|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od: bartolomej
|
Pridané:
5.12.2012 9:56
v dobe krizi je to velmi prospesne minanie penazi ,ktorych uz aj tak nie je dost
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od: otttoooo
|
Pridané:
5.12.2012 9:57
peniaze su *icovina
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
5.12.2012 10:20
Keď je to pre tvoj mozog jednoduchšie môžeš merať hodnoty aj ľudskou prácou a jej produktivitou, ale pre normálnych ľudí stačí merať hodnotu peniazmi.
http://www.youtube.com/watch?v=ClfDfzdgeQM
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od: sdfg654
|
Pridané:
5.12.2012 12:37
Merat hodnotu peniazmi? Aky ma potom zmysel veta, "penazi je malo"? Akoze hodnoty je malo, alebo sme neschopny produkovat hodnotu tak radsej rozpustime NASA? No asi si radsej budem mysliet ze "norlmany ludia" si blbci ako sa snazit predstavit si nieco zmyslupene za takymi nezmyslami "normalnych ludi".
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
5.12.2012 20:03
Keď sa povie peňazí je málo myslí sa na to, že ich je málo na míňanie(konzum) nie na produkciu. Dá sa za ne kúpiť málo hodnoty.
Normálny ľudia sú blbci no napriek tomu sú evolučne úspešný. Úspech nezávisí len od múdrosti.
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od: reg_reg
|
Pridané:
6.12.2012 8:08
Odpal tam, odkial si prisiel ty pan financny radca, na topkach uz urcite pribudlo nieco, co by si mohol okomentovat.
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od reg.: __Ondrej
|
Pridané:
6.12.2012 16:38
Ja som tu kvôli ľuďom ako si ty, aby som od nich naberal cenné vedomosti.
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od: iba ja
|
Pridané:
5.12.2012 10:11
a co myslis komu pojdu tie peniaze? lebo podla mojho skromneho nazoru pojdu do firiem, ktore to budu vyvijat a tie budu moct zaplatit ludi + ine firmy, ludia kori v nich robia budu moct kupit tovar v obchodoch, obchody budu moct zaplatit predavacov... atd atd.
ci tvoje riesenie krizi je drzat peniaze zamknute v skrini?
krize to nepomoze, ale rozumne kolovanie penazi ju ani neprehlbi...
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od: hmm
|
Pridané:
5.12.2012 12:14
On urcite patri k uznavacom istot, takze bohatym brat, lenivym davat.
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od: iba ja
|
Pridané:
5.12.2012 12:28
a na to si podla coho prisiel?
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od: MuadDib
|
Pridané:
16.12.2012 15:30
Keby si nebol mentálne retardovaným prívržencom zlodejov, tak by si pochopil, že celý tento program chudobným pracujúcim berie a lenivým dáva (na ich nezmyselné hračky, aby mali zmysel svojej existencie).
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od: MuadDib
|
Pridané:
16.12.2012 15:33
Mojko, podľa tvojej teórie by si mal porozbíjať všetky okná vo svojom okolí...
Viď:
http://sk.wikipedia.org/wiki/ Klam_rozbit%C3%A9ho_okna
alebo
http://dopice.sk/4uX
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od: Kraska&zviera
|
Pridané:
5.12.2012 14:25
Takéto investície sú tie najlepšie aké možeš urobiť pretože to niesú peniaze ktoré uletia na inú planétu ako by sa mohlo zdať. Sú to vlastne peniaze investované do technológii, vývoja a výskumu. Je odsledované, že takéto investície sa vrátia do ekonomiky až 10-násobne v podobe zisku, patentov, nových produktov atď. Peniaze sa naozaj strácajú v armáde a na prehnaných sociálnych programoch. To sú peniaze ktoré sa prejedia. Toto je to čo Slovensko nechápe a preto výrazne zaostáva...
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od: MuadDib
|
Pridané:
16.12.2012 15:43
Áno, sú to peniaze vyhodené nie von oknom, ale rovno až na Mars!
Ďalej, sú to síce peniaze „investované“ do výskumu, ale takého, za aký sa bežne udeľujú IgNobelove ceny.
No to mi fakt skús vysvetliť, ako sa ti toto môže vrátiť do ekonomiky...! Ani malý zlomok z toho sa ti do hospodárstva nevráti – keby si to rozdal americkým bezdomovcom, tak aj keby to prepili za koňak z dovozu, tak by sa ti z toho viac vrátilo! Ty... sociálny program!
Síce súhlasím s tým, že výdavky na armádu sú rovnako nehorázne – ale toto je tiež nehoráznosť takmer na takej istej úrovni. Jediným rozdielom je to, že z armády máš nejakú návratnosť z dobyvačných vojen, kým pri tomto zase aspoň nikto neumiera (aj keď kopu ľudí z toho ide šľak trafiť).
A čo by si tak tu asi mohli patentovať?! Vysielanie pesničiek z Marsu?! Choreografiu tlačovky, na ktorej sa nič nepovie?!
|
|
Re: mars , vojny , to USA a svet potrebuje
Od: MtZ
|
Pridané:
6.12.2012 1:09
Ja som toto nikdy nepochopil. Po 1.Z tvojich penazi ani dani to ani nahodou nejde a po druhe US vyhadzuje miliardy dolarov na uplne vacsie kktiny, ktorym sa ani nesniva mat taky prospech pre vedu a vyskum. Skus si pohladat NASA spinoffs.
Kvoli podobnym misiam NASA (spolu)vyvinula tolko technologii pouzivanych dnes takmer kazdym, ze tento argument moze pouzit len fakt ignorant alebo hlupak. A to im rozpocet skracuju kazdy rok. Keby to nerobili uz mohla byt na marse teoreticky aj zakladna.
|
|
zdroj energie
Od: lolo21
|
Pridané:
5.12.2012 9:56
Zaujímavé, už pri Curiosity písali, že sa takmer minuli zásoby plutónia z čias studenej vojny, ktoré je potrebné do RTG článkov. Že vyjde max. na 1 podobnú misiu. Zdá sa mi divné, že by ho teraz išli minúť na takmer identickú misiu.
A tiež sa mi zdá, že sa nechali zlákat takým tým sprostým marketingovým uvažovaním - verejnosť Curiositý žerie, keď spravíme druhý krát to isté, nemôžme pochybiť.
|
|
Re: zdroj energie
Od: Vajcak
|
Pridané:
5.12.2012 10:04
Lebo vyrobit nove sa neda ? Pripadne rozoberu jednu nuklearnu hlavicu :)
|
|
Re: zdroj energie
Od: lolo21
|
Pridané:
5.12.2012 11:58
všetky ktoré boli určené na takéto použitie už sú rozobrané, nové sa na základe medzinárodných dohôd nevyrába
|
|
Re: zdroj energie
Od: prdlajs
|
Pridané:
5.12.2012 12:26
A co atomove elektrarne? Tie predsa produkuju celosvetovo rocne tony plutonia (ako cast odpadu po stiepeni uranu), ak nie viac.
|
|
Re: zdroj energie
Od: lolo21
|
Pridané:
6.12.2012 10:14
elektrárne produkujú "málo" rádioaktívne plutónium-239, rover potrebuje vysokoaktívne plutónium-238. rozdiel je ten, že kilo toho odpadového plutónia vygeneruje v podobe tepla možno zlomok wattu, no kilo Pu-238 bez problémov generuje 100 W.
|
|
Re: zdroj energie
Od: Vajcak
|
Pridané:
5.12.2012 14:31
Mas pravdu ze momentalne je toho Plutonia nedostatok, ale US uz planuju obnovit vyrobu prave kvoli tomu ze im chyba do RTG, problem je len v tom ze je to relativne nakladne a aj potrva par rokov kym ho vyrobia dostatok aspon pre jednu missiu
|
|
Re: zdroj energie
Od: Kraska&zviera
|
Pridané:
5.12.2012 14:38
USA si ho dokážu zase vyrábať ale potrvá kým znova vybudujú kapacity. EU ešte kapacity má a predáva ho, predala nejaké aj pre misiu curiosity. A potom JPL laboratóriá teraz prišli aj z uránovým reaktorom ktorý je použiteľný namiesto plutónia, takže si poradia...
|
|
Re: zdroj energie
Od: El nino
|
Pridané:
5.12.2012 15:59
xixi že musia vybudovať kapacity na výrobu plutonia...kde chodíte na takéto nezmysly...v skladoch sú tony plutonia z rozobratých hlavíc rakiet a keby potrebovali tak ich do nových hlavíc ľahko osadia....vôbec nemôže byť problém že by nejaká sonda nemala na generátor a USA by kupovali Pu od EU...
