| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
fierjf
Od: moj nazor
|
Pridané:
6.7.2010 11:24
Moj nazor je taky, ze keby aj mysql zanikne, nic sa nedeje. Aspon by kazdy bol nuteny ako tak migrovat na daco "lepsie". Bud na nejaku file db, ked netreba vykon, ale treba mat par desiatok riadkov a nad nimi robit sql selekty, alebo na postgre, pokial treba vykon. Som pouzivatelom postgre a za nic by som nemenil a nevidim dovod, preco mysql je tak pouzivana. Myslim, ze to je iba tym, ze ludia su zvyknuty na php+mysql a su viac nez lenivy vyskusat nieco ine...
PS: Ja viem, ze hodnoteniu -10 sa neubranim, lebo je tu vela php+mysql ludi, co su konzervativny a planuju virtualnu samovrazdu tymto postojom v IT svete...
|
| |
Re: fierjf
Od: lapaj56
|
Pridané:
6.7.2010 11:27
Koho zaujima tvoj nazor? :D
|
| |
Re: fierjf
Od: cxzvzxv
|
Pridané:
6.7.2010 11:33
mna a KUKA
|
| |
Re: fierjf
Od: blizzboz
|
Pridané:
6.7.2010 19:30
tak kto robil s nejakou profi databázou a robil aj s MySQL tak určite vie že MySQL neni databáza ale paródia na databázu. Ja momentálne pracujem s MS SQL Serverom, Postgre SQL ale aj MySQL a s tým MySQL mám najhoršie skúsenosti aj keď som nútrený s ňou najviac pracovať, najlepšie sa mi pracuje s MS SQL Sqerverom hlavne kôli LINQ to SQL. Ale Keby MySQL zanikla urobilo by mi to veľkú radosť. A okrem toho Postgre SQL + Firebird sú omnoho kvalitnejšie open source alternatívy ešte by to chcelo nejakú kvalitnú ODBMS lebo Db4O sa určite nedá považovať za alternatívu k Caché.
|
| |
Re: fierjf
Od: sizej
|
Pridané:
6.7.2010 11:35
mna
|
| |
Re: fierjf
Od: rtyh
|
Pridané:
6.7.2010 11:51
lebo tvoj koment nas osvietil
|
| |
Re: fierjf
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
6.7.2010 12:04
Koho zaujíma, či ťa zaujíma jeho názor?
|
| |
Re: fierjf
Od: Nerepin
|
Pridané:
6.7.2010 12:15
Koho zaújma, či niekoho zaújma niekoho názor, že ho zaújma tvoj názor ?
|
| |
Re: fierjf
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
6.7.2010 12:43
Mňa nezaujíma, či ťa zaujíma môj nezáujem o záujem niekoho iného na jeho nezáujem o jeho názor.
|
| |
Re: fierjf
Od: nTI student
|
Pridané:
6.7.2010 15:49
10minut kym clovek pochopi
|
| |
Re: fierjf
Od: XMen
|
Pridané:
6.7.2010 11:48
problemom je ze vela systemov fici na MySQL a moze byt problem ich prepisat na postgre
|
| |
Re: fierjf
Od: Ja.
|
Pridané:
6.7.2010 12:02
Poznam systemy, ktorych prepis by trval niekolko rokov
|
| |
Re: fierjf
Od: dasdas
|
Pridané:
6.7.2010 12:16
.. system, ktoreho prepis by mal trvat niekolko rokov (comu ajtak neverim) a zaroven funguje na MySQL a nie na Oracle DB je neuveritelne zly pristup ..
|
| |
Re: fierjf
Od: Eduardo
|
Pridané:
6.7.2010 12:18
Co tak pisat systemy aby boli nezavisle na pouzitej DB?
|
| |
Re: fierjf
Od: pribinacik
|
Pridané:
6.7.2010 14:54
niekedy potrebujes vysoky vykon, a tam stredna cesta neexistuje
|
| |
Re: fierjf
Od reg.: gandor
|
Pridané:
6.7.2010 16:13
Uplne nemozne pokial to nieje "moj blogicek" alebo ina majstrovska "aplikacia"...
Je pravda, ze medzi jednotlivy SQL pri beznych prikazoch su male rozdieli, ale predsa len niekedy potrebujes pouzit MySQL funkciu concat vs. pgsql operator || a podobne (pricom robit obalovanie na tieto veci nech to potom vies pripadne premigrovat je 100x tolko roboty).
No a to som este nehovoril o stored prockach. Tam by si sa z toho poo aby si dosiahol co chces a aby to fungovalo vsade (ak sa to vobec da) :)
|
| |
Re: fierjf
Od: someone
|
Pridané:
6.7.2010 12:20
no to je tym ze to robia tak "sofistikovane", a nemyslia na buducnost ;-)
|
| |
Re: fierjf
Od: lolec
|
Pridané:
6.7.2010 12:30
neviem co moze trvat roky na prepisovani veci typu mysql_query na pgsql_query
|
| |
Re: fierjf
Od reg.: Hocikto
|
Pridané:
6.7.2010 12:49
no predsa to, ze manik profesional nepouziva v editore nahradzovanie slovicok, a ked uz priamo toto pouziva v kode, tak je lama, najlepsie si to zapuzdrit do classu, a staci zmenit a prisposobit kod v classe a je to vybavene.. :))
|
| |
Re: fierjf
Od reg.: MCGiany
|
Pridané:
6.7.2010 13:02
vies, nie vsetci robia len primitivne selecty. pri pouziti zlozitejsich prikazov a zapisov uz nie je kod medzi postgre a mysql totozny.
|
| |
Re: fierjf
Od: lolec
|
Pridané:
6.7.2010 13:24
co napriklad nie je v mysql a postgre totozne?
A co ti vlastne brani aj keby to nebolo totozne, hromadne prepisat vsetky prikazy na postgre? Otazka cca 3-5 minut aj keby to boli tisice suborov
Dokonca som tusim niekde videl aj sql converter na komplet vsetky databazy na ktore si clovek spomenie.. takze tie roky konvertovania je holy blud
|
| |
Re: fierjf
Od: misogsk
|
Pridané:
6.7.2010 14:04
Evidentne vies o com hovoris :D
|
| |
Re: fierjf
Od reg.: MCGiany
|
Pridané:
6.7.2010 14:04
co napriklad nie je v mysql a postgre totozne?
to sa naozaj pytas? tak len uplny zaklad ako je auto increment pole v tabulke. v mysql staci prikaz, ktorym urcis taketo pole. v postgre musis vytvarat sequence podobne ako v oracle. a to je len zaciatok. mas tu este procedury, v nich su rozne cykly, podmienky pripadne kurzory.
ver ze pri zlozitejsich rieseniach ti prepisanie vsetkych rozdielov zabere cas. musis to poriadne otestovat, aby si neporusil funkcionalitu - ta musi ostat zachovana. niekedy potrebujes aj upravit datovy model a nakoniec musis aj vykonat migraciu dat a to za teba ziadny converter neurobi. urobi to mozno pri basic features ale ani tam by som sa na to nespoliehal.
a to som samozrejme nespomenul to, ze ak pouzivas rozne systemove funkcie typu NOW(), ci @@IDENTITY, ktore ten druhy poznat nemusi. ako aj chapanie hodnoty NULL v oboch systemoch.
|
| |
Re: fierjf
Od: prdlajs
|
Pridané:
6.7.2010 15:37
No to su teda fakt neprekonatelne rozdiely, na tisicrocnu migraciu :) Migraciu dat ti vie spravit kopec utilit, vela z nich je aj open source, staci pohladat... Takisto existuju konvertory dotazov/procedur/bordelu z jedneho DB systemu na druhy. Pravdepodobne nenajdes jediny spravny univerzalny perfektny, ale pomocou zopar toolov by to nemal byt problem spravit velmi rychlo. A tych zopar vynimiek sa vzdy najde, co treba spravit rucne, ale toho byva vzdy minimum. Takze nic hrozne ;)
|
| |
Re: fierjf
Od: prpr
|
Pridané:
6.7.2010 22:01
keby to vedelo spravit kopec utilit necenia si to spolocnosti na mnoho(!!!) 100 € / manday ;)
|
| |
Re: fierjf
Od reg.: MCGiany
|
Pridané:
6.7.2010 23:39
on zije asi v nejakom inom svete
|
| |
Re: fierjf
Od: prdlajs
|
Pridané:
7.7.2010 23:42
To mas ako s konzultantmi - spolocnosti za nich pytaju casto aj na 1000 eur/manday, a pritom ich pracu dokaze u zakaznika spravit hocikto od toho zakaznika, velakrat aj lepsie :) To co popisujes, robia spolocnosti vo vseobecnosti vzdy, ked je ich zakaznik ochotny za to zaplatit. A vobec to nevypoveda o tom, ci existuje vo svete lacnejsie riesenie alebo nie ;) Hlavne na Slovensku...
|
| |
Re: fierjf
Od: pribinacik
|
Pridané:
6.7.2010 14:37
ked optimalizujes query na mysql, po prechode na inu databazu si to pekne zopakujes - ak neoptimalizujes, tak spanombohom.
|
| |
Re: fierjf
Od: asdfasd
|
Pridané:
6.7.2010 12:18
A keby MySQL zaniklo a ludia by boli aj nadalej lenivi, povodny autor stale vydava MariaDB...
|
| |
Re: fierjf
Od reg.: gandor
|
Pridané:
6.7.2010 16:20
Dlhu dobu som pracoval z MySQL. V robote teraz robim s PGSQL a obcas s MSSQL.
No a po pravde nasiel som uz niekolko situacii, kde mi MySQL vyhovoval o dost viac ako PGSQL. Hlavne pri stored procedurach...
Teraz nehovorim o tom, ze ktora databaza je rychlejsia, ale skor o tom, ze kolko casu stravim nad napisanim nejakeho kodu v MySQL a kolko v PGSQL (lebo nie vzdy robim len na projektoch, kde potrebujem 100% vyuzitie vykonu vsakze ;) )
|
| |
Re: fierjf
Od: cinko@home
|
Pridané:
6.7.2010 16:30
ja zas neskutocne ocenujem triggery v PGSQL.
|
| |
Re: fierjf
Od reg.: gandor
|
Pridané:
6.7.2010 16:32
Co ti brani pouzit ich v MySQL? Teda neviem aku verziu pouzivas, ale ja som s triggermi v MySQL nemal nikdy ziaden problem...
|
| |
Re: fierjf
Od: cinko@home
|
Pridané:
6.7.2010 17:19
v postgre mozes pisat triggery v roznych jazykoch zatialco v mysql len v sql (a hlavne nikde som nepisal ze je nieco zle s triggermi v mysql len konstatujem ze sa mi viac pacia v PgSQL)
|
| |
Re: fierjf
Od: cinko@home
|
Pridané:
6.7.2010 16:26
mysql nemoze tak uplne zaniknut. znacna cast kodu mysql je pod gpl licenciou (tusim ze len enterprise featury niesu opensource). realne to znamena ze aj keby sa oracle rozhodol prestat vyvyjat mysql alebo mu zmenit licenciu - stale by mohli developery pokracovat vo vyvoji z poslednej opensource verzie (a proti tomu nemoze oracle spravit vobec nic).
co sa tyka php+mysql - suhlas ale php je proste prilis jednoduche. to ze, je pomale a derave je vedlajsie. pricom teraz ludia aj tak pouzivaju kdejake frameworky tak nechapem preco sa drzia phpckovych frameworkov ked maju mnozstvo inych (a casto lepsich) moznosti.
|
| |
Re: fierjf
Od: blizzboz
|
Pridané:
7.7.2010 2:22
Tak najviac MVC frameworkov je pod Javou (Jakarta Struts, Spring, Cocoon, atď...), veď webové frameworky vznikali na platforme Java. A okrem toho má vývojár ďalšie možnosti na iných platformách. napr. ASP.NET MVC, Ruby On Rails, Monorail, Grails.
|
| |
Re: fierjf
Od reg.: cinko
|
Pridané:
7.7.2010 10:10
no ved to vravim. netreba zabudat ani na django, pylons atd ved aj python mame radi ;)
|
| |
tralala
Od: Gokuu
|
Pridané:
6.7.2010 12:56
Uspech mysql tkvie v PHPMyAdmin, nejde ani tak o mysql samotne, ale o ten support co k tomu existuje.
|
| |
Re: tralala
Od reg.: WooDy
|
Pridané:
6.7.2010 15:05
phpPgAdmin je v niečom horší ako phpMyAdmin?
|
| |
Re: tralala
Od: blizzboz
|
Pridané:
7.7.2010 2:28
ja PhpMydmin používam len na treťotriednych hostingoch kde nemajú povolený vzdialený prístup k databáze veď je to humus editovať databázu cez webové rozhranie. inak používam MySQL Gui Tools hlavne Query Browser a neviem si bez toho predstaviť prácu s MySQL. A pre MS SQL Server používam SQL Server Managment Studio a to je jednoducho pecka.
|
| |
Re: tralala
Od: prdlajs
|
Pridané:
6.7.2010 15:42
Su daleko lepsie utility pre MySQL s daleko lepsou podporou ako phpMyAdmin, z tych platenych napr. EMS MySQL Manager (mozno to uz medzicasom premenovali). MySQL skor vdaci za svoj uspech tomu, ze je rychle, zadarmo a ze staci na bezne webstranky, kde je max. niekolko desiatok tisic zaznamov. A to, ze je zvycajne odporucane s PHP. Nie kazdemu sa chce hned platit tisic eur a viac len za to, aby mal databazu pre svoj web s 5 clankami a 1 diskusnym forom.
|
| |
Re: tralala
Od: hoja
|
Pridané:
6.7.2010 19:04
a kolko je freewebhostingovych serverov php + mysql oproti napriklad ruby-on-rails, alebo ASP.NET + mssql. kolko free hostingov ma podporu oracle DB? na male projekty, jednoduche eshopy, s par tisic riadkamy v DB je php + mysql vhodne.
|
| |
Re: tralala
Od: _peter__
|
Pridané:
6.7.2010 21:26
Porovnávaš free mysql a platené databázy, ktorých free verzie majú značné obmedzenia. Ale trafil si kliniec po hlavičke, mysql sa bere na web hostingoch ako synonymum databázy, naštastie je čoraz bežnejší aj postgres.
Mimochodom tvoja otázka sa dá poopraviť - koľko je použiteľných free webhostingov s mysql+php? V poslednej dobe nie moc a pri platených máš aj to mssql.
|
| |
Re: tralala
Od: blizzboz
|
Pridané:
7.7.2010 2:31
akých hostingov? webhosting sa hodí maximálne na nejaký menší blog. každý kto to so svojim projektom myslí aspoň trochu vážne má vlastný server a naň si nahodí čo chce. A pre tých chudobnejších sú tu Virtual Server Hostingy.
|
| |
Re: tralala
Od: _peter__
|
Pridané:
8.7.2010 0:06
Ale ved rec je o tom preco je mysql take popularne, ze je na tych hostingoch na mensie blogy.. Ale nesuhlasim, ze hosting nestaci, ak nie si ebay alebo aukro tak staci aj na priemerny eshop.
|