Prvý praktický elektromobil pre masy, s batériou ako prvý Tesla Model S
Diskusia k článku: Prvý praktický elektromobil pre masy, s batériou ako prvý Tesla Model S
Prispievajte do diskusií ako
prihlásený užívateľ.
Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: Tup
|
Pridané:
2016-01-13 07:29:59
zdroj? Li-Ión baterky majú bežne životnosť 1000 cyklov, pričom životnosť sa rozumie čas, kým dosahujú len 80% pôvodnej kapacity, čo je podľa mňa stále OK. Podľa niektorých testoch dosahujú pod 60% kapacity po 10 000 cykloch. Buďme extrémny optimisti a rátajme 60% po 2000 cykloch.
2000 cyklov * 300 dojazd = 600k kilometrov. Nech aj jazdíš agresívnejšie, stále by si mal byť nad 60%
Čo sa týka reálnych dát, sú Tesly s 200k najazdenými kilometrami a majú nad 90, ak nie nad 95% pôvodnej kapacity
Okrem toho je samozrejmé, že karoséria bude rovnako rozbitá, ako na spaľovacom aute, no po výmene baterky už toho veľa ohľadom pohonu auta nenaservisuješ.
A 5 ročnú oktáviu predáš zo stratou 70%, zatiaľ čo 4 ročné Tesly sa predávajú aj za 60% pôvodnej ceny, bez výmeny baterky. Predpokladám že Bolt na tom nebude o nič horšie
|