| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
to uz je moc
Od: weeeeeeee
|
Pridané:
17.8.2009 9:45
toto uz je moc ... sloboda je kde ?
|
| |
Re: to uz je moc
Od: asdasd4456
|
Pridané:
17.8.2009 9:47
to si akoze na detsku pornografiu ? .. dufam ze zhnijes vo vazeni ..
|
| |
Re: to uz je moc
Od: aleluja
|
Pridané:
17.8.2009 9:57
Coskoro tam bude aj rapid.
kamos nenacita uz ani hostfile...
cize je to kktina, a btw, da sa tento limit obist, cize je to cista buzeracia
|
| |
Re: to uz je moc
Od reg.: (TnT)
|
Pridané:
17.8.2009 10:11
si mimo, rapidshare je filehosting nie www stranka s pornom, za obsah toho co je na rapide mozu ludia co to tam davaju, casto zip archivy s heslom a preto rs nemoze nic... teda ked je to bez hesla casto nelegalny obsah bez upozornenia zmazu takze si myslim ze rapid a podobne fileservre nezakazu, ani nemozu ved kazdy nestahuje len porno a mp3jky ale aj sebou vytvorene veci
|
| |
Re: to uz je moc
Od: Lamicka
|
Pridané:
17.8.2009 10:13
Ale ked si to tak zoberies aj na rapide je cez 50% cisto len porna :D
|
| |
Re: to uz je moc
Od reg.: webnick:::
|
Pridané:
17.8.2009 10:38
A zvysok je domace porno
|
| |
Re: to uz je moc
Od: jablko
|
Pridané:
17.8.2009 10:12
tak tak, začnu detským pornom, a potom už budu pridavat, čo sa im hodi (rapid, torrent stranky), a všetko pod zamienkou ochrany ludi.
Myslel som si že Ćína je na druhom konci sveta :)
|
| |
Re: to uz je moc
Od reg.: DeeerDance
|
Pridané:
17.8.2009 10:52
Najprv prisli pre pedofilov, ale nic som nevravel lebo nie som pedofil.
Potom prisli pre piratov, ale nic som nevravel lebo nie som pirat.
Potom prisli pre mna, ale uz neostal nik kto by nieco povedal......
http://en.wikipedia.org/wiki/First_they_came...
|
| |
Re: to uz je moc
Od: spc
|
Pridané:
18.8.2009 0:00
aj co sa tyka konkretne det.pornografie, logicky nemam dojem ze takyto pristup je VHODNY...
zneuzitie deti chranenych zakonom totiz nastava PRI PRODUKCII - takze ak by fizli mali trocha zdraveho rozumu tak neprenasleduju mnohokrat len `zvedavcov` co si `to` stiahnu`, ale zameraju sa na tych co to produkuju!!!
ked sa nieco vecsine protivi, este to neznamena ze treba zavadzat taku REPRESIU - mozno aj kontraproduktivnu, pretoze nejaky pedofil sa miesto odbavenia par obrazkami co si stiahne z netu niekde z USA moze odbavit na decku niekde odvedla vas!
je pravdepodobne ze taketo `diela` nemohli vzniknut legalne (je zadefinovana ochrana mladistvych v zakone kazdej krajiny na svete???), ale mozno by skor prospel pristup ako u DROGOVEJ PROBLEMATIKY, kde su prenasledovani vyrobcovia a za male mnozstvo `pre vlastnu potrebu` nejdete do basy
no naozaj mi to cele pripada skor ako ZAMIENKA a ZASTERKA, podobne ako napr. `boj proti terorizmu` :o(
|
| |
Re: to uz je moc
Od: co by som zlikvidoval :)
|
Pridané:
17.8.2009 14:19
kup si VPN v krajine kde taketo obmedzenia nie su, a mas po probleme, neviem co vsetci riesia, vzdy sa najde krajina ktora to filtrovat internet nebude a vzdy sa najde clovek, ktory v takejto krajine otvori biz s tymto.
S Obsahom ktory sa blokuje podla clanku samozrejme nesuhlasim a tiez by som ho najradsej zlikvidoval.
Ina vec je, ked takyto filter zneuzije vlada/etc na svoje ucely ako blokovanie medii a pod. Toto by som tiez zlikvidoval .A na to su VPN siete :)
|
| |
Re: to uz je moc
Od: weeeee
|
Pridané:
17.8.2009 10:12
ty pako tu nejde o pornografiu ale o slobodu ... jezis ty si vymol
|
| |
Re: to uz je moc
Od: asdasd4654
|
Pridané:
17.8.2009 11:28
nie som veriaci tak pis o jezisovi co len chces a v clanku bolo uvedene hlavne toto, takze moj comment je opravneny ..
|
| |
Re: to uz je moc
Od: einstein
|
Pridané:
17.8.2009 13:13
co sa pedofilov tyka, ziadna sloboda nie je na mieste. takto by si mohol obhajovat pravo recidivistu kupit si macetu aj keby si vedel, ze pojde hned za tvojou matkou a rozotne jej hlavu na dve polky. sloboda je aj tak len sen, ziadna neexistuje. skus slobodne povedat v robote sefovi co si o nom myslis, a hned ti vysvetli kde su jej hranice. sa zobudte snilkovia.
|
| |
Re: to uz je moc
Od: demostenes
|
Pridané:
17.8.2009 14:44
Sloboda je že ak si ochotný niesť následky, tak mu to môžeš povedať. To že sa môžem rozhodnúť zle. Neznamená, že možnosť rozhodnúť sa zle aj využijem.
|
| |
Re: to uz je moc
Od: Hmmmmm
|
Pridané:
17.8.2009 13:12
Niesom za decku pornografiu, ale tu nejde o nu! Tu ide o princip! Dnes je to decka pornografia (co je OK) ale co to bude zajtra? Normalne porno? A pozajtra? Vybrane politicke strany? a co popozajtra?
Ide o princip!
Treba ich zalovat! Lebo ludia maju na zmluve pripojenie do internetu, ale teraz sa tato sluzba meni na pripojenie do spolocnostou o2 CZ vybranej casti internetu!
|
| |
Re: to uz je moc
Od: -------
|
Pridané:
17.8.2009 13:13
A kolko mas rokou? Naozaj potrebujes niekoho kto urci zateba co je preteba dobre, a co nie?
Nezvladnes to sam?
|
| |
Re: to uz je moc
Od reg.: phguru
|
Pridané:
17.8.2009 15:40
co slovo, to gramaticka perla ;))
|
| |
Re: to uz je moc
Od: Som hrdi na slovenski jazik
|
Pridané:
18.8.2009 3:39
Tie chyby až do oči vypaluju dieru :D Skus Firefox alebo iPhone obaja majú autokorekciu ;)
|
| |
Re: to uz je moc
Od: asdasd4654
|
Pridané:
17.8.2009 14:11
mne je to uplne jedno ked to blokuju .. bud sa jedna o zakazane porno snimky, ilegalne nahraty software a podobne protizakonne veci .. ked sa bude jednat o tie politicke strany co pises potom sa bude protestovat koli obmedzovaniu slobody. Momentalne sa nejedna o ziadnu slobodu, len je moderne nadavat na obmedzovanie tak preco to nenapisat. Vas 40-50 diskutujucich co ste proti tomu nikoho nezaujima .. (ps: detinske poznamky ze niekoho nezaujima moj nazor nech si necha pre seba, lebo ta to zaujima kedze si to precital a reagoval si nato .. reakcia --> prejaveny zaujem !! )
|
| |
Re: to uz je moc
Od reg.: FreyR
|
Pridané:
17.8.2009 14:45
ja si len dovolim odcitovat kolegu, ktory to tu uz napisal. snad sa nenahneva na mna..
Cenzura
Od: dvgadbdvbsdvbsdbv | Pridané: 17.8.2009 9:48
Staci si pozriet uniknuty zoznam stranok a hned uvidite, ze sa nejedna len o detsku pornografiu. Podla wikileaks bola detska pornografia v istom case len 32% zoznamu.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
A pre tvoju informaciu. hned, ako wikileaks zverejnila zoznam blokovanych stranok, sama sa dostala na blackliste, t.j. bola zablokovana. Takze je naozaj fajn, ked ti to je jedno.
|
| |
Re: to uz je moc
Od reg.: Eagle
|
Pridané:
17.8.2009 14:20
Vo väzení má zhniť ten čo tie fotky a videa nasnímal a nie nejaký zblúdilý klikač.
|
| |
Re: to uz je moc
Od: Lamicka
|
Pridané:
17.8.2009 10:11
Podla mna keby to spravili tak ako je napr na firefoxe ked neni potvrdeny certifikat ze ci chce odist od tial alebo napriek nebezpecenstvu tam vkrocit to by bolo omoc lepsie riesenie, ale tu detsku pornografiu blokovat ale aby tam neboli stranky ktore tam nepatria ako RS,dsl.sk(:D) atd... ;)
|
| |
Re: to uz je moc
Od: rms
|
Pridané:
17.8.2009 12:20
sloboda je potial kde zacina sloboda a prava druhych
|
| |
Re: to uz je moc
Od: dfhftj
|
Pridané:
17.8.2009 14:01
sloboda je potial kde zacina nesloboda
|
| |
Re: to uz je moc
Od: 2Maxim
|
Pridané:
17.8.2009 15:11
Ja to uz davno recitujem asi takto:
Tvoja sloboda konci tam, kde zacina moja.
To by si mal kazdy demokrat uvedomit. Je to jeden zo zakladnych principov demokracie.
A este jeden, asi najdolezitejsi.
Kto chce slobodu, musi mat aj zodpovednost.
|
| |
Re: to uz je moc
Od: BigBrother
|
Pridané:
17.8.2009 13:07
naco ti je sloboda, staci ked si platis
PS: dost pochybujem ze sa blokuju iba stranky s detskou pornografiou. Idealne ako vyhovorka na blokovanie nepohodlnych stranok. Idealne pre totalitne alebo semitotalitne rezimy ako mame teraz.
Ja navrhujem nast stare dobre sovietske zastavy aby sme mali cim mavat na prvomajovom pochode.
|
| |
Cenzura
Od: dvgadbdvbsdvbsdbv
|
Pridané:
17.8.2009 9:48
Staci si pozriet uniknuty zoznam stranok a hned uvidite, ze sa nejedna len o detsku pornografiu. Podla wikileaks bola detska pornografia v istom case len 32% zoznamu.
|
| |
.......
Od: Ja.
|
Pridané:
17.8.2009 10:02
Pamätáte si niekto, ako google označoval všetky stránky za nebezpečné, pretože niekto vo firme vytvárajúcej blacklist označil za nebezpečnú každú adresu podľa patternu "/" :D
Bude sranda, ak sa to stane aj v tomto blackliste.
|
| |
pattern
Od: jjsanko
|
Pridané:
17.8.2009 10:21
niekde tam chyba *
|
| |
Re: pattern
Od: Ja.
|
Pridané:
17.8.2009 12:57
Nie, nechýba
|
| |
Zdegenerovana vlada
Od: Mehmed
|
Pridané:
17.8.2009 10:03
onedlho nam nepojde internet lebo si niekto zmysli ze aj google je nebezpecny...
|
| |
Re: Zdegenerovana vlada
Od reg.: Zmurko
|
Pridané:
17.8.2009 12:36
A nie je? :D
|
| |
Zly krok s dobrou myslienkou ....
Od: dx@
|
Pridané:
17.8.2009 10:20
blokovanie a preberanie z URL listu inej krajiny fuuuuj
ak tak country specificke
podla mna nemaju co blokovat hoci detsku okej to chapem
ale ide skor o princim nemaju to filtrovat dovod je ten
ze radsej by mali najst takych co to robia lebo ty ublizuju detom a nicia ich zivoty ( psy ich nicia )
a ako chcu blokovat pripady ako ten parchant co usiel z SR do CR a bol niekolko krat zavrety na vychode zabil dieta c CR
podla mna je lepsie sledovat takych to ludi ako im zavriet dvere inak technicky lepsie vybaveny sa ktomu dostanu aj tak prejdu na tunnel alebo proxy a O2 si moze fukat
pripadne to potiahnu nejakej crypto-p2p ktora ma decentralizovanu topolociu mozu si opat fukat
a speje to tam ze bude nieco style DC silnym kryptovanim pripadne nieco style TOR a su v haji mozno to pojde pomaly ale pojde.
Zly krok s dobrou myslienkou ....
|
| |
Re: Zly krok s dobrou myslienkou ....
Od: Mr.Speedy_
|
Pridané:
17.8.2009 11:21
OpenDNS to istí :) v zozname je len URL nie IP list, ak by aj bol tak tu je stále Opera Turbo :)
|
| |
Re: Zly krok s dobrou myslienkou ....
Od: asdfghjk
|
Pridané:
17.8.2009 13:57
Ta myslienka vobec nie je dobra, je totalne chora.
Majitelov tych stranok treba zavriet, stranky zrusit... ale nechat bezat a blokovat pristup???
Vsak to je to iste, ako keby v nejakej stvrti v meste na ulici ponukali detske porno a ako riesenie by sme sa rozhodli zakazat cudzincom vstup do tej stvrte.
Podla mna je to velmi lahko zneuzitelne na blokaciu akejkolvek stranky, staci ju oznacit ako potencionalne nebezpecnu.
|
| |
Kroky
Od: 2Maxim
|
Pridané:
17.8.2009 15:23
Si nejaky cely pomyleny. Ak nemam inu moznost ako zabranit kontaktu s niecim nezelanym, tak pouzijem dostupne prostriedky. Takze ten Tvoj priklad s ulicou je tiez riesenie, ci nie? Mnohe tie nechcene domeny maju vsakoveho majitela a navyse v krajinach, kde sa tazko po nich sliape.
V USA je totiz trosku iny pravny system...
Neviem comu sa kto brani.
Kradnut filmy a porno chce kazdy. Ale si predstav, ze by na webe plaval zoznam vhodnych aut na ukradnutie nejakymi skupinami, a bolo by tam aj Tvoje auto. Kedze chces demokraciu vlastneho typu, musel by taketo tipy zostat nedotknute...
|
| |
Re: Kroky
Od: he?
|
Pridané:
17.8.2009 16:00
Cize ked niekto zverejni na webe zoznam aut vhodnych na ukradnutie, treba zabranit v pristupe na takuto stranku?
|
| |
Re: Kroky
Od: 2Maxim
|
Pridané:
17.8.2009 17:41
Ved porozmyslaj a potom budes vediet odpoved.
Je na to viacero rieseni, presne ako sa tu mnohi domahju...
|
| |
Dominantný prevádzkovateľ DSL
Od reg.: webnick:::
|
Pridané:
17.8.2009 10:43
Kde by sa dala zohnat ta databaza, podla ktorej blokuju? :)))
|
| |
Eh...
Od: deks
|
Pridané:
17.8.2009 10:44
Ja mám už teraz blokovaný Demonoid, dostanem sa naňho iba cez free proxy Guardstera...
|
| |
co je nelegalne?!?
Od: ubx
|
Pridané:
17.8.2009 10:46
O tom, co je nelegalne, rozhoduje JEDINE sud. A ked sud rozhodne, ze je daco nelegalne, tak je ulohou dalsich statnych organov, aby to riesili. O tom, co je legalne a nelegalne nema co rozhodovat tlupa anonymnych (a ktovie kym vlastne zivenych) aktivistov zastresovanych nejakou sukromnou instituciou.
Podla mna sa zo strany poskytovatela jedna o porusenie podmienok poskytovania sluzby, pokial to nema nejako vychcane osetrene 1 mm vysokymi pismenkami v podmienkach.
|
| |
Re: co je nelegalne?!?
Od reg.: cinko
|
Pridané:
17.8.2009 10:49
no vacsina ludi by si to neprecitala ani keby to bolo 20 mm pismom hned na zaciatku ;)
|
| |
Re: co je nelegalne?!?
Od: Ja.
|
Pridané:
17.8.2009 11:46
Ja som zo zmluvy o pripojení prečítal iba meno a heslo
|
| |
Re: co je nelegalne?!?
Od reg.: cinko
|
Pridané:
17.8.2009 13:00
no to je uz tvoj problem ;)
|
| |
Re: co je nelegalne?!?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
17.8.2009 11:27
po 911 sa prijali strasne veci proti teroristom, napriek tomu ze dovtedy ani potom nik ziadnych nevidel. Detske porno je presne to iste. Nik ziadne stranky nevidel, ale treba ich blokovat. Tie stranky netreba blokovat, ale rusit a prislusnych ludi zatvarat na 300 rokov do vezenia. Tu ale nejde o ziadne detske porno, ale o cenzuru internetu, a DP je len zamienka.
|
| |
Re: co je nelegalne?!?
Od: fakírova sestra
|
Pridané:
17.8.2009 11:39
v podstate mas pravdu
|
| |
Re: co je nelegalne?!?
Od: Dano71
|
Pridané:
17.8.2009 16:06
Neviem čo máte proti detskému pornu. . Denne sa milióny chorých ľudí ukája na strankach s pornom. . Zoberme im ich a chorý ľudia začnú hľadať inú alternatívu. Vyrazia do ulíc. . Osobne som radšej keď sú zavretý pri počítači. A ešte niečo. Mám v albume hromadu fotiek, kde sa ako malý kúpem, ležím . . To je tiež porno? Aby sa všetci z tej nahoty neposrali, keby to bolo samozrejmé ,nebolo by toľko deviantov. .
|
| |
Re: co je nelegalne?!?
Od: 2Maxim
|
Pridané:
17.8.2009 19:12
Ak nevieš čo je detská nahota, čo je sex, čo je erotika a čo porno, potom sem radšej nepíš...
|
| |
Re: co je nelegalne?!?
Od: asdasd4654
|
Pridané:
18.8.2009 7:24
uvedom si jeden dolezity fakt, ked je odbyt je aj produkcia !!!
|
| |
V ČR je to tak
Od: MMMman
|
Pridané:
17.8.2009 11:57
Telefonica v ČR blokuje aj filehostingy! minimálne hotfile, o tom viem, ale sú tam aj ďalšie! a je jedno čo je tam nahraté!
|
| |
Re: V ČR je to tak
Od: asdasd4654
|
Pridané:
17.8.2009 14:12
tak pouzi rapidshare .. mas to jedno kam si nahras rodinne foto .. ci si chcel potahat cracknuty win7 ?
|
| |
debili
Od: jnazor
|
Pridané:
17.8.2009 12:10
nech idu doriti hned by som ich rusil. a dal si ineho operatora.
|
| |
Re: debili
Od: asdasd4456
|
Pridané:
17.8.2009 14:12
daj si, ci len kecat vies ?
|
| |
modra
Od: nic
|
Pridané:
17.8.2009 12:33
Si pomatam piesen "piste vsetci modrym perom ina farba nebude". Tak toto mi tu piesen zacina vazne pripominat. Inac v niektorom prispevku niekto spravne pripomienkoval ,ze operator pokial to nema zmluvne osetrene nema pravo akymkolvek sposobom blokovat web, a uz vobec nie blokovat pristupnost stranok pre zakaznikov ,ktory si za danu sluzbu riadne platia a tym prakticky ovplyvnovat verejnu mienku.
|
| |
Re: modra
Od: Ma2elko
|
Pridané:
17.8.2009 17:47
hahahahaha.
Tak to si teda neodhadol moc spravne. On Ti totiz nemusi nic dokladovat a Ty mu nic nezakonne nedokazes.
Aj spolok typu Infovek ma nad sebou velku podsiet fy T-Com, a az potom to lezie do Internetu.
Takze "podnikatelske" skoly, s najvacsim Uploadom a aj Downloadom idu na pretras, dokonca aj na tvrde postihy.
Ak si skola, s 1.5Mbit linkou stiahne za mesiac 200GB studijnych materialov, a vyse 60GB ich odosle smerom von, do webu, potom je namieste otazka ci zatvorit riaditela.
Alebo nasadit skole pravidla a zablokovat torrenty, napr. tak, aby nedosiahli upload vacsi ako 10 kbit...
Mnoho škôl je na takejto čiernej listine, nakoľko aj kšeftovali so stiahnutým "študijným" materiálom...
|
| |
modra
Od reg.: nic
|
Pridané:
18.8.2009 10:43
Ale odhadol, ved nie je podstatne kto kolko stiahne ked nema limit.Skola stiahla 200GB studijnych materialov a uz je z toho provider po.rany. Ja sa pytam ,od kedy prevadzkovatela ma zaujimat ,kde kto surfuje a kolko kto stahuje ,pokial nema poziadavku od organov cinnych v tresnom konani ? A je uplne jedno ci je to sukromna osoba,firma, skola.Cierne ,sede, biele listiny a podobne kraviny, takze kto si ich sam a dobrovolne neaktivuje tomu ich nadiktuje prevadzkovatel ?
|
| |
modra
Od: nic
|
Pridané:
18.8.2009 10:55
ked sa tato blokovacia "akcia" prihrnie aj do SR, a budu argumentovat tym, ze je to preto ,aby pomohli rodicom, znizili zatazenie datovych liniek,a podobne dristy tak im poslem fotocky tych pretazenych 30-rocnych kablovych rozvodov.Viem ,ze to nie je k danej teme, ale je to celkom sranda ak nahlasite poruchu nemenovanemu prevadzkovatelovi, pride "technik" ,ktory nie 2,5h schopny lokalizovat ani len kabel ,ktory vedie k bytu a ked ho konecne najde zisti ,ze je na nic tak obpoji inemu uzivatelovi linku, a pripoji vas.
|
| |
Re: modra
Od: Ma2elko
|
Pridané:
18.8.2009 21:33
"Ja sa pytam ,od kedy prevadzkovatela ma zaujimat ,kde kto surfuje a kolko kto stahuje ,pokial nema poziadavku od organov cinnych v tresnom konani ?"
Asi si trochu - dost mimo...
Si prerátaj, koľko GB dat maximálne dokážeš stiahnut pri DSL linke 1536/512kbps...
No a za dalšie, školy majú Internet bezplatne a teda na študijné účely. Niekto im ho práve pre toto platí. A ak to niekto naozaj preháňa a ešte na tých černotách aj zarába, nuž je povinnosťou šéfa Infoveku zjednať u providera nápravu.
Ak si z toho Matelko, RADšEJ SA VENUJ NAPR. CHOVU VčIEL. To je oveľa užitočnejšie ako Tvoje názory...
|
| |
modra
Od: nic
|
Pridané:
19.8.2009 9:43
Urazky, urazky, urazky. Tak sorry ,ale osobna zaujatost v diskusii nema miesto. Chovu vciel sa venovat zial nebudem a pisat si budem kde budem chciet, a mimochodom ma2elko tema bola nie o infoveku ,ale o tom ze provider blokuje stranky vsetkym.
|
| |
modra
Od: nic
|
Pridané:
19.8.2009 9:54
"Asi si trochu - dost mimo..." , a co takto byt konkretnejsi ?
|
| |
Re: modra nie je dobra
Od: Ma2elko
|
Pridané:
19.8.2009 21:22
Ten spolok, bol len ako príklad. Vopred sa ospravedlňujem, ak
niekomu ublížil. Školy si Internet neplatia. A zadarmo ho majú najmä na vzdelávanie, nie na kradnutie .mp3, filmov, porna a všakovakých hovadín a ešte s tým aj kšeftovať. Tak nadriadený orgán zasiahol. Čo je na tom?
Tebe by sa páčilo, zaplatíš decku učiteľa angličtiny a oni si budú na hodinách kradnúť filmy z torrentov??
|
| |
Vera Pohlova
Od: Vera Pohlova
|
Pridané:
17.8.2009 12:55
Tyhle afery kazdeho jenom otravuji. Ja bych vsechno to blokovani zakazala!
|
| |
Nerozumiem
Od reg.: *Ump@ Lump@*
|
Pridané:
17.8.2009 22:52
ja by som detsku pornografiu na nete nezakazoval, je to dobra vec pretoze je to urcite lepsie ako ked ma ten uchylak chodit po uliciach a znasilnovat deti, tak nech si radsej pozrie na nete nejake to videjo a ukoji dusu, nez robit neplechu inym... all
|
| |
Re: Nerozumiem
Od: kolega Fredy
|
Pridané:
18.8.2009 8:12
urcite by som nepisal, ze je to DOBRA vec
|
| |
TOTALISM
Od: ANI-MAK
|
Pridané:
19.8.2009 1:25
Uz to zacina. Cipovanie ludi, blokada netu, tovarne v Azii... co bude dalej? Povinny limit na linku max. 256Kbit/s?! Ze to musi stacit kazdemu?! Pytam sa preto, AKO SI MOZE PROVIDER, DOVOLIT ZABLOKOVAT CAST INTERNETU KED UZIVATEL PLATI ZA PRISTUP K CELEJ SIETI?! CI LUDIA BY MALI ZACAT PLATIT O ONYCH 32% MENEJ ZA NET?! TO BY SA LUDOM S O2 A SPOL. ASI MOC NEPACILO!
|