neprihlásený Streda, 22. apríla 2026, dnes má meniny Slavomír
Oscarové filmy unikajú na Internet menej a pomalšie ako v minulosti

DSL.sk, 5.2.2010


Americké filmy nominované na ocenenie Oscar unikajú na Internet čoraz pomalšie a menej častejšie. Na základe svojich štatistík to tvrdí Andy Baia zo spoločnosti Kickstarter.

Tento rok bolo nominovaných 34 filmov, z toho zatiaľ uniklo na Internet 28. Tzv. screenerov používaných na prezentáciu filmu minimálne v DVD kvalite uniklo 17, čiže 50%, screenery alebo DVD pripravené na distribúciu unikli pre 28 filmov, čiže pre 82% filmov.

Posledným uniknutým filmom je včerajší únik screeneru filmu Avatar. Hoci teoreticky percento uniknutých filmov sa môže ešte do udeľovania cien 7. marca zvýšiť, v minulosti už k výraznému zvyšovaniu v tomto období neprichádzalo.

Medián, stredná hodnota, počtu dní od uvedenia filmu v amerických kinách do jeho dostupnosti v akejkoľvek kvalite na Internete je u tento rok nominovaných filmov 21 dní. Polovica filmov tak unikla až po minimálne troch týždňoch od svojej premiéry.

Štyri filmy unikli ešte pred svojim premietaním v kinách, In the Loop, The Hurt Locker, The White Ribbon a The Young Victoria. Avatar a Star Trek sa objavili na Internete deň po svojej americkej premiére, screener Avatar po 48 dňoch, screener Star Treku po 120 dňoch a retailové DVD Star Treku po 137 dňoch od premiéry 8. mája. Prípadný únik HD verzií štatistiky Baia nesledujú.

V minulom roku bola stredná hodnota počtu dní do úniku prvej verzie filmu 11 dní, v roku 2008 len 6 dní a v rokoch 2003 až 2005 len 1 až 2 dni.

Do dátumu odovzdávania Oscara unikli v rokoch 2003, 2004, 2005 a 2009 všetky nominované filmy v podobe screenerov alebo retailových DVD, v roku 2006 to bolo 93%, v roku 2007 97% a doteraz najmenej v roku 2008, 88% filmov.



Najnovšie články:

Nvidia uvedie CPU pre PC možno 1. júna, objavila sa doska s týmto CPU
Postapokalyptický seriál od Apple bude pokračovať od júla, ukážka
Najväčší výrobcovia predstavili lepšie LiFePO4 články, veľmi rýchlo sa nabíjajú
NASA inštaluje na ISS nové notebooky a servery
Microsoft znovu avizuje podporu FAT32 väčšieho ako 32 GB, pridal ju už pred dvomi rokmi
TP-Link chce výnimku zo zákazu predávať zahraničné routery v USA, zatiaľ ju nedostal
Instagram pre chybu ukazoval fotky v odtieňoch šedej
Apple vymení svojho CEO, od septembra
Americké úrady po nepodarenom štarte dočasne zakázali New Glenn lietať
Pošta konečne overuje občiansky v mobile bezpečne, po absurdnom ročnom "vizuálnom overovaní"


Diskusia:
                               
 

No ved to - na startrek som cakal tak dlho az som si to nakoniec ani nepozrel ...
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

To si prisiel potom o velmy dobry film! Podla mna so strar trek-ov je tento najlepsi!
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

Nesúhlasím, už to nie je Star Trek, ale Star Wars. A naviac všetko zmenili (históriu).
Ale ževraj aj keď prišiel ST NG neboli z neho "starý" startrekisti nadšený.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

najlepsi startrek je voyager, odkedy tam prisla 7of9 :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jj. Aj ja som rád videl tie jej prednosti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

veru 7z9 mala vsetko, prednosti, bocnosti, zadnosti a hned bolo na co kukat, Janewayova teda ... tak pre 50tnika
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a jadzia dax z DS9 ? A ta co prisla po nej v poslednej serii, co hrala aj The cube. Ta bola tiez zlaaaaataaaaaaaa.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

clovek pomaly zabude ze kuka star trek
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To ze zmenili casovu liniu (historiu) je plus pre filmarov. Takto mozu rozvinut nove pribehy v pokracovania, kdezto keby sa islo podla povodnej linie, tak tam uz vela priestoru na vymysly nebolo :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

S týmto si dovolím neúhlasiť.
Je to len nedomyslenosť celého príbehu. Aj keď som (bol) (dosť veľký) Star Trek fanúšik, toto bola jedna z vecí, čo mi na tom dosť vadila.

V Star Wars som si nič také nevšimol. Ale to môže byť aj preto, že som videl z viacej ako tých 6 filmov + jednu časť animovaného seriálu medzi epizódou II a III nevidel.

V Babylon 5 bola napríklad celá história dobre (možno až dokonale) vymakaná a všetko v konečnom dôsledku dávalo zmysel aj veci, ktoré keď som videl prvý krát sa mi zdali byť nejaké mimo deja.
Neboli tam žiadne nevysvetliteľné, resp. ťažko uveriteľné a zle/vôbec vysvetlené zmeny ako sú v Star Treku. A to teraz nehovorím len o zmene klingónov, medzi TOS a TNG.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte doplním, že som čítal aj niekoľko kníh. Mal som možno šťastie, lebo som mal príbeh z bočnej vetvy TNG, ktorý bol presne v logike TNG a vôbec nenarúšal celkovú históriu (tuším aj Picard si v ňom "zahral", keď sa na začiatku rozprával s novým kapitánom/hlavným hrdinom).
To bol taký pekný príklad, že sa dá tvoriť na základe aj bez toho, aby sa musela meniť/kaziť predloha.

Ale čítal som aj Shatnerovu knihu, kde si zahral Kirk, ale do histórie to už šahlo tak, že v podstate sa navzájom vylučuje s filmom Generations (7. film)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podla mna zo Star Trekov je Next Generetion najlepsi ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

najlepsie je ked holohlavy chlapik vstane z kresla, ukaze dopredku a povi "motoryyyy", alebo "energiaaa"
Odpovedať Hodnotiť:
 

napr. spominaneho avatara som pozeral na vianoce strasne spatny kino rip. Po dopozerani padlo rozhodnutie, ze na to musim ist do kina, inak sa neda, a najblizsi volny termin som aj siel. Startrek som uz tusim pozeral daky dvdrip, a okrem Silara bol cely film naprd. Raz si ho zadovazim, lebo mam vsetkych 10 predoslych dielov a faktze mam vesmirne veci rad, ale ako ST11 moc uz netreba zas vidiet.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Camy, telesynce, a screeny je hriech stahovat, kastrofalny zvuk aj obraz. Stahovat cokolvek nekvalitnejsie ako R5 je imho blbost. Radsej pockam 3-4 tyzdne ako pozerat sa na hnusny rozmazany obraz takmer bez farieb a dunivy zvuk zo skrine. Su filmy kde je na zvazenie, ci sa dokonca oplati stahovat DVD rip 720x304 (kedze je tam ten chujsky popularny pomer stran 2,35 : 1) a ci nepockat na BR rip 1280x544. Houk :-)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A to nehovorim u znamych grup o veeelmi popularnom rozliseni 640x272, ktore mne lezie na nervy (zabilo by ich 720x304) .. ako asi vzniklo hmmm, ze by z polovicnych rozmerov HD ripov 1280x544?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Vzniklo tak, že bolo treba dať rip na CD, takže bitrate nepustil a pri PAL by to nevyzeralo dobre. Niekedy sa kvôli kvalite išlo až na nejakých 500x300.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na pozretie a zhodnotenie filmu to uplne staci, a ak je to dobre, co vetsinou nie je, tak sa aj tak oplati kupit orig. Skoda, ze sa boja zavedenia online premier filmov, ale niet divu, pri tom odpade co produkuju, potom na to doplacaju, kym je na nete uz DVD rip, tak u nas to este ani nie je v kinach a prinajlepsom to bude uz za par mesiacov.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

jasne, na orientacne pozretie to staci, ale inac ...
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

osobne uspesne vzdorujem 720p ripom, ale GITS v orig. japonstine s 5.1 zvukom sa oplati. Tak isto BBC Planet Earth, alebo podobne dokumenty treba mat 720p. A avatara :)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

to je pravda, nieco sa v HD oplati

poniektori aj pcko maju v 1080p aby videli ostrejsi 3,14cny chlp :-)
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

na 24" monitore je vidiet NEUVERITELNY rozdiel medzi divx/xvid avi dvd ripom a 720p x264 mkv bluray ripom.
na 50" plazmach je vidiet trochu rozdiel aj medzi 720p a 1080p(aj ked to nieje uz tak drasticke ako divx vs 720p).
a na 108" plazme ktoru som videl na invexe, no tam uz pri pozerani z blizka nestaci uz ani bluray :)

ide o to na com sa film pozera. to ze ma niekto 19" 4:3 LCD neznamena ze divx/xvid je najlepsia kvalita na svete.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak, tak, ja už ani iné veci ako 1080p x264 mkvčka nesťahujem (samozrejme, ak sa dajú nájsť). Tých pár GB za to stojí...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zalezi aj od filmu. Pri niektorych filmoch by som asi nerozoznal 720p od 1080p (napriklad filmy Ink, Informant - co som porovnaval screenshoty). Kazdopadne tiez preferujem 1080p, pretoze vacsinou to za to stoji a preco si nedopriat kvalitu :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

S tým nerozoznaním by som to netvrdil...
Video ešte zďaleka nedosahuje po hranicu rozlišovacej schopnosti ľudského oka, aj keď audio sa už k tomu blíži. Myslím si, že 720p a 1080p je podstatne ľahšie rozoznať ako 320 kbps mp3 od originálu (CDA), a aj to je ešte stále možné.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Suhlasim. Ja som chcel len naznacit, ze v niektorych pripadoch je to menej rozlisitelne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na 42" telke je 720p postacujuce. Na 24" je aj 624x352 co je vacsina 330MB serialov postacujuca. Tak dobre filmy aby sa to oplatilo zalohovat 720p je velmi velmi velmi malo. Ani matrix som si 720p neodlozil, a to je faktze jeden z najlepsich filmov ever. Az budu 10TB disky bezne, potom sa potaha.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som uz uplne prestal zalohovat. ved s 10mbit chellom sa da 720p film potahat za par minut. ovsem najlepsie je mat private trackery, ale este lepsie rapidshare.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ja mám 18,4" notebook, na ktorom pri pozeraní HD alebo BR diskov rozoznám 720 vs 1080... samozrejme, kvalita je výborná v oboch prípadoch, ale rozdiel je vidieť...
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak tak, horsie jak dvdrip/bdrip je humus a strata casu, niekedy aj dvdrip je humus, zalezi od ripera.ale ked je film velmi dobry, pocka sa aj na HD.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V podstate mas pravdu az na jednu drobnost, screen je Dvd rip, ktory sa posiela novinarom a v obraze sa z casu na cas objavi, ze sa nesmie kopirovat atd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja by som na tvojom ieste preferoval 1920x800 :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

... na PDA vo velkej kancelarii je 640x272 (x352) celkom v pohode. Ja som si to rekodoval do 440 kbps 2pass (priemerne 300 MB/film) aj so zvukom a (na PDA) je to fajn ostre ...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

- zabudol si dodat: istotne si tlacil kazdu snimku bezdrotovo cez wifi

- no cul vazne, na pda to staci, ci uz ma pdacko 640x480, luxusne 800x480, suche 480x320 ... ale na monitor ci lcd tv to je trochen malo :-)
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

... a este, treba lepsie hladat na nete a percento by hned stuplo ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kedze HD obsah nesleduju, nemozu sa divit, ze je tato statistika nizsia. Ludia sa viac uz orientuju na HD obsah. Takze tak...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

720p/1080p bluray ripy:
Serious Man (7.6/10)
Up (8.4/10)
inglorious basterds (8.4/10)
Julie & Julia (7.3/10)
Coraline (7.9/10)
Harry Potter and the Half-Blood Prince (7.4/10)
Coco Before Chanel (6.6/10)
Food, Inc. (7.9/10)
Star Trek (8.2/10)
Transformers: Revenge of the Fallen (6.1/10)
In the Loop (7.7/10)
District 9 (8.3/10)
Hurt locker (8.0/10)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

DVD ripy(+ dvd screeners):
An Education (7.7/10)
Precious (7.6/10)
Up in the Air (8.0/10)
Invictus (7.6/10)
The Messenger (7.6/10)
The Lovely Bones (6.8/10)
The Blind Side (7.9/10)
Fantastic Mr. Fox (8.2/10)
The Princess and the Frog (7.7/10)
The Secret of Kells (7.7/10)
The Imaginarium of Doctor Parnassus (7.4/10)
Sherlock Holmes (7.6/10)
The Young Victoria (7.2/10)
The White Ribbon (8.2/10)
Bright Star (7.4/10)
El Secreto de Sus Ojos (8.6/10)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

imaginarium som pozeral vcera, veeeeelke sklamanie, ale co mas vyssie, ze Coralina a District9, to su mooc dobre filmy, aj ked sa neoplati ich tahat 720p. Z minuleho roka si tam pridaj Grand torino (resp 2008) snad najlepsi film roka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo vsetci co chodili do kina maju o2 a prestali
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

kotrcka ty kkt bez spamovat na mobilmaniu!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

konečne... už bolo na čase, aby to začalo klesať, asi dostáva viac ľudí úchylku podobnú mojej, že masovo kupujú originálky :) ale zas pri našich cenách

na druhej strane je toto aj tak o niečom inom, keďže film legálne ešte kúpený byť po takom krátkom čase od premiéry byť nemôže.. potom už je len otázka, kde je bod, v ktorom to prestáva byť etické - na jednej strane je chrapúnstvo kradnúť niekoho prácu, na druhej strane tu máme veľa filmových fanúšikov, ktorí nemajú možnosť ísť do kina, prípadne tuti-fruti slovenských distribútorov, ktorý prekladajú premiéry filmov podľa oskarov (viď invictus), prípadne doslova zabíjajú veľmi kvalitné kvázi nezávislé filmy ako napríklad 500 Days of Summer, ktorý sa u nás ani len náhodou neobjaví v distribúcii... potom sa vôbec nečudujem, že ľudia filmy sťahujú, ale väčšinou ak sa mi niečo páči, tak si to neskôr aj tak kúpim
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Do dátumu odovzdávania Oscara unikli v rokoch 2003, 2004, 2005 a 2009 všetky nominované filmy v podobe screenerov alebo retailových DVD"

Tie uniky boli sposobene tym, ze clenom oskarovej komisie boli zasielane retail DVD kvoli hodnoteniu snimku cez kurierske sluzby (FedEx a spol.). A v podstate kazdy film bol obrazne na internete skor, ako poslicek dorazil z bodu A (odosielatel DVD) do bodu B (bydlisko clena komisie).
Preto tam bol vypadok medzi rokmi 2005-2009, nakolko paprdovia z komisie sa vtedy museli hromadne unuvat na projekcie a nedostavali filmy domov. Skoda, takto sa na niektore lepsie filmy musi cakat, kym ho niekto niekam "ponesie", alebo na ruske R5-ky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keď sme pri kupovaní, pozná niekto cdwow.net alebo cdwow.com.hk? Majú dobré ceny a poštu zadarmo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

... 300MBUNITED ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsetci vsetkemu rozumeju a vsetko vedia. proste slovaci
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, to len ty si hlúpy, ostatní majú priemerné vedomosti :)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár