
neprihlásený
|
Piatok, 24. apríla 2026, dnes má meniny Juraj |
|
|
Orange pokrýva optikou 300 tisíc domácností
DSL.sk, 10.12.2009
|
|
Spoločnosť Orange v stredu informovala o zvýšení pokrytia svojej optickej siete, po ktorej spoločnosť poskytuje služby pripojenia k Internetu, digitálnej TV a telefonovania.
Aktuálne je pripojenie od Orange po optike podľa tlačovej správy spoločnosti dostupné pre 300 tisíc domácností, teda 18% bytových domácností na Slovensku.
Optická sieť Slovak Telekomu pokrýva podľa posledných informácií spoločnosti z tohto týždňa 280 tisíc domácností, teda 16.7% domácností na Slovensku.
Ako plánujú Orange a Slovak Telekom zvyšovať pokrytie svojej optickej siete v najbližších rokoch nie je známe. Zaujímavý odhad o rentabilite budovania optických sietí pre pripojenie domácností zverejnila v minulom roku spoločnosť Verizon, podľa ktorej sa v USA oplatí pokryť maximálne 22% domácností, zrejme v najhustejšie osídlených častiach krajiny.
USA sa samozrejme v mnohých ukazovateľoch od Slovenska líšia a maximálne odhadované rentabilné pokrytie optikou pri podobnej metodike a východiskách tu môže byť odlišné.
Pripojenie optikou od Slovak Telekomu a Orange je dostupné v súčasnosti spoločne v mestách Banská Bystrica, Bratislava, Košice, Malacky, Michalovce, Nitra, Piešťany, Prešov, Senica, Stupava, Trenčín a Žilina.
Pripojenie od Slovak Telekomu je navyše dostupné v Poprade, Zvolene, Martine, Žiari nad Hronom, Lučenci a Dubnici nad Váhom, pripojenie od Orange v mestách Trnava, Nové Zámky, Prievidza, Pezinok a Vráble.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
......
Od: mmmmmmmmmmmmmmmmmm
|
Pridané:
10.12.2009 11:26
pri podobnej metodike
|
| |
zmrdi
Od: Lithium87
|
Pridané:
10.12.2009 11:30
pizdy a kedy bude Humenne :D uz minulu zimu mi vravela predavacka v predajni ze na buduci rok to bude a prd! Klamala cheiva jedna :D
|
| |
Re: zmrdi
Od: humenne-optic
|
Pridané:
11.12.2009 20:11
uz pred 2 rokmi sme mali v bloku v HE letak. samozrejme nikto nemal zaujem :( :(
tiez by som radsej optiku ako dslko
|
| |
.....
Od: kiwwi
|
Pridané:
10.12.2009 11:51
a Bardejov? :(
|
| |
optika
Od: nic
|
Pridané:
10.12.2009 11:55
Vazena redakcia pokial iba kopirujete obsah tychto spraviciek ,tak nemam pripomienky, ale pokial su to Vase vlastne spravicky poprosil by som o objektivitu.Napr. je pravda ,ze v Lucenci je pokrytie od T-Comu ,ale tiez je pravda ,ze to pokrytie sa tyka iba niekolkych bytovych domov takze sprava o tom ze pokrytie Lucenca - Tcom je zavadzajuca.
|
| |
Re: optika
Od reg.: Marťan
|
Pridané:
10.12.2009 12:01
to plati pre vsetky mesta
ani BA nie je pokryta cela, casto len huste panelakove sidliska..
|
| |
Re: optika
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
10.12.2009 12:06
V článku nie je napísané, že je Lučenec pokrytý, ale že pripojenie optikou je dostupné v Lučenci (rovnako ako v iných mestách).
Keď sa uvádza rozširovanie pokrytia, ak sú dostupné detailnejšie informácie o pokrytí, sú publikované. V zhrnutí miest, kde je pripojenie dostupné, nie je možné u každého mesta detailne a kompletne uvádzať napr. ulice, kde je dané pripojenie dostupné. Takéto informácie je potrebné hľadať na stránkach poskytovateľov, navyše často ani zoznam sídlisk a ulíc nie je presnou informáciou a reálna dostupnosť závisí aj od popisného čísla a samozrejme sa môže v čase meniť.
|
| |
Re: optika
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
10.12.2009 18:06
Dostal si po chrápe od Redakcia DSL.sk :D kiš kiš
|
| |
Hillsboro v OR
Od: miskopisko
|
Pridané:
10.12.2009 12:15
tam to bolo aj v rodinnych domoch... samozrejme ,ze tie rodine domy su v celku k sebe natiesnene,.. teda mozno tak 5/10 metrov medzery medzi nimi... ale rozdiel v tom ,ze u nas to kope 10 ciganov pricom jeden kope... a tam to na*ebavala masina
|
| |
chyba
Od: xyx
|
Pridané:
10.12.2009 12:22
optika od Orangeu je aj v Prievidzi
|
| |
Re: chyba
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
10.12.2009 12:24
"... pripojenie od Orange v mestách Trnava, Nové Zámky, Prievidza, Pezinok a Vráble."
|
| |
Re: chyba
Od: xyx
|
Pridané:
10.12.2009 14:47
OK, moja nepozornosť, beriem späť.
|
| |
strasne
Od: IIIIIIIII
|
Pridané:
10.12.2009 13:37
Toto je nehorazna situacia. Zoberte si, ze sa tu bavime o tom, kedy a kde bude dalsie pokrytie optikou. Ved to je nehorazne! Takyto maly stat a uzemie, kde je rozlozenie obci a miest velmi huste mala byt penetracia optickeho pripojenia minimalne 98% tak ako v Japonsku. Ale to je tak, skurveny operatori sa namiesto toho aby isli cestou modernej, vyspelej a technickej krajiny budu zamieravat na nasledovne: Zije tam malo ludi, alebo maju nizke prijmy, je tam vysoka nezamestnanost, tak si to nikto neda. "Neoplati sa to". Tak takto im mozem povedat len jedno CHODTE DO PICE!!!Orange, UPC, T-com, Slovanet, vsetci do jedneho. Ako keby bol problem pokryt cele mesto aj ten najposlednejsi dom na dedine, namiesto jednej ulice v meste a potom sa chvastat, ze ved v tom meste uz je optika co chcete??
|
| |
Re: strasne
Od: zzzzzzzzzzzzzzzz
|
Pridané:
10.12.2009 13:46
si sfetovany? Ukaz mi nejaku krajinu vo vychodnom bloku kde maju ovela vyssie pokrytie optikou ako u nas. Nebyt orange-u nemame ani tych necelych 20%. Uvedom si ze kazda firma ma na prvom mieste zisk, nikto to nerobi len pre tvoje modre oci. Do optiky investovali miliony a dodnes nemaju ani zlomok nakladov naspat vo forme zisku, takze cakat ze zacnu pokryvat kazdu dedinu je strelene. Na dalsie pokryvanie optikou budu sluzit peniaze z EU, hlavne na bielych miestach v SR. Jednoducho povedane, ziadna firma do zapadakova nepojde! To si moze dovolit financovat stat, hlavne ked to ma nariadene z EU! Ze sa to na Slovensku zvrhne na rozkradacku, je uz o inom. A pisat o tom ze pokryt jeden vchod cinzaku a pokryt jeden dom aj v meste je obrovsky rozdiel v nakladoch, to asi ale nevidis! Do zapadakova nechodia ani autobusy, lebo je to nerentabilne a nie ze optika, sa spamataj.
|
| |
Re: strasne
Od reg.: (TnT)
|
Pridané:
10.12.2009 13:50
skus viac rozmyslat, dobre aj mna by stvalo keby som niekde co ja viem v lucenci na okraji mesta a chcel by som straaaasne moc fibernet a proste by som ho nemohol mat ALE!!! vzi sa do kozi operatora - napr, ok pokryje jednu dedinu kde zije 500ludi, z toho si da fiberNIECO 25ludi(optimista) teda 25x cca 500sk to mame 12 500sk max 15 000sk mesacne, naklady na vybudovanie 2 000 000sk, za 6 rokov sa im to vrati WAW navratnost jak ked si das dnes do banky peniaze s tym vynikajucim 1.2% urokom
|
| |
Re: strasne
Od: aleluja
|
Pridané:
10.12.2009 15:46
Ak to tam bude 12 rokov, tak aka bude navratnost ?
To iste si totiz hovorili pri kabloch DSL, a aku maju asi teraz navratnost ?
Ak mi das monost investovat s navratnostou 6 rokov a potom uz len ryzovat, tak sem s tym.
|
| |
Re: strasne
Od: dghadhah
|
Pridané:
10.12.2009 16:01
niekde bolo nedavno zverejnene ze orange ma na optike 40.000 zakaznikov, ale pokrytych 300.000, je to velky nepomer, taky je aj pri ratani navratnosti.
|
| |
Re: strasne
Od: terorista
|
Pridané:
11.12.2009 9:09
mas pravdu malo zakaznikov.alebo vravme tomu pripojok do bytu kolko je aktivnych
|
| |
Re: strasne
Od reg.: roob_
|
Pridané:
10.12.2009 21:30
pouzi hlavu a porozmyslaj trochu, nie len sa rozculuj. Ak stoji pokryt optikou km2 povecme 100€, a ty mas 500€, tak pokryjes 5km2. To je ale malo, lebo cele slovensko ma 200km2. Kde tie kable teda zakopes? Bud ich zakopes tam, kde byva 50 ludi/km2, alebo tam kde byva 500 ludi/km2? V tom prvom pripade budes mat navratnost tych 500€ mozno 20 rokov a vzivote nerozsiris pokrytie, bo nebude z coho. V druhom pripade budes mat navratnost 2 roky, za dalsie 2 roky zarobis dalsich 500€ a mozes pokryt dalsich 5km2. Navratnost investicii bude uz iba rok, a za dalsi rok pokryjes....
Na dedinach s 200-300 obyv. nebude optika skor, ako na potrebne naklady zarobi optika inde. Tak isto to bolo/je s DSL.
|
| |
pravda, pravda...
Od: gila
|
Pridané:
10.12.2009 13:50
Jednoznacne suhlasim, navyse, kludne by mohli spravit taku vec ze by si najskor zistili v tych mestach / dedinach predbezny zaujem a mohli by aj podpisat nejake zavazno-nezavazne zmluvy s potencialnymi zakaznikmi, a potom podla toho sa zariadit ze ci tam pojdu alebo nie... Ja sam mam vela znamych na dedine, ktori by urcite vitali optiku, a boli by ochotni za nu platit kludne aj viac ako tu v mestach...
btw, sam ficim na optike od orange
|
| |
Titulok:
Od: TIKK
|
Pridané:
10.12.2009 18:35
ja sa skor cudujem ze je optika dostupna aj vo vrabloch, je to mrnave mestecko...
|
| |
Re: Titulok:
Od: vrablea
|
Pridané:
11.12.2009 9:08
Vo Vrabloch uz optika bola tak preto tam asi siel orange. Lebo kde nie je optika tam ani orange nejde, aby nahodou nebol prvy :D
|
| |
Re: Titulok:
Od: wensdfkle
|
Pridané:
21.12.2009 19:13
Vo Vrabloch to bolo o protekcii. Ked primatorov spoluziak z Orange...
A navyse tam natahali optiku aj na mini sidlisko so zopar nizko podlaznymi panelakmi, kde povodne orange vobec nechcel tahat...
|
| |
Topolcany su dalsia \"obec\"
Od: dnes má meniny Radúz
|
Pridané:
10.12.2009 22:24
Situacia v dedi.. ehm. meste Topolcany:
Magio - cca 1km dokola centra
Fibernet - ano, v nitre to maju my nie..
Optika samozrejme uz 2 roky natiahnuta na sidliskach, cakame len na konecnu dohodu medzi "poskytovatelmi" - teda T-com vs Orange
|
| |
radsej kvalitu ako kvantitu
Od: zakaznik orangeu
|
Pridané:
11.12.2009 10:32
orange by sa mal v prvom rade zamerat na skvalitnenie sluzieb, najma Fiber tv, lebo uz teraz ma tato sluzba zle meno a v buducnosti budu mat velky problem toto meno vylepsovat...
prirovnanie Magia k mercedesu a Fiber TV k trabantu je naozaj pravdive
|
| |
Re: radsej kvalitu ako kvantitu
Od: roflmao
|
Pridané:
13.12.2009 15:09
dufam ze si nemyslis ze mercedes je zaruka kvality :D
|
| |
Re: radsej kvalitu ako kvantitu
Od: sdsdf
|
Pridané:
21.12.2009 19:18
magio a mercedes? ok, tak potom satro digital je porche a hd satelit od skyling je ferari
|
Pridať komentár
|
|
|
|