neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Sharp vyvinul 4.1" displej s rozlíšením 2560 x 1600

Značky: displejLCD

DSL.sk, 12.11.2014


Japonská spoločnosť Sharp vyvinula displej len s uhlopriečkou 4.1", ktorý má rozlíšenie až 2650 x 1600 pixelov. Hustota obrazových bodov displeja tak dosahuje až 736 ppi.

O vyvinutí nového displeja informuje japonský Tech-On.

LCD displej je technológie IGZO, Indium Gallium Zinc Oxide. Pri technológii IGZO je u tranzistorov ovládajúcich jednotlivé obrazové body displeja namiesto kremíka použitý polovodič oxid india, gália a zinku.

Tento má vyššiu mobilitu elektrónov a umožňuje využívať výrazne menšie tranzistory s vyššou priepustnosťou svetla, vďaka čomu je možné dosiahnuť vyššie rozlíšenie a nižšiu spotrebu.

Hustota obrazových bodov 736 ppi umožní vyrobiť displej s rozlíšením 4K, 3840 x 2160, s uhlopriečkou cca 6", použiteľný tak vo väčších smartfónoch respektíve tabletofónoch. Sharp zároveň pre japonské média potvrdil zámer mobilné 4K displeje vyrábať.


4.1" LCD IGZO od Sharp s rozlíšením 2560 x 1600 (foto: Sharp / Tech-On)



Mobilný 4K displej podľa informácií Phone Arena vyvíja aj Samsung. Tento má byť technológie Super AMOLED, má mať 5.9" a hustotu obrazových bodov 746 ppi.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

:)

a na (15.6") notebookoch stale vyhrava 1366x768
Odpovedať Známka: 9.7 Hodnotiť:
 

Tak za toto mozes vdacit Microsoftu, kde si kedysi strasne davno povedali, ze 96 ppi bude vsetkym stacit :D A preto maju vsetky aplikacie postavene nad WinAPI so skalovanim problem.

Vzdy ma toto pobavi, ked si spustim virtualizovany windows na retine v osx :D
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

priznajme si že až tak strašne ďaleko od pravdy neboli.. na 1366x768 15.6" je to 100ppi čo podľa mňa stačí.. Tie 13" 2800x1600 monitory sú na smiech.. už vidím 50 ročného manažéra ako si ho kupuje (nie som ďaleko od pravdy, takí často chodia na BMW r.5, kupujú si drahé a kvalitné veci)
z týchto 20K 1" displejov mi je na grcanie.. podobne ako z mobilných 4GHz centumcore procesorov (a tiež 2Ah batérií).
Občas si myslím, že by sa ten vývoj mohol zastaviť - ale to by potom ten náš kapitalistický svet asi vybuchol.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

jasne.. už som sa tu minule rozčuľoval..
podla najväčších expertov:
-nikto nikdy nebude potrebovať viac než 640KB RAM
-načo je komu na mobile viac než 256 farieb...
-a vôbec.. načo je komu na mobile viac než 128x128 pixel-ov
je mi z "Vás" na grcku.. ľudí čo si kupujú TV s uhlopriečkou 100 palcov, a rozplývajú sa nad krásnym obrazom vo FullHD....
a pritom mne idú jednotlivé pixel-i vypichnúť oko..
"Kúp si kalkulačku a vráť sa do hrobu.."
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pozri ja Ťa chápem.. ale ako mne na tom notebooku fakt stačí 1366x768 a viem že existuje aj oveľa vyššie rozlíšenie ale jednoducho mi to netreba..
a hlavne si myslím že netreba takú technológiu ktorú oko nerozpozná..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nerozumiem, aky ma zmysel mat na 6" displayi 4K rozlisenie, ked volnym okom nieje clovek schopny zozlisit najmensi pixel uz pri 300ppi... Pride mi to, ze sa len predbiehaju. Viac pruzkov viac adidas.
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

ma to silny marketingovy zmysel.. ten najdolezitejsi
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Kolkokrat este treba ludom pripomenut Oculus Rift a podobne zariadenia?
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Veru, Occulus Rift, hladaciky vo fotoaparatoch a tym to cele konci :)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

aby bolo renderovanie narocnejsie, tzn potreboval si vykonnejsiu grafiku/cpu a stale dookola. snad neostaneme pri plynulom hd ked mozme mat sekajuce 4k :D
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

praveze tym ze to bude sekat ako krava vidim len pozitivum za pol roka sa zacnu predbiehat kto da kolko HZ na 4k ... cize v konecnom dosledku sa tym len plati vyvoj pre pouzitelne produkty
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aj tak si vsetci stiahnu divX :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Urcite si nechapal ani preco maju telefony 6" display, ani naco je Full HD na telefone, ani preco maju pocitace viac ako 640 kB Pamete, kedze tolko musi kazdemu stacit, ze? :) Je to proste vyvoj a ten nezastavis.
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

Konkretne toto nie je vyvoj, ale marketingovy dementizmu v style cim viac tym lespie. Detto napr. refreshe LCD panelov. Staré CRT kysne mali 50 Hz (preto zblízka nepríjemne blikali). Ba čo naviac, prekresľujú sa len obriadky. Teda raz párne a potom nepárne. Celý obraz sa prekreslil až za 1/25 sekundy, teda defacto ako keby bola obnovovacia frekvencia obrazu 25 Hz, čo je nie je celkom pravda. So subjektívneho hľadiska ako to človek vníma, nebolo to plnohodnotných 50 Hz, ale ani iba 25 Hz. Dnes sme v digitalnom eteri stale tam: 25i (prekladane). Pri vzniku plochych TV (LCD, plazma) bola snaha toto vysperkovat, ale treba pripomenut, že obnovovacie frekvencie majú rôzny zmysel pre rôzne technologie, napr. 400 Hz pri plazme je ekvivalentom asi 100 Hz pri LCD.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

V zásade už 100 Hz pre LCD je veľmi dobre pozerateľné, iste oveľa lepšie ako staré kysňové 50 Hz CRT TV. Staci sa pozriet na obnovovaciu frekvecnciu nasich LCD monitorov (pokial nemam ultra-brutal-mega-profi monitor). Co nevidim? Aha 59 alebo 60 Hz. Uz o 100 Hz LCD TV sa viedli vtipy, ze 100 Hz LCD TV ja taky, kde sa na obrazovku zmesti az 100 hercov (ci komparzistov). Chybu však človek nespraví ani s 200 Hz LCD TV. AVSAK čokoľvek vyššie stráca zmysel (400, 600, 800, 1000, 1200 Hz pri LCD sú úplné blbosti), keďže sa vždy jedná len o softvérovú úpravu plynulosti obrazu (vkladanie chýbajúcich extrémne rýchlo a efektívne matematicky dopočítaných snímok.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A stare CRT monitory? Tam bolo ozaj treba aspon 80 Hz, idelane aj 85-90 Hz, aby to neprijemne neblikalo. 100 Hz bol bozi raj. Pod 80 Hz (75-72 Hz) uz obraz neprijemne blikal, ale 90 Hz bolo na CRT uuuuuuuuplne v pohode.

Ale refreše v style 1000 Hz? Choroba najhrubsieho zrna.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to je jak motor z audi a8 v skodovke
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ach nostalgický Hansol CRT 17tka, 1024x768 (90 Hz) alebo 1152x864 (85 Hz) clovece nezlob se a vyber si (z tychto dvoch zmysluplnych, lebo ostatne nastavenia maju bud nezmyselne rozlisenia, alebo nezmyselne refrese).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napr. pre 50 fps zobrazovaných na 200 Hz, potrebujem dopočítať 3 zo 4 snímok. Inak tych 200 Hz nema absolutne ziadny zmysel, lebo 3 refreshe za sebou by obsahovali presne tu iste. Možno to v špecifických prípadoch pomôže v porovnaní so suchými 50 Hz, ale umelé dopočítavanie nie je zďaleka všemocné. Ani si len nepredstavujem, že 15/16 snímok je pri 800 Hz umelo dopočítaných, co potom pri 1000 Hz a 1200 Hz LCD. Marketingova choroba najhrubsieho zrna hodna blazninca. Osobne mam 200 Hz LCD TV a tuto "ficuru" nepouzivam, sledujem na konzervativnom refresi 100 Hz, pretoze sa mi zda, ze pri tych 200 Hz je to horsie.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

to povedala apple, aby predala svoj retina display.

spravna hodnota je okolo 500-600 ppi, inak by si nebol schopny napr. zbadat vlas v polievke.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ďalší úplný tupec...
Keď vo vzduchu poletuje pavučina,
a na dva metre od teba ju vidíš lesknúť sa vo vzduch..
a táto pavučina má hrúbku jednej stotiny milimetra..
Tak aké rozlíšenie si schopný vnímať????
nehladiac na to že mobil ma pol metra od seba (ak nie len štvrť)..
vieš komu môžu všetci tebe podobný také drísty rozprávať ...
ÁNO .. takému čo slamu žerie .. teda to môžete rozprávať len svojim príbuzným!!!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tak, tak.
alebo, keby panko chceli, mozu si vytlacit na tlaciarni obrazok na 300 a 600 dpi. ak medzi nimi neuvidia rozdiel, mal by ist navstivit ocneho :o)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ludske oko ma 576 MPix.. neviem ci sa pomocou toho da presne vypocitat DPI, ale mozte to skusit... bude to asi viac ako 300 :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

citlivost oka = reakcia na zmenu podnetu v mriezke; z tabuliek = 1.7, co zodpoveda .6 arcmin na par bodov/2 == .3 arcmin na bod.

pr: moj monitor vzdialeny na cca pol metra odo mna, rozmery na monitor s uhlorieckou 24" = 20x13 palcov.

zoberem len horizontalny riadok, lebo som lenivy.

seknem zorne pole na dvoje, mam dva rovnake pravouhle trojuholniky. vyratam si pozorovaci uhol pri oku:
arctg(11/20) == 28,8 stupnov x2 = cca 58 stupnov;

dosadim rozlisko z prveho odstavca
57x60/.3 == 11.6K px

podelim pixely dlzkou riadka
11600/ 20" == 580 ppi
a dostanem spravne rozlisko, pri ktorom som schopny rozoznat jednotlive pixely :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

kokot som?

22x13"
coz spat na ppi robi okolo 530 ppi.

prepac, bol som najebany :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

tam je tak vela pixelov, ze by som mal strach ze ma to zje zaziva
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

:D haha
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

radsej keby sa zamerali na hodnovernost farieb a obnovovaciu frekvenciu...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pan ma CRT v mobile?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

to ze je to mobil neznamena ze mas byt odkazany na divne kriklave farby a obnovovacia frekvencia bola myslena skor vseobecne, sharp totiz akosi nevyraba len mobilne displeje...
a problem farieb je takisto aj na PC monitoroch, kde uz taktiez pretlacaju vyssie rozlisenie, ale farby su vacsinou stale 6-bitove a monitory nad 60HZ skoro nezohnatelne (su vobec nejake >60HZ ktore nie su TN?)
Odpovedať Hodnotiť:
 

no vies, zlepsit farby je o dost zlozitejsi problem ako rozlisenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pan ma mozno aj CTcko v mobile
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tiež 3x predražené ??
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A prečo by to robili?
Veď foťáky sú len o MPx, to že je tam nejaká "plexisková" optika už nerieši nikto.
Toto máš to isté: Čím väčšie rozlíšenie, tým si "väčší pán" nejaké farby a frekvencie nie sú argumenty, ktoré predávajú.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár