neprihlásený Piatok, 10. apríla 2026, dnes má meniny Igor
Povinný výber prehliadačov nepomohol, tvrdí porovnanie

DSL.sk, 27.10.2010


Povinná ponuka a výber webového prehliadača užívateľmi Windows s prednastaveným Internet Explorerom zrejme nepomohol v Európe získať výrazne vyšší podiel konkurenčným prehliadačom. Tvrdí to Neowin.net na základe porovnania vývoja podielov prehliadačov v Európe a celosvetovo podľa štatistík od spoločnosti StatCounter.

Výber prehliadača zobrazuje jednorazovo spoločnosť Microsoft užívateľom operačného systému Windows s Internet Explorerom prednastaveným ako štandardným prehliadačom prostredníctvom aktualizácie povinne po dohode s Európskou komisiou, ako kompenzáciu za predinštalovávanie Internet Explorera do Windows.

Výber sa začal zobrazovať na konci februára, ponúkaných je dvanásť najpoužívanejších prehliadačov, z toho päť najpoužívanejších vrátane Internet Explorera na preferovaných pozíciách priamo viditeľných po zobrazení výberu.

Od januára do októbra prišlo v Európe samozrejme k posunom podielu prehliadačov, podľa porovnania boli posuny ale takmer rovnaké ako priemerné celosvetové posuny. V Európe napríklad podiel Chrome narástol o 6.4%, podiel Opery o 0.86%, podiel Firefoxu klesol o 1.23% a podiel IE klesol o 5.25%. Celosvetovo narástol podiel Chrome o 6.24%, podiel Opery sa nezmenil, podiel Firefoxu sa znížil o 0.41% a podiel IE sa znížil o 5.92%.

Zväčšiť
Výber prehliadača, kliknite pre zväčšenie



V ponuke prehliadačov má byť prvých päť prehliadačov zobrazovaných v náhodnom poradí. V pôvodnej ponuke objavil server DSL.sk ale závažnú chybu, pre ktorú sa jednotlivé prehliadače nenachádzali na jednotlivých pozíciách s rovnakými pravdepodobnosťami.


Podiel výskytov jednotlivých prehliadačov na jednotlivých pozíciách a ich priemerná pozícia pri zobrazení v IE 8 na Windows 7 do 3. marca 2010 (dáta: DSL.sk)



Internet Explorer sa pre chybu v algoritme, ktorým bolo dosahované náhodné poradie, v 50% prípadov nachádzal na piatej pozícii najviac vpravo, Google Chrome sa naopak objavoval najčastejšie na prvých troch pozíciách.

Spoločnosť Microsoft chybu objavenú serverom DSL.sk necelé dva týždne po zverejnení odstránila. Či by povinný výber s chybou, ak by ju server DSL.sk neobjavil, mal väčší vplyv na podiel prehliadačov a stratu podielu Internet Explorera nie je jasné.



Najnovšie články:

Alza s otvorením novej predajne na Slovensku inú zavrela
V európskej časti lode Orion uniká hélium, posádku a pristátie Artemis II to nemá ohroziť
FreeBSD odštartovalo projekt testovania kompatibility notebookov
Alza otvára na Slovensku novú predajňu, pri novom veľkom sklade
Konkurent Starlinku od Amazonu má odštartovať v polovici roka
Automobilka Škoda vyvinula zvonček na bicykel, ktorý prekoná ANC v slúchadlách
Microsoft deaktivoval účty vývojárov významných open source softvérov, nemá ísť o zámer
Sci-fi o alternatívnych vesmíroch od Apple začne v auguste
Aj Cloudflare chce kompletne prejsť na kryptografiu odolnú kvantovým počítačom už do 2029
Slovensko.sk bude v noci odstavené


Diskusia:
                               
 

preco sa nechce niekto zmierit s tym, ze dakto iny chce pouzivat ie.
to je chore.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Pretože (aj) vďaka tomu že ľudia používajú v takej miere IE tu máme plno botnetov, tvorcovia www stránok nevedia písať stránky podľa štandardov, atď...
Odpovedať Známka: 3.2 Hodnotiť:
 

to nie je problem ie, to je problem ie6.
nemiesaj to dokopy.

ked prisiel ie6, vela na vyber nebolo. a vsetko horsie, standardy takmer ziadne.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

prepac, nemyslim to nijak urazlivo, ale kolko mas rokov?
v casoch IE 6 uz davno boli rovnako schopne alternativy a samozrejme existovali aj presne standardy a to platilo uz davno predtym (uz IE 4 som pouzival len sporadicky)
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

ja som pisal o casoch, ked bol ie6 novy prehliadac.
ake schopne alternativy vtedy boli? ake boli standardy?
to bolo pred deviatimi rokmi.
ty mas kolko rokov? lebo ja tie casy zivo pamatam.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Nemáš pravdu. V časoch, keď vyšiel IE6, bola Mozilla ešte len vo vývojovej verzii... a Opera? Tá mala síce taby a všelijaké vychytávky v UI, ale zároveň jej podpora HTML a CSS bola veľmi zlá.
Čo si používal miesto IE4? Snáď nie NN4 :) IE4 mal omnoho lepšiu podporu skriptovania a tak.
A čo sa týka štandardov, vieš vymenovať, ktoré? Ja viem napríklad o HTML4, čo bolo prakticky presným opisom implementácie HTML v IE. Trošku sa popozeráš po špecifikácii, môžeš tam vidieť aj také bludy, ako napríklad, že udalosť onchange sa zavolá až po strate focusu - žiaden iný prehliadač sa takto nelogicky nechoval. A čo sa týka CSS, dôležitejšie časti CSS1 a 2 (napríklad poziciovanie) podporoval IE predtým, ako špecifikácia vyšla.

Áno, mne je jasné, že so mnou nebude takmer nikto súhlasiť, však už len čo dobré mohlo IE priniesť... Ale napísať som to chcel, pravda je niekde inde, ako zaslepenci tvrdia. Explorer je teraz dosť pozadu, zároveň je problém rozšírenosť jeho starých verzií, ale naozaj nezaostával vždy. Howgh.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

December 1999 - HTML 4.01 was published as a W3C Recommendation

January 2000 - XHTML 1.0 became a W3C Recommendation

May 2000 - ISO/IEC 15445:2000 - "ISO HTML", based on HTML 4.01 Strict

August 2001 - Internet Explorer 6 was released

June 2002 - Mozilla 1.0
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

December 1996 - Cascading Style Sheets, level 1

May 1998 - Cascading Style Sheets, level 2, CSS2 Specification
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

v čom je IE pozadu? IE8 dodržiava štandardy a IE9 sa vyrová aj Opere a Chrome aj rýchlostne. Jediný kto je dnes pozadu je firefox a všetky prehliadače založené na jadre gecko. Okrem toho že nedodržiavajú štandardy sú aj neskutočne pomalé a žerú veľa pamete.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

IE je pozadu kvôli tomu, že jeho filozofia - byť radšej stabilný ako inovátor - dovoľuje jeho vývojárom podporovať len osvedčené technológie, ktoré sú už používané v iných prehliadačoch alebo je prakticky jasné, že takto bude budúci štandard vyzerať (viď CSS3 selektory).
Ja v tomto s MS súhlasím, sám používam Debian, pretože preferujem odladenosť. Ale toto sa musí prejaviť tým spôsobom, že tú-ktorú technológiu možno už v iných prehliadačoch použiť a v IE ešte nie.
A čo sa týka dodržiavania štandardov, nikde som nepovedal, že Explorer niečo nedodržiava.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

tliachas chujoviny kamaratko.
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

Aj tak si každý dá ten ktorý mu najviacej vyhovuje, Keby nedali do ponuky žiadny tak si každý vyberie sám ...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Zatiaľ mi nanespoľahlivejší vychádza FF, teda Zhorená líška...
Odpovedať Známka: -4.9 Hodnotiť:
 

uznavany pan expert, a ako ste prisli na to, ze je najnespolahlivejsi? uvedte realne fakty a argumenty, aby to nevyzeralo, ze len nemate co v skole robit a dristate somariny.
Odpovedať Známka: 5.1 Hodnotiť:
 

ja nechcem machrovat, ale okrem toho, ze zerie plno pamate a je dost pomala, ma problemy s javascriptom, kedy mi dost casto stuhne - pri vlastnom JS...
Co sa týka doplnkov, OK, avšak nikdy nevieš, či náhodou v tom, alebo onom doplnku nie je nejaký napr sniffer. Preto mám radšej uzavreté riešenie, ako napríklad IE, aj keď ho používam minimálne.

Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

Áno, "pri vlastnom JS". Ja s Firefoxom nemám žiadne problémy, dokonca mi JS ide pekne.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

no hej,pokiaľ máš otvorenú jednu stránku. Ale pre testovanie a vývoj aplikácií je v praxi nepoužiteľný, resp. iba minimálne. To je bohužiaľ fakt...
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

to preto, lebo jediná stránka ktorú navštevuješ je disney.com
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

uplne mimo misu... ked surfujes na kuchynsoom sporaku starom 5 rokov necakaj ziadne zazraky.. FF rulez.. skusal som chrome aj operu aj safari.. nic sa nechyta z hladiska dlhodobej funkcnosti.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

nechápem ako niekto môže takto okato klamať. FF je najhorší prehliadač ktorí používajú len masochisti.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Firefox problémy s pamäťou naozaj má. Stačí si otvoriť nejaký internetový album (deviantart a pod.), pustiť niečo vo flashi, a firefox sa krásne spomalí, a taký ostane až do reštartu
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

ano, presne.
Ja pouzivam vlastne vsetky hlavne prehliadace kvoli vyvoju, ale primarne operu, pretoze <irony> ma najkrasie temy a to je dolezite :) </irony> a mam vsetko v jednom (rss, mailove konta .. ) a je naozaj rychla oproti ostatnym ( akurat chrome je este celkom svizny) ale zeby sa mi z dlhodobeho hladiska nejako same browsre sebanicili, tak to som nepostrehol, vsetky funguju tak ako maju, nepadaju
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

najspolahlivejsie padne napr. pri minimalizacii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zhorena liska asi tazko, kedze je to panda cervena.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

cize komunisticky medved míša.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja používam ľadovú lasicu. Tá má oveľa chladnejšiu hlavu. :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja pouzivam vlastnu hlavu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mna skor zaujalo ze na bug v random algoritme na zobrazovanie prislo DSL. Mozno DSL tymto ovplyvnilo o desatinky % podiel prehliadacov v Europe! Ako sa to podarilo? Istotne ste 1000000x nespustali instalaciu Win 7 so skreenom na vyber browsera. Boli k dispozicii nejake statisticke udaje?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Bližšie informácie môžete nájsť v http://www.dsl.sk/article.php?article=8770

Ak budete mať nejaké doplňujúce otázky, kľudne položte.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

OK :-)
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Inac gratulujem redakcii k tomuto uspechu, sorry ze az teraz :-) Noze by ste mohli vyjst z tiena a pomenovat ludi ktorim sa to podarilo ;-)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A to ste od Micrsoftu za to nic nedostali ??
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

tačilo refreshnúť stránku
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

tu nahodnost robil zle napisany javascript samizda a DSL to objavili
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

vazena redakcia len sa prosimvas nepo...z toho ze ste nasli tu chybu, nestacilo sa pochvalit 1x?
odvtedy v kazdom clanku kde sa rozobera vyber prehliadacov musite na konci oznamit ze ste pred 3/4 rokom nasli chybu...
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

ved to obletelo celu planetu
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

jj go dsl, gogo, sk rulez, ms prva obet, gz :D
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

drz hubu a nezavid. JA som pysny na dsl.sk ze objavilo tuto chybu. :)
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

aj ja by som bol pysny na dsl.sk ze to objavili, ale akosi neviem prekusnut to, ze tu vladne taka prisna cenzura prispevkov a nulova tolerancia kritiky. Preto som vlastne aj prestal tento server navstevovat. a objavim sa tu uz len fakt sporadicky
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Príspevok nebol zmazaný pre vhodný a/alebo nevulgárny obsah.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

tiez ma to "chvalenkarstvo" sprvu trosku usmialo, ale zas je pravda, ze to objavili a DSL.sk bolo citovane vsade v zahranici + by sme sa konecne mali naucit sami seba chvalit a "predat" sa. tak sa uc :)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Opera, ta sa tak dusovala, ake ma narasty svojho browsera, ze pomaly som si myslel ze kazdy presiel na to cervene Ocko. Ale ako vidno, pouziva to rovnake mizive percento ako predtym.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a pritom je najlepsia! :D
Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

Ved to, ze opera bola ta, ktora to chcela, a vysledok ziadny. Aspon uz konecne pochopia, ze ludia si budu pouzivat prehliadac ktory im vyhovuje
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Vsetci na operu zas kadia, ale pritom ona hlavne zalovala preto, lebo ie nedodrziaval standardy (teda vyrabal si vlastne) a vdaka monopolu si to mohol dovolit, preto hlavne ukazovali na monopol... a to bolo este nejak v roku 2002. To EU sa do toho tak blbo obula. A aj to pridalo tomu, ze ie zacal dodrziavat w3c standardy.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Oni to chceli len a len preto, lebo si chceli ukrojit vacsi podiel na prehliadacoch.
Keby to bolo len o dodrziavani standardov, tak by sa pripojila aj mozilla a chrome.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a nepripojila sa snad mozilla a chrome? (mal si na mysli google) :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jasne, ved tej opere ide len o dobro surfujucich ludi ...ach, ze sme si to este nevsimli
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nepodarena snaha o nepodarenu ironiu. Nepoznam Tvoje priority pre browser, ale objektivne poviem, ze kazdy ma svoje +/-. Na vsetko a je toho vela si vystacim s Operou a IE. Tie ostatne pre mna maju zmysel jedine pri testovani, nic viac. Nebudem nikoho presviedcat, pre mna je Opera jednotka.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Dalo sa očakávať, že ballot screen nič nezmení na podieloch prehliadačov. V firmách administrátori nepovolili inštalovanie ballot screenu, domáci užívatelia si nainštalujú čo chcú, niektorí majú aktualizácie úplne zakázané. Čiže je to len ďalší neúspech komunistických politikov, ktorí sa snažia podnikať na voľnom trhu.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Mozno to niektorym BFU dopomohlo k poznaniu, ze internet nerovna sa nejake to "modre ecko" ci Internet Explorer. Otazne je, aky podiel BFU si sam instaluje OS, odpoved je mizivy podiel.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To je mi teda "novinka". To isté tvrdili mnohí z nás: je to zhovadilá blbosť urazeného decka s prakticky nulovým efektom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vyber prehliadacov vo Windows prisiel neskoro. Keby bol zavedeny pred 10 rokmi, vysledok by bol podla mna uplne iny.

Zahrnanie Internet Exploreru do dominantneho OS na trhu - MS Windows postupne zlikvidovalo konkurenciu ... ale to sa udialo pred cca 10 rokmi. Vtedy to bolo potrebne riesit. Keby to bolo riesene vtedy, nemuseli by sme dodnes narazat na mnozstvo webovych aplikacii (dnes uz casto len intranetovych) funkcnych vylucne v Internet Exploreri.

Celkom pekny priklad je v tejto suvislosti web katasterportal.sk v sekcii mapy - kde je pekne vidiet, ake su nasledky dominancie Internet Explorera. Donedavna bol prikladom aj web jaspi.justice.gov.sk, ktory predvolene fungoval iba v Internet Exploreri a ostatni uzivatelia sa museli rucne preklikavat na "Standard HTML".
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kedy bude novorodencom-cakatelom vybiehat ponuka:
1, narodit sa ako chlapec
2, narodit sa ako dievca
3, nenarodit sa
Odpovedať Hodnotiť:
 

V case novoty XP-cka som mal IE, ale ked prisla Firefox 2 tak som zacal pouzivat tu. Skoncil som pri verzii 3.5 uy na Windows 7 a potom som si dal chrome. G Chrome je luxusny prehliadac, ja osobne vrelo odporucam a viac vam nepoviem, ako IT-ckar mam testy porobene a viem svoje...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

All your base are belong to us !
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a ty s kým fetuješ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie nahodou "All your bases", ked sa tu uz ohanas anglictinou ? ;)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Hodnotiť:
 

A teraz trochu k teme, na rozdiel od inych prispevkov pred mojim. Mne sa zda ze Microsoft od poslednej ohlasenej chyby kedy sa Chrome zobrazoval prevazne na prvych troch poziciach a IE na poslednych troch, tuto chybu opravil tak, ze poziciu Chrome a IE jednoducho vymenil takze sa teraz IE zobrazuje nejako moc casto na prvych troch miestach. Hlavne v strede najviac, tam kde kazdemu padnu oci ked otvori stranku, resp. na miesto ktore si vyberu väcsinou nerozhodni ked si hovoria ze si zvolia zlatu strednu cestu :)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár