
neprihlásený
|
Sobota, 11. apríla 2026, dnes má meniny Július |
|
|
T-Com zdražil všetky programy, väčšinou iba kozmeticky
DSL.sk, 15.10.2010
|
|
Spoločnosť Slovak Telekom oddnes začala ponúkať nové akciové ceny pri dvojročnej viazanosti pre svoje produkty pripojenia do Internetu poskytované po pevnej infraštruktúre, DSL a optike.
Novinkou v akciovej ponuke sú programy Magio internet Turbo 2 mini, Magio internet Turbo 2 Solo mini a Magio internet Optik 2 mini s FUP s limitom iba 1 GB prenesených dát mesačne, o ktorých sme informovali v tomto článku.
U všetkých ostatných doterajších programov prišlo k zdraženiu, vo všetkých prípadoch okrem Magio Turbo Solo 1 ale len kozmetickému o štyri centy mesačne.
Dôvodom tejto zmeny cien je podľa vyjadrenia spoločnosti pre server DSL.sk zladenie ponuky akciových cien s cenami T-Mobile, ktoré používajú ceny končiace na .99, produkty T-Com mali doteraz ceny končiace na .95.
K reálnej zmene ceny prišlo len u programu Magio Turbo Solo 1 využívaného bez pevnej linky, cena za ktorý sa v 7. až 24. mesiaci zvýšila o tri eurá a celková zaplatená suma za dva roky sa zvýšila o 25.59%.
Porovnanie mesačných poplatkov doterajšej a novej ponuky DSL programov Magio Turbo s pevnou linkou
Porovnanie poplatkov doterajšej a novej ponuky DSL programov Magio Turbo Solo bez pevnej linky
Porovnanie poplatkov doterajšej a novej ponuky programov Magio Internet Optik poskytovaných po optike
6 mes. - znížený mesačný poplatok počas prvých šiestich mesiacov viazanosti (všetky ceny sú v eurách s DPH)
18 mes. - mesačný poplatok počas zostávajúcich 18 mesiacov viazanosti
Spolu - spolu zaplatená cena za 24 mesiacov
Priemerne mes. - priemerne mesačne zaplatená cena
Rozdiel - rozdiel v celkovej zaplatenej sume
Rozdiel v % - percentuálny rozdiel v celkovej zaplatenej cene
Služby poskytované zákazníkom, ktorí uzatvoria novú akciu, sa už budú automaticky riadiť novými pravidlami s limitmi FUP na množstvo prenesených dát. O podmienkach FUP zavedených 1. apríla sme detailne informovali v tomto článku, limity sú stanovené na 120 GB respektíve 240 GB a po ich prenesení sa do konca mesiaca výrazne znižuje rýchlosť.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: XMen
|
Pridané:
15.10.2010 9:46
keby radsej pracovali dalej na rozsirovani DSL do obci a optiky do miest
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: zxcvzcvxzxcvzxcv
|
Pridané:
15.10.2010 9:54
co si tym chcel povedat? som z kosic mame optiku od tcomu vsade, no tcom si nedam je drahy - internet ma velmi drahy neoplati sa. toto co mi da tcom za 30eur mi da antik za 18 eur a fup nemam ZIADNY!!!!!
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: abrakadabra
|
Pridané:
15.10.2010 10:11
A co si tym chcel povedat ty? Kosice nie su jedine mesto na slovensku a problem sa tyka hlavne obci, ktore su sice na hranici rentability pri pokryvani, ale aj v nich ziju ludia.
A radsej nevrav, ze nemas FUP. Alebo ked si si taky isty, skus strcit do routra server s peckom a za par dni uvidis.
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: Squeak
|
Pridané:
15.10.2010 11:23
Čo ja viem, už som mal traffic aj 1 TB za mesiac a nič. Veľmi pochybujem, že ak by nejaký FUP bol, bol by nastavený ešte vyšší limit.
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: MenoX
|
Pridané:
15.10.2010 20:04
Fajn, ale ten traffic bol v ramci Antiku (kde kedysi vraj bezali napr. DC++ huby, neviem ako to je teraz, ked sa Antik tak rozrastol, ale urcite su tam tony warezu v ramci siete), alebo bol cez SIX, ci pripadne dokonca do zahranicia?
Pretoze v ramci vlastnej siete to je zadarmo, v ramci SIXu je to horsie a zahranicie je uz uplne nieco ine. Ak by to bolo cele trafic do zahranicia, tak sa to operatorovi uz ani neoplati...
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Squeak?
|
Pridané:
28.10.2010 23:12
A ja čo mám s Antikom...? I tak, vnútrosieťový nerobím a nerátam. Myslím, že väčšina bol upload do zahraničia.
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: ezio
|
Pridané:
15.10.2010 12:02
Mas pravdu, Kosice nie su mesto...
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: xmarduk
|
Pridané:
15.10.2010 19:03
Tým chcel asi povedať, že kto má na výber, a v mestách často má, optiku od T-comu si nedá.
|
| |
.....
Od: Ja.
|
Pridané:
15.10.2010 10:11
Boha, to aby som si úver zobral...
|
| |
Piatok, 15. októbra 2010
Od: edd
|
Pridané:
15.10.2010 10:26
Dôvodom tejto zmeny cien je podľa vyjadrenia spoločnosti pre server DSL.sk zladenie ponuky akciových cien s cenami T-Mobile, ktoré používajú ceny končiace na .99, produkty T-Com mali doteraz ceny končiace na .95.
Omg jaka vyhovorka, to mohli urobit presne naopak, znizit ceny t-mobile ponuky na .95, ale ani ich to nenapadne, nedajboze by prisli o nejake ‰ zisku
|
| |
Re: Piatok, 15. októbra 2010
Od: AstaKiller
|
Pridané:
15.10.2010 13:40
Presne ako pises...a navyse ceny ktore sa koncia na .99 su obycajny psychologicky ojeb, aby im ludia doplatili do celej, pretoze nie kazdy si chce nechat vydat jeden cent a niekto sa za taky vydavok aj hanbi. Je to obchodnicky podvod a psychologicky utok na mysel cloveka.
|
| |
Re: Piatok, 15. októbra 2010
Od: AstaKiller
|
Pridané:
15.10.2010 13:42
A navyse napr. 15.99 na prvy pohlad vyzera menej ako cislo 16, takze to je druhy atribut. Marketing povie, ze nestoji to 16 EUR,ale "IBA" 15.99.
|
| |
Re: Piatok, 15. októbra 2010
Od: .....
|
Pridané:
15.10.2010 13:51
ale na druhej strane takych 0,99€ posobi viac ako 1€
|
| |
Re: Piatok, 15. októbra 2010
Od: Sheer_Mirage
|
Pridané:
15.10.2010 14:34
No neviem, ako Ty, ale ja platím prevodom a posielam im sumu na cent presne, nedám im ani cent naviac.
|
| |
Re: Piatok, 15. októbra 2010
Od: AstaKiller
|
Pridané:
15.10.2010 15:03
Aj ja, ale viem ze vacsinou funguje ten mnou popisany efekt. :D
|
| |
Re: Piatok, 15. októbra 2010
Od: iKEBAB
|
Pridané:
15.10.2010 20:44
radim kazdmeu platit kartou, potom to zaplati na cent presne po prve a po druhe to tomu tedebovi zhltne tak ca 1.5% zo sumy za poplatok.
len aby nam tie ceny nedali ze +15% ?
|
| |
ta ne?
Od: KocuRisko
|
Pridané:
15.10.2010 10:31
ostatní pracujú na skvalitňovaní služieb, zvyšujú limity FUP, zvyšujú rýchlosti, rozširujú pokrytie, pridávajú nové možnosti. To len T-Com ide akosi opačnou cestou...
|
| |
Re: ta ne?
Od: posmech
|
Pridané:
15.10.2010 18:03
Ale aj T-Com predsa zvyšuje - nie síce rýchlosti, pokrytie, FUP - ale ceny. Aj to je predsa "skvalitňovanie" služby.
|
| |
Hmmmm....
Od: Switcher
|
Pridané:
15.10.2010 10:34
Rátajme spolu... dajme tomu, že T-Comunisti majú milión internetových prípojok, čo sa mi zdá celkom reálne, bohužiaľ.
1000000 x 0,04 = 40000 € zisku mesačne do plusu... nie je to vôbec zlé napriek tomu, že v takej firme je táto suma je skoro nič. Proste budú mať ročne o 480000€ vyšší zisk, za čo nič nespravili... Ešte dobré, že som si pred mesiacom zaviedol FiberNet a nebudem prispievať tejto zlodejskej bande.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: Element3
|
Pridané:
15.10.2010 11:02
Jaaj, lebo Orange je veeľmi iný od T-Mobilu. Inak milujem takéto krčmové výpočty, fakt sú veľmi výpovedné.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: Switcher
|
Pridané:
15.10.2010 11:16
Krčmovú diskusiu tu akurát tak pripomína tvoj príspevok...
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: Element3
|
Pridané:
15.10.2010 12:15
Aha, takže ty tvrdíš, že výpočet 1000000 x 0,04 = 40000 € je zásadne smerodajný a veľa vypovedá o zdieračských imperialistických praktikách toho hnusného t-mobilu. Tak? Inteligent
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: jupiii
|
Pridané:
15.10.2010 12:28
Nepisal ten chalan vyssie o t-comunistoch? T-COM? Si sa s tym t-mobilom trochu sekol. To ten hlupy t-com ide zdrazovat na uroven t-mobilu (nech mal ceny take t-mobil z akehokolvek dovodu), no t-com fungoval dobre aj s tymito cenami x.95 - takze si t-com nabaluje naviac rocne 480 000 € (odhadom).
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: Element3
|
Pridané:
15.10.2010 12:40
To je jedno, t-com = t-mobile. Ale bolo by na čase 20 rokov po páde socializmu sa trochu odpútať od socialistického zmýšľania. O čo viac oproti minulajšku sa "nabaľuje" t-com je z pohľadu zákazníka irelevantné, jednak nejakých 480tis. je smiešna suma pri ich obrate, jednak z pohľadu zákazníka je dôležité, že zvýšenie je o 4 slovom štyri centy, a s tým súvisiace rozhodovanie, či tieto štyri centy spôsobia, že ich ponuka sa stáva menej výhodnou ako konkurenčná.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: jupiii
|
Pridané:
15.10.2010 12:59
Presne tak, ich ponuka sa stava menej konkurencie schopnou... ALE... odhadom miliona obyvatelov zije na dedinach, kde ineho poskytovatela nemaju, takze musia vyuzivat t-com. Ak by bolo rozumne konkurencne prostredie, tak stat investuje kopu penazi, do struktury internetu a tym vytvori priestor pre viacerych poskytovatelov. Namiesto toho stat investuje do roznych pochybnych garazovych tendrov a rozhadzuje miliardy. Pritom ta obrovska zahranicna konkurencia T-mobil, T-com, Orange si dorovnava ceny smerom hore... lebo "aby sa dorovnali cenove ponuky na uroven konkurencie" ... nie je to SMIESNE?"
Dopyt (zakaznikov) tvorime my, ale my s tym v dedinach nemozme nic urobit, a v mestach je viac ako 50% t-comunistov, ktori su lenivy zmenit providera. Ked som bol v meste, mal som chello a v roku 2008 som mal za 22€/mesiac 10Mbit/1Mbit - pritom vtedy na tej dedine kde som mali od t-comu za 22€ 1.5Mbit/128 kBit. Potom to dvihli na nenormalnych 3Mbit/512 kBit za asi 19€ - a oni dorovnavaju cenu nahor? :-)
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: Element3
|
Pridané:
15.10.2010 13:55
Súhlasím, ale toto nie je dorovnávanie cien na úroveň konkurencie, t-com a mobil nie sú konkurencia a vravím, tie 4 centy mesačne na paušáloch sú smiešna suma a predpokladám, že je to naozaj čiste technická záležitosť, ktorá dokonca môže byť za účelom šetrenia na nejakých informačných systémoch, čo môže v konečnom dôsledku viesť naopak k celkovému zníženiu cien. A preto ten uvádzaný výpočet bol úplne irelevantný.
Čo samozrejme neospravedlňuje fakt, že tá konkurencia tu skutočne nie je (ani v meste s orangom, nieto na dedine) a že je to choroba slovenského telekom trhu.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: jupiii
|
Pridané:
15.10.2010 16:41
Smiesne 4centy alebo nie... Mozu priniest setrenie alebo nie... ale kazdopadne ponukaju dlhodobo HROZNU KVALITU SLUZIEB a namiesto toho zdrazuju aj ked smiesne!
Ja by som dal zaviest zakon, ktory by umoznoval vysoko pokutovat firmy, za poskytnute nekvalitne sluzby. Tak ako su zaruky na tovar. Tak vytvorit kontrolny system, kde ak by sa viac ludi stazovalo (nad 0.1% zakaznikov, pripadne nad 1000 pri velkych firmach), podalo podnet na VEREJNE presetrenie, a v pripade potvrdenia staznosti, im uvalit pokutu 20% z rocneho OBRATU (nie zisku), a to kazdy rok, az do odstranenia problemu alebo nech firma skrachuje a uvolni miesto pre lepsie firmy. Chyba tu zdravy rozum, a zdrave konkurencne podnikatelske prostredie.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: Element3
|
Pridané:
15.10.2010 18:09
Prosím, práve to socialistické zmýšľanie naozaj nie. To sme tu už mali a nefungovalo to! Takýmto spôsobom ti naozaj tie firmy skrachujú, ale s tým rozdielom, že žiadne lepšie firmy už neprídu, lebo nikdy nebudú mať istotu, čo sa nejakému orgánu znepáči.
Naopak, lepšie by bolo liberalizovať trh, menej regulácií a daní, nech sem tie lepšie firmy majú dôvod prísť a vytvoria konkurenčné prostredie, to je jediná cesta k spokojnosti.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: jupiii
|
Pridané:
16.10.2010 2:22
To nie je socialisticke zmyslanie. Je to len regulacia, ktora moze napadnut nekvalitu sluzby. Keby neboli regule na kontrolu a zaruku u vyrobkov, tak si kupujeme auta, pracky, pocitace kazde 2 roky. Obrovske firmy (nie tie malinke) hladaju strategiu v tom, ako skratit zivotny cyklus vyrobku (technologickym zastaranim, opotrebovanim, alebo prerusenim podpory). Uz teraz je kvalita vyrobkov o 60% v priemere slabsia oproti kvalite spred 20tich rokov. Babky boli zvyknute pouzivat zdimacku 25 rokov. Teraz ak ti vydrzi nad 10 rokov tak mas stastie. A to babky mali pocetne rodiny, teraz tak 1-2 dieti na rodicov.
Liberalizovat trh ano, ale nie v pripade, ked tri velke konzorcia vlastnia 90% trhu a este sa dohodnu na cene a za standardnu sluzbu budu pokladat cinnost bez garancii kvality a zaruky, ze dostanes to, za co si zaplatis.
Kompletne riadenie kvality a cien trhom funguje, ak existuju viac ako 3 firmy z danej oblasti, a ziadna neovlada viac ako 3/4 trhu.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: Element3
|
Pridané:
20.10.2010 10:07
Regulácia = socialistické zmýšľanie. Kvalita sa nedosahuje reguláciou, ale konkurenciou. Inak to tu bude vyzerať ako za socíku - síce 25 rokov funkčné kraksne, ale kvalitné? Ani náhodou. Regulácie a socializmus = podpora plytvania, lenivosti a nekvality. Samozrejme, pravdu máš, že konkurencia si žiada existenciu viac subjektov. A ako som už písal, práve o to sa treba snažiť. Nie o reguláciu tých dvoch existujúcich, na to aj tak majú milión spôsobov, ako to obísť, ale dotiahnutím ďalších subjektov a vytvorením konkurencie. Konkurencia je niečo ako prirodzená regulácia.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: telefon
|
Pridané:
15.10.2010 11:34
Pred tým než zadelíš nejakú podobnú múdrosť, maj snahu si to aspoň trošku pozrieť o čom píšeš.Čo sa týka veľkých poskytovateľov internetu (FiberNet nie mobilný) je Orange číslo jedna ako v cene tak aj v kvalite.A mal som už aj UPC (2 roky) a testoval som aj T-Com.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: Element3
|
Pridané:
15.10.2010 12:22
Aha, takže už nie je problém zvýšenie ceny o 0.04 centov, čo je úplne nenormálna maximálna zlodejina, ale rozdiel v kvalite internetu, len nejako mi to nesedí s cenníkmi, magio optik 1 za 9 € 10MBit, fibernet za 13 10Mbit. Ups, ale čo potom také fibertv vs magiotv, v tomto prípade sú zas maximálni kapitalistickí zlodeji orange, tak teraz neviem, skúsiš mi v tom radšej urobiť jasno, pán mudrc s prehľadom?
|
| |
errata
Od: Element3
|
Pridané:
15.10.2010 12:41
0.04 €
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: jupiii
|
Pridané:
15.10.2010 13:12
Ano, kvalita t-comu znacne kolise. Ustredne su na hranici zvladnutelnosti. Mozno je to chyba ustredne, ale v septembri asi 2.5 tyzdna vyskocil packet loss na 2-12 (straty paketov od servera ku klientovi? v zahranici neakceptovatelne!), pritom packet choke je permanentne od 40-100 (co sa este ako tak s nervami da vydrzat). Potom restartovali ustrednu a tyzden a pol bol pokoj (packet loss 0 permanentne, choke rovnaky). Prisla burka a 5 hodinove vypadky elektriny a packet loss je na urovni 6-20.
Netvrdim, ze takto to ma kazda dedina/mesto, ale je vela malych mestskych casti a dedin, ktore su presne na takejto nezvladatelnej hranici. Ludia maju pravo byt nespokojny, ak ich jediny provider s takouto kvalitou ide s cenami hore co i len o 1 posraty cent.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: Element3
|
Pridané:
15.10.2010 13:50
Ale v mestách je navyše ešte ten spomínaný fibernet a ako vravím, nejaký extra rozdiel v tom nie je. To by tu tá konkurencia musela byť oveľa oveľa vyššia. Aspoň O2 keby sa do toho zamiešalo, ale zatiaľ to ružovo (ani oranžovo) nevyzerá.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: asdfgnet
|
Pridané:
15.10.2010 14:53
Páni, ak chcete skutočnú kvalitu, môžem vám všetkým ponúknuť garantlink s non-stop podporou. Optika, Wireless spoj na licencovanom pásme, čo len chcete...ale cena bude niekde inde.
Vy platíte 15 či 16 EUR a sťažujete sa na nejaký packet loss, nechcete teda prejsť na garantované pripojenie?
Pekný deň všetkým diskutujúcim.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: jupiii
|
Pridané:
15.10.2010 16:24
Trosku mimo misu!!! Chcelo by sa pozriet do minulosti z akych dovodov vznikol internet. Internet sa rozsiril z IRC sieti, vojenskych sieti a vyskumnych sieti na zadarmo siet pre kazdeho. Vytvorili sposob sirenia pomocou providerov. ALE NIKDE nebolo uvedene, ze pripojenie ma byt NEKVALITNE! To provideri vytvaraju z pripojenia na internet STANDARDNY LEDVA FUNGUJUCI sposob pristupu k celostvetovej sieti a ponukaju "NADSTANDARDNU" DRAHSIU sluzbu za garantovanie pripojenia.
CO UZ JE TOTO ZA SPOLOCNOSTI??! Proste aj keby som si zobral za 1 EURO na mesiac sluzbu k pripojeniu na internet... tak tam nechcem zbadat ziadnu stratu paketu!!! GARANTOVAT sa ma 100% funkcnost pripojenia za kazdu sluzbu!
To mi tu chces naznacit, ze za lacne peniaze ma tlacia cez hlinikove 100x preseknute kable a cez CINU?
O chvilu mi bude KADERNIK ponukat strihanie vlasov za 1€, ale len tupymi noznicami a bez garancie, ze mi ju ostriha celu.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: zzxx
|
Pridané:
16.10.2010 17:31
ziadnu stratu paketu!!!! Kde ty zijes? Nikto ti nebude a ani nemoze garantovat ziadnu stratu paketu. Vies vobec o com pises? Nemas sancu postavit siet aby sa ti v nej netratili pakety. Budu sa ti stale tratit ale su tu mechanizmy, ktore po zisteni straty paketu ti ho poslu este raz.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: jupiii
|
Pridané:
17.10.2010 11:24
Ano viem o com pisem. Nepisem o absolutnej bezstratovosti. Protokol TCP IP pocita so stratovostou, a preto su tam zabezpecene kontroly o uspesnom doruceni packetu. U UDP sa nekontroluje odozva klienta o uspesnosti doruceni, tam sa len kontroluje ci je vytvorene spojenie na zaklade IP protokolu.
Problem je v tom, ze ak sa tratia pakety prilis casto, tak sa zahlcuje spojenie privela duplicitnymi datami a vznikaju nepravidelne odozvy. Bohuzial u UDP protokolu to sposobuje vynechanie velkeho mnozstva dat.
U chella som packet loss na urovni softveru, ktory pouzivam nezaznamenal (pritom netvrdim, ze normalne straty paketov nenastali). Ak sa z 10000 paketov posle 0-5 opravnych, tak je to normalne. Ale ak ti zo 100 paketov posle 20 opravnych, tak to je T-COM! V poslednych dvoch mesiacoch bol tyzden a pol bez strat paketov (tesne po restarte ustredne).
Nez niekoho napadnes, si najprv napocitaj do 10 a daj normalny nazor.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: jupiii
|
Pridané:
15.10.2010 16:50
A este by ma zaujimalo, ako ma pripojis na optiku v dedine "HORNA DOLNA"? Nacierno natiahnuty kabel ku sieti SANET2 urcenej pre neziskove organizacie a vysoke skoly? Tak ako ju zneuzivaju vsetky firmy a Skoly a privyrabaju si na tom?
Viem presne, kde je najblizsia optika. A viem aj, ze sa k nej dostanem iba cez nejaku hlupu WIFI, alebo cez standardnu t-com ustrednu.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: telefon
|
Pridané:
15.10.2010 20:13
Teba platí T-Com???Naozaj som si prezrel cenník aj t-comu aj orange a nikde také čísla nie sú.Po prvé optik 1 je dátovo obmedzené 2GB a vyššie programy majú FUP.Ale hlavne cenu som nikde nenašiel za 9€ ale oveľa viac.Nebudem to tu rozpisovať, ale nemám rád zavádzanie a toto bolo hrubé zavádzanie.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: asdfgnet
|
Pridané:
16.10.2010 13:32
Dávam odpoveď naraz pre oboch diskutujúcich.
Ak nakúpite 1Mbps za 30€ a predávate 2Mbps za 15€, tak čo čakáte? Proste sú ceny tak nízko, že za tú cenu sa skutočne kvalitné pripojenie so 100% dostupnosťou za 15€ predávať bohužial nedá. Ku tomu ešte chcete 24/7 hotline a rôzne výhody.
Blbá WiFi? Čo povieš na 80GHz pásmo? Na SR to asi ani nikto ešte neprevádzkuje.
Úroveň vedomostí diskutujúcich v tejto téme je na obyčajnej end-user úrovni. Neviete čo stojí 1Mbps, aké sú náklady, čo stojí DSLAM, atp.
Koniec koncov, kúpte si priamo od L1 alebo L2 nejakých 10Mbps a začnite s nimi poskytovať internet, som zvedaví čo budete ponúkať za 15€.
Každý z vás tu má možnosť vykopať v meste optiku a začať poskytovať na nej net.
A poprosím vás o návod ako dokážem rozkopať optiku, napojiť sa na ňu, zvariť naspäť a začať z nej poskytovať internet bez toho aby na to prišli? :) Ďakujem :).
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: jupiii
|
Pridané:
16.10.2010 16:52
Ja by som povedal, ze uroven vedomosti je vyrazne obmedzena z obchodneho hladiska na vasej strane.
S wifi na akejkolvek frekvencii sa neda dosiahnut stabilny ping pod 20 ms, ak je zatazena uzivatelmi aj ked len na 60%. Signal sireny zemskou atmosferou nebude nikdy kvalitnejsi a rychlejsi ako sirenie dat po kabloch. Fyziku proste neoyebes. Wifi ma svoje vyhody, ale nie pre tych, co chcu vyuzivat internet vsestrane - nie len na posielanie emailov alebo cachovanie videi.
"Ak nakúpite 1Mbps za 30€ a predávate 2Mbps za 15€, tak čo čakáte?" Lenze tento nakup sa tyka zahranicneho trafiku. Okrem toho, zahranicne firmy ivenstuju pravidelne do zlepsovania sieti. Co sa zlepsilo za 5 rokov na Slovensku? Okrem nelogickeho az stvornasobneho zakopavania optickych kablov ku kazdej viacposchodovej obytnej budovy vo velkych mestach. Uz len, keby vsetci provideri zaplatili jednu firmu na zakopanie kablov, ale 3-4x? A co ostatne casti obyvatelstva? o 10 rokov? Alebo teraz za nehumannu cenu za GARANTOVANU kvalitu?
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: jupiii
|
Pridané:
16.10.2010 16:54
Kto tu pise o rozkopani optiky? Poznam len 10 institucii, ktore sa tvaria ako neziskove organizacie (vratane dvoch univerzit), ktore pomocou wifi anteny prenajimaju vlastne opticke pripojenie vramci SANET2 pre firemny sektor a je na tom aj niekolko sukromnych osob. Firmy su rady, lebo aj tak vacsinou posielaju len maily, a maju aspon dobru cenu.
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: Element3
|
Pridané:
20.10.2010 10:12
Jasné, T-Com ma platí, kto iný! Počúvaj a vieš ty vôbec čítať? Ak áno, klikni si ešte raz na článok, pri ktorom diskutuješ a pozri si poslednú tabuľku. A nauč sa orientovať v cenníkoch. A čo sa týka FUP, ty si akože myslíš, že v orangi fup nemajú, alebo ako?
|
| |
Re: Hmmmm....
Od: MenoX
|
Pridané:
15.10.2010 20:12
Zaujimave, v jednom prispevku nazves firmu "T-Comunistami" a na druhu stranu im vycitas, ze tvoria zisk. WTF?
Ja dnesnu mladez totalne nechapem, zruste socialistu Fica, komunisti su fuj, volte pravicu, ale ked nejaka firma presne podla definicie podnikania a trhu tvori zisk, tak to je tiez fuj. a este sa im vynada do komunistov... Ked sa ti nepaci, tak si ich sluzby nekupuj, ked to spravia aj ostatni, prejavi sa "neviditelna ruka trhu" a ostatni sa pohrnu poskytovat sluzby lacnejsie miesto nej. Alebo ak nie, potom chod volit KSS.
Chlapce, ty si uplne mimo.
|
| |
Zlodeji
Od: Cisto
|
Pridané:
15.10.2010 10:39
No zlodejskej bande-len niektori nemaju na vyber..rad by som si dal ci uz Fiber alebo chello.. Len bohuzial nemozem
|
| |
T-blb
Od: Pepopo
|
Pridané:
15.10.2010 11:13
takisto zdrazeli aj hlasove sluzby SMART (hlas cez internet). Kazdy sa im moze vykaslat na lacne hovory do USA, ked 99.9% hovorov je v SR.
|
| |
jkljlkjkl
Od: hjohj
|
Pridané:
15.10.2010 11:14
nemal som na vybertak mam t com. uz mam na vyber cize ked mi skonci viazanost dovi dopo t com ..alebo radsej zbohom
|
| |
:-((((
Od: ajajajaja
|
Pridané:
15.10.2010 11:27
je mi ľúto všetkých, ktorí nemajú na výber internetového pripojenia a sú odkázaní na t-com
|
| |
Re: :-((((
Od: MirecU-II
|
Pridané:
15.10.2010 14:15
Mno... ja napr. na vyber mam, ale najvyhodnejsi z ponuky je aj tak Tcom. Takze tak...
|
| |
gbdfdfhd
Od: adawdaw
|
Pridané:
15.10.2010 11:28
nemate niekto tip na providra internetu v namestove ? :) rozmyslam o optike alebo aspon adsl ked mi skonci viazanost u t-homošov :)
|
| |
Re: gbdfdfhd
Od: zelmar
|
Pridané:
15.10.2010 11:50
DSI data ma v namestove komplet tripleplay sluzby
|
| |
T-com
Od: Administrátor
|
Pridané:
15.10.2010 11:36
Hlavne že pobrali dotácie na vybudovanie internetovej siete po Slovensku.
|
| |
round & round
Od: syclone
|
Pridané:
15.10.2010 12:11
Stale to iste dookola v tychto diskusiach. Ten kto nema inu moynost, ako T-COM, moze byt aspon rad za to. A ostatni, ktori maju ine moznosti nech vyuziju tie. Za tie roky ste si uz mohli zvyknut, ze T-COM nebude,lebo nemoze v DSL robit prevratne zmeny. A tam kde je optika od T-COMu, je vacsinou aj ORANGE, takze je to jedno.
|
| |
t-com + t-mobile
Od: k0nko
|
Pridané:
15.10.2010 14:54
tu ide o to že pri spojeni maju strašny prebytok zamestnancov,,, napr. 2 ludia na tu istu poziciu - 1 t-comak a 1 t-mobilak,,,,, a preto im vymyšlaju všelijake pseudomiesta a vymyslene pozicie, len aby nemuseli prepúšťať.... no a nejako tych prevyšujucich zamestnancov zaplatiť musia, preto aj toto zvyšovanie cien,, pekne si to tym pokryju a nemusia nikoho prepúšťať....... toť vsio, je to tak... a toto mi sam povedal kamarat ktory pracuje v T-come na dosť vysokom poste...
|
| |
T-Com optika
Od: jxx
|
Pridané:
15.10.2010 15:43
Myslim ze optiku maju slusnu, spolahlivo to chodi na to kolko to stoji. Ja platim s pevnou IP daco cez 20 E bez dph.
Neviem ci budu realne uplatnovat FUP, ja som napr. do isteho casu robil hodne cez 1TB mesacne, zalohoval som data cez SIX, samozrejme iba v noci, a nijako im to nevadilo. FUP ma ale aj jednu vyhodu, hlavne ked chcete vypovedat zmluvu vo viazanosti :).
|
| |
T-cocotom
Od: mareksn
|
Pridané:
15.10.2010 18:29
tak toto ma uz netrapi - niesom ochotny platit za tieto predrazene sluzby
|
| |
t-shit
Od: piaggio
|
Pridané:
15.10.2010 19:35
to može spraviť len t-shit, inak vám poradím treba s nimi vybabrať ked vám budú volať kvoli predlženiu viazanosti presvedčivo im povedzte že odchádzate a veľmi rýchlo vám ponúknu ten istý program o 5E lacnejší na celé 2 roky:-)
|
| |
T-Com grcka
Od: Maly ale tenky
|
Pridané:
15.10.2010 23:00
Ale ved je to jasne, nemecka centrala v zmysle krizoveho manazmentu v krize, ci po ocakava nejake kvazi vysledky od slovenskeho manazmentu a ten sa zmoze na absolutne kok*tiny. Nechapem nemecky top manazment, ze moze byt spokojny s tym, co sa tu deje, aj ked sme mala a evidentne prije*ana krajina. Alebo druha moznost, ze nemci si az velmi dobre uvedomuju nasu typicku vlastnost - t. j. nekonecnu prijeb*nost.
|
| |
Maly ale tenky
Od: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
|
Pridané:
15.10.2010 23:08
Prispevok chalaniska k teme: Na velkosti zalezi.. Ja mam maly, ale za to tenky:-))))
|
| |
ojebavaci
Od: mohamed
|
Pridané:
15.10.2010 23:09
Na tých centoch sa dobre nabalia, nebojte sa.
|
| |
aggggggg
Od: aaaaaaaaaa
|
Pridané:
15.10.2010 23:56
V NETE SME JEDNA Z NAJLEPSICH KRAJIN NA SVETE, TUSIM V 20ke KRAJIN....ale iba konektom......ALE V PRIDRBANOSTI NENAZRANYCH SPOLOCNOSTI NA 1. MIESTE
NECHAPEM PRECO TCOM ZACINA FUPOVAT....mal som ho 2 roky,ale tie prenesene data radovo v TBoch :DD....ako zvysili speedy,zavadzaju FUP....a nakolko sa zlucili s mobilom,tak sa radsej 2 spojili,aby nezanikli....
TKOMAR ma predsa najlepsiu opticku siet,resp. jednu z najvacsich v strednej europe....nechapem ten ich FUP
|
| |
Re: aggggggg
Od: glob
|
Pridané:
16.10.2010 11:11
more precious money ofc, hahaha
|
| |
T-com a T-mobile čo tu na trhu vystrájajú nemá obdoby ako ich maskot Fico
Od reg.: Jan Koller
|
Pridané:
17.10.2010 9:16
nekvalitné služby, vysoké faktúry,poškodzovanie registrov PC atď. to nemá obdoby.
|
| |
............
Od: Cage
|
Pridané:
17.10.2010 10:34
Ktosi tu pisal,ze ked nakupim za 30€ 1Mbps a mam predavat za 15€ 2Mbps.. a si videl cennik peeringove centra SIX ?? -asi nie..... odporucam pozriet.... Suhlasim s tym, co tu niekto pisal...,ze ... posledne roky, sa tu nikto nesnazi zlepsovat sluzby.... a co je to za blbost, 3-4x rozkopat rovnaku dieru a vopchat tam x optickych kablov ? - to sa vola plytvanie financ. zdrojov !! Ak nieco neurobi zakonom EU, tak nase internet. pripojky budu na urovni DIAL-UP ! Este,ze sa hovori o tom,ze kazdy obyvatel EU ma mat do roku 2020 pripojenie povinne minimalne 30Mbps.... hadam to bude coskoro aj na papieri...
|
| |
Re: ............
Od: Cage
|
Pridané:
17.10.2010 10:37
A zeby som nezabudol... Asi posledne 2 tyzdne mam take problemy s T-shitom, lebo nemam na VYBER! ... neustale mi prepadava rychlost, nemozem stiahnut viac ako 1GB subor !!! Lebo sa mi az zastavi stahovanie !! a minuly tyzden mi siel internet 0.5Mbps... zlepsovanie sluzby...... Zajtra tym dementom volam...
|
| |
Re: ............
Od: Hahahahah
|
Pridané:
17.10.2010 19:06
Ked ti umre pes, tak tiez volaj IH. Mozu aj za globalne oteplovanie a vojny...
|
| |
Re: ............
Od: asdfgnet
|
Pridané:
17.10.2010 13:06
Cenník SIXu, NIXu, AMS-IX, ... poznám veľmi dobre. Rátal si ale aj náklady na zariadenia v SIXe, rack v SIXe a transport???
Tieto výlevy miestnych diskutujúcich ma nezaujímajú vôbec, bol si vôbec niekedy v SIXe alebo v SITELi? Ja áno, viem čo tam stojí rack, vybudovať optiku, backup optiku, ...
|
| |
Re: ............
Od: Cage
|
Pridané:
19.10.2010 16:30
Vzdy su to len pociatocne naklady !! VZDY ! Iba prevadzka servera nieco stoji + par veci k tomu.. Stale je to ale o tom,ze navratnost je velmi dobra, a v pripade T-comu, uz urcite davno v plnej vyske splatene,ale dalej to stoji ! JEDNA INVESTICIA NESTACI ! To je ako s autom raz si ho kupis a poto m bud vynovis alebo odpises a kupis nove...
|
Pridať komentár
|
|
|
|