Google chce zrýchliť vyhľadávanie, dynamickými výsledkami a hádaním
Spoločnosť Google dnes predstavila najväčšiu doterajšiu inováciu svojho vyhľadávača pomenovanú Google Instant, ktorá má urýchliť vyhľadávanie automatickým dopĺňaním napísaného vyhľadávaného výrazu a automatickým zobrazovaním výsledkov vyhľadávanie pre aktuálny napísaný a doplnený vyhľadávaný výraz. Spoločnosť podľa svojho oznámenia postupne nasadí Instant ako štandardný spôsob vyhľadávania.
DSL.sk, 8.9.2010
Spoločnosť Google dnes predstavila najväčšiu doterajšiu inováciu svojho vyhľadávača pomenovanú Google Instant, ktorej cieľom je zrýchliť vyhľadávanie.
Kľúčovým prvkom vyhľadávania Google Instant sú dynamické výsledky vyhľadávania automaticky načítavané po zmene vyhľadávaného výrazu dopísaním ďalších písmen alebo inou zmenou vyhľadávaného výrazu.
Modifikovanie vyhľadávaného výrazu podľa relevantnosti výsledkov vyhľadávania tak môže byť s novým hľadaním rýchlejšie ako pri klasickom hľadaní s opakovaným striedaním úpravy vyhľadávaného výrazu a uskutočnenia manuálneho vyžiadania výsledkov.
Google Instant výsledky nevyhľadáva pre zatiaľ napísanú neúplnú časť slova, vyhľadávanie uskutočňuje pre úplný doplnený výraz automaticky odhadnutý vyhľadávačom ako najpravdepodobnejší pre zatiaľ napísaný neúplný výraz.
Okrem toho vyhľadávač navrhuje ďalšie alternatívy vyhľadávaného výrazu, ktoré je možné zvoliť šípkami hore a dole.
Vyhľadávač nebude automaticky navrhovať vyhľadávané výrazy obsahujúce niektoré filtrované kľúčové slová súvisiace s pornografiou, násilím a prejavmi neznášanlivosti.
Štandardné vyhľadávanie pre aktuálne napísaný vyhľadávaný výraz je vždy možné uskutočniť tlačidlom Search. Ak Google pre napísaný výraz nemá žiadny návrh, vyhľadávač nezobrazuje žiadne dynamické výsledky. Google Instant je možné zároveň úplne vypnúť, odkazom nachádzajúcim sa vpravo pri tlačidle Search.
Podľa Google pri jednom typickom hľadaní užívateľ 9 sekúnd tvorí a píše vyhľadávaný výraz, 800 ms spolu trvá vyžiadanie si a zaslanie výsledkov, Google výsledky vytvára približne 300 ms a užívateľ si 15 sekúnd vyberá z výsledkov vyhľadávania.
Google Instant má podľa Google ušetriť pri jednom hľadaní typicky 2 až 5 sekúnd.
Doteraz denne vyhľadávač podľa spoločnosti uskutočňoval viac ako miliardu hľadaní, Google Instant výrazne zvýši množstvo individuálnych vyhľadávaní. Podľa informácií spoločnosti je pre vyhľadávanie Google Instant použitých 15 nových technológií na strane Google.
Predstavenie Google Instant (video: Google)
Google začal dynamické výsledky vyhľadávania verejne testovať v druhej polovici augusta. Dnes bude Google Instant nasadený na Google.com ako štandardný spôsob vyhľadávania, v blízkej budúcnosti aj na verzie vyhľadávača vo Veľkej Británii, Nemecku, Rusku, Taliansku, Španielsku a Francúzsku.
Na Google.com bude funkčnosť štandardná aj bez prihlásenia, na ostatných jazykových verziách vyhľadávača zatiaľ iba pre prihlásených užívateľov. Podľa dnešného testu je zatiaľ Google Instant dostupný z ostatných krajín aj na google.com len pre prihlásených užívateľov. Funkčnosť je zároveň dostupná na google.com/webhp?sclient=psy.
V nasledujúcich mesiacoch má byť funkčnosť rozšírená aj pre ďalšie jazykové a lokalizované verzie a zároveň pre mobilnú verziu vyhľadávača.
Funkčnosť je podporovaná len pri využívaní prehliadačov Chrome 5+, Firefox 3+, Safari 5+ pre Mac OS X a Internet Explorer 8+, respektíve prehliadačoch identifikujúcich sa ako jeden z týchto prehliadačov.
Koľko rozličných informácií odhadom priemerne týždenne hľadáte na vyhľadávačoch? (hlasov: 337)
Prepáčte za offtopic, ale T-Mobile má od rána nefunkčné dátové služby minimálne v Bratislave, bolo by super, ak by redakcia DSL.sk o tom mohla niečo zistiť.
Re: reklama
Od reg.: Alino
|
Pridané:
10.9.2010 2:11
to neni pravda co hovoris :)
google zarobi tak ci tak, a teraz tych reklam resp. sponzorovanych odkazov, sa zobrazi este viac, kym niekto napise nejake slovicko tak sa zobrazi logicky viac vysledkov pocas pisania, ako pri statickom vyhladavani.
Aj tak je to nepodstatne pretoze tie odkazy budu aj tak irelevantne a uzivatelom ignorovane, islo im hlavne o dalsi krok vpred, aby ich vyhladvac bol co najviac moderny a in a stale number one. Mimochodom google ma hlavne prachy z reklam ktore niesu umiestnene na google.com ale na celom webe!
Takze menej casu straveneho na google.com != menej profitu z google reklamy.
Skor by som povedal, ze uz vyhladavac neznamena len google, trh sa rozsiril hlavne o bing, takze uz mozu aj stratit "zakaznikov". Preto robia nove featury a reklamy na ne.
oxid uhlicity
Od reg.: Heady
|
Pridané:
10.9.2010 0:59
pamatam si na clanok, v ktorom bolo pisane, ze kolko co2 sa vyprodukuje jednym hladanim cez google. nepamatam si to cislo presne, ale po tomto si myslim, ze toho co2 bude vyprodukovaneho vyrane viac...
Nebude to pre ich servery zbytocna zataz? Namiesto jedneho vyhladavania sa bude vyhladavat niekolko nasobne. Kym vytukam jednu vetu, tak prebehne niekolko vyhladavani, pricom doteraz stacilo len jedno. K tomu som myslel, ze google sa snazi znizit spotrebu svojich serverov.
Mozno prave preto sa snazia znizit spotrebu :) Ale pri tych prijmoch, co ma Google, nie je problem postavit dalsich zo 10-20 datovych centier, a ide sa dalej...
Vyhľadávam často a veľa, zistil som však, že výsledky, ktoré mi google vracia sú stále menej relevantné, pre mňa. Neprešiel som zatiaľ na inú alternatívu, uvažujem však o tom.
presne tak google ma tiež poriadne sere, už je to celé plné javascriptu ajaxu
Neznášam fade in animáciu seká mi
Neznášam drbnuté doplnovanie slov
Neznášam lavý stĺpec vo vysedkoch vyhladavania (všetko videa blogy mapy)
Neznášam nové vyhladávanie obrázkov-je naprd