|
|
Re: zdroj energie
Od: Vajcak
|
Pridané:
5.12.2012 17:51
Hej toho plutonia su mozno tony, lenze to je Pu-239 a nie Pu-238, ktore sa pouziva do RTG a medzi ktorimi je teda zasadny rozdiel. Ale kupovali ho urcite od Ruska, taka EU ani neviem ci vobec nejake ma.
|
|
Re: zdroj energie
Od reg.: messenger
|
Pridané:
5.12.2012 17:34
Použijú náhradnú batériu z curiosity, ako aj iné súčiastky, keďže to bude jeho dvojča. Niečo ako spirit a opportunity. Pokiaľ viem tak to nesie 4,5 kg plutónia, to nie je až také zlé.
|
|
Re: zdroj energie
Od: Kraska&zviera
|
Pridané:
5.12.2012 14:40
Co s tým marketingom si riadny doril. Ide len o to, že využijú to čo už vyvinuli a budú na tom stavať. To je predsa dobre. ušetria zdroje a navyše použijú otestované koncepty. Keď automobilka stavia nové auto tiež vlastne vylepšuje staré veci. Predsa nemôžeš začínať stále odznova. To by bolo kus debilné. Nie?
|
|
Re: zdroj energie
Od: lolo21
|
Pridané:
6.12.2012 10:17
použiť vozítko a pristávací systém je v úplnom poriadku, len sa bojím že tam napchajú aj veľmi podobné experimenty.
|
|
Náhrada Pu
Od: Cryo
|
Pridané:
5.12.2012 10:00
Pu chcú nahradiť Am
|
|
Marss
Od: Alfonzzz
|
Pridané:
5.12.2012 10:08
Na Mars a ani na jeho obežnú dráhu sa nasledujúcich 80 rokov (mozno nikdy) clovek nedostane, nakolko je ludská rasa zaneprázdnená ničením planéty a hromadením fiktívneho bohatstva. Každý takýto článok, resp. prehlásenie NASA treba brať z rezervou..
|
|
Re: Marss
Od: ujooju
|
Pridané:
5.12.2012 10:40
Uplne suhlasim. Keby sa vsetky peniaze, ktore boli pouzite na zbrojenie, pouzili na vesmirny vyskum, tak uz dnes kolonizujeme ine planety.
|
|
Re: Marss
Od: 65416
|
Pridané:
5.12.2012 11:11
rozkaz kapitan picard :-)
P.S.: skus trochu obmedzit star trek/wars a podobne
|
|
Re: Marss
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
5.12.2012 16:18
ma pravdu ty ignorant.. skeptik.. ludstvo ma technoplogie antigravitacie , a dokazeme aj cestovat v case aj v priestore ba aj v hyperpriestore... len to je utajene a zavrete v zakladniach americkych vojenskych...
|
|
Re: Marss
Od: jljljljl
|
Pridané:
5.12.2012 17:55
pošli mi trochu z toho matroša, vyzerá zaujímavo
|
|
Re: Marss
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.12.2012 13:20
To je zas prilisny pesimizmus. Ked bude este ludstvo relativne normalne a nevykapeme od zasvinovania chudery planety ci od drancovania zdrojov, tak do konca 21. storocia na Mars pojdeme, pozno to bude presne sto rokov po Mesiaci, t.j. v 2069 (uvedom si ze to je az za pol storocia). Aj sa tam ti dvoja-treja stastlivci poprechadzaju, dalsi dvaja-traja mozu byt na orbite), vratia sa naspat na Zem a donesu metrak marťaniny (martanskej zeminy). A to bude asi tak vsetko. Potom tam dalsieho pol storocia nikto nepachne. POkojne sa moze opakovat situacia s Mesiacom.
|
|
Re: Marss
Od: Alfonzzz
|
Pridané:
5.12.2012 13:29
"Ked bude este ludstvo relativne normalne a nevykapeme od zasvinovania chudery planety ci od drancovania zdrojov" - no ved mam taky silny pocit, ze prave toto sa stane... Jedine v co mozme dufat je, ze dojde ropa skôr ako sa to stihne stat.
|
|
Re: Marss
Od: Kraska&zviera
|
Pridané:
5.12.2012 14:35
Ja si nemyslím, že misia Mars dopadne ako Mesiac. Apollo sa udialo v dobe kedy výskum determinovala politika. Sútaž veľmocí a prvenstvo. Nešlo o hlbší záujem. Išlo o to vyhrať technologickú vojnu za obrovskú cenu. Keď sa tam dostali bolo vyhraté. Aj preto trvalo tak dlho kým sa misia do hlbšieho vesmíru zopakuje. Čakalo sa kým dospejú a zlacnejú klúčové technológie a kým vznikne neozajstný vedecký a hlavne komerčný záujem o Mars. A teraz je to pomaly tu. Súkromníci sa začínajú zaujímať. Navyše Mars je iný ako Mesiac. Na Marse sa dá prežiť relatívne pohodovo (oproti mesiacu). Dá sa tam žiť natrvalo. Mars je nový svet. Niečo ako Amerika po objavení. Raz keď sa tam dostanú masy, bude to veľký boom. Veľa miesta, zdrojov... atď.
|
|
Re: Marss
Od: MuadDib
|
Pridané:
16.12.2012 15:49
Joj, netáraj, načo by sa tam trepali?!
Veď na Marse je to oveľa horšie než na Antarktíde počas polárnej zimy!
Načo by to komu bolo?!
Pretože aj pri tomto všetkom to bude na Zemi stále lepšie! Aj keby ľudia mali žiť v podmorských mestách!
Súhlasiť môžem len v jedinom – že by som na Mars poslal takmer všetkým Amíkov, prípadne že by Amíci chceli Mars rovnako vydrancovať. To je isté už teraz.
|
|
Oto, zajtra Mikuláš
Od: trigger.*
|
Pridané:
5.12.2012 11:12
nech tam sionistov poslu. Vesmirnym vlakom. Bez okien.
|
|
hura na mars
Od: trololoman
|
Pridané:
5.12.2012 11:21
Aj ja som minule chcel poslat nieco na Mars. Slovenskou postou. Ale tetuska na poste mi to nechcela zobrat, vraj to musim lepsie zabalit.
|
|
Re: hura na mars
Od: LuCKy69
|
Pridané:
5.12.2012 11:39
Alebo jej prave nefungoval ich interny informacny system... :D
|
|
hahaha
Od: arkustangens
|
Pridané:
5.12.2012 11:27
Zbytočná strata peňazí... život na zemi vytvorili mimozemšťania - sk.rael.org
|
|
Re: hahaha
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.12.2012 13:47
zamysli sa preco mas -10 bodov
http://www.dsl.sk/article.php?id=13400
Od reg.: Pjetro de | Pridané: 28.11.2012 8:41
|
|
Re: hahaha
Od: Deer
|
Pridané:
5.12.2012 13:51
Pisali na stranke, tak tomu bezbreho verime.
|
|
blaah
Od: prdlajs
|
Pridané:
5.12.2012 12:28
Zaujimave, ze koncom 90-tych rokov tvrdili, ze prva posadka pojde na Mars v 2010-2020, a dnes tvrdia, ze pojde 2030-2040, a aj to len na obeznu drahu. Uz nevedia ani jednoducho posuvat terminy.
|
|
Re: blaah
Od: 2Maniak22
|
Pridané:
5.12.2012 13:13
To "neskôr" tu bolo už koľko krát???
|
|
Re: blaah
Od reg.: roob_
|
Pridané:
5.12.2012 13:43
cesta na Mars ma nesmierne vela problemov a to ine len technickych. Podla mna by uspech mala jednosmerna cesta, len je otazne, ci by sme stym nieco ziskali. A ze sa to odklada.. vsetko stoji prachy.. prachy sa ziskat daju, ked povies, daj mi tonu 100 dolaroviek, tak ti daju, lenze "za nejaky cas" im musis vratit 2 tony 100 dolaroviek. No a to pri ceste na mars nikto garantovat nevie...
|
|
Marš na mars
Od: hogoffogo
|
Pridané:
5.12.2012 15:58
Nacisti tam su uz davno, ste videli Iron Sky co dokazali na mesiaci, 3 risa rulezzzzz:)
|
|
flower power
Od: blumensender
|
Pridané:
6.12.2012 10:37
posielam kvety
|