|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hehehee
Od: 3x0
|
Pridané:
11.8.2010 10:39
Kto vie čo majú tí beťári zalubom. :)
|
|
Re: hehehee
Od: iKEBAB
|
Pridané:
11.8.2010 10:43
Tak toto bude ale párty... Ak sa im to podari :)
A myslim ze MIT a podobny studenti maju co to v hlavach, cize podla mna je vysoka sanca na uspech (mozno nie dnes, ale v blizkej buducnosti urcite).
|
|
Re: hehehee
Od: flyer5
|
Pridané:
11.8.2010 12:34
to budu kvalitne fotorealisticke simulatory :)
|
|
Re: hehehee
Od: Ja.
|
Pridané:
11.8.2010 12:47
S tým sa bude dešifrovať jedna radosť.
|
|
super
Od: Johny22
|
Pridané:
11.8.2010 10:58
Ak sa to niekomu podari, tak to bude riadny vykonovy posun
|
|
naco DARPA
Od: miky
|
Pridané:
11.8.2010 11:27
podla mna vyvoj k tomu smeruje prirodzene a nie je potrebne aby to DARPA financovala, urychlenie vyvoja bude podla mna minimalne, zato vsak sa niektory jedinci poriadne nabalia...
|
|
Re: naco DARPA
Od: lklklklklklklklk
|
Pridané:
11.8.2010 11:52
Divim sa ze tam nevidim IBM, jednotku vo vyvoji superpocitacov. Ach, keby u nas aspon bola jedna jedina takato podobna masinka. Nase vlady by si za ciel podpory vyvoja v vyskumu mali dat aj nejaky konkretny - napr. vybavit SAV a slovenske prirodovedecke, matfyz, informaticke a technicke univerzity superpocitacom, resp. zakupit/dat na zakazku vyrobit a dat ho vsetkym uvedenym instituciam k dispozicii. Nielen dristat o podpore vedy a vzdelavania, ale skutek utek, ziaden konkretny ciel. Inac 6951 kW, to je ina spotreba, ako niekolko nakladnych vlakov plne nalozenych uhlim z USS Steel tahanych dvojickami, resp. niekolko mensich vodnych elektrarni na Vahu. Musi to mat vlastnu elektraren.
|
|
Re: naco DARPA
Od: alenoco
|
Pridané:
11.8.2010 12:25
samoyrejme na slovensku podobne pocitace su. samoyrejme nie tak extra vykonne (ved na co aj) vid pocitac SHMU pre model Aladin alebo pocitac SAV Ustav experimentalnej fyziky nizkych teplot v KE napojeny ku cernovskemu GRID
|
|
Re: naco DARPA
Od: hroshisko
|
Pridané:
11.8.2010 23:12
myslim ze to bolo tento rok co cesko kupilo novy superpocitac pre čhmu na vypocet zrazkovych modelov, pocitac im z 95% preplatila EU, mylsim ze na slovensku by to malo byt podobne, aj bezny clovek si vsimne ze aladin pokulhava HLAVNE na predpovedi zrazok,
|
|
Re: naco DARPA
Od: Cudo
|
Pridané:
12.8.2010 8:59
Zaujímavé...
Zaujímavé je, že (ČSĽA) armáda aj v 80-tych rokoch vedela na 5 minút presne počasie pre svoje letiská.
Môžem potvrdiť z vlastnej praxe.
Vtedy im stačilo zariadenie tzv. faximile, čia ako presne sa to píše, na to sa dali napr. aj na 50kHz na FM(!!!) zachytiť a vytlačiť na papier presné meteorologické mapy.
Samozrejme, že ich niekto musel pripraviť a spracovať aj pre armádu a následne odvysielať, ale dali sa takto chytiť aj všakovaké správy, napr. fotky zo zápasov Bayern Mnichov a pod.
|
|
Re: CHMU
Od: meff
|
Pridané:
12.8.2010 9:22
Neviem ci to bolo CHMU alebo Ceska Akademia Vied, ale češi kupili niekkolko konzol PS3 a prepopojili ich. Zistili ze nemusia kupovat drahy superpocitac, ale stacia im prepojene PS3. Usetrili 90 % nakladov a maju vykonne riesenie. To davali v TV na CT1.
|
|
Re: naco DARPA
Od: lolofo
|
Pridané:
11.8.2010 13:06
z US Steel sa vozi uhlie? to je zaujmave, ja som si vzdy myslel ze je to opacne =D
|
|
Re: naco DARPA
Od: lklklklklklklklk
|
Pridané:
11.8.2010 14:23
Sorrac, do US Steel :-)
|
|
Re: naco DARPA
Od: Cudo
|
Pridané:
12.8.2010 8:45
Na ten odber stačí taká malá elektrárnička ako je na Váhu v Novom Meste nad Váhom, aj tá má tuším 10-11MW...
|
|
Re: naco DARPA
Od reg.: ccccc
|
Pridané:
12.8.2010 11:03
kebyze sa v SAV neskrabu v rozkroku uz davno maju vypracovany euro-projekt a podobnu masinu by im preplatila EU
tak isto to riesili 4 slov. univerzity(ba za bb a ke) a vypracovali si projekt gridu ktory im komplet preplati EU .. podstata je nebyt lenivy
|
|
Re: naco DARPA
Od: tali
|
Pridané:
11.8.2010 11:59
ked mas za sebou financnu motivaciu, tak sa pracuje rychlejsie
|
|
Re: naco DARPA
Od: hud
|
Pridané:
11.8.2010 11:59
je lepsie ze to bude financovat darpa a nabalia sa z jej penazi, akoby mali vyckavat s novymi vecami a dopredavat stare technologie a vytahovat peniaze z nas kupujucich
|
|
Re: naco DARPA
Od: prdlajs
|
Pridané:
14.8.2010 4:30
A odkial si myslis, ze ma DARPA peniaze? Zeby od niekoho ineho ako americkych danovych poplatnikov? Tak sorry, no, asi si myslis, ze nVidia nazbiera na obchodnych prirazkach viac, ako americka vlada na daniach... Cize kupujuci to zaplatia tak ci tak, len peniaze im pridu obklukou cez US vladu :)
|
|
kontrola dat
Od reg.: 5om@post.sk
|
Pridané:
11.8.2010 12:01
hovori sa tomu "narodna bezpecnost". Kontrola celeho internetu, porovnavanie, analyzovanie celkoveho toku vsetkych dat si vyzaduje dost velke naroky na vykon. A vysledok ???
Jedneho dna si uvedomite, ze neexistuje sukromie, ze je tu tazka diktatura. Ak ten, kto ma kontrolu v rukach chce, tak vas ustrihne a urobi z Vas asociala, ci teroristu z minuty na minutu. Sukromie sa postupne vytraca a tvarime sa, ze to nevidiet. Je len otazkou casu, ked kazdy clovek bude musiet mat cip, aby bol komplet pod kontrolou. Sme na prahu najvacsej diktatury v historii ludstva.
|
|
Re: kontrola dat
Od: Roland-zee
|
Pridané:
11.8.2010 12:10
pozor ! pocujes ten skrabot, tie kradmé kroky ? pomaly sa obzri dozadu..
v spajzi máš žido-bolševiko-zednára-ještírka,
vyjedá ti kompoty, a už-už vyslope jablkovicu
(dalšieho mas pod postelou, a na povale tiež)
btv. to je jak z XCom:UFo-Defense, lol som si vzpomenl :p
|
|
Re: kontrola dat
Od: ...
|
Pridané:
11.8.2010 12:15
Neviem co ti pride na tom smiesne. To co povedal je pravda, bud si taky ignorant, ze na to z vysoka kasles, alebo si taky idiot, ze to nevidis. Otazkou nie je ci sa to stane, otazka je kedy.
|
|
Re: kontrola dat
Od reg.: x x l l
|
Pridané:
11.8.2010 12:56
Nic ti nebrani zvysit pocet bitov v nejakej asymetrickej sifre. Ani 1000 nasobny vykon nestaci na dnes bezne pouzivanu velkost RSA kluca...
|
|
Re: kontrola dat
Od: ...
|
Pridané:
11.8.2010 13:00
Aby som uviedol moj prispevok na spravnu mieru, tak ja som nereagoval, ze teraz je to zamienka, ze sa nieco ide prave koli tomu financovaniu superpocitacov diat. Ja som reagoval na koment vyssie, ako si dotycny mysli, aky je vtipny, ked povie slova : paranoja, jastery atd za sebou. Tym chcem povedat, ze suhlasim s tym ze tento svet smeruje k absolutnej diktature a dosahuje sa to cez vsetky prostriedky.
|
|
Re: kontrola dat
Od reg.: 5om@post.sk
|
Pridané:
11.8.2010 14:55
Pridame troska fantazie. Priamo do biosu pripisu par riadkov a mozes mat akykolvek OS a "niekto" Ti hladi priamo na monitor, priamo odchytava tvoju klavesnicu, presne zachytava data co davas na disky, skratka vsetko co je pripojene k MB. Mozes teda sifrovat aj niekolko terabitovym klucom. Doska sa pripoji na internet a nenapadne odosiela male packety, pretoze komprimacia je na vysokej urovni. Je to samozrejme z fantaziou, ale nie nemozne. Myslis, ze tato moznost napadla len mna teraz??? Mozno si povies, som paranoik. Mne moze byt jedno kto si co o mne zbiera, ale troska otvorit oci, zamysliet sa + troska fantazie a mame skvely scenar na duiskusiu.
|
|
Re: kontrola dat
Od reg.: 5om@post.sk
|
Pridané:
11.8.2010 14:57
...s fantaziou... trocha nadhlad na pravopis pls...
|
|
Re: kontrola dat
Od reg.: x x l l
|
Pridané:
12.8.2010 13:33
Ano, je to realizovatelne, ale nie tak jednoducho ako si predstavujes. Je moznost vyuzit virtualizaciu, ale to by sa prevalilo za par dni. Fantazirovanie je samozrejme fajn, ale naco si zbytocne prizivovat paranoju, ze? :)
|
|
Re: kontrola dat
Od: : Pjetro de
|
Pridané:
11.8.2010 18:58
Sme na prahu, ale akurat tak vykapatia! Ked nahodou prezijeme 21. storocie, tak 22. bude z tohto hladiska az prilis zaujimave.
|
|
Re: kontrola dat
Od reg.: TOMxEU
|
Pridané:
11.8.2010 12:37
Hovoris len o nevyhodach ako kazdy zaslepenec, ale na to mnozstvo vyhod si akosi pozabudol.
|
|
Re: kontrola dat
Od: Pjetro de=homohlad
|
Pridané:
11.8.2010 12:53
aka vyhoda ty sukynsyn?
|
|
Re: kontrola dat
Od reg.: x x l l
|
Pridané:
11.8.2010 12:59
Si to beries nejak k srdcu. Chapem, prazdniny su, nuda v bytovke. Chod radsej hrat s kamaratmi futbal... :D
|
|
Re: kontrola dat
Od reg.: 5om@post.sk
|
Pridané:
11.8.2010 16:03
Vyhoda pre tych, co kontroluju data. Staci si precitat nadpis, kto to financuje. Americka armada. Iste potrebuju najst nejake narocne matematicke, ci fyzikalne riesenia. A mozno chcu urobit hracky server ci len tak na "machrovanie" kto je naj???
Ktovie...
|
|
Re: kontrola dat
Od reg.: x x l l
|
Pridané:
12.8.2010 13:41
Bez tej zlej, zlej, zlej armady, by si dnes nevypisoval blbosti na internete :) Ked uz tu operujes s fantaziou, tak si viem predstavit daleko lepsie ulohy pre superpocitace, ako sledovat infantilnu komunikaciu ludi na facebooku. Prakticky kazdy dnesny vedny obor vyuziva superpocitace na narocne matematicke simulacie, takze znizovanie spotreby, velkosti a zaroven zvysovanie vykonu superpocitacov, je prirodzeny vyvoj a viac nez prospesny. To, ze si armada popri tom dokaze rychlejsie spocitat simulacie jadrovych vybuchov, je len bocny efekt :)
|
|
Re: kontrola dat
Od: Cudo
|
Pridané:
13.8.2010 7:26
A nielen jadrových...
Ale aj armáda potrebuje počasie, správanie sa oceánov a pod. Veď lietadlová loď vezie obrovské množstvo munície a jadrových zbraní, 5000-5500 mužov a je v oceáne aj pol roka...
|
|
Re: kontrola dat
Od: Sheer-Mirage
|
Pridané:
11.8.2010 12:56
No ďakujem pekne.
|
|
Re: kontrola dat
Od reg.: 5om@post.sk
|
Pridané:
11.8.2010 15:56
Ano len o nevyhodach, vyhody su ina tema a su troska samozrejmejsie. Iste to ma aj svoje vyhody. Nemienim tu vypisovat cely clanok. Mozes zacat temu o vyhodach, dvere mas otvorene.
|
|
Re: kontrola dat
Od: pop3
|
Pridané:
11.8.2010 12:40
new world order.....
|
|
Re: kontrola dat
Od: : Pjetro de
|
Pridané:
11.8.2010 18:47
Kontrola celeho internetu, porovnavanie, analyzovanie celkoveho toku vsetkych dat ....... aha takze niekde sedi Velke Oko ci Echeon a v reale sleduje absolutne svetko (nesmierne exabajty kazdy den) co vyuziva tie malinkate elektrony, co sa kde na maticke Zemi mihne a suchne?
|
|
Re: kontrola dat
Od: : Pjetro de
|
Pridané:
11.8.2010 18:48
Samozrejme aj u nas je system, ked povies do telefonu iste preddefinovane slova, software to rozozna a s tou latenciou sa spusti nahrananie tel. hovoru (nie sme ziadny helpdesk). Pochobujem ale, ze Velke Oko sleduje stovky miliard tel. hovorov na Zemi denne, desiatky miliard SMS, biliony mailov a inych srand denne (nemozne to nie je, ale velmi silno pochybujem ako by sa nieco take mohlo diat - jednak kvoli potrebnemu vykonu a jednak kvoli samotnej realizacii). Na sledovanie ako v sci-fi filmoch treba mat systemy poprepajane a Velko Oko (dajme tomu na uzemi USA) vie hovno aj o tom, ze teraz ma snima mestka kamera v Kosiciach ci Hornej Dolnej. O nasom intranete a co je v nasej LANke vie Velke Oko akurat tiez tak velke hovno. Si videl prilis vela sci-fi filmov.
|
|
Re: kontrola dat
Od: : Pjetro de
|
Pridané:
11.8.2010 18:56
Aby som to upresnil, ak vznikne potreba, samozrejme aj iste institucie v USA si mozu prehravat zaznamy mestkej kamery pri hajzliku na namesti Janka Hraska v Kosiciach ci Hornej Dolnej. Na to treba kooperaciu krajin a institucii/organizacii. Nedeje sa to ale live ci s latenciou par minut/sekund tak, ze Velkeho Oko je tam. Jedine tak pri live kamere na internete.
|
|
Re: kontrola dat
Od: JajoPajo
|
Pridané:
11.8.2010 21:17
Presne si to vystihol... "ak vznikne potreba". A skutocne len naivny clovek si v dnesnej dobe moze mysliet, ze je neviditelny. Odpocuvanie, cielene dezinformovanie a "usmernovanie" tu bolo vzdy. Vid. napr. Echelon, odpocuvanie podmorskych kablov (este za studenej vojny) atd. To, ze sa "nic" nedeje, neznamena ze sa skutocne nic nedeje :-). Ak by nahodou USA potrebovalo monitorovat hajzlik v Hornej Dolnej asi by sa nikoho nepytali a jednoducho by ho monitorovali :-).
|
|
Re: kontrola dat
Od: : Pjetro de
|
Pridané:
12.8.2010 7:46
S tym suhlasim. Len nevedomy si moze mysliet ze je dnes v anonymite a neviditelny, ked pouziva moderne prostriedky posl. 1/4 storcia. Nesuhlasim ale s tym ze niekte existuje bozske Velke Oko (superpocitac), ktore monitoruje realtime absolutne vsetko. Mozu existovat ciastocne Velke Oka, ktore monitoruju iste systemy, prostredia, cinnosti, miesta ... aj to nie vsetk, ako napr. mailove komunikacie z istych podozrivych zdrojov na iste domeny v USA, detto SMS, tel. hovory, bankove prevody z istych bank v istych lokalitach, obsadenie istych liniek letov ... ze by ale existoval bozsky pocitac, ktory by o kazdom cloveku (vyuzivajucom moderne prostriedky) vedel uplne vsetko realtime, kde bol/je/bude, co/kde/ako/s kym robi a vsetky informacie o nom, tak to je este chvalabohu sci-fi.
Ved prednedavnom bola sprava ze iste americke 3-pismenkove organizacie chcu mat kvoli terorizmu prehlad o bankovych prevodoch beznych obyvatelov EU (to ze chcu mat znaci, ze nemaju). Na strane EU to bolo to samozrejme zamietnute.
|
|
Re: kontrola dat
Od: Cuda
|
Pridané:
12.8.2010 8:47
Zamietnuté? EÚ škodí vlastným krajinám a najviac USA. Prečo asi? Čoho sa v tej Únií bojíme? Teroristov z USA? Nie, tí nie sú z USA, iba tam majú ciele, rovnako ako im pribúdajú ciele aj v Európe a v Rusku...
|
|
Re: kontrola dat
Od: intelig
|
Pridané:
12.8.2010 10:34
s tým veľkým okom si trochu naivný. Samozrejme, že nikto nemôže kontrolovať všetko. Načo aj, predsa existuje aj inteligencia, umelá inteligencia. Napr používala sa už pri zastavovaní prvého programu na riešenie šachovej partie, pretože rychle prišli na to, že sa so všetkými variantami nedá počítať (aj keď v tomto prípade to dneska už možné je)
|
|
Re: kontrola dat
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
12.8.2010 18:09
ono nieco take ako Velke Oko vsetko sledujuce realtime (resp. s malymi latenciami) moze vzniknut, vylucene to vobec nie je
|
|
Re: kontrola dat
Od: : Pjetro de
|
Pridané:
11.8.2010 18:50
Samozrejme velmi vela veci sa vystopovat da, staci platit kreditkou ci vyberat debetkou ci zapnut si mobil a sme v sieti drapov. Ale ze mi ti teraz do riti pozeralo Velke Oko a prehravalo si videozaznam ako si chystam ranajky, tak to asi nie.
|
|
Re: kontrola dat
Od reg.: ccccc
|
Pridané:
12.8.2010 11:08
podla mna to bude skor na dekodovanie zasifrovanej komunikacie statov ako pakistan a ine demokraticke krajiny
|
|
Re: kontrola dat
Od: Cudo
|
Pridané:
12.8.2010 12:56
Myslíš IRAK a AFGANISTAN?
|
|
Kurvy
Od: Mentol
|
Pridané:
11.8.2010 13:42
Niektori ludia su proste kurvy od prirody, nobelova cena na tom nic nezmeni. Chces atomovu bombu? Mas prachy? Dobre, urobime. Chces nejaku zvratenu zbran, napriklad mikrovlnku proti demonstrantom? Mas prachy? Neni problem. Chces mat online na webkamerach cely svet a pocitac, co zaznamenava, kde sa tvoj ksicht pohybuje cely zivot a vsetko hlasi na prislusne miesta? Nieje problem ak mas dost prachov. Sme mladi nadrzani vedci a ide nam len o pokrok, aby sa mali vsetci lepsie, veda nerozhoduje o moralke len poskytuje odpovede a riesenia. Sme uplni kokoti a davame za peniaze zbrane do ruk vojakom a policajtom ale budeme slavni a budeme mat fotku v casopise a nejaku skurvenu cenu.
Aspon ze Nikola Tesla nebol jeden z nich.
|
|
Re: Kurvy
Od: Pepermint
|
Pridané:
12.8.2010 17:10
boze nerdi su rozruseni, maju dojem ze ich budu sledovat cez zrkadlo, pred ktorym si rano vytlacaju jebaky. pohov nerdi, nikto na vas nieje zvedavy.
|
|
TOto sa mi páči na amerike
Od: ........
|
Pridané:
11.8.2010 17:00
tam dajú na 1 projekt toľko peňazí, aby to riešili min. najlepšie viac konkurečných týmov.
tu dostanete peniaze pre 1 tým, polku dáte na fungovanie inštitúcie školy a do vačkov a druhou polkou zaplatíte výskum, ale neviete a nemáte ho s čím porovnať.
preto sme pozadu, tak ako sme
|
|
zaujmave
Od: hmm
|
Pridané:
11.8.2010 21:12
Je to trošku divne že to robia Intel+AMD su to firmy čo vražaju do vivoja miliardy že bi fakt potrebovaly aj granty?
|
|
Re: zaujmave
Od: Cudo
|
Pridané:
12.8.2010 9:52
A Ty si myslíš, že zároveň nevymýšľajú čosi aj pre armádu???
Veď armáda si nedovolí taký vývoj aký má INTEL, ale dovolí si na jej nejaké potreby prispievať a ide to len pre armiu...
|
|
Re: zaujmave
Od: Sheer-Mirage
|
Pridané:
12.8.2010 23:41
Kamaráde, tvoja gramatika je čistý brutus...
|
|
Digitálna pevnosť
Od: Dan Brown
|
Pridané:
11.8.2010 22:37
No vidíte, a nakoniec to bude aj pravda :D.
|
|
john connor
Od: john connor
|
Pridané:
11.8.2010 23:13
je to jasne . skynet
|
|
superpocitac
Od: anonym5
|
Pridané:
12.8.2010 0:27
tento superpocitacm bude sluzit na ten isty ucel ako vsetky podobne superpocitace v USA. Simulacia jadrovych testov. Sandia je labak, kde uz teraz bezi superPC kde sa testuju atomovky a kto vie aka havad este. ten labak Oak ridge spravuje ministerstvo energetiky, cize sme opat pri jadrovych bombach (zaujimave ze labaky kde sa testuju atomky patria v amerike pod energetiku). Staci kuknut na web sandie, hned prvy krok je Nuclear Weapons. CIze dufam ze ten grant vyhra MIT alebo ten zhluk firiem, lebo toto je opat studena vojna, kto vyroby najsuper pocitac aby tam testovali svoje zbrane. A ja ze ich ti preslo uz, ale ti sprosti amici, sa uvedomia asi az ked neviem co sa musi stat. Koniec toto
|
|
Re: superpocitac
Od: Cudo
|
Pridané:
12.8.2010 8:48
Atómová zbraň je už stráááááááášne stará. Pjedro určite pozná aj ďalšie a účinnejšie aj od vodíkovej pumy...
|
|
Re: superpocitac
Od: reweret
|
Pridané:
12.8.2010 9:07
jj armáda a superpočítače. Skynet :)
|
|
Sukromie
Od: BumBum Aladin
|
Pridané:
13.8.2010 1:52
O sukromie sa pripravujeme aj sami napr. cez socialne siete. Tie nie su vyplodom americkych tajnych sluzieb. Ale na druhej strane, to co sa deje v zapadnom svete hlavne v ekonomike, to sa nazvat demokraciou neda nech sa clovek diva z akehokolvek uhla. Mnohi na USA nadavaju aki su zli, ale podla mna sa chovjua normalne ako kazda velmoc v minulosti, len pouziva ine sposoby.
|
|
MGS GoP
Od reg.: Junák
|
Pridané:
14.8.2010 5:04
Len aby to neboli patrioti....
|