neprihlásený Streda, 17. augusta 2022, dnes má meniny Milica
Veľké automobilky postavia v Európe super rýchlonabíjačky, priblížia sa tankovaniu


Diskusia k článku: Veľké automobilky postavia v Európe super rýchlonabíjačky, priblížia sa tankovaniu

Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.

Komentár, na ktorý odpovedáte:
                               
 

ja mám na svojej Tesle 70 000km, najmenšiu 60kWh baterku a 95% pôvodnej kapacity. Keď si pozrieš graf opotrebovania Li-Ion bateriek, uvidíš, že prvých 5% ide najrýchlejšie, potom sa opotrebovanie spomalí. Čímže vidím úplne reálne, že by moja baterka mohla vydržať 600 000km do 80%, 100kW baterka možno aj milión km.
Porovnávať ju s baterkou v mobile je kúsok mimo, pretože:
1. baterka v telefóne nemá termálny management - nemá ani klímu, ani vyhrievanie. Vysoké teploty výrazne znižujú životnosť a nabíjanie pri nízkych teplotách tak isto.
2. baterka v telefóne mal 1 cyklus za 1 deň. Autom by si musel prejsť 150 000 km ročne pre podobné opotrebovanie.
3. baterka v telefóne bežne stojí aj hodiny úplne vybitá, čo je najrýchlejší spôsob, ako zničiť baterku. Pri aute ťa upozornia, že ak klesneš pod 10%, okamžite po zaparkovaní dať na nabíjačku. To isté aj opačne, telefón stojí aj hodiny na 100% nabití, elektromobil dobíjať väčšinou na 90%, na 100% len keď očakávaš dlhšiu cestu na daný deň.

Meno:


Titulok:


Text:


Prihláste sa a povoľte si emailové notifikácie na odpovede na Váš príspevok.

Overovací text:



Pre overenie, že komentár sa nepridáva automatizovanými prostriedkami, prosím prepíšte text, ktorý vidíte na obrázku. Písmená musíte zadávať rovnako ako na obrázku veľké. Pokiaľ text neviete prečítať, kliknite prosím na tlačidlo "Obnoviť obrázok". V texte sa používajú iba znaky "BCDJKMPRSVWXY1234589".