|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
................
Od: .................
|
Pridané:
7.1.2012 9:38
A skláři nebudou mít co žrát ...
|
|
w/net
Od reg.: Chrix
|
Pridané:
7.1.2012 10:30
možno sa už wifi provideri dostanú na trošku lepšiu úroveň :)
|
|
Re: w/net
Od: Cuda
|
Pridané:
7.1.2012 11:39
Určite nie. Nové technológie sú vždy drahé a nikto na Slovensku nebude prerábať existujúce pomalé siete. Určite nie výmenou zariadení a média...
|
|
Re: w/net
Od: Bozzz
|
Pridané:
7.1.2012 15:23
A ty skadial vies, ze nebudu prerabat?
|
|
Re: w/net
Od: Cudo
|
Pridané:
7.1.2012 15:48
A kde by na to vzali???
Zákazníkov už nemá moc prečo pribúdať.
Existujúce siete stagnujú, resp. zanikajú alebo prežívajú na rane prežiteľnosti.
Takto dopadol aj Wimax na Slovensku, Wifi v mnohých obciach a pod.
|
|
Re: w/net
Od: Bozzz
|
Pridané:
7.1.2012 19:24
Ty si videl vykaz ziskov a strat nejakej takejto firmy?
|
|
Re: w/net
Od: Cuda
|
Pridané:
8.1.2012 17:00
Stačia mi ich neaktivity, reči a kolabovanie, resp. neinvestovanie do novšej štruktúry už existujúcich sietí.
Z tohoto firmy moc neryžujú, neboj...
|
|
Re: w/net
Od: balti
|
Pridané:
9.1.2012 7:30
Ja som bol s Wimaxom spokojny, mne data dobre ficali :)
|
|
Re: w/net
Od: 52-ka
|
Pridané:
9.1.2012 8:13
Všetký, čo som poznal s Internetom Wimax, tak už všetci ho zrušili.
Dokonca niektorí boli tak na tom, že ani anténu a zariadenia nemal kto demontovať, zrušiť a odviezť...
Najhoršú možnú reklamu si urobili práve firmy poskytujúci Wimax pripojenie.
V mnohých regiónoch to totálne pokašlali!
|
|
Re: w/net
Od: fantomassss
|
Pridané:
7.1.2012 17:26
tam neni problem vymenit backbone skor ide o klientov ci budu ochotni si zaplatit za nove klientske zariadenia....my uz davno mame prerobenu siet na N a ked ponukneme klientovi ktory ma 5 rocne zariadenie aby presedlal na novsiu technologiu tak si mysli ze to dostane zadarmo...a my furt susime 2,4Ghz Apcka na strechach....takze kde je problem ?
|
|
Re: w/net
Od: save
|
Pridané:
7.1.2012 13:22
Uz teraz sa da vo wifi pasme spravit 100Mbit spoj jednym smerom na 20 km, Wifi je buducnost nie kable ...
|
|
Re: w/net
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
7.1.2012 14:01
Budúcnosť sú tenučné flexibilné optické káble ktoré šikovne schováš hocikde. A časom upgraduješ iba koncové zariadenia.
|
|
Re: w/net
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
7.1.2012 16:50
buducnost je jasna buducnost je orange :P
|
|
Re: w/net
Od: jankoko
|
Pridané:
7.1.2012 20:12
tak ten ozaj nie je budúcnosť
|
|
Re: w/net
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
7.1.2012 20:23
len som si zaspominal na ten detsky dievcensky hlas ako to hovoril v tych prechodovych reklamach :)
|
|
Re: w/net
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
7.1.2012 13:59
Poskytovanie netu cez Wifi je omyl, zaprší je hmla a je to v keli. A ešte tá 2.4GHz rezonančná frekvencia vody...no paráda. Tá 5-ka môže ísť lepšie ale aj tak by som radšej išiel do Motoroly Canopy, tá má svoj prenos a tá ide aj keby Zetory padali
|
|
Re: w/net
Od: just
|
Pridané:
7.1.2012 15:22
chlapce co trepes!!!
na wifi fachcim uz asi 5 rokov a nikdy som nemal problem so spojenim...
Ci uz bol husty lejak alebo snezenie,hmla,ci silny vietor vzdy to fachcilo bez chyby!!!
|
|
Re: w/net
Od: Cuda
|
Pridané:
7.1.2012 15:50
Jeden človek, jedna krátka skúsenosť, no Ty si nám ale vytrhol chlpisko z päty!!!
|
|
Re: w/net
Od: abeced
|
Pridané:
7.1.2012 22:23
Cuda ty si fakt debil. Sama teoria, ale prakticke skusenosti nic
|
|
Re: w/net
Od: Cuda
|
Pridané:
8.1.2012 18:37
Iba a len 25 rokov s elektronikou všetkého druhu a posledných 18 rokov najmä počítače a spol.
|
|
Re: w/net
Od: pepe_zv
|
Pridané:
8.1.2012 18:43
trocha si to prestrelil... ...toto su presne tie keci ze jedna babka povedala
|
|
Re: w/net
Od: 52-ka
|
Pridané:
9.1.2012 8:14
A čo jedna babka povedala? Cuda pozná aj JPP, tedna nie jedno postranné pásmo ale jedna pani povedala...
Nemal čo prestreliť, veď píše to čo prežil.
|
|
Re: w/net
Od: trol
|
Pridané:
8.1.2012 7:51
no jasne, jasne, mas pravdu, v pohode, ale oni tu riesia pouzitie wifi v exterieri, ne medzi obyvackou a detskou
|
|
Re: w/net
Od: Bozzz
|
Pridané:
7.1.2012 15:24
Pekne si trepol. Aj ked snezi tak husto, ze na 5m nevidim, tak 2,4G aj 5G spoje idu bez problemov. Motorola Canopy funguje na principe fyziky z ineho vesmiru? Lebo si potom protirecis....
|
|
Re: w/net
Od: Cudo
|
Pridané:
7.1.2012 15:52
Všetky tieto spoje sú citlivé na šírenie a na zvládnutie antén a vysielacích výkonov, citlivosti prijímačov a stabilného nasmerovania.
Samozrejme že sú tieto vlny pohlcované prostredím, a teda aj snehovými prekážkami v ceste.
|
|
Re: w/net
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
7.1.2012 21:17
A najmä 2.4GHz keďže je to rezonančná frek. vody. Vlna o tejto frekvencií narazí na molekulu vody a premení sa na teplo, tak funguje mikrovlnka.
Prečo asi v skoro všetkých dedinách nadávaju na ich mikrovlnné spoje že keď zaprší tak koniec...
|
|
Re: w/net
Od reg.: weiss
|
Pridané:
7.1.2012 17:25
"A ešte tá 2.4GHz rezonančná frekvencia vody" - to je omyl. Ani mikrovlnka nefunguje kvoli tomu na 2400 MHz.
|
|
Re: w/net
Od: Cuda
|
Pridané:
8.1.2012 17:05
A kvôli čomu? Že vyžaruje vo voľnom pásme??
No to hádam nie!
Alebo žeby dielektrický ohrev?
|
|
Re: w/net
Od reg.: weiss
|
Pridané:
8.1.2012 22:04
Ano, presne kvoli tomu. Z mikrovlnky vzdy unika trocha ziarenia a na inych frekvenciach by rusila.
Ano, kvoli dipolovej rotacii.
|
|
1.3 Gbps WiFi
Od: pancier
|
Pridané:
7.1.2012 11:58
Clanok je o wifi a zatial nevidim ziaden komentar o kancli a tlaciarni.
|
|
Re: 1.3 Gbps WiFi
Od: Svišt
|
Pridané:
7.1.2012 12:15
Ja som ho uz pisal ale neodoslal :D este rano! no je toto zivot
|
|
kancel
Od: Svišt
|
Pridané:
7.1.2012 12:15
To sa bude tlacit na velku tlaciaren cez wifi :) Janka Hospodarova bude potesena
|
|
QAM256?
Od: Davidkooo
|
Pridané:
7.1.2012 12:30
Osobne si nemyslim ze bude realne prevadzkovat v outdoore a k tomu este vo free pasme QAM 256 o sirke pasma 80 nedaj boze 160 MHz!
|
|
........
Od: oleee
|
Pridané:
7.1.2012 12:41
s takym dosahom dokaze janka H oskenovat svoj zadok a poslat ho na obrazovku PDAcka ktore je o 5 poschodi vyssie v najvacsom kancli v budove. a vdaka vacsej prenosovej rychlosti sa tento velky obrazok hned prenesie... uz len cakat na PDA a wifi multitlaciaren s technologoiu 811ac
|
|
Re: ........
Od: oleeee
|
Pridané:
7.1.2012 12:44
802.11ac
|
|
Re: ........
Od reg.: Gyrxiur
|
Pridané:
7.1.2012 12:59
veď preto
|
|
Re: ........
Od: .em
|
Pridané:
7.1.2012 13:04
902.10bh
|
|
Re: ........
Od: ___
|
Pridané:
8.1.2012 7:22
lol
|
|
Re: ........
Od: Svišt
|
Pridané:
7.1.2012 13:04
Ked bude zlobiva oscanujem jej ho ja :)
|
|
Re: ........
Od: trolcat
|
Pridané:
8.1.2012 7:56
hh, scan od uhroviteho tinejdzra by sa jej iste pacil, skus jej napisat
|
|
Sobota, 7. januára 2012, dnes má meniny Bohuslava, zajtra Severín
Od: 123s
|
Pridané:
7.1.2012 13:23
este par rokov a budeme na 802.11xyz :)
|
|
Re: Sobota, 7. januára 2012, dnes má meniny Bohuslava, zajtra Severín
Od: prdlajs
|
Pridané:
7.1.2012 15:00
S prenosom 100 Gbps a len s 380x380 antenami.
Potom k PDAckam asi zacnu predavat podvozky na Wifi.
|
|
wifi xxxx
Od: vreek
|
Pridané:
7.1.2012 13:57
to je cele zle, uz sa nebude chodit pre papier vytlaceny z pda cez velky kancel, lebo bude stacit jedna tlaciaren na celu budovu, takze pekne po schodoch pre hotovy papier bohviekam!
|
|
novy wifi standard
Od: plesnovy_syr
|
Pridané:
7.1.2012 14:12
Na jednu stranu je pekne, ze vymyslaju nove a vykonnejsie standardy, no na druhu moj aktualny problem nieje dosah ani rychlost wifi, ale to, ze ked clovek byva v panelaku, tak tu je wifin 30 a potom nejde nikomu. Na toto by sa mohli skor zamerat.
|
|
Re: novy wifi standard
Od: Koumak
|
Pridané:
7.1.2012 15:02
Nebyvas v PD nahodou? Ked som tam bol na navsteve, zasol som nad tym poctom 2.4GHz vysielacov, ktory som nameral v byte. Tu v BA mam v byte signal iba z par APciek a aj to je cca 1/4 na 5GHz. Zato v PD ich bolo na 2.4GHz nasobne viac a cca 35% svietilo na kanali 1 (asi je silno oblubeny), 20% na kanale 6 a zvysok sa vpratal do 9 kanalov, pricom od 6-teho vyssie boli na kazdom tak 1-2 kusy maximalne a od 10teho ticho.
Ked som zapol odchytavanie paketov na 1vom kanali, tak mi to nestihalo zaznamenavat ... zrejme urcite tam ludia musia byt velmi spokojni s rychlostou a dosahom, ked su dalej ako 2 metre od svojho wifi :-)))))
PS: Najviac mi ale usmev na tvari spravili nezaheslovane APcka, kde bolo iba vypnute DHCP, alebo kde nebolo zmenene defaultne heslo do routeru :)
|
|
Re: novy wifi standard
Od: Cuda
|
Pridané:
7.1.2012 15:53
PD a jeho okolie ani tuším iný Internet nemá. Zopár ľudí má Mágio, iní aDSL a dominantný "ostatok" frčí na všakovakých Wifi.
To je špecifikum PD a okolitých prdelí...
|
|
Re: novy wifi standard
Od: Hhakl
|
Pridané:
8.1.2012 17:56
PD bezi hlavne na optike. V niektorych vchodoch cinziakov su dovedene opticke pripojky od 3 poskytovatelov.
|
|
Re: novy wifi standard
Od: Cuda
|
Pridané:
8.1.2012 18:36
Pááááááááni...
To sú aj v 10-15 tisícových mestečkách!!!
|
|
presne tak
Od reg.: Rado Kohutiar
|
Pridané:
7.1.2012 15:26
Takze si zrusme wifiny a napojme sa na susedov :)
|
|
Re: presne tak
Od: .em
|
Pridané:
7.1.2012 15:55
alebo zrusme wifiny susedom...
|
|
stacila by poriadna...
Od: soaron
|
Pridané:
7.1.2012 15:39
stacila by poriadna rychlost a nie len deklarovana. je mi to jedno aky standrad to je, ale ked ide wifi n realne len maximalne 40 Mb/s, tak to je stale malo. dnes som prave spojazdnil wifi n v byte a nedokaze to prehrat ani FullHD bez sekania. rychlosti su v porovnani s wifi g dvojnasobne, ale je to stale nepostacujuce. zajtra taham vsade kable, no este pred tym skusim tie vecicky do 230V.
|
|
Re: stacila by poriadna...
Od: Cuda
|
Pridané:
7.1.2012 15:54
Takým ako Ty to bude stále málo. Aj keď to reálne pofrčí na 5 Gbps...
|
|
Re: stacila by poriadna...
Od: stevik
|
Pridané:
7.1.2012 16:03
no ked kupis router za 5e tak sa ani nedivim. mne fachci vpohode naplno. pri stahovani z netu dosahujem aj 8MB cez wifi
|
|
Re: stacila by poriadna...
Od: pepe_zv
|
Pridané:
8.1.2012 18:34
wifi n ide realne 80Mbit/s..zalezi ako to mas nastavene. Wifi riesim uz 9rokov, technologia je to v pohode ale ked ludia nechcu investovat do poriadnych zariadeni tak preto pocujes ze po dedinach im pada net....ale 90% ked sa nieco dojebka tak je to u koncoveho uzivatela...proste medzi stolickou a klavesnicou...
|
|
soaron?
Od reg.: shapira
|
Pridané:
7.1.2012 17:00
Soaron, tak potom pouzivas hovadiny ked ti nejde fullhd..
Ja mam s kolegom urobeny bringe,coz jest panelak a panelak,cca od seba vzdialeny okolo 700m vzdusne.. pasmo iba 2,4GHz, zariadenia obe UBNT Loco,su to take male externe krabicky,s poe, 2x teraz neviem ci 10dB anteny.. na klientskej stanici v tom smere vidim cez 40 wifi AP z okolitych barakov... tak som to hodil iba do pasma 13 a s posunom 0,5,cize v mezdikanali,holaaa a linknute to je na 120Mbit up a down,sice sietovka je len 100Mbit :-) ,zapnuty multicast,airmax a vsetko ide perfektne :-P dokonca aj mediaplayere nemaju problem co mame na telkach, avatar cca 25GB mkv,ktory je u mna na NAS ide u neho bez sekania,cize fullHD,DTS zvuk :-D
Takze ono je to ake zariadenia kto pouziva
|
|
Re: soaron?
Od: xxxmisko
|
Pridané:
7.1.2012 20:48
UBNT Loco funguje ako bod-bod? Ako to máte nastavené? Ako bridge, alebo ako klient server?
|
|
peeeee es
Od reg.: shapira
|
Pridané:
7.1.2012 17:03
To UBNT a jeho test rychlosti na fullduplex je trosku nizsi.. len 90Mbit/ps, ale tak ci onak,nie je tam nikdy naraz aj download a upload :-DD
|
|
Re: peeeee es
Od reg.: čak noriz
|
Pridané:
7.1.2012 19:47
Speedmeter
Rýchlosť Vašeho pripojenia je 1087.7 Kbps (Kilobitov za sekundu) alebo tiež 136.0 KB/sec (Kilobytov za sekundu).
netreba...stop...turbo2 to istí...stop...v mobile mi ide okolo 420KB/sec...stop... na sim kartu...stop...hanba im...stop...ak nemám podmienky, netreba mi technológiu...stop.
|
|
tymto padne realne vyuzitie pasma 5GHz
Od reg.: skovran
|
Pridané:
7.1.2012 22:35
tymto padne realne vyuzitie pasma 5GHz, uz teraz je vo vacsine vacsich miest okolo 700dmomov zarusuje 5GHz lebo provideri sa nevida chovat a vyuzivaju 40MHz kanal na dvoch polarizaciach s antenami dobre ze nie vsesmerovimi... bud su tak blbi alebo to robia naschval... ak sa pouzije 80MHz na dvoch polarizaciach tak to bude katastrofa, na kvalitne spojenie s 5GHz mozte zabudnut... na indor zabudnite...
|
|
Re: tymto padne realne vyuzitie pasma 5GHz
Od: jvn
|
Pridané:
7.1.2012 22:49
ak sa vyrobcovia pohraju so spracovanim signalu resp potencialnym potlacenim sumu/rusenia, tak by to mohlo byt prinosom... ale nemyslim si zeby chceli priniest nieco prevratne.. ved naco? treba sa pekne nabalit a nie zlepsovat vlastnosti radiovej vrstvy
|
|
jasny suhlas
Od: pepe_zv
|
Pridané:
8.1.2012 18:41
Ak to bude v 5Ghz tak na interier to moc nie je...cim vysia frekvencia tym vacsi problem s prechodom cez prekazku. Jedine to pouzivat v ramci bytu na relativne kratku vzdialenost.
...je to tak, wifi provideri pouzivaju 5Ghz na chrbtice, ty co uz nieco zarobili tak investovali do licencovaneho pasma...ale platit tie poplatky telekomunikacnemu uradu sa nikomu velmi nechce. Cize 5Ghz bude zarusene cim dalej tym viac...
|
|
free pasmo 17Ghz
Od: xxxx5
|
Pridané:
9.1.2012 21:29
esteze tu máme free pásmo 17Ghz :)
|