|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pre laikov lepsie vysvetlenie
Od: lolko22
|
Pridané:
26.11.2009 11:54
http://www.hydropure.com.pl/sk/osmoza_info1.html
|
|
zivotne prostredie
Od: okeanos
|
Pridané:
26.11.2009 11:56
nebude toto horsie vplyvat na zivotne prostredie, ako jadrova elektraren?
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: kuk
|
Pridané:
26.11.2009 12:01
jadrova energia patri skor medzi tie ciste mozno nie ako veterne alebo vodne ale ta ucinnost je zase neporovnatelna
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: ((TnT))
|
Pridané:
26.11.2009 12:51
CERN je lepsi, dodaju 5TeV a ziskaju 12TeV co viac chciet? asi len cierne diery ..
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: lolec
|
Pridané:
26.11.2009 13:12
to co si ako tresol teraz, nehanbis sa?
|
|
12 TeV = 2 uJ
Od: ch.
|
Pridané:
26.11.2009 13:48
a co by si robil s tymi dvoma mikrojoulami?
|
|
Re: 12 TeV = 2 uJ
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.11.2009 14:05
raz by zaostril jednym okom sosovku v ocnej bulve, aj to velmi silne pochybujem ze by 2 uJ stacili :-)
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: Peto2
|
Pridané:
26.11.2009 13:19
Pri 5TeV získajú pri náraze približne 10TeV (súčet energie z protichodných prúdov častíc).
Čiže oni nevyrobia viac energie než dali do toho, skôr menej.
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: einstein
|
Pridané:
26.11.2009 14:20
a kua, zeby vylepsene perpetum mobile?
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: Kveri
|
Pridané:
26.11.2009 15:08
epic fail
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: mxx
|
Pridané:
26.11.2009 12:58
Jadrova elektraren nevplyva vobec na zivotne prostredie, pokial exploduje reaktor.
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: mxx
|
Pridané:
26.11.2009 12:58
*neexploduje (SYNTAX ERROR)
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: cinko
|
Pridané:
26.11.2009 13:01
a co takto skladovanie vyhoreneho jadroveho paliva? IMHO je to dost problem kedze nemas zaruku ze spolocnosti, ktore sa v sucasnej dobe staraju o jadrovy odpad, tu budu aj o 500 rokov.
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: kristian00100
|
Pridané:
26.11.2009 13:11
a odkial mas zaruku ze o 500 rokov tu budeme aj my ?
a ak sa dobre pametam tak sa nieco riesilo ze ako vyuzit vyhorene palivo tusim v nejakej novej elektrarni noveho typu ktora ju vyuzije na 100%
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: mario007
|
Pridané:
26.11.2009 13:26
nic nevyuzijes na 100% ... zatail z technickeho hladiska je to nemozne ;)
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: ale prosim ta ty odbornik
|
Pridané:
26.11.2009 13:33
hovoria tie nieco reaktory 4.tej generacie?
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: ___
|
Pridané:
26.11.2009 19:29
4G tie čo má T-Mobile??
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: marha
|
Pridané:
26.11.2009 21:37
nie, to predsa LIDL rozbieha
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: einstein
|
Pridané:
26.11.2009 14:23
francuzske elektrarne piatej generacie dokazu vyuzit aj vyhorete jadrove palivo zo starsich elektrarni, takze z toho vela nezostane. zvysok navrhujem vystrelit do kozmu smer proxima centauri. a je po probleme :-)
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: tra lali
|
Pridané:
27.11.2009 7:26
Veď počkaj ak v tom smere je nejaká obývaná planéta a spravili to isté a smeruje to ku nám ;-)
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: Maxos
|
Pridané:
28.11.2009 0:27
Pride mi to ako jeden diel vo futurame vystrelme odpad do vesmiru len pozor aby sa to nevratilo o par rokov ako bumerang v tom pripade si nachystajme podobnu gulu odbadu aby sme ju mohli nou odrazit :D
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: featherlight
|
Pridané:
28.11.2009 1:05
Neexistuje ziadny odpad, ktory by sa nedal vyuzit, jadrovy sa pouziva v zbrojarskom priemysle napr. na vyrobu protipancierovych projektilov.
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: sss
|
Pridané:
1.7.2010 14:27
...alebo na jadrové hlavice...
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: mmmmm
|
Pridané:
26.11.2009 13:19
alebo o 90 000... to je polcas rozpadu plutonia... jedneho zo stiepnych produktov vznikajucom pri riadenej retazovej reakcii... to ze je jadrova energia cista je najvecsi bullshit... je asi tak cista ako je neskodne fajcenie ci konzumacia fastfoodovych lahuodok...
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: lolec
|
Pridané:
26.11.2009 13:25
presne.. aj na fajcenie mozem povedat ze je absolutne ciste pre zivotne prostredie ked budem vsetko vydychovat do sacka a popol si odlozim do krabicky. Ale Zem nema neobmedzene skladovacie kapacity..
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: mxx
|
Pridané:
26.11.2009 13:38
ale vesmir ma tolko miesta, ze jedna planteka ako Zem sa stym neda porovnavat..
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: diosko
|
Pridané:
26.11.2009 14:08
vyhadzovat palivo do vesmiru, ktore zatial len nevieme vyuzit? to uz je aka ekologia a ekonomia ;-)
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: mxx
|
Pridané:
26.11.2009 16:02
Co myslis preco sa asi odklada,... ta myslienka s vypustenim do vesmiru je smerovana hlavne pre tych, ktorym zavadzia vyhorete palivo na Zemi.
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: ňemo
|
Pridané:
26.11.2009 20:08
takze kazdy, komu vadi vyhorete palivo, bude vypusteny do vesmiru?
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: lolec
|
Pridané:
26.11.2009 14:23
ludia to nemyslite vazne, vyhadzovat jadrove palivo do vesmiru?
ved to uz to mozu rovno hodit vsetko na irak.. to je nepredstavitelne riziko posielat plne nalozenu raketu jadrovym palivom na obeznu drahu. staci jedna chyba a ludstvo prestane existovat, hlavne po tom ako pekne povybuchovali raketoplany. podstupil by si take riziko ze ti buchne jadrova raketa nad hlavou? sak to je horsie ako studena vojna
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: einstein
|
Pridané:
26.11.2009 14:26
aka obezna draha? treba to len postrcit a nech leti kam chce. nez dakam doleti tak sa aj zneskodni.
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: lolec
|
Pridané:
26.11.2009 14:40
nemyslel som ze by to ostalo na obeznej drahe, prave to ze by sa to nedostalo ani tam. chybovost rakiet je neunosna aby niekto podstupil nieco take, navyse sa chybovost nikdy, ale naozaj nikdy neda dostat na nulu hlavne kvoli Murphyho zakonu..
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: prave trdlo
|
Pridané:
26.11.2009 15:14
to mi pripomina Futuramu :)
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: LULU
|
Pridané:
26.11.2009 16:59
Presne, ako taký "malý nevinný pozdrav" mimozemským civilizáciám... Tým hnusním malím zelením ufónom, čítaj Ajfónom :))
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: omgomg
|
Pridané:
26.11.2009 13:38
prosim ta kup si filter tkore sa pozuziva/l v rakusku, aby si si mohol odfiltrovat doma elektrinu vyrobenu v JE :D a bud strasne eko, ked sa do toho tak vyznas
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: SPX
|
Pridané:
26.11.2009 14:48
lenze vychadzas z predpokladu ze vyhorete palivo bude stale len odpadom, lenze o jeho dalsom vyuziti sa stale uvazuje a stale sa hladaju prostriedky ako ho zuzitkovat...
cize mi teraz kupujeme palivo, po vyhoreni ho zas za prachy vyvazame a mozno o niekolko rokov budeme zas tento odpad kupovat ako palivo...
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: Marw
|
Pridané:
26.11.2009 20:41
Poprve, Plutonium sice vznika pri stiepeni ale nie je to stiepny produkt, vznika z ostrelovania U238 rychlimi neutronmi, ktore vznikaju stiepenim U325. Okrem toho Pu sa da este celkom pekne spalit v reaktoroch (horsie je ze rovnako dobre sa da pouzit aj do hlavic). A este nieco , viac ako prvky co maju polcas rozpadu 90000 rokov by ta mali trapit tie co maju polcas rozpadu par desiatok az stoviek..., cim dlhsi polcas rozpadu tym menej intenzivna radiacia. Taky U238 je co sa radiacie tyka prakticky neskodny a polcas rozpadu ma 4.468E9 roku...take cezium 137 s nejakymi 30 rokmi by ma trapilo zasadne viacej...
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.11.2009 7:40
az na to, ze tie neutrony su pomale (je dokonca umenie ich spomalit, modulator je napr. tazka voda D2O) a nie rychle :-) ... toz kvantovy princip neurcitosti nepusti, rychle by boli na trt, kedze ich poloha by bola presna, pomale su tie potrebne, kedze ich poloha je rozmazana a tak je vacsia sanca ze taky pomaly neutron (so znamou rychlostou) , ale "rozmazany" a teda s neurcitou polohou, rachne do jadra
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: Marw
|
Pridané:
27.11.2009 9:41
U235 sa stiepi pomalymi (moderovanymi) neutronmi... Pu vznika z U238 ostrelovanim rychlimi neutronmi...Na tom principe pracuju rychle mnozive rekatory (FBR) - stiepia plutonium a neutronmi ktore vznikaju pri stiepeni ostrelujes U238 cim vznika dalsie Pu - preto sa volaju mnozive. V klasickom reaktore tak isto nemas len spomalene neutrony, akurat ze ich je reativne malo a preto aj vytaznost Pu v takychto reaktoroch je nizka ...
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
28.11.2009 10:13
vyznas sa
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: mxx
|
Pridané:
26.11.2009 13:26
netvrdim, ze nie je problem s vyhorenym palivom, ale vzdy je lepsia jadrova elektraren ako tepelna, ktora vytvara tony splodin do vzduchu.
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.11.2009 13:51
tepelna elektraren za par rokov skor desattisice az staticise ton plynov a pevnych splodin, jadrova ekerktaren za par rokov par ton jadrovwho odpadu - a tot otazka co je horsie: statisice ton plynov (oxidy siry, uhlika, dusika ...) a mikro-popolcekov vo vzduchu (nic radioaktivne), alebo par ton radioaktivneho odpadu, kt. v pripade rozsirenia do prirody zamori oblast na starocia ci tisicrocia tka, ze sa tam nebude dat zit?
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: radioaktivny
|
Pridané:
26.11.2009 14:14
stavat tepelne elektrarne je ako sypat si popol na hlavu a navyse radioaktivny! Uhlie ako aj produkty jeho horenia su radioaktivne. Uholna elektraren uvolnuje do ovzdusia viac radioaktivity na jednotku vyrobenej energie ako atomova elektraren (okrem pripadu ze to bouchne)!
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.11.2009 14:53
1) to je mozne, ale mna nezaujima pripad ked nieco nebuchne, alebo tvarenie sa, ze jadrovy odpad neexistuje a strkanie si hlavy do piesku
2) ak uzvazujes ze nieco buchne, alebo staci co i len uvazovat ze vobec nejaky jadrovy odpad (kt. treba uchovavat a skladovat) existuje, tak tej radioaktivity bude pri jadrovej elektrarni troska viacej, ako keby sme si uplne odmysleli jadrovy odpad
3) jasne ze je trocha radioaktivnych izotopov roznych prvkov v horninach z ktorych sa robi uhliea ako aj to, ze sa dostanu do ovzdusia, ako aj to ze ich je v ovzdusi viac, ako pri jadrovej elektrarni, pri, kt, si jadrovy odpad absolutne odmyslime - ked si ho ale neodmyslime a krasne ho rozprasime do ovzdusia, hadaj co bude mat na vyrobenu jednotku enegrie viac radioaktivity: tepelna ci jadrova lektraren. zase kto by rozprasoval jadrovy odpad tak ako dym z kommionov ze ano
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.11.2009 14:53
4) myslim ze co sa tyka nejadrovych issues, vacsia hrozba ako nejake radioaktivne izotopy niektorych prvkov, su tazke kovy a hnusne umele karcinogenne latky vyrabane za posl. storocie, ako ti mizive stopy radioaktivity v ne-uranovych horninach - nie som geolog, oprav ma ak sa mylim, nepopieram ze v zemskej kore su radioaktivne izotopy (aj neradioaktivne izotopy) velkeho mnozstva prvkov, to je jasne, ved odtial sa odvodzuje a pocita molova hmotnost prvkov
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: cinko
|
Pridané:
26.11.2009 14:59
ved netvrdim ze su tepelne lepsie ;) len konstatujem ze jadrovy odpad je tiez problemom a tvrdit ze jadrove elektrarne su ekologicke je neprezierave. povedzme skor ze nemaju okamzity dopad na zivotne prostredie a za predpokladu ,ze sa budu dodrziavat bezpecnostne postupy a nic sa neskurvi, by nemali sposobovat problemy.
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: TOMxEU
|
Pridané:
26.11.2009 13:30
Do vesmiru sa toho zmesti a taktiez sa odtial da dost vytazit.
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: TheXijooo
|
Pridané:
26.11.2009 13:37
skoda ale, ze to zostava v atmosfere :P
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: userKO
|
Pridané:
26.11.2009 14:02
to pochybujem, vsak keby sa to vystrelilo dost daleko, tak by to islo samo dalej. najvacsie riziko je ale pri vynasani na obeznu drahu zeme-keby to buchlo tak to bude vsade.
ma to ale nevyhodu, co ak to nahodou doleti k vyspelejsim mimozemstanom a budu to brat ako utok?
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: diosko
|
Pridané:
26.11.2009 14:11
A mozno by to brali ako dar z nebies ;-)
Podla nas vyhorene palivo a podla nich kopa vyuzitelneho paliva ;-)
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: 123s
|
Pridané:
26.11.2009 14:20
s tym vynasanim do vesmiru pomocou rakety to je asi dost nebespecne, ale moze to by dalsie vyuzitie toho vesmirneho vytahu, co myslim aj koli tomu vymyslaju...
a kym to doleti k nejakej vyspelej civilizacii tak to bude asi uz davno neaktivne
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: cinko
|
Pridané:
26.11.2009 15:02
a co takto vystrelit odpad smer slnko? :) ved termonuklearne reakcie tam prebiehaju tak ci tak a so svojou masou by si dalsie jadrove palivo asi ani nevsimlo ;)
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: Deer
|
Pridané:
26.11.2009 21:46
Toto ma tiez napadlo (aj v suvislosti s Futuramou - preco to nespravili aj oni tak :-)
Ten pomer velkosti Zem/Slnko je asi takyto => http://i45.tinypic.com/1m2k3.png Takze aj keby sme vyviezli vsetok odpad Zeme, na slnku to spravi iba take male pufff. A mozno sa to cele vaporizuje este v korone, ktora ako je zname ma teplotu miekolko M°C, takze by ten odpad asi ani nikdy nedosiahol povrch Slnka.
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: rehot
|
Pridané:
26.11.2009 23:06
ten obrazok :D:D:D:D:D dobre ma pobavil takto na vecer :))
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.11.2009 14:04
Prva cast suvetia je pravdiva, aj ked radsej by som nieco take ako jadrovy odpad videl totalne zneskodnene vobec nie volne oplutujuce vo vesmire a ani nie hodenim do Slnka ci inej este svietiacej hviezdy, ale napr. smarenim na bieleho trpaslika ci neutronovu hviezdu ci najlepsie do ciernej diery (tam by mohol ist najhnusnejsi hnus vesmiru v porovnani s ktorym je jadrovy odpad pomazanka). Totiz uz dnes sme schopny pri explozii hviezd skumat ich zlozenie a ak by jedna humusna civilizacia, akou sa stava nasa, par tisic rokov hadzala stovky ton jadroveho odpadu na svoju matersku hviezdu, tak by sme to pri jej explozii boli dnes schopny zistit.
Druha cast suvetia je velmi diskutabilna, da aj neda vytazit. To je na velmi dlhu debatu, pokial chces ziskavat prvky tazsie ako zelezo, velmi ta sklamem, jedine na planetach, jedine malych kamennych planetach typu Zem (nie na plynnom hovade 5x tazsom ako Jupiter), planetesimalach, asteroidoch, sutroch ...
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.11.2009 14:07
sme schopny: nemam na seba gramaticky commentar ... katastrofa
|
|
Re: zivotne prostredie
Od: coze?
|
Pridané:
26.11.2009 15:21
a jadrovy odpad? ten nevplyva na zivotne prostredie. Never tolko propagande a nastuduj si temu. Na to sa akosi zabuda. mnohi si myslia ze jadrove el. idu na vzduch alebo co...
|
|
Re: zivotne prostredie
Od reg.: marha
|
Pridané:
26.11.2009 21:40
pocul si uz co je to odkalisko?
|
|
no toto
Od: Adrique
|
Pridané:
26.11.2009 11:58
fiha, netusil som, ze aj na baze osmotickeho tlaku sa da vyrabat elektrina (aj ked to zatial s efeketivnostou nie je bohvieco)...
|
|
Re: no toto
Od: gvjmkl
|
Pridané:
28.11.2009 18:05
kebyze vies, z coho vsetkeho sa da elektrina vyrobit, ziadna energeticka kriza, alebo rozne znecistenia by neexistovali......to len peniaze nepustia
|
|
názov firmy
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
26.11.2009 12:12
Statkraft = Starcraft, ich šéf sa volá Raynor? :)
|
|
Go Space Captain Katsura, Go!
Od reg.: HeleVole
|
Pridané:
26.11.2009 12:36
blizzard je vsade kamo! cely elektro-zalezitost je jeden velky publicity stunt pred vydanim starcraft 2. terrans budu mat presne take "osmotic power plants". ale len na mapach s vodou :)
|
|
priroda
Od: asffds
|
Pridané:
26.11.2009 12:20
Som zvedaví čo na to ochranári. Živočíšstvo sa nebude vedieť dostať do mora respektíve do rieky.
|
|
Re: priroda
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
26.11.2009 12:32
nemyslis ze to nemaju vychytane nejakym samostatnym korytom? a kto hovori ze sa bude vyuzivat 100% vody z rieky.. pozri sa na vodne stavidla, aj cez ne sa vie zivocisstvo dostat [im urcene priepuste] tak nevidim problem..
|
|
Re: priroda
Od: tra lali
|
Pridané:
26.11.2009 13:58
pri takom tlaku tie ryby pretlačia aj cez membránu. :-D
|
|
naco?
Od reg.: Prof. Ing. 3losh DrSc.
|
Pridané:
26.11.2009 12:39
tam, kde sa vlieva rieka do mora staci dat jednu 25 MW vodnu turbinu.
|
|
Re: naco?
Od: lolec
|
Pridané:
26.11.2009 13:17
hej presne, nechapem naco sa skrabat lavou nohou za pravym uchom.. ked maju prostriedky vymysliet a postavit takuto hovadnu elektraren s takou mizivou ucinnostou, preco tam jednoducho nedaju turbinu pohananu priamo tlakom prudu rieky?
|
|
Re: naco?
Od: reptileSK
|
Pridané:
26.11.2009 14:13
pretoze, tam potrebujes vybudovat prehriadu a voda musi padat z nejakej vysky na turbinu, co je klasicka vodna elektraren. Tu nemusi padat nic, je to zrejme jednoduchsie
|
|
Re: naco?
Od: 5os
|
Pridané:
26.11.2009 14:27
A preco ju stavat az tam, ved tlak prudu rieky je v celom jej toku. Asi preto, ze ten tlak nestaci na pohon turbiny.
|
|
Re: naco?
Od: reptileSK
|
Pridané:
26.11.2009 14:31
no preco asi, lebo je vedla slana voda (ocean, more) a sladka voda (rieky)
|
|
Re: naco?
Od: 5os
|
Pridané:
27.11.2009 12:10
A aky suvis ma slana a sladka voda s klasickou vodnou turbinou?
|
|
.............
Od: tom waits
|
Pridané:
26.11.2009 13:03
horsie bude ked dojde sladka voda...
|
|
Re: .............
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
26.11.2009 13:12
potom pôjde na odbyt kockový cukor a budú slanú vodu sladiť.
|
|
Re: .............
Od: dobreee
|
Pridané:
26.11.2009 13:35
:D
|
|
Re: .............
Od: reptileSK
|
Pridané:
26.11.2009 14:14
preco by mala dojst?
|
|
Re: .............
Od: printer
|
Pridané:
26.11.2009 16:49
nedojde, len bude kontaminovana svinstvom ktore cisticky nebudu moct odstranit, resp. len velmi nakladne
|
|
xmen4
Od: xmen4
|
Pridané:
26.11.2009 14:10
preco nevytvoria elektraren ktora funguje na principe magnetov?
|
|
xmen4
Od: xmen4
|
Pridané:
26.11.2009 14:10
preco nevytvoria elektraren ktora funguje na principe magnetov?
|
|
Re: xmen4
Od: reptileSK
|
Pridané:
26.11.2009 14:15
A vies princip? navrhni taku
|
|
Re: xmen4
Od: ňemo
|
Pridané:
26.11.2009 20:17
hej a cez tie magnety budu tiect castice s nabojom z nejakej elektromagnetickej rieky.
|
|
Re: xmen4
Od: patsss
|
Pridané:
30.11.2009 14:24
preto, aby sa mohli sejkovia zo saudskej arabie radovat zo zivota....
a inac existuju take stroje...pozri napr. "The Motionless Electromagnetic Generator", len neviem, aka svetova vlada by takyto generator pustila na trh....
|
|
nebezpecne???
Od reg.: k0rist.
|
Pridané:
26.11.2009 15:14
Prosim vas ked moze vydrzat cierna skrinka v lietadle po vybuchu cela a este z nej dostanu neporusene informacie ktore su dost citlive tak by pri vybuchu rakety vydrzal aj obal na jadrovom odpade dnes uz dokazeme vyrabat tak pevne a tvrde materialy ze by to v pohode vydrzalo...
|
|
Re: nebezpecne???
Od: lolec
|
Pridané:
26.11.2009 15:21
jaky si si ty moj len isty.. a samozrejme ze dnes uz vyrabame diamanty velkosti autobusu do ktorych uz pri vyrobe zabudovavame jadrovy odpad a potom to rucne nosia astronauti NASA obleceni v alobale a s teplymi ponozkami na mesiac, co?
|
|
Re: nebezpecne???
Od: One
|
Pridané:
27.11.2009 10:46
akoze ostane cela? po 9/11 skrinky nejak nebolo k nalezeni.. akurat sa hned nasiel neposkodeny pas teroristu aj s fotkou. fakt.
|
|
Opacne
Od: Paaal
|
Pridané:
26.11.2009 15:20
V tom prispevku by som asi zmenil jeden detail, bo som inde cital, ze osmoza prebieha opacne, t. z. sladka do slanej...
|
|
Re: Opacne
Od: lolec
|
Pridané:
26.11.2009 15:22
zalezi ako otocis membranu :)
|
|
5 znakov
Od: Matooo01
|
Pridané:
26.11.2009 16:21
Myslia si, ze vedia, ale ani netusia.
|
|
jadrove elektrarne
Od reg.: emajko159
|
Pridané:
26.11.2009 16:22
neviem odkial mate ze jadrove elektrarne nejak moc znecistuju zivotne prostredie. ak neratam obnovitelne zdroje ako solarna, veterna... tak jadrova je ta najcistejsia a najlepsia z elektrarni.
|
|
reptileSK
Od: xmen4
|
Pridané:
26.11.2009 19:02
no tak pri dnesnych technologiach, myslim ze to nieje problem ale pokial sa budu sypat peniaze za hmotne suroviny tak to neurobia :)
|
|
RAPIDSHARE AKCIA!!!
Od: MARTIN12121212
|
Pridané:
26.11.2009 21:55
Predlzte si BEZPLATNE platnost Vasho premium uctu na Rapidshare o 5 mesiacov!
http://www.rapidsharefree22.tk
|
|
Re: RAPIDSHARE AKCIA!!!
Od: One
|
Pridané:
27.11.2009 10:47
A mozem si predlzit aj pindura?
A nenechate si ho nahodou pre seba, ked vam ho ukazem?
|
|
Re: RAPIDSHARE AKCIA!!!
Od: fox69
|
Pridané:
27.11.2009 18:26
hahahaah... toto bolo fakt dobreee
|
|
žiarovečky
Od: Maťo :)
|
Pridané:
26.11.2009 22:37
..kto nebíva v Bohuniciach nech netára, kto tam býva nech sa zakope aspoň 20m pod povrch, bo každý jeden svieti jakako stará osramka a to sa pak v Trnave nedá spávať. Každý večer si z osmičky vravím, ktorí deb.. zabudol zhasnúť.
|
|
Statkraft ?
Od: jankofrasko
|
Pridané:
27.11.2009 9:36
oni urcite mysleli Starcraft :D
|
|
to tie hlasky
Od: Lozy...
|
Pridané:
29.11.2009 20:07
Hovorim tento server treba premenovať na lsd.sk
|