| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Linux 0,1%
Od: zgg
|
Pridané:
23.7.2009 9:13
Lulz je nas menej ako gayov...:P
|
| |
Re: Linux 0,1%
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
23.7.2009 9:39
Zleho aj malo staci ;-)
|
| |
Re: Linux 0,1%
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
23.7.2009 10:28
Alebo inak (narazam na Windows).
Zla burina nevyhynie.
|
| |
Re: Linux 0,1%
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
23.7.2009 11:06
Mal si napisat, ze "dobreho vela nebyva"!
Ale to by sme nemohol o *tuxe ...
;-) Ci?
|
| |
Re: Linux 0,1%
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
23.7.2009 18:55
pod zlom myslis rychlost,stabilitu,bezpecnost,bezplatnost,slobodnu siritelnost a upravu?
tak to si fakt dost divny potom
|
| |
Re: Linux 0,1%
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
23.7.2009 20:32
Si zrejme jediny, kto nepochopil vtip.
Ale v zasade mas pravdu. 1% pre rychly, stabilny, bezpecny, bezplatny a volne siritelny OS! Chod si bildovat svoje distro ...
|
| |
Re: Linux 0,1%
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
23.7.2009 23:32
som ja ale niekedy nechapavy.
a ty si kto az sa smiem opytat.sa vyznas sa mi vidi.som si ta v diskusiach predtym moc nevsimol.
|
| |
Re: Linux 0,1%
Od: rms
|
Pridané:
23.7.2009 10:29
ale firemnych gayov?
|
| |
Re: Linux 0,1%
Od: reg.: pedro 115
|
Pridané:
23.7.2009 21:35
aaaa
|
| |
Re: Linux 0,1%
Od: adgjkl
|
Pridané:
23.7.2009 21:39
http://rms.homo.com/index_sk.php
|
| |
Re: Linux 0,1%
Od: Brüno
|
Pridané:
23.7.2009 22:53
wassap!
|
| |
Re: Linux 0,1%
Od: adgjl
|
Pridané:
23.7.2009 21:40
http://zgg.homo.com/index_sk.php
|
| |
Mac je najlepsi
Od: Mac Fan
|
Pridané:
23.7.2009 9:18
Verim ze podiel Mac OS X porastie na ukor windowsu...OS X je daleko lepsi system
|
| |
Re: Mac je najlepsi
Od reg.: Spiro
|
Pridané:
23.7.2009 9:25
no ak podiel nejakého OS vzrastie tak jedine na úkor windowsu :) ale som prekvapený, že OS X má viac ako Linux
|
| |
Re: Mac je najlepsi
Od: blizz.boz
|
Pridané:
23.7.2009 10:21
Kedysi mal Apple oveľa vačší podiel na trhu ako dnes. A myslím že 5% je dosť málo na to ako je Apple neustále propagované v médiách. Btw Apple mal vždy viac ako linux. Linux sa nedokáže už 10 rokov dostať nad hranicu 1%
|
| |
Re: Mac je najlepsi
Od reg.: cca01
|
Pridané:
24.7.2009 12:57
Ja som reklamu na Apple v slovenských médiach ešte nevidel. Teda iba na špecializovaných mac stránkach. Ty áno?
|
| |
Re: Mac je najlepsi
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
23.7.2009 9:40
Mas pravdu, OS X je awesome!
|
| |
Re: Mac je najlepsi
Od: MAtkooo
|
Pridané:
23.7.2009 17:39
vies americky, si cool :)
|
| |
Re: Mac je najlepsi
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
23.7.2009 20:33
jj som! :} Chces autogram? Podpisem sa ti na pupok ;)
|
| |
Re: Mac je najlepsi
Od: adgjl
|
Pridané:
23.7.2009 21:48
http://ujo.ivo.homo.com/index_sk.php
|
| |
Re: Mac je najlepsi
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
24.7.2009 9:37
To je dobre :D Ta horna rit je tvoja?
|
| |
Re: Mac je najlepsi
Od: adgjl
|
Pridané:
24.7.2009 22:54
nie to je rit tvojho fotra a ty si pod nim ty buzerant.
|
| |
\"odhad\"
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
23.7.2009 9:23
"podľa odhadu IDC v roku 2010 budú firmy nakupovať operačný systém Windows Vista len minimálne" - kedze v tom case tu davno bude win7 s ohlasmi ovela lepsimi ako na vistu, tak tomu skutocne vravim odhad
|
| |
Re: \
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
23.7.2009 9:44
Z mojej skusenosti, firmy kupujuce nove zelezo len zriedkavo kupuju stare OS. Okrem toho, XP uz zrejme davno nebude v predaji a pochybujem, ze fy kupuju OS aka balik. Vacsinou je to OEM ci VolumeLic. Cize cely tento "odhad" stoji na hlinenych nohach.
|
| |
prosim
Od: vxvxc
|
Pridané:
23.7.2009 9:50
pproosiim povie mi tu nejaky zakomplexovany typek, v com je OS X taky AWESOME?
|
| |
Re: prosim
Od: zakomplexovany
|
Pridané:
23.7.2009 10:20
funguje
|
| |
Re: prosim
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
23.7.2009 10:27
Neda sa na nom klikat pravym tlacitko :]
|
| |
Re: prosim
Od: mylankooo
|
Pridané:
23.7.2009 11:31
Ale no... Myslel som, ze ty by si v zivote nedokazal vypustit z ust taku hlupost.. asi som sa mylil :D Ak to bolo myslene zo srandy, tak tym len pleties pytajuceho sa :D Na Macu mas niekolko moznosti, ako mozes pouzit prave tlacitko. Najlepsie je to na MacBookoch. Polozis dva prsty na trackpad a kliknes na tlacitko (myslim, ze praktickejsie ako posuvat palec z lava do prava - ked clovek potom sadne za klasicky notebook, tak len nadava:D) ...alebo len staci tymi dvoma prstami tuknut na trackpad (bez stlacenia, tlacitka). Alebo drzat CTRL + klik. A akukolvek mys pripojis, predstav si, prave tlacitko pojde :D
Co sa tyka otazky v predchadzajucom prispevku (v com je OS X taky dobry), tak odpoviem, ze je to relativne. Zalezi od cloveka, co od OS ocakava a co na nom potrebuje robit. Niekomu vyhovuje viac to, niekomu vyhovuje viac tamto. Ja osobne by som vsak za PC s Windowsom uz nikdy nesadol... A to som si pred par rokmi vravel, ze Mac v zivote nekupim:)
|
| |
Re: prosim
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
23.7.2009 13:48
Samozrejme sa jedna o joke priatelu :) www.apple.com/mightymouse/
|
| |
Re: prosim
Od reg.: cca01
|
Pridané:
24.7.2009 12:58
Kúp si dvojtlačítkovú myš.
|
| |
Re: prosim
Od: blizz.boz
|
Pridané:
23.7.2009 10:27
OS X je normálny systém postavený nad BSD UNIXami neni ničím mimoriadny, ja uprdnostňujem Windows pretože má .NET OS X má Cocoa, a Objective C neni pre mňa až tak zaujímavé ako C#.
|
| |
Re: prosim
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
23.7.2009 12:00
Omyl, Mac OS X VOBEC nie je postaveny nad BSD UNIXami. Len vyuziva viacere BSD komponenty, ale postaveny je nad objektovym NextStep. On by sa dal defakto nazvat ako NextStep 10.
Mimoriadny je vo viacerych veciach, ale zalezi samozrejme od potrieb pouzivatelov :). Core Image, Core Animation, Core Audio, QuickTime, ColorSync, Quartz Extreme, obrovske mnozstvo frameworkov, vysoka miera modularity – cely OS je plne objektovy (vdaka NextStep zakladom), kde sa Windows po trosicke dostava s .NET az teraz. A samozrejme, je to plne certifikovany UNIX 03 plne kompatibilny s POSIX standardom.
Ale ako vravim, zalezi od konkretnych potrieb.
|
| |
Re: prosim
Od: blizz.boz
|
Pridané:
23.7.2009 14:07
noo tak s tým nextStepom máš pravdu na to som úplne zabudol. a to že je to unix kompatibilny s posixom je úpne jedno.
|
| |
Re: prosim
Od reg.: cca01
|
Pridané:
24.7.2009 13:07
To má takú logiku ako že Windows 7 je postavený na DOSe pretože je tam command line a príkaz dir. :)
|
| |
Re: prosim
Od: Tupcek
|
Pridané:
23.7.2009 15:21
zial, odpovedat na otazku ti neviem, v zivote som OS X nepouzival, ale je to dost tazka otazka, windows pouzivam asi stale nenapada ma jeden plus...vlastne dve hej, vsetko sa klika a tym padom je to user friendly (pri linuxe som ja osobne nemal nikdy taku skusenost), avsak to ma najskor aj Mac OS...no a druhy suvisi s dominantnym postavenim, najviac sa nanho vyvija aplikacii...a to az tak na 100% nesuvisi s kvalitou OS....
|
| |
Re: prosim
Od: Jozef Remen
|
Pridané:
23.7.2009 16:57
nuz, lenze neraz nie je dolezita kvantita, ale kvalita. Samozrejme, pre Win sa urcite vo vacsej miere robia programy (resp. je 100 % pravdepodobnost taky najst) na specializovane ulohy. ALe z opacneho sudka – to plati aj v pripade *nixovych systemov.
Kazdopadne, tie aplikacie, ktore su na Mac OS X su zvacsa velmi, velmi kvalitne. Kvalitne GUI, dostatok potrebnych funkcii, vysoka rychlost a aj stabilita (isto, padnut neraz nieco padne, co sa tyka aplikacii). A co je dolezite – integracia aplikacii medzi sebou a ich spolupraca v miere nevidanej.
|
| |
Re: prosim
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
23.7.2009 19:02
windowsaci stale uvadzaju vyhodu vela SW.ja pouzivam aj windows.ale keb sa ma nejakym zazrakom na SR vymazat kazdemu nelegalny SW tak polovica by nemala ani OS ,40% by mala v podstate na nic nepouzitelny OS s par aplikaciami a aj zvysok by si podstatne uvolnil miesto na HDD
|
| |
Re: prosim
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
23.7.2009 20:42
Uz aby sa skoncili prazdniny ...
|
| |
Re: prosim
Od: rákosníček
|
Pridané:
23.7.2009 20:43
a prečo robiť rozdiely medzi legálnym a nelegálnym SW ? ty máš všetko legálne že a v nedeľu chodíš do kostola a vo voľbách volíš KDH alebo Mečiara a na veľkú noc na spoveď že ? my bežní slováci sme úplne amorálni, chlastáme, fajčíme, súložíme, používame nelegálny windows napalujeme si hry a ušetrené peniaze radšej minime na na nové olečenie, alebo na auto. a ty si všetko poctivo kupuješ a si z nás pohoršený lebo chodíš v nohaviciach po babke a namiesto BMW máš v garáži traktor značky žiguli. chcem ti týmto vyjadriť obdiv.
|
| |
Re: prosim
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
23.7.2009 23:30
asi si nepochopil.ja sa nad nicim nepohorsujem.vo win mam vsetko nelegalne.hovorim len to ze keby mam za kazdu hovadinu vo win co mam platit tak si to rychlo rozmyslim.
urcite by som nedaval sovky eur do plateneho SW.radsej si kupim nieco normalne.
preto som sj zacal s linuxom.lebo je to open source.zaujala ma ta myslienka a paciia sa mi tie nazory. a ked skonci XP bude len velmi tazko byt nelegalne na novych win.
|
| |
Re: prosim
Od: Tupcek
|
Pridané:
24.7.2009 6:00
sice nechodim do kostola, nevolim KDH ani meciara, nechodim na spoved, ale nepovazujem za amoralne chlastanie, fajcenie, ci sulozenie, zato pouzivanie nelegalneho software, hranie nelegalne stiahnutych hier, pozeranie filmov, alebo pocuvanie stiahnutej hudby povazujem za amoralne...podobne napriklad ako klamanie...to, ze obe su v dnesnej dobe bezne pouzivane, neznamena, ze niesu zle...a poctivo si vsetko kupujem, ale niesom pohorseny z tych, co takto nerobia, mam len zo seba lepsi pocit, ze niesom zlodej...a btw: BMW mam :)
|
| |
Re: prosim
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
24.7.2009 11:02
to sa mas ze si to mozes dovolit.aj kamos si vsetko takto kupuje.vrazil uz do toho 2000 euro.teda jeho foter.
zvysok chudobnej pracujucej triedy musi kradnut :)
|
| |
na co menit
Od reg.: ucho1212
|
Pridané:
23.7.2009 10:36
Dst si neviem predstavit aki vyznam by v nejakej firme mala zmena OS Sak kim im to ide tak sa nestaraju. Vie niekto nejaki rozumny dovod preco by mala nejaka firma,hocijaka prejst na iny OS ako XP ktori vsetky firmy skoro maju a IDE. BTW naucte pracovnika za pc pustit word/outlook v OS X. Sa nasmejete. Nejde mu to ...ja chcem XP
|
| |
Re: na co menit
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
23.7.2009 10:46
A myslis si, ze tam budu mat XP este dalsich 20 rokov? Zmena bude nutna uz len preto, ze MS prestane podporovat XP a nebudu bezpecnostne aktualizacie.
|
| |
Re: na co menit
Od: blizz.boz
|
Pridané:
23.7.2009 10:51
tak, tak, veď aj Win 3.x mali niektoré firmy aj 10 rokov
|
| |
Re: na co menit
Od: Tupcek
|
Pridané:
23.7.2009 15:25
ja si pametam este celkom slusny pocet firiem co ani nie tak davno mali DOS vo firme
|
| |
Re: na co menit
Od: mylankooo
|
Pridané:
23.7.2009 11:21
Preco myslis, ze Word nejde pod OS X? Ved MS Office je aj pre Mac;) Hoci je mailovy klient v tomto baliku, tak by som aj tak radsej pouzil Mail.app, ktora je priamo v systeme. Dokonca si na Macu mozes pozriet dokumenty .doc, .xls aj bez toho, aby si mal nainstalovany MS Office, OpenOffice, NeoOffice alebo iWork... alebo akykolvek iny kancelarsky balik. Da sa to na Windowse?;P ..aha, vlastne tam nejde otvorit ani PDF bez toho, aby si nieco doinstaloval :D
|
| |
Re: na co menit
Od: Stevennnnn
|
Pridané:
23.7.2009 17:50
toto je fakt gol, plus pridaj fakt, ze Mac os X narozdiel od windowsu zvlada podporu exchange BEZ kupy softu za 300$ (tolko myslim stoji najslabsi office s outlookom, 200+drobne minimum) a naozaj sa cloveku zastavuje mozog, apple pocita s pouzivanim microsoft standartov viac ako microsoft? :-D
|
| |
Re: na co menit
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
23.7.2009 19:17
chcem vidiet beznu strednu firmu ktora by do kanclu kupila macbook alebo macpro vo vecsiom mnozstve.
sukromnici radi setria na vsetkom takze budu skor smerovat na SW zdarma.
|
| |
Re: na co menit
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
23.7.2009 20:41
Podla pravopisu sudim, ze si student a nemas najmensiu sajnu o tom, co potrebuju bezne stredne firmy.
Kazdy sukromnik si da kupeny OS do nakladov, napadla ta takato alternativa? Pre stredne a vacsie firmy NIE je problemom cena softveru.
|
| |
Re: na co menit
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
23.7.2009 23:27
he uhadol si....student
hmm,to ma hned nenapadlo ale pokial ma moznost dat do nakladov nieco ine tak si mozno este rozmysli ci tam da plateny SW alebo ine hovadiny.
|
| |
Re: na co menit
Od: Tupcek
|
Pridané:
24.7.2009 6:04
ako vravis, peniaze sa stale daju nejako minut, ide skor o to, ze strednemu podnikatelovi nerobi problem kupit SW, pokial sa mu to casovo za dobu pouzivania tohto SW vrati (vdaka tomu SW)...ono ani 500 macbookov pro nerobi problem vecsine firiem kupit (aj ked kusa by na to trebalo setrit), len ci to stoji za to (ked vecsinou by stacil aj mac mini)
|
| |
Re: na co menit
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
24.7.2009 9:43
Uznavam, nebol to stastny priklad :) Ja osobne, staby majitel firmy, by som radsej oprel usetrene naklady do luxusneho auta ;)
Ale pre firmu je najdolezitejsia dostupnost specializovaneho sw a znalost zamestnanov pracovat s jednym, alebo druhym. Radsej teda kupim lacnejsie okna a offce (pozna to sekretarka aj skladnik), setupujem tomu primerane zelezo a mozem si byt isty, ze na tom pobezi personalistika, platy a mzdy, sklad, ...... proste vacsina ekonomickych sw u nas predavanych. Kvoli tomuto ma vo firemnom prostredi prevahu win (a bude ju mat).
|
| |
Re: na co menit
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
23.7.2009 21:04
Aj Ty ma obcas prekvapujes mylankooo :-) Sucastou kazdeho windowsu (neviem presne od ktorej verzie) je Wordpad, ktory bez problemov wordovsky dokument nie len otvori, ale ho moze aj vytvorit. Wordpad vo W7 vytvara formaty rtf, docx, doc, odt, txt. Nieco podobne mas v ramci OS X bez Office urcite aj Ty ;-) Na prehliadanie xls dokumentov su v oknach viewre od MS, ktore treba instalovat. To sa ale da pochopit, kedze MS produkuje nove verzie Excelu pomerne casto. A k tomu pdf, okna nemaju nativny viewer. Da sa stiahnut zadara (Adobe, Foxit, ..) :) Ty ho mas v OS a dokonca si si ho aj zaplatil ;-) No a k mailovemu klientu ... porovnavat Outlook s akymkolvek mailovym klientom (snad okrem Lotus Notes) je amaterske. Ak je planovanie casu sucastou Tvojho zamestnania, potrebujes seriozny nastroj, nie detsku hracku.
Nenechajme sa stiahnut do tupeho porovnavania features toho ktoreho OS :}
|
| |
Re: na co menit
Od: mylankooo
|
Pridané:
23.7.2009 21:28
Hehe:)) dobre, priznavam sa, nacapal si ma na hruskach:D ...vidiet, ze som za winom nesedel vecnost :D
|
| |
Re: na co menit
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
23.7.2009 21:43
Vazim si kazdeho seriozneho diskutera :)
Kazdy OS je svojim sposobom mocny, ci okna, jablko, tux ... nie je dolezite ich porovnavat, ale pochopit ich rozdielnosti. Kazdemu co koho jest ;)
|
| |
Re: na co menit
Od: Tupcek
|
Pridané:
24.7.2009 6:11
jedna vec mi neda, kazdy hovori, ako treba profesionalne aplikacie na neviem co vsetko mozne, ale napriklad poznam majitela jednej firmy (400+ zamestnancov), planovanie casu urcite je sucastou jeho prace (zamestnania asi nie, ked je sef) a seriozny outlook sice pouziva, ale pouziva v nom asi tolko features, ze by mu stacil hocijaky mailovy klient...a to vazne hocijaky (kebyze napriklad atlas bol spolahlivejsi, tak aj webove rozhranie atlas mailu)...az na firemny program neovlada nic, okrem uplne zakladnych veci vo vsetkom, proste cisty laik a nerobi mu to problem....to ze dostava stovky emailov denne a podobne, to je druha vec...
chcel som tym povedat ze aj na serioznu pracu ti uplne staci "detska hracka", ide len o to co a jak chces a sa ti paci...
|
| |
Re: na co menit
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
24.7.2009 9:48
Je jasne, ze Outlook moze byt v niektorych pripadoch kanon na komara :) Online klient typu atlas by zrejme uspokojilo len malo manazerov, uz len kvoli tomu ze nie je offline (alebo je?) ;) Pripajat sa z NTB na net len kvoli tomu, aby si si pozrel kedy mas stretnutie je celkom neprakticke. A dalsia vec je private. V zivote by som netlacil svoje firemne "tajomstva" na internetovy portal, ktoreho admin si moze citatlubovolne data a potom to este aj niekdo hackne ;) Ak Tvoj znamy pouziva Outlook len takto light, skutocne je to pre neho zbytocny luxus a stacila by mu Open Source alternativa.
|
| |
Re: na co menit
Od reg.: cca01
|
Pridané:
24.7.2009 13:21
V tejto súvislosti by som rád upozornil na skutočnosť, že Snow Leopard bude mať po nainštalovaní omnoho lepšiu spoluprácu s Exchange ako Windows.
http://tinyurl.com/mxq38a
|
| |
salala
Od: curak
|
Pridané:
23.7.2009 10:59
mne osobne to vyhovuje ze tak malo ludi ma mac. dufam ze to tak bude stale. aj podpora je kvalitna aj hovadin je malo... dufam ze nam windowsaci nepokazia raj na zemi ale budu nadalej verni mrkvosoftu na ukor nasho blaha
|