|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
orange
Od: HKJ
|
Pridané:
13.12.2011 14:27
to bude na odpocuvanie ?
|
|
Re: orange
Od reg.: jebebejbe
|
Pridané:
13.12.2011 15:58
na bitcoin mining ;)
|
|
Re: orange
Od: ad25
|
Pridané:
13.12.2011 19:20
Nahradí 96 poslancov.
|
|
Re: orange
Od: johnyqwerty
|
Pridané:
15.12.2011 11:33
podla mna skor 96 tisic poslancov :-)
|
|
Re: orange
Od: fero6548
|
Pridané:
2.1.2012 13:49
ano mikulas platini je velmi vodivy
|
|
Re: orange
Od reg.: Wazzub
|
Pridané:
9.2.2012 17:25
Predstav si, že spoločnosť prevádzkujúca webstránku, delí svoje príjmy z reklamy 50/50 medzi tých ktorí jej zdvíhajú číslo používanosti tejto stránky.
Chceš byť jedným z nich a mať podiel na týchto príjmoch?
Registruj sa tu: http://signup.wazzub.info/?lrRef=d6854
Ak by sa ti niečo nezdalo alebo by si tomu nerozumel opýtaj sa ma na maily: 3watsup3@azet.sk - pošlem aj postup ako na to a presný popis o čo ide ;-)
Poponáhľaj sa. Registrovať sa je možné len do konca marca!
|
|
hmmmm
Od: mmxxx
|
Pridané:
13.12.2011 14:31
Az na ten datalan a cenu sa mi to paci.
|
|
Re: hmmmm
Od: Shuwix2
|
Pridané:
13.12.2011 21:35
Jurzyca vydal pred pár nami výzvu na balík 350 miliónov eur.
Obdobie na podávanie projektov je mesiac a v tom sú vianočné sviatky.
Takže to dostanú len tí, ktorí detaily výzvy dostali pár mesiacov dopredu.
SAV dostane len to, kde im SDKÚ dopredu vyberú dodávateľa.
Datalan zas dá vratku tak 20% späť Jurzycovým ľuďom, tí urobia kick up strane, Dzurindovi a Miklošovi.
A Ivetke kúpia fernet aby jej zavreli hubu.
10+ mld SKK na výzve rozmrdaných pre SDKÚ.
|
|
aix?!!
Od: eax
|
Pridané:
13.12.2011 14:40
zaujimalo by ma co za k0k0ta tam zvolilo mrtvy aix
|
|
Re: aix?!!
Od: Marvin
|
Pridané:
13.12.2011 18:34
Mrtvy? Vazne? To su mi novoty...
|
|
Re: aix?!!
Od: eax
|
Pridané:
14.12.2011 10:27
dneska nema zmysel podporovat nic ine ako linux.
aix zakape za par rokov (dneska vsetky nove superpocitace ficia na linuxe) a zasa zbytocna investicia bude do upgradu.
Je to ako s towercomom vsade sa nasadzuje mpeg4 len u nas vybehova mpeg2
zasa sa tam nabali kopec firiem
|
|
Re: aix?!!
Od: matok0
|
Pridané:
14.12.2011 17:45
Povedat ze mpeg-2 je vybehova, je trosku silne slovo... zvysok prispevku suhlas
|
|
Re: aix?!!
Od reg.: roob_
|
Pridané:
15.12.2011 11:21
mpeg2 nieje vybehova, mpeg2 je dinosaurus.
|
|
Re: aix?!!
Od: matok0
|
Pridané:
30.12.2011 0:18
pravdepodobne vies o videokodekoch velko hovno, ked tresnes taku volovinu... keby si mal nasadzovat mpeg4 tak by si potrebboval ovela vykonnejsi hardver ktory by vykonaval objektovu komprimaciu, ktora je jej zakladom. Teda by sa to vyrazne odrazilo na cene. A za dalsie, keby som ti ukazal televizny obraz komprimovany mpeg2 a mpeg4-kou tak by si nevedel ani zatat ze ktory je ktory. Mpeg-2 technologia je funkcna a na nase pomery viac nez postacujuca. Cim viac pasikov tym viac adidas... ze?
|
|
Re: aix?!!
