Spoločnosť Corning, popredný výrobca optických vlákien a výrobca tzv. Gorilla skla používaného ako ochranná vrstva na mnohých dotykových mobilných zariadeniach, vo štvrtok oznámila plánované uvedenie tretej generácie svojho skla.
Spoločnosť novú verziu, Gorilla sklo 3, predstaví detailne na budúcotýždennom veľtrhu spotrebnej elektroniky CES, vo štvrtok poskytla americkým médiám niektoré základné parametre.
Gorilla sklo sa vyznačuje aj pri malej hrúbke vhodnej na použitie na dotykových zariadeniach vysokou odolnosťou proti poškriabaniu a iným typom poškodenia, pričom má vysokú priehľadnosť a vo viditeľnom spektre prepúšťa viac ako 91.5% svetla. Sklo sa používa v hrúbke od 0.5 mm po 2.0 mm.
Tretia generácia bude podľa tvrdenia spoločnosti trikrát odolnejšia proti poškriabaniu oproti súčasnej druhej generácii, keď na poškriabanie bude potrebná trikrát väčšia sila.
Počet viditeľných škrabancov sa má znížiť o 40% a po poškodení skla sa má o 50% zvýšiť odolnosť skla proti následnému zlomeniu.
Logo Gorilla skla 3 (obrázok: Corning)
Gorilla sklo sa vyrába pod vysokým tlakom náhradou sodíkových iónov väčšími draslíkovými iónmi, čo umožňuje vznik vysoko odolnej vrchnej vrstvy skla.
Druhá generácia uvedená pred rokom podľa spoločnosti vďaka zlepšeniu fyzikálnych vlastností umožňovala pre dosiahnutie rovnakej odolnosti použiť oproti prvej generácii sklo tenšie o 20%, čo umožňovalo zlepšiť priehľadnosť, citlivosť dotykového ovládania a mierne aj hmotnosť.
V októbri uplynulého roka spoločnosť ohlásila dosiahnutie hranice miliardy predaných zariadení chránených Gorilla sklom, pričom sklo sa použilo už na viac ako 900 modeloch rozličných zariadení. Na CES zatiaľ nebudú predstavené žiadne zariadenia s Gorilla sklom 3, prvé by mali uvádzané na trh v nasledujúcich týždňoch respektíve mesiacoch.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
scratch it
Od: azase
|
Pridané:
4.1.2013 9:11
OK, osobne si myslim ze gorilla glass v.2 uz je sama o sebe dost odolna.. ale urcite potesi.
|
|
Re: scratch it
Od: martin z martina
|
Pridané:
4.1.2013 9:38
osobne Ti zial mozem oponovat, staci ked Ti ukazem moj SG3 :-(
|
|
Re: scratch it
Od: psycho38
|
Pridané:
4.1.2013 9:52
Ja ti zase mozem oponovat s mojim htc desire, dva a pol roka a nema jediny skrabanec (ziadne puzdro, folia, prilis setrne zaobchadzanie). Zato novy desire x bez toho skla uz ma skrabancov pozehnane
|
|
Re: scratch it
Od: martin z martina
|
Pridané:
4.1.2013 10:45
ano, tiez som prekvapeny, ze moj stary desire je menej poskriabany ako novy SG3 :-(
zeby to bola cinska kopia z orangeu? :DDD
|
|
Re: scratch it
Od: cicinkovy liker
|
Pridané:
4.1.2013 11:26
Nos telefon s klucami v jednom vacku a potom sa prid ukazat...
|
|
Re: scratch it
Od: Lubico
|
Pridané:
4.1.2013 12:41
Telefon s klucami v jednom vacku moze nosit len dement. A nezaujima ma, ze nema kapsace s 300 vackami. Ale ked niekomu kupuju telefon rodicia tak je jasne, ze ma na salame.
|
|
Re: scratch it
Od: Armagedon147
|
Pridané:
4.1.2013 15:23
Mne kupili rodicia mobil a nemam to na salame..
|
|
Re: scratch it
Od: the_pravda
|
Pridané:
6.1.2013 0:51
pridte na vychod (TV, VT) a budete ho nosit vedla salamy ... nech vam ho neukradnu
|
|
Re: scratch it
Od: fag
|
Pridané:
6.1.2013 12:45
dosť odveci.
|
|
Re: scratch it
Od: 1234abcd
|
Pridané:
4.1.2013 11:26
Moj cinsky Orange San Francisco, ktory gorilu nevidel ani v ZOO, je po 2 rokoch bez ziadneho obalu a s nesetrnym zaobchadzanim bez jedineho skrabanca na skle.
|
|
Re: scratch it
Od reg.: Dano91
|
Pridané:
4.1.2013 14:12
Gratulujem a posielam banan.
|
|
Re: scratch it
Od: scratchy
|
Pridané:
4.1.2013 18:28
to bude asi tym ze on nema ziadne sklo na displayi :P
|
|
Re: scratch it
Od: TnT
|
Pridané:
5.1.2013 11:04
hej trci mu chipset z displeja :)
|
|
Re: scratch it
Od: martinaaadddd
|
Pridané:
4.1.2013 21:41
Potvrdzujem aj moje san francisko alebo zte blade po takmer dvoch rokoch ani skrabanec
|
|
Re: scratch it
Od: Ignacius
|
Pridané:
4.1.2013 22:06
Tak schvalne kukam na moj, a fakt ziadny skrabanec ani u mna?!, ale inak displej nic moc,slaby kontrast.. ziadny IPS panel necakat..
|
|
Re: scratch it
Od: Roman458
|
Pridané:
6.1.2013 0:18
Hehe :D A pozeral si sa proti svetlu ? Ja som mal tiez OSF a ta plastova napodobenina digitzeru sa poskrabala uz len pri krivom pohlade na telefon.
|
|
Re: scratch it
Od: emkaemka
|
Pridané:
4.1.2013 14:40
a co na nom skrabes denne skrabacie losy online?
|
|
Re: scratch it
Od: Houston
|
Pridané:
4.1.2013 9:57
Neviem ci si to pamatam spravne, ale ked uvadzali Gorilla Glass 2 tak sa hovorilo, ze je rovnako odolna ako v1, len je tensia o 20%, co znizuje hmotnost telefonu a zlepsuje citlivost dotykoveho ovladania.
Takze co sa tyka odolnosti V1 a V2 - treba poznat hrubku skla aby si to vedel posudit!
|
|
Gorilla
Od: Lamicka
|
Pridané:
4.1.2013 9:36
Zachvilu zakomponuju do skla priamo display s motherboardom a mobil bude mat hrubku 1-2mm :D
|
|
Re: Gorilla
Od: iso
|
Pridané:
4.1.2013 9:38
a svišť ho bude baliť do fólie.
|
|
Re: Gorilla
Od: Houston
|
Pridané:
4.1.2013 10:00
Len aby to nedopadlo tak, ze to bude len sklo s vysielacom a mikro-bateriou a OS a DATA budu niekde inde (cloud) a posielat sa bude len vizual (tenky klient bude mozno potom naozaj tenky :-)
|
|
Re: Gorilla
Od: Magy
|
Pridané:
4.1.2013 17:27
iPhone 5 a dalsie generacie lpus dalsie generacie ipadov a ipodov touch sa uz vyrabaju tak, ze v displeji je integrovana dotykova vrstva. takze mas pravdu, je len otazka casu, kedy sa displej s dotykovou vrstvou nebude ku gorilla sklu lepit, ale rovno integrovat.
btw, bol to prave apple (s. jobs), ktory inicioval vyvoj a vyrobu gorilla glass.
|
|
Re: Gorilla
Od: the_pravda
|
Pridané:
6.1.2013 0:53
a budu to predavat turci cez ebay...
|
|
SONY DRAGONTAIL je odolnejsie a najlepsie
Od: Sonic 3
|
Pridané:
4.1.2013 9:38
SONY používa špeciálne japonské sklá DRAGONTAIL GLASS ktoré je oveľa odolnejšie ako Gorilla Glass.
Dragontrail je dokonca 3krát odolnejšie ako Gorila Glass.
|
|
Re: SONY DRAGONTAIL je odolnejsie a najlepsie
Od: Houston
|
Pridané:
4.1.2013 9:52
Bolo by pekne povedat, v com konkretne je 3x odolnejsie.
Skuska tvrdosti podla Vickersa je celosvetovo uznavana skuska tvrdosti:
- Gorilla Glass - 622 az 701
- DragonTrail Glass - 595 az 673
Tak neviem.
|
|
Re: SONY DRAGONTAIL je odolnejsie a najlepsie
Od: Fxn
|
Pridané:
4.1.2013 9:59
Ked vydrzi tretia gorila tolko co tento dragon, potom to bude ok.
Ale velmi pochybujem.
http://dopice.sk/4FK
To su ine mordy!
|
|
Re: SONY DRAGONTAIL je odolnejsie a najlepsie
Od: Houston
|
Pridané:
4.1.2013 10:18
Vsak videi je na webe ako maku, len zatial som nenasiel take, kde by bola opica aj drak vedla seba a robili by na nich to iste tymi istymi nastrojmi.
|
|
Re: SONY DRAGONTAIL je odolnejsie a najlepsie
Od: Fxn
|
Pridané:
4.1.2013 10:43
To mas pravdu.
Ale kto z ludi by si chcel kupit dve podobne zariadenia a mlatit do nich len kvoli testu?
Vyrobcovia skiel to sami neurobia kvoli priamemu porovnavaniu produktu.
Takze zostavaju rozne serveri zaoberajuce sa mobilmi.
A tym sa do toho tiez velmi nechce.
Okrem toho....som dost skepticky ohladom realnej vydrze, lepsie povedane odolnosti voci narazom, padom, uderom...
Vsetci sa ohanaju skrabancami, co je sice pekne, ale je to len polovicna praca.
Mna zaujima ochrana ako celok, nie len skrabance.
Nechcem kuvikat, ale poznam strategiu vyrobcov.
"Ked je to 3x odolnejsie voci skrabancom, mozene tam dat tensie sklo a bude to lacnejsie."
A ver tomu, ze odolnejsie voci narazom a padom tu bude rovnako (malo) alebo este menej!
Ale ved kazdy rozbity kus treba nahradit kupou noveho, vsak.....?!
|
|
Re: SONY DRAGONTAIL je odolnejsie a najlepsie
Od: Shodannn
|
Pridané:
4.1.2013 11:38
Tak tak, moj samsung galaxy s2 preziva skrabance v celku dobre nezaobchadzam s nim az tak extremne zle .... no stacilo nech mi raz padol na kamennu podlahu z vacku a cele sklicko je skrz na skrz prasknute ... co je tvrde byva vacsinou aj dost krehke .... vymena sklicka pri SAMOLED displayoch sa neda kedze display, digitalizer, sklicko sa dodava ako jeden kus http://www.youtube.com/watch?v=es8gezSdKv4
|
|
Re: SONY DRAGONTAIL je odolnejsie a najlepsie
Od: looler
|
Pridané:
4.1.2013 12:23
Da sa vymenit aj samotne sklo, len je to narocnejsie. Kamarat menil prasknute sklo na sgs3 a usetril 200e ci kolko za displej, ktory nemal poskodeny.
|
|
Re: SONY DRAGONTAIL je odolnejsie a najlepsie
Od: Nxn
|
Pridané:
4.1.2013 20:28
Vzhladom k tomu, ze na SGS3 je to sklo tiez prilepene k displayu je to velmi nepravdepodobne.
Pri nahriati teplovzdusnou pistolou mozno ano, ale je potom zarucena rovnaka funkcnost aj s tym novym sklom?
Ako ho tam prilepil?
Nezda sa mi to.
Nehovoriac o tom ze je tam extremna nachylnost na poskodenie displaya.
Ozaj a kde kupil len sklo????
|
|
Ojeby
Od: Cuda
|
Pridané:
6.1.2013 15:35
Myslím si, že tie búchance nemal šancu ten telefón prežiť.
Často stačí, ak ho nosíte vo vrecku len tak a pri stavbárčine vám vypadne a padne rohom na niečo tvrdé.
A je po rohu skla.
|
|
Re: SONY DRAGONTAIL je odolnejsie a najlepsie
Od reg.: chatpall
|
Pridané:
4.1.2013 17:21
nemusis mi verit, ale hodnotit sklo a krehke materialy vickersom je ako hodnotit vykon motorky podla zvuku.
|
|
Re: SONY DRAGONTAIL je odolnejsie a najlepsie
Od: the_pravda
|
Pridané:
6.1.2013 0:58
to je ako hodnotit slovensko ako bohatu krajinu, pretoze je tu cisty priemerny plat 900 eur
|
|
.............
Od: _doom
|
Pridané:
4.1.2013 10:20
Toto je len odpoveď na zlé zaobchádzanie s mobilom ale prečo nie :D
|
|
fotka
Od: limki
|
Pridané:
4.1.2013 11:00
a mate na zverejnenie fotky povolenie od Slovenskeho Ochranneho Zvazu Opskeho?
|
|
Gorilla Glass
Od: Steven P. Jobs
|
Pridané:
4.1.2013 11:01
Bez iPhonu by sa Gorilla nikdy nedostala do masovej produkcie a medzi beznych spotrebitelov. Neprovokujem, len konstatujem.
|
|
Re: Gorilla Glass
Od: Rock_rock
|
Pridané:
4.1.2013 11:56
tazko povedat ci nikdy, urcite by to este nejaku dobru trvalo a islo by sa cestou plastu.
|
|
Re: Gorilla Glass
Od: krako
|
Pridané:
4.1.2013 14:05
Keby tu nepol Apple a jeho iPhone, bolo by tu iné krmivo pre ovečky, takže na tom nezáleží :P
|
|
Re: Gorilla Glass
Od: Rock_rock
|
Pridané:
4.1.2013 15:22
za takyto typicky antiapplovsky dsl-acky koment ocakavas teraz pluska aby sa ti vecer lepsie zaspavalo ?
|
|
Re: Gorilla Glass
Od: krako
|
Pridané:
4.1.2013 22:46
To nebolo antiapplacke, ale antikonzumne :P A tvoje pluská a mínuská mám hlboko v paži ;)
|
|
gorilla I
Od: niioniio
|
Pridané:
4.1.2013 11:06
na sgs2 mam len zopar malych skrabancov dost tazko viditelnych pri vypnutom displeji a proti svetlu. mam ho uz rok a pol a nosim ho v taske s klucami a zatial bez problemov...
|
|
Re: gorilla I
Od: the_pravda
|
Pridané:
6.1.2013 1:01
su tu aj ini co maju sgs2 a vedia ze klames... gorila glass na gs2 bol odrb vo velkom rovnako ako bude na gs3 a vsetkych dalsich znackah. radsej nech nepisu ake je to "odolne" aspon si ludia daju vacsiu pozor pred prvou >skusenostou<
|
|
Sklo je sklo
Od: ParaNoik
|
Pridané:
4.1.2013 13:01
Nech to porovnávajú v % odolnosti voči minerálnemu sklu. Potom sa bude dať lepšie povedať čo to vlastne vymysleli a nie tu polemizovať o tom, koľko krát je to odolnejšie oproti minulej verzii.
O rok tu budeme čítať znova o Gorila 4. 4x odolnejšie ako gorila 3... OMG.
|
|
Re: Sklo je sklo
Od: Stone
|
Pridané:
4.1.2013 20:12
To sa uz ale bude pouzivat na rezanie diamantu a nie mobilne displeje.
|
|
:))))))))
Od: :)))))
|
Pridané:
4.1.2013 16:50
Proti poskriabaniu je dost odolna uz prva generacia(SGS1 rok a pol bez puzdra ani jeden skrabanec), problem je ze to sklo je velmi krahke, Videl som prasknutu S3, majitel padol na mokrej trave na chrbat, mobil udrzal v ruke ale narazil laktom o zem a sklo prasklo. Je zlepene s displayom aj digitizerom takze oprava za 200-300€
|
|
Re: :))))))))
Od: the_pravda
|
Pridané:
6.1.2013 1:03
gorilla glass na SGS2 sklamala ...
|
|
Hoax...
Od: QWERTZY je môj foter
|
Pridané:
5.1.2013 11:44
fakt sranda čítať to tu
|
|
kvetinka
Od: feikeee
|
Pridané:
5.1.2013 12:45
no ale keď sa vám na to sklo dostane trošku piesku pri trhani a posielaní kvetiniek tak sa aj tak poškrabe :p
|
|
rezistivne displaye
Od: Cage
|
Pridané:
5.1.2013 18:54
mne sa osobne zda, ze najlepsie su rezistivne displaye, nie z hladiska komfortu ale tuhosti a ochrany voci skrabancom.. A nato sa nechyta ani gorilla glass pre kapacitne..
|
|
Re: rezistivne displaye
Od: Koumak
|
Pridané:
6.1.2013 18:03
Asi ti tiez v tomto dam za pravdu. Mam uz vyse 4 roky MDA IV compact (HTC touch diamond) a aj bez ochranej folie a po niekolkych padoch na zem (beton, dlazba, koberec, guma i zem a piesok) je vo vynikajucom stave a skrabanceky ma doslova zanedbatelne (clovek ich musi az hladat). Jedine farba je mierne olupnuta z rohov kovovej obruby (vratane miernych prieliaciniek - ale 3m lete po pade z biku sa niet co divit..), ale to takmer nevidiet, kedze je cierna...
Teraz som akurat hladal telefon, ktory by bol porovnatelne odolny aj vybaveny, zial na trhu nasi operatori neponukaju nic obdobneho :( Kupil som teda LG optimus L9, ktory snad nejako pri setrnom zaobchadzani vydrzi aspon tie 2 roky.
|