|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dojazd
Od: sdgysg
|
Pridané:
10.10.2014 13:18
A dojazd?
|
|
Re: dojazd
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
10.10.2014 13:21
Dojazd pre jednotlivé modely môžete nájsť na http://www.teslamotors.com/models/design
|
|
Re: dojazd
Od: kalkulacka 365
|
Pridané:
12.10.2014 8:34
a o tomto nenapise redakcia clanok?
http://www.vw.sk/modely/e-golf/vlastnosti
dojazd sice nema 400km ale z nuly na sto za 4,2 nie je zly udaj. a cena 35'000 za auto ktore vie samo zaparkovat nie zle.
|
|
Re: dojazd
Od: Tup
|
Pridané:
12.10.2014 8:52
1. je to technologická stránka, nie stránka o autách. Dojazd 400km na elektrinu je posúvanie tech. hraníc, samojazdenie na diaľnici tiež, tak isto ako elektromobil so zrýchlením 3,2 sekundy a 4x4 a zároveň zvýšeným dojazdom, takýto skok sa v benzínovom priemysle zvyčajne nevidí. Na rok Golfe toho inovatívneho veľa nie je a ani použiteľného
2. ten golf má celkom obmedzujúci dojazd: keď auto bude mať 4 roky a bude zima, je možné, že to bude len cca 100km. To v niektorých dňoch nepokryje ani bežné denné jazdenie
3. nabíjanie je pri cestovaní na dlhé vzdialenosti pomalé: nejakých 100km za pol hodiny je tuším najrýchlejšie. To sa nedá porovnať s Teslou, ktorá sa dobije 250km za pol hodiny. Je kúsok rozdiel stáť každú hodinu na nabíjačke (a každú hodinu ku nej odbáčať), ako každé 2,5 hodiny. 30% času strávených nabíjaním vs 15% (z toho možno 8% by si sa zastavil tak či tak, na jedlo/wc a podobne)
|
|
Re: dojazd
Od: kalkulacka 365
|
Pridané:
13.10.2014 22:54
ja o voze a
ty o koze
|
|
Re: dojazd
Od: zaasasaz
|
Pridané:
10.10.2014 13:22
zvysil sa iba o 10 mil, takze celkovo ~440km
|
|
Re: dojazd
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.10.2014 14:41
a to tych geniov nenapadlo, ze ked su tam teda 2 motory, tak by to mohlo mat eco mod na pohon len jednym - tym slabsim? 60D by tak mohla mat teoreticky 2nasobny dojaz pri max zatazi...
|
|
Re: dojazd
Od: 82485
|
Pridané:
10.10.2014 15:09
prečítaj si ešte raz čo si napísal a zamysli sa
|
|
Re: dojazd
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.10.2014 21:28
co som napisal? to, ze ked z baterie odoberam polovicny vykon, tak bude mat 2x dlhsiu vydrz?
|
|
Re: dojazd
Od: 82485
|
Pridané:
10.10.2014 21:44
keby tam dali trebárs motor z autíčka na diaľkové ovládanie tak bude mať 1000x dlhšiu výdrž
|
|
Re: dojazd
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.10.2014 21:57
ked das na baterku 60W ziarovku alebo 2x60W ziarovku budu svietit rovnako dlho?
|
|
Re: dojazd
Od: 82485
|
Pridané:
10.10.2014 22:14
nechápeš že aj keby to auto malo 4 motory a každý s maximálnym výkonom 1000 kW tak keď zanedbáme straty a hmotnosť tých motorov, bude stále potrebovať na svoj pohon rovnaké množstvo energie?
|
|
Re: dojazd
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.10.2014 22:18
nie, lebo budes mat inu dynamiku jazdy, preto tam mas tie stovky kW, nie preto aby si siel 90 priamociarou rychlostou. Aj 5 litrove 1500kg ferrari ma rovnaku spotrebu = mnozstvo energie ako moja fabia?
|
|
Re: dojazd
Od: Preklep
|
Pridané:
10.10.2014 22:30
Nie... Efektivita bude priblizne rovnaka.
Aj kebyze tam mas len 20 kW motor, dojazd by sa nijako dramaticky nezvysil.
Dynamika jazdy je zavisla od softwareoveho nastavenia... Mozes ju bezproblemovo regulovat aj na vykonnych motoroch.
|
|
Re: dojazd
Od: XMen
|
Pridané:
10.10.2014 22:37
Prosim ta ty si mal co z fyziky? Vykon motoru nema nic spolocne s energiou, teda aspon nie co si myslis. Je jedno ako vykonny mas motor. Aj tvoja fabia minie rovnaku energiu ako to ferrari, jediny rozdiel bude, ze to ferrari ma vacsie straty koli odporu a tym aj vacsiu jalovu spotrebu. U elektromotorov je to ale ine. Tie maju podobnu ucinnost jediny rozdiel moze byt hmotnost. Cize vysledok je, ze s o 50% slabsim motorom nebudes mat 2x dojazd.
|
|
Re: dojazd
Od: 82485
|
Pridané:
10.10.2014 22:38
čím vyšší výkon máš tým kratšie budeš akcelerovať. Nebavme sa o rozdielnych rýchlostiach pretože vtedy je už vyšší odpor vzduchu a rastie s druhou mocninou rýchlosti, a samozrejme na cestách existujú aj rýchlostné limity. To 5 litrové ferari má oveľa väčší motor, viac piestov, ťažšie piesty, ojnice tzn. vyššie trenie, väčšia zotrvačnosť, keďže piesty a ojnice nejdú priamočiaro ale menia svoj smer aj niekoľko tisíc krát za minútu. Mohutnejšia prevodovka, viac oleja, väčšie ložiská, všetko sú to straty, ktoré sa spočítajú. Elektromotor je ale iný prípad, v ňom straty nerastú až tak drasticky a hlavne dokáže rekuperovať.
|
|
Re: dojazd
Od: Tup
|
Pridané:
10.10.2014 15:37
to nie je benzínový motor, efektivita je skvelá aj pri súčasnom motore :)
okrem toho, 60D a 85D majú 2 slabšie motory a P85D má, aj napriek obom väčším motorom, rovnaký dojazd ako 85D. Čiže veľkosť motora má minimálny vplyv na dojazd
|
|
Re: dojazd
Od: siirii
|
Pridané:
10.10.2014 15:40
Naozaj si myslíš, že ľudia, ktorí vyrobia hentaké auto sú retardovaní? Milujem DSL.sk expertov...
|
|
Re: dojazd
Od: prdlajs
|
Pridané:
10.10.2014 17:45
A my "milujeme" takych expertov ako ty, ktory vypina mozog, ked mu niekto povie, ze to povedal XY z takej a takej dolezitej firmy, a tym padom je zakazane co i len uvazovat o inom. Take to tu bolo za totality.
|
|
Re: dojazd
Od: siirii
|
Pridané:
11.10.2014 12:58
Prepáč, máš pravdu a vďaka tomu som prišiel na prelomovú myšlienku. Ak tam nedajú žiaden motor, tak to bude mať dojazd nekonečno!
|
|
Re: dojazd
Od reg.: Malcolm Reynolds
|
Pridané:
10.10.2014 16:23
Nehnevaj sa clovek, ale absolutne netusis ako funguju elektromotory.
|
|
Re: dojazd
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.10.2014 21:26
ako funguju? tak, ze keby tam dali 100kW motor, tak by to nemalo vacsi dojazd? A vsimol si si, ze tam pisem maximalny vykon, lebo ani srnky to nespocitaju pri "priemernom vykone" ?
|
|
Re: dojazd
Od: 82485
|
Pridané:
10.10.2014 22:08
maximálny výkon je pri určovaní spotreby irelevantný, keby si stále využíval max. výkon tak 50 kW felícia by zožrala svoju plnú nádrž tak za 2 hodiny. A napríklad Bugatti Veyron s výkonom 736 kW vychľastá nádrž za 16 minút. Počítané pri účinnosti 30%, čo je ešte optimistické číslo.
|
|
Re: dojazd
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.10.2014 22:32
a teraz je otazka, ci by dalej dosla ta felicia alebo veyron (na rovnake mnozstvo paliva). Ja by som povedal, ze felicia.
|
|
Re: dojazd
Od: XMen
|
Pridané:
10.10.2014 22:45
Ano lenze dojazd by nebol vyrazne iny. Veyron by energiu stratil na stratach v odpore v motore, v hrubsich pneu a aerodynamickom odpore v zavislosti od rychlosti. Aj ked ma felda vykon asi len 5% jej dojazd by na 1 liter nebol 20x vacsi.
|
|
Re: dojazd
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.10.2014 22:59
tak to je jasne ze nebol, tam nemoze byt priama umera. Veyron ma priemernu papierovu spotrebu 24 litrov, co je tak 4x viac ako benzinova felicia. Keby vybrali motor a dali tam ten z felicie, tak by to malo rovnakych 24 litrov? Keby dali do felicie motor z veyronu, tak by mala rovnakych 6?
cirkular s 5kW motorom spotrebuje na spilenie kubika dreva rovnako ako cirkular s 2kW motorom?
|
|
Re: dojazd
Od: 82485
|
Pridané:
10.10.2014 23:31
Ak máš rovnaký cirkulár tak či dáš do neho 5kW motor alebo 2kW spotreba bude cca rovnaká. Záleží však či je ten cirkulár dimenzovaný na 5kW alebo na 2kW, ak na 5 tak s poddimenzovaným motorom sa ti bude zasekávať, klesať otáčky, dlhšie bude trvať prepílenie a možno ho aj vypáliš. Ak na 2kW a dáš do neho predimenzovaný motor tak ti to pôjde ako po masle akurát bude vyšší jalový výkon a straty
|
|
Re: dojazd
Od: pozri
|
Pridané:
11.10.2014 0:22
Pozri si spotrebu napr. 2. l motora VW v výkonom 125KW a 100KW, možno to pochopíš.
|
|
Re: dojazd
Od: XMen
|
Pridané:
11.10.2014 1:38
Lenze veyron ma iny energeticky vydaj resp. straty. Ved taka felda na 1. prevodovom stupni moze mat spotrebu aj 50l/100km cize viac ako tvoj priklad s veyronom. Keby sme zanedbali vsetky mozne straty tak na 1l benzinu bude mat veyron rovnaky dojazd ako felda a to aj ked si navzajom vymenia motory.
Priklad s cirkularom je spravny. Oba motory budu mat podobnu spotrebu aj ked s tym slabsim budes pilit to iste drevo dlhsie. Vo vysledku budes mat rovnaku spotrebu (neratam straty).
|
|
Re: dojazd
Od: spotreba
|
Pridané:
11.10.2014 20:46
Ono je to tak napr. aj so zdrojom na PC.
To, že má 500W a taký istý PC 700W zdroj neznameá, že ten druhý bude výkonnejší. kapito? ... :)
|
|
Re: dojazd
Od: siirii
|
Pridané:
12.10.2014 11:59
Dokonca ten 700W bude mať nižšiu spotrebu (ak sú rovnakej triedy).
|
|
Re: dojazd
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.10.2014 12:51
to sa neda takto kategoricky vyhlasit... Cim nizsia by bola spotreba toho PC, cize blizila sa nule, tym nizsia by bola spotreba toho s 500W zdrojom. Naopak, cim viac by sa to blizilo k 500W tym nizsia by bola spotreba toho s tym 700W zdrojom. Kde sa to vyrovna zalezi od konkretnych zdrojov a ich hodnot... bude to niekde medzi 250W a 350W.
|
|
Re: dojazd
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.10.2014 12:54
notebook s procesorom TDP 100W pojde na bateriu kratsie ako notebook s procesorom TDP 50W. Za istych podmienok polovicu. Ano ci nie?
|
|
Re: dojazd
Od: XMen
|
Pridané:
12.10.2014 22:44
Chlapce pleties tu piate cez dieviate. TPD je o spotrebe vo forme tepelnych strat a nie o vykone vs spotreba. CPU s TPD 100W bude mat pravdepodobne uplne iny vypoctovy vykon ako nb s CPU 50W (aj preto su desktopove CPU o nieco vykonnejsie nez rovnake notebookove, kedze tam nejde tolko o spotrebu).
Tato diskusia s tebou nema zmysel. Nastuduj si najskor zakladnu fyziku inak je zbytocne dalej diskutovat.
|
|
Re: dojazd
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.10.2014 23:01
ale nie ja tvrdim, ze hociaky motor tam das spotreba bude rovnaka... Zakladna fyzika je, ze 50W ziarovka svieti hodinu a 100W pol hodinu.
|
|
Re: dojazd
Od: siirii
|
Pridané:
13.10.2014 8:21
Skúsim to takto:
Jeden 400 kW motor bude mať príkon x W na udržanie auta na rýchlosti 90 km/h.
Dva 400 kW motory na každej náprave budú mať každý príkon cca x/2 W na udržanie toho istého auta na rýchlosti 90 km/h, spolu opäť x W.
Neviem či naozaj neovládaš fundamentálne základy fyziky, alebo o čo tu ide, ale uvedom si konečne, že maximálny výkon motorov, ani ich počet, nehrá pri dojazde žiadnu rolu.
|
|
Re: dojazd
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.10.2014 13:48
Ale hrá...
Budú ťažšie a tak sa celkový dojazd zníži.
|
|
Re: dojazd
Od: siiriii
|
Pridané:
14.10.2014 8:13
To vôbec nemusí byť pravda.
|
|
Re: dojazd
Od: Hulmiho Ukolen
|
Pridané:
10.10.2014 13:23
20Km predlzovacka je v cene vozidla...
|
|
Re: dojazd
Od: lolo21
|
Pridané:
10.10.2014 13:28
ne<>cuj ked nevies
|
|
Re: dojazd
Od: bro
|
Pridané:
10.10.2014 13:32
Správaj sa slušne
|
|
Re: dojazd
Od: quix_
|
Pridané:
10.10.2014 13:53
spapaj si susne?
|
|
Re: dojazd
Od: sdgysg
|
Pridané:
10.10.2014 13:24
Uz mat len peniaze :D
|
|
Re: dojazd
Od: prdlajs
|
Pridané:
10.10.2014 17:47
Vreckove od maminy este nedoslo?
|
|
Re: dojazd
Od: ........,,,,,.
|
Pridané:
10.10.2014 15:27
a co dojazd v zime (teda aj s kurenim) ?
|
|
Re: dojazd
Od: Tup
|
Pridané:
10.10.2014 15:38
keď ti zo 480km stiahne na 400km, nie je to žiadna katastrofa :)
|
|
Re: dojazd
Od: sdgysg
|
Pridané:
10.10.2014 16:10
Skor ma zaujima ci to ma ohrev baterie.
|
|
Re: dojazd
Od reg.: Malcolm Reynolds
|
Pridané:
10.10.2014 16:24
Samozrejme ze ano. Okrem ineho.
|
|
Re: dojazd
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
10.10.2014 18:40
vlozis ju pod suknu ked ti vychladne
|
|
tesla
Od: XMen
|
Pridané:
10.10.2014 13:37
Teslu sledujem uz nejaku dobu, skoda len ze nemam nakupene akcie. Tam kde iny len kecaju tak tesla uvadza. Kazdopadne tesim sa uz na rok 2017.
|
|
Re: tesla
Od: Kolozvarska kapusta
|
Pridané:
10.10.2014 15:09
Ja sa tesim na rok 2048.
|
|
Re: tesla
Od: aaabicykel praha
|
Pridané:
10.10.2014 19:39
Aw yiss. Half life 3
|
|
Re: tesla
Od: 4861
|
Pridané:
11.10.2014 12:53
Pán je optimista
|
|
Re: tesla
Od: XMen
|
Pridané:
10.10.2014 22:21
Mas nejake info ohladom tesly ci len tak hadzes datum?
|
|
som sam?
Od: problem
|
Pridané:
10.10.2014 14:12
Som sam co ma pocit, ze udavanie vykonu elektromotora v konskych silach je tak trochu scestne?
|
|
Re: som sam?
Od: vkr
|
Pridané:
10.10.2014 14:24
A vykon spalovacieho motora v konskych silach nie je scestne?
Aj v minulosti aj teraz sa to bude pouzivat pretoze je to v motorizme zauzivane
|
|
Re: som sam?
Od: Wil
|
Pridané:
10.10.2014 15:37
100kW = 136 koní. Aj keď nieje to tak úplne, lebo koň (zviera) môže krátkodobo vyvinúť silu aj 8 koní :D (tak som kdesi počul)
|
|
Re: som sam?
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
10.10.2014 18:43
co tam po konoch, priemerny pracujuci slovak vo fabrike za 300e niekedy vyvija silu 8 volov aj dlhodobo
|
|
Re: som sam?
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
10.10.2014 20:53
Lebo stroj čo by prekladal šrobky z pásu na pás by bol drahší..bohužiaľ
|
|
Re: som sam?
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
10.10.2014 22:59
zapocitame cenu materialu a zdrojov na vyrobu robota, elektriny, udrzbu, socialne naklady na nezamestnaneho tak ano.
nakoniec, aby to mal aj kto kupit ak budu vsetci bez prace...
|
|
Re: som sam?
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
10.10.2014 23:05
zabudol som na ekologiu but who cares... cloveka s 300e , si myslim, ze ekologia najmemej trapi
|
|
Re: som sam?
Od reg.: t€rist
|
Pridané:
10.10.2014 21:47
priemerný nepracujúci invalidný cigáň má dôchodok 600€ a smeje sa na voloch, čo makajú za tri stovky ako kone
|
|
Re: som sam?
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
10.10.2014 23:01
priemerneho neprac.cigana tu o 5-10rokov takymto tempom tiez nic dobre necaka...
|
|
Re: som sam?
Od reg.: martin336
|
Pridané:
10.10.2014 14:24
mne to nepríde ako zlý nápad. Prečo myslíš, že to nie je vhodne?
|
|
Re: som sam?
Od: Problem
|
Pridané:
10.10.2014 14:32
Lebo som elektrikar a udavanie vykonu akehokolvek elektromotora v hp mi pride neprirodzene. Ale nakolko je parameter v hp vyssie cislo ako v kW a v Amerike plati, ze "bigger is better", tak je jedno co si myslim, aj tak si to budo oznacovat po svojom.
A co sa tyka automobilov v Europe, tak primarne sa oznacuje vykon agregatov v kW, aj ked pre zauzivanost a zotrvacnost (a najmä Ameriku) tu mame aj vykon v konoch.
|
|
Re: som sam?
Od reg.: martin336
|
Pridané:
10.10.2014 15:12
pravda, ocenil by som keby sa výkon všeobecne udával v metrických jednotkách ... ale kone jednoducho znejú lepšie (priemerný človek pri kúpe auta tak či tak nevie, čo to vlastne presne znamená)
|
|
Re: som sam?
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
10.10.2014 18:48
podstatne je, ze sa to presne prepocitava.
mimochodom uvadzanie vykonu v HP nie ne amerika ani marketing, odvodilo sa to z poctu konov,ktore boli potrebne na potiahnutie kedysi prvej lokomotivy. statistikou sa potom vyrobila bulharska konstanta na prepocet kW na HP
|
|
Re: som sam?
Od: problem
|
Pridané:
10.10.2014 19:35
Historku ako sa "odvodila" jednotka HP mas poriadne popletenu, prestuduj si napriklad Wikipediu.
A pre ostatnych:
With the implementation of the EU Directive 80/181/EEC on January 1, 2010, the use of horsepower in the EU is permitted only as a supplementary unit.
|
|
Re: som sam?
Od: hrrr
|
Pridané:
11.10.2014 20:27
Ono podstatnejšie než historka je fakt že kone sú naozaj bulharská konštanta keďže americké kone nie sú úplne totožné s koňmi európskymi...
|
|
Re: som sam?
Od: ...
|
Pridané:
12.10.2014 16:03
a uz vobec nie so slovenskymi volami.
|
|
Re: som sam?
Od: RIKK
|
Pridané:
10.10.2014 15:19
uhlopriecka monitora v inchoch ti neprekaza?
ja som elektrotechnik a hp pri autach mi pridu prirodzenejsie, horsie by to bolo udavat vykon mixera v hp, aj ked aj to sa da prepocitat :-)
|
|
Re: som sam?
Od: stoneage
|
Pridané:
10.10.2014 15:26
vsetko normalizovat na dBm a hovoto
|
|
Re: som sam?
Od: RIKK
|
Pridané:
10.10.2014 16:18
decibel na meter pri vykone motora? :)
|
|
Re: som sam?
Od reg.: Malcolm Reynolds
|
Pridané:
10.10.2014 16:25
to "m" v dBm nema nic s metrami.
|
|
Re: som sam?
Od: RIKK
|
Pridané:
10.10.2014 18:18
Myslim ze nech by som akokolvek odpovedal tak ma tu komunita utlce pod ciernu zem, tak len tolko ze mi to prislo usmevne.
|
|
Re: som sam?
Od: 82485
|
Pridané:
10.10.2014 16:50
len pekne nechajme logaritmickú stupnicu tam kde má zmysel
|
|
Re: som sam?
Od: jasones
|
Pridané:
10.10.2014 19:08
dneska nam prisiel mixer a ma 2.5 kona. Vykon v kW uvedeny nieje
|
|
Re: som sam?
Od: problem
|
Pridané:
10.10.2014 19:46
Urcite vies, ze vykon elektromotora vypocitas vynasobenim prudu a napätia, pricom vysledok nebude v konoch. Aby si ho dostal v konskych silach, musis kW vynasobit x 1,36 a dostanes metricke konske sily. Alebo to vynasobis x 1,341 a dostanes mechanicke konske sily. Alebo to vynasobis x 1,34 a dostanes elektricke konske sily. Ake jednoduche...
A to je uplne iny pripad ako uhlopriecky monitorov, ktore sa robia po palcovych skokoch podobne ako rury, ktore sa stale robia ako pol, tristvrte a cele colky.
|
|
Re: som sam?
Od reg.: Twixie
|
Pridané:
10.10.2014 20:12
A ty by si mohol vedieť, že vynásobením napätia a prúdu nedostaneš výkon, ale príkon a aj to len zdanlivý príkon, ktorý sa udáva vo VA (voltampéroch). Pri jednosmerných motoroch je tento príkon rovný činnému príkonu, teda VA==W. No pri striedavých motoroch nám do toho vstupuje ešte aj účinník (cos fí), ktorým tento príkon vynásobíme a dostaneme činný príkon. Teda U*I*cos fí=P .
Predpokladám však, že v tejto Tesle bude niečo na princíp bezkomutátorového jednosmerného motora, čo je vlastne trojfázový (väčšinou) striedavý motor s rotorom s permanentným magnetom, ktorého statorové vinutia sú budené pulzným jednosmerným napätím.
Ale to je aj tak v podstate jedno, pretože vy riešite mixér.
|
|
Re: som sam?
Od: 42AF8DE
|
Pridané:
12.10.2014 1:51
A ty si si mohol vsimnut ze on nepisal epxlicitne o nasobeni ef. hodnot, jeho prispevok sa vztahuje aj na nasobenie fazorov. Ale gratulujem, "vykostil" si ho.
|
|
Re: som sam?
Od: jancis
|
Pridané:
10.10.2014 14:27
Ja by som radsej chcel tych 691 koni
|
|
Re: som sam?
Od: akireeeee
|
Pridané:
10.10.2014 14:31
cele stado... ba viac... stado stad
|
|
Re: som sam?
Od: 5489854654
|
Pridané:
10.10.2014 18:22
Predám tazného kona alebo vymením za zetor. Má 7 rokov kutie v rukách vstajni pokojný zožerie všetko váha okolo 800 az 850kg čerstvo podkutý chomút teraz 28col dohoda možná. Cena 1 500 €.
Zvysnych 690 si musis najst sam.
http://goo.gl/Q6rjen
|
|
Re: som sam?
Od: ...
|
Pridané:
10.10.2014 22:38
Predam plnokrvnika Mikado - zn. Janka Hospodarova.
|
|
Re: som sam?
Od: Anan
|
Pridané:
10.10.2014 14:29
ano si sam.
|
|
dobry den mile deti
Od: Mahulieno
|
Pridané:
10.10.2014 14:31
youtube.com/user/bjornnyland
|
|
take ludove
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.10.2014 15:20
take ludove ceny 100K za auto :)
|
|
Re: take ludove
Od: Tup
|
Pridané:
10.10.2014 15:41
1. začína od 54 000€ bez DPH (58 s dvoma motormi)
2. ani prvé počítače nestáli 300€ a ani prvé smartphony. V 2017/2018 sa Tesla dostane na polovičnú cenu a v budúcnosti pravdepodobne ešte nižšie
|
|
Re: take ludove
Od: sheddow
|
Pridané:
11.10.2014 9:26
Hlavne tu stále zabúdate, že toto je prémiové auto... toto nie je fábia kde sa dopláca za príplatok dostanete volant.. toto auto je podobná trieda ako mercedes triedy E.. tak to konečne prestaňte zaraďovať tam kde nepatrí..
|
|
bateria
Od: Slavomira
|
Pridané:
10.10.2014 20:32
nikde sa nepise kolko maju zivotnost baterie a kolko bude stat ich vymena. To bude riadna palka. Aby si a mohol vozit namiesto baterky tam das motor zo skodovky.
|
|
Re: bateria
Od: Tup
|
Pridané:
11.10.2014 1:56
životnosť majú dlhú, akurát kapacita klesá. Na základe Tesly roadster by sa dalo predpokladať, že po 8 rokoch bude mať asi 70% kapacity, kde by sa ešte dala slušne predať elektrárňam. Alebo predáš auto na bazare, ďalšiemu kupcovi pravdepodobne nebude vadiť tých 30% na 8 ročnom aute za zlomok ceny nového
|
|
rerere:
Od: Andrejjj
|
Pridané:
10.10.2014 20:46
Mercedes S Class a autonomna jazda
https://www.youtube.com/watch?v=AihC5flC-38
Tesla sa pridala teraz. A google bude testovat v skaredom aute s rozlicnymi senzormi, kt. su viditelne z 2km...
|
|
Re: rerere:
Od: Tup
|
Pridané:
11.10.2014 1:54
rozdiel je koncept niečoho, rozdiel je reálne dodávanie na trh. Som zvedavý, kto bude prvý na trhu
|
|
4 motory
Od: wwwwwww
|
Pridané:
10.10.2014 21:18
2 motory mala tesla doteraz vzadu. na kazde koleso jeden.
teraz bude mat teda 4 motory.
|
|
Re: 4 motory
Od: Tup
|
Pridané:
11.10.2014 1:49
vzadu mala jeden, v predu bude tiež len jeden. Pozri si to na ich stránke
|
|
Re: 4 motory
Od: wwwwwwww
|
Pridané:
11.10.2014 9:10
takze je tam aj diferencial? isto?
tebo tym motorom som tocil v californii v showroome a mali tam aj plosinu toho auta iba baterie a motory. a videl som na vlastne oci 2 motory vzadu. kazdy na jedno koleso. ziadny diferencial.
|
|
Re: 4 motory
Od: sheddow
|
Pridané:
11.10.2014 9:29
je to pravda... takisto som videl dva motory.. o velkosti melona a kazdy bol na jednej strane ..
|
|
Re: 4 motory
Od: Tup
|
Pridané:
11.10.2014 11:26
jedno je motor, jedno invertor. Nie zo srandy nazývajú nové modely D ako dual-motor drive (tie, čo majú aj v predu aj vzadu jeden motor)
|
|
Nepoužívajte konskú silu!
Od: MuadDib
|
Pridané:
11.10.2014 17:22
Vážená redakcia,
nepoužívajte ako jednotku výkonu konskú silu (kôň), táto jednotka sa už nemá používať na vyjadrovanie výkonu; jej uvádzanie je prípustné len ako doplnkové pri uvedení výkonu vo wattoch (a jeho násobkoch alebo dieloch)!
|
|
Re: Nepoužívajte konskú silu!
Od: Alahov svedok
|
Pridané:
13.10.2014 9:59
Takbir! Alahu Akbar!
|