|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Snad sa toho dozijem :)
Od: BlazejD
|
Pridané:
22.9.2014 11:40
Tak dufam, ze tych 5 rokov bude tak do 15, pokym ude realna moznost zakupit take auto (teda aj cenovo dostupne a pouzitelne u nas). Hadam to nebude ako vsetky super vynalezy bateriek s x nasobnou kapacitou, ktore tu uz davno mali byt... A najradsej by som uz teraz miesto soferovania si pozeral v aute TV...
|
|
Re: Snad sa toho dozijem :)
Od: miro5
|
Pridané:
22.9.2014 13:11
na co pre boha by si si to kupoval? nepotrebujes to auto vlastnit, ale len vyuzivat. cez mobil objednas kedy potrebujes a auto samo pride, odvezie ta a aj odide prec.
|
|
Re: Snad sa toho dozijem :)
Od: Samael
|
Pridané:
22.9.2014 13:23
A čo Ti teraz vadí na taxikárovi? Či aký je potom rozdiel, keď ty nepotrebuješ auto vlastniť?
|
|
Re: Snad sa toho dozijem :)
Od: 82485
|
Pridané:
22.9.2014 13:28
asi to že s taxikom si prenajímaš aj šoféra
|
|
Re: Snad sa toho dozijem :)
Od: 82485
|
Pridané:
22.9.2014 13:26
presne tak, dnes autá minimálne 90% času stoja zaparkované a zbytočne zavadzajú, hlavne v mestách by carsharing bol riešením. Nepochopím ľudí, ktorí si kúpia auto a nenajazdia s ním ani tých 10 000km za rok, najväčší extrém som videl škodovku z 87. a mala najazdené 3000km, keby si ten pán vždy objednal vrtuľník tak by ho to vyšlo lacnejšie.
|
|
Re: Snad sa toho dozijem :)
Od: prdlajs
|
Pridané:
22.9.2014 15:16
Auta sa kupuju hlavne kvoli pomyselnemu statusu, prestizi a podobnym somarinam. Alebo na natlak okolia (kolegovia, kamarati a spol. - "ako to ze nemas auto ked uz tolko zarabas?"). Aj ked kupci ti to zdovodnia 200 inymi dovodmi. Za ktore by si ich nachytal do tyzdna, ze ich nedodrziavaju.
Realne sa pre nevyhnutnu prepravu kupuje tak 20% aut a menej.
|
|
Re: Snad sa toho dozijem :)
Od: ...
|
Pridané:
22.9.2014 16:42
Hovoris mozno o velkych mestach, kde ako tak funguje mhd. Tu u nas mimo velkych miest, sa bez auta nepohnes a ak byvas na dedine tak 2 su prakticky nutnost.
|
|
Re: Snad sa toho dozijem :)
Od: 33jkl33
|
Pridané:
23.9.2014 4:18
Máš bohužiaľ pravdu. Dnes nie je auto luxus, ale nutnosť.
Mám na mysli osobné auto čo stojí max 40000€.
|
|
Kto vie...?
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
23.9.2014 7:54
A zaujímavé je, že som si naň pomaly po 30-tich rokoch ešte nezarobil...
Tak asi je to luxus...
|
|
Re: Snad sa toho dozijem :)
Od: hrrr
|
Pridané:
23.9.2014 8:45
Auto ako nutnost stoji do 20 (v pripade vacsieho rodinneho auta, inac do 15). Vsetko nad uz je zalezitost demonstracie statusu.
|
|
auta x
Od: neiom
|
Pridané:
22.9.2014 11:41
diskusia asi zostala v článku o nahých herečkách
|
|
Re: auta x
Od: Stone
|
Pridané:
22.9.2014 11:55
Tak ci k tomu povedat, co uz nebolo povedane... Technologia to moze byt uzitocna, ale plosne presadenie medzi normalnu premavku je minimalne otazne, co sa tyka bezpecnosti. Ja osobne by som v 800 kilovej krabici nad ktorou nema nikto priamu kontrolu nechcel sediet. Este ti software vyhodi nejaky error 42, please reset, v 90 mimo mesta a okrem dosranych spodkov mozes menit aj vacinu kosti v tele.
|
|
Re: auta x
Od: sensei-san
|
Pridané:
22.9.2014 12:09
> Ja osobne by som v 800 kilovej krabici nad ktorou nema nikto
> priamu kontrolu nechcel sediet.
Ale aspoň by tú krabicu neriadil nejaký pako čo zbiera pokutové bločky "jak pán".
|
|
Re: auta x
Od: Franto123
|
Pridané:
22.9.2014 15:12
Presne tak, len NAOPAK.
Technológia bude tým účinnejšia, čím bude viac vozidiel autonómnych a medzi sebou komunikujúcich.
Ak sa bojíš, tak nepoužívaš ani výťah, lietadlo to je už horor sci-fi. :)
|
|
Re: auta x
Od: hmmmmmmm
|
Pridané:
23.9.2014 22:13
porovnavat naprikald zaseknutie vytahu s autom ktore ma chybu v softveru pocas 60-90/ km rychlosti je "VEMI MUDRE"
|
|
Re: auta x
Od: hmmmmmmm
|
Pridané:
23.9.2014 22:14
L
|
|
Objektívna zodpovednosť
Od: @dam
|
Pridané:
22.9.2014 11:43
Som síce fanúšik technického pokroku, ale kedy už niekto z týchto "dôležitých" ľudí aj povie, že kto bude v prípade nehody (nebodaj so smrtelnými následkami) zodpovedný. Programátor? Sevisný technik, že po poslednej jazde v blate neočistil na danom aute senzory? Vodič, lebo nedával pozor na to čo sa počítat v mikrosekunde rozhodol urobiť? Alebo za to, že si nestiahol aktualizáciu (čo na tom, že je v dedine mimo signálu)?
Alebo sa to proste nechá tak že "another UI fail", bohužiaľ?
|
|
Re: Objektívna zodpovednosť
Od: asdfasf
|
Pridané:
22.9.2014 11:55
Nehoda je velmi nepravdepodobna, lebo ma auto nasnimany 3D model ciest, po ktorych moze jazdit a ked to nesedi s jeho senzormi, tak zastavi a prepne sa na manualne ovladanie.
Je mozne, ze sa nieco pokazi - to sa potom skoro urcite hodi na poistovnu a ta uz si najde dovod, preco za to mohol uzivatel.
|
|
Re: Objektívna zodpovednosť
Od reg.: roob_
|
Pridané:
22.9.2014 12:15
pozri si niekedy na youtube videa s nehodami.. najdes kopec takych, ze objektivne nieje mozne sa nehode vyhnut. Nehod bude kopec a hlavne v zmiesanom prostredi.
|
|
Re: Objektívna zodpovednosť
Od: egdhar
|
Pridané:
22.9.2014 11:55
Myslim, ze spravne otazky. Ale aj pri zariadeniach ako lietadla, vlaky atd sa vzdy uvazuje s nejakou hranicou tolerancie intenzity nebezpecnych poruch. Ziadny stroj ju nema nulovu a to ani ten kde su veci zalohovane.
Ked si zoberies situaciu, ze napr. lietadlo spadne z technickych pricin kto je za to zodpovedny?
Myslim, ze ako v tomto pripade sa bude udavat tolerovana chybovost a ked sa vyskytne, nikto s tym nic nespravi. Ak pocet nehod klesne co len o polovicu nehod, bude to uspech oproti dnesku.
|
|
Re: Objektívna zodpovednosť
Od: prdlajs
|
Pridané:
22.9.2014 15:19
Co tam na nehodach, viac umrti sposobuju fastfoody. To ale nikto neriesi. Lebo keby zakazali Mekac, ta by tu bola revolucia.
|
|
Re: Objektívna zodpovednosť
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
23.9.2014 7:56
Kvôli mne môžu vypnúť bagetérie, mekkýše, káčerov, pizérie baby aj kebaby a iné foody kľudne zavrieť...
|
|
Re: Objektívna zodpovednosť
Od: Tup
|
Pridané:
22.9.2014 12:44
nechajú ti pedále a volant a v prípade chyby máš prevziať kontrolu nad vozidlom. Prvých 5 rokov samojazdiacich áut by som aj tak nespustil ruky z volantu
|
|
Re: Objektívna zodpovednosť
Od: aasami
|
Pridané:
22.9.2014 13:15
neboj sa, 20 krat sa odvezies do roboty a uz ani nebudes uvazovat nad tym ako akuto preslo krizovatkou a budes dalej surfovat na notebooku.
|
|
i see;
Od: Klovatina
|
Pridané:
22.9.2014 12:11
5-6 rokov kym bude technologia.
20 - 30 kym Slovensko opravy cesty aby to nejazdilo po jarkoch
|
|
Re: i see;
Od: Samael
|
Pridané:
22.9.2014 13:26
Aký optimista :-)
|
|
Re: i see;
Od: XMen
|
Pridané:
22.9.2014 14:28
Nie, praveze tie jarky su vhodne pre samojazdiace auta nakolko mozu posobit ako kolajnice ci navigacne body na ceste. Staci ich bud prehlbit alebo aspon digitalne zmapovat a nepotrebujete ani GPS ;)
|
|
Re: i see;
Od: 82485
|
Pridané:
22.9.2014 14:51
v podstate je každý výtlk iný takže je možné ich použiť ako navigačné body, problém je že podliehajú vývoju a neustále sa menia :)
|
|
Re: i see;
Od: TradeMark
|
Pridané:
22.9.2014 15:24
Ptom si tak budes citat noviny zatial co ta tvoj samochod bude viezt do prace, zrazu drb, z podvozku iskry a na displeji "Vytlk BA-500683 has been updated."
|
|
Re: i see;
Od: XMen
|
Pridané:
22.9.2014 23:04
No ved mozme zalozit bussines na updatovani map :)
|
|
ayjee
Od: vrisz
|
Pridané:
22.9.2014 17:38
problem je skor v sposobe ako robia tie cesty a pokial sa toto nezmeni tak tu budu donekonecna jarky
|
|
správy
Od: johnyyyyyyyyyyyyyy
|
Pridané:
22.9.2014 12:26
a bude titulok v správach:
hromadná havária 200 autonomnych áut na dialnici ktoré napadol vírus lebo nemali najnovší service pack :D
|
|
Re: správy
Od: tamtung
|
Pridané:
22.9.2014 14:33
Praveze MALi SP..
|
|
A dalsia vizia ...
Od: efr
|
Pridané:
22.9.2014 13:50
Berie vobec niekto toho chlapa vazne? Tie jeho vizie su sice sympaticte ale uz ich bolo tolko (a vacsinou nespravnych) ze neviem ci ma len hlavu tak vysoko v oblakoch alebo to robi pre investorov
|
|
Re: A dalsia vizia ...
Od: 82485
|
Pridané:
22.9.2014 14:11
no kto by už bral vážne nejakého miliardára, zakladateľa dvoch prosperujúcich a inovatívnych firiem, z ktorých jednu si objednala NASA na pilotované lety do vesmíru a druhá je synonymom pre platbu cez internet plus šéfa ďalších dvoch rovnako prosperujúcich firiem, z ktorých jedna priniesla revolúciu do automobilizmu a jej autá sa predávajú ako teplé rožky, zatiaľ čo druhá firma sa zaoberá energetickým odvetvím, ktoré každým rokom rastie, neprodukuje emisie a je trvalo udržateľné.
|
|
Re: A dalsia vizia ...
Od: XMen
|
Pridané:
22.9.2014 14:38
A firma, ktora produkuje jediny seriovo vyrabany elektromobil (to nemyslim na tie hracky s dojazdom do 100km) na svete, na ktory sa cca rok caka.A nejde stavat giga tovaren na li-ion baterie pre buduce elektromobily pre masy, ktore planuje na 2017.
Ten chlap to ma prave velmi dobre premyslene a zatial co povedal ze bude tak bolo. Treba si uvedomit, ze on nehovori, ze za 5 rokov budu tie auta bezne na cestach iba technologia pokroci, nic viac nehovori.
|
|
Re: A dalsia vizia ...
Od: XMen
|
Pridané:
22.9.2014 14:39
Este by som dodal, ze Musk nie je vizionar ale implementator.
|
|
Re: A dalsia vizia ...
Od: prdlajs
|
Pridané:
22.9.2014 15:22
Tak nech implementuje. Tolko co nasluboval za posledny rok do medii, ze bude do 5 rokov, nevymyslia tak rychlo ani 3 Nikolaji Teslovia.
|
|
Re: A dalsia vizia ...
Od: XMen
|
Pridané:
22.9.2014 23:06
Lenze on to aj plni avsak na hyperloop si budeme musiet pockat aj na to ci sa to vobec oplati. Myslienka je to pekna ale podla mna neefektivna a preto sa to nikdy neuskutocni.
|
|
Re: A dalsia vizia ...
Od: prdlajs
|
Pridané:
22.9.2014 15:34
"... jej autá sa predávajú ako teplé rožky ..."
Hmmm, ked myslis, ze celosvetove predaje cca. 26 tisic aut rocne s cielom 35 tis. na tento rok, sa predavaju ako teple rozky, co povies na predaj 15 tisic skodoviek rocne len na Slovensku? Pripadne takmer milion kusov celosvetovo? A to je este len mala, nevyznamna automobilka. Mimo toho je Tesla aj napriek vysokym cenam aut a vydatnym US dotaciam este stale v strate. Ohladne vyvoja aut by som teda radsej veril riaditelovi Skodovky ako Tesly. Ten kto predava 26 tisic aut rocne v odvetvi, kde sa ich preda 80 milionov, moc velky vplyv mat nebude.
|
|
Re: A dalsia vizia ...
Od: 82485
|
Pridané:
22.9.2014 15:55
Ide skôr o dopyt a ponuku, pričom dopyt po elektromobiloch Tesla výrazne prekračuje ponuku, a to majú vysokú cenu, je to v podstate novinka a väčšina ľudí elektromobilom ešte neverí. Keď spomínaš Škodu, koľko elektromobilov predala? A VW s tým ich úbohým E-up dieru do sveta určite neurobí. Škody sa zatiaľ predávajú, ktovie však čo bude keď elektromobil bude stáť 15k eur a oni akosi zaspia vývoj. A elektromobily by som nehádzal do jedného vreca so spaľovákmi, je to rozdiel vyrobiť elektromobil a vyrobiť klasické auto, len väčšina automobiliek narozdiel od Tesly si to neuvedomuje a jednoducho namiesto spaľovacieho motora dajú elektromotor plus nejaké batérie k tomu, lenže keď chcú vyrobiť poriadny elektromobil treba ho tak stavať už od začiatku.
|
|
Re: A dalsia vizia ...
Od: prdlajs
|
Pridané:
22.9.2014 16:31
Ono je uplne zajedno, na co to auto jazdi, stale je to len auto, ktore musis odsoferovat. A Tesla sa za niekolko rokov nedokazala vyhrabat zo straty, napriek vysokej cene aut a velmi stedrym dotaciam tak na strane firmy, ako aj na strane zakaznikov. Keby tak rozmyslali velke automobilky, tak by si este stale jazdil na bicykli. Elektromobily ich moc nezaujimaju prave kvoli tomuto. Ked budu chciet, vyrobia podobne, ak nie lepsie auto. Patentov na "elektro-" a ine "-mobily" maju skupenych neskutocne vela, aby ochranili svoje imperia, a v pripade nudze dobehli konkurenciu. Ak ju rovno nekupia.
Preto sa nediv, ze ludia veria Muskovym prognozam asi tak ako prognozam o novych baterkach, alebo o 50% podiele Windows Phone do 3 rokov.
|
|
Elon Musk
Od: Cpx
|
Pridané:
22.9.2014 14:59
To je jeden miliardar ktoremu prajem uspech, pretoze sa snazi presadit nieco nove a uzitocne a nebeha po sudoch a neotravuje ludi patentami na primitivne veci ktore su tu od rimskej doby ako slide to unlock.
|
|
Re: Elon Musk
Od: 82485
|
Pridané:
22.9.2014 15:21
nielen že nebehá kvôli patentom po súdoch ale naviac ich aj uvoľňuje ako open source, pretože ako sám povedal "patenty brzdia vývoj"
|
|
samochody
Od: SlovakiaHater
|
Pridané:
22.9.2014 15:13
Vidite to a na slovensku este vsetci jazdia elektrickou z roku 1961 alebo maju vdaka srotovnemu Thaliu alebo trojvalcovu Fabku
|
|
Re: samochody
Od: Fako
|
Pridané:
22.9.2014 15:59
... a co?! Zena jazdi na trojvalcovej japonke jak zihadlo a staci jej to. Aj spotreba je OK, male, skladne, uplne v pohode do mesta a okolo mesta.
|
|
Re: samochody
Od: addollf
|
Pridané:
23.9.2014 15:29
Ja tiez jazdim na japonke, ale auto nemam ;)
|
|
Re: samochody
Od: wikina
|
Pridané:
23.9.2014 19:05
:p ;P úplne iná liga, žejo? ;p :P
|
|
\"samochodom do práce\"
Od: wikina
|
Pridané:
22.9.2014 15:43
vidím, že ste tu samí optimisti - skor rovno na frontu, na odvody, /al.na pracák, jako do "práce do "firmy" ://(
|
|
samojazdiace hovadiny
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.9.2014 18:36
keby radsej miesto samojazdiacich chujskych hovadin sustredili energiu s zdroje do elekriny a boli na trhu elektromobily pre masy za 10-15K € s dojazdom aspon tych 800 km jak fosilák (auto na fosilne paliva) a maximalkou 150-160 km/h ... kde by 100 km jazdy vyslo na 1 €
ale nieeeeee, samojazdiace chujiny, to je to co potrebujeme
|
|
Re: samojazdiace hovadiny
Od reg.: roob_
|
Pridané:
22.9.2014 21:23
to skor budeme rano cestovat na Mars do roboty 20minut a po fajronte spet za dalsich 20 minut ako na Zemi urobia auto co da "normalnou rychlostou" 100km na 6,6kWh. Mozno turbiny vhanajuce vzduch do toho priesvitneho tunela na cestovanie co maju vo futurame, ked prepocitas na 1 cestujuceho tak to bude stacit :)
|