| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
pejla
Od reg.: D3VIANT
|
Pridané:
4.11.2009 19:03
Krasa. UZ len cenu vediet...
|
| |
blbost
Od: klerik_DK
|
Pridané:
4.11.2009 21:38
"... kľúč, ktorý umožňuje naplno využiť výhody nového rýchleho USB 3.0..."
to mi chcú povedať že ten usb bude dosahovať rýchlosť 200 MB/s či dokonca viac ako 350 MB/s ??? :-D :-D :-D
To sme nejak rýchlo preskočili z toho dnešného štandardu +- 10 MB/s pri zápese na väčšine USB klúčov na 200 MB/s :-D
|
| |
Re: blbost
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
4.11.2009 21:58
Ked sa skombinuju nove NAND flash-e, RAID a siroka zbernica - ANO.
Par dni dozadu tu niektori zatvrdene argumentovali zbytocnostou novych USB3.0 a SATA 6Gbps. Buducnost je tu.
|
| |
Re: blbost
Od: klerik_DK
|
Pridané:
4.11.2009 22:04
jasne ze v buducnosti to bude, ale teraz hovorim o tomto clanku, a velmi pochybujem ze ten kluc z obrazka dosahuje 200 MB/s.... taku rychlost nedosahuje ani mnoho modernych SSD diskov :-D
|
| |
Re: blbost
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
4.11.2009 22:49
Aj ja hovorim o tomto clanku a tomto disku. Nerozumiem, co je na neuverenie? Nejedna sa o standardny "USB kluc" z lacnych pamati. Kombinuju sa v nom viacere technologie.
"The USB 3.0 RAIDDrive uses patented “multiple pairs of differential serial data lines technology”"
|
| |
Re: blbost
Od: 2Mino
|
Pridané:
5.11.2009 6:52
Kto tu doma potrebuje také rýchlosti? Máte hnačky, či čo?
Tú rýchlosť nedokáže obslúžiť vnútorná zbernica PC, stačí ak dáte ešte jedno pomalšie USB zariadenie a o chaos máte postarané.
Napr. ani XPčko nevie normálne kopírovať z diskety A na disketu B, teda v dvoch FDD mechankách.
A pri takto rýchlych zariadeniach to nebude o moc lepšie. A naviac sa už spýtam, načo?
Tomuto nehovorím pokrok, ale spôsob ako o5 z ľudí vytiahnuť peniaze...
|
| |
Re: blbost
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
5.11.2009 8:58
Teba je skoda komentovat. Skutocne mam pocit, ze tvoje komentare su jasna provokacia a dobre sa na nich bavis. Tak hlupy nemoze byt nik.
Chcem ta preto pekne poprosit, neklikaj na clanky, ktore pisu o veciach tebe uplne vzdialenych, nezaujimavych a zbytocnych. Nekomentuj veci ktorym nerozumies a rozumiet nechces. Najdi si inu oblast zaujmu. Dakujem.
|
| |
Re: blbost
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.11.2009 8:16
A co tak pouzit logiku: rychlost dnesnych jednotlivych SLC NAND cipov je 15-20 MB/s zapis a 20-25 MB/s citanie. V kvalitnych USB klucoch je radic 2-kanalovy a hodnoty by mohli by 2-nasobne, ale nie su (lebo realne prenosobe rychlosti USB 2, lebo rezia systemu = lebo ked je nieco dvojkanalove, neznamena to okamzite 2x vyssi vykon, vid RAM, vid dve grafiky). Preto najkvalitnejsie existujuce USB 2 kluce maju 25-30 MB/s zapis a 30-35 MB/s citanie (NIC NICOVATE NIC na USB 2 nejde rychlejsie ako 35-40 MB/s, aj ked teoreticke maximum je az 60 MB/s).
Pri SLC SSD diskoch (este stale pre normalnych ludi) je radic 10-kanalovy a teda nie je problem vynasobit si nieco 10timi (200 MB/s zapis a 250 MB/s citanie). Ak je SSD na SATA2 (max. teor. 300MB/s), je to na hranici a nie je este brzdeny.
V tom USB 3 kluci asi nebudu trapne MLC NANDy a asi tam nebude ani suchy 2-kanalovy radic. Potom je 200-300 MB/s mozne.
|
| |
Re: blbost
Od: 2Mino
|
Pridané:
5.11.2009 8:53
USB je sériová linka. Tak počítaj ešte raz. Aby si zistil, aké tam musia byť kmitočty, na ten Megabajtový prierez...
Práve tak, aj keď zväčšíme maticu z nejakých 4GB na 100GB, tak klesá rýchlosť, zvlášť ak sa to má navonok správať ako HDD...
|
| |
Re: blbost
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.11.2009 9:49
myslim ale, ze problem bol v tom, ci tak rychlo dokazu citat NANDy (NAND flash cipy) v kluci a nie ci USB 3 rozhranie dokaze prenasat 300 MB/s
|
| |
Cena...
Od: Dusan33
|
Pridané:
4.11.2009 19:24
Suhlasim... som zvedavy na cenu.
|
| |
cenaa
Od: janohrasko
|
Pridané:
4.11.2009 19:25
Ja ti ju poviem - menej ako 100€ nebude za 64 a 128GB
|
| |
Re: cenaa
Od: _xxx
|
Pridané:
4.11.2009 22:55
tak to si este z lacneho kraja..
|
| |
Re: cenaa
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
5.11.2009 10:03
toľko nestoja ani dnešné lepśie USB flash disky...myslím že úvodná cena bude tak 500-700 evri...
|
| |
suhlasim
Od: Adrique
|
Pridané:
4.11.2009 19:39
suhlasim s predoslymi 3 nazormi, jedine, co ma zaujima po precitani tejto noticky je cena
|
| |
12345
Od: duke nukem ::)
|
Pridané:
4.11.2009 19:47
mna by skor zaujimalo kde ho vyuzijem.. ?? kto ma dnes usb 3.0 na NB alebo PC..??
s pozdravom Duke.. :)
|
| |
Re: 12345
Od reg.: Frees
|
Pridané:
4.11.2009 19:55
hm, neni kto to ma dnes, ale ver tomu, ze ked sa Intel a AMD rozhybe a prida podporu do chipsetu, tak to bude mat takmer kazdy
|
| |
Re: 12345
Od: klerik_DK
|
Pridané:
4.11.2009 21:32
no ale ako tu už bolo písané, intel sa s tým moc neponáhľa...
viz dsl.sk/article.php?article=8254
|
| |
Re: 12345
Od: LULU
|
Pridané:
5.11.2009 12:43
Tiež si myslím. Aktuálne to bude tak v horizonte troch, štyroch rokov...
|
| |
Re: 12345
Od: dropo
|
Pridané:
4.12.2009 10:53
paani, notebooky maju chvilu smolu, na velke kompy dajte do googlu U3S6 - karta do PCI slotu
;)
dakde som videl cenu 30$, takze cca 20 eeciek :D +dovoz samozrejme
|
| |
Re: 12345
Od reg.: Frees
|
Pridané:
4.11.2009 19:55
hups, miesto neni malo byt nejde
|
| |
Re: 12345
Od: Peto2
|
Pridané:
4.11.2009 20:11
Do desktopu si kúpiš pci alebo pci-E rozširujúcu kartu.
|
| |
Re: 12345
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.11.2009 8:18
Co ti brani kupit si rozsirujucu PCIe kartu s 2x USB3 a 2x SATA6Gbps a uzivat si vyhody (halvne toho USB3) 1-2 roky predtym, ako to bude na kazdej doske?
|
| |
otazka
Od: aleluja
|
Pridané:
4.11.2009 20:21
Ak je USD2.0 480Mbps (ak sa nemylim), tak ked tam strcim tento USB3.0, tak mi pojde tych 480Mbps aj pri zapise ?
Len ma zaujima ci je to take rychle aby to zapisovalo viac ako tie USB co som zaital drzal, tj 10-20MB/s zapis maximalne (i ked to bol USD za 10eur)
|
| |
Re: otazka
Od: ak sa nemylim
|
Pridané:
4.11.2009 20:39
Malo by to pisat kolo 50 az 60 MB/sec ak sa nemylim vo vypocte a ak mass storage protokol nie je velmi obmedzujuci a zasierajuci pasmo.
Ja pouzivam skor firewire, kedze na mojom notase mam iba USB 1 a tak toto je mimo mna, ale rad by som sa spytal, ci dakto videl nieco ako vreckovy usb kluc s firewire rozhranim...
|
| |
Re: otazka
Od: kaktik
|
Pridané:
4.11.2009 21:54
dobre ta odrbali na kurze 1 USD za 10 eur :)
|
| |
Re: otazka
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.11.2009 8:21
tak veru, na deres s nim ... a bit po holej, pani temu hovora zadek (RND)
|
| |
hmmmm
Od: jasom...
|
Pridané:
4.11.2009 20:29
intel planuje pridat podporu USB3.0 do svojich chipsetov udajne az v roku 2011. Takze nad tou nativnou podporou v napr notebookoch od Intelu by som trosku porozmyslal. Aspon v najblizsej dobe urcite.
|
| |
preco sa zamislate
Od reg.: ucho1212
|
Pridané:
4.11.2009 22:57
neviem preco sa vzdy najdu ludia ze to nieje treba ... sak to kedy az bude o 10 rokou ...keby takto myslelik vyrobcovia tak stale cumime na CRT 15" sak na co to zmensovat ked to bude drahe a obraz bol na tom horsi a odozva bola zla ...a kuk kde zme dnes. Preco nie USB co ma super rychlost . Preco nie HDD z 1Gb/s ja si myslim ze o rok dva sa to tu objavi. Teraz nam to je nanic ale o 5 rokou typujem bezna vec...(kupovali by ste teraz USB 1.1 -kolko to je rokou ? 10(tusim 2000) ...najvyzsi cas ci nie?
|
| |
Re: preco sa zamislate
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
4.11.2009 23:08
"potreboval" by som to uz dnes.
- ako systemovy disk (pri kapacite 64GB+ tam natlacis komplet instalaciu vsetkeho), rychlost je vynikajuca, prenosnost znamena, ze vypnes NTB, kluc si nechas vo vrecku (SO VSETKYMI DATAMI) a NTB je len bezcenny kus HW
- ako instalacne medium (velmi rychle, velke a velmi male)
- backup medium (za par sekund komplet zaloha na niecom malom a prenosnom)
|
| |
uvažuj, Ty "praktik"
Od: 2Mino
|
Pridané:
5.11.2009 6:54
Samé hlúposti...
|
| |
Re: uvažuj, Ty
Od reg.: Alihasan
|
Pridané:
5.11.2009 8:53
Naschaval pustas tvoje komentare, alebo si naozaj taky druk?
|
| |
Re: preco sa zamislate
Od: Nephilim
|
Pridané:
5.11.2009 7:37
tak tak, šup sem s tym
|
| |
Re: preco sa zamislate
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.11.2009 8:25
- tie primitivne hrubky si robil schvalne, alebo to mas taky image kukuc?
- megaLOL, HDD s 1 Gb/s = 125 MB/s su tu az par rokov, myslel si 1 GB/s? Tak to si este dlho pockas, staci pouzit mozog a mat zakl. znalosti o HDD
|
| |
Re: preco sa zamyslate
Od: CHAcha
|
Pridané:
5.11.2009 8:56
Ktorý dnešný bežný HDD dosahuje "sustained" tak dát oných 125MB/sec???
*A že už roky je na trhu...
|
| |
Re: preco sa zamyslate
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.11.2009 10:25
hmmmm, ze by wd velociraptor?
vysvetlenie:
kopiroval som z 1 TB HDD na druhy 1,5 TB HDD (a tu boli obe zelene eko 5400 rpm) 8 GB (par velkych filmov) za 100 sekund ... realne-nazivo medzi 70-80 MB/s, sem tam sa to drzalo nad 80 MB/s ... doteraz som videl max. 40-50 MB/s, kedze stare kusky 160-250 GB disky s malou hustotou zapisu (aj ked 7200 rpm) viac nedokazu a brzdili to. V ramci jedneho HDD kopirovanie z jednej particie na druhu take rychlosti samozrejme nie su, lebo z jednej particie cita a na druhu zaroven zapisuje, treba fyzicky dva rozne HDD. Skusal si kopirovat z jedneho dnesneho prazdneho ci defragmentovaneho HDD (500 GB/platna) na iny dnesny prazdny ci defragmentovany HDD (500 GB/platna)? A o dvoch wd velociraptoroch ani nehovorim (nie v raide).
|
| |
zamyslame vselico
Od: 2Mino
|
Pridané:
5.11.2009 12:02
Jsa používam len najvyššiu radu, doteraz to bola SEAGATE ES.2 s 32 MB cache, teda 750GB a 1TB a kúpim si zase len tú najvýkonnejšiu radu...
Ich tok dát zas toľko nie je.
Zasa ma niekto veľmi amatérskym spôsobom podceňuje. Samozrejme že mám aj na viac ako 2 disky...
Nikde som si nevšimol prínos defragmentácie, určite nie dlhodobý...
Skôr ide o zahĺbenie a adresárov a dĺžku názvov súborov, napr.: .html stránky, či balíky s kopu minijava scriptami, a pod. nejdú bohvie ako ani USB kľúčikom...
Bežne mi robia tak 60MB/sec. už 2 roky...
|
| |
Re: zamyslame vselico
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.11.2009 13:58
Zasa ta niekto veľmi amatérskym spôsobom podceňuje? Ja som to nemal v umysle.
Skôr ide o zahĺbenie a adresárov a dĺžku názvov súborov - mozne to je, ale ja som zase nepostrehol rozdiel pri suboroch s 250 znakmi v nazve, alebo 20timi znakmi.
... či balíky s kopu minijava scriptami ... no ked narazas na velke kvantum malych (niekolko kB ci dokonca le niekolko B) suborikov, dufam ze ti nemusim vysvetlovat, ze to je absolutne a nad slnko jasne ze milion malinkatych par bajtovych suborikov je ovela horsia katastrofa ako par gigabajtovach filmov.
milion malinkatych par bajtovych suborikov defacto znamena nahodny zapis a tam nie je problem dosiahnut rychlost, ci skor pomalost 5 MB/s aj na wd velociraptore a 1 MB/s na corsair voyager GTcku. na druhej strane par gigabajtovach filmov defacto znamena kontinualny zapis .... ci sme sa nepochopili ???
|
| |
Re: preco sa zamyslate
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.11.2009 10:27
pozn: wd velociraptory maju prave zmienovanu rychlsot zapisu/citania cca 120-130 MB/s
|
| |
12345
Od: tonto
|
Pridané:
5.11.2009 7:57
Inac je to (zatial) poriadny macek
|
| |
Re: 12345
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.11.2009 8:33
macek je 256 GB USB 2 kluc (10 MB/s zapis a 20 MB/s citanie) na ageme ... to je ale skor omyl logiky a omyl vyroby ako macek: 256 000 MB : 10 MB/s = 25 600 sekund = vyse 7 hodin plnenia
|
| |
Re: 12345
Od: hulo
|
Pridané:
5.11.2009 10:02
Aj pri (externom/internom) HDD počítaš, ako dlho trvá jeho zaplnenie a ak je to >7hod., tak je to macek a omyl? :)
|
| |
Re: 12345
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.11.2009 10:44
2 TB 7200 rpm s 90-100 MB/s zapis/citanie to je 2 000 000 MB : 100 MB/s = 20 000 sekund = cca 5,5 hod
Pochybujem ze by niekto dnes potreboval prekopirovat 2 TB, ale budiz ... no a prave to suvisi s dalsimi bodmi uvahy.
HDD za posl. 20 rokov sice niektore parametre znasobili aj niekolko tisic-nasobne (!!!!!), hlavne kapacitu, ale pritupova doba je ta ista, resp 2x mensia uz 20 rokov (!!!!!), stale vidim hausnumera okolo 10 ms, presne ako pred 10timi rokmi. Rychlost citania/zapisu stupla za posl. 20 rokov mozno 100-nasobne (dnes radovo cca 100 MB/s), rychlsot otacania takmer vobec (podobne ako latencia).
|
| |
Re: 12345
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.11.2009 10:44
Pri HDD z toho vyplyva zasadny fakt, ze zatial co som 80 MB kusok v roku 1992 rychlostou hoci aj 0,5 MB/s = 500 kB/s (vtedy kralovali 1,44 MB diskety 30 kB/s) zaplnil za 160 sekund (cca 3 minuty), dnesny typicky HDD sa zaplni az za hodiny.
......... no a pri USB klucoch detto pozorujeme ten isty fenomen: zatial co 128 MB traposinu z roku 2001 som zaplnil rychlostou 400 kB/s za 128/0,4 = cca 320 sekund a teda occa 5 minut, dnesny 64 GB s rychlostou zapisu 10 MB/s az za 64 000 MB : 10 MB/s = 6 400 sekund = cca 2 hodiny
pri HDD a pri USB klucoch je ina pricina tohoto fenomenu (fenomenu neslusne velkych kapacit a sucasne neslusne malych prenosovych rychlosti) ... priciny si kazdy domysli sam
cochvila pridu disky s 750 GB/platna (750 GB 1-platnaky; 1,5 TB 2-platnaky; 2,25 TB 3-platnaky a 3 TB 4-platnaky a tam tento fenomen vobec nezmizne, pri 3 TB prave naopak, fenoman sa este prehlbi.
takze: neco neni v poradku soudruzi
|
| |
Re: 12345
Od: 5os
|
Pridané:
5.11.2009 11:24
7 hodin nie je dosiahnutelnych na teoretickej rychlosti 10MBps, skor by som to odhadol na viac ako 10 hodin, zalezi aj od velkosti suborov, ktore kopirujes. Moze to byt aj viac ako 20 hodin.
|
| |
Re: 12345
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
5.11.2009 14:02
myslel som kontinualny zapis, nie nahodny - mne je to jasne:
tento clanok Pjetro de | Pridané: 5.11.2009 13:58
|
| |
dosky s usb 3 a sata3
Od: deed
|
Pridané:
5.11.2009 12:37
USB 3.0 maju uz odporu a to dosky ASUS a Giga-byte. V Alze uz su zaradene do ponuky. GIGABYTE P55A-UD6 : http://www.alza.sk/gigabyte-p55a-ud6-d143633.htm
|