| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
romantika
Od: jaaaa
|
Pridané:
17.7.2009 15:19
ta toto je ale fakt super
|
| |
Linux je pre stroje
Od reg.: Matko5
|
Pridané:
17.7.2009 15:35
Linux nie je zly operacny system, len si myslim ze nie je vhodny pre ludi. Vyuzivat by sa mal hlavne v strojoch, ludia stale budu chciet klikat myskou na obrazky.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: existpiereeee
|
Pridané:
17.7.2009 15:47
ty kde zijes ? ja pracujem na linuxoch uz 4 roky a mozem povedat ze je to plnohodnotny operacny system, ktory uz ma na takmer kazdu win aplikaciu alternativu.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: lklklklklklklklk
|
Pridané:
17.7.2009 15:52
No pokial som si vsimol tak na linuxe mozes tiez klikat na obrazky, ziaden problem. Hlavne v takych distribuciach ako ubuntu a hlavne openSuSe, to je naj klikacia distribucia.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: PCnityIII
|
Pridané:
17.7.2009 22:28
LINUX NIE JE OPERACNY SYSTEM!!!
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Mr.Speedy_
|
Pridané:
17.7.2009 22:54
mojko ale operačný systém !=Win :)
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Mr.Speedy_
|
Pridané:
17.7.2009 23:22
jéžíši teraz som raz za debila ja :D jasné že lin je iