neprihlásený Utorok, 23. apríla 2024, dnes má meniny Vojtech
Windows 7 na 86% počítačov nestačí pamäť

DSL.sk, 18.2.2010


Až na 86% počítačov s inštalovaným operačným systémom Windows 7 prichádza takmer k vyčerpaniu fyzickej pamäte a súvisiacemu zníženiu výkonu a intenzívnejšiemu používaniu odkladania do stránkového súboru virtuálnej pamäte na disku.

Tvrdí to na základe svojej štatistiky zozbieranej monitorovaním viac ako 23 tisíc PC spoločnosť Devil Mountain Software, DMS.

U Windows Vista fyzická pamäť prestáva stačiť v súčasnosti na 80% počítačov, u Windows XP len na 40%. Priemerný systém s Windows 7 má pritom podľa štatistiky DMS 3.3 GB pamäte, systém s Vistou 2.7 GB a systém s Windows XP len 1.7 GB.

U Windows 7 je podľa DMS častejšie limitom aj výkon procesora a výkon disku, keď prichádza k spomaleniu I/O operácií pre veľké zaťaženie disku. Výkon CPU je limitom u 44% počítačov s Windows 7, u 45% počítačov s Windows Vista a u 32% PC s XP.

K spomaleniu I/O prichádza pri Windows 7 na 85% počítačov, pri Viste na 83% a pri XP na 36% počítačov.

Metodika DSM v súčasnosti neumožňuje merať, či je za zvýšenými nárokmi operačný systém, softvér alebo iný spôsob využívania počítačov s iným operačným systémom. Jednou z možností je aj väčšie zaťažovanie PC s modernejším systémom užívateľmi.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením
Qualcomm uvedie nový CPU pre notebooky v stredu, bude mať aj nižšiu verziu
Android prešiel na lepší SW dekóder AV1, umožní prehrávať AV1 videá na viac smartfónoch
Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty


Diskusia:
                               
 

A sme doma :-D
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

ale mozog sme nechali mrznut vonku
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ved si kupte novy pocitac, ako chcete prevadzkovat Windows na starom pocitaci? Bude moderny, budte technologicky na vyske, pouzivajte najnovsi Windows.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

si na tabletkach ? :D
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

V kontexte uvedeneho by sa dalo povedat, ze si tie tabletky zabudol zobrat :-)

Inak, na margo kupy noveho hardveru, samozrejme, ze sarkazmu rozumieme :-)
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

ked nedas na koniec vety :) tak kopa magorov nepochopi ze si to myslel ironicky...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

:-)))))))))))))))
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

No ja neviem o com tu hovorite. Ja mam ASUS X51L a 3GB Ramom a pohode mam volne este 1780MB ram pri zatazi. Ziaden problem este by to chceo miesto 348 WXGA asi 512-ku a som na 199% spokojny . Len tolko my zavadzia na Win7 ze ked my ide uz 3 den tak Ramka sa znizi na 800-900 Mb ale spravym restart a je to v pohode zasa na 2-3 dni. :-)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A to mam pusteny aj pokec aj ICQ a dokonca skype. Neuveritelne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No a presne pre toto moja skúška win 7 skončila po týždni a už sa k nemu asi nevrátim. Potreboval som to z profesijného hľadiska, pretože zákazníci sa ma pýtajú na názor. Takže ho poviem aj Vám. To že presne na tretí deň používania "systému" win 7 musí nasledovať reštart je neprípustné. A to vždy pred hybernáciou alebo úsporným režimom som vypol všetky rozpracované aplikácie o ostali len základné notebookové aplikácie a samozrejme neodmysliteľný antivirák. Win 7 je v pohode pre užívateľov, ktorí nepracujú a baví ich hrať sa s "dokonalým" AERO prostredím a gamesiť. Pre vás je win priamo určený. Na rýchlu a pohodlnú prácu absolútne nevhodný.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Antivirak je perfektne odmyslitelny. Resp. pre niekoho je antivirak nemyslitelny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kde sa toto hrabe na linux je za darmo a zroje ktore ma k dispozicii vyuziva ovela efektivnejsie ..... napr volna RAM sa pouziva ako cache pre disk kdezto pri win sa z volnou pamatou nedeje nic ...povedla by som ze sa nou az zbytocne mrha
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

radsej si povedz, ze nebudes nic pisat do diskusii, pokial sa nenaucis poriadne pisat
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

a ešte aj s tými Čechmi sme prehrali.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

A ktorý Linux je zadarmo? To počujem a čítam prvý raz v živote...
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

http://tinyurl.com/ygw5n7h
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Si robíš srandu? Treba lepšie čítať čo som napísal...
Kde v licencií je napísané, že je zadarmo???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A kde je tam napisane ze je za to treba platit?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

GPL zaručuje verejnosti slobodu:
spúšťať program na akýkoľvek účel,
študovať, ako program funguje a meniť ho (na to je potrebný prístup k zdrojovému kódu),
ďalej šíriť kópie,
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A nie je napísané nič o vlastníctve, a ani to, že ho máš, akože vlastníš zadarmo...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Autor mi moze software pod GPL predavat. Ja ho mozem dalej sirit za peniaze alebo zadarmo.
Presne toto zarucuje GPLv2.
A mimochodom. Software v drvivej vacsine pripadov nevlastnis pokial niesi autor.

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Takže vyšlo z toho každému, že nieje zdarmo. A pokiaľ viem, to čo nevlastníš, pretože nie si autor, to ani nemôžeš bez jeho súhlasu predávať. Kedže Linux ako taký, ten voľne šíriteľný, zvyčajne nemá konkrétneho vlastníka práv, myslím 1 fyzickú osobu, je jeho predaj nelegálny. Aspoň v našich pomeroch.
Samozrejme. Aj Mrkvosoftu sa platí za licencie, teda za právo užívania ich softvéru v nejakých mantineloch pravidiel s ktorými v licenčnej zmluve musíš súhlasiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Linux je šírený pod licenciou GPL a tým je povedané všetko. Netreba sa hádať či je zadarmo alebo nie. Pre tých, čo to nechápu, tak polopate vysvetlené. Ja si stiahnem nejaká distribúciu pod licenciou GPL, spravím s nej kópie, čo mi licencia dovoľuje, alebo upravím si inštalačku pridaním softvéru pod licenciou GPL, a toto môžem predávať. A ak sa hádate o vlastníctve, tak žiaden softvér nevlastníte, či už kúpený alebo free. Totižto jedná sa o de jure duševné vlastníctvo riadené autorským zákonom. Stačí?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako rychlo sa ti na lunexe spusti office? Mne na viste za 2 sekundy.
A tvoja gramatika stoji za hovno.
Odpovedať Známka: -6.1 Hodnotiť:
 

ako rychlo sa ti podari s bmw zaparkovat? mne s bicyklom za 2 sekundy. A tvoja metrika stoji za hovno. A pozeram, ze prestavka uz skoncila, tak sup do triedy!
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Prve dva mesiace sa mi tiez spustal okolo 3 s na win ale po pol roku cakaaaaam cakaaaaam ajajajajaj
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

1.32
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

0,89 :-PPP
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ked ti stoji dat 200 euro, aby si sputil Office za 2 sek tak OK, na linuxe to mas zadara za 5 sek.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

http://www.acapela.tv/ Winter-1-100551124_c0f61841cdfd8

(zmazat medzeru pred W)
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

(zmazat medzeru pred W)
Alebo pouzivat skracovace
http://miniurl.sk
http://tinyurl.com/
atd.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

mne v Ubuntu cca za 1s prve spustenie druhe je nemeretelne lebo sa spusti okamzite oprava z opozdenim 400ms lebo tak dlho mam nastaveny efekt v compize
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Treba byt korektny a vypnut si najskor to predcachovanie ooo nez zacnete prvy krat merat. (Ak mate ale dost ram, tak naco riesit, plny suhlas)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Mne za 3s a to mam 700Mhz procesor a 128 RAM :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to sa nevies povzniest nad par preklepov co som v mojom prispevku spravil? vies nie kazdy ma cas vysedavat a honit si nad gramatickou urovnou diskusii na dsl.sk
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Zato vela ludi tu ma cas si honit ego nad mudrostami ktore tu pustaju
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Win vista/7 takisto využíva voľnú ram ako cache.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

U Windows je to presne naopak ;-)
Disk pouziva ako cache pre RAM.
Odpovedať Hodnotiť:
 

clovece, ty davas ake perly... na to si ako prisiel?
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Musim ta sklamat kamarat (velmi nerad, lebo linux je moj "OS of choice"), ale kernel robi s tou cache jednu velmi nepeknu kravinu http://u.nu/836w5.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vie mi niekto vysvetliť ten paradox, že Vista a 7 majú rovnaké HW nároky, čo sa týka RAMky, a na Vistu sa v tomto ohľade nadávalo a na 7 nie?
Inak to je tak, no... mám malú RAMku, v Linuxoch stiahnem menej náročne grafické prostredie a mám. Vo Windows sa to musí riešiť staršou verziou OS, čo je podľa mňa dosť divné.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

zelezo dnes stoji par eur, tak neviem, co tu riesis s malou ramkou
Odpovedať Známka: -5.1 Hodnotiť:
 

ale preco mam kupovat nove zelezo len koli OS, ked vsetko ostatne na nom v bezi bez problemov
Z mojej chabej skusenosti sa mi W7 zdali byt dost v pohode. Instaloval som to par ludom a bezalo to fajn (ja ho zatial nemam). A este sa neozvali s nejakym problemom, tak predpokladam ze je to stale OK.
Preto ma trochu prekvapuju vysledky v tomto clanku.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

a prečo by mali robiť OS pre staré počítače a nie pre nové / budúce? Chceš aby ti 7čka bežala na 486ke alebo čo? Ak máš starý komp tak tam samozrejme nedáš najnovší OS. Samozrejme, že si nebudeš inštalovať NFS Shift keď ti seká aj NFS 2...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Tak este raz. Ked mi vsetok soft, ktory pouzivam (a to su 3D CADy) stihaju na mojom existujucom zeleze (nie az tak starom), je smutne ak na tom nestiha OS. A nebudem ho upgradovat len koli tomu aby som mohol mat Vistu...o W7 som hovoril, ze sa mi pozdaval a prekvapuju ma vysledky popisovane v clanku...takze len citat, poriadne citat tie prispevky, ty tu hovoris o niecom inom ako ja.
NFS Shift ani NFS 2 netusim co je
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ty hovoríš o tom, že ti na starom kompe nejde nový OS. Ja o tom, že nový OS nebudú robiť na staré kompy... Tie aplikácie čo používaš sú z akého roku? 2009 ako 7čka? Boli prispôsobené na staré PC keď ti tak dobre idú? Ja mám tiež starý PC (Celeron 2,6GHz, 1GB RAM) kupovaný pred 6-timi rokmi (ako používaný) a ide mi 7čka fajn. (po upgrade RAMky na giga bolo vidieť značné zlepšenie odozvy a rýchlosti systému). A ja som nikde nepísal aby si upgradoval HW aby ti išiel Win... Práve naopak, upgrade iba kvôli OS považujem za zbytočný (ak všetko funguje a ide ako má, tak prečo to meniť...). btw NFS = Need For Speed (PC hra, ktorou som chcel poukázať na fakt, že keď ti poriadne nejde staršia verzia, tak si nebudeš inštalovať najnovšiu, pretože logicky má väčšie HW nároky = pôjde ti horšie)
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

nikde nepisem ze mam stary komp (DELL T3400, Core2Quadro Q6600, Nvidia Quadro 3700, 8GM RAM, CAD CATIA V5 R19 a Solid Works 2009). Na Vistach isli oba CADy katastrofalne. Samotne Visty isli tiez velmi zle (velmi zla podpora OpenGL-wrapovane nad Direc X), hoci toto zelezo je na Visty certifikovane.
Nastastie licencia bola kupena s pravom na downgrade, takze som dal XP. W7 som na tejto stanici neskusal, kedze nemam na nu licenciu...Este raz a dufam ze naposledy...Ano, je nezmysel instalovat novy OS na stare zelezo, ale este vacsi nezmysel je upgradovat zelezo len koli tomu aby isiel novy OS, v pripade ze ostatny soft na nom bezi. Svojimi prispevkami som nechcel povedat nic viac a nic menej.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

no tak si si pomachroval, aky mas nadupany stroj... niekto nema peniaze na utracanie do PC, alebo niekto jednoducho investuje do niecoho uzitocnejsieho. Mylim sa?
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

ale no tak...cital si aj predchadzajuce prispevky, preco som pisal aky mam stroj? Presne to co tvrdis ty som tvrdil cely cas aj ja, teda ze je blbost kupovat novy HW len koli OS. Tento stroj mam ako pracovny nastroj a domov by som si ho urcite nekupil. Teda mylis sa v tom, ze som chcel machrovat, inac plne s tebou suhlasim.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Nehovori z teba nahodou zavist, ze taky stroj nemas? :P
Aj ja by som taky mal, keby som svoje eura neprepil.
Ale zase odnesiem vratne flase do obchodu a kupim si PS3 :D
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

nie, nezavidim. Len konstatujem... na to co robim, mi staci to, co mam
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ak je to pracovny NB a potrebuje pre pracu cad 3d tak je to v poriadku. ono microsoft uplne zmenil politiku directx vo viste a 7. problemom su napr zvukove karty s podporou eax. neviem preco microsoft zvolilo taky pristup, ze musi si doinstalovat soft, ktory ti spristupne durect 3d, eax. podone je to aj s grafickymi efektami a podobne napr opengl. kde ms sa snazi ho vytlacit. taze zatial niektore veci idu dobre pod opengl ale nie vsetky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Určite máš ten SolidWorks a CATIU legálnu, však?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme ze su legalne. Ako som pisal, zivi ma to, takze som ich musel kupit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pre teba neuveritelne, ze si niekto kupuje soft. Co debilko?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

prave, ze nemaju rovnake hw naroky, 7 je optimalizovana vista, nic ine.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

ved vsetok soft je optimalizaciou a upravou predchedzajucich verzii. predsa nebudu vyyslat nieco nove co nebude fungovat. uz je vytvorena siet ochodou, licencii atd, taze snazia sal en vylepsovat sucasny soft. ubintu tiez sa vyvija stale je to ubuntu a postupne urpavuju kernel optimalizuju atd. sice ms pracuje na zbrusu novom OS ale problem mom je zen ie je kompatibilny s programami ktore poznas. cize taky soft by bol na hovno, ak nerozbehas tam nic co by si xcel. znova by trebalo napisat nove aplikacie, nova politika, kicencne podmienky, to sa neoplati.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To vieš, každú druhý desktop OS od microsoftu je super -: *3.11*, 95, *98*, ME, *XP*, Vista, *7* , proste dobre zvladnuty marketing ;)

Na tom prieskume ma sokuju hlavne udaje u XPcok... ved v dobe ked vysli tak na nich stacil uz dost velky pocet PC, predaval sa 8 rokov (a instaluje este aj rok po tom co skoncil predaj) a predsa vykon PC a vsetky parametre sa za tu dobu len a len X nasobili... tak ako kua moze niekto povedat ze viac ako 30 percent PC nezvlada XP.. to je blbost
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

To co vravis nie je pravda. ked vysli XP, boli spociatku same problemy, a hlavne nedostatok RAM pamate... Nebolo to velmi ruzove spociatku, ziadne ovladace, nic. Potom sa to rozbehlo a ludia su nanho uz velmi zvykli
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Navyse kolega vyssie akosi pozabudol na operacne systemy Windows NT a Windows 2000. Aj ked nie je tvrdenie o kazdom druhom operacnom systeme pravdive, v zaklade ma vsak podla mna pravdu. Microsoft vyda nekvalitny system, ktory potom casom opravi a prehlasi za novy operacny system.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

NT a 2000 nie su desktop OS, aj ked to tak mnohi pouzivali....
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Mozno Vam budu stacit citaty z wikipedie: "Windows 2000 is a line of operating systems produced by Microsoft for use on business desktops, notebook computers, and servers."

A este k Win NT: "Windows NT 4.0 Workstation was designed for use as the general business desktop operating system."

Zamerne som z Vami uvedeneho dovodu neuvadzal Windows 2003 a Windows 2008. Ostatne, drzal som uz par notebookov, ktore mali original licenciu na Windows 2000. Windows NT boli (a mozno este su) nainstalovane na desktopoch v pocitacovej miestnosti na MFF UK v Prahe.

Schvalne som zvedavy, ci si priznate, ze ste sa mylili.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme že bol nedostatok RAM, keď 64MB SDRAM stála 2850Kč...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nezabúdaj, že XP na novších počítačoch nevie využiť ich prednosti. Veď v podstate za tie roky na nich Microsoft akurát tak zaplátal tie najväčšie "okná". Preto nechápem, ako si ešte dnes niekto dokáže kúpiť PC s XPčkom. Dnes kúpiť novú Škodu 120 len preto, že Dácia Sandero je z Rumunska je riadna kravina.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Na Skodu 120 zozeniete nahradne diely a celkovo servis omnoho lacnejsie. Tym by som skoncil argument tykajuci sa cisto aut a skusim este napisat nieco ohladom OS v podobnej retorike> Pred casom ste si kupili mnoho doplnkov do svojej starej Skody 120 (aplikacie beziace pod WinXP) a nechcete utracat peniaze este aj za doplnky k Dacii (doplnky zo Skody ako na potvoru nemusia byt kompatibilne s Daciou a nemusia sa na nej dat pouzit). Pravda, Dacia ma ABS, ESP a neviem co este (funkcie Visty/7). Ale ked Vy chodite s tou Skodou len do prace a tie nadstandardne funkcie nevyuzijete, preco by ste si mali kupit Daciu? Navyse, mnoho z nas si uz svoju Skodovku vytunilo tak (uprava OS), ze beha s desatinovou spotrebou oproti tej Dacii (rozumej spotreba systemovych prostriedkov) a dokazeme si tu Skodovku aj sami servisovat. Nie kazdemu sa chce citat manual k Dacii. Staci Vam to takto?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

pekne si to napisal, davam +
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Vdaka :-)
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

tak toto ma dojalo :)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

super napisane:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz prva veta tvojho suvetia nie je pravdiva: Win7 ma mensie HW naroky ako Vista. Resp. aj ked rozdiel v HW narokoch nebude signifikantny, dalsia vec by mohla byt ine defaultne nastavenie systemu (staci si uvedomit ze UAC vo Win7 fachci inak ako vo Viste a to je istotne len spicka ladovca nastavenia systemu). Win7 ide este relativne svizne (ale samozrejme je to riadne brzdene) na stroji s 512 MB RAM, Vista s 512 MB ide tak, ze clovek musi spachat samovrazdu (myslim default nastavenia systemu po cerstvej instalacii).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no neviem, vcera som instaloval win7 na starsi notas -> celeron 1.8, 1,5GB ram a veru musel ist prec a nahodil som xp .. nestihal .. nepouzivatelne ..
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

neuveritelne 7RC som mal na celerM 1400Mhz, 1GBram a fungoval super, len musel ist prec, lebo RC a lebo intel pre tu intel grafiku nespravil ovladace ani na vistu ani na 7. Inak ta 7ka fungovala vyborne, porovnatelne s xp.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To sú tí machri, instalatéri z Poľska...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

pockat ale ramka a cpu neni vsetko, xp ti smaozrejme pojde svoizne ak okna su renderovane softwerovo. u visty a 7 mas hardwerove uryxchlovanie. cize okna ti pocita grafika. cim slabsia grafika a menej ram na grafike tym horsie to bude fungovat. dalej aj disk robi svoje. ak mas stary IDE tak to sa fakt neoplati tam davat 7 pretoze to nacitavia je hrizne pomale. nestiha vsetko nacitat v urcitom ucase tak aby to bolo svizne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No Ty si mi ale chytrolín...
A na toto všetko si prišiel saám, alebo Ti pritom aj niekto pomáhal??
Odpovedať Hodnotiť:
 

No pozri si čo dokáže Compiz a v pohode ho rozbeháš aj na PII s 256 ram a integrovanou intel grafikou. A zdá sa mi trošku choré aby som si kupoval silné grafiky aby mi išlo hardverové urýchľovanie aj tak nepoužiteľného grafického prostredia AERO.
Odpovedať Hodnotiť:
 

suhlasim, znami co maju win7 (napr spoluziaci z msdn) si win7 len pochvaluju oproti viste a vraj im to berie menej z pamate ako vista, ja som vistu nikdy nemal takze neviem povedat.

kazdopadne ram mam na to aby som ju vyuzil a nie aby som sa bal ci firefox mi zoberie 40 alebo 41MB. tak isto mam 3GB ram a vypol som si na disku swap. zatial sa mi raz stalo, ze mi windows vypisal varovanie pre nedostatok pamate a to vtedy, ked som v PS CS4 otvoril 4 500MB panoramy v TIFF.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

k monitorovaniu viac ako 23 tisíc PC by som sa teda nepriznaval :)
Inak je to bezvyznamna statistika, ked nemame info o tom, ake aplikacie tam bezali.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ale to vie kazdy rozumny clovek, ze ten tzv "vyskum" stoji za velke hovno a nie je relevantny. Ale najlepsia reklama je ohovorit najpouzivanejsi OS, to je reklama zadarmo.
Mne sa nikdy nestalo, ze by mi nestacila ramka na Viste aj na Win 7. A to mam daleko menej ako 3,3 GB RAM.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

no vies moj ale niektori to pouzivaju aj na nieco ine ako pozeranie porna na nete.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To chces povedat ze office ti zozere 1GB ram na fleku? silne pochybujem.. a tych ludi ktori upravuju plagaty vo fotosope je dost malo..
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Je jasne, ze ked robi niekto narocnu grafiku v CAD, vyvoj softveru tak ani 4 GB nestacia. Lenze to uz nesuvisy so samotnym OS, ale s narocnostou vyvojoveho prostredia a vypoctov. Pre normalne bezne pouzivanie su 2 GB akurat. A neverim, ze to niekomu moze zozrat vsetko.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Och, ale si ma zaklincoval, az mi do gati uslo.
Ty si inteligent.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

W7 zatial nie je najpouzivanejsi OS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Win 7 mame vo firme na niekolkych PC, mam Win 7 doma, kazdy pocitac v podstate iny, niektore NB, niektore stolne PC, su tam s 1GB, 2GB aj 4GB RAM, 32 a je aj 64bit verzia. Vsade kde bola Vista je jednoznacny narast rychlosti - pouzivaju sa rovnake aplikacie, rychlost mozem povedat ze je podobna s XP. Ja som osobne spokojny, s Vistou boli neustale problemy a po par mesiacoch isla castokrat tak, ze sa start Windowsu nedal psychicky zvladat:) Je to moj osobny nazor, resp. skusenost. Komu vyhovuje Linux, nech ho pouziva, je to vyborny OS.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

sedemstopäťdesiatyštvrtýkrát - Linux nie je operačný systém.
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

http://en.wikipedia.org/wiki/Linux

a co to potom je? program beziaci pod OS?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

jadro OS
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Precitajte si vyssie spomenuty clanok na wikipedii. Citujem: "Linux is a generic term referring to Unix-like computer operating systems based on the Linux kernel." Takze, ak tvrdite, ze existuju operacne systemy, ktore su zalozene na Linuxovom jadre, mate pravdu. Ak tvrdite, ze Linux nie je operacny system, Vase tvrdenie je v priamom rozpore s tym, co sa pise na anglickej wikipedii. Pri vsetkej ucte, verim viac anglickej wikipedii ako Vam. Mozno keby ste nasli citat Linusa Torvaldsa, ktory tvrdi, ze je to tak ako tvrdite, tak tomu uverim. Inak musim povedat, ze len tliapete somariny.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ked sa linuxom mysli len jadro OS, potom mozem uvazovat takto: tak ako sa v skole uci a pomenuje mnozina co sa bude volat "M" a bude mat tieto a tieto prvky, tak ja si mozem oznacit a pomenovat mnozinu s nazvom "Linux" a poviem si, ze bude obsahovat vsetky edicie linuxu (a ze ich je pozahnane), vo vsetkych svojich moznych verziach (napr. pre len fedoru kernel v 30tich verziach podla casu), verzie so vsetkymi balikmi programov, verzie so vsetkymi druhmi GUI ci bez ... kombinacii je neslusne vela. Potom prvky mnoziny s nazvom "Linux" budu plnohodnotne OS a nie len jadro, nie len GUI, nie len rozdiel medzi ediciou ubuntu 8.1 a 9.1 (prvkami mnoziny by mohli byt jadra, GUIka, rozdiely, plnohodnotne OS, parky v rozku, telefony, klavesnice, co len chceme).
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pre istotu prelozim, co je napisane na tej wikipedii: "Linux je vseobecne pomenovanie tykajuce sa operacnych systemov Unixoveho typu zalozenych na linuxovom jadre." Inymi slovami, asi sa zhodneme, ze mame linuxove jadro. V tomto ma diskutujuci vyssie pravdu (neprotireci wikipedii). Podla toho, co je na wikipedii, je vsak Linux aj operacny system. Slackware, Ubuntu, Mandriva, Red Hat, Debian, Suse, to vsetko a mnoho ineho sa oznacuje jednotnym slovom Linux. A v tomto sa prave kolega vyssie podla mna zbytocne paprci.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Linux vs. GNU/Linux
Linux je jadro - ano to je operacny system
GNU/Linux je Linux s GNU nastrojmi aby sa Linux dal pouzivat ludmi, to ze tam mate trilion dalsich hluposti a cele to dostane nalepku Blbuntu je uz uplne druha vec. Taktiez to ze ste zblbnuti pouzivanim Windowsu neznamena ze plnohodnotny operacny system musi mat graficke rozhranie, resp. vobec nejake rozhranie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nechapem celkom Vasu reakciu, ale predpokladam ze sa nechcete hadat s anglickou wikipediou. Linux je kernel (jadro). Slovom Linux sa oznacuje aj operacny system na nom postaveny. Mozete povedat "Linuxovy operacny system". Ale ak sa Vam nechce hovorit/pisat to cele, je zauzivane povedat/napisat Linux. Nic viac a nic menej som netvrdil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co ine ako jadro OS je OS? Aj desktopove prostredie? Alebo iba CLI? Alebo nejake kniznice? Ci nebodaj aj kancelarsky balik? Ides moc do filozofie a je to absolutne nanic. A navyse: "Linux je OS" - tato veta je pravdiva bez ohladu na to, ci si za tym predstavis len jadro alebo aj nejaky dalsi zavoj kniznic a aplikacii.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

asi to zavisi od pohladu na vec, co vlastne myslime pod pojmom OS, aku vrstvu medzi HW a konecnou aplikaciou (teda SW) a jej sposobu vystupu/ovladania (zvukovy, vizualny)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty si inak uderený
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nejaky konkretny argument by nebol? Alebo len zufaly vykrik do tmy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

get a life
Odpovedať Hodnotiť:
 

to nieje celkom tak pravda. 32bit W7 v pohode zbehne aj na 1GB ram, pre XP je 1GB idealne. Vista bola pomala aj na 2GB, aj na hocikolko. Vsetky win vratane 7 ale nevedia pracovat s viac jadrami, a to by si zasluzilo opravu pre 7 sp1.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

S viac jadrami vedia pracovat vsetky OS pocnut Win XP (5.1). Ide len o sposoba efektivitu. Win 2000 (5.0) viac jadier este vyuzit nedokazal (take Core 2 Duo by bolo na Win 2000 na dve veci, na XP uz na konkretnu vec: zvysenie CPU vykonu).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ok, tak nevedia pracovat spravne. Daj si nejaku jednovlaknovu aplikaciu, a pozri si taskmanager, ako ju bude windows pekne prepinat medzi jadrami. Vazne by ma zaujimalo, ako to funguje s turbo intelmi.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No v XP je to uplne normalne ze sa ti zatazenie prepina medzi jadrami. BOINC na WinXP, spustene 4 vypocty (kazdy vypocet jedno samostatne vlakno) a vytazenie sily 4-jadrovnika na 100%. Kazde z tych styroch vlakien vytazovalo celkovu silu 4-jadrovnika na 25%. To ako si tu uz ten system menezoval a prehadzoval je uz jeho vec. Dokonca aj v XP sa da nastavit, ze toto vlakno chcem iba na tomto jadre (alebo mensom pocte ako 4), neprehadzuj si ho sirinou marinou medzi vsetkymi styrmi jadrami.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kde sa to da nastavit? Dufam, ze nemyslis rucne nastavenie afinity, to je blbost. V OS musi byt natvrdo, ze ked je aplikacia jednovlaknova, tak ju rata len 1 jadro. Lebo potom nemoze ist korektne ani intel turbo. Je to presne rovnako aj v 7, aj 32 aj 64, aj na amd aj na inteli. Zato tvrdim, ze to je velka chyba windowsov, v linuxe neviem ako sa to sprava. Maly priklad: superPI 1M afinita 4core 35,860sec; afinita 1 core 31,438sec. Troska rozdiel 14%.
Odpovedať Hodnotiť:
 

samozrejme na 2jadrach je ten rozdiel mensi, na 8 jadrach bude este vacsi. Povecme ja nemam L3, u phenomu to moze byt inak. Ale aj tak, principialne je to uz v zaklade zle nastavene, a nepochopim, preco to windows prehadzuje a nerata na 1 jadre.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej myslel som rucne nastavenie afinity a taktiez na poznamku, ze Win XP vobec nedokaze vyuzivat viac jadier, co samozrejme dokaze.

Ako by to na XP bolo s Turbom neviem. Aj tak pri zatazeni vsetkych 2-4 jadier sa frekv. zvysi o 1-2 nasobice (podla toho ci prve Ci7 9XX ci nasledujuce Ci7 8XX). Staci mat poriadny chladic a pri zatazi cele 4-jadrove CPU pracuje o 133 ci 266 MHz rychlesjie. Ked nerobi CPU nic, tak sa podtaktuje. Ako prekvapujuco napisali na ITnews, pri dobrom chladeni defacto na nominalnej frekvencii tie procaky vobec neprecuju (resp. len mizive percento casu). Bud su idle a podtaktovane, alebo burn a pretaktovane.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja som nepisal, ze nedokaze, ale ze nevie :)
Turbo samozrejme na chladici nezavisi, turbo je o tom, ze zvysi frekvenciu jadra/jadier pri zachovani TDP. Takze fr. vsetkych 4 nezvisi...
Odpovedať Hodnotiť:
 

TurboBoost zavisi aj na chladeni, pretoze procesor pri pretaktovani sleduje aj tepelne podmienky.
Ak je vytazene len jedno jadro, tak ho pretaktuje viac - aj o 5x133; ak su vytazene vsetky 4 jadra, pretaktuje len o 1 - 2 x 133 (podla modelu, i7 860 alebo 870).

Pozri:
http://tinyurl.com/ycbascr
(AnandTech)
Odpovedať Hodnotiť:
 

podla mna tam maju v grafoch chybu. Pri vytazeni 4 jadier sa procesor nepretaktuje, ide na nominalnej frekvencii. Pretaktovanie nastava pri vyuziti 3,2,1 jadier a to tak, aby bolo zachovane TDP. Chladic je dizajnovany na TDP, takze turbo na nom nezavisi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

heh, keketi! nieje tam chyba. Turbo funguje aj pri 4 vytazenych jadrach... http://www.intel.com/support/
processors/sb/cs-029908.htm


Odpovedať Hodnotiť:
 

to ale vrha uplne nove svetlo na intel turbo. Oni skratka iba predavaju procesory so znizenou frekvenciou ako je nominalna, a potom frajeria, ze to ide pretaktovat. Odrb na zakaznika v podstate. Nieco ako tycinka mars +15% za rovnaku cenu. Nominalna frekvencia napr. i750 teda nieje 2,66, ale 2,8GHz. Tak to mali predavat, lebo pri tejto hranici dosahuje procesor stanovenu TDP

Odpovedať Hodnotiť:
 

- sak to som pisal pri zaciatku/stredu vlakna :-) ze tie procaky na nominalnej frekv. defacto nepracuju (s dobrym chladenim), bud su idle a podtaktovane (ked je zapnute setrenie), alebo su burn a pretaktovane (ked je zapnute turboboost)

- inak ano, bol prvotny uzas nad druhou verziou turbo boost v Ci7 8XX, kezde pretaktovanie malo fungovat napr. pri vytazeni jedineho jadra nie o 2 nasobice ako pri Ci7 9XX, ale az o 5 nasobicov pri Ci7 8XX. testy a prax vraj ukazali, ze to sa takemr nikdy nestane a aj pri vytazenom jednom jedinom jadre (a zvysnych troch vyrazne podtaktovanych) sa aj pri Ci7 8XX s druhou verziu turbo boost nasobic nezvysi o 5 stupnov, ale o 2. pripadne max. 3, ale na druhej strane nastane to s kazdym lepsim chladenim a s kazdym vytazenim (pri vytazeni vsetkych jadier len o 1 nasobic), takze aj tak pekne
Odpovedať Hodnotiť:
 

este ma napada.. ono to nieje az tak odrb na zakaznika, ako umyselne zvysenie rozdielu vo vykone "my" vs konkurenicia. Ved ked budem predavat 1Ghz procak, ktory naozaj normalne ide 3GHz a pretaktovany ide 5GHz, a postavim ho voci 3GHz konkurencii, tak som frajer, lebo ten moj predavam ako 1GHz. Naoko 3x vykonnejsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Žasnem nad tunajšími názormi...
Ako sa hovorí, 2 ľudia = 3 názory. A často úplne rozdielne.
Kto videl testovanie aspoň obvodu 74LS00, tomu je jasné, ako zložito sa vyberajú a triedia CPU.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem co je obvod 74LS00 a nie som elektrotechnik (bohuzial moja skoda). Podla prvych obrazkov z googla to vyzera, ze je to nieco stare 1/4 storocia :-) a asi niekolko-milion-nasobne jednoduchsie ako CPU. Teda nieze by som bol mesuge, v elektrotechnike mam len zakladny prehlad (co je napatie a ze jednotka je ujo volt, co je prud a ze napatie je ujo amper, co je odpor a ze jednotka je ujo ohm, samozrejme su dalsie veliciny so svojimi jednotkami pomenovane po inych ujoch ako simens, faraday ...). Ale v mladosti som bohuzial neleptal plosaky a nepocital podla obvodovych schem ci budem potrebovat nejaku kapacitu 650 mikroFaradayov ci inu ... Venoval som sa inym veciam (matike). Plosaky skor vyrabal/leptal brat :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

boze to rano: prud a ze napatie je ujo amper ...

prud a ze jednotka je ujo amper
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi to bolo viac tomu "machrovi" roobovi odpísané...
Obvod typu 7400 je skôr ako elektrotechnická satira myslené.
Ide o prakticky najjednoduchší TTL obvod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No, trošku si to naštuduj. Je rozdiel Sockety pre CPU a jeho vnútorná architektúra v podobe jadierok...
Problém donedávna, teda využiť viac jadierok, mali aj také ssofty, ako antivírový program. Aj ten od fy ESETa...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ja viem co znamena dva sockety na doske a v kazdom hoci aj 1-jadrovy procak spred 10tich rokov (v desktope nie bezne dvoj-socketove serverove dosky) a dve jadra v jednom kusku kremika jedneho procaku v jednom beznom sockete bezneho domaceho pc - takze nechapem celkom komentar. Medzi tym bol este medzistupen, ked 2-procesorova masina nebola dva jednojadrove cpu v dvoch sovketoch, ale dva zlepene 1-jadrove cpu na jednom plosaku a mohli tak byt v jednom sockete. Az potom prisli take dvoj-jadrove cpu (samozrejme do jenneho socketu), kt, neboli zlepence dvoch jednojadrovych (tiez do jenneho socketu).

Ano v case ked vznikli prve 2-jadrove cpu pre bezny desktop (v roku 2005, 1-socketovy zlepenec dvocj 1-jadrovych cpu PentiumD ako dve Pentia4), prakticky neexistovali aplikacie, kt. by dokazali vyuzit viac jadier, postupne sa objavovali. Dnes dost vela aplikacii vie vyuzit 2 jadra, niektore dokonca 4. Vypoctove softvery ako BOINC pre kazdy vypocet spustaju samostatne vlakno a tak by vedeli vyuzit az 32 jadier.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale tu niekto píše o celkom bežnom a veľmi známom type softu, o antivíre. Ešte pred vyše rokom s tým mali výrobcovia trable, že ako zefektívniť beh ich AV porgramu na viac jadrovom kompe.
A nikto určite nemal na mysli obdobie spred 10-tich rokov, to bol NOD ešte v plienkach, hoc ho založili ešte pred revolúciou...
Odpovedať Hodnotiť:
 

nejako mi to vychadza tak, ze najvacsiu spotrebu pamate a I/O ma ten statisticky SW ktroy je na tych PC nainstalovany :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cosi viac ako pred rokom boli DDR2 pamate v cene za 700sk za 2GB. vtedy som nakupil 8GB, bachol to do PCcka a pamat uz nemusim viac riesit. standardne vyuzivam 1.5GB-4GB pamate...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nechapem ako im toto vyslo.pouzivam sedmicku tri mesiace
mam 2giga ram a len fakt malokedy sa dostanem cez 1.2giga pri fakt narocnom grafickom programe 1.7.sledujem vyuzitie ram pravidelne.pri spustenom netbeans+firefox+mediaplayer+skype+adobereader=cca 1gigabajt.fakt neskutocne cisla v tej statistike.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Testovali bezne PC, inak povedane preidnstalovana 7 s aplikaciami ako Adobe reader, Norton AV, atd.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A s multimediami si sa hral? Naco mas RAMku? Jakoze editovat 1 GB WAVko, undo-redo skladovat do RAMky, lebo HDD by drblo z toho, kolko by musel cvrlikat. Alebo spajal si takych 20 kusov 4-5 Mpix fotiek do panoramy?

Pri takychto hrackach 2 GB RAMky padne behom 5-10 sekund.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Z diskusii na dsl.sk mam pocit ze kazdy upravuje HD video, sklada gigapixelove panoramy, renderuje filmy pre pixar a upravuje dvd-audio - naraz cely album.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

samozrejme, ved tu chodia sami IT odbornici :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nj, pravidelne sa tu zide odchov od Radka Hulana :)

PS: ten Pixar sa mi luuubil +10 :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sak ja som pomahav pri vyrobe avataru, mosim RAMku a grafaren aj trocha vyuzivat :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aha, takze to renderovane steblo travy pod Eyvou pri obrade vzkriesenia bola tvoja robota? A ze ta nedali do titulkov :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To co tu ty popisujes nesuvisy s behom OS. To su samotne narocne procesy, ktore uberaju pamet nie samotny WIN 7.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veru svata pravda, to nesuvisi s behom OS, ale co by som sa mal kukat na 70% volnej RAMky a vytesovat sa z toho jako je Win7 lepsia od Visty, ze ked po 3. meciacoch nabootojem so vsetkymi cackami-mackami opeknovackami, ze jeej hura aj tak mi to zabera len 1,2 GB RAMky? Sak vyuzijem tych zvysnych 2-2,1 GB co dokaze chudacik 32 bit OS este okrem toho obsadeneho mnozstva obhosporadovat :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze ked kupis nakladiak s nosnostou 5ton, tak tam budes nosit rozne haraburdy nepotrebne, len preto, ze to uvladze? A potom ked budes chcet zobrat ten beton 5 ton, tak ich budes musiet vykladat najprv. Ramka nieje preto, aby bola vzdy zaplnena, ale preto, aby bola volna, ked je treba ju naplnit. A ked dokoncis co si robil, nech sa zas vyprazni!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim, len zrejme su ludia, ktori si ju este v zivote nenaplnili/nevyuzili a kochaju sa pohladom, ze maju 70% RAMky volnej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tiež som sa minule vyprázdnil, keď som dokončoval čo som robil... :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som donedavna pouzival Win Xp. podla man doteraz naj Win. vistu som skusal ale onedlho nasledoval fotmat a navrat k XP. vista mi na mojom starom pentiu 4 3,0 ghz 2 gb ram neficala svizne. pred tyzdnomsom dal 7 a poviem vam zatial nemamvyhrady co sa vykonu tyka ani prepracovanosti. vacsinou je to sice vykradnute z linuxu ale co uz. 7 mi ide svizne. uvidim ako si poradi so spracovanim videa. pripadne dokupim ram a ideme....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ty si radsej dokup procesor :)
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

a naco? vravim ze to v pohode zvlada. hry nehram
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

lebo henten vela zere a je pomaly. Ale to zbadas, az ked prejdes na novsi.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To je hlupost co im vyslo, ja mam 1 GB RAMku a zatazuje mi ju na 40%.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mam OS Windows Vista Home Basic SP1 (na notebooku - povodne som Vistu vobec nechcel ale nebola moznost kupit XP ani bez OS). Mam 2 GB RAM (procesor L7500 na 1,6 GHz). Po nabootovani mam zaplnenu pamat RAM vacsinou na 1 GB. Pri dlhsom pouzivani (hlavne Firefox, Chrome, ale aj pracovny softver) sa mi zaplnenie pamate dostane na 1,6 GB a vtedy zacnu hlasky o nedostatku pamate. Casom prestava byt pocitac spolahlivy a moze sa aj samovolne vypnut kvoli prehriatiu. Precital som si toho podla mna dost o tom, ako sa uplne inak pristupuje k manazovaniu RAM vo Viste. Vysledok je vsak taky, ze z mojho pohladu to navonok funguje rovnako ako pri XP a ked sa pamat zaplni, tak sa to tiez sprava nestabilne ako pri zapneni RAM na XP. Pravda, hlasku o nedostatku pamate musim odklepnut niekolkokrat, kym na Viste bude fakt problem (niekedy fakt musim dokoncit pracu). Pri XP to padalo hned. Ale na XP to padalo pri zaplneni 100 % RAM (z 384 MB), nie len jej casti (1,6 GB z 2 GB).
Odpovedať Hodnotiť:
 

z toho co popisujes by som povedal, ze mas vypnuty swap. Si ho zapni.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pravda, swap mam vypnuty. Pretoze posledne, co chcem je, aby som mal dalsie zabrane miesto na disku a aby sa mi Windows zasekaval (spomaloval beh aplikacii/sluzieb) pri zapisovani/citani z HDD. Swap som vypol kvoli tomu, ze to povazujem za neefektivne a OS by si mal vystacit s 2 GB RAM. V com je to prosim Vas lepsie, ked si swap zapnem?
Odpovedať Hodnotiť:
 

OS si samozrejme s 2GB vystaci, ide o to, ci si s tym vystacia aj aplikacie. Na spomalenie v dosledku swapovania mam absolutne rovnaky nazor ako ty a swap file mam rovnako vypnuty, lenze ja mam 8GB RAM a pri beznej praci som si nemohol dovolit vypnut swap file ani ked som mal 4GB (XP ani W7). Odporucam prikupit pamat alebo ten swap fakt zapnut.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dakujem za reakciu, z tohto som dost smutny. Pri XP som si bez swapu vystacil aj s 384 MB (a to bola RAM aj na internu grafiku). Po nabootovany som mal zaplnenych cca 100-128 MB. Problem byval pri nacitani obrovskych suborov (mimochodom vplyvom neschopnosti programatorov v Canone).

Ze som s Vistou sliapol do hovna som pochopil hned z zaciatku. To som mal len 1 GB RAM a druhy GB som si dokupil. Ale ze som v hovnach az po krk, tomu som nemohol uverit. Ak spustim vo wine/crossover aplikacie potrebne na pracu (v Linuxe nie su k mojim pracovnym aplikaciam nativne alternativy), nebudem chciet Windows uz ani zadarmo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na xp mojej mame (opera, thunderbird, qip) 1GB ram a ma vypnuty swap. Na vistu a 7 32bit staci 4GB a na 64bit nestaci ani 4GB. Na booku, kde nic nerobim a mam w7_32 s 3GB ram mam swap vypnuty, tam to staci, ale na desktope s 4GBram ho vypnut nemozem, lebo 4GB je malo. A hlavne ked nevypinas pc, ale len uspavas, bezne mam 3,5GB zabrate. Keby som si ktomu chcel zapnut napr. virtualbox s virtualnym pc povecme 2GBram, tak mi to vypise presne to iste co tebe.

Riesenie: kup si via ram, alebo zapni swap. Jednoduche.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Divne. Ja mam 32bit Win7, 4GB RAM teda realne cca 3,3 mam vypnuty swap pustenu operu a nemam k tomu nemam problem zahrat Counter Stricke Source alebo RA3. Podobne pustam Nikon DX2 a zatial sa nestalo ze by padol z nedostatku RAM.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mám WIN7 64 bit s nainštalovaným virtualom XP, a je tam osadená 6GB RAM. Swap na HDD je vypnutý. Pri bežnej práci na PC si to pýta tak 2,0 až 2,5 GB ram. No ešte sa mi nikdy nestalo, žeby žralo viac ram ako 3,7 až 3,8 GB (a to som už skúšal hodne vecí súčasne testovať).
Takže určo. stačí na používanie WIN7-čky 4GB ram - ak tam človek napchá dalšiu pameť - tak je to už len bonus.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tyzden ho nerestartni a zapni si virtualbox s virtual pc aspom 2GB ram a uvidis. Momentalne mam zabrate 1,88GB, restart vcera. O tyzden budem mat zapnute tieto iste aplikacie a bude 2,8-3,2GB.
Odpovedať Hodnotiť:
 

sklamem ťa :)
Ja reštartujem PC možno tak 1-2x tyždenne (po nejakej inštalacii). Inak ide komp nonstop stále - (kôly emule a iným veciam).
Takže sa nebojím žiadneho narastania nedostatku RAM - ako som písal - nestalo sa že PC potreboval ešte viac ako 4GB a to aj po celo týždňovom chode PC.
A ak si to zoberieš prakticky - nie je možné aby človek nereštartoval alebo nevypol počítať aspoň raz za týždeň - nech už používa hocijaký OS...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Dakujem ludom z tohto vlakna za prispevky. Kupu modulu s kapacitou 2 GB zvazim. Davat vsak k mojmu 32-bitovemu systemu viac ako 3 GB RAM sa mi zda nevhodne. 64-bitovy system som v case kupy notebooku nekupoval kvoli obave z kompatibility so starsimi aplikaciami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ja neviem ja mam 4GB ram a win 7 64 a mam zaplnene 1,6GB viac nie. neviem, co tam vsteko mate poinstalovane. swap mam zapnuty ja to nikdy nevypinam. hoci by som mohol ale istota je istota. swap je nato ak je malo pamete tak berie z disku. ale pokial je ramka volna tak aplikacie sa nacitavaju do nej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja len nastartujem PC a hned ramka 1,2GB (win7 64bit, 4gb ram)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Citat Linusa Torvaldsa, ktory tvrdi, ze je to tak ako tvrdia asi nenajdu: "Well, I think it's justified, but it's justified if you actually make a GNU distribution of Linux ... the same way that I think that "Red Hat Linux" is fine, or "SuSE Linux" or "Debian Linux", because if you actually make your own distribution of Linux, you get to name the thing, but calling Linux in general "GNU Linux" I think is just ridiculous."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dakujem za podnetny komentar, podla casti textu som si nasiel temu na wikipedii, ktora sa toho tyka> http://tinyurl.com/qysbk Vidim teda, ze sa o tom, ci sa ma hovorit Linux, alebo GNU/Linux vedu spory aj medzi omnoho fundovanejsimi, nez sme asi my vsetci dokopy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem co to tu pisete. Mam win 7 64 bit a mam skoro plnu ramku a to mam 4 GB, je to malo. 4 GB ti musi stacic v pohode ak nerobis s dakymi profesionálnimi softami napr na úpravu foto alebo videa a take veci. Zapínať swapovanie na notebooku blbosť ako svet. Ešte viac si spomaliť disk to je výhoda :) Inak niektorý nedokážu pochopiť, že nič nerobia a majú skoro plnú ram. Asi je to tým, že keď človek nič nerobí tak väčšinou je každý soft napr dáky defragmenter nastavený na údržbu PC keď sa na ňom nič nerobí. Alebo proste keď je PC neaktívny, tak sa využíva voľná ram. A keď začnem robiť, tak sa mi začína "uvoľnovať". (to čo robilo prestane robiť a zaplní sa mi tým čo aktuálne robím) 4GB na win7 32/64 bit musí stačiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

win7 je celkom dobry az na tu znamu chybu z visty so zasekavajucou sa wifinou.

ohladne systemov, jedine co sa dalo porovnavat s linuxom bolo XP, a aj to rychlo stiahli z predaja lebo by na tom frcali ludia este dobrych 10 rokov.

Priklad:
win XP sp2 - 1,2GHz Celeron 512MB ram
win7 - 2,0GHz Dualcore 4GB ram
rychlost spustania office, mozilla a celkove spustenie
je skoro rovnake na obidvoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rýchlosť spúšťania? Ale akých verzíí Office? Určite ukradnutých, a nechce sa mi veriť, že na Win 7 máš 2003-ku.
Samotná rýchlosť naštartovania nejakého programu až tak moc o ničom nehovorí...
Napr. SolidWorks sa aj na neviem akej mašine spúšťa cez 30 sekúnd a viac...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ad ukradnute Office> v sucasnosti je verzia MS Office pre studentov a domacnosti pomerne lacna, takz eby som aj veril, ze ju ma legalne. Preto by som radil vazit slova ako "urcite". Ale to len tak na okraj, osobne tiez suhlasim, ze rychlost spustania (lub. aplikacie) je len jedno z kriterii prace s pocitacom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a co teraz ze by mal kradnuty? zruti sa ekonomika zem sa zastavi abo co? to je nepodsttne. soft ma byt zadarmo. je to vyukovy sof nie nejaka aplikacia pre pobavenie. prosperuje z toho jednak firma , ali stat a verejnost. to je to iste ako by si platil za studium a pritom budes robit pre stat a platit dane a robit HDP. a este si aj zato zaplatis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Soft je výrobok, ako hociktorý iný...
Neviem a naozaj nechápem, akoby a prečo by mal byť zadarmo???

Odpovedať Hodnotiť:
 

inak je to GNU LInux
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby zobrali len 10% odbornikov z DSL.sk tak by vyvoj kvantoveho PC netrval roky ale tyzdne :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ee. to by sa behom 5tich minut pobili bo kazdy z nich by mal pravdu hoci by vsetci tvrdili nieco ine :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

To este ludia pouzivaju 64Mb RAMky? ... pre boha to snad nechcu nahovorit ze 80% ludi este stale pouziva sroty...aj ked sa asi nemam co cudovat ked vidim ako v skole maju PC ktore idu len kazdy 8 tyzden...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kua ten nadpis som musel zase 3x citat aby som pochopil, ako to bolo myslene.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na DSL.sk je to uz tradicia
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ludia co tu stale riesite ze treba kupi novy komp ked chcete slapat na WIN 7 alebo Hliste ?? Ked chcete hrat hry tak sa ani nepozastavite nad tym ze vam treba kom z nasa aby vam to vsetko slo :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

presne tak, aj os ide dopredu nielen hry nemozete predsa xciet aby vam novy os bezal na starom kompe svizne a rvnako dobre ako sry os :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

W7 mi lepšie ide na Athlon XP 2000+ s 2GB pamäte lepšie ako s XP.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som si včera nainštaloval Win 7 Ultimate 32 bit,predtým som mal Win XP Pro po inštalácii mi NB úplne zamrzol,musel som ho vypnúť a následne putoval do servisu,kde mi zasa doinštalovali XP...Niekde sa písalo že Win 7 ide aj na starých a slabších PC a notebookoch ale ja mám 1 GB RAM a 160 GB HDD a grafickú kartu 128 MB ATI Radeon 200M Series...Notebook je značky ASUS A9RP...Celé to nechápem že niekde píšu že Win 7 pojde na slabších aj starších PC a notebookoch...Mne po inštalácii úplne zamrzol,dal sa iba vypnúť...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som vcera zobral 50 tehal a miesacku malty a staval stenu. Len bola kriva a za 2 hodiny spadla. To ale neznamena, ze sa to neda spravit, len to, ze to neviem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a nebude to problem s ovladacmi? Ja som mal opacny problem s nejakym HP Proliant (nepamatam si presny typ, instaloval som to znamemu). WXP bezal strasne zle, lebo nan uz HP nerobilo ovladace. Po instalacii W7 ide ako hodinky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sláva odborníkom. :-)
A čo sa čuduješ? Ako asi mohla dopadnúť Tvoja neznalá inštalácia ukradnutého softu? Ktorý si overuje všeličo, a napr. aj BIOS...
Vidno, že sa tu vyskytujú naslovo vzatí inštalatéri!
Nechcete ísť pracovať do Francúzka? Tam by vašim zlyhaniam aj tak nikto nerozumel...
xi-xi....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vasa posadnutost, ze vsetci maju kradnuty softver ma zaraza. Urcite by sa z toho dalo nieco vyvodit o Vasej psychike. Windows 7 beta je este stale mozne nainstalovat zadarmo a legalne. Chcel to evidentne len vyskusat. Pre Vasu informaciu, Office 2010 beta je tiez mozne zadarmo a legalne stiahnut a nainstalovat. Ozaj neviem, s cim mate problem...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno nie všetci, ale veľká väčšina určite. Najmä učitelia a ich deti a kamaráti detí zo škôl, benevolentnosť takých spolkov ako Infovek, voľné prístupné černotárske weby a pod.
To že je nejaký soft akože Beta, to neznamená, že sa slovač vrhbne naň. Presne naopak, slovač urobí všetko preto, aby sa dostala k najdrahšej a ostrej verzií softu.
Viď kradnutie softvéru CAD/CAM, ADOBE, CORELu, Alcoholov, NODov a všakovakého iného. A kradne sa to drahšie, úplne minimálne to najlacnejšie, to nikto nechce.
Filmy ani nehovoriac.
Tie nahlúple výhovorky, že ako si ho má niekto kúpiť, keď ho nevidel... No sranda...
Odpovedať Hodnotiť:
 

pouzivam XP, restartujem max. 1x za 3 mesiace, aj to len kvoli tune-up utilities, a aktualizaciam, ktore nemam v oblube. kolega bezi na viste, hotova pohroma...
Odpovedať Hodnotiť:
 

XP ok Vista shit, 7 (best choice of win)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako vzdy Linux a "zadarmo" potom sa vsetci dohodnu...Ja 7-cku pouzivam uz od BETY a nevimenil by som ju za nic..."kolko ludi tolko chuti" a pre tych co maju radi hlavolami je Linux ako stvoreni...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár