Prvý praktický elektromobil pre masy, s batériou ako prvý Tesla Model S
Diskusia k článku: Prvý praktický elektromobil pre masy, s batériou ako prvý Tesla Model S
Prispievajte do diskusií ako
prihlásený užívateľ.
Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: Cena za nadrz
Od: Tup
|
Pridané:
2016-01-12 18:29:30
pri naftovom cca 6€, len kým je diesel za 1€. Keď sa bude opäť blížiť ku 1,5€, tak si bližšie pri 9€/100km. Pri novších dieseloch možno 7,5€
pri 400 000km (pravdepodobne koniec životnosti auta) je to 20 000€ rozdiel.
keby sme chceli byť konkrétnejší, tak:
20 000€ za PHM, + údržba motorova/prevodovky (a nižšieho opotrebovania brźd, keďže elektromobily brzdia viac rekuperáciou) dajme tomu 6000€.
Na druhej strane po 400 000km (1300 cyklov baterky) by som rátal tak so 60% kapacitou baterky, čiže dojazd už len 180km. Nová baterka tak 10 000€, avšak potom by bolo auto "ako nové" (až na interiér a prípadnú hrdzu :) )
záver - rátať ušetrené peniaze pri elektromobile je z veľkej časti čisté tipovanie, veľa premenných
|