| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Pomaly
Od reg.: Klix.
|
Pridané:
4.5.2010 10:28
Aj tak to klesá stále veľmi pomaly. :-(
|
| |
Re: Pomaly
Od: fweo ioji
|
Pridané:
4.5.2010 10:33
Ludia sa nezmenia lusknutim prsta... Priemerny desktop by som si dovolil naslepo odhadnut, ze sa nemeni, co do softveru okolo 5 rokov... Inak povedane, dakto nainstaluje a preda zakaznikovi desktop a ten si tam 5 rokov nezmeni ani len windows (nepreinstaluje)...
|
| |
Re: Pomaly
Od: 2Mino
|
Pridané:
4.5.2010 10:59
A prečo by to robil? Vo firmách sa dá ľahšie zakázať práve IE, ako nejaký portable FireFox...
|
| |
Re: Pomaly
Od reg.: Greeny
|
Pridané:
4.5.2010 13:03
V tom máš pravdu. Akurát veta "Podiel IE klesol celosvetovo prvýkrát pod 60%" nie je pravdivá, alebo IE v minulosti pod 60% bol. Bolo to v dávnych časoch, keď kraľoval Netscape :-)
|
| |
Re: Pomaly
Od: _PM
|
Pridané:
4.5.2010 14:34
Veta je pravdiva pretoze IE skutocne nikdy neklesol, on v tom case stupal na 60 a potom na 90%
|
| |
Re: Pomaly
Od: misogsk
|
Pridané:
4.5.2010 11:42
Preco by som si mal instalovat iny prehliadac ako IE8/IE9?
|
| |
Re: Pomaly
Od: ...
|
Pridané:
4.5.2010 11:57
Zabudol si <irony> Preco by som si mal instalovat iny prehliadac ako IE8/IE9? </irony>
|
| |
Re: Pomaly
Od reg.: foobar0
|
Pridané:
4.5.2010 14:09
A čo keď nezabudol? Nože, skús to povedať ty, prečo ja ako nejaký BFU mám inštalovať niečo iné ako IE8.
|
| |
Re: Pomaly
Od: jupiii
|
Pridané:
4.5.2010 15:18
Problem je taky zlozity, ze by sa sem do diskusie nezmestil. Skusim v kratkosti naznacit v bodoch dovody, ktorych splnenie nemusi byt 100%-tne. Pretoze na kazdy bod sa da vytvorit diskusia na niekolko stran:
1) Profi-uzivatelia, ktori sa do problematiky browserov, technologie web stranok a ich vyvoja vyznaju, budu mat z velkej vacsiny odpor voci IEx, ale budu ho obcas pouzivat, koli roznym dovodom, ale nie ako defaultny. (pripadne ako defaultny na zaklade firemnych podmienok).
2) Uzivatelia tzv. detailisti, ktorych zaujima sviznost, rychlost obsluhy poziadaviek, efektivita vyuzitia procesora, pamati, pridavne moduly, podpora roznych najnovsich technologii, budu pouzivat browsery ako napriklad Firerox, Operu, Safari, Maxthon (nadstavba IE). Oproti samotnemu IEx ktore takmer nic z toho nesplna, alebo len na slabej urovni.
|
| |
Re: Pomaly
Od: jupiii
|
Pridané:
4.5.2010 15:18
3) Uzivatelia pohodlni, ktori maju radi komfort, riesenia all-in-one si bud vytunia FF a Thunderbird, alebo pouzivaju Operu - pretoze takto maju takmer vsetko nakope, a vsetky zalozky, kontakty, poznamky... si synchronizuju cez internet, aby v praci (v skole) mali to iste prostredie, ako aj doma.
4) Vsadedoma-uzivatelia, ktori potrebuju prenositelnost aplikacii a chcu mat vsetko pri sebe z roznych dovodov (casto cestuju, maju viac PC na roznych miestach a podobne). Obvykle IEx nie!
5) Uzivatel tzv. ovca, ktory bezdovodne pouziva to, co jeho kamarati v okoli a nadava na vsetko, co normalne nepouzivaju, aj ked nema na to dovod. Obvykle pouzivaju browsery podla mody, co je prave dnes cool. IEx to nie je.
6)...Ak som nejaky dovod este zabudol, tak si ho sem doplnte - preco pouzivat iny browser ako IEx
|
| |
Re: Pomaly
Od: jupiii
|
Pridané:
4.5.2010 15:19
7)...Aj tu. Preboha len nie IEx
...
49) Falosni BFU uzivatelia schopni samostatneho rozhodovania - to su taki, ktori si dokazali vytvorit nazor, preco ten jeho browser je pre nich vyhovujuci. Tu uz byva casto IEx, napriklad pre krasnu modru ikonku v tvare pismena "e".
...
50) Uzivatel, ktoreho nezaujima nic z toho vyssie uvedene je skutocny pravy nefalsovany BFU. Su az tak pohodlni, ze si nedokazu vytvorit nazor, nedokazu sa ucit nic nove, zo vsetkeho maju strach a zakryvaju to poburovanim na internete s vacsinou zlou gramatikou. Pripadne si volia to, co ma vacsina. Je tu dost velky politicky potencial volit vacsinovu lavicovu stranu, pretoze im sluby a krasne tvare vytvaraju dojem, ze aj oni svojim hlasom ovladaju stat (resp. u browsera IEx internet ).
|
| |
Re: Pomaly
Od: jupiii
|
Pridané:
4.5.2010 15:19
RIESENIE: Kedze teba "foobar0" by som podla reakcie nezaradil do bodu 50) mas naozaj naviac! Takze ty budes v bode 49) - mas ojedinelu schopnost vytvorit si vlastny nazor: "Preco pouzivat IEx !". Zvysne dovody, ktore si ocakaval su v bodoch 1-47. Je ich skutocne dost, ale nie su urcene pre teba, pretoze som sa sem neprisiel hadat, ale naznacit ti, aky moze byt dovod pouzivat nieco ine ako IEx.
|
| |
Re: Pomaly
Od: misogsk
|
Pridané:
4.5.2010 17:30
Nepresvedcil si ma pouzivani Opery ani FF. Pre mna by bol zaujimavy jedine Chrome aj to len kvoli rychlosti javascriptu.
|
| |
Re: Pomaly
Od: ytelygend
|
Pridané:
4.5.2010 20:01
Opera ma rychlejsi javascript ako Chrome.
|
| |
Re: Pomaly
Od: el nino
|
Pridané:
4.5.2010 20:28
mýliš sa....to mala niektorá z beta verzií 10.5x
teraz kraľuje Chrome5...a ešte dlho bude
priebežne na jsbenchmark.celtickane.com meriam všetky verzie Opierky
okrem tej jednej majú všetky pod 500 a Chrome má cez 720/na mojom PC/
|
| |
Re: Pomaly
Od: Dennik pravda
|
Pridané:
4.5.2010 20:53
Nie, nie. Z finalnych verzii je JS Opery najrychlejsi v znamych Sunspider, ci Dromaeo JS testoch. Celtic je dost jednoduchy test, na rozdiel od konkurencie. Finalny Chrome 5 sa bude zrovnavat az s Operou 10.6.
|
| |
Re: Pomaly
Od: 2Mino
|
Pridané:
5.5.2010 6:37
A načo sú dobré takéto bláboly???
|
| |
Re: Pomaly
Od: jupiii
|
Pridané:
5.5.2010 0:01
Reagoval som na uzivatela foobar0, ktory predlozil resp. naznacil vyzvu na "dokazy" k prechodu na iny browser z IE. Lenze ja som mu dal priblizny zoznam typov ludi a ich sposobov uvazovania na trhu browserov. Navyse som nechal dostatocny pocet bodov, ktore si mozete lubovolne doplnit. Napr. aj o chrome. Sam som nemal sancu vycerpat vsetky moznosti. Nie je v nasich silach argumentami presvedcit uz rozhodnuteho BFU, preco ho nema POUZIVAT. Je to len o tom, akym sposobom uvazuje. Ak chce mat svojsky nazor a aj tak sa nazyvat "nejaky BFU", tak argumenty nedostane.
|
| |
Re: Pomaly
Od: jupiii
|
Pridané:
5.5.2010 0:17
Chrome je specificka situacia zacinajuca sa podobat situacii "MS & IE6 za peniaze zakaznikov v systeme Windows". Ak vyvojovy tim Chrome si plati reklamu pre oddelenie vyhladavaca google.com, tak je to v poriadku. Ale ak je to zadarmo, tak je to uz deformacia trhu. Pretoze firma na trhu vyhladavacov s obrovskym podielom, za velmi lacne peniaze ovplyvnuje trh s browsermi. Aj koli tomuto su v USA snahy o rozklad Googlu na mensie firmy. Ta snaha je aj v pripade MS, ale iste vplyvne osoby nechcu drobenie takych kolosov, z ktorych idu peniaze z celeho sveta do USA. Toto je uz, ale politizovanie a miesanie sa do "rozhodnuti" firmy. Lenze do konfliktu Cina vs Google sa miesali politici z USA, kde sa tiez ovplvynovalo "slobodne" rozhodnutie firmy Google. To len na margo reakcii typu "Je to jej vyrobok, tak si s nim moze robit, co chce."
Druhou stranou mince je, ze narozdiel od MS, firma Google poskytuje vo svojom vyrobku vysoku kvalitu a obrovsku podporu vsemoznych technologii.
|
| |
Re: Pomaly
Od: 2Mino
|
Pridané:
5.5.2010 6:39
Tou poslednou vetou si iste myslel Microsoft.
Aj ten sa Únia snaží už roky rozbiť a zraziť na kolená.
Teraz sa všakovaké "kruhy" pokúšajú zraziť aj Google. No prečo asi? Údery pod pás dosatal aj INTEL a iné úspešné americké firmy. Prečo asi??
|
| |
Re: Pomaly
Od: jupiii
|
Pridané:
5.5.2010 12:37
Nie, uplne poslednou vetou som myslel Google, lebo MS a podpora vsemoznych technologii a standardov nejde vobec dokopy. MS si podporuje svoje technologie, svoje "standardy", a zo vseobecnych vytiahne len nutne minimum take, aby to bolo pouzitelne v zakladnej vrstve. Ak chce niekto nieco komplikovanejsie, tak to ma vytvarat dojem, ze MS riesenie je lepsie.
EU tu spominas zbytocne, pretoze ona na zaklade podkladov porusovania protimonopolnych zakonov len stanovila vysku pokuty. Keby ich MS neporusovala, nedostala by pokutu. Firma sa ma riadit tak, aby nezneuzivala postavenie na trhu, pretoze dochadza k obmedzovaniu a znevyhodnovaniu konkurencie.
Nie su to udery "pod pas", pretoze ak ANO, tak sa firma moze branit sudnou cestou. Preco sa asi ziadna z nich nebrani? A ak sa brani, tak len koli natahovaniu casu, aby sa mohli dostatocne kvalitne prisposobit vzniknutej situacii a nedat velky priestor konkurencii.
|
| |
Re: Pomaly
Od: fotograf
|
Pridané:
4.5.2010 11:47
Jedneho pekneho dna si poviem, ze ty jeden system - uz si nejaky stary, mas nejake dva-tri roky, prisiel cas na tvoje preinstalovanie. Tak a potom ho preinstalujem. A potom budem niekolko dni riesit problemy, ktore mi tym vzniknu, ale nevadi, hlavne, ze mam robotu (aj ked zbytocnu).
|
| |
Re: Pomaly
Od: Rastafa
|
Pridané:
4.5.2010 13:01
To poznám :) prechod z Xp na Vistu.
|
| |
Re: Pomaly
Od: ...
|
Pridané:
4.5.2010 13:55
Ale on myslel zbytocnu robotu s prejdenim na iny system a nie ze prejdes na vistu a potom o par hodin nahadzujes naspet XP :)
|
| |
linux je shiat
Od: roflmao
|
Pridané:
4.5.2010 12:05
linux 1.05% :D
|
| |
Re: linux je shiat
Od: rastafa
|
Pridané:
4.5.2010 12:51
Ono by sa tu do diskusie hodilo také niečo ako majú na mobilmania.sk Ze zobrazuje OS a aj prehliadac. Ono povedz mi aky OS používaš a ja ti poviem kto si.
|
| |
Re: linux je shiat
Od: hutor
|
Pridané:
4.5.2010 16:40
toto je tak vzdialena hudba buducnosti ako aj zmena z windows-1250 na utf-8, ba dokonca aj nahodenie faviconu
|
| |
Re: linux je shiat
Od: rastafa
|
Pridané:
4.5.2010 12:55
Rozšír si obzor a nesed furt len na okne.
|
| |
nezachytava Net Applications primarne trh USA?
Od: Stevo s
|
Pridané:
4.5.2010 13:12
Zdravim, nezachytavaju statistiky Net Applications viac trh USA, pripadne Severnej Ameriky, nez globalny trh? Neviem teraz narychlo najst dost informacii o statistickej vzorke tejto sluzby.
Tuto otazku kladiem hlavne preto, lebo statistiky na http://gs.statcounter.com/ su predsalen trochu ine ...
|
| |
Re: nezachytava Net Applications primarne trh USA?
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
4.5.2010 14:10
V minulosti boli z pohľadu globálnej relevancie dosť nanič, ale teraz sa ich snažia očistiť. Teda dokopy sčítavajú údaje z jednotlivých krajín so zohľadnením počtu obyvateľov v týchto krajinách.
|
| |
Re: nezachytava Net Applications primarne trh USA?
Od: Dennik pravda
|
Pridané:
4.5.2010 18:15
StatCounter je rovnako skor americka statistika, ako globalna. Zostavuje sa z navstev stranok, ktore generuje najviac USA a Brazilia:
1.3 billion United States
570 million Brazil
280 million Turkey
260 million Germany
250 million Thailand
240 million China
240 million United Kingdom
180 million Indonesia
160 million Canada
140 million India
|
| |
Realna statistika
Od: FilipSK
|
Pridané:
4.5.2010 13:45
Jedina realna statistika bude, ked zacne Google zas zverejnovat podiel prehliadacov pristupujucich na ich stranky v Zeitgeist. Inac su vsetky tieto radoby odhady uplne nanic.
|
| |
don\'t attack me
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
4.5.2010 14:12
hmm, pokrok. opera sa objavila v globalnych statistikach :D
zeby ballot screen fungoval? o-]
|
| |
Re: don\'t attack me
Od: Dennik Pravda
|
Pridané:
4.5.2010 18:19
Opera je tam od nepamati. Len zrovna minuly rok, pre zlu vahu udajov z NetApplications mala 0.7% a po uprave uz 2% a viac.
Opera Mini ma uz viac uzivatelov, ako Opera a v statistikach ma len 0.8%. To robia tie Opera Mini serve, ktore nie su v kazdej krajine.
|
| |
nech ma poser
Od: curak1
|
Pridané:
4.5.2010 20:17
Tam má ten modrý kkt. Nič iné si ani nezaslúži. Nech len klesá ďalej buzerant.
|
| |
Re: nech ma poser
Od: hutor
|
Pridané:
4.5.2010 23:39
raz kazdy ovisne, to je osud
|