| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
cena?
Od: gamer
|
Pridané:
22.3.2010 9:37
podla 0bra ma byt v Cechach 470 za 6k bez DPH, tak dufam ze nasi (ne)nazrani (velko)obchodnici ju budu mat na skladoch za podobnu cenu t.j. 220 juro s DPH, aj ked tomu moc neverim :/
|
| |
Re: cena?
Od: tom.sk
|
Pridané:
22.3.2010 9:40
Ale zas taky Obr pise vzdy zarucene informacie ohladom Nvidie... :-P
|
| |
Re: cena?
Od: alfaomega
|
Pridané:
22.3.2010 12:53
Zda sa mi to alebo tieto nove komponenty zeru viac a viac elektriny.To aby som si postavil solarne panele na balkon aby mi utiahlo PC za rok ked ho mienim upgradnut.preco nerobia tieto novinky aby co najmenej zrali.
|
| |
Re: cena?
Od: fakírov fajčiar
|
Pridané:
22.3.2010 14:57
Obr pise dristy ako vzdy, jemu netreba ohladom Nvidie verit ani slovo.
|
| |
Re: cena?
Od: Nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 9:44
ak su ti (velko)obchodnici taki nenazrani tak preco jedneho nerobis ty aby si sa nabalil, hlavne ze obor je pán, ze
|
| |
Re: cena?
Od: Majskeho syn
|
Pridané:
22.3.2010 17:59
To vieš "neumi to". :DD Niekto robí a niekto zarába. Vivat kapitalizmus.
|
| |
Re: cena?
Od: Hacik neregistrovany
|
Pridané:
22.3.2010 10:56
Predajcovia hardveru (a to najma online obchody) maju v skutocnosti marzu najmensiu zo vsetkych odvetvi, ktore si dokazete predstavit. Napriklad pri obleceni sa obchodna prirazka bezne pohybuje v stovkach percent, niekedy aj tisicoch. Aj v restauracii, ci obchode s potravinami zaplatite predajcovi omnoho viac, nez za co to on kupil (v pripade hypermarketov je to pre obchodne retazce este vyhodnejsie). Aj vykurovanie je drahe v porovnani s tym, ake maju spolocnosti na to naklady. Podobne kupa bytu/domu. A na potraviny ci byvanie miniete mesacne daleko viac penazi ako na hardver (su to dve najvacsie polozky v rozpocte kazdej domacnosti). A to este nehovorim o nehmotnych produktoch (filmy, hudba, softver). Tam sa obchodna prirazka na kus blizi k nekonecnu percent. Takze, ak si chcete zvysit zivotny standard, skuste viac tlacit na znizenie vydajov za potraviny/byvanie.
|
| |
Re: cena?
Od: Nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 11:06
uplny suhlas!
|
| |
Re: cena?
Od: jkshdjk
|
Pridané:
22.3.2010 13:39
prestante jest a byvajte v lese... s namakanym pocitacom zapojenym v strome alebo si postavte malu vodnu elektraren na potoku alebo vas uz zachrania len tie solarne panely... inac niektori ludia ziju len zo slnka (asi :})... sungazing sa to vola, takze v tom az taky problem nevidim
|
| |
Re: cena?
Od reg.: Mr.Henky
|
Pridané:
22.3.2010 11:21
Podľa 0bra mala byť Fermi zrecenzovaná na Vianoce...
|
| |
Re: cena?
Od: gnu_
|
Pridané:
22.3.2010 15:09
Najskôr dokonca vravel o novembri... A avizovaný trhač výkonu má o 5 až 7% vyšší výkon :)
http://tinyurl.com/yca2ql3
|
| |
zelena karta
Od: tom.sk
|
Pridané:
22.3.2010 9:39
tak tomu sa teda hovori pekna spotreba :-D
|
| |
Re: zelena karta
Od: Deer
|
Pridané:
22.3.2010 9:54
TOmu sa hovori pekny fail po polroku prist s gigantyckym cipom, ktory zerie bezmala 300W a dnesny Radeon 5870 prekona o 5% (aj to iba v nV odladenych hrach). Hlavne odporucam necitat recenziu na PCT od zlobra a bude!
|
| |
Re: zelena karta
Od: Nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 9:56
na nvtuningu este stale veria, ze karta bude mat 512sp
|
| |
Re: zelena karta
Od reg.: Mr.Henky
|
Pridané:
22.3.2010 11:22
Tam verili, že Fermi bude na Vianoce.
|
| |
Re: zelena karta
Od: Nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 11:44
svata trojica, stanek, hulan, obermaier, tí vzdy vedia vsetko
|
| |
Re: zelena karta
Od reg.: Mr.Henky
|
Pridané:
22.3.2010 11:46
Traja králi prišli na pôrod mesiáša...
Krásna symbolika, no nie?
|
| |
Re: zelena karta
Od: Nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 12:06
hehe, no hej, len ci to je mesias
|
| |
Re: zelena karta
Od reg.: Mr.Henky
|
Pridané:
22.3.2010 12:29
Je to mesiáš... Ktorý predpovedá vykurovaciu sezónu.
|
| |
Re: zelena karta
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.3.2010 10:34
Mna sice hry absolutne nezaujimaju a vykon VGA by som vedel vyuzit jedine na GPGPU vypocty ("by" som vedel, slovicko by je podstatne, nakolko GPGPU vypocty neprevadzkujem), ale vykon jadra GTX 480 hoci aj o 10% vyssi ako HD 5870 je pre mna sklamanim - teda ak sa to potvrdi. nVidia vzdy po uvedeni novej generacie viedla nad AMD/Ati o 20-25%.
No a GTX 470 o 5-10% vykonnejsia ako HD 5850? Inymi slovami bude rovnako vykonna ako najsilnejsia AMD/Ati jednojadrovka HD 5870 ... Pri takomto vykone jedneho cipu nVidie 4XX nVidia nema co postavit oproti dvojjadrovke HD 4890, jedine tiez dvojcipovku, nakolko aj super-hyper vytunena a pretaktovana GTX480 alias 490 s 512 SP by na dvojcipovku HD 4890 nestacila (na tu by nVidia musela mat super-hyper vytunenu jednocipovku nazvime ju GTX 495 s cca 640 SP, co zrejme na 40 nm svetlo sveta neuzrie).
|
| |
Re: zelena karta
Od: Deer
|
Pridané:
22.3.2010 10:48
Bohuzial tato prva Fermi je nepodareny paskvil. Musi sa cakat bud na respin alebo na Fermi 2, ktore dufajme budu mat aspon menej tragicku spotrebu a vytaznost.
|
| |
Re: zelena karta
Od: Nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 11:05
nerad, ale opravim ta. 4890 neni dvojcip, ale najvykonnejsi jednocip minulej generacie HD4xxx, dvojcipovka je momentalne HD5970, len pre upresnenie. inak suhlas, je to prepadak, cakalo sa viac...
|
| |
Re: zelena karta
Od: Cage
|
Pridané:
22.3.2010 12:00
este ma vyjst HD 5890, jednocipova.... tiez najvykonnejsia karta...
|
| |
Re: zelena karta
Od: Nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 12:08
aj dvojcip 5990, ale uvidime nehame sa prekvapit
|
| |
Re: zelena karta
Od reg.: Mr.Henky
|
Pridané:
22.3.2010 15:25
To máš odkiaľ?
|
| |
Re: zelena karta
Od: Cage
|
Pridané:
22.3.2010 15:35
Asi preto to ma...,lebo 5970 je len kvoli obmedzeniam PCIEX zbernice limitovana taktami....(TDP do 300W)
|
| |
Re: zelena karta
Od: gnu_
|
Pridané:
22.3.2010 17:59
PCIe 1.1 môže dodať 75W a PCIE 2.0 150W. 300W platí pre PCIe + 6pin + 8 pin. Je to kvôli kompatibilite. Môžu kľudne postaviť aj 150 + 150 + 150 čiže 450W kartu...
|
| |
Re: zelena karta
Od: Cage
|
Pridané:
22.3.2010 22:44
?...a ?.. ja mam PCIe 1.1 a mal som HD 4850 s TDP 110W.... to je jedno,ze kolko to moze dat... ved mas tie pridavne konektory...ked o tom hovorime... pojde mi i 260GTX na PCI 1.1 ,ked mam 2x 6pin a TDP 150W-186W(65/55nm) ?
|
| |
Re: zelena karta
Od reg.: roob_
|
Pridané:
23.3.2010 0:37
pojde, ale moc si tym nepolepsis. Zo 4850 prejdi minimalne na 5850 alebo fermi470.
|
| |
Re: zelena karta
Od: Cage
|
Pridané:
23.3.2010 16:28
Cena je podla mna momentalne privysoka a nemozem cakat 3 mesiace,kym pojde dole o 25%
|
| |
Re: zelena karta
Od: Nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 18:28
ako vieme u asusu sa to vola ares, u sapphire sa to bude zrejme volat HD5990, uvidime, zato vravim ze sa nechame prekvapit
http://tinyurl.com/y9r6v9o
|
| |
Re: zelena karta
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.3.2010 14:00
sorry pomylil som sa, myslel som HD 5890 samozrejme - to je 2-jadrovka
HD 4890 je najvykonnejsia 1-jadrovka 4XXX gen. (podobne ako 5870 najvykonnejsia 1-jadrovka 5XXX gen)
nad tym som sa "rozculoval" (ked to mam tak nazvat) uz pred dobrym 1/4 rokom, ze na znacenie gen 3XXX a 4XXX sa vysrali a uplne do dochaosili:
boli 3850 a 3870 ako vykonne jednojadrovky 3XXX gen, 2jadrovka bola 3870 X2
boli 4850, 4870 a hyper vykonna 4890 jednojadrovky 4XXX gen, dvojjadrovka bola 4870 X2
gen 5XXX uplne dositili, lebo 5890 mala/mohla byt buduca vytunena jednojadrovka 5870 a dvojjadrovka mala/mohly byt 5870 X2 ... neviem komu z merketingoveho je*lo v bedni ze opustil system oznacovania 3XXX a 4XXX u highendu
|
| |
Re: zelena karta
Od: Nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 18:20
je to jednoduche:
vsetko do 58.. su jednojadre, 59.. dovojjadre, skor si myslim ze predtym to mohlo mylit, ked si sa pozrel ze 4870x2 bola vykonnejsiac ako 4890. myslim ze teraz je to vporiadku, ale to je vec nazoru. tak ma nekamenujte.
|
| |
hmmmm
Od reg.: fafkac
|
Pridané:
22.3.2010 9:39
pri tak vyssej spotrebe energie to nevyzera ako dobra kupa a ten narast vykonu je otazny, kedze najnovsie ovladace od ATI zvysili vykon 5xxx rady
|
| |
Re: hmmmm
Od reg.: rayen
|
Pridané:
22.3.2010 10:28
lol ty ovladac,
toto je meradie hrubeho vykonu v TeraFLOPoch a nie FPS v konkretnych hrach
|
| |
Re: hmmmm
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
22.3.2010 10:53
vacsina ludi si kupuje karty kvoli fps v hrach, ale prosim, aj tak ati vedie o hoodny kus v TFlops ;)
|
| |
Re: hmmmm
Od reg.: Mr.Henky
|
Pridané:
22.3.2010 11:23
LOL ty teraflop.
|
| |
Re: hmmmm
Od: Nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 11:45
skor, lol, ty meradie
|
| |
Re: hmmmm
Od reg.: Mr.Henky
|
Pridané:
22.3.2010 14:18
Prečo, mne to dáva dokonalý zmysel. Tebe azda nie?
|
| |
Re: hmmmm
Od reg.: rayen
|
Pridané:
22.3.2010 17:01
clovek sa pomyli v jednom pismenku a on z toho budee fambovat do konca tyzdna
|
| |
Re: hmmmm
Od: Nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 21:52
ale nie, nepanikar
|
| |
asdfasdf
Od: sadfasdf
|
Pridané:
22.3.2010 9:40
vsetci co ste na zivnosti alebo na inej podnikatelskej cinnosti mate velku vyhodu berte vsetko z velkoskladov aj ked beriete len jeden kus. maloobchodnici vam pripocitaju extra marze. napriklad taky notebook okrem PC zostav lebo vo velkosklade vam ho neposkladaju. aj 100 eur sa usetrilo na 1000 eurovom notebooku. NEKECAM!!!!
|
| |
Re: asdfasdf
Od: nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 9:46
10%, preco si nekupujes auto u vyrobcu ale u predajcu, preco si nekupujes chleba v pekarni ale u predajcu, ach jaj deti.
|
| |
Re: asdfasdf
Od: ako
|
Pridané:
22.3.2010 10:29
Hmm nenazranci 10% marze mam kamarata co ma obchod dve predavacky 65 000sk ma len startovne mesacne naklady aby bol na nule ked zaplati najom a naklady na mzdy nehovoriac o tom ze musi tam mat sortiment a niektore veci po case preda zo stratou pripadne nikdy sa opamataj nenazranci su taky co si tam supnu marzu podstatne vyssiu
|
| |
Re: asdfasdf
Od: vetnik
|
Pridané:
22.3.2010 10:38
Bodky a ciarky si kde nechal ?
|
| |
Re: asdfasdf
Od: Bad
|
Pridané:
22.3.2010 10:31
ty si objavil ameriku....
|
| |
bla bla bla
Od: tali
|
Pridané:
22.3.2010 9:52
nech si tie karty nVidia niekam strci. uz tristvrte roka citam, ake maju byt nabuchane a pod. po kope clankov, ako im to nefunguje a ako machruju s nefunkcnimi maketami mam toho akurat dost. teraz pridu s informaciu (aj ked nepotvrdenou) ze karta ma mat o par percent vacsi vykon ako karta od ati, ale s ovela vyssou cenou a vysou spotrebou. Dakujem, neprosim
|
| |
Re: bla bla bla
Od: sizej
|
Pridané:
22.3.2010 10:14
hned uvidis kolko ludi si to aj tak kupi...
|
| |
Re: bla bla bla
Od: Daexik
|
Pridané:
22.3.2010 15:42
Ati ide dobrou cestou novych technologii vdaka comu predbehla nVidiu ktora sa riadi tym ze vsetko vacsie je lepsie...este ze maju dobry marketing na ktory dokazu nalakat ludi ktory sa v chaose GK stratili a doveruju reklame. nVidia by sa mala spamatat a namiesto uplacania vyrobcov hier koli lepsej optimalizacii na ich karty investovat peniaze na vyvoj novych technologii...
|
| |
Re: bla bla bla
Od: Cudo
|
Pridané:
22.3.2010 10:17
Hlavne že to prezentuje v pôsobivej, zelenkavej krabičke z plexiskla, s pekne vyrezanými otvormi. Lebo to je fakt podstatné...
|
| |
Re: bla bla bla
Od reg.: Mr.Henky
|
Pridané:
22.3.2010 11:24
Pre nVidiu je marketing životo... ehm, peniazodarným chlebom.
|
| |
Fermi
Od: ignus
|
Pridané:
22.3.2010 10:19
koncept fermi je teoreticky velmi slubny mna osobne to velmi zaujalo ale v polovici vyvoja si zmysleli ze sa chcu uberat inym smerom. A co vzniklo? 30% vacsi chip ako od ATI 30%viac tranzistorov. Cakal som tak 30%+ aby ma to presvedcilo ze je to vykonnejsie ako ATI. OC potencial otazny pri tej spotrebe. Nevyslo im to jednoducho. A ti co cakali ze zlacneju grafiky cakali marne nvidia nema cim konkurovat proti celej palete ATI. Nastastie sa nechystam kupovat pc zostavu.
|
| |
cenyceny
Od: hahahahaha
|
Pridané:
22.3.2010 11:18
ja pracujem vo VO a ak by ste videli niektore ceny ktore su odporucane vyrobcom tak az vtedy by ste nadavali a hlavne co sa tyka NB
|
| |
Re: cenyceny
Od: Nephilim
|
Pridané:
22.3.2010 11:47
sak nam povedz viac
|
| |
wtf???
Od: roflmao
|
Pridané:
22.3.2010 11:32
tak na toto som akoze rok cakal? :D
|
| |
akurat..
Od: Cage
|
Pridané:
22.3.2010 12:03
Akurat musim vymenit celu graficku kartu...a som zvedavy,ze s cim.... Som zvedavy,ze ci budem na nefunckny PC pozerat 2-3 mesiace, lebo nebude z coho vybrat za normalnu cenu
|
| |
Re: akurat..
Od: meenooo
|
Pridané:
23.3.2010 17:49
tak vymen iba pol, usetris
|
| |
zaspali dobu
Od: tntcko
|
Pridané:
22.3.2010 12:26
kym toto pride do obchodov tak ati bude mat uz vyrobene 6870ky a o stvrt roka ich mame doma :) o tej spotrebe radsej ani nehovorim, a uz toboz nie o ich spomenutom vykone +5 az +10% :) je to trapas, cela envidia ide dolu vodou a to je zle pretoze konkurencia je vzdy dobra pre nas koncovych uzivatelov co sa tyka CENY! skoda, nvidia wake up!
|
| |
Re: zaspali dobu
Od reg.: Mr.Henky
|
Pridané:
22.3.2010 12:31
Nevadí, čo nepredá hardvérová divízia, to predá marketingová.
|
| |
Re: zaspali dobuhzf
Od: gnu_
|
Pridané:
22.3.2010 15:24
AMD nemá dovôd uvádzať novú radu pokiaľ je tu G100, maximálne za pár týždnov spraví refresh aby prekonala Fermi o nejakých 10-20%. A na to aby bola 2jadrová CheeseForce musí byť tak, podtaktovaná že neprekoná RAPEon 5970 :D (teda ak chcú udržať max 300W TPD...
|
| |
taktika
Od: mariooo
|
Pridané:
22.3.2010 19:39
Ano, debatujete tu o tom, co este neviete, ci je vobec overene, ze to tak bude. Unikli informacie... Skor si myslim, ze NVidia pustila hmliste nejasne info, aby vedela, ako postavit cenu podla ohlasov verejnosti. A ako rychlo maju vydat plnu verziu karty. Skratka (dobry) marketing.
|
| |
Re: taktika
Od reg.: Mr.Henky
|
Pridané:
22.3.2010 21:08
JJ, dobrý ojeb pre povzbudenie konšpiračných teórií ľuďmi ako si ty.
|
| |
Re: taktika
Od: mariooo
|
Pridané:
23.3.2010 7:05
Definuj prosim pojem "ludia ako som ja". Mam problem s pochopenim tvojho prispevku do doby, kym nezadefinujes tuto premenu.
|
| |
Re: taktika
Od: gfhdh
|
Pridané:
24.3.2010 1:34
clovek ako si ty:
vyska +-10 cm
hmotnost +-5 kg
vzdelanie +-1 stupen
iq +-10 bodov
ostatne vlastnosti a rozmery +-10%
referencne hodnoty su tie tvoje
|
| |
Re: taktika
Od: mariooo
|
Pridané:
24.3.2010 5:26
Teda referencny model na tom nieje az tak zle ako by sa mohlo zdat z komentara medzi tym mojim a tvojim
|
| |
.....
Od: droooopy_ll
|
Pridané:
23.3.2010 7:42
noo neviem ako vsetci co tu ste .. nvidia me jednu vyhodu preco sa oplati opravte ma ak sa seknem .. cudu ma len nvidia na ziadnej ati 4 kovej serie co som mal sa mi nepodarilo rozbehat akcelerovanie pomocou gpu mozno 5 kova seria ati je o inom ale nvidia zatial vedie a hovorim o grafickych programoch solid proeng .. nie ripovanie dvd .. ))
|
| |
Re: .....
Od: Nephilim
|
Pridané:
23.3.2010 11:03
nVidia CUDA - Compute Unified Device Architecture - parallel computing architecture
ATi STREAM - GPU and CPU Technology for Accelerated Computing
CUDA u nvidie a STREAM u ATi su tie iste technologie pre paralelne spracovanie dat.
tu mas nejaky test kde je to porovnane(je ich viac, aj ked ako safranu):
http://tinyurl.com/ne32xy
|
| |
Re: .....
Od: Cage
|
Pridané:
23.3.2010 16:30
Myslim,ze on chcel rozbehat PhysX na ATI karte..co sa niekedy podari,aj ked su architektury rozne, ale shadery unifikovane...
|
| |
re...
Od: droooopy_iii
|
Pridané:
23.3.2010 20:36
no ako vidim ani sa vam nechce citat co som tam napisal .. nie phys-x ale akcelerovanie softu pomocou grafiky .. a ziadne rendrovanie videa ale vypocet pri graf programoch kedze velmi nemam nato aby som si kupil quadro grafu treba riesit softmod na nvidii .. a softmod na ati som este nenasiel tak ak mi s tym niekto pomoze budem rad .. a btw gramatiku neviem tak nechcem citat dalsi koment ze sa ju mam naucit .. diky .. hlavne za rady ..
|
| |
Re: re...
Od: Cage
|
Pridané:
23.3.2010 22:03
Ja som to cital,ale neviem,ze naco presne narazas...Skus rozpisat..
|
| |
Re: re...
Od: Nephilim
|
Pridané:
24.3.2010 13:15
ja som to cital, pisal si ze cudu ma len nvidia, ano ale ati ma stream, tak neviem co si taky rozcarovany. skus teda popisat co presne potrebujes
|