tvojimi slovami" "kokot" a lepis ho ako nalepky k ich menam. Toto vobec nie je inteligentne spravanie a uz vobec nie podlozene argumentami.
|
|
Re: mno a je to
Od: iobit
|
Pridané:
11.4.2015 21:52
Uz sa vyhrab s tych sraciek. Na jednej strane ta chapem, co by si ty napriklad v londyne robil, zametal ulice? Fajcil pera? A ked niekto osiera a ublizuje slovensku tak jedine taki tupci ako ti, ktori volia tych, ktori ojebavaju vo velkom a takym tupovolicom tvojho typu sa smeju do tvare. Luzer!
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
12.4.2015 0:05
A sme na začiatku, tak koho volíš ty, čo neubližuješ Slovensku? Bla bla bla, tupovoliči, bla bla kecov plno ... koho mám teda voliť?
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
12.4.2015 0:10
Tu bude dlho ticho, žiadna odpoveď. Žiadna odpoveď neexistuje.
(Trolovanie platené Putinom a Kim Čong Unom)
|
|
Re: mno a je to
Od: Slovensko do boja
|
Pridané:
12.4.2015 15:06
Ved tebe jebe ty kokot. Hocikoho len nie buzerantsku svinu skurvenu, ateistu, komunistu s birmovkou, hocikoho, len nie taku spinu vyjebanu. Jebe ti chlapce?
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
12.4.2015 16:04
Ľaľa, typický volič pravice prehovoril, štvrtá cenová skupina.
|
|
Re: mno a je to
Od: sehere
|
Pridané:
12.4.2015 23:35
Ty si taký bojko, že radšej ani nevolíš. Veď hovorím, geroy.
|
|
Re: mno a je to
Od: 345353
|
Pridané:
13.4.2015 13:07
no treba volit SaS kedze ti maju ako jediny normalny volebny program.
|
|
Re: mno a je to
Od: siirii
|
Pridané:
14.4.2015 8:51
SAS
|
|
Re: mno a je to
Od: dych shin
|
Pridané:
11.4.2015 21:59
Súdruh, veď voľ si ficka, asi sa rád necháš okrádať, tebe to je jedno, kradne predsa každý, ale prosím netlač svoje nelogické kaleráby inteligentným ľuďom, tu neuspeješ, skús trebárs topky alebo pravdu, tam nájdeš seberovných.
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
12.4.2015 0:06
Inteligentným ľuďom?
(minúta ticha)
|
|
Re: mno a je to
Od: 3453453
|
Pridané:
13.4.2015 13:07
Vidis, ty si nim neni.
|
|
Re: mno a je to
Od: siirii
|
Pridané:
14.4.2015 8:54
Ja neviem, či sa kradne všade. Ty vieš? Alebo to používaš len ako stupídny argument, aby si ospravedlnil najväčšieho zlodeja hore? Mne je v princípe jedno, či kradne všade, alebo nie, ja žijem na Slovensku, tu sa kradne naozaj vo veľkom a mne to vadí a chcem, aby sa to zmenilo.
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
10.4.2015 22:50
A čo sa tým dosiahne, keď sa odtiaľto odíde? To je riešenie? Vyhýbať sa problémom? Všade inde si vedia dupnúť, a potom to tam aj vyzerá normálne, ale u nás sa ideme baliť a odchádzať odtiaľto. Prečo? Lebo je to také fajne pohodlné, hodiť všetko na iných, že? Vážení, máme rok Štúra. Čo keby si povedal, že JBM Slovač? Kde by sme dnes boli? Už sa konečne zbavme toho idiotského holubičieho komplexu furt utekať od problémov. No a čo, že budeme mať problém, keď sa postavíme hajzlom? Vždy to tak bolo, že ten, kto chcel niečo zmeniť, dostal po hrbe. Robila sa nejaká štúdia ohľadom slovenských dejateľov, bolo ich tam 23. 21 z nich nezomrelo prirodzenou smrťou. To je tiež cena za právo existovať medzi suverénnymi národmi, už si to konečne uvedomme.
|
|
Re: mno a je to
Od: huanggg
|
Pridané:
11.4.2015 7:09
tak si tu zostan ked si taky mudry...kukni nato - protestov bolo uz plno a co sa dosiahlo ? sestricky stale zarabaju nic, nemocnice krachuju a ucitelia maju este menej...policajtov je pre istotu stale viac aby mohli efektivne potlacit akykolvek naznak prevratu, terajsi pracujuci dochodok nikdy neuvidia a vsetky predtym statne podniky predane a vytunelovane...nehovoriac o tom ze kto stoji na cele takych vacsich protestov ako gorilla - Mihály, znudene milionarske decko co ide nieco velmi "zmenit" lebo mu dosla trava...mozno by stacilo odstranit tych 10-20 top multimiliardor co zadavaju rozkazy vlade co ma schvalit, ale to sa pravda nikdy nestane
|
|
Re: mno a je to
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
11.4.2015 8:02
Nie je riešením hneď rúbať takto vysoko, že poďme odstrániť miliardárov, lebo Hydre hlavy dorastajú, v prvom rade sa treba zamerať na svoje vlastné okolie, na mestskú časť, v ktorej bývam, na mesto (dedinu), tam treba upratať, dostať do správy ľudí, ktorých človek pozná a môže im dôverovať, pretože majú charakter. Slováci tak prežili všetky útlaky, že si pomáhali v rámci komunít, v malých oblastiach. To je zdroj našej sily, z toho treba vychádzať. A keď sa takto naočkuje tá celoslovenská oligarchická chobotnica, postupne začne odumierať. Kadečo by sa dalo popísať, ako čo, lebo riešenia sú, ale v prvom rade sa musíme zbaviť tej letargie, skepsy, pohodlnosti a salámizmu, uvedomiť si vlastnú hodnotu ako národa a tiež hodnotu ľudí okolo seba v najbližšom okolí, pre ktorých vlastne tú zmenu chce človek urobiť.
|
|
Re: mno a je to
Od: 3453534
|
Pridané:
13.4.2015 13:09
toto je aj rozumna rec. Nech si ju Neviem precita.
|
|
meniny ma igor
Od: Ja som Igor
|
Pridané:
10.4.2015 18:17
posielam kvety
|
|
DoYouSmellIT
Od: huanggg
|
Pridané:
10.4.2015 20:24
Ako sa bezny clovek dostane k takemo niecomu, prezradte mi....mne to pride ze tieto vyskumy by boli slusne narocne aj pre inziniera, nieto pre stredoskolaka....nieco mi natom nesedi...nechcem povedat ze ti chalani su sprosti, ale ked som ja chodil na strednu tak maximalne kamos staval roboty a aj to mu vacsinu prace spravil vysokoskolsky vzdelany veduci no ajtak bol v ociach ostatnych genius...Pride mi ze su to deticky dakej slachty, ktore potrebuju do zivotopisu nieco pekne
|
|
Re: DoYouSmellIT
Od: ...
|
Pridané:
10.4.2015 20:43
Viem co myslis - tiez som sa stretol s tym, ze nechopak, za ktoreho odviedli robotu ini vyhral celoslovensku cenu a nasledne aj vsetku "slavu". Na strane druhej moj vyucujuci na VS siel so svojim prototypom na sutaz, kde ho splachol stredoskolak so svojim prototypom, ktory bol o 2 generacie vyvojovo vpredu. Takze zase az tak zlozite to nie je.
|
|
Re: DoYouSmellIT
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
10.4.2015 23:31
je nizka sanca ze nieco take vymysli clovek co sa nahana za pracou odnevidimdonevidim aj keby na to mal vlohy.
tiez je nizka sanca ze taketo nieco sam vymysli Ficov vypaseny rozmaznany sopliak co miesto lekvaru zere prachy (aj keby na to mal vlohy).
chlapcom blahozelam a nech zo slovenska vypadnu cim skor, tento narod si zatial nijak nevysluzil aby ste tu ostali - to plati aj na ignorantov volieb a mampicistov.
|
|
Re: DoYouSmellIT
Od: žebrák-socka-lôůzer(36r),
|
Pridané:
10.4.2015 21:02
nj, takmer vo všetkom máš pravdu, súhlas takmer so všetkím, s každou vetou..
hm neviem koho sú to syiniyý, koho deti sú to, to si ešte prezistím -tie priezviská.. (typujem nejakích podnikatelov krajského abo okresného formátu, abo -a to ešte skor, rodiny nejakích vyšších úradníkov, /menežérov v okresnej abo krajskej štátnej správe abo samospráve..
njn, presne (aj, a nielen) toto viedlo k destabilizácii a konfliktom v celej (nejen) východnej) Ukrajine, takáto neskutočná korupcia, klientelizmus a NEPOTISMUS..
|
|
Re: DoYouSmellIT
Od: žebrák-socka-lôůzer-roboš
|
Pridané:
10.4.2015 21:03
a konkrétne ? tak jednoznačne takíto ELITNI študenti, musia ist už na tích stredních školách, kde práve sú (práveže len) zapísaní už na takom vš štýle stúdia, akurát dochádzat len na semináre,
njop, vš systém a štýl výučby, studia - aj to navyše ešte taký jako pre externistov, stretká na prednáškach -resp. tam ani moc ne, len cviká, seminároch max. 1x (úplne max.2x ) dni do týždna, inak neni možné, bez šance že by mohli robit aj hentaké svoje projekty, výzkumy..
|
|
Re: DoYouSmellIT
Od: žebrák-socka-lôůzer-roboš
|
Pridané:
10.4.2015 21:04
a tí, čo by mi oponovali, a tvrdili, že
VRAJ
VSETCI SU SI ROVNI ?
mno, šúr, indíd, už to vidím, jak takíto úspešní riešitelia medzinárodních vedeckích sútaží, sympózií a olympiád, synovia a dcéry nejakého okresného tajomníka ú..ehmn, nejkého župana, alebo nejakého menšieho velkopodnikatela, (stredne velký podnik, 150 zamestnancov, kovovýroba, abo plasty, drevo, suroviny, polnohosp., automotive, doprava, elektro a pod.) príde ráno do tej školy, spotení co dobiehal nejakú sockársku mhd-čku, lebo ešte ráno volal upresnoval termíny a veci ohladom nejakích material-scientist. kongresov chemicko-technologickích,
|
|
Re: DoYouSmellIT
Od: žebrák-socka-lôůzer-roboš
|
Pridané:
10.4.2015 21:04
..vrátnička so zástupkinou ho zjebú že mešká, už nanho čaká telocvikár (plat - lehce nad minimálny, iq - lehce pod normu, /medián..) že nech "..už maká na 1600m okruhy behom-švihom, a prezúvky, lebo mu takú jebne, pleskne mu facáka, až mu sople oči vyrazí!.."
..a potom by mal ist, taký spotený a rozjebaný jako prasa, nekde na sav na nejaké konzultácie so svojím výzkum.proejektom..
mno, to tak určite,
to všetci hovorte, že "všetci lidé sú si rovní", takému co seno žere..
nj, však jako vidíte, to už je presne zadelené a určené, už ešte-co-i-len, už na tích zš, (nieto ešte aj na stredních), "kdo bude *pán, a kto kmán". kdo bude "hoch, a kdo roboš..
|
|
sdasdsa
Od: ôôô
|
Pridané:
10.4.2015 20:36
postavte ich pred realny biznis problem si ani neprdnu
|
|
Re: sdasdsa
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
10.4.2015 20:49
Preboha su to deti, tak im doprajme trocha stastia! Maju cely zivot este pred sebou.
|
|
Re: sdasdsa
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
10.4.2015 20:59
Príklad zo života.
Pred pol rokom sa ma jedna moja známa pýtala, že čo si myslím, či má kúpiť ruble. Povedal som jej, áno, rubeľ pojde hore. Kúpila.
A ja kokot som žiadne ruble nekúpil. A už je to tu.
Ach jaj.
|
|
Re: sdasdsa
Od: Júliuss
|
Pridané:
10.4.2015 21:04
Ach Ty kokot...
|
|
Re: sdasdsa
Od reg.: Neviem
|
Pridané:
10.4.2015 21:07
Ver tomu, že len jeden z mnohých. Verím, že taký Džordž Soroš sa s tým nesral a nakúpil.
|
|
Re: sdasdsa
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
10.4.2015 23:19
podstatnejsie je dokazat odhadnut cloveka - buduceho etiozneho partnera biznismena, lebo robit dobry biznis na to treba tiez nadanie. SK prostredie je na to dobra skola a uspesnym sa moze oznacovat kazdy kto:
- vytrval po prvych slovenskych ojeboch
- nema na krku exekutora / maffosa u zacinajucich pred 2005
- nezacal zo zlosti ojebavat ostatnych
ti co to potom tretom bode vzdali a odisli robit do zahranicia tiez uspeli.
|
|
Staré známe objavy
Od: Júliuss
|
Pridané:
10.4.2015 21:00
Testovač krvi - ešus.
|
|
Re: Staré známe objavy
Od reg.: durpalo
|
Pridané:
10.4.2015 22:52
Ziadna reakcia? Asi neboli ostatni citatelia na ZVS ;-)
|
|
Re: Staré známe objavy
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
14.4.2015 7:22
Asi sú tu len samí neschopní mladíci či modro knížkoví...
|
|
wwww5
Od: wwww5
|
Pridané:
10.4.2015 21:54
A prvu cenu, letenku prec zo slovenska, vyhrava ... :D
|
|
krvicka
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
10.4.2015 22:00
Muz kvapne krv z prstu, zena z...prstu?
|
|
reakcia na žebrák-socka-lôůzer(36r)
Od: skodak
|
Pridané:
11.4.2015 8:23
Prispevok od
žebrák-socka-lôůzer(36r)
Ma pravdu, poznam otca jedného z týchto ,,študentov" ...
Chalan je lepší priemer... ale zďaleka viac spôsobí jeho otec a hlavne financovanie a protežovanie na správnych miestach
|
|
Re: reakcia na žebrák-socka-lôůzer(36r)
Od: maz99
|
Pridané:
11.4.2015 9:59
Vobec to nieje fer, ze sikovne a nadane deti upadnu v studiu koli neschopnosti rodicov dopriat im (aj financnu) pomoc pri studiu alepo mimoskolskej cinnosti.
Ak rodicia su ambiciozni, to dieta je ich produktom.
Nehovorim, ze kazdy do koho tlacia peniaze je dobry student.
Hovorim, ze ak je niekto dobry student musel mat na to podmienky doma.
|
|
Re: reakcia na žebrák-socka-lôůzer(36r)
Od: vbxcvx
|
Pridané:
11.4.2015 17:16
Asi tak... ked rodic povazuje za svoj celozivotny uspech a poslanie rodit deti ako ceresna od 20-tky tak z takej 7-clennej rodiny tazko nieco sikovne vyrastie
|
|
Re: reakcia na žebrák-socka-lôůzer(36r)
Od: GP(General Purpose) Q.processors
|
Pridané:
11.4.2015 19:15
dík moc za pozitívnu reakciu ! :)
tak ale najma platí co som písal o tom, že takíto nadaní študenti asi už majú (alebo by mali mat) spůsob a štýl výuky, resp. studia/výzkumu už na úrovni jako vš-studenti-externisti, abo aj doktorandi - však najma ked majú už svoje vlastné výzkumné/biznisové projekty..
..však to je ciel, na to sa treba zamerat, na vy´budovanie, vývoj niecoho, co prinesie zsik, €$, investície, firmy, Inc., , R&D,(výzkum,-vývoj)
(synenergické, multiplikatívne ekonom.efektky)
ne strávit x rokov (pokúšaním) sa nabiflovat nejaké (hodne) staré knížky, aj to len zvačša ne moc kvalitne napísané a spracované učebnice pre zš a vš..
|
|
svet je krasny a uchvatny
Od: jahôdka
|
Pridané:
11.4.2015 14:41
domace je recept na dlhovekost!
ak niekto nerozumie, tak domaca, iny kraj, iny mrav
|
|
žebrák-socka-lôůzer-roboš
Od: 17r.chytrá-sexi-koderka
|
Pridané:
11.4.2015 19:38
http:// ostrava.idnes.cz/ adam-kurzok-lunchtime- internetovy-milionar-trinec-fxi- /ostrava-zpravy.aspx?c= A150409_2154111_ ostrava-zpravy_jog
absolutna pi**** a kokocina, mladý začinajúci webdeveloper dostane nanajvýš tak 120 - 160 e / web ! !!! a to už je král, najma ked to robí jako freelancer, a býva bud oma ešte, abo na intráku, na priváte..
(jako zamestnance na tpp, abo osvc by mal ESTE MENEJ, ..)
k 200 - 250 - 300 € sa dostane ked to už musí být ale sakra veliký web-projekt, kompletný, vačšina,/všetky moderné,nové technlogie implementované..
|
|
Re: žebrák-socka-lôůzer-roboš
Od: 17r.chytrá-sexi-koderka
|
Pridané:
11.4.2015 19:40
a furt o tích milionoch, stámilionoch, budú tí pravičiari tlačit hnilé zemáky ludom do hláv, kapustu, každú chvilku článok o nejakích multimilionároch, okolo 30tky, najlepšie ešte pod 30, abo ešte lepšie v 20tich, pod 18...
..asi s cielom aby nekdo neco nekde ..vložil, - ale ja teda nedám nikomu ani halier.. (však ani nemám
nj, podla masmédií a novín to vyzerá, že prinajmenšom každý druhý je už milionár,
..len neviem prečo sa potom predieram žel. autobus.a mhd-stanicami a mestami celými zástupmi žobrákov, bud ozajstních, co pýtajú že im "chýba na lístok", abo co robia všelijaké charity, pseudohumanitné zbierky, dni žltích narcisov a pod.svoloč..
(to sú potom asi tí "každí´prví" (ked tí zbohatlíci sú "každí 2-hí)
|
|
Re: žebrák-socka-lôůzer-roboš
Od: žebrák-socka-lôůzer(36r),
|
Pridané:
11.4.2015 19:40
mno a ešte navyše aj taká blbost, na takích ..blbůstkách, pofidérnich blšašincoch, jako nejaké ozaj VAGNE, pofidérne webové stránky (navyše s ešte blbostnejšími, PODENKOVITEJšíMI témami, úplne sračkovitým, významovo-zanedbatelným obsahom..) .. - a už je aj (multi) milionár, dolarový ovšemže..
mno to iste, na tích webovkách, www-stránkách, co dávajú za D.ú, domácu ulohu spravit žiakom a študentom na všetkích školách, od zš po vš, na d.ú, jako seminárk.prácu..
to by museli být, resp. mali (by) byt všetci tí študenti a žiaci potom prinajmenšom .."desattisícionári, abo aj 100-tisícionári, ak už ne priam hned multimilio...
|
|
Re: žebrák-socka-lôůzer-roboš
Od: exhibit dychom
|
Pridané:
11.4.2015 22:08
Nikto tie tvoje grafomanské drísty nečíta. Aj preto musíš reagovať sám na seba.
|
Pridať komentár
|
|
|
|