neprihlásený Nedeľa, 19. apríla 2026, dnes má meniny Jela
Priemerná cena notebooku dosahuje 600 eur

DSL.sk, 27.5.2010


Priemerná cena predaného notebooku v prvom štvrťroku tohto roka dosahovala 732 dolárov respektíve v prepočte 600 eur. Vo svojej správe o predajnosti notebookov za Q1 2010 to uvádza spoločnosť Gartner.

Priemerná cena notebooku tak klesla oproti prvému štvrťroku minulého roka o 15.7%, v Q1 2009 dosahovala 868 dolárov respektíve 707 eur.

Predaj notebookov v prvom štvrťroku tohto roka zaznamenal explozívny nárast, predalo sa až 49.4 milióna kusov rátajúc všetky kategórie notebookov vrátane netbookov. To je o 43.4% viac ako 34.4 milióna kusov predaných v Q1 2009.

Na prvom mieste v celosvetovom predaji bola v Q1 2010 stále spoločnosť HP s 19.2% podielom, je už ale dobiehaná spoločnosťou Acer s 18.5% podielom. Pred rokom HP viedla pred Acerom s 22.3% oproti 17.9%.

Tretím najväčším výrobcom notebookov najmä vďaka pozícii v USA je Dell s 11.5% podielom, štvrtým Toshiba s 9.3% a piatym Asus s 8.8%. Najväčší nárast podielu medziročne zaznamenal práve Asus, ktorému v Q1 2009 patrilo 5.9% trhu.



Najnovšie články:

NASA na sonde Voyager 1 vypla kvôli šetreniu spotreby ďalší prístroj
Nové linuxové jadro zlepší podporu Windows diskov
Americký štát prijal zákon zakazujúci výstavbu nových dátových centier
Blue Origin prvýkrát znovu použije prvý stupeň rakety New Glenn
V prvom štvťroku pribudlo iba 50 nabíjačiek elektromobilov
Zverejnený nový trailer blížiaceho sa Star Wars filmu
Linux Mint sa mení, bude vydávaný menej často
IPv6 dosiahol u užívateľov Google podiel 50%
Zdražili aj batérie pre elektromobily, nie pre úložiská. Prichádzajú články s viac ako 500 Ah
Slovenská sporiteľňa bude mať dlhú odstávku, teraz aj cez deň


Diskusia:
                               
 

Acer určite dominuje :D :D
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

srackoidne notebooky....
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

Ked myslis, ja mam 15,6" za 412€ bez OS. 2,1 GHz dvojjadro, 3GB RAM, Win7x64 a utiahne vsetko, zbytocne kupovat kovovy len aby viac vydrzal, ja do neho kopat neplanujem a chladenie sa prisposobuje materialu, cize vzdy sa bude prehrievat. Sranda pozerat tie MS reklamy na notasy, ked chudobny US student kupuje notas na pracu za ~1500€. :)
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

ten win7 si kupoval legalne? lebo pises bez os. lebo potom sa ti riadne predrazil, nie?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

lenze cena notebooku nie je len cena za hardware ale aj za sluzby.
skus vybavit reklamaciu u aceru tak rychlo ako u dellu.
dell uz k notebookom za priblizne 17000sk dava zaruku typu Next-bussiness day. to znamena ze ich technik pride ku tebe domov a opravi ti notebook na mieste ak sa mu to nepodari, dostanes novy kus (taky ako mas ty) kym ti tvoj neopravia.
u aceru su reklamacie za menej ako tyzden raritou.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

papierove udaje nie su vsetko. BTW kolko mas USB portov ? dva ? :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

no Acer isiel s kvalitou dost hore ... uz to nieje taky shit ako dakedy
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Ano, to urcite. Len ked sa ti pokazi, tak to posielaj do Brna, pretoze to je jediny najblizsi servis :) Setria na vsetkom co sa da a tak aj vyzera kvalita ich produktov...
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

tak ako kopec inych ntb. Osobne moc Acer nemusim, ale uprednostnil by som ho skor,ako napriklad HP.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

pozor, aj servis Asusu je len v CR
Odpovedať Hodnotiť:
 

vcera som jeden taky pekny instaloval, extensa cosi, oba panty odlomene. Inak siel normalne. Nevidim jediny dovod kupovat acer notebooky, ked v rovnakych cenach su lenovo/HP/toshiba. Trochu drahsi dell, ale s NBD v cene.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pri pohlade do obchodov naokolo a ludi co netuju v kaviarnickach a na lavickach mam pocit, ze na SK to bude okolo 400 eur :)))
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

350 eur nech nezerem. ale to su inac riadne shity taketo notebooky. zvyknu sa ludia pochvalit ze si kupili laptop alebo teda este predtym zvyknu sa poradit ale ked odporucim nie som sice ziadne IT GURU ale z vlastnych skusenosti viem ze notebook alebo teda laptop pod 20 000sk sa neoplati kupovat samozrejme aj s OS. Ale prejdem k veci. Je uplne bezne kupite notebook za 350 evry je tam uz aj legal win 7 home premium. No ale co z toho ked zapnem notebook po 15 minutovej inicializacii vypise ze windows pracuje pomaly a prepne sa na win 7 basic. Vtedy CPU ide na polovicu a je obsadenych takmer 2gb ram.

Pici zakazat notebooky do 700 eur predavat. Su to lacne shity. Aspon ze poniektori maju recht a povedia mas pravdu kktinu som kupil.

pardon redakcia za vulgarizmy ale nedalo mi
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

No neviem kde ty zijes chlapce ale ja mam 2jadrovy intel a 2gb ram,8600M grafiku a nemam problem.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Myslis ten Dual-Core Pentium?
Tak ten ti snad nikto z dsl.sk nezavidi :))))

pre mna dvojadro znamena Core2Duo, to uz hej a nad seriu 8200 rada 7000 sa ani neoplati.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Pokial potrebujes PC na pracu tak si kupis lacny 400€ shit, pretoze ked sa poserie ti nebude luto, prezije aj tvrdsie zaobchadzanie a hlavne starsie hry sa zahras bez problemov aj kuknes nejaky ten film. Na kieho otca mi je drahsi ntb, ked bude len vykonejsi a je mi to na hovno?

A ked sa chcem hrat kupim si desktop. Pokial skutocne nepotrebujem mobilny vykonny PC na pracu, ale v tom pripade na to mam, ked ho potrebujem.

Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

starsie hry hej jedine v dose ale novsi windows pribalena sedmicka na tom stihat nebude. vy fakt viete akceptovat tie dlhe loadingy? vsak to je marha
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

Na mojom, podla teba shitnom Lenove G550 za 430€ pred rokom, spustim este aj GTA SA maximalne bez problemov + baterka mi stale drzi 4 hodiny(nie pri hrani ale) a mam v nom XP.bol kupovany na pracu, nie na hranie.
A nemam najmensi dovod tam davat W7.
Ja totiz nepotrebujem vyhadzovat prachy von oknom za nove hracky, ktore nepotrebujem.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

ja o voze ty o koze
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

4 hodiny? to máš čo? podtaktované CPU a displej na minime? mám trojmesačný ThinkPad SL510 a vydrží tak dve hodiny pri bežnom internetovaní
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

display na 4 z 10 pri pozerani serialov vydrzi 3x 40 minutove casti. pri beznom internetovani tych 3:30-40.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

čo to má za procesor? mne to dá takú výdrž len keď mám ozaj ten displej na menej ako polovici (a to má led podsvietenie) a cpu podtaktovaný že sa to podla testcpu správa ako keby 800MHz. core2duo T5870 2.0
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pentium dualcore T4200 2.00GHz 3GB RAM a intel onboard grafika.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

onboard intel grafika;-))) potom ti to vydrzi aj 4hod;-)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vsak ale o co ide? Potrebujes vykonnu grafiku ktora ti zbytocne zere baterku ked pouzivas ntb na office,net film/hudba? Starsie hry si zahras aj na tomto bez problemov. Naco tam budem pchat radeona alebo nvidiu, ked spotreba rapidne stupne a vydrz rapidne klesne, ked sa na tom nehram, nerenderujem ani nerobim zlozite vypocty. Tak mi povedz realne vyuzitie vykonneho PC na danu robotu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

z onboard grafou si moc zabavy neuzijes... hlavne pri novych gamesach.....a ver tomu ze dobra grafika v booku neni na zahodenie..
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

vykonnejsiu grafiku vyuzije len pubertak na hry alebo starsi pubertak na fah, pre 99% ;udi zbytocnost
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby si cital ten prispevok pozornejsie, tak by si vedel, ze ntb nie je urceny na hranie. Na nove gamesy mam doma desktop. V skole mam ntb, na ktorom robim spominane vyssie.

A pouc ma na co je dobra vykonna grafika v ntb? Ak nerobim grafiku ani video?
Odpovedať Hodnotiť:
 

pridavam sa ku kolegovi, tiez mam G550, ide cca 3:40 monitor 30%, cpu 1200Mhz (zial ten sprosty T4400 nevie ist na 800) a wifi ON. V papieroch ale pisali 5hodin. Btw. je tam w7 home premium. Dobry book, len ma nachuja touchpad... taky divny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aha, takže predsa podtaktovaný CPU
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vsetky cpu od cias pentiaM/k8/c2d sa pri necinnosti podtaktovavaju. Co je na tom divne????
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

že ja som to tuším v biose zakázal :D no idem to teda hneď vrátiť
Odpovedať Hodnotiť:
 

:D :D ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie myslim core duo T5800.este som sabudol napisat NTB ma vysiel 300E novy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zakážať notebooky do 20 000 sk???
sa schovaj!!! koľko máš boha,16 rokov?!
Acer je aj podľa mňa shit,ale určite že neznamená,že notebook pod 20000sk je shit...za 600€ ti dnes taký notebook splaším,že sa z toho posereš!!!
To,že nejaký notebook stojí 1200€ neznamená,že je lepší ako ten za 600-700€... veľa robí značka,veľa robí imidžovka...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

do 20k aj s OS. a hej zakažať :D

za 600 sa da zohnat i3 a 3gb ram.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nech si ktomu kupi iphone a ipod a vsetci ho pochopia (ale budu sa mu smiat :D)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

hmm, práve kamarátovi kupujem Toshibu, cena okolo 500 eur, je v tom win 7 home premium, dvoj-jadro core i3 2ghz, 4GB ram, 500GB disk, ati HD 5145 512mb, je to síce len 15,6" ale inac celkom slusne, ale ked chces, chod si kupit svoj vysneny NB za 700eur, pricom bude mozno este aj slabsi ako toto :-P
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asus to nema o nic insie. Acer, ASUS, ani HP neni bohvieco. Preferujem znacky ako su LENOVO, DELL, Toshiba, Fujitsu-Siemens.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

radsej Asus za 500 eur ako Lenovo za tu istu cenu. Osobne skusenosti....
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

niekto ma rad krabicove cuco, a niekto si kupuje normalne pitne vino. Ale kludne si kupuj asus, aspom budeme mat lowa za servis...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vychádzaš z nejakej štatistiky alebo z konkrétnych údajov?
najčastejšie je slabším článkom ako notebook práve užívateľ. Dva roky mám ASUS F5RL, čo je low-end a zatiaľ s ním nemám žiadne negatívne skúsenosti. V čase, keď som ho kupoval mal najlepší pomer cena/výkon a pred tými dvoma rokmi 3GB RAM a 320 disk pri notebooku za 15000 SK bol hotový luxus. Je pravda, že nové hry si na tom nezahrám, ani na ňom nikdy nebudem robiť rendery v 3Ds MAX, ale na štúdium, prácu (účtovníctvo) a podobné PRAKTICKÉ veci bohate stačí. Jeho jedinou slabou stránkou je len 2 hodinová výdrž na bat. a po mechanickej stránke nemá žiadne závady - to s ním v batohu niekedy naháňam busy....

Aké sú podľa teba ideálne parametre a značka?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

90-60-90
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

idealne parametre neexistuju, kazdy ma ine potreby. Notebooky kupujem/odporucam zasadne (ako pre zakaznikov) lenovo, dell, hp, toshiba. Statistiku nemam, mam vlastne cca 7-8 rocne skusenosti. A* nechcem nic. Teda audi by som chcel, ale v bookoch veci na "a" nie :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zas dostanem ban za spam, ale kaslat na nich, ked nevedia spravit editaciu prispevkov...

teraz instalujem 6rocny HP nx6110, vyborny book! vyzera ako novy, ide ticho, bateria ukazuje 2:17 a to tam je celeronM, co sa nevie podtaktovat. Vcera som tu mal cca 2rocny acer extensa, oba panty odlomene, osuchane plasty pod klavesnicou. Kaslem na taky notbug.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

suhlasim, mal som hp nx6125 (tusim), a zaobchadzanie s nim nebolo zrovna vzorove, nemal som s nim problem, predal som ho kamosovi za 150E a tiez je s nim spokojny, funguje doteraz
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja ma treti rok Eee a zatial ma nesklamal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty tvrdis ze radsej Asus za 500 evry ako Lenovo, ja tvrdim radsej pockat posporit ako kupit kktinu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Cena nie je zarukou kvality. kupim za 500 a moze byt lepsi ako ten za 1000. Zavisi od mnohych faktorov.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

i7 CPU nie je athlon X2
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne tak: cenu by som ako ukazovateľa kvality nebral do úvahy - hlavne nie na SK.
BTW: Prešiel som z notebooku na netbook lebo mi stačí a je prenosnejší...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

lenovo = ThinkPad T/R/W/Z/X serie sracky ako SL/L/Edge pripadne tie ich IdePad a neviem co este su rovnake shity ako acer
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

SL rada je ešte prijatelná, nie je to už ako starý dobrý R51, ale keď nič iné, tak aspoň dizajnovo je to stále klasický ThinkPad. a vôbec, noťas bez klitorisu, to snáď ani nikdy nebudem mať
Odpovedať Hodnotiť:
 

jakze nema kazdy notebook ma klitacik. button power on/off
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

trackpoint
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jaaaaj
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No o serii L.. je to rovnaky princip ako SL akurat ze su vyrobene z kompostu :D .. Inak myslim ze Lenovo SL/L rada je lepsie ako Acer.. alebo sa mylim??
Odpovedať Hodnotiť:
 

porovnávať nemôžem, Acer som nikdy nemal. ale tak skús ty: taký thinkpad SL série má kovové pánty (síce nie sú ocelové ako u vyšších rád, ale sú kovové, nejaký hliník asi), klávesnica má zospodu šasi odtoky, takže je bezpečne poliatelná, máš nielen touchpad ale aj trackpoint (pre mňa velké plus, som dlhoročný ThinkPaďák) a klávesnica je rovnaká ako u vyššej série a hoci pôsobí archaicky je to jedna z najlepších. máš k dipozícii manuál, k všetkému máš prístup, môžeš rozobrať, vyčistiť, vymeniť čo len chceš. žiadne plomby proti záruke atď
Odpovedať Hodnotiť:
 

a hlavne som zabudol - pevné šasi ktoré sa ani nehne. proti MSI megabooku aspoň teda čo som držal a HP ProBooku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

klavesnica je ina !
nie je 7, ale len 6 radova!


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

toshibu = nikdy vice :)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

preco
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mam ju v robote :(

otrasna klavesnica, otrasny trakcpoint
kopec zbytocnych toshiba utilitiek

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

acer travelmate 5720, 15.4, magneziove telo, 4gb ram,

250 evri za new, dodatocne 7 x64 zdarma, ehm, a som vysmiaty :)

(je k tomu legal vista business a xp pro)

grafika sice ukrutne slaba, ale hry na nom nehram, tak to nejak obzvlast nevadi :)

a vy co si od aceru kupujete srackoidne najlacnejsie plastove verzie extensa a aspire...tak vam treba...ked kupujete shity.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

mam asus Eee čuraci za 380 evro a je to bomba..na to na co ho pouzivam mi bohaot staci ma 2 Gb ram...athlon procak...na 1,3GHz..upllne staci..
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

"na to na co ho pouzivam mi bohaot staci" a naco ho pouzivas hras na nom solitaire? surfujes na internete? hladas miny alebo co?
ja mam tiez doma kalkulacku za 5euro a nato naco ju pouzivam mi bohato staci



Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

pisem na nom vo worde surfujem na nete...pozeram fotky..
pustam hudbu obcas aj nejake streamovane video...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár