|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
xxxxx
Od: Dávač dnuka
|
Pridané:
13.1.2015 12:59
128-bitové by boli zaujímavejšie.
|
|
Re: xxxxx
Od reg.: Sary1
|
Pridané:
13.1.2015 13:09
256
|
|
Re: xxxxx
Od: yyyyy
|
Pridané:
13.1.2015 13:12
512
|
|
Re: xxxxx
Od: neznášam ľudí
|
Pridané:
13.1.2015 13:16
1024
|
|
Re: xxxxx
Od: PeePay
|
Pridané:
13.1.2015 13:18
2048
|
|
Re: xxxxx
Od: yyyyy
|
Pridané:
13.1.2015 13:24
3072
|
|
Re: xxxxx
Od: trgfsg3
|
Pridané:
13.1.2015 13:39
4096
|
|
Re: xxxxx
Od: wtf
|
Pridané:
13.1.2015 14:58
8192
|
|
Re: xxxxx
Od: omgg
|
Pridané:
13.1.2015 15:12
16384
|
|
Re: xxxxx
Od: rms_
|
Pridané:
13.1.2015 15:23
32536 bitové, nech si môžem nahodiť normálnu RAMku
|
|
Re: xxxxx
Od: fokojoko
|
Pridané:
13.1.2015 15:25
65536
|
|
Re: xxxxx
Od: Wil
|
Pridané:
13.1.2015 16:15
Rovno 1 mega, čo tu furt trochárite...žebráci
|
|
Re: xxxxx
Od: Riker
|
Pridané:
13.1.2015 16:18
131072
|
|
Re: xxxxx
Od: Sepe
|
Pridané:
13.1.2015 16:26
262144
|
|
Re: xxxxx
Od reg.: Malcolm Reynolds
|
Pridané:
13.1.2015 16:34
devat
|
|
Re: xxxxx
Od: kmkdz
|
Pridané:
13.1.2015 16:38
524288
|
|
Re: xxxxx
Od: Niktosh
|
Pridané:
13.1.2015 21:00
1073741824 takto sa pouziva kalkulacka...
btw. je to trapne..
|
|
Re: xxxxx
Od: zzuua
|
Pridané:
13.1.2015 21:32
ja nevjem uš
|
|
Re: xxxxx
Od: Jerry19
|
Pridané:
13.1.2015 22:11
goo.gl/ATrxbz
|
|
Re: xxxxx
Od: waveee
|
Pridané:
14.1.2015 7:17
zidan
|
|
Truľko
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.1.2015 17:59
32768
|
|
Re: xxxxx
Od: Maco333
|
Pridané:
13.1.2015 13:41
Ked uz tak 4096 a nie 3072
|
|
Re: xxxxx
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.1.2015 14:52
4-bitové
|
|
Re: xxxxx
Od: adsdddddddddddddd
|
Pridané:
13.1.2015 14:38
si to pojebal ty kokot
|
|
Re: xxxxx
Od reg.: black3r
|
Pridané:
13.1.2015 15:17
C-C-C-C-Combo Breaker!
|
|
Re: xxxxx
Od: ievajte do diskusií a
|
Pridané:
13.1.2015 13:16
1024
|
|
Re: xxxxx
Od: 2048
|
Pridané:
13.1.2015 13:19
1024
|
|
Re: xxxxx
Od: 4096
|
Pridané:
13.1.2015 13:22
1024
|
|
Re: xxxxx
Od: omgg
|
Pridané:
13.1.2015 15:12
1024
|
|
Re: xxxxx
Od: ktooosooom
|
Pridané:
13.1.2015 15:39
0x400
|
|
Re: xxxxx
Od: 5os5os
|
Pridané:
15.1.2015 9:15
2015
|
|
Re: xxxxx
Od: 1024
|
Pridané:
13.1.2015 13:20
1024
|
|
Re: xxxxx
Od: 1024
|
Pridané:
13.1.2015 13:20
1024
|
|
Re: xxxxx
Od: J88
|
Pridané:
13.1.2015 13:21
256
|
|
Re: xxxxx
Od: tamtung
|
Pridané:
13.1.2015 14:08
640kB
|
|
Re: xxxxx
Od reg.: nemam a nebudem mat
|
Pridané:
13.1.2015 14:29
2147483648
|
|
Re: 2147483648
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
13.1.2015 18:09
4294967296, keď už...
|
|
Re: xxxxx
Od: figel
|
Pridané:
13.1.2015 14:48
42
|
|
Re: xxxxx
Od: _ISIIS
|
Pridané:
14.1.2015 17:18
6×7
|
|
ievajte do diskusií a
Od: ievajte do diskusií a
|
Pridané:
13.1.2015 13:16
1024
|
|
Re: ievajte do diskusií a
Od: eeeeeeeee
|
Pridané:
13.1.2015 13:23
1024
|
|
Re: ievajte do diskusií a
Od: omgg
|
Pridané:
13.1.2015 15:13
1024
|
|
Re: ievajte do diskusií a
Od: fakfakfak
|
Pridané:
13.1.2015 17:17
1023
|
|
32bit
Od: Radovan76
|
Pridané:
13.1.2015 13:28
To akoze novy Win10 sa da nainstalovat na staru sunku, preto treba 32-bit. systemy Win 10 ? Alebo je to v tom, ze ovladace k periferiam pre 64bit. systemy su problem... Tlaciarne a podobne. Tak to bolo u mna. 64-bit system super, ale tlaciaren ani nahodou nerozchodis.
|
|
Re: 32bit
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.1.2015 13:44
ja si myslim, ze to robia pre firmy, ktore stale pouzivaju sw co nejde na 64bit.. Zaroven si myslim, ze ich nieje tak vela, aby sa to MS oplatilo. Ale oni vedia... Tu sa mi lepsie paci ako to spravil Apple, this far and no further (jooo, som myslel ze to povedal Gandalf, ale prd, JL Picard to povedal prvy) ciara a odteraz 64bit.
|
|
Re: 32bit
Od reg.: pocitujlasku
|
Pridané:
13.1.2015 14:37
v priemysle je dost vela pc, kde su radi, ze ovladaci sw ide aspon pod XP. Velakrat som videl stroj za stotisice eur, ale ovladaci soft dobre ze nie pre DOS. A este tak komplikovany, ze aj spravcovia maju problem ho nastavit, co potom bezni uzivatelia, ktorym len chcu nejake vystupy z toho sw.
|
|
Re: 32bit
Od: sadas
|
Pridané:
13.1.2015 15:25
Na win bezi aj kopa embedded zariadeni(POS systemy a podobne) a tam je 64bit skor na skodu. Pre MS to nieje zanedbatelny trh.
Apple je cisty konzum s orientaciou na jeden, jediny trh.
|
|
Re: 32bit
Od: fsfsf
|
Pridané:
13.1.2015 15:06
neviem o tom zeby apple robil nejake servery alebo serverove OS, ten maa poziciu jednoduchsiu .. ved robi macy a su urcene masam roznych ludi kedzto windows mas aj win server + kopec strojov ma riadiaci SW pisany pre starsie verzie windowsu ktory splna vsetky naroky a robi to co ma, tak naco to menit ze ? nejaka cnc freza alebo sustruh nepotrebuje win 10 na to aby fungoval obsluzny program predsa. Ja by som tie riadiace softy zmigroval na linux stare veci na debian stable.
|
|
Re: 32bit
Od: Mixer
|
Pridané:
14.1.2015 8:47
Apple robil vlastne servery s operačným systémom Mac OS X posledná verzia bola 10.7 Stále máme ešte dva kusy aj s diskovým poľom od Apple a stále bežia bez problémov aj keď už len na odkladanie nedôležitých vecí.
http://dopice.sk/bYz
|
|
Re: 32bit
Od: gerzr
|
Pridané:
14.1.2015 0:05
128
|
|
asdasa
Od: oasdbao
|
Pridané:
13.1.2015 13:29
1337
|
|
Re: asdasa
Od: tamtung
|
Pridané:
13.1.2015 14:08
pred chvilou som kukol na hodinky a ono bolo 1337 a som si myslel ze sa mi mobil smeje ze sem 1337
|
|
Re: asdasa
Od: hfdsk
|
Pridané:
13.1.2015 14:42
uhadol si, smeje sa ti
|
|
theNumbers
Od: Arching
|
Pridané:
13.1.2015 13:37
0118 999 881 999 119 725 3
|
|
RAM pam
Od: Mr X
|
Pridané:
13.1.2015 13:45
2666
|
|
xxxxx
Od: Dávač dnuka
|
Pridané:
13.1.2015 13:45
Konečne poriadna diskusia!
|
|
mrpes
Od: vvieq
|
Pridané:
13.1.2015 14:08
128 .. 256 ?
|
|
Re: mrpes
Od: m__
|
Pridané:
13.1.2015 15:09
112 111 115 108 105 32 107 118 101 116 121
anybody to decode this?
|
|
Re: mrpes
Od: d2FsZGVtb3J0DQo=
|
Pridané:
13.1.2015 16:10
posli kvety
|
|
32bit
Od: Radovan76
|
Pridané:
13.1.2015 13:49
A co 32-bitove virusy ?
|
|
Re: 32bit
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
16.1.2015 12:33
neboj, budu emulovane
|
|
xxxxx
Od: Dávač dnuka
|
Pridané:
13.1.2015 13:56
Kto pokecá v binárnej sústave?
|
|
Re: xxxxx
Od: vit
|
Pridané:
13.1.2015 14:06
011010100110000100100000011011100110100101100101
|
|
Re: xxxxx
Od: Dávač dnuka
|
Pridané:
13.1.2015 14:12
01101000 01100101 01101000 01100101 00101110 00100000 01101000 01101110 01100101 01100100 00100000 01110011 01100001 00100000 01110100 01101111 00100000 01101100 01100101 01110000 01110011 01101001 01100101 00100000 01100011 01101001 01110100 01100001
|
|
Re: xxxxx
Od: resssssssssss
|
Pridané:
13.1.2015 14:25
0110110101100 00101111000001000000011 010100110000001000000111 1010011011100110000101101 0110110111101110110001000000 011101000101000
|
|
Re: xxxxx
Od: Renata123
|
Pridané:
13.1.2015 14:29
01000001 01101010 00100000 01110110 01101100 01101011 00100000 01110011 01100001 00100000 01101110 01100001 01101010 01100101 01100100 01101111 01101100 00101100 00100000 01100001 01101010 00100000 01101011 01101111 01111010 01111001 00100000 01101101 01100001 00101110
|
|
Re: xxxxx
Od: Dávač dnuka
|
Pridané:
13.1.2015 14:29
01100011 01101111 01111010 01100101 00111111
|
|
Re: xxxxx
Od: Wil
|
Pridané:
13.1.2015 16:20
011100000110111101101101011
00101001000000110011001110101011100
100111010000100000011101
0001100001011010110111010001101111
|
|
Re: xxxxx
Od: kotko
|
Pridané:
13.1.2015 14:27
01000101 01110011 01110100 01100101 00100000 01110010 01100001 01111010 00101100 00100000 01100001 00100000 01110000 01101111 01101101 01100001 01101100 01110011 01101001 01100101 00100000 01110000 01110010 01101111 01110011 01101001 01101101 00101110
|
|
Re: xxxxx
Od: tuikjkjhkjh
|
Pridané:
13.1.2015 14:32
011010000111 010001110100011100000 011101000101111001011110111 01110111 01110111011100101110011 100100110111101110101011000100110000 101101001011110000110100101101110011 1010001100101011100100110000101100011 0111010001101001011101 1001100101001011100110001101101111011 0110100101111010100000110110001100001 0111100101000111011 1001001101111011101010110111001 1001000010111101000010011010010 1101110011000010111001001111001 0101111101000011011011110110111 0011101100110010101110010011100 11011010010110111101101110001011 11010000100110100101101110011000 01011100100111100101011111010101 00011011110101111101010100011001 01011110000111010000101110011000010111001101110000
|
|
Re: xxxxx
Od: kotko
|
Pridané:
13.1.2015 14:34
01101000 01110100 01110100 01110000 01110011 00111010 00101111 00101111 01110000 01100001 01110101 01101100 01110011 01100011 01101000 01101111 01110101 00101110 01100011 01101111 01101101 00101111 01110100 01101111 01101111 01101100 01110011 00101111 01111000 01101100 01100001 01110100 01100101 00101111
|
|
Re: xxxxx
Od: Dávač dnuka
|
Pridané:
13.1.2015 14:39
01100100 01101111 01100100 01110010 01111010 01110101 01101010 01110100 01100101 00100000 01110000 01110010 01100001 01110110 01101111 01110000 01101001 01110011 00100000 01101100 01100101 01100010 01101111 00100000 01110011 01100001 00100000 01110100 01101111 00100000 01101110 01100101 01100100 01100001 00100000 01100011 01101001 01110100 01100001 01110100 00100000 00100001
|
|
Re: xxxxx
Od: zapchate potrubie
|
Pridané:
13.1.2015 14:45
01001110 01100101 01100011 01101000 01100011 01100101 01110100 01100101 00100000 01110011 00100000 01110100 01111001 01101101 00100000 01110000 01110010 01100101 01110011 01110100 01100001 01110100 00111111 00100000 01001010 01100101 00100000 01110100 01101111 00100000 01101111 01110100 01110010 01100001 01110110 01101110 01100101
|
|
Re: xxxxx
Od: kotko
|
Pridané:
13.1.2015 14:52
01001011 01110100 01101111 00100000 01100101 01110011 01110100 01100101 00100000 01100100 01101110 01100101 01110011 00100000 01101101 01100001 00100000 01110000 01101111 01110100 01110010 01100101 01100010 01110101 00100000 01101011 01101111 01101101 01110101 01101110 01101001 01101011 01101111 01110110 01100001 01110100 00100000 01110000 01101111 01101101 01101111 01100011 01101111 01110101 00100000 01111010 01101110 01100001 01101011 01101111 01110110 00100000 01101110 01100101 01101010 01100001 01101011 01100101 01101010 00100000 01110100 01110010 01100001 01110000 01101110 01100101 01101010 00100000 01100001 01100010 01100101 01100011 01100101 01100100 01111001 00111111
|
|
Re: xxxxx
Od: 111122211
|
Pridané:
13.1.2015 15:09
010000010100010001001101010010010100111000 100000010010100100010100100000010010110100 111101001011010011110101010000100000001110 1001000100
|
|
Re: xxxxx
Od: 10001010
|
Pridané:
13.1.2015 15:16
01101110 01101111 00100000 01110100 01101111 01110100 01101111 00100000 01101010 01100101 00100000 01110110 00100000 01110000 01110010 01100100 01100101 01101100 01101001 00100000 00111010 01000100
|
|
Re: xxxxx
Od: Dávač dnuka
|
Pridané:
13.1.2015 15:21
01100001 01100100 01101101 01101001 01101110 00100000 01100101 01110011 01110100 01100101 00100000 01101100 01110101 01110011 01110100 01101001 00100000 01110000 01110010 01110110 01111001 00100000 01100010 01101001 01101110 01100001 01110010 01101110 01111001 00100000 01110000 01110010 01101001 01110000 01100101 01110110 01101111 01101011
|
|
Re: xxxxx
Od: antololon
|
Pridané:
13.1.2015 15:54
To snad nemyslis vazne ona mi vravela ze si kupila banany
|
|
Re: xxxxx
Od: gtrg
|
Pridané:
13.1.2015 15:21
0011000000110001001100000011 0000001100010011000000110000 00110000001100000011000100110 00000110000001100010011000100 11000100110001001100000011000 10011000000110001001100000011 000100110001001100000011000000 110001001100000011000000110001 001100010011000100110000001100 000011000100110000001100000011 0001001100010011000100110001
|
|
Re: xxxxx
Od: m__
|
Pridané:
13.1.2015 15:25
01101010 01100001 00100000 01101110 01100101 01110010 01101111 01111010 01110101 01101101 01101001 01100101 01110100 00100000 01110100 01110110 01101111 01101010 01101101 01110101 00100000 01100100 01101001 01100001 01101100 01100101 01101011 01110100 01110101
|
|
Re: xxxxx
Od: ghhhhhh
|
Pridané:
13.1.2015 15:29
Dvojfaktorácia
|
|
Re: xxxxx
Od: mmw
|
Pridané:
13.1.2015 15:29
01110101 01111010 00100000 01110010 01101111 01111010 01110101 01101101 01101001 01100101 01110100 00100000 00111010 00101001
|
|
Re: xxxxx
Od: lockator
|
Pridané:
13.1.2015 15:46
01010110 01101001 01100001 01100011 00100000 01001001 01010100 00100000 01110100 01101111 00100000 01110100 01110101 00100000 01100001 01110011 01101001 00100000 01101110 01100101 01101101 01101111 01111010 01100101 00100000 01100001 01101110 01101001 00100000 01100010 01111001 01110100
|
|
Re: xxxxx
Od: m__
|
Pridané:
13.1.2015 16:32
01001001 01010100 00100000 01101000 01100101 01100001 01110110 01100101 01101110 00101100 00100000 01101110 01101111 01101110 00101101 01001001 01010100 00100000 01101000 01100101 01101100 01101100
|
|
Re: xxxxx
Od: _jupiii
|
Pridané:
13.1.2015 17:31
01010000 01110010 11000011 10101101 01110011 01110000 01100101 01110110 01101111 01101011 00100000 01100010 01101111 01101100 00100000 01111010 01101101 01100001 01111010 01100001 01101110 11000011 10111101 00100000 01110000 01110010 01100101 00100000 01101110 01100101 01110110 01101000 01101111 01100100 01101110 11000011 10111101 00100000 01100001 00101111 01100001 01101100 01100101 01100010 01101111 00100000 01110110 01110101 01101100 01100111 11000011 10100001 01110010 01101110 01111001 00100000 01101111 01100010 01110011 01100001 01101000 00101110
|
|
Re: xxxxx
Od: 01001001 01001110 01000111
|
Pridané:
14.1.2015 12:01
01100010 01111001 00100000 01101101 01100001 00100000 01111010 01100001 01110101 01101010 01101001 01101101 01100001 01101100 01101111 00100000 01100011 01101001 00100000 01110100 01101111 00100000 01110100 01110101 00100000 01101110 01101001 01100101 01101011 01110100 01101111 00100000 01110010 01101111 01100010 01101001 00100000 01111010 00100000 01101000 01101100 01100001 01110110 01111001 00100000 01100001 01101100 01100101 01100010 01101111 00100000 01110110 01110011 01100101 01110100 01100011 01101001 00100000 01110000 01101111 01110101 01111010 01101001 01110110 01100001 01101010 01110101 00100000 01110100 01110010 01100001 01101110 01110011 01101100 01100001 01110100 01101111 01110010
|
|
Re: xxxxx
Od: Dávač dnuka
|
Pridané:
13.1.2015 14:53
Náhodou celkom sranda, ale asi by sa to lepšie čítalo v hex. 61 68 6f 6a 20 73 76 65 74 21
|
|
Re: xxxxx
Od: kotko
|
Pridané:
13.1.2015 15:13
hex(ord("T")); hex(ord("o")); hex(ord(" ")); hex(ord("j")); hex(ord("e")); hex(ord(" ")); hex(ord("h")); hex(ord("n")); hex(ord("e")); hex(ord("d")); hex(ord(" ")); hex(ord("i")); hex(ord("n")); hex(ord("a")); hex(ord(" ")); hex(ord("k")); hex(ord("a")); hex(ord("v")); hex(ord("a")); hex(ord("."));
|
|
Re: xxxxx
Od: Dávač dnuka
|
Pridané:
13.1.2015 15:15
hahaha. koment dňa!
|
|
Re: xxxxx
Od: m__
|
Pridané:
13.1.2015 15:18
01101110 01100001 01101000 01101111 01100100 01101111 01110101 00100000 01110011 01110010 01100001 01101110 01100100 01100001 00101100 00100000 01101111 01100100 00100000 01100100 01101110 01100101 01110011 00100000 01110000 01101001 01110011 01100101 01101101 00100000 01100101 01101101 01100001 01101001 01101100 01111001 00100000 01110101 01111010 00100000 01101100 01100101 01101110 00100000 01110100 01100001 01101011 01110100 01101111
|
|
Re: xxxxx
Od: _jupiii
|
Pridané:
13.1.2015 17:21
01010000 01110010 01100101 01110011 01110100 01100001 01110100 00111111 00100000 01000001 00100000 01110000 01110010 01100101 01100011 01101111 00111111 00100000 01001110 01100001 01101000 01101111 01100100 01101111 01110101 00100000 01101011 01101111 01101110 01100101 01100011 01101110 01100101 00100000 01101110 01101001 01100101 01100011 01101111 00100000 01101110 01100001 00100000 01101111 01111010 01101001 01110110 01100101 01101110 01101001 01100101 00101110 00100000 01000001 00100000 01101011 01101111 01101110 01100101 01100011 01101110 01100101 00100000 01110100 01110101 00100000 01101110 01100101 01110000 01101001 01110011 01100001 01101100 01101001 00100000 01110100 01101001 00100000 01110000 01100001 01100011 01101001 01100101 01101110 01110100 01101001 00101110
Pre binarne slepozrakych odporucam ihlou na stvorcekovy papier urobit dierky do svorcekov tam, kde je hodnota "1". Potom papier otocit a citat to prstami RtoL.
|
|
Re: xxxxx
Od: blue
|
Pridané:
13.1.2015 14:09
No davaj ..
|
|
Re: xxxxx
Od: Calculom
|
Pridané:
14.1.2015 11:40
01000010 01100101 01101110 01100100 01110010 00100000 01101010 01100101 00100000 01100010 01110101 01101000
|
|
32/64
Od: Jano 2588
|
Pridané:
13.1.2015 15:32
Mam taky dojem, za sa v tomto clanku spajaju "hrusky s jablkami". Co to vlastne je 64-bitovy PC? Pokial si pamatam vsetky procesory od Pentia(compatabil) vyssie maju podporu 64 bitoveho spracovania v chranenom mode, cez DPMI-DOS to zacalo.
Naco tu niekto mota navzajom informacie o 64 bitovych OS a 64 bitovych hardveroch (MB+CPU+RAM).
|
|
Re: 32/64
Od: 01001010011011110111001101101001
|
Pridané:
13.1.2015 15:45
01010100 01101111 01101100 01100101 01110011 01101001 01110100 01100101 00100000 01101010 01100101 00100000 01100001 01100010 01101001 00100000 01110011 01101101 01100101 00100000 01110011 01111001 00100000 01101110 01100101 01110010 01101111 01110000 01101001 01101100 01111001 00100000 01111010 01101100 01100101 00101110 00100000 01000010 01101001 01110100 01111001 00100000 01110011 01110101 00100000 01100110 01100101 01110100 01101100 01100001 01101010 01110011 01101001 01100101 00101110
|
|
Re: 32/64
Od: _jupiii
|
Pridané:
13.1.2015 17:24
Boze, binarny jozkolator!
|
|
Re: 32/64
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.1.2015 17:13
Hej. Ale to, koľko je procesor bitový to určuje šírka jeho dátovej zbernice. A Pentiá ju mali iba 32-bitovú...
|
|
Re: Ale to, koľko je procesor bitový, určuje šírka jeho dátovej zbernice
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
13.1.2015 18:12
Skôr veľkosť registrov, resp. operandov inštrukcií...
|
|
Re: Ale to, koľko je procesor bitový, určuje šírka jeho dátovej zbernice
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.1.2015 18:28
No určite nie. Vždy je to šírkou dátovej zbernice.
Čo tam po registroch...
|
|
Re: Ale to, koľko je procesor bitový, určuje šírka jeho dátovej zbernice
Od: Houston
|
Pridané:
13.1.2015 22:46
Ked budes mat rychlu 1-bit (seriovu) zbernicu a 64-bit registre/instrukcie, kolko bitovy processor to bude?
|
|
Šírka dátovej zbernice určuje \"bitovosť\" procesora.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
14.1.2015 7:54
Takto ftipkovali kedysi výrobcovia D/A prevodníkov že 16-bitové, 18, 20 a plány na 24 bit a nakoniec prišli s 1-bitovými na dlhé roky...
Takže si odpovedz sám, to zvládneš.
Nie koľko bitov je navonok, ale koľko bitov paralelne naraz tá datová zbernica spracúva. Oni sa aj tak tie sériové bity poukladajú paralelne.
Alebo si myslíš že plne sériový procesor je rýchlejší a výkonnejší ako tie dnešné??? A čo potom grafické karty s šírkou dátovej zbernice 512 bitov???
|
|
Re: Šírka dátovej zbernice určuje \\
Od: Houston
|
Pridané:
14.1.2015 10:31
Prave si si sam odpovedal. Je GPU 512bitovy procesor, ked ma 512bit datovu zbernicu? Nie, nie je. To iste plati o CPU.
Kludne kludne mozes urobit GPU aj s 1bit zbernicou, len nove GPU maju bezne stovky GB/sec, nove cez tisic. Frekvenciu na 1bit sirke si asi vypocitas sam. Len kde zozenies take cipy, ze?
|
|
Šírka dátovej zbernice určuje
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
16.1.2015 12:26
GPU má myslím šírku tej zbernice iba smerom k RAM. Vo vnútri ako sú GPU riešené som vôbec neštudoval. U klasických CPU platí staré známe pravidlo, je toľko bitový, koľko bitovú má šírku dátovej zbernice, pretože bity spracúva v konečnom paralelne. Tu nejde o to, ako sa dostanú dnu, či sériovo alebo paralelne. Aj inštrukcie sú tomu prispôsobené, pre spracovanie paralelných dát. Nie postupnosti 512 bitov ako napríklad načítanie parametra adresy do inštrukcie skoku.
|
|
Re: 32/64
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.1.2015 8:13
od akeho Pentia? V x86 bol prvy 64bit Athlon64, a u Intelu PentiumIV tusim prescott..
|
|
Re: 32/64
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
14.1.2015 8:26
Pentium v socket 7 a aj prvé P4 sú myslím iba 32-bitové.
Nesplietaj tu AMD.
|
|
Re: 32/64
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.1.2015 8:49
1. mas pocit ze prescott bol do socket7 a je to prve P4?
2. nastuduj si historiu, do sveta x86 prinieslo 64bit prave AMD...
|
|
Re: 32/64
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
14.1.2015 8:56
Al my tu riešime presne opak. Nie kto kedy a čo bol.
Pentium v socket 7 bolo 32-bitové.
Odpovedám na otázky, ktoré tu z toho vyplynuli.
Prečo to zaťahuješ úplne inam???
|
|
Re: 32/64
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.1.2015 9:19
PI v socket 7 si si vymyslel ty, na zaciatku vlakna Jano 2588 pise ze od pentia, co potrebuje upresnenie ze 4, a aj to len posledna generacia. Napr. prva generacia Atomov tiez nebola 64bit, napriek tomu ze prisli az po core2..
|
|
Re: 32/64
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
16.1.2015 13:11
Nevymyslel. Odpovedám zvyčajne tomu predo mnou.
A nejaký Jano si tam dal rečnícku otázku, že či od vyššieho pentia. Tak som začal logicky prvým: Pentium v socket 7.
|
|
upgrade?
Od: hulo
|
Pridané:
13.1.2015 16:01
Neverím, že to robia kvôli upgradu starých PC, na starých PC už dožije WinXP, prípadne nejaké linuxové distro.
Ja ale používam 32-bit Windows7 kvôli driverom. Na niektoré staršie zariadenia proste nové 64-bit drivery nie sú. A 32-bit Windows zožerie aj staré drivery z WinXP.
|
|
Re: upgrade?
Od: *^.^*
|
Pridané:
13.1.2015 16:26
alebo ak clovek jebne do masiny menej ako 4 gb ram - kancelarske stroje, internetove sunky, etc...
tam tiez nema zmysel davat 64bit system.
|
|
Re: upgrade?
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.1.2015 18:45
Ale to je jedno koľko je tam RAM. Ten typ OS si zoberie toľko, koľko dokáže obsluhovať s daným hardvérom.
Win napíše koľko je tam a koľko vie použiť. Všetky 32-bitové serverové edície vedeli vždy aj viac RAM používať, než na koľko by bol 32-bit OS.
Neviem ako je to na Lunexoch, ale tie sa tiež určite zariadili.
Takže kľudne môžete všetci používať 32-bit OS hoc aj na 32GB RAM.
|
|
Re: upgrade?
Od: sadas
|
Pridané:
13.1.2015 20:00
Aj linux to ma zariadene a vola sa to PAE(podporuju to vsetky CPU tusim od Pentia Pro).
Problem je v tom, ze stale ostava limit pamete alokovatelnej pre jeden program.
|
|
Re: upgrade?
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.1.2015 20:15
No a? Na DOS potrebuješ koľko??? Ale čo si myslíš, že kto tu čo stvára? Iba huby máme veľké...
|
|
Re: upgrade?
Od: Houston
|
Pridané:
13.1.2015 22:55
Na kancelarsku pracu ti staci 2-3 GB ram. A teda staci aj 32-bit OS. Vtedy mozes.
Ked je nablizku starucka tlaciaren, ktora nema 64-bit ovladace. Vtedy musis.
Ked maju stare uctovnicto (napr MRP), ktore treba otvorit raz za rok. Vtedy musis.
Ked chces hrat Watch Dogs, tak staci 6-8 GB ram. Vtedy naozaj treba ten DOS vymenit za 64-bit OS.
Ked chces strihat video (napr MediaComposer), tak staci 8-32GB ram.
Ako vidis rozne pouzitia - rozne naroky. Niekomu vyhovuje to a niekomu to iste to vobec nevyhovuje.
|
|
Re: upgrade?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.1.2015 8:17
ked mas MRP a potrebujes ho raz za rok, tak na to 1. nepotrebujes novy PC s novym OS, 2. zostavas celu dobu na tom jednom PC, 3. ked sa pokazi tak chytis virtualbox a "spravis" si 32bit OS... Na to fakt nemusia robit 32bit W10..
|
|
Re: upgrade?
Od: Houston
|
Pridané:
14.1.2015 10:39
1) Ked prechadzas na nieco nove a mas staru masinu, tak potrebujes novy PC.
Alebo firma, ktora vymiena stare uctovnictvo za nieco novsie/vacsie je zvlastny ukaz?
2) vid 1)
3) Ako zalicencujes OS vo virtual boxe? 99% takych OS su OEM. Dufam, ze ty to nerobis na cierno? Kto vysvetli pani uctovnicke co je to VirtualBox a co musi robit inak ako doteraz?
Naozaj je take divne tam dat tam 32bit OS, skopirovat stary program tak ako je a len ho spustit?
Alebo tam fakt musim dat 64bit OS, o 2GB RAM viac, VirtualBox, urobit image stareho OS, prehodit, zaskolit a vyriesit licencovanie po prehodeni stareho OS??
|
|
Re: upgrade?
Od: ja.
|
Pridané:
14.1.2015 11:52
1) vtedy nebudu ani updatovat vsetky pocitace na novy system, ani kupovat nove pocitace, jednoducho to drbnu na terminal server a pouzivatelom daju shortcut na desktop.
2) vid 1
3) virtualbox/vmware server/hyperv tiez moze bezat na serveri a teta bude mat k tomu remote desktop. Ani nebude vediet, ze to bezi v nejakej virtualke. Zalicencujes to jednoducho, bud tie licencie mas (hlavne ked pouzivas hyperv), alebo za ne zaplatis.
|
|
Re: upgrade?
Od: Houston
|
Pridané:
14.1.2015 19:07
Nie kazda firma je taka velka aby si mohla dovolit terminal server, hlavne ked je na stole otazka preco maju kupit dva OS na jeden PC, ze.
Akonahle to bude bezat v nejakej virtualke a je jedno ci na serveri alebo lokalne treba tete vysvetlit co a ako. Netvrdim, ze vzdy ale obcas PROBLEM. Preco to tolko komplikujete, ked jeden 32 bit lokalny OS vsetko riesi?
|
|
Re: upgrade?
Od: ja.
|
Pridané:
15.1.2015 11:15
Pretoze to nie je komplikovanie, ale zjednodusovanie.
Jednoducho, ked vyexportujes aplikaciu (nie cely desktop) cez RDP, tak teta ani nevie, ze ta aplikacia bezi niekde inde, ona ma ikonku na ploche, ktora jej otvori okno, ako kazda ina aplikacia. Ona netusi, ze to bezi niekde na serveri vo virtualke.
No a odpada ti druha masina, ktoru musis bejbysitovat. Alebo masina, na ktoru musis brat specialny ohlad, lebo ma iny system, ako ostatne.
Pre mensie firmy, 2 ts sessions mas v cene kazdeho windows serveru. Pre stredne firmy je to zjednodusenie, lebo nemusis udrziavat kazdemu userovi aplikaciu na jeho lokalnom pocitaci, ale iba jednu instanciu na serveri. Staci ti menej spravcov, lebo opatchovat jednu instalaciu na serveri je vyrazne menej roboty, ako dohodnut sa s 50 usermi, aby doniesli notebooky a kazdemu to patchovat extra.
Velke firmy pouziju este ine riesenie, ako je napr. Citrix, kde su dalsie moznosti.
|
|
Re: upgrade?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.1.2015 13:51
ale to prichadza do uvahy ked sa ten stary PC na ktory potrebujes raz z rok pokazi. Tak proste zainvestujes do licencie pre win. Alebo drvivou vacsinou nasadis iny stary PC co mas vyradeny v sklade...
|
|
Re: upgrade?
Od: Houston
|
Pridané:
14.1.2015 19:11
Nie, to prichadza do uvahy vtedy, ked teta potrebuje novy PC pre novsie uctovnictvo alebo cokolvek ine a nechce mat vedla seba dva pocitace, pripadne si prehadzovat kable. Takto ma na jednej lokalnej ploche dve ikonky, staru, novu, vsetko bezi ako predtym, na jednom 32bit OS a tetu to nestalo zbytocne vela a je velmi spokojna. A o to predsa ide, nie?
|
|
Re: upgrade?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.1.2015 20:59
pozri, mne to je fuk, ja som minimalne od 2009 - win7 nikomu nedodal 32bit, takze to mam na salame, ty rob ako uznas za vhodne.
|
|
~~~~~~~~~
Od reg.: josika
|
Pridané:
13.1.2015 17:00
oo======D ~ ~ ~
|
|
precoooo
Od: rastooo
|
Pridané:
13.1.2015 18:13
ok jednoducha otazka.. je mi jasne ze ked je system 64bitovy, pouzivaju sa na adresaciu pamate 64bitove(8B) adresy.. preco ale ulozena aplikacia na disku zabera o tolko vyrazne vyse ako 32bit? a aj beziaca aplikacia.. ?
dakujem za vysvetlenie
|
|
Re: precoooo
Od: 01010100 01101111 01101100
|
Pridané:
13.1.2015 19:01
01010100 01101111 01101100 01100101 01110011 01101001 01110100 01100101 00100000 01101010 01100101 00100000 01100001 01100010 01101001 00100000 01110011 01101101 01100101 00100000 01110011 01111001 00100000 01101110 01100101 01110010 01101111 01110000 01101001 01101100 01111001 00100000 01111010 01101100 01100101 00101110 00100000 01000010 01101001 01110100 01111001 00100000 01110011 01110101 00100000 01100110 01100101 01110100 01101100 01100001 01101010 01110011 01101001 01100101 001011
|
|
Re: precoooo
Od: Houston
|
Pridané:
13.1.2015 22:59
Jednoduchy binarny program: 1+1=10
8bit:
00000001 + 00000001 = 00000010
16bit:
0000000000000001 + 0000000000000001 = 0000000000000010
32bit:
00000000000000000000000000000001
+
00000000000000000000000000000001
=
00000000000000000000000000000010
64bit:
do tejto uzkej diskusie to uz rozpisovat nebudem, ale zrejme si pochopil
|
|
Re: precoooo
Od: 64bit
|
Pridané:
14.1.2015 9:56
Najdlhšie slovo môže mať 50 znakov.
64bit
00000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000001 +
00000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000001
=
0000000000000000000000000000000000 000000000000000000000000000010
128bit
000000000000000000000000000000000 000000000000000000000000000000000 000000000000000000000000000000000000
00000000000000000000000001 +
000000000000000000000000000000000 000000000000000000000000000000000 0000000000000000000000000000000000000
0000000000000000000000001 =
00000000000000000000000000000000000000000 0000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000010
atd.
|
|
....00h....
Od: nrg
|
Pridané:
13.1.2015 20:17
507265636f2065737465207374616c6520706f757a69766174
2074656e2073746172792042494e206a617a796b2c20686578
61206a652062756475636e6f73742e
|
|
32/64b
Od: Jano 2588
|
Pridané:
13.1.2015 21:06
Prve ARM procesory boli plne 32 bitove a kazda instrukcia v programe muesela byt 4-bajtova. Preto bol program prilis velky. Neskor dorobili Thumb2 instrukcie, ktore mohli byt 2 alebo 4 bajtove. Velkost programu sa vyrazne zredukovala.
Podobne to je zrejme aj u 64 bitovych programov.
Ich instrukcna sada je postavena na 8 bajtovych instrukciach a preto su zrejme programy prilis velke.
Bude priestor na upgrade.... :-)
|
|
Re: 32/64b
Od: Houston
|
Pridané:
13.1.2015 23:17
Myslim, ze tu sa hovori o klasickych x86/x64 procesoroch. Tie maju pohyblivu dlzku instrukcii (aj opcode aj operandov)
x64 je ale urobena ako rozsirenie x86, takze bezne opcody maju stale 8 az 16 bit. Operandy ale pochopitelne narastu.
|
|
to akoze fakt?
Od: Chupacabra
|
Pridané:
14.1.2015 0:56
Vám jebe, celú diskusiu som si prescrolloval.. keď si budem chcieť čítať čísla, pozriem si zošit z matiky zo základky. Diky ale ne.
|
|
Re: to akoze fakt?
Od: Kohut555
|
Pridané:
14.1.2015 5:00
No tak dovi dopo! Na dsl.sk diskutujú prevažne jednotlivci so znalosťami technologických smerov na vyššej úrovni ako v diskusii na topkách, takže keď nechceš čítať čísla nemáš tu čo hľadať.
|
|
Re: to akoze fakt?
Od: Homer Sipmson
|
Pridané:
14.1.2015 7:10
Dospelí diskusiu čítajú, deti skrolujú.
|
|
Re: to akoze fakt?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.1.2015 8:51
presne tak, mazu sa tu vseliake blbosti, ale saboterov nezmazu. Neda sa to tu citat, treba to vycistit.
|
|
64-bit OS
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
14.1.2015 11:56
Posledny odstavec by som pozmenil
"Hlavný súper Microsoftu na poli operačných systémov pre PC spoločnosť Apple" zvolila iný prístup a už od verzie OS X 10.7 Lion z roku 2011 je jej OS X k dispozícii len pre 64-bitovú platformu.
Je sice pravda ze apple konkuruje microsoftu, a aj to ze macy su PC, ale na kolko sa mac os nepredava volne a je dodavany vyhradne s mac pocitacmi(jeho prevadzka na ostatnych pocitacoch je zakazana), je hore vyznacena informacia nepravdiva, alebo aspon zavadzajuca. Opravte to
|
|
Re: 64-bit OS
Od: Hitler-san
|
Pridané:
14.1.2015 13:55
nie, nie je.
na desktopoch ma
windows cca 90%
apple ios okolo 8%
+- par percent hore/dole.
potom je tu ten zvysok:
vsetky linuxove distribucie spolu okolo 1.5%
(najrozsirenejsie ubuntu ma z toho cca polovicu)
zvysne os ako bsd a spol maju len nejake odrobinky...
takze je to dobre - na poli osobnych pocitacov sa jediny konkurent ms windows sa vola apple osx, ostatne sunty s podielom pod 3% nestoja za zmienku.
|