neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Poradie pri výbere prehliadačov v EÚ nie je plne náhodné, MS znevýhodňuje sám seba

Poradie v pripravovanom výbere prehliadačov pre užívateľov operačného systému Windows v Európe podľa zistení servera DSL.sk v skutočnosti nie je plne náhodné. Pri zobrazení výberu pomocou Internet Explorera sú pomerne výrazne častejšie na preferovaných pozíciách viac vľavo najväčší konkurenti Internet Explorera, Google Chrome a Mozilla Firefox. Dôvodom je zlý návrh spôsobu vytvárania náhodného poradia zobrazovaných prehliadačov.

DSL.sk, 22.2.2010


Poradie v pripravovanom výbere prehliadačov pre užívateľov operačného systému Windows v Európe nachádzajúce sa na www.browserchoice.eu podľa zistení servera DSL.sk v skutočnosti nie je plne náhodné.

Pri zobrazení výberu pomocou Internet Explorera sú pomerne výrazne častejšie na preferovaných pozíciách viac vľavo najväčší konkurenti Internet Explorera, Google Chrome a Mozilla Firefox. Dôvodom je zlý návrh spôsobu vytvárania náhodného poradia zobrazovaných prehliadačov.

Microsoft pri výbere prehliadača na www.browserchoice.eu realizuje náhodné zoradenie piatich prehliadačov na prvých pozíciách priamo v prehliadači pomocou JavaScriptu.

Pre otestovanie náhodnosti poradia sme použili plne statickú stránku Microsoftu nachádzajúcu sa na www.browserchoice.eu s minimálnymi úpravami pre automatické opakované zobrazovanie a reportovanie výsledkov.

Zväčšiť
Prvých päť prehliadačov z ponuky pri výbere prehliadača na browserchoice.eu, kliknite pre zväčšenie



Následne sme štatisticky vyhodnocovali, v koľkých percentách prípadov bol ktorý prehliadač na ktorej pozícii a aká bola jeho priemerná pozícia. Pri plne náhodnom poradí sa má pri veľkom počte pokusov blížiť podiel každého prehliadača na každej pozícii 20% a jeho priemerná pozícia sa približovať 3.

Meranie sme viackrát opakovali, jeden test opakoval náhodné zoradenie až desaťtisíc krát. Keďže voľba prehliadača bude zobrazovaná pomocou Internet Explorera, určujúce je správanie stránky práve v tomto prehliadači.

Pri teste v Internet Exploreri 8 na Windows 7 bolo namerané veľmi nepravidelné rozdelenie prehliadačov na jednotlivých pozíciách, pričom prakticky identické výsledky boli namerané aj v Internet Exploreri 6 a 7 na Windows XP.


Podiel výskytov jednotlivých prehliadačov na jednotlivých pozíciách a ich priemerná pozícia pri zobrazení v IE 8 na Windows 7 (dáta: DSL.sk)



Internet Explorer sa objavil pri zobrazení voľby cez Internet Explorer v polovici prípadov až na poslednom piatom mieste a jeho priemerná pozícia dosahovala až 3.7. Naopak najčastejšie sa na prvých dvoch pozíciách objavoval Google Chrome, ktorého priemerná pozícia dosahuje 2.4.

V pôvodnom návrhu plánoval Microsoft zoraďovať prehliadače zľava doprava podľa trhového podielu, na prvej pozícii by sa tak nachádzal Internet Explorer. Tvorcovia ostatných prehliadačov ale namietali, že takáto pozícia by Internet Explorer zvýhodňovala a preto sa prehliadače zobrazujú v náhodnom poradí.

Ak je prvá pozícia zľava skutočne najvýhodnejšia, výber prehliadača preferuje výrazne najviac Chrome, ktorý je na prvej pozícii približne v štvrtine prípadov. Internet Explorer je na prvej pozícii len pri 13.8% zobrazení ponuky. Nie je známe, či Microsoft alebo iný z tvorcov prehliadačov uskutočnil štúdiu skutočnej výhodnosti jednotlivých pozícii vo výbere.

Hoci tieto rozdiely sa môžu javiť ako nevýznamné, ponuka sa podľa odhadov zobrazí viac ako sto miliónom užívateľov. Napríklad Chrome sa tak zobrazí na prvom mieste minimálne o 11 miliónom ľuďom viac ako Internet Explorer.


Zodpovedný kód, ktorým sa prehliadače náhodne usporadúvajú



Dôvodom nerovnomerného výskytu jednotlivých prehliadačov na jednotlivých pozíciách je samozrejme spôsob ich náhodného zoradenia. Microsoft používa JavaScript funkciu sort() poľa, pričom ako porovnávaciu funkciu používa funkciu dávajúcu vždy náhodný výsledok porovnania. Hoci takýto príklad je uvádzaný vo viacerých príručkách programovania JavaScriptu ako náhodné zoradenie poľa, či je skutočne plne náhodné s rovnomernou distribúciou závisí od použitého algoritmu triedenia implementovaného v JavaScript engine.


Podiel výskytov jednotlivých prehliadačov na jednotlivých pozíciách a ich priemerná pozícia pri zobrazení vo Firefoxe 3.6 na Windows 7 (dáta: DSL.sk)



Závislosť na implementácii potvrdzuje napríklad rozdelenie pravdepodobností pri zobrazení výberu vo Firefoxe 3.6, ktoré preferuje naopak prvé prehliadače v poradí. Ponuka sa ale bude zobrazovať v Internet Exploreri, preto je dôležitá náhodnosť voľby v Internet Exploreri.

Stanovisko spoločnosti Microsoft zisťujeme.


      Zdieľaj na Twitteri


Myslíte si, že Microsoft vedel o nie úplne náhodnom zoraďovaní a úmyselne ho ponechal alebo ide o programátorskú chybu? (hlasov: 554)

Ide o chybu      63%
Microsoft o nie úplne náhodnom zoraďovaní vedel      37%


Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

preco by malo ist o chybu implementacie. Ved nahodnost funguje. Keby sa robila statistika napriklad 10milinov krat, potom by rozdelenie bolo mozno uplne ine...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Nie, nefunguje a nebolo. Desať tisíc opakovaní zoradenia piatich prvkov je dostatočný počet na dostatočnú presnosť.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

mozno len mrkvosoft podla nejakych vyskumov zistil ze uzivatelia sa castejsie pozru najprv na koniec, aj ked ja si myslim ze skor do stredu :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jj presne toto iste ma napadlo :D a este som si predstavil tlsteho ballmera jak reaguje na tu dsl.sk annketu ze: its not a bug, its a feature.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

myslim, ze by vsetci obvinovali microsoft aj keby IE odstranili z ponuky uplne.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Presne tak! Kedysi som v jednej knizke cital, ze ked si clovek roztvori noviny, tak aka je pravdepodobnost uputania citatela titulkami podla toho, v ktorej stvrtine sa nachadzaju. Najviac mala prava horna stvrtina - az 36% (normalne by mala mat 25%)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved to dajte 10 milionov krat, nech ma radost ... alebo je to velky casovy problem? ...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Aby tam bolo minimum zásahov, tá pôvodná stránka sa celá vyrenderuje a len potom nahlási zoradenie, takže je to celkom pomalé. Je to ale pustené a doplníme výrazne vyšší počet...

Tie podiely sú ale očakávane stabilné už po pár stovkách až tisíckach opakovaní a pri každom pokuse, takže je to definitívna informácia.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Nestacilo by testovat len tu funkciu v javascripte, ake poradie bude davat? Bolo by to o dost rychlejsie a vysledok by mal byt ten isty?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Testovali sme to aj takto a výsledok je ten istý. Čo najbližší test reálnym podmienkam ale uisťuje, že napríklad nebude iným spôsobom ovplyvnený generátor náhodných čísiel, atď. Ukazuje sa, keďže sa výsledky zhodujú, že nie je.

Test je stabilný, aspoň pár tisíc opakovaní dá vždy štatisticky významne rovnaký výsledok, s posunom maximálne o pár percent. (Ono možností usporiadania máte 120, takže u 10 tisíc opakovaní už dostávate stabilné výsledky aj o početnosti kompletných permutácií...)

Toto sú výsledky po 131K opakovaniach pre IE 8:

13.37 13.15 10.92 12.54 50.02
21.72 21.69 22.24 21.88 12.47
21.11 21.28 14.07 18.51 25.04
25.23 25.26 37.37 5.86 6.27
18.56 18.62 15.41 41.21 6.20
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Keby online kasína používali takýto generátor náhodných čísel, skrachujú v priebehu pár hodín.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uvedomte si prosim, ze nejste jedini, kdo si s tou strankou hraje!
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

kedze je IE pozitivne diskriminovane, mali by mu vyvojari ostatnych prehliadacov platit odskodne... :-D
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Mne je to jedno. Vždy lepšie takto, ako keby bol Explorer častejšie na prvom mieste, to by sa kydalo, nadávalo...
Aj tak si zrejme bude len minimálne percento ľudí voliť prehliadač podľa prvého miesta.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Sused mu (jej) aj tak poradí že to "modré éčko je internet :D
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

A vlastne v angličtine "preskúmať(prezerať) internet" je dostatočné...aby ho aj tak použila väčšina..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Môže to byť implementované v inom jazyku (napr. C++), tá stránka Microsoftu je len ukážka. Keďže to bude aktualizácia do Windows, nemyslím že bude písaná v javascripte.

http://www.tyzden.sk/video-komentare/kreslo.html
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aktualizácia, no dobre, ale bude sa to zobrazovať v prehliadači.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Nejde o to kolke v poradi, dolezite je, ze je logo explorera na obrazovke a uzivatelia ho uvidia
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

No gratulujem pani k objavu. Ak ste na to prisli sami, tak si to kazdopadne zasluzi pozornost aj v zahranicnych mediach.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Inak ten slovensky preklad
Vyberte si webový prehľadávač
je dost zavadzajuci, kolko ludi si bude mysliet ze si ide vybrat vyhladavac a klikne automaticky na google
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

suhlasim s tebou.. to tak dopadne, ked do slovenciny preklada nejaky madar...
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

Za to mozeme podakovat spisovnej slovencine, ked instalujem Windowsy tak jedine CZ alebo EN. :p
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

len tak dalej, koli takymto ako si ty, ale aj inym je SK win znevyhodnovany a tym padom aj neudrziavany. Len tak dalej chlapče, zdrave nazory mas
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Mat tak vase problemy.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

keby si vedel ake velke love sa toci okolo tychto problemov, hned by si mal iny nazor
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

lenzie tie love sa ani teba ani jeho netikaju cize...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tik-tak
Odpovedať Hodnotiť:
 

BUM !
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tema clanku je pomerne zaujimava, ale nevidim ziaden rozumny dovod, preco vobec tato kauza vznikla. Len preto, ze IE bolo predinstalovane ? Ved je tomu tak aj nadalej. Co sa vyriesi tym, ze ludom ponuknu nahodne ikonky ? Keby tam aspon dali ferove porovnanie, ale takto su tam len ikonky a par viet k tomu. Neskusenym uzivatelom to aj tak nic nepovie a vyberu podla rovnakych principov ako predtym.

Niekto moze tvrdit, ze sa po prvom spusteni noveho PC musi zobrazit stranka kde si clovek vyberie operacny system ktory chce, pretoze Windows je instalovany na vacsinu predavanych PC a to je tiez zneuzivanie monopolu atp...

PS: Ta stranka nie je podla standardov W3C a layout pouziva tabulky, tak nech si s tym celym idu niekam.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

tu to mas cele celkom slusne cele vysvetlene
bit.ly/5pLOKu
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

cele
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Diky za link. Svojim predchadzajucim prispevkom som len chcel povedat, ze cele riesenie sa mi nezda spravne. Ako som uz pisal, aj posledna verzia Windows ma v sebe predinstalovany Internet Explorer. Co sa teda zmenilo v realite ? Nie je to len na zalepenie oci Operistov ?

Opera kritizovala IE aj pre nedodrziavanie W3C standardov a ked si das stranku validovat, zistis, ze to nerobia doteraz.

Kritika Opery je spravna, ale riesenie M$ ma daleko od optimalu.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Dobre, asi budem teraz za odvecistu a vyvrheľa :-), ale rád by som zareagoval na predposlednú vetu, že MS a IE sa nedržia štandardov.
IE jednoznačne zaostáva vo veciach ako SVG, XML (podporuje, ale dosť smiešne), CSS 3, atď. Je to zrejme výsledok ničnerobenia v r. 2001 - 2006. Lenže drvivá väčšina stránok v pohode funguje na HTML, CSS 2 a nejakom tom Javascripte. IE8 nemá horšiu podporu HTML 4 a CSS 2.1 ako ostatné prehliadače, a do svojho Javascriptu pridalo zopár užitočných fičúr ako querySelector alebo interface Element (resp. HTMLElement). Pochybujem, že IE sa v najbližšej dobe nejak dotiahne, ale vidieť, že MS má záujem, aby IE mal takú podporu webových technológii ako ostatné prehliadače. Áno, IE6 je brzda, ale keby MS nemal záujem v zlepšovaní štandardov, nedočkáme sa ani IE8.

Čo sa týka nevalidity tej stránky - existujú naslovovzatí odborníci, ktorí na platnosť kódu kašlú. Špecifikácie HTML 4 a XHTML 1 sú nevyhovujúce a staré.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ked IE8 tak silno podporuje vsetky standarty tak preco zakazdym ked napisem stranku tak ju musim optimalizovat zvalst pre IE8 aj ked je tam pouzite "iba" xhtml 1 a css 2,1 napriek tomu ze podla w3c je stranka validna?
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Hoď link, som zvedavý.
Inak čítaj, píšem _všetky_ štandardy?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

skus tu stranku pisat rovno pre IE8, potom vacsinou pojde aj v ostatnych browseroch dobre.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ak je ten kus kodu fakt od Mrkvosoftu, tak je to vcelku dost fail, kedze poriadny random-shuffle (ktory dava rovnaku sancu na vsetky miesta a je asi na 3 riadky) napise aj podpriemerny student informatiky.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tak davaj.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

for(i = 0; i < n; i++)
swap(a[i], a[rand(i, n-1)]);

kde rand(x, y) hodi random cislo z rozsahu <x,y>
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Tvoj algoritmus nema rovnomerne rozdelenie pravdepodobnosti, moj ma.

for(i=0;i<N;i++) pole[i]=i+1;
srand((unsigned)time(NULL));
for(i=N-1;i>0;i--){//od posledneho po druhe
nah=rand() % (i+1);
tmp=pole[i];
pole[i]=pole[nah];
pole[nah]=tmp;
}

Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

robim len random shuffle, ziadne srand a ine veci okolo

a je myslim uplne jedno, ci to robis odzadu, alebo odpredu
(ty umiestnujes vec z i-teho miesta do <0,i> ja ju umiestnujem do <i, n-1>)

takze zaver:
oba maju rovnake rozdelenie pravdepodobnosti, len tvoje ego ti nedalo a musel si sa vytiahnut.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Sorry zle som precital tvoje argumenty funkcie rand, mas pravdu. A tiez moja rand funkcia vyssie ma byt nahodna pre prirodzene cisla a nie rand()%nieco.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

IMO to je zamer, ked som si pozeral prvykrat ten screen, ako to ma cele vyzerat, ocami som najviac bludil na pozicii 3 a 4.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mozno sa mylim ale predpokladam ze ste stranku negenerovali 10,000 krat ale upravenym javascriptom ste ju zobrazili 10,000. Tu vsak moze byt problem lebo Seed pre random generator je pravdepodobne nastaveny pri loade stranky z toho by mohlo vyplyvat ze pre Vas bol pouzity jeden Seed avsak v realnej prevadzke stranky to bude s kazdym reloadom iny. Taktiez je velmi pravdepodobne ze seed je nejako odvodeny od aktualneho casu atd. Takze aby bol vas pokus validny bolo by vhodne pocas celeho dna napr. kazdu sekundu reloadovat pravidelne stranku a odcitavat vysledky.



Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

idealne by bolo vždy spustiť nanovo prihliadač, keďže stránka sa užívateľom zobrazí pri spustení prehliadača ...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Stránka sa kompletne znovu načítava.

Táto nenáhodnosť nie je spôsobená generátorom náhodných čísiel ale primárne algoritmom na utrieďovanie a jeho správaním, ak sú výsledky porovnania jednotlivých prvkov vždy náhodné a teda potenciálne aj nekonzistentné. Opakované spustenie prehliadača to teda zrejme neovlyvní, skôr v horšom prípade to môže byť ešte menej náhodné.

Teda samozrejme môže byť problém aj v generátore, toto je ale spôsobené použitím triediaceho algoritmu takýmto spôsobom a preverovať generátor má zmysel až vtedy, ak toto bude v poriadku a napriek tomu to bude nenáhodné.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

qw21f12-KGáť:_M,254h?:SP-VGô
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

10 000 je sice pekne a moze zniet vela, avsak toto su takzvane variacie. Kde sme boli na matematike v skole? :-)

Ale clanok je pekny.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

gratulacie, toto sa dostalo aj na TechCrunch http://tinyurl.com/yan5pto
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hneď som hľadal, či je to naozaj z pera DSL a kukám jak puk :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A dokonca aj Washington Post :D
(kedze preberaju z TechCrunch)
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/
article/2010/02/23/AR2010022300138.html
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

klobúk dole DSL.SK
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked si nejaky zahranicny uzivatel z tej stranky teraz klikne na ten odkaz dsl.sk tak sa zasmeje ked uvidi

update.dsl.sk
Skype 3.0.0.198
Opera 9.10
Mozilla Thunderbird 1.5.0.9
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pripadne skusi akoze guglmeter, hlavne tie príklady
Odpovedať Hodnotiť:
 

Gratulujem, dobrá práca.
Odpovedať Hodnotiť:
 

s1kBXU Hi! and <a href="http://atorlip-10-fda.socialgo.com">order atorlip-10</a> and http://atorlip-10-fda.socialgo.com order atorlip-10 and %O and <a href="http://acomplia-fda.socialgo.com">generic acomplia</a> and http://acomplia-fda.socialgo.com generic acomplia and 587 and
Odpovedať Hodnotiť:
 

xlnQKV Aloha! and <a href="http://orlistat-fda.socialgo.com">orlistat without prescription</a> and http://orlistat-fda.socialgo.com orlistat without prescription and 5829 and
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podľa mňa vždy keď sa inštaluje windows, tak je tlačidlo pokračovať napravo dole, takže mrkvosoft vyhral :) Väčšinou je IE napravo a povedal by som že keď sa bude inštalovať windows a bude to implementované, tak bude predtým veľa zbyčočných otázok a bude treba kliknúť na pokračovať, a potom nabehne ponuka prehliadačov a myš bude na pravej strane tak si zvolia IE. (takto by znela štatistika ako všade)
Je to jedno kde ktorý prehliadač bude. Keby bolo FF v top 20 aj tak si ho tam pohľadám a dám inštalovať, takže sa tu hovorí iba o ľudoch ktorý si aj tak vyberú IE. Je to úplne zbytočné. Ľudia čo poznajú iba IE si nainštalujú iba IE (lames) a ostatný ppl si nainštalujú niečo iné nech je to kde chce. A pre nových uživateľov pc? isto budú poznať niekoho kto im odporučí všetko okrem IE takže je táto voľba úplne na hovno iba je zase vidno ze EK niečo "robí"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V prvom rade by si mali ludia vybrat iny operacny system ako Windows.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

V prvni rade by nikdo nemel narizovat jinym uzivatelu, co maji pouzivat za system, ze?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

ATYFoj Aloha! and <a href="http://deltasone-fda.socialgo.com">buy deltasone</a> and http://deltasone-fda.socialgo.com buy deltasone and =-)) and
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty brdo, ako ste sa dostali na neowin.net :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Gratulujem Patrik, nespominam si, ze by niektory iny clanok takto obletel svet. Len tak dalej.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Gratulujem: http://tinyurl.com/ydb2mcg
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bavíte sa tu o blbostiach , aj tak si každý vyberie ten svoj či bude na prvom mieste , alebo na poslednom.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

myslim, ze by vsetci obvinovali microsoft aj keby ie odstranili z ponuky uplne.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

kam sa clovek pozre ked sa mu objavi neznama stranka ...na X a k tomu je co najblizsie Explorer alebo dolava aby cital stranku a tam je chrom jeden z malo z ktorymi si MS rozumie ..
chceli to ..urcite ANO
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla statistiky, ked clovek roztvori noviny, najviac ho uputaju titulky na pravej hornej stvrtine (36% pravdepodobnost). Tak sa pytam ze ci je nahoda, ze sa IE zobrazuje najviac vpravo prave ked je stranka otvorena v IE? Podla mna mohli docasne zmenit reprezentaciu js funkcie SORT, aj ked neviem co potom s tymi, ktori neaktualizuju.... Bolo by zaujimave overit to nejako....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo sa mi na tom najviac nepáči je situácia pri vypnutom JavaScripte. Vtedy je poradie maximálne statické a to: IE8, FF, Opera, Chrome, Safari.

A to mi príde od Mrkvo$oftu trochu podlé. Predstavme si napr. situáciu, kedy by aktualizácia, ktorá zapína BallotScreen zároveň nastavila pre lokalitu browserchoice.eu výnimku v IE a zakázala JavaScript... Viem, je to len teória (možno úplne nepravdepodobná), ale teoretickya aj technicky to možné je (stačí lokalitu browserchoice.eu nastaviť ako "restricted").

Nechápem, načo Mrkvo$oft generuje náhodné poradie až v prehliadači a nie priamo na serveri... Ale zas, prečo niečo robiť jednoducho, keď sa to dá spraviť aj komplikovanejšie, však?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

peniaze peniaze peniaze...
naco pocitat nieco na ich servery ked to moze vypocitat tvoj pocitac
Odpovedať Hodnotiť:
 

ten, kto ma vypnuty javascript nepouziva IE a ani si IE nevyberie
Odpovedať Hodnotiť:
 

mily smasty, keby to robili na serverside, tak mudrlanti ako ty by neverili ze algoritmus je ferovy.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Doing the Microsoft Shuffle
http://www.robweir.com/blog/

Odpovedať Hodnotiť:
 

Microsoft to mohol poukladat do kruhu a bolo by pro probleme. Ci aj v kruhu by ste nasli lukrativnejasie pozice tak ako v horizontalnej priamke?
Boze moj, to su proeblemy. Keby statistika vysla ze IE preferuje sam seba, tak by nan kydali este viac, ked nepreferuje sam seba, tak je to tiez problem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prehliadace by sa mali dodavat na CDcku spolu s PC.
Odpovedať Hodnotiť:
 

každý bude chcieť len to najlepšie...nie? a jediný prehliadač v celej ponuke, ktorý má v popise "najlepší webový prehliadač" je avant browser ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ze "Ponuka sa ale bude zobrazovať v Internet Exploreri, preto je dôležitá náhodnosť voľby v Internet Exploreri. "....... kua, tak je to o vybere ktory browser sa nainstaluje, alebo je to o tom co sa doinstaluje ku IE ?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár