|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kabel
Od: vkr
|
Pridané:
2.12.2014 11:33
Mozno by stacilo nepouzivat bezdrotove spojenie..
|
|
Re: Kabel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.12.2014 11:42
to sa by zas pozabijali o kable
|
|
Re: Kabel
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
2.12.2014 11:47
A na kieho ďasa musí byť v každej riti počítač s Internetom???
|
|
Re: Kabel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.12.2014 12:27
lebo dnes ja taka postihnuta doba - byt online a cumiet na nejaky displej aj na hajzli, prechode pre chodcov, na rande, pri parasutizme, proste v kazdej riti a pri kazdej prilezisti
tak preco nie v skole pri vyucovani, pretoze sme online a cumime do displejov velmi malo
|
|
Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
2.12.2014 12:48
Nie ani tak doba, ale samotní ľudia. Tí tvoria dobu a dejiny.
Ak mi 18-roční sopliaci stále čumia do krájačky na cibuľu, tak je to už fakt na zamyslenie. Najhoršie je, že oni svoj magorizmus, závislosť a zdementievanie nijako nedovidia - nechápu a nerozumejú tomu. Teda to v ich ponímaní buď nenexistuje, alebo je to niečo pre nich nezaujímavé.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 3564356
|
Pridané:
2.12.2014 12:52
Tak ako ty si dement z tvojej doby, tak budu dementi aj z nasej doby.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
2.12.2014 14:06
Hmmm... Máš veľmi skreslený úsudok. Naša generácia tvorila, športovala, mala koníčky a osobne nepoznám nikoho, kto vtedy povedal: "Ja sa nudím", alebo ten prisprostý spôsob vyjadrovania: "Ja chcem!" a poser sa...
Nemám ani najmenší dôvod byť nejaký dement tej či onej doby. Úplne normálne sme zažili detstvo ja bez hulenia a magorenia s elektronikou. Nemusel som papuľovať každému na počkanie a aj do školy sme chodili. Nie ako títo matrtaji, čo sa tak radi zo všetkého vyzujú a všetko majú v pi...
|
|
Re: Chorý národ.
Od: JBMNT
|
Pridané:
2.12.2014 14:10
Maju v pici, jebu na to, este si to aj na mikinku daju, nech vsetci vedia ze panko je lenivy zmrd a rad by peniazky bez prace. Ale kedze je lenivy tupy dokriveny zmrd, ostava mu len ta mikina.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: jeffy
|
Pridané:
2.12.2014 14:12
presne tak!!! Akoby si mi z duse napisal. Dnesna mladez je viacmenej jebnuta...
|
|
Re: Chorý národ.
Od: mr. Jerry
|
Pridané:
2.12.2014 14:35
jebnuta by som to nenazval - skor nezodpovedna. nemaju mieru, nemaju respekt pred autoritou. a za vsetky vlastne zlyhania sa snazia obvinit niekoho ineho.
minule mi dokonca jedna 20 rocna tlustoprdka vynadala do 'privilegovanych hnupov' len preto, ze je rozdiel nasich hmotnosti cca 60 kil... fakt, ze nemam pivny sval, vraj nezavisi od par hodin sportu denne a zdravej stravy - vsetko je to len koli tomu, ze som chlap. moja existencia ju utlaca a mam si uvedomit, ze jej tlsta rit je presne to, co spasi tento svet. (alebo tak nejak, po 5 borovickach som uplne stratil nit).
tyzden predtym zase sa par zien rozculovalo nad nejakym referendom. na otazku, co chcu s tym zrobit, odpovedali svorne 'ignorovat!'.
jak vravim - nulova zodpovednost, nulova moralka, stopercentna neschopnost.
zastrelte ma, prosim!
|
|
Re: Chorý národ.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.12.2014 7:31
Vojencina chyba tym mladym. VOJENCINA. Tym spomenutym mladym.
Ak ked na druhej strane je pravda, ze citlivym, rozladenym povaham to mohlo sposobit prinajmensom problemy, resp. v niektorych pripadoch aj skazit cely zivot.
Vojencina na sposob ako to bolo za komousov bola kravina najhrubsieho zrna. Na vojnu sa mali dostat len nezodpovedni, mzrdi, grazli, svine (nech sa tam sikanuju medzi sebou kto to dlhsie vydrzi) a nie aj trocha normalnejsi a zodpovednejsi jedinci. Bohuzial tomu by museli predchadzat komlikovane psychotesty.
Je to ako nesrat sa, zobrat 70 000 mladych z rocnika a vsetkych ich nad**at na 2 roky do ponorky, resp. poslat ich na Mars. Sak to je c0c0tina najhrubsieho zrna. Preco by to mal podstupit kazdy.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
3.12.2014 7:58
Žeby rovnosť šancí?
Jesť chcú všetci, že?
|
|
Re: Chorý národ.
Od: ...
|
Pridané:
3.12.2014 8:23
Povedz mi, co je to ta rovnost? To je ta einsteinovska uvaha o uceni a rybe? Nie sme vsetci rovnaki - ty mas tiez prisproste nazory, ale dychat mas dovolene, pricom keby sa to posudzovalo DSL vecsinou, uz by si nemal pravo zit. Takze je to dvojsecna zbran.
To je ako ked mi dilino s napichanou vodou vo svaloch ide tvrdit, ze aspon si do neho nikto nedovoli skakat a ked tak, moze mu pridrbat. Pravdou je, ze aj ked som mozno 1/2 z neho, nepriblizil by sa na vzdialenost, kedy by mu tie svaly na nieco boli, kedze nepriestrelny nie je. Nemam svaly, zato viem pohnut hlavou, takze nevidim dovod preco by som mal absolvovat nejaku "sluzbu" pocuvat primrdaneho zakomplexovaneho zmrda a nasledne sa akoze nechat buzerovat od pripecenych idiotov, ktori su pod jeho velenim.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
3.12.2014 8:42
Ty si aký anarchista. Akože by si zabíjal ľudí pre ich názor? A tak to by si ani Ty dlho nežil!
Hmmm... Ty asi moc o tom nevieš. Tí "pripečení idioti" sú v podstate pýchou každého národa. Len pripečení Slováci budú ešte aj sami do seba drbať. Aká to bola spravodlivosť, keď jeden po všakovakých známostiach a oblbovaniach lekárov nešiel na 2 roky prázdnin a iní museli bez slova? Ak chcú jesť všetci, tak nech sa o to každý zaslúži. Vojna urobila z chlapcov chlapov. Akurát je pravda, že posledné roky pred tým kontroverzným Líšky rozhodnutím, najmä na v útvaroch ako v TN a iných vo Východnom vojenskom okruhu iba preležali a prehulili mládenci dni na regáloch.
Lebo kto nie je schopný sa podriadiť, ten je iba živel.
Tam išlo o celkom iné hodnoty, ako buzerácia. Ak si v tom nič iné nedovidel, si zrejme jednoduchý. Nemáš hrdosť a si prílišný sobec - egoista, zbabelec. Neznášaš spoločnosť ako takú. Vidíš iba seba. Spôsobom: "Ja, ja, ja - jenom Jááááá..."
|
|
Re: Chorý národ.
Od: ...
|
Pridané:
3.12.2014 9:07
Ocividne si si zase z toho zobral co sa ti hodi. Vojna robila hovno z chlapcov chlapov. To su take imbecilne argumenty tych, ktori su jednoducho zakomplexovani a nasrati z toho, ze oni museli a ini nie. A rozpravky o inych hodnotach si nechaj na tych jednoduchsich ako si ty, lebo ti to nezozeriem.
Kazdy jeden opustak sa tie zvery najebali v najblizsej krcme - to iste ked sa vracali z vojny domov.
Nikdy sa nepodriadim idiotovi, ktory si este moj respekt nezasluzil a je mi jedno ako to kategorizujes. Od malicka sa mi oplatilo robit si veci posvojom a menit to rozhodne nebudem.
Ak myslis narodnu hrdost, tak ano mas pravdu - taku nemam a kludne vymenim svoje obcianstvo za ine. Najskor nech sa ta spolocnost a stat spameta aby som mal na co byt hrdy, zatial som hrdy len na seba, ze si viem najst cestu aj system navrhnuty dalsimi idiotmi. Inak hrdost je ta najhorsia vlastnost, ktora viac brzdi ako prinasa.
|
|
Re: Chorý národ.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.12.2014 9:47
vojna ich naucila, ze existuje disciplina a treba ju dodrziavat. Dnesni mladenci su nevychovani hajzli, zmrdi najhrubsieho zrna. Miesto vojenciny by som ich posielal na 2 mesiace do gulagu dakde na sibir.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: ...
|
Pridané:
3.12.2014 11:17
Vsetko je o vychove predoslej generacie. Co si vychovala, tak teraz ma - ako si ustelies, tak budes spat/ znes co si zasial. Sedliacky rozum je stale na prvom mieste. Je absolutny alibizmus hovorit o tom aka je doba zlaa za dnesnu generaciu moze doba, media, net a podobne vyhovorky. To, ze ich chces niecomu "naucit" takouto formou je len zbavenie sa zodpovednosti a presunutie problemu, nie je ho riesenie.
Touto formou mozes docielit aj presny opak toho co vlastne chces.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
3.12.2014 11:41
A Ty budeš asi niekde medzi tým, aby si nebol v časti "kritizovaný" a ani v časti "zodpovedný", však?
|
|
Re: Chorý národ.
Od: ...
|
Pridané:
3.12.2014 11:51
Nie som kritizovany? A co prave robis? Som zodpovedny sam za seba a za tych, ktorych dokazem ovplyvnit. A kritizovany som odmalicka, takze zamyslam sa len nad konstruktivnou kritikou a od ludi, ktorych si vazim. Inak je to len jednym uchom dnu a druhym von - ono vlastne to nepocuvam ani dnu.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
3.12.2014 12:32
Jedným uchom dnu a druhým von... a predsa je to v hlave.
Čo je to?
Krompáč.
:-)
|
|
Re: Chorý národ.
Od: ...
|
Pridané:
2.12.2014 14:22
Mna napriklad skola naucila sa ulievat. Lenze nerobil som to tak ako 99% ktore prave opisujes, ale svoje know-how takto verejne poskytovat nebudem.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: vkr
|
Pridané:
2.12.2014 14:24
Ja poznam aj dobre priklady. Napr. ked sa niekto detom venuje. Moj znamy organizuje kurzy programovania robotov pre zakladne skoly a vravel ze je neuveritelne ako sa pocas toho kurzu tie deti menia k lepsiemu
http://dopice.sk/btU
Ale v dnesnej dobe vie kazdy len nadavat na mladez, pritom zodpovednost za to nesie jedine predosla generacia
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
2.12.2014 14:36
Hej, ale najmä v tom, že to sú tí ich rodičia. Oni sa Bohvie ako nemali, zato malí zmrdokvia majú prakticky všetko a hneď. Žiadna trpezlivosť, zásluhy, sporenie a podobne. Toto ani ja nechápem.
Učiteľom vo všetkých stupňoch škôl zobrali množstvo kompetencií, zobrali rôzne výchovné prostriedky, možnosti... žiačik môže všetko, ale učiteľ dokopy nič. A rodičovi sa 18-ročné úbožiatko ešte na hodine posťažuje oteckovi - pracháčovi, že jebnutá triedna s ním chce hovoriť, tak nech sa na ňu jebe a rehocú sa spolu s fotrom na tom do telefónu na hodine. Tak toto je už naozaj SILA!
|
|
Re: Chorý národ.
Od: jttkt
|
Pridané:
2.12.2014 14:36
Zodpovednost za to nesu media ako joj, markiza, facebook, youtube, rappavi z petrzalky a rytmus!
|
|
Re: Chorý národ.
Od: klávesnice
|
Pridané:
2.12.2014 16:00
To je výchovou, ničím iným.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: mr. Jerry
|
Pridané:
3.12.2014 5:16
skor im chyba nejaky moralny kompas.
volakedy to bola viera v boha - bud budes dobry, alebo ta boh skara. kto robil problemy skoncil v pekle, kde sa skvari do dnes.
potom to bola viera v zssr - bud budes cerveny v srdci, alebo budes cerveny cely. kto sa postavil, ten sedel. a bol klud.
teraz nemas ziadny vyssiu moc a ani autoritu. decka si robia co chcu. a vlastne nazory (nech su akokolvek skreslene) povazuju za absolutnu pravdu. je to cele v pici.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
2.12.2014 14:40
A zo Slovenska sa Ti nič nepodarilo nájsť pozitívne???
Decká nejak netúžia ani športovať, a ak tak na úkor inej výuky - ktorú majú tak či onak v paži.
Le presedieť je jebmobile, pri Internete a nejakej Tube, a furt do čohosi bezprízorne čumieť a prípadne ešte nejaké nehlučné "cimbálovky" počúvať hoc aj 102 hodín denne nakradnutej muziky. Cely svet po revolúcií Východnej Európy v 89-om nejak ochorej. Mladí kazia poctivosť a úctivosť aj v Japonsku!
|
|
Re: Chorý národ.
Od: vkr
|
Pridané:
2.12.2014 15:01
Presne na takych kktov ako si ty som myslel v prispevku vyssie
|
|
Re: Chorý národ.
Od: trololo
|
Pridané:
2.12.2014 15:05
Vas starsich sa opytam, kto je autorom tohto vyroku ?
„Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele.“
a aspon ku ktoremu roku sa datuje ? ;-) ked na to pridete tak sa zamyslite nad tymi kktinami co tu pisete
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
2.12.2014 16:57
Žeby si bol načisto Mantynel?
|
|
Re: Chorý národ.
Od: trololo
|
Pridané:
3.12.2014 10:55
odpoved je cca 2400 rokov ... takze ja vazne neviem co tu riesite, maximalne tak zavidite a z toho vyplyva hejtovanie. Cakam maniakovu reakciu na sposob "ja ked som mal dva roky tak gagarin uz zem obletel, co dokazala dnesna mladez ?" :D alebo nieco podobne nezmyselne, zumpara hodne.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
3.12.2014 11:08
Dobré...
Vôbec, ale vôbec nevidíš do mňa.
Neviem kde a s kým bol Jurij, ale rozhodne máš kúsok pravdu. Sám si si to vyprovokoval. On naozaj v tých čudných rokoch aj čosi dokázal. Na rozdiel od nás mnohých. Vieme zapnúť počítadlo, niektorí po rokoch ho zvládnu už aj vypnúť...
A čo 2400 rokov?
Osobne som proti silenie PC deťom a vyžadovať od nich všetko možné cez PC, Wifi, Internet a nútiť ich do dvojkového sveta, kde je len jedno ústie - digitálny debilkovia...
Aby mi barmanka na kalkulačke spočitovala 1.30 Eura a 90 centov že koľko mám platiť...
A Ty si už mal dva roky?
|
|
Re: Chorý národ.
Od: trololo
|
Pridané:
3.12.2014 11:27
platit by si mal 2,5 Eura pokial bola obsluha prijemna.
ono kedysi sa nepocitalo, potom sa pocitalo na prstoch, obcas niekto nieco nacarbal na stenu, vyrezal do kosti, napisal do tabulky ..... na papier, do pocitaca, do tabletu ...... to teraz povies ze stop ? na papieri to staci! ... to ze niekto nieco vedel v minulosti a teraz nevie nieje relevantne, inak povedane je to irelevantne (vyber si co ti pasuje viac) ... v minulosti ked niekto ulovil mamuta ostepom bol pan a uzivil celu osadu, teraz to uz vsak neplati .... ako casom nebude platit mnoho dalsich veci
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
3.12.2014 12:37
Ty už budeš hoooooooooodne domýlený...
S Tebou je škoda strácať čas, si ako nenapraviteľný mlynček, v ktorom preskakujú niektoré zuby a kolieska.
Proste si si všeobecné vzdelanie, inteligenciu vysvetlil dosť svojsky. Však načo vedieť koľko je 2+2 a ešte mám niekomu dávať 9 korún tringelt? A Ty si odkiaľ???
Mne tiež nikto v práci nepridá. A je jedno či sa usmievam alebo mračím.
Barman je výnimka??
|
|
Re: Chorý národ.
Od: trololo
|
Pridané:
3.12.2014 13:27
Barman je pracovnik poskytujuci "sluzbu" vacsinou je v priamom kontakte so zakaznikom ... takze nie, nieje vynimka, ty ked niekam prides isto si rad ak sa na teba "barmanka" pozera ako keby si tam nebol a ked na nu rozpravas tak ti pripada ze vnima kazde tvoje slovo ako osobnu urazku :D ja rad podporim cloveka na ktorom vidim ze ma snahu, a je mi jedno ci vie, alebo nevie citat, pocitat ... pokial sa to od neho nevyzaduje.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
3.12.2014 18:21
Tak ma príď podporiť. Určite robím podstatne užitočnejšie povolanie ako nejaká barmanka, ktorá ani nevie čo vlastne robí a študovala väčšina z nich niečo diametrálne úplne iné...
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 5,5Maniak.
|
Pridané:
4.12.2014 5:15
v tom pripade mas minimalne 1000e plat, a podporit ta netreba.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: Palino_
|
Pridané:
3.12.2014 14:36
Zabudas, ze historia sa opakuje a paralely s Rimskou risou a dneskom su takmer dokonale, takze nejaky pocet rokov o nicom nevypoveda...
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4564564
|
Pridané:
2.12.2014 15:34
Prepac ale nasa generacia sportuje este viacej. Vytvara kvalitnejsich, rozumnejsich ludi ako boli predtym pretoze teraz mame ine prostriedky. Teraz je doba ked sa ludia musia specializovat. Ale to ty nechape pretoze ty zijes v minulosti.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: RCPedo1@flyaway.nl
|
Pridané:
2.12.2014 15:56
jj, sami proteinovo-kreatinovi steroidmi dopichani sportovci :)
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
2.12.2014 17:01
4564564? Prosím??
Kvalitnejších ľudí? Myslíš tie polodementné fásbúkové pohybovadlá?
Ani nevieš koľko vecí si tu doslova skomolil nesprávne.
Špecializovať? Dnes? A Ty čo robíš? Umývaš toaletnú misu ale len zvnútra a aj tak len to čo je pod hladinou a veľmi špecializovaným prostriedkom, ktorý poznali už Indiáni?
Radšej si spočítaj všetký čísla v mene a vydeľ sa.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: eteterte
|
Pridané:
2.12.2014 17:09
Co robim ti moze byt u riti, ale robim to lepsie ako ty.
To, ze zavidis ludom co maju cas vyuzivat socialne siete, je len tvoja vec. Spravia co maju, pozru si fb. Nachvilu vypnu. To, ze ty to nedokazes je tvoja chyba. Ty mas velmi vela neuroz a si nebezpecny pre ludi v tvojom okoli. Radsej sa daj vysetrit.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
2.12.2014 17:26
Dobré.
A napustíš mi aj vodu do bazéna? Už týždeň do neho usporiadane skéčem a plávam.
:-)
Hej? A čo robíš lepšie ako ja? Aspoň jeden príklad z techniky uveď...
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 234234
|
Pridané:
3.12.2014 11:25
Ja neviem co ty robis, len viem, ze to nedokazes dobre robit pretoze si zakomplexovany hlupak.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
3.12.2014 12:38
Prehovoril psichológ.
Hrúbka je zámerná...
|
|
Re: Chorý národ.
Od: amyl
|
Pridané:
3.12.2014 9:26
Lol, sťažovať sa v diskusii na internete, ze ľudia chodia na internet a ze sú preto chorí, to už je aká diagnóza.
|
|
Re: Chorý národ.
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
3.12.2014 10:30
Tonie je diagnóza ale obrana. Obrana pred zmagorením celého sveta.
|
|
Re: Kabel
Od: Wil
|
Pridané:
2.12.2014 11:54
Stačilo by netlačiť každému decku do ruky notebook a tablet hovadiny.
|
|
Wi-Fi
Od: vision123
|
Pridané:
2.12.2014 11:54
Nemci aspon trochu uvazuju racionalne, nie ako tie zmagorene typy ludi, ktori by chceli Wi-Fi a internet aj na namesti na lavicke, v buse, vo vlaku, na zachode, na Lomnickom stite, na prechadzke v horach...
|
|
Re: Wi-Fi
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
2.12.2014 11:55
Vo výťahu ktorý vás vyvezie 1 poschodie...
|
|
Re: Wi-Fi
Od: jeffy
|
Pridané:
2.12.2014 12:08
cestou po schodoch tak isto...
|
|
Re: Wi-Fi
Od: ...
|
Pridané:
2.12.2014 11:57
zmagorene typy ludi su ti, co si myslia ze wifi je nebezpecnejsie ako mobil co so sebou stale nosis
|
|
Re: Wi-Fi
Od: vision123
|
Pridané:
2.12.2014 12:02
Nic take som zatial nenapisal ale fajn, objasnim ti to. Na rozdiel od Wi-Fi pouzivam mobil iba na SMS a zopar volani. Vzdy volim mobil s najnizsou hodnotou SAR a signal mam vzdy plny, cize minimalny TX vykon. Teda za den dostanem omnoho menej ziarenia nez ked prenetujem za den 1GB cez Wi-Fi hotspot. Ci je to inak?
|
|
Re: Wi-Fi
Od: jeffy
|
Pridané:
2.12.2014 12:08
keby si mal mobil po kabli, tak neprijimas ziadne ziarenie. :)
|
|
Re: Wi-Fi
Od: bibiankaaa
|
Pridané:
2.12.2014 12:09
predstav si ze prijma
|
|
Re: Wi-Fi
Od: hhaalloo
|
Pridané:
2.12.2014 12:11
predstav si, ze neprijma, ale prijima. :o)
|
|
Re: Wi-Fi
Od: vision123
|
Pridané:
2.12.2014 12:11
Aj to uz bolo vymyslene a vola sa to pevna linka, mobilita je vsak velmi mala. A navyse, aj okolo tych kablov sa generuje elektricke pole, aj ked nie take, ako pri mobiloch.
|
|
Re: Wi-Fi
Od: jeffy
|
Pridané:
2.12.2014 12:13
myslel som to ironikcy. :) Ale v poho. Jasne, ze sa generuje, ale nie take silne ako v pripade vysielaca. :)
A co tak mobilna pevna linka? Tahat kabel za sebou z domu. :)
|
|
Re: Wi-Fi
Od: Murkoslav
|
Pridané:
2.12.2014 12:14
A hlavne to pole okolo kabla nema taku vysoku frekvenciu.
|
|
Re: Wi-Fi
Od: ...
|
Pridané:
2.12.2014 13:27
predpokladam ze vacsina dat prenesenych cez wifi je prave download (teda z hotspotu smerom k tebe), od hotspotu si teda vzdialeny
ked telefonujes posielas zhruba rovnako dat ako prijimas, vysielac mas ale priamo na uchu
wifi vysielace maju mensi vyzarovaci vykon ako mobilne vysielace
co je teda lepsie?
|
|
Re: Wi-Fi
Od: vision123
|
Pridané:
2.12.2014 14:14
Vtipne tieto kecy. Urob si nejake priemery kolko z toho dajme tomu za bezne 2 hodiny internetovania je upload, 100 ani 200kB to nebude. A potom si zisti, ake kodeky pouziva mobil a kolko dat uploadne tiez za dajme tomu 2 hodiny. Hmm?
|
|
Re: Wi-Fi
Od: ...
|
Pridané:
2.12.2014 15:52
upload pri browsovani webu / pozerani online videa je minimalny, len zlomok downloadu
nemozes porovnavat data z mobilu a data cez wifi, je to uplne iny system, wifi ma podstatne mensi dosah ako mobilny signal
porovnanie upload/download nebolo myslene ako mnozstvo dat, ale aktivny cas
a ak si myslis ze super mobil s malym SAR ti nieco pomoze ked si ho prilozis rovno k hlave...
faktom stale zostava, ze wifi vysielac vyzaruje mensi vykon ako mobilny vysielac
|
|
Re: Wi-Fi
Od: RCPedo1@flyaway.nl
|
Pridané:
2.12.2014 16:01
ako ktori, vsetko je rozdelene na triedy a navyse, s kazdym sa da pohrat a vylepsit si vykon, ci uz nastaveniami alebo inak, co aj kopa ludi robi.
dalej, antena neni pod displejom ak o tom nevies a antenky od wifi somariniek su tiez neni zrovna najdalej... fura ludi ich ma 30cm od hlavy... ci je viac nez mobil, ale aj tak.
Boli uz zverejnene napriklad tie degeneracie na krikoch umiestnenych v dlhodobo v blizkosti hotspotov, takze...
|
|
Re: Wi-Fi
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.12.2014 16:04
neide vobec o data ani rychlost prenosu. co sa pocita su frekvencie a vyzarovany vykon.
|
|
Re: Wi-Fi
Od: k99k99t
|
Pridané:
2.12.2014 19:02
co sa pocita su kozy!
|
|
Re: Wi-Fi
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.12.2014 16:02
ja vypijem mesacne v priemere 2 poldeci a 5 piv, vyfajcim 0 cigariet a zjem nie nadpriemerne mnozstvo tukov a inych haluzi. a co?
podme sa natahovat co vsetko nam aspon trosku skodi a uplne zakazat vsetko vdaka comu sme o krok blizsie k rakve a ani len ten vzduch ti neostane.
s tvojim mobilom mas mozno menej ziarenia nez ja, ale jeden hambac a to decko v bufete si viac dojebalo zdravie nez ja cely den keby som tlacil vo velkom kanccli cez wifi a chodil si s telefonom pri uchu po hotovy papier.
|
|
Re: Wi-Fi
Od: blueee
|
Pridané:
2.12.2014 19:06
ty mi prides taky trocho DOST jednoduchy a extra nechapavy. Hambace zrat nemusis, ja mozem, lebo ich hned spalim. So vzduchom uz moc toho nenarobis.
Ale jebat detom vo vyvine do skol WiFi hotspoty, ked aj WHO vyhlasila WiFi ziarenie za mozno karcinogenne je chore! Potvrdili to aj tie spomenute stromy co zozltli pri hotspotoch. Chapes tie rozdiely brzda?
|
|
Re: Wi-Fi
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.12.2014 19:59
ty az prevelmi chapavy clovek by si si mohol vsimnut, ze tato cast diskusie sa davno odvratila od temy "wifi v skole" a je to uz len prachsproste "wifi skodi". chapes ten rozdiel brzda?
btw, hambace a ine hovadiny spalim aj ja. ale proste sracky z fastfoodov zrat nebudem, ak mam na vyber.
btw 2 deti patria medzi velku skupinu konzumentov hambacov. pridaj k tomu rovno aj prehnane mnozstvo sladkeho (ktore taktiez skodi a narozdiel od wifi preukazatelne, nie len mozno)...
|
|
Re: Wi-Fi
Od: rerer
|
Pridané:
2.12.2014 20:33
hej o tom vyskume som cital, neskor vysvitlo ze pri tych hotspotoch zozltli na jesen
|
|
Re: Wi-Fi
Od: amyl
|
Pridané:
3.12.2014 9:31
Neviem, či to stačí, mal by si pridať alobal okolo hlavy.
|
|
Re: Wi-Fi
Od: myslivec
|
Pridané:
3.12.2014 9:46
Hliník je škodlivý a vstrebáva sa cez kožu. Mikrovlny kratších vlnových dĺžok možno zatlmiť bežnými materiálmi.
|
|
Re: Wi-Fi
Od: Kvík?
|
Pridané:
2.12.2014 12:17
Na Lomnickom štíte wifi už dávno je, a celkom dobrá. Mnoho vecí by sa bez nej robilo celkom zle ;-)
|
|
Re: Wi-Fi
Od: Fako
|
Pridané:
2.12.2014 13:21
No schvalne - hod priklad... :-)
|
|
Re: Wi-Fi
Od: interfet
|
Pridané:
2.12.2014 13:46
Napriklad:
Youtube -> "ako robit turistiku", "zachranna sluzba poprad", "napadnutie svistom"
|
|
Re: Wi-Fi
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.12.2014 15:57
tak prave to su miesta, kde sa wifi zijde.
namiesto cumenia len tak do blba a zabijania casu vo vytahu/na toalete, mozem ten cas vyuzit na precitanie nejakeho toho clanku na dsl.sk, zbehnutie co noveho na twitteri a podobne.
ten cas na zachode/vo vytahu tak ci tak nevyuzijem nijak produktivnejsie, ale aspon az dojdem do/z prace, tak nemusim dalsich 10 minut zabijat tou klasickou dennou rutinou.
v autobuse sa tiez zijde wifi pre ludi, co si so sebou nenosia knizku ako ja. ale inak mobilny internet a nemusis riesit kde (nie)je wifi ;)
a ano, obcas aj ak niekde kraca pesi, tak citam z mobilu (zas, bud to precitma pocas cesty, alebo az v cieli - co je casovo efektivnejsie za predpokladu ze v oboch pripadoch kracas zhruba rovnako rychlo)? ale suhlasim, ze na chodniku sa treba drzat v pravo a pri prechode cez cestu zdvihnut gebulu a poriadne sa rozhliadnut.
|
|
Re: Wi-Fi
Od: k99k99t
|
Pridané:
2.12.2014 19:07
ty musis byt v skutocnosti strasny clovek
|
|
Re: Wi-Fi
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.12.2014 20:08
preco? lebo usetrim tych par minut denne?
|
|
Re: Wi-Fi
Od: Mr X
|
Pridané:
3.12.2014 7:03
A ozaj co noveho na twiteri? paris hilton a aston kutcher spolu grilovali spekacky? Si onanujete na tom ked si niekto druhy onanuje na twiteri?
|
|
Re: Wi-Fi
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
3.12.2014 19:01
Michael Shermer a Louis Del Monte maju novy clanok, Bill Gates so zenou organizuju dalsou zbier na pomoc detom, Vsauce pomenoval 4 tvary McDonald's nugetov, Lawrence M. Krauss sa zucastnil dalsej vedeckej diskusie na zaujimave temy a Matt Dillahunty skoro zmeskal spoj na ceste do University of North Dakota.
kto su tebou menovane osoby, tak to netusim, takze nemam predstavu co grilovali.
|
|
Re: Wi-Fi
Od: človek5e6
|
Pridané:
2.12.2014 22:21
Súhlasím, WIFI je nebezpečné. V učebniach sa používajú tienené dátové káble a ploché monitory miesto CRT. Hádajte prečo. Ale mikrovlny z WIFI sú údajne neškodné.