Od reg.: weiss
|
Pridané:
31.12.2011 19:18
Hovorit o vykonnejsom hardveri je dost vtipne, kedze sa komprimacia riesi zelezom na to urcenym, takze je to jedno. Neviem o akej objektovej komprimacii hovoris, ale klasicka MPEG-4 sa komprimuje dost podobne ako MPEG-2, zatial sa nerobi ziadna segmentacia a ine srandy. Ver mi, ze pri nizsich bitratoch by si ten rozdiel uvidel, nehovoriac o HD.
|
|
Re: aix?!!
Od: matoko
|
Pridané:
8.1.2012 8:11
tak potom naco mpeg4 ked sa z nej pouziju len vlastnosti mpeg2??? logika?
|
|
Re: aix?!!
Od reg.: weiss
|
Pridané:
9.1.2012 13:06
Nepovedal som tak isto, ale podobne. Napr. MPEG2 robi kodovanie na makroblokoch 16x16, MPEG4 vie aj 4x4 adaptivne, atd.
|
|
Re: aix?!!
Od reg.: rayen
|
Pridané:
16.12.2011 23:31
no aix podporuje take veci ako pridavanie a uberanie ramky, page spacu, diskov, fc a sietovych kariet a to vsetko za plnej prevadzky -- to si linux moze este dlho nechat len snivat. na tom novom p7 procesore to zvlada aj komprimaciu ramky a uplnu virtualizaciu hw
ak by si mal moznost chvilku robit na aixe potom by ti linux pripadal len ako taky sopliak
|
|
Re: aix?!!
Od: pre eax
|
Pridané:
29.12.2011 12:15
milujem ked sa snazia fundovane "prispievat" kvaziodbornici co v reale vedia houno...:-) pri aixe mozes robit veci pri ktorych mozes s linuxom iba snivat to za prve. a mpeg2 je vybehova?! wau...
|
|
Re: aix?!!
Od reg.: dagi the great
|
Pridané:
14.12.2011 14:15
u mad?!
ako si prisiel na to ze aix je mrtvy... to som fakt zvedavy
|
|
Re: aix?!!
Od: hahaha2
|
Pridané:
17.12.2011 8:33
chlapec asi aix nevidel ani z rychlika, ze trepe taketo sprostosti
|
|
Re: aix?!!
Od: AIX-ak :-)
|
Pridané:
22.12.2011 14:28
Povazujem sa za AIX-aka. Mam zopar certifikatov, aj ho obcas skolim a mam za sebou aj nejake tie instalacie. Bol to prvy UNIX, s ktorym som v mojej praci prisiel do styku, takze nie som uplne objektivny pri jeho hodnoteni a porovnavani s inymi OS. Mozem ale s kludnym svedomim tvrdit, ze ten system predstavuje absolutnu spicku, co sa tyka serverovych OS. A keby som sa chcel znizit na tvoju uroven komunikacie, tak iba neskutocny k0k0t moze na serveroch IBM Power pouzit Linux namiesto AIX-u.
PS: Ak by si sa nahodou zacal navazat este aj do IBM Power serverov, tak ta rovno varujem :-)
|
|
Re: aix?!!
Od: lubo9999999999
|
Pridané:
3.1.2012 12:26
pre AIX-ak tak pod toto sa podpisujem. je skoda reagovat na nejakych nastrocnych pubertakov co si dali linux na svoj "kompjuuter" a teraz nam ostanym "luuzrom" hovoria co je najlepsie...
|
|
Re: aix?!!
Od: julojulo
|
Pridané:
26.1.2012 17:04
sa spamataj ... najskor by musela padnut cela IBM a za nou pojde o par rokov AIX ... vsak na AIX sluzbach zarabaju najviac prachov .. si mimo
|
|
datac
Od: radkohg
|
Pridané:
13.12.2011 15:06
Datalan robí aj pre niekoho iného ako štát ? Typická firma nasatá na verejné zakázky
|
|
Re: datac
Od: axiom
|
Pridané:
13.12.2011 15:11
robia, robia... rozne specialne stroje pre nadnarodne spolocnosti :)
|
|
Re: datac
Od: .em
|
Pridané:
13.12.2011 15:17
statna zakazka, najlepsia zakazka...
|
|
Re: datac
Od: 5os5os
|
Pridané:
13.12.2011 16:01
Aj u nas robili dva krat. Prvy a posledny.
|
|
Re: datac
Od: sghjklkjhgt
|
Pridané:
30.3.2012 10:00
tak to mas blbe ze ste sa nechali 2x okaslat
|
|
????????????
Od: Aladin
|
Pridané:
13.12.2011 15:07
ale ne chobotiny, dostavať dialnice..
a zrušiť sociálky istým spoluobčanom a znížiť dane..
|
|
Re: ????????????
Od: fsdfgregsd
|
Pridané:
13.12.2011 18:43
Nie nie, toto je na podporu spotreby obnoviteľnej elektriny, keď ju už chcú vyrábať treba ju aj niekde spotrebovať :D
Preboha však SR nemôže byť úplne energeticky nezávislá, to kam by sme prišli, keby sme nič nekupovali
|
|
Dexter
Od: 5os5os
|
Pridané:
13.12.2011 15:58
Takze pustanie Dextera vo full HD je vyriesene.
|
|
Re: Dexter
Od: pjótr
|
Pridané:
13.12.2011 17:01
ee to je predsa na upscaling z sd na fullhd
|
|
more more
Od: jano hospodar
|
Pridané:
13.12.2011 17:52
10 ^ 12 operácií, za sekundu.
parada. toto nase zdravotnictvo potrebovalo ako sol! a robi to jednoduche operacie, alebo aj nieco zlozitejsie? uz nam chybaju len rychlejsi anestezologovia
|
|
Re: more more
Od reg.: AeroPo
|
Pridané:
14.12.2011 0:57
Anestéziológovia ? Tu už pomôže jedine alkohol ... veľa alkoholu
|
|
Re: more more
Od reg.: Marki555
|
Pridané:
14.12.2011 8:19
Skus si pozriet comu sa uvedene Ustavy SAV venuju a zistis ze aj so zdravotnictvom to ma vela spolocne - napr. Virologicky ustav, Ustav pre vyskum srdca, Ustav experimentalnej onlologie... vsetky maju medzinarodne ocenovane vysledky.
|
|
Počítač
Od: Mariannnn
|
Pridané:
13.12.2011 18:50
Na slovensku nemáme čo pomaly žrať a oni si idú vraziť 21 miliónov do počítača...
|
|
Re: Počítač
Od reg.: weiss
|
Pridané:
13.12.2011 19:27
Vsetko nemozeme dat na socialne davky :D
|
|
Re: Počítač
Od: Mariannnn
|
Pridané:
14.12.2011 12:25
žiadne nepoberám :D
|
|
Re: Počítač
Od: matok0
|
Pridané:
14.12.2011 17:48
tak ked nemas co "zrat" tak si tie socialne davky vybav
|
|
Re: Počítač
Od: Jolan
|
Pridané:
19.12.2011 17:00
Veľká chyba. Keď nepoberáš, nie si správny Slovák...
|
|
Re: Počítač
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
18.12.2011 22:08
Ked si neschopny sa o seba postarat a tvoji rodicia ta uz nedokazu zivit z ich nizkeho dochodku, tak jasne ze neni co jest.
|
|
Re: Počítač
Od reg.: Marki555
|
Pridané:
22.3.2012 7:58
Je to z eurofondov. Tie eurofondy cerpame v priemere asi na 10%, takze je fajn ze odtial ide konecne aj zaujimavy a SAV potrebny projekt. Na zdravotnictve z fondov cerpame este menej, ale to uz je problem EU byrokracie a SK korupcie...
|
|
Otazka pre poradňu:
Od: Emental
|
Pridané:
13.12.2011 20:17
Potreboval by som si kupit novy pocitac a chcel by som sa spytat ci by mi na nom isla aj Dynablaster?
|
|
Re: Otazka pre poradňu:
Od: Cudo
|
Pridané:
13.12.2011 21:38
DYNA ide aj na 286-ke IBM PS/2 mašine.
Deckám to ukazujem na bezdiskovej stanici 486-ke nabootovanej zo servera...
|
|
Re: Otazka pre poradňu:
Od: pjótr
|
Pridané:
13.12.2011 22:02
lol myslis vazne? mam na predaj PC ako stvorene na dynu.
C2D E6300, 2GB DDR2, 320GB HDD, GK ATI 5450 512MB DDR2 s HM, zdroj 400W,DVD-RAM vypalovacka. Cena dohodou.
|
|
Re: Otazka pre poradňu:
Od: Cudo
|
Pridané:
13.12.2011 22:13
Hej.
A OS nabootujem DR-DOS6.
Cez 10-Mbitovú sieťovku v ISA slote. Dobré nie?
Ale to je len výsledok. Ukažem im prístupové práva, ako sa čo dá nastaviť, kvóty pre užívateľov, napr. aj to, že súbory iba vidno a nejdú ani spustiť ani skopírovať...
|
|
Re: Otazka pre poradňu:
Od: Emental
|
Pridané:
13.12.2011 22:28
podla mna ta grafiku je na Dynu slaba..:-) just joke, ale dakujem za ponuku
|
|
Re: Otazka pre poradňu:
Od: Cudo
|
Pridané:
13.12.2011 22:39
Pôjde.
V DOS-BOXe...
|
|
Re: Otazka pre poradňu:
Od: pjótr
|
Pridané:
14.12.2011 9:24
skoda :D
|
|
hahahaha heslo na root..
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
14.12.2011 5:13
Snad nenastavia heslo na ROOT-a VSSAV123 :D
|
|
keby..
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.12.2011 7:18
keby neboli blbi davno by spravili distribuovany vypocet a v statnych instituciach sa po nociach povaluje tisice nevyuzitych pc...
|
|
Re: keby..
Od reg.: Marki555
|
Pridané:
14.12.2011 8:15
Hmm a ako rychlo by take vypocty prebiehali? Nie nadarmo tam mas niekolko desiatok TB RAM. A nie nahodou su tie nody poprepajane s latenciou pod 1 mikrosekundu. Ten tvoj distribuovany vypocet by 99% casu len cakal na data...
|
|
Re: keby..
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.12.2011 12:24
http://boinc.berkeley.edu/
Active: 283,654 volunteers, 247,527 computers.
24-hour average: 4.655 PetaFLOPS.
Tak nehovor ze sa to neda.
|
|
Re: keby..
Od: odbornik
|
Pridané:
14.12.2011 18:32
To je celkom iny typ pocitacu... Tam je zapojenych X pocitacov a kazdy si pocita svoju poulohu, na ktorej vypocet treba hodiny a par megabajtov ramky... Nasledne sa vypocitana vec posle po pomalom Internete na server... Superpocitac, co sa ma vybudovat je urceny na vypocty, kde treba mat sakra vela ramky a neda sa uloha rozdelit na mensie podulohy. Napriklad simulovanie par desiatok, ci stoviek molekul...
|
|
Re: keby..
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.12.2011 18:54
to ti mam pastnut zas vysledky cojaviem rosetta@home ktora sa presne "molekulami" zaobera? Uz si to vtlc do hlavy, ze vela ramy to musi mat preto, lebo to rata na 1 mieste. Ak do vypoctu zapojis 20 000 pocitacov a ulohy im rozdelis, tak aj tak budes mat vela ramy. Len usetris naklady na kupu "zeleza".
|
|
Re: keby..
Od reg.: weiss
|
Pridané:
14.12.2011 22:26
Clusterova architektura nie je univerzalna, kym tato je.
|
|
Re: keby..
Od: Cerveny furik
|
Pridané:
16.12.2011 0:24
No prave som si to stiahol a pocitac folduje..
Da sa nejak zistit ze aky vykon alebo aku rychlost mam, resp kolko prispievam?
A uz sa nieco objavilo na zaklade tychto vypoctov?
|
|
Re: keby..
Od reg.: roob_
|
Pridané:
16.12.2011 9:48
napr. objavili daky pulzar http://goo.gl/FG55e
ale to je jedno, z principu sa do porobnych vypoctov nezapojim, ak to ma zrat moju elektrinu a vyuzivat moj pocitac. Treba vymysliet adekvatnu odmenu, potom to bude uplne ina kava.
|
|
Re: keby..
Od: HKJ
|
Pridané:
16.12.2011 15:44
asi tak no.
clovek by rad prispel, ved globalne mame super vykon (nie len flops, ale vseobecne ludsky (inteligencny atd)
ani mi tak nevadi, ze sa na tom niekto nabali, ale mohlo by to byt o nieco efektivnejsie.. ale ak by napr odmenovali, tak jasne, ze by to bola daleko ina uroven..
|
|
no teda
Od: toro
|
Pridané:
14.12.2011 8:07
takýto počítač je skrátka superrýchly idiot. (tj bez softu neurobí nič)
|
|
Re: no teda
Od: fako
|
Pridané:
14.12.2011 14:55
A ty mas nobec nejaky soft?
|
|
Brno bude mít superpočítač patřící mezi sto nejvýkonnějších na světě
Od: Anonymus1
|
Pridané:
14.12.2011 13:36
http://tinyurl.com/copdmfy
|
|
Pošli kvety
Od: janosik
|
Pridané:
15.12.2011 12:11
dufam, ze maju nachystany fakt velky kancel!
|
|
Re: Pošli kvety
Od: zajtra
|
Pridané:
15.12.2011 19:04
ale na tlaciaren s wifi uz asi peniaze neostali :(
|
|
Nominanti SDKÚ v teplárni nakupovali neverejne
Od: Oldrich
|
Pridané:
16.12.2011 2:05
Bratislavská teplárenská vo vedení s nominantmi SDKÚ musí vysvetľovať čudný biznis. Spoločnosť bez verejnej súťaže pridelila viac ako polmiliónovú zákazku v oblasti informačných technológií firme Tempest zo skupiny Datalan, ktorej bývalý manažér je členom SDKÚ. Denník Pravda o tom informovali nespokojní zamestnanci, ktorí si neželali byť menovaní. O zákazke vedia aj niektorí politici.
pravda.sk
|
|
pekne vianoce :)
Od: peeticek
|
Pridané:
16.12.2011 9:44
To bude mat zasa niekto pekne vianoce :)
|
|
uz ho potrebuju !
Od: dds
|
Pridané:
16.12.2011 14:04
Na tom si jt penta budu zisky z okradania statu pocitat ,normalne masini im na to uz nestacily
|
|
Yeah!
Od: Fuck
|
Pridané:
18.12.2011 15:44
Sheldon by sa nad tými slovenskými fyzikmi len pousmial..
|
|
Re: Yeah!
Od reg.: chatpall
|
Pridané:
18.12.2011 18:30
poznam par slovenskych fyzikov a od sheldona nemaju daleko ani vedomostami a ani socialnym spravanim. je to zvlasne ale na slovensku sa vzdy najde kazdy rok 1-2 ludia ktory dokazu so svetovou fyzikou drzat krok.
|
|
obchod
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.12.2011 8:13
Tak ako sa predavaju nevyprodukovane emisie CO2 (dost imaginarne), tak by sa mohol predavat nevyuzity, ale disponibilny vypoctovy vykon. Ja by som z mojho Ph II X6 1090T poskytol 2 jadra zo 6 na 4 hodinky denne. Keby platili co i len 5 centov na jadro a na hodinu, za vecer by to bolo 40 centov :) a za mesiac 12 € :) Vypoctovy vykon tych dvoch jadier je cca 10 GFLOPs. Ked to spravi stotisic ludi, mame vypoctovy vykon milion GLOPS, cili tisic TFLOPs krystalovo cisteho vseobecneho x86 vykonu.
11x viac ako spominany superpocitac! Cena: 1,2 miliona € mesacne, co je asi rok a pol prevadzky, kym to prekroci naklady vyse 21 milion € na henten 11x menej vykonnejsi superpocitac.
|
|
Re: obchod
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.12.2011 8:16
Vedlajsi efekt: peniaze by isli pospolitej slovaci a nie jednej firme.
|
|
Re: obchod
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.12.2011 17:34
a o com som ja pisal o par prispevkov vyssie? :) o tomto istom. Plus si este nezaratal naklady na prevadzku toho superpc. 8jadrovy P7 ma 200W TDP, ak budu v 1 uzle 4 (tak som to z clanku pochopil) tak to je 800W, 96 uzlov = 77kWh. Mesacne to je 55400 kWh = cca 8316€. A to je riadne menej ako 1,2M € :) Ak by mal uzol 32 procakov, tak by to bolo 8x viac cize cca 70k € mesacne. Samozrejme to bude viac, lebo nie len cpu zere elektrinu...
|
|
Re: obchod
Od reg.: roob_
|
Pridané:
21.12.2011 17:37
ale na rovnaky vykon by to stalo relativne rovnako len by nemuseli kupovat zelezo... ako som pisal vyssie.
|
|
IE users
Od: HKJ
|
Pridané:
23.12.2011 12:30
A v 95% bude vypnuty, resp idle ?
|
|
Zilina
Od: risototh
|
Pridané:
24.12.2011 10:45
Tak v Ziline sa uz do toho pustili. Pri univerzitnej kniznici uz splanirovali kus zeme, vyrubali nejaky ten strom a pod oknami Internet Klubu uz tahali napajaci kabel. Trocha sme trpli, aby nam tym bagrikom nenacali optiku, ktoru tam mame zakopanu, ale chvala bohu sa tak nestalo. To by si celkom slusne zarobili. Ide nam tam asi 96 vlakien. :)
|
|
Re: Zilina
Od: pika
|
Pridané:
25.12.2011 12:43
no po tom poslednom prusery si zrejme s tym bagrikom davali echt bacha :)
|
|
hmm...
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
24.12.2011 15:28
Už viem načo nám bude ten super počítač. Vypočítanie času a obdobia, kedy sa vyhrabeme zo sra*iek, ako ekonomických, tak politických a ditto spoločenských. Na to treba riadny silicon muscle.
|
|
Re: hmm...
Od: HKJ
|
Pridané:
27.12.2011 10:35
to skonci fatal errorom
|
|
Re: hmm...
Od: Cuda
|
Pridané:
1.1.2012 12:26
Alebo delenenie nulou...
|
|
Bude len na teoreticku fyziku alebo aj pre SHMU?
Od: Jojin
|
Pridané:
8.1.2012 21:14
Vec je ta, ze SHMU ma vecne problemy s modelmi ALADIN a podobne. Power7 pracuje ako virtualny server s virtualnymi procesormi (pripajatelne a odpajatelne pocas zapnuteho stroja a beziacich aplikacii, staci zadat prikaz na evakuovanie uloh z procesorovej karty), preto by bolo velmi rozumne robit tieto ulohy, ktore su velmi casovo obmedzene na najvykonnejsom stroji aky tu bude... vsak to zaberie len par minut, ostatne ulohy az tak neponahlaju snad... SHMU ma tusim len Power5 525 alebo take nieco.
...takisto by som poprosil vylepsenie radaru ;-)
|
|
Re: Bude len na teoreticku fyziku alebo aj pre SHMU?
Od: Jojin
|
Pridané:
8.1.2012 21:20
K debate AIX vs. Linux:
Tu je AIX pouzity viac-menej ako firmware obsluhujuci specialnu hardwarovu architekturu a vytvarajuci logicke oddiely procesorov, alokaciu pamati pre jednotlive virtualne servery a ich swapovanie hore-dole.
V tych virtualnych serveroch bude obvykle bezat uzivatelsky system, a teda, casto, linux s aplikaciami ktore si uzivatel uz naprogramoval a odskusal na mensom systeme. AIX ma na starosti presuvanie tychto linuxovych serverov, pridelovanie procesoroveho casu a zdielanej RAM. ...toto je mainframe, RAM a procesory su na samostatnych kartach :). Vyvoj linuxovych ovladacov a zmeny v jadre pre to vsetko by trvali roky, bolo preto vyhodnejsie len vylepsit uz existujuci AIX.
|
|
Re: Bude len na teoreticku fyziku alebo aj pre SHMU?
Od: Jojin
|
Pridané:
8.1.2012 21:22
Mainframe vs. Cluster?
Klastre maju svoje vyhody, ale aj velmi stary a maly mainframe s OS/390 skompiluje linux za 8 sekund. Za tu dobu nestihnete rozposlat zdrojovy kod ani po Gbit sieti, vacsina kancelarskych krys ma len 100Mbit siet ajtak.
Globalna synchronizacia uloh po internete kde objem spolocnych dat je napr. len 1GB je takisto prekazkou.
Pre mainframe je 100GB subor nahraty v RAM len smiesnou hrackou. Tu prekonava cluster milion ku jednej, ak nie viac.
Takze cluster je vyhodny ak potrebujete preskumat milion molekul, kazdy z miliona pocitacov sa tym moze babrat 100 hodin, ale ak potrebujete preskumat len jednu molekulu, mainframe vam to spravi za minutu namiesto sto hodin. A kedze mate vysledok znamy za minutu, mozete sa venovat praci ktora na to nadvazuje.
|
|
Re: Bude len na teoreticku fyziku alebo aj pre SHMU?
Od: Jojin
|
Pridané:
8.1.2012 21:29
Geofyzikalny prieskum (ropa a pod.):
Ten je nemozne robit na rozprestretom clusteri (cez internet), lebo mate terabajt dat ktore ste nahrali v terene a idete vykonstruovat jednu obrovsku maticu rovnic, kde premenne su jednotlive vrstvy hornin, trojrozmerny obraz, ktore po spravnom dosadeni vytvoria taky vysledok ako vasa nahravka z terenu. V podstate jeden giganticky MRI sken. Ropne firmy si preto prenajimali vykon na najvykonnejsom BG/L mainframe aky IBM malo na prenajom :). Na ucelovych superclusteroch s Intel CPU ktore niektore ropne koncerny mali to trvalo 3-6 mesiacov!!! Uznajte, dozvediet sa kde mate pytat povolenie na vrtanie ropy skor ako si ho vypyta konkurencia je na nezaplatenie! :)!
apropo, debata MPEG2 vs. MPEG4 je bezpredmetna... ak to nie je H.264 alebo x264, je to stale slabina. Kazdopadne, televizor nemam, nielen pre nizku kvalitu obrazu; aj obsah nestoji za nic!
P.S. prepacte mi za ten zdlhavy hijack, je nedela vecer a casu kopec.
|
|
Hahaha
Od: p3truš
|
Pridané:
21.1.2012 4:52
S tých vaších komentoch o AIX som sa skoro pocikala, ani nie na argumentácii, tá bola vo vela veciach rozumná, ale o tom ako si dokazujete že máte pravdu.
Ja by som inak tiež volil na 96TFlop/s PC AIX, ani nie preto čo ste písaly, ale na AIX sa lahšie hladajú odborníci ako na Linux pre superpočítače.
A tiež je myslím že aj O(1) scheduller lepší ako čiernočervený. Ale to je len taká moja domnienka, ale príde mi to logické keď tam bude bežať iba ROOT a možno ešte niečo velmi podobné, nebolo by múdre aby sa vela času zabilo schedulovaním, pri tak velkom stroji je to docela pálka.
|
|
pocitac
Od: navstevnik
|
Pridané:
25.1.2012 16:22
Neviem co to je, ale je to na SAV a je to v prevadzke. Nie vsak v BA, ale v KE. http://uef.saske.sk/osf/
|