neprihlásený
|
Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement |
|
Nvidia zažalovaná za nepravdivú špecifikáciu GeForce GTX 970
Značky:
NvidiaGPUreklama
DSL.sk, 24.2.2015
|
|
Americký výrobca grafických procesorov Nvidia bude čeliť žalobe za uvádzanie nepravdivej špecifikácie u jej GPU GeForce GTX 970, ktorú na spoločnosť uplynulý piatok podal jeden z amerických zákazníkov.
Zákazník ale pre žalobu žiada status hromadnej žaloby, pričom po jeho priznaní by išlo o žalobu všetkých zákazníkov vlastniacich kartu s týmto GPU v celých USA.
Na žalobu smerujúcu zároveň na Gigabyte ako výrobcu zakúpenej grafickej karty a obviňujúcu obe spoločnosti zo zavádzania zákazníkov upozornil PC World.
GeForce GTX 970
Grafické karty s GeForce GTX 970 uvedeným v septembri minulého roka sú kartami s jedným z najlepších pomerov výkonu a ceny spomedzi výkonnostnej špičky.
GTX 970 je postavený na čipoch druhej generácii grafických procesorov s architektúrou Maxwell, GM204, rovnako ako aktuálne najvyšší model Nvidie GeForce GTX 980 uvedený zároveň s modelom GTX 970.
Podľa pôvodných informácií Nvidie sa GTX 970 mal líšiť od najvyššieho modelu GTX 980 iba v počte aktívnych CUDA jadier, s 1664 oproti 2048, počte textúrovacích jednotiek, 104 vs 128, a takte jadier, 1050 / 1178 MHz oproti 1126 / 1216 MHz. Nižšia vďaka tomu je aj maximálna TDP spotreba karty, 145 Wattov oproti 165 W.
Karta mala mať podľa údajov rovnakú pamäť, 4 GB 7 GHz GDDR5 pripojených cez 256-bitové rozhranie, s 2 MB L2 cache pamäte a 64 ROP, Render Output Unit.
Výrobcovia GPU podobne ako výrobcovia CPU často produkujú čipy s aktívnym menším počtom jadier alebo iných prvkov ako je v skutočnosti prítomných na čipe. To im umožňuje vyrábať jeden čip, ktorého plne funkčné kusy sa použijú u najvyšších modelov a kusy s niektorými nefunkčnými jednotkami u nižších modelov.
Podľa pôvodných informácií Nvidie mali byť na GTX 970 neaktívne len 3 zo 16 SMM, Streaming Multiprocessorov, čo znamená príslušné zníženie počtu aktívnych jadier a textúrovacích jednotiek.
Problémy s výkonom a skutočná špecifikácia
Po niekoľkých mesiacoch od uvedenia sa ale začali užívatelia u GTX 970 sťažovať na kuriózne zníženie výkonu v prípade využívania viac ako 3.5 GB videopamäte.
Na konci januára Nvidia tieto problémy vysvetlila, pričom ich dôvodom je v skutočnosti iná konfigurácia GPU ako pôvodne Nvidia avizovala.
Schéma GPU GeForce GTX 970 (obrázok: Nvidia / Anandtech)
U GTX 970 je totiž na čipe neaktívna aj jedna jednotka s 8 ROP a 0.25 MB L2 cache pamäte, GTX 970 má tak v skutočnosti 56 ROP a 1.75 MB L2. To si ale vyžiadalo rozdelenie 4 GB pamäte na dva segmenty, jeden s kapacitou 3.5 GB a jeden 0.5 GB. Pri takejto architektúre GPU nevie v jednom cykle realizovať rovnakú operáciu, čítanie alebo zápis, naraz v oboch segmentoch a pri využívaní viac ako 3.5 GB tak prichádza k spomaleniu prístupu k pamäti.
Detailný popis rozdielov a dopadov rozdielnej špecifikácie u GTX 970 je možné nájsť na Anandtech.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nvidia
Od: Problem
|
Pridané:
24.2.2015 8:22
Nvidia ma slusny image ale v pripade 970 mali vopred jednoznacne specifikovat vlastnosti produktu, obzvlast ak sa jednalo o premiovy kus s pomerne vysokou cenou.
|
|
Re: Nvidia
Od: Kekekekeke
|
Pridané:
24.2.2015 8:32
Dobra glosa.
|
|
Re: Nvidia
Od: ta ne
|
Pridané:
24.2.2015 8:35
nvidia a slusny image.... kolko takych podvodikov z ich strany uz bolo... Rozsah farieb tiez.
|
|
Re: Nvidia
Od: stoneage
|
Pridané:
24.2.2015 10:15
prepisovanie shaderov v benchmarkoch?
|
|
Re: Nvidia
Od: Bdbdbdd
|
Pridané:
24.2.2015 9:19
Wauuuuu to by asi nikomu nenapadlo. Skus napisat na ich PR oddelenie.
|
|
Re: Nvidia
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
24.2.2015 23:54
Ibaže Nvidia to zatĺkala ako Miklož dianie na Daňovej správe...
... a teraz to necháva vyžrať chudákom výrobcom, ktorí s tým vlastne nemajú nič spoločné, lebo oni to len vyrábali podľa predlohy, ktorú im Nvidia zadala... pričom práve tá je za to zodpovedná, lebo tá tej nešťastnej GeForcke GTX 970 robila reklamu (lebo je to vlastne jej návrh, jej "duševné vlastníctvo").
A práve preto je dobré, že sa tento súdny bude viesť priamo voči Nvidii.
|
|
Nvidia zažalovaná
Od: JUSTO
|
Pridané:
24.2.2015 8:52
Aj tak je to, za tu cenu, dobra karta, tiez som si ju kupil. Dnes aj tak clovek pri 1080p viac ako tych 3,5 GB nevyuzije a na 4K nemam monitor.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: omfg wtf
|
Pridané:
24.2.2015 9:14
Na zobraznie 1080p x 32bpp ti staci 8MB, neviem na kereho chuja tam supu tych 3.5GB, vsak? ;)
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
24.2.2015 10:58
Dvaja samozvaný experti, Pat a Mat, alebo "A je to". GTX 970 ledva ťahá 1080 pri tituloch ako je AC:U, alebo FarCry 4, keď sú dve, tak je efektivita dosť biedna a je tam kopec problémov. Čo sa týka rýchlosti a alokácie pamäte, tak GTX 970 si prešla viac ako dosť problémami, avšak "kombo" 2 x GTX 970 stále patrí do kategórie "najlepšia možná kúpa" momentálne na trhu. Pred vianocami to platilo 2 násobne.
AMD je čo sa týka grafických technológií o dekádu dopredu pred nvidiou. Akurát majú slabý výkon, to je všetko. Čo sa týka CrossFire, GCN, a iných graf. technológií, tak napredujú.
Pirátske ostrovy by mali byť "špička", uvidíme však aká bude realita.
P.S.: A to som vo svojej podstate nvidia fan :)
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.2.2015 11:20
slaby vykon? ak porovnas staru a novu generaciu, tak ti z toho vychadzaju taketo bludy. 290x ma vykon porovnatelny/vyssi ako 970 ale neklamu s pamatami, ROP, zbernicami a ani im nepiskaju cievky napajania, nemaju na kost orezany GPGPU vykon. Nvidia uspesne zabila svoju fyziku cez GPU, ojebava v gsync. Treba ale uznat, ze 750Ti sa im silne podaril..
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
24.2.2015 12:07
Lenže vo svete hardwaru sa nehrá na starú a novú generáciu, ale na to kto má momentálne na trhu lepší kus hardwaru.
E.g. pokroková architektúra v AMD APU mnhonásobne prevyšuje architetkúru Haswell procákov, avšak na fakte že AMD APU je odpad to nič nemení. AMD má ultimátnu architektúru procesorov [Vishera], avšak na fakte že sú menej výkonné, viac žerú a na hry sú otrasné to opäť nič nemení.
AMD je inovatívna firma, narozdiel od Nvidie a Intelu, to je fakt, avšak to že stále zaostávajú je zostáva faktom aj naďalej. R9 3xx to môže zmeniť, uvidíme ako dopadnú pirátske ostrovy, keď oficiálne uzrú svetlo sveta.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
24.2.2015 12:09
Si si pomýlil nejak osoby a obsadenie. AMD je v čom inovatívna firma? V nezmysloch ktoré neprerazia? Kto používa AMD výrobky???
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: ertre
|
Pridané:
24.2.2015 12:27
ja pouzivam AMD vyrobky lebo su kvalitne a za normalne ceny.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
24.2.2015 13:00
Ani jedno, ani druhé...
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.2.2015 16:54
co je podla teba "kvalitne" ? Ked v 2007 kupis dosku, do nej najlacnejsi sempron co existoval, spravis si z toho domaci server, ktory ide 24/7/365.. potom menis v hlavnom desktope procesor za lepsi, ten sempron predas a do servra si das x2 2200+ a ide to dalej 24/7/365.. Potom sa rozhodnes, ze uz server netreba, lebo routre maju fajn funkcie, tak si dokupis phenomII x4, dolozis tam vsetky ramky co najdes aby bolo 7GB a uz 4 roky ti to ide v robote 8-9 hodin denne a furt nie a nie sa to pokazit aj ked tam mas ten phenom pretaktovany.. to sa neda nazvat "kvalitny vyrobok"?
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.2.2015 16:55
...x2 4200+... a siel pasivne s AC freezerom ;)
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: 4maniak.
|
Pridané:
25.2.2015 7:48
Ty tu spletáš niečo celkom iné. To sú bežné vlastnosti súčiastok firmy Intel.
A Sempronu si moc nemal ako ublížiť, iba ak nešikovnou manipuláciou pri osádzaní chladiča.
A jeden kus, nehnevaj sa... vôbec o ničom nevypovedá...
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: 3534534
|
Pridané:
25.2.2015 8:45
su nas mliony ktori s tym nemaju problem, to len tvoj mozog nedokaze pochopit
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.2.2015 9:09
dobre.. suhlasim. 1 kus. Okrem toho jedneho kusu mam z januara 2007 aj Asus M2N-E, tam bolo 5 procesorov, A64 3000+, A64 x2 4200+, A64 x2 5800+BE, A x4 640, a aktualne tam je dake 2jadro a pouziva ho mamka. Ok, 2 kusy nahoda.. tu mam vpravo odomna z decembra 2010 Asus M4A89GTD-PRO 24/7/365 4roky aj 3 mesiace nonstop. Hned vedla je MSI K8N NEO3 s A64 2800+ tiez 24/7/365. Na to co povies? Mam tu aj jeden IBM xseries 206 server, okrem toho ze vnutri opadali pasivy z chipsetu a mam ho tam zasprajcovany cerzukou, tak to huci jak lietadlo a ta 3200 P4 ma vplnej zatazi 70 stupnov :)
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.2.2015 9:11
2 som mal tie IBM servre, jeden uz odisiel, tam som dolozil MSI + A64 2800+ a slape to pekne dalej.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.2.2015 9:12
a len aby si vedel, tak A64 2800+ je 1800MHz a ma to totozny vykon ako ta 3200 P4..
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
25.2.2015 9:27
A?
Intel vydrží, AMD zhnije. Nerozumiem, čo si tým P4 chcel povedať...
A neboj viem že Tvoje AMD sú navždy Tvoje a nikdy inak. Kto by to chcel. AmDčiek sú možno milóny, ale zapamätaj si, INTELov sú už miliardy.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.2.2015 9:23
http://goo.gl/9ZhmhW
na tumas, aby si mi to s tou ceruzkou (resp fixkou) veril... ako mozes vidiet aj zdroj je tam druhy, a to sme ten server dostali ako vyradeny nikdy nezapnuty v roku 2010 :) Rok vyroby/predaja 2005
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.2.2015 9:31
ja a K8 a vyssie semprony maju heatspreader, takze ho instalaciou chladica nemas ako poskodit. V casoch K7 som VZDY pouzival athlony/durony a nepolamal som ani jeden, snad preto, ze som o tejto vlastnosti vedel a daval pozor...
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
25.2.2015 9:46
A najmä AMD poškodených kusov som videl v servisoch desiatky. Intel ani jeden!!!
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.2.2015 9:56
tak potom musis vediet, ze na odlomeny roztek sa zaruka nevztahovala a islo to na triko cloveka co instaloval chadic. Kamarat takto na Athlon1000 dal naopak Titan Majesty, aj ked to sa naopak dat nedalo (resp dalo, silou) a na druhy den si siel objednat novy kus :)
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
25.2.2015 10:15
Ale samozrejme. Ľudia s AMD sú rovnako šmatľaví ako celé AMD.
AMD nikdy predtým nešpekulovalo s procesormi a tak to malo aj zostať...
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
24.2.2015 12:47
Žiadny stuttering pri CrossFire [narozdiel od nepodareného stutteringu a mikrolagom pri SLi], vysoká efektivita multi-gpu crossfire, nvidia sa zadýchava po dvoch grafikách, priamy prístup do jadra grafickej karty [mantle api], gcn, fantastický dual-graphics, a kvantum procesorových technológií, ktoré sa mi momentálne nechce menovať. Utfg.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: Old Fart
|
Pridané:
24.2.2015 22:42
lol, pobavil si viac ako 'kocurkovo' :)
das aj zdroje, alebo rovno kontakt na tvojho dealera?
sli/cf su obe nanic - sekaju jak jebnute, dokial clovek nema min 3 grafiky. dovod je prosty - na to, aby si zosuladil viac grafik, z ktorych kazda pocita nasledujuci frame rozne dlhu dobu, by si potreboval dalsi extra synchro buffer medzi oboma grafikami a vystupom (alebo gsync+spesl monitor).
efektivita je pomer spotreba/vykon. tu vedie nVidia.
mantle je zbytocnost - dx ma priamy pristup k zelezu uz dlho (ako premium). v dx12 bude spristupneny aj verejnosti.
dual-gpu - vid hore.
cgn sa nevie presadit, na robotu slaba cpu cast, na hry zase slaba gpu.
v cpu tech - momentalne vedie ibm, intel.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.2.2015 23:09
dx12 bude vydane ako priama reakcia na mantele.. keby to neprislo, nove dx by nevzniklo dalsich milion rokov. Za dalsie, dx12 nebude nove dx, bude to mierny upgrade, comu svedci aj chod na aktualnych GPU. Dx12 ma zabit 2 muchy jednou ranou 1. akekolvek koketovanie kohokolvek s mantle (na com ma zaujem aj Intel) 2. zabit predchadzajuce verzie OS Windows. Uvidime co na to tvorcovia hier pre px/xskatulu a snad po novom aj Valve. Fakt som zvedavy na tu ich slavnu lunex konzolu.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: Old Fart
|
Pridané:
25.2.2015 5:07
novy dx vzdy vychazda s novym windowsom. osmy sa treba zbavit podobne ako winvista a winme. co sa mantle tykalo - pozri si prve reviews. vacsina z nich predpoklada tejto technologii podobny osud ako glide a vsetko tomu aj nasvedcuje.
konzolisti su zase sami o sebe skupina - ti maju vlastny svet a vela penazi. maju sice slaby hardware (ale jednotny), ale hry sa budu pre nich specialne optimalizovat. a je suma-fuk, ci ficia na x86 alebo ppc architekture.
herne linux masiny? ked niekto chce komfort, zoberie si xbone, ps4 alebo wii - v zavislosti od exclusives. ak chces spickove hratie, riesis 2K+ herne pc alebo herny notebook (podla preferencii).
linux masina je fajn vec, ale problem su tituly - aaa su vyhradne win only (cest vynimkam) a pre male % linuxakov sa ich neplati optimalizovat. najma ak to znamena prechod z dx na opengl.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.2.2015 7:28
jediny DX ktory vysiel spolu s novym OS bol zatial 10 vo viste. Pre XP ho neuvolnili z jedineho jedneho dovodu, mysleli si, ze kazdy si kupi vistu :) Miesto toho v roku 2015 ma XP stale okolo 20% a to vista vysla 2007 :) Mas pravdu v tom, ze mantle nema buducnost - nie preto, ze to je zla technologia, ale preto, ze to proste male AMD nedokaze pretlacit. Co sa Glide tyka, tam 3DFX zaspal dobu, nvidia ich prevalcovala na plnej ciare, ale ked sa MS rozhodol pre directx, mali to v hrach spocitane aj openGL a S3 metal. Ku konzolam... win10 ma byt jednotna platforma pre vsetko, takze ak neklamu, pod win10 pojdu aj xbox hry => teda aj ps hry => nebude to vlastny svet sam o sebe :) Dolezite je, aky hw budu mat dalsie konzoly, ak x86 a nedajboze od AMD tak predpokladam zjednotenie pc a konzolovych hier (zas, ak MS s win10 neojebava).
|
|
Truhlík, rozmýšľaj.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
25.2.2015 7:51
To o čom tu kecáš???
Prevé distribúcie Windows XP mali predsa DX8, potom DX9c. Prečo by mal mať od roku 2000 DX 10, keď o ňom vtedy nikto ani nechyroval?
Takže logické kroky opisuješ ako Matelko.
XPčko aj tak prešlo zo všetkých OS najvýraznejšími zmenami a keby z neho urobili W7, načo by potom vyvíjali a tlačili novšie OS???
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: Old Fart
|
Pridané:
25.2.2015 13:51
ku konzolam - tu musim s tebou nesuhlasit.
konzola ako taka je len jedna vela grafika s par giga operacnej pamate, na ktorej je naplacany nejaky cip, ktory zabezpecuje vseobecny vypoctovy vykon.
mas k dispozicii mrte vela rychlej pamate, nie preto, aby si ich dokazal zaplnit bordelom z aplikacii a chodu os, ale preto, aby si tam mohol natrepat co najviac textur a podla moznosti aj cely engine.
co je v skratke dost problem spravne emulovat.
a aj ked najnovsie konzolove hry mozu/a bezia/ kludne bezat na pc hardware, dokial sa nerozhodne vyrobca konzoly, aby spustil zdroje k jej emulacii, konzolovky nehrozia.
a vzhladom na to, kolko prachov sa na konzolach toci, to ani nikto nespravi (lebo pc potrebuje kazdy a ak by bolo pc v pohode schopne emulovat current gen konzoly, tak si ich nikto nekupi).
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.2.2015 12:53
ja pouzivam AMD vyrobky...
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: ...
|
Pridané:
24.2.2015 14:46
V zavislosti co sa v danu chvilu oplati. Ked som skladal zelezo, tak som za menej penazi dostal od AMD viac ako ponukala nvidia. To sa priblizne kazde 3-4 mesiace otaca.
Nie som fanboy, aby som platil viac za nieco, co aktualne ma konkurencia lepsie a za menej.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
25.2.2015 0:15
A ja som taký "fanboy"...
Ale nie len tak pre nič, za nič, ale z etických dôvodov. Nvidia je do značnej miery hnusná, podrazácka firma... keď popri tých iných veciach spomeniem napríklad aj to, že Geforcky ako urýchľovače FizzX :-D fungovali s Radeonmi len pri použití "chybných ovládačov", tak hádam azda ani netreba dodávať viac...
A je mi fuk, či teraz má, alebo nemá o nejaký chlp vyšší výkon, alebo že pre bežného používateľa predstavuje väčšiu hodnotu (vďaka CUDA; napríklad urýchľovanie pre používateľov Adobe Premiere), že má ovládače pre FreeBSD, Solaris atď., ale pokiaľ naozaj nemusím, tak takéto firmy radšej nekŕmim!
AMD nikdy takéto podrazy nerobila; s prevzatím ATI dokonca došlo k väčšiemu otvoreniu ovládačov...
O Inteli ani nehovoriac, to je zločinecký spolok!!! Preto nič od Intelu mi nesmie vstúpiť do izby...!! (Aj keď intelovské SSD-čka či sieťovky nemajú s intelovskými mafiánskymi praktikami nič spoločné.)
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
25.2.2015 9:47
Tak si obúvaj ruské výrobky. Alebo si vyrábaj vlastné CPU.
Nevieš čo píšeš, preto si taký zmagorený...
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: spekoun
|
Pridané:
25.2.2015 13:43
v tom pripade mas mensi problem - amd napr. setrilo na termalnej ochrane a ich zname serie dokazali behom sekundy skoncit na par sto oC, a vyhoreli ako zapalky. bilancia mrtva doska, procak v tahu.
v dobe, ked takato ochrana bola v procesoroch konkurencie bezna.
ospravedlnenie ziadne - not our problem
rovnako ked vyhodili z procakov podporu x87 v prospech amd 3D!now. heh, ospravedlnenie zakaznikom, ked tito zistili nulovu podporu legacy apps, ktore na tuto sadu spoliehali, sa samozrejme nekonalo.
co sa grafik tyka, amd ako patent troll zruinovalo ati. ked bolo ati v uplnych srackach, odkupili ho za zlomok ceny a od vtedy to ide s ati dole vodou.
sudenie s intelom za intelacke zakaznicke zlavy. ubohe. intel sa zaviazal im licencovat technologie, z coho vytazili fx8350. obdobie uplynulo, potom cista strata.
alebo najnovsie, ked trollili cely svet spravami o najnovsom ultimatnom cpu. ako skoncila 220W rada amd 9XXX, sa nemusim rozpisovat...
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: MuadDib
|
Pridané:
4.3.2015 12:02
Trepeš sprostosti a vôbec tomu nerozumieš.
Na žiadnej tepelnej ochrane AMD nešetrilo. Tepelná ochrana procesorov AMD bola dostatočná – vzhľadom na špecifikáciu.
Že si ty, úplne v rozpore so špecifikáciou, išiel trhať chladič z naplno bežiaceho procesora, a ten ti zhorel, je tvoj problém.
Ak si chceš na toto sťažovať, tak si ako debil, ktorý by sa chcel sťažovať, že sa popálil na zapnutom sporáku. Alebo že ťa kopla elektrina po tom, čo sa ti "podarilo" holou strčiť vodivú tyčku do fázy, hoci "konkurencia" má na zdierkach detské poistné záklopky.
Mimochodom – "v priebehu sekundy skončiť na pár sto °C" – je len tvoj výmysel.
Takisto, AMD nikdy nevyhodilo z procesorov podporu x87, tobôž nie v prospech 3DNow!
Zase nemáš ani len tušenie, o čom hovoríš!
AMD vyhodilo podporu 3DNow! v mikroarchitektúre Bulldozer (15h) a ďalších z tohto radu.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: MuadDib
|
Pridané:
4.3.2015 12:02
ATI nebola v žiadnych sračkách a AMD nikoho nezruinovalo. To zlúčenie bolo z výhľadového hľadiska obojstranne výhodné, hoci možno viac pre AMD než pre ATI.
Úbohý si ty sám so svojimi trápnymi lžami; nemáš ani poňatia o podstate sporu medzi Intelom a AMD.
A troll si tu sám; nemusel si sa tu rozpisovať vôbec.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.2.2015 12:49
amd apu su praveze relativne dobre (konkurencia i3 a slabsim v kancel desktopoch), iba im prestrelili cenu a nieje ponuka snimi.. Architektura K11 je nachuja najviac na svete, nieze pokrokova :) ak by spravili iba srink phenomII + pridali nove instrukcie, boli by na tom lepsie. V grafikach uz davno mali byt 3xx ibaze TSMC im to slubilo a nevedelo vyrobit tak museli prerobit na 28nm. Preto opozdenie. Nvidia 9*0 robila rovno na 28, tak ich pred vianocami mala. Kazdopadne aj intel (zas uz po 85348ty krat) odklada velke 14nm procaky, takze...
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: omfg wtf
|
Pridané:
24.2.2015 11:47
Moj komentar vyssie bol na tvrdenie ze pri hrani v 1080p ti viac ako 3.5GB netreba, co je hlupost, lebo rozlisenie obrazovky moze byt aj 320x200 a textury a ostatne data ti vyzeru graficku pamat do posledneho bajtu.. tot fsio ;)
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: nope
|
Pridané:
24.2.2015 13:16
tak to si pozri toto https://www.youtube.com/watch?v=v6k55epUBCE
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
24.2.2015 14:51
A načo si kto bude pozerať nejakého stolára, alebo sústružníka? Ten chlapček evidentne nie je technický typ, iba mudrlant.
|
|
Re: Nvidia zažalovaná
Od: masak
|
Pridané:
24.2.2015 11:16
ja si myslim ze aj 7 MB pamate by to utiahlo, pokial sa troska uskromnis, mozno aj 6 MB ... ale to by ti troska skakali farby, no za tu cenu, a sak slovak sa uskromni ... naco komu je tolko farieb ?
|
|
usa: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: vsevedko
|
Pridané:
24.2.2015 9:43
Ved chlap je v USA, tak co tu grafaren jednoducho nevrati? Ci chce z toho vytrieskat prachy? :)
|
|
Re: usa: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: iExploder
|
Pridané:
24.2.2015 9:51
poradil sa s pravnikom, pravnik povedal ze by z toho mohlo nieco kapnut ze pojdu 50:50, tak do toho sli, ciste us and a
|
|
Re: usa: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: čťžčžč
|
Pridané:
24.2.2015 11:16
myslim ze chce z toho nieco vytlacit, ale takto je to lepsie pretoze Nvidia potrebuje dostat po papuli od zakaznikov
|
|
Pretože je to tzv. mravný spotrebiteľ
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
25.2.2015 0:26
Pretože je to tzv. mravný (etický) spotrebiteľ, a nie len sebec, ktorému na okolitom svete nezáleží.
Keby ju vrátil, bol by ako niekto, kto sa síce pokĺzol na banánovej šupke, ale nešiel by ju zahodiť do koša, ale hodil by ju za hlavu (kde by sa na nej zase niekto mohol šmyknúť).
Nvidia je totiž mrcha, zatĺka to ako Miklož dianie na Daňovej správe... a teraz to necháva vyžrať chudákom výrobcom, ktorí s tým vlastne nemajú nič spoločné, lebo oni to len vyrábali podľa predlohy, ktorú im Nvidia zadala... pričom práve tá je za to zodpovedná, lebo tá tej nešťastnej GeForcke GTX 970 robila reklamu (lebo je to vlastne jej návrh, jej "duševné vlastníctvo").
A práve preto je dobré, že sa tento súdny bude viesť priamo voči Nvidii.
|
|
Nedovidíte si ani do šušna v nose.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
25.2.2015 7:52
Môžeš začať vyrábať lepšie. Čo Ti v tom bráni???
Môžeš byť Ty tá mrcha.
|
|
Re: Nedovidíte si ani do šušna v nose.
Od: cikulis
|
Pridané:
25.2.2015 22:25
Tvoje poznamky v hociakej diskusii su fakt zaujimave. Ale co ma zaujima viac: fajcis to alebo snupes?
|
|
Re: Nedovidíte si ani do šušna v nose.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
26.2.2015 8:49
No hej. Som sarkasta píšem svoje vlastné názory a skúsenosti. S autami nemám žiadne, do nich sa nestrkám. Ale tu je celkom dobrá zábava. A by si neveril, keď čokoľvek napíšem ako Maniak, automaticky mám totálne mínusové hodnotenie. Ak to pošlem z inej IP a ako niekto úplne iný, tak to má vcelku slušné hodnotenie. Pritom som to stále ja, ten istý a aj ten istý pohľad, názory... Zaujímavé, že?
|
|
Re: Nedovidíte si ani do šušna v nose.
Od: city hunter
|
Pridané:
26.2.2015 16:04
zalezi od toho, ci amd a linux chvalis alebo nie.
plus, vacsina z toho, co pises na margo vyuzitelnosti/efektivity roznych technickych rieseni, je mierne zastarala. tzn, dostavas defaultne minus od kazdeho s datumom vyroby po pade opony :D
a dost casto je tvoj nazor dost obmedzeny. co je dalsie minus.
ale ked nadavas s ludmi a nie proti ludom /a na ludi/ dostavas plus :D
easy, ze jo?
|
|
Re: Nedovidíte si ani do šušna v nose.
Od: MuadDib
|
Pridané:
4.3.2015 11:44
Pretože si mentálne retardovaný histrionik.
Tvoja reakcia je asi taká, ako keby sme sa rozprávali o tom, či je normálne alebo spoločensky žiaduce, že večer po 22. hodine ti ktokoľvek pred panelákom smie rozbiť hubu.
A niekto by do toho rozhovoru vpadol a opýtal sa, čo ti bráni nosiť boxerské chrániče na zuby...
|
|
ach jaj, raz a opäť
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
24.2.2015 10:44
Pokiaľ sa nerozvinula vojna na Ukrajine, tak GTX 970 Strix som kúpil za 240-260 eur bez DPH v alze.
Ergo. bez ohľadu na označenie a kraviny okolo je GTX 970 momentálne [až do príchodu pirátskych ostrovov] najlepšia grafická karta na trhu v pomere cena/výkon, aj keď sa už cena vyškriabala na 280-320 eur/bez DPH.
Pokiaľ by nvidia dobrovoľne predávala túto grafickú kartu za nejakú hypersumu, tak nepoviem ani slovo, avšak z ich strany, koncom septembra, v októbri, novembri a decembri to boli predčasné vianoce, čo sa týka GTX 970 pre všetkých gamerov na celom svete.
Týmto nezastávam imbecilnú politiku firmy, kde posunuli GTX 980 Ti na 2016 a tak si nechali umelo navýšené ceny vďaka poklesu eura, len píšem fakty ohľadom reality a praktického využitia GTX 970.
|
|
Re: ach jaj, raz a opäť
Od: asdvgffhtgv
|
Pridané:
24.2.2015 15:23
co su tie pirtske ostrvy?
|
|
Re: ach jaj, raz a opäť
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.2.2015 23:17
nova architektura GPU od AMD, ktora bude pouzita v 3**. Povodne mali byt uvedebe ba 20nm, ale TSMC jaksi nedodalo, tak to prerobili spet na 28.. teda ak motyka nevystreli a samsung im to nevyrobi na nejakom inom (14-16) procese, co asi nie. Az dalsia generacia...
|
Pridať komentár
|
|
|
|