Ľuďom ktorí pretláčajú mikrovlnné technológie do škôl, kde musia naše deti povinne sedieť, by som dolámal ruky. Svine jedne.
|
|
wifi doma?
Od: kidos
|
Pridané:
2.12.2014 11:56
tiez suhlasim, ze wifi nemusi byt v kazdej triede, ale nech zakazu aj WIFI v domacnostiach, kde tie deti asi travia viac casu ako v skole, ked je to taky problem.
|
|
Re: wifi doma?
Od: bibiankaaa
|
Pridané:
2.12.2014 12:08
to je uz na rodicoch..
tak ci tak by ale vseobecne, ludia mali byt oboznameny
|
|
Re: wifi doma?
Od: Murkoslav
|
Pridané:
2.12.2014 12:14
Doma ale namas v blizkosti okolo seba 25 dalsich wifi zariadeni.
|
|
Re: wifi doma?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
2.12.2014 12:56
hej? schvalne si klikni na ikonku bezdrotoveho pripojenia, kolko ich tam mas...
|
|
Re: wifi doma?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.12.2014 13:12
ta mozno byva na samote
|
|
Re: wifi doma?
Od: rodič5e6
|
Pridané:
2.12.2014 22:24
Súhlasím, je to mikrovlnný teror. Pri takom počte wifi žiaričov už vidieť ako je dieťa nesústredené a vidno aj zdravotné reakcie.
Ľuďom ktorí pretláčajú mikrovlnné technológie do škôl, kde musia naše deti povinne sedieť, by som dolámal ruky. Svine jedne.
|
|
dnes má meniny Bibiána
Od: jeffy
|
Pridané:
2.12.2014 12:03
Wifi im vadi, ze im skodi, ale to ze si zranicu zohrievaju v majkrovlnke, to nikomu nevadi, kde vlastne organizmus absorbuje o mnoho vacsie mnozstvo ziarenia a zdegenerovaneho jedla, ktore si v nej zohreje...
|
|
Re: dnes má meniny Bibiána
Od: rekordinks
|
Pridané:
2.12.2014 12:08
Co? Akoze to 2.4GHz ziarenie co vygeneruje magnetron ostane v jedle? Woow, vymyslel nove uchovavanie energie v zranici.
Zaujima ma ako si k takejto prevratnej myslienke prisiel a napis mi nieco o sebe, napr. meno, vek, vzdelanie...
|
|
Re: dnes má meniny Bibiána
Od: jeffy
|
Pridané:
2.12.2014 12:10
vidim, ze si to nepochopil. Trocha si pozistuj ako funguje mikrovlnka, v ktorej si "zohrievas" zranicu. Ak mas pocit, ze je to uplne zdrave, tak ti nebudem brat iluzie.
|
|
Re: dnes má meniny Bibiána
Od: rekordinks
|
Pridané:
2.12.2014 12:13
Ale pochopil, praveze ty mas v tom gulas. Neviem co si cital, ale asi tam boli pouzite terminy ktorym nerozumies a principy, na ktore nemas dostatocnu vypoctovu mozgovu kapacitu.
|
|
Re: dnes má meniny Bibiána
Od: mudroch
|
Pridané:
2.12.2014 12:18
Je jasne, ze ty mas tej kapacity pomenej, tak si sa aj vyfarbil. Namiesto vysvetlenia tu osocujes, lebo nemas ani paru ako to funguje.
|
|
Re: dnes má meniny Bibiána
Od: rekordinks
|
Pridané:
2.12.2014 12:31
tak minule mi kamos hovoril ze mikrovlnky su zle, rakovinu robia je tam vnutri taky kus cohosi, co vraj videl na youtube ze sa vyraba z odpadu vyvrhnuteho z cernobuly, tak je to teda.
|
|
Re: dnes má meniny Bibiána
Od: 2342342
|
Pridané:
2.12.2014 12:56
Ja som pocul ze sa znizuje nutricna hodnota jedal. Len som pocul nemam potuchy ci je to pravda.
|
|
Re: dnes má meniny Bibiána
Od: jeffy
|
Pridané:
2.12.2014 13:13
presne tak, vyrazne sa znizuje nutricna hodnota jedal a pri niektorych sa meni aj struktura. Je jasne, ze opticky to clovek nezbada, ale ide to uz potom na ukor zdravia. A tak isto to zabija vitaminy.
|
|
Re: dnes má meniny Bibiána
Od: ...
|
Pridané:
2.12.2014 13:24
Ako som ti pisal nizsie - nechcem ti brat iluzie, ale vitaminy sa nicia akymkolvek zohrievanim. Cize pokial nejes stravu v surovom stave, varenim straca tu deklarovanu nutricnu hodnotu vzdy - je jedno ci to zohrejes na pare, upecies v peci alebo prihrievas v mikrovlnke.
|
|
Re: dnes má meniny Bibiána
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
2.12.2014 14:28
Ak je to jedlo uy uvarene (hadam si nikto v mikrowelle nevari), tak uz aj tak davno ziadne netermostabilne vitaminy nema.
|
|
Re: dnes má meniny Bibiána
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
2.12.2014 14:29
Diagnózu ma jasnú: "Číta internet"
|
|
Re: dnes má meniny Bibiána
Od: ...
|
Pridané:
2.12.2014 12:56
Ano, ked si do mikrovolnky strcis ruku, alebo gebulu, tak ano bude mat mirovlnny ohrev vplyv na degenerovanie toho co tam uz mas (zive). Inak sa tomu jedlu nic nedeje. Rozdiel dochadza pri rozpade niektorych struktur (prevazne plasty), ale to uz musis byt turbodebil aby si nieco zohrieval v obycajnych plastovych nadobach - vtedy je jedina sanca, ze zozeries aj nejake karcinogenny, ale inak ti tiez nebudem brat iluzie o "faktoch" ktore beries z modrehokonika alebo podobnych odbornych platkov.
|
|
paveda
Od: paveda
|
Pridané:
2.12.2014 12:16
Ziarenie o takej nizkej energii nie je ionizujuce, preto je neskodne. A ze niektore studie ukazali efekt? To je tak ze ked urobime 20 studii tak 1-2 ukazu nejaky efekt uz len zo statistickych dovodov.
Nemecko je posadnute naivnym pseudoenvironmentalismom, tak co ine od nich cakat.
Skor by som sa bal o to ze to bude decka rozptylovat.
|
|
Re: paveda
Od: rekordinks
|
Pridané:
2.12.2014 12:26
Ze sa nehanbis, taketo subjektivne hovadiny z klavesnice vypustit. Je jasne ze to ziari a je jasne ze to robi nieco viac, nez nic. Ale skoda pisat dalej, nebudem si zbytocne zvysovat sancu ze dostanem syndrom karpalneho tunela.
|
|
Re: paveda
Od: paveda
|
Pridané:
2.12.2014 12:30
no a co ze to ziari, ty si asi pod ziarenim predstavujes nejaky luc smrti ako zo star treku
to ziarenie robi to, ze pri absorbovani zohreje organizmus o zanedbatelny zlomok kelvina, tot vsjo
|
|
Re: paveda
Od: 23424
|
Pridané:
2.12.2014 13:08
Nj ty ani nevychadzas von z tej tmavej komory.
|
|
Re: paveda
Od: rekordinks
|
Pridané:
2.12.2014 13:11
Myslis si ze som nejaky jebnuty domased? Lol.
|
|
Re: paveda
Od: mudroch
|
Pridané:
2.12.2014 13:15
nemysli si, on to vie. :)
|
|
Re: paveda
Od: 2342342
|
Pridané:
2.12.2014 13:20
Len si myslim ze slnecne ziarenie je skodlivejsie ako wifi.
|
|
Re: paveda
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.12.2014 16:10
a nebodaj si vonkubeh? a nebojis sa ziarenia? ten obrovsky zlty ziaric co mas nad sebou, kazde rano ho niekto zapne a vypina sa az vecer a ziari na nas vsetkych? U neho mas rakovinotvornost davno dokazanu.
|
|
Re: paveda
Od: sXc
|
Pridané:
2.12.2014 18:35
teba odkial vytiahli soson? bavime sa tu o wifi, nie o slnku, ciernych hviezdach, cernobyle, hollywoode...
|
|
Re: paveda
Od: Šušeň...
|
Pridané:
3.12.2014 18:23
Z nosa...
|
|
Re: paveda
Od: Kvík?
|
Pridané:
2.12.2014 12:32
Som asi posledný, kto by bránil týchto hysterikov, ale tvoj argument je tiež nedostatočný (aj keď rozumný). Blízke UV, viditeľné svetlo, infra a mikrovlny sú neionizujúce žiarenie, napriek tomu by som netvrdil, že sú vždy neškodné. Práve pre mikrovlny je človek dosť priehľadný, takže sa absorbujú až vnútri.
Ako vždy, jediné, čo môže rozhodnúť, je experiment... v tomto prípade dlhodobé kontrolované štúdie (snáď ich už bolo vyrobených dosť). Ale dovtedy je opatrnosť určite na mieste.
|
|
Re: paveda
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.12.2014 13:25
Aj ked je typ ziarenia podobny (ziadne 1000-nasobky v rozdiele vlnovych dlzok ci frekvecnii 900-1800 MHz a 2400 MHz), medzi mobilmi a mikrovlnkami su "nenapadne" rozdiely. V prvom rade mikra ozaruje s vykonom radovo 1kW, kdezto mobil radovo 1W. Ani tento rozdiel nie je dostatocny. Ziarenie v mikre je "stojate", kdezto volne neupravene ziarenie sa siri zo zdroja v podobe guloveho povrchu a klesa so stvorcom vzdialenosti. Vnutri mikry pre stojate ziarenie nic take neplati.
Ake vykony maju vysielace? Su aj 3-5 kilowatove, ale su aj 50-100 kW. Preto FUNradio ci Slovensko1 vysielane z Kamzika sa da chytit aj 70-80 km daleko. Kdezto taky 3 kW vysielac miestnej stanice to je tak do 3-5 km, dalej je signal velmi slaby. To su ale ine frekvencie, nie blizne IČ ziareniu.
|
|
Re: paveda
Od: človek5e6
|
Pridané:
2.12.2014 22:16
V pásme rozhlasu je pohltenie žiarenia človekom podstatne menšie ako u mikrovĺn. WIFI sú blízko detí v každom tablete, takže ten štvorec vzdialenosti hrá v neprospech detí. WIFi spôsobuje vrodené vady pre ďalšiu generáciu a kopa chorôb a utrpenia pre túto generáciu. Potom pošlete deti k doktorovi a on im an to dá antibiotiká.
Ľuďom ktorí pretláčajú mikrovlnné technológie do škôl, kde musia naše deti povinne sedieť, by som dolámal ruky. Svine jedne.
|
|
Re: paveda
Od reg.: leader
|
Pridané:
2.12.2014 17:27
na to aby sa s jedlom nieco stalo, musel by ten foton z mikrovlnky rozbit nejaku vazbu v molekule. Energia fotonu zavisi od jeho frekvencie. Ked si pozries v nejakych tabulkach ake su energie roznych typov vazieb a vypocitas si energiu fotonu v mikrovlnke (E=h*f) tak zistis radovy rozdiel.
|
|
Re: paveda
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.12.2014 20:33
Preto pisu, ze nie je ionizujuce (t.j. vazby rozbijajuce, resp. elektrony z obalov vyrthajuce) ziarenie. Je vseobecne zname, ze mikrovlnka bola vymyslena tak (t.j. pracuje s takym EM ziarenim), aby rozvibrovala molekuly vody.
Aj ked ziarenia nie su ionizujuce, ak vsak maju blizko tejto vlastnosti, skody narobit vedia. Nemusia vediet rozbit kazdu vazbu, seriou nahod staci jedna z desattisic. Stravit na Slnku cely den by som teda nechcel. A to zo Slnka nejde ziadne ionizujuce ziarenie. UV sa postara o riziko vzniku rakoviny (to je ta jedna vazba z desattisic), pripadne v spolupraci s IČ (tepelne ziarenie, ktore atomy a molekuly absorbuju tak ze sa netrhaju vazby, ale sa "iba" rozvibruju), tak UV v spolupraci s IČ sa postara o pripecenu kozu, dehydrataciu, upal, prehriatie a celkove vycerpanie ... Ono to neni len cierno-biele. Ak to ma od ionizujuceho ziarenia ozaj daleko (TV a radio vlny), tam su skody ozaj ovela nizsie a ovela menej pravdepodobne.
|
|
Re: paveda
Od reg.: leader
|
Pridané:
3.12.2014 8:40
to je jasne, nejaka ta molekula sa ti rozpadne aj ked nechas maso v chladnicke
aj pripalene kusky masa robeneho na grile maju karcinogenne ucinky, neznamena to ze teraz budeme strasit ludi grilovanim. (aj ked je ta korocka taka dobra)
cele je to o iracionalnom strachu z neznameho. vid prispevok nizsie "Od: človek5e6 | Pridané: 2.12.2014 22:08"
|
|
Re: paveda
Od: človek5e6
|
Pridané:
2.12.2014 22:08
Mikrovlny nemajú fotóny. Mikrovlnné žiarenie má nenulovú elektrickú zložku ktorá trhá väzby molekúl. Skús si uvariť obed v mikrovlnke, aký bude hnusný. Fotóny sú u infražiarenia, viditeľného alebo gama žiarenia. Fotóny sú elektricky neutrálne a rozhoduje už len energia fotónu, ktorá je mimo tepelné účinky nebezpečná od 4 eV = ultrafialové žiarenie.
Ľuďom ktorí pretláčajú mikrovlnné technológie do škôl, kde musia naše deti povinne sedieť, by som dolámal ruky. Svine jedne.
|
|
Re: paveda
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.12.2014 7:38
A modlime sa vsetci ... AMEN.
Poviem ti novinku. V ramci vlnovo-korpuskularnej duality, pouzijuc tvoj slovnik a tvoju frazu "fotony maju" absolutne vsetky druhy EM ziarenia. Od toho najmenej energetickeho s vlnovymi dlzkami jak cela Zemegula a frevecniami par Hz, ak po ultra-tvrde gama s frekvenciami jak zlomok rozmeru protonu a frekvenciami triliarda Hz.
To je rovnaka kravina (pouzijuc slovmik "má") ako tvrdit ze pri 100 kPa voda pri 20C ma molekuly vody, ale para pri 110C uz nema molekuly vody a lad pri -5C tiez nema (aj ked v lade tvoria istu priestorovu mriezku).
|
|
Re: paveda
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.12.2014 7:47
Mikrovlnné žiarenie má nenulovú elektrickú zložku...
To akoze vsetko EM ziarenie pod viditelnym svetlom ma nulovu elektricku zlozku? Tak potom to mozeme nazyvat "magneticke" ziarenie a nie elektromagneticke. Dalej by ma zaujimalo ako by sa sirilo, kedze uz Maxwell prisiel na to, ze akekolvek EM ziarenie sa siri (je vlastne pohanane) pravidelnou oscilaciou (premienanim sa) el. a mag. pola. Tak ako pohyb magnetu (mag. pole) v cievke indukuje el. prud (el. pole) a prud "tecuci" vo vodici (el. pole) indukuje mag. pole.
|
|
Re: paveda
Od: elektrikár
|
Pridané:
3.12.2014 8:10
Maxwell žil pred 100 rokmi. Žiadna dulaita neexistuje, svetlo je spjité EM pole ale odovzdáva energiu nespojito, pretože sa v ňom vynuloval vektor sily. Kvant vyzerá ako slza, je to rotujúce pole, viď rotačné jaginy. Vďaka uzatvorenej rotácii sa javí pole ako častica - fotón. Pri otvorenej rotácii, špirále, je sila nenulová.
|
|
Re: paveda
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.12.2014 10:38
Ospevujes kvanta energie. Takmer stovocie je zname, ze v mikrosvete je vsetko kvantovane a sucasne tvrdis, ze kvanta (korpuskuly) neexistuju.
|
|
Re: paveda
Od: elektrikár
|
Pridané:
3.12.2014 10:42
Hmota, polia, je vždy spojitá. Nespojité môže byť odovzdávanie energie. Pochopíš takýto jednoduchý rozdiel?
|
|
Re: paveda
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.12.2014 18:46
Hmota je spojita v tom zmysle ze atom nie je gulicka v matematickom ponimani = nema ziadny pevny povrch, ale je to akasi rozmazana "tendencia". Ovela markantnejsie je to pri elementarnych casticiach.
To ale neznamena ze elementarne castice neexistuju. Kvantovo-mechanicke prapodivnosti mozeme aplikovat nielen na foton ci ine bozony, ale aj na fermiony (castice hmoty) ci dokonca cele atomy a molekuly, ktore dnes uz vieme aj "odfotit". Cim vacsia a hmotnejsia vec, tym viac sa kvantovo-mechanicke prapodivnosti stracaju. Clovek vsak "donutil" velke molekuly zlozene z desiatok atomov spravat sa ako vlny (polia). Nejde to len s fotonom ci elektronom, ide to aj s vascimi a hmotnejsimi.
|
|
Re: paveda
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.12.2014 18:49
Z ineho hladiska je hmota nespojita. Ako sa vravi, atom je uplne prazdny a napr. taky plyn s nejakou strednou vzdialenostou medzi casticami 100-nasobku priemeru tychto castic, je tiez vlastne prazdy priestor s nejakymi zopar entitami/casticami. Otazka samozrejme potom je, ako definujem rozmer tychto castic aby som mohol tvrdit, ze stredna vzdialenosti medzi nimi je 100-nasobok ich priemeru.
|
|
Re: paveda
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
3.12.2014 18:46
Rekord je dokonca kusok hmoty zlozeny z niekolkych miliard atomov, co je v mikrosvete sakra dost, vo svete nasich meritok je miliarda atomov nepredstavitelne nic. Asi ako jeden jemny platok morcacej sunky s priemerom 10 cm ale hrubkou 0,5 mm. A teraz pri zachovani proporcii priemeru a hrubky si miesto sunky predstavme ludsky vlas a z neho odkrojeny taky tenky platok. To je miliarda atomov. Tak taketo z hladiska mikrosveta velke mnozstvo hmoty bolo donutene spravat sa ako vlnenie (pole), resp. vlastne byt polom (pri istom sposobe pozorovania).
|
|
hmota
Od: elektrikár
|
Pridané:
4.12.2014 4:41
Chlapi, doštudujte si nové teórie o hmote, pretože tápete v tme. Nenájdete to v starých učebniciach fyziky, skúste Google. Nemám šancu vám všetko vysvetliť v komentároch, skúsim aspoň niečo:
Existujú 3 polia a ich energie, ktoré tvoria hmotu:
1) priestorové pole - hmotnosť v kilogramoch
2) elektromagnetické pole - hmotnosť v Coulumboch
3) časticové pole - hmotnosť v silnoslabónoch
Univerzálna jednotka hmostnosti je Joule.
Priestorové a elektromagnetické pole sa rozpínajú, plynie v nich čas, nemajú pevný povrch. Časticové pole sa nerozpína, čas v ňom neplynie, navonok sa prejavuje ako pevná hmota. Časticové pole môže viazať priestorové a elektromagnetické pole.
|
|
Re: hmota
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.12.2014 8:00
No rad sa necham poucit najnovsimi teoriami, ktore pred par rokmi neexistovali.
"Univerzálna jednotka hmostnosti je Joule." Ano to vyplyva z istej ekvivalencie hmoty a energie. Preto na jednotku hmotnosti mozeme pouzit jednotku enegrie a naopak. Aj tie 3 polia a ich energie, ktoré tvoria hmotu sa len znazia blizsie objasnit tuto ekvivalenciu hmoty a energie. Pri casticovom ponimani hmotu tvoria fermiony a energiu (polia) zasa bozony. To je to najzakladnejsie rozdelenie v zakladnom modeli.
Ale obavam sa, ze to co si uviedol su take teorie, asi ako teoria superstrun. Hmota aj polia/ziarenia su prejav niecoho zakladnejsieho (nemame ani len sajnu coho) a nevidim pricinu rozlisovat tri polia a to dokonca zvlast pre castice a zvlast pre polia.
|
|
Re: hmota
Od: elektrikár
|
Pridané:
4.12.2014 9:56
Najnovšie dokončené teórie o hmote, boli dokázané matematicky, zopár úspešných pokusov je údajne tajných (ani sa nečudujem):
- Jednotná teória poľa
- Teória špeciálnej relativity priestorového poľa
- Teória všetkého
- Jednotný opis dualizmu svetla
- Teória podobnosti a odlišnosti troch fyzikálnych polí
- Maxwellová teória EM poľa prekoncipovaná na gravitačnú
+ treba dokončiť matematiku: integrály a komplexné čísla.
Dúfan že nechceš aby som ti všetky teórie písal do komentárov. Použi Google. :-)
Častice pozorované pri zrážkach v urýchľovačoch sú niečo ako črepiny pôvodných častíc a za normálnych podmienok sa v častisiach nemusia vyskytovať. Femióny nemusia byť stavebnými prvkami častíc.
|
|
Re: hmota
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.12.2014 8:02
Este skus rozvinut co je to ten silnoslabón a aký ma rozmer v jednotkkach SI.
|
|
Re: hmota
Od: elektrikár
|
Pridané:
4.12.2014 9:38
Silnoslabón sb je jednotka hmotnosti časticového poľa, už som to písal. Rozmer jednotky v SI je: sb = odmocnina(m^5 . kg . s^-2) . Ak má častica na seba naviazané priestorové pole, má hmotnosť aj v kilogramoch. Ak má naviazané aj elektromagnetické pole, má hmotnosť = náboj aj v coulumboch. Energia = hmota častice môže byť väšia ako len E = m.c^2. Viď už dokončená teória všetkého. Doteraz neexistoval názov pre jednotku časticového poľa, tak bol nápad ju nazvať silnoslabón. Toto pole má dve silové interakcie, silnú a slabú, tak preto ten názov.
|
|
Re: hmota
Od: Fučík.
|
Pridané:
6.12.2014 20:07
Ty si iný humorista...
Silnoslabón...
Alebo teplostudeň, nie?
|
|
hmota - pokračovanie
Od: elektrikár
|
Pridané:
4.12.2014 4:43
Častice tvorené časticový poľom sú tvorené kúskami priestorovej hmoty. Pole je v časticiach spojité, ale nerozpína sa, má niečo ako pevný povrch. Svetlo nemôže byť tvorené kúskami hmoty, pretože elektromagnetické pole sa rozpína rýchlosťou svetla a je spojité. Elektromagnetické pole, jeho body, môže rotovať. To sa prejavuje v priemetoch 2 kolmých rovín rovnobežnými so smerom rozpínania sa poľa, ako vlnenie elektrickej a magnetickej zložky. Hmotný EM bod rotuje po niečom ako špirála, pri dosiahnutí kvantovej podmienky sa rotácia uzavrie do niečoho ako kvapka a táto uzatvorená energia sa nazýva fotón. Dualita svetla sa dá popísať jednotnými vzorcami, vo vektorovom alebo komplexnom tvare.
|
|
Re: hmota - pokračovanie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.12.2014 8:20
Ludstvu je jasne elektromagneticke pole, ktore mame dobre popisane uz 150 rokov. Asi pred 50 rokmi bola zjednotena EM interakcia a slaba jadrova interakcia, takze mame akesi elekromagneticko-slabe pole. Uz menej do toho pasuje silna jadrova interakcia, takze to by sme mali elekromagneticko-slabo-silne pole. Toto zlozite pole je v zasade vzdy a vsade, ale za normalnych okolnosti sa prejavuje len ako obycajne elektromagneticke. Pripadne sa trocha extremnejsich podmienok ako elekromagneticko-slabe pole. Ako s ucinkami kvantovej mechaniky. Pre elektron v pohode, ale pre cloveka nie. Pre elektron sa kvantovomechanike divy prejavuju, pre cloveka nie. Ziadny clovek si len tak kvantovo nepretuneluje cez stenu. Elektron vie byt naraz na viacerych miestach, clovek nie.
A to do toho este nie je zamontovana gravitacia.
|
|
Re: hmota - pokračovanie
Od: elektrikár
|
Pridané:
4.12.2014 10:00
Neviem o tom že by elektrón mohol byť naraz na viacerých mistach? Nejaký dôkaz by nebol? Je to logický nezmysel.
|
|
Re: hmota - pokračovanie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.12.2014 8:20
"Svetlo nemôže byť tvorené kúskami hmoty". V tomto ponimani nie. Preto mame nase umele rozdelenie na hmotu tvorenu fermionmi s nenulovym spinom a polia/interakcie/prenasane energii cize bozony s nulovym spinom.
|
|
Re: hmota - pokračovanie
Od: elektrikár
|
Pridané:
4.12.2014 10:06
Asi stále nechápeš že všetka hmota je tvorená 3 poliami. Tieto polia majú podobné a zároveň odlišné vlastnosti, niekedy môžu rotovať, pre každé pole platia iné fyzikálne zákony a konštanty, a fyzikálne zákony pre všetky polia určuje pole s najväčšou hustotou v danom mieste. ... To všetko umožnilo vytvoriť zložité štruktúry a zákonitosti už na úrovni atómu. Možno dlho pozorovať vesmír alebo atómy, možno nazbierať kopa dát, ale bez poznania týchto 3 polí nemožno pochopiť fungovanie hmoty.
|
|
na zaciatok
Od: dfthtdffx
|
Pridané:
2.12.2014 13:55
by mohli prestat vsetci fajcit a zrat tie nechutne gebuziny servirovane v jedalnach, ked uz im tak ide o zdravie....
|
|
Re: na zaciatok
Od: rkdksks
|
Pridané:
2.12.2014 14:08
Ty mentos, vsetko sa neda len tak, ale treba obmedzit to, co ide. Ty si ten typ cloveka co si povie ze ked skodi jedno, mozem aj druhe, tretie, znesiem aj desiate. To je take jebnute, vies to?
|
|
Re: na zaciatok
Od reg.: roob_
|
Pridané:
2.12.2014 14:25
nie. On hovori, ze wifi ked ti zo zivota odoberie 5 dni zivota, tak cigarety 5 rokov. Preto nema vobec zmysel sa s wifi zaoberat, radsej prestan fajcit.
|
|
Re: na zaciatok
Od: reg.: noob
|
Pridané:
2.12.2014 14:36
a rovno aj trtkat, lebo ti aids zaspieva: "so mnou nikdy nezostarnes" :)
|
|
Re: na zaciatok
Od: srdfazd
|
Pridané:
2.12.2014 14:47
presne
|
|
Re: na zaciatok
Od: rozne hity
|
Pridané:
2.12.2014 14:50
Nie, to vobec nehovori. U teba typicke ze nechapes o co ide.
|
|
Re: na zaciatok
Od: 456456
|
Pridané:
2.12.2014 15:32
praveze to pochopil spravne, to len fajciari nechcu pochopit.
|
|
Re: na zaciatok
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.12.2014 16:13
uspesne som fajcit prestal. ale wifi mi nikto nevezme :)
|
|
Re: na zaciatok
Od: wifológ juro
|
Pridané:
2.12.2014 18:21
Si ho nechaj!
|
|
Re: na zaciatok
Od: blueee
|
Pridané:
2.12.2014 18:37
leda tak kokoty!
|
|
V pripade, ze niekoho dopad Wifi ziarenia zaujima
Od: Lekno
|
Pridané:
2.12.2014 14:47
www.youtube.com/watch?v=aBwBjYJ_lW4
|
|
Nevidim problem s wifi
Od: Jan kinčeš
|
Pridané:
2.12.2014 16:02
Podla mňa na tom že tam dajú zopár wifi ap to newa. Ak sa budú žiaci učiť tak v poho. Ináč pekne choré mozgy. ;(
|
|
Re: Nevidim problem s wifi
Od: človek5e6
|
Pridané:
2.12.2014 22:11
WIFI práveže vadí, pretože bude neustále vyžarovať kvôli zahltenému internetu. WIFI spôsobuje zdravotné ťažkosti. Potom pôjdete k doktorovi a on vám na to dá antibiotiká a očkovanie. Blbcom sa nedá pomôcť.
Ľuďom ktorí pretláčajú mikrovlnné technológie do škôl, kde musia naše deti povinne sedieť, by som dolámal ruky. Svine jedne.
|
|
zbytočne veľké výkony WIFI
Od: človek5e6
|
Pridané:
2.12.2014 22:43
Pred 20 rokmi bola úroveň elektromagnetického žiarenia 1.000x menšia ako dnes. Boli aj prísnejšie hygienické normy. Už vtedy mala armáda komunikačné zariadenia pracujúce pod účovňou šumu, tedy fungovali s podstatne nižším výkonom. Súčasné mikrovlnné technológie nepotrebujú tak veľké výkony na kvalitné spojenie, ale na ožarovanie ľudí.
|
|
Re: zbytočne veľké výkony WIFI
Od reg.: roob_
|
Pridané:
2.12.2014 23:10
pred 20 rokmi sa z litra kravskeho mlieka vyrobilo 0,5l mlieka, 300g smotany a 200g masla. Dnes sa z litra kravskeho mlieka vyrobi liter mlieka, 2 deci smotany, 200g masla 4 jogurty. To ta netrapi?
|
|
Re: zbytočne veľké výkony WIFI
Od: človek5e6
|
Pridané:
2.12.2014 23:18
Netrápi ma to, som vegan. Vlastne trápi, dajte kravám slobodu!
|