neprihlásený Piatok, 28. júna 2024, dnes má meniny Beáta
Prvý praktický elektromobil pre masy, s batériou ako prvý Tesla Model S


Diskusia k článku: Prvý praktický elektromobil pre masy, s batériou ako prvý Tesla Model S

Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.

Komentár, na ktorý odpovedáte:
                               
 

zdroj? Li-Ión baterky majú bežne životnosť 1000 cyklov, pričom životnosť sa rozumie čas, kým dosahujú len 80% pôvodnej kapacity, čo je podľa mňa stále OK. Podľa niektorých testoch dosahujú pod 60% kapacity po 10 000 cykloch. Buďme extrémny optimisti a rátajme 60% po 2000 cykloch.

2000 cyklov * 300 dojazd = 600k kilometrov. Nech aj jazdíš agresívnejšie, stále by si mal byť nad 60%

Čo sa týka reálnych dát, sú Tesly s 200k najazdenými kilometrami a majú nad 90, ak nie nad 95% pôvodnej kapacity

Okrem toho je samozrejmé, že karoséria bude rovnako rozbitá, ako na spaľovacom aute, no po výmene baterky už toho veľa ohľadom pohonu auta nenaservisuješ.

A 5 ročnú oktáviu predáš zo stratou 70%, zatiaľ čo 4 ročné Tesly sa predávajú aj za 60% pôvodnej ceny, bez výmeny baterky. Predpokladám že Bolt na tom nebude o nič horšie

Meno:


Titulok:


Text:


Prihláste sa a povoľte si emailové notifikácie na odpovede na Váš príspevok.

Overovací text:



Pre overenie, že komentár sa nepridáva automatizovanými prostriedkami, prosím prepíšte text, ktorý vidíte na obrázku. Písmená musíte zadávať rovnako ako na obrázku veľké. Pokiaľ text neviete prečítať, kliknite prosím na tlačidlo "Obnoviť obrázok". V texte sa používajú iba znaky "BCDJKMPRSVWXY1234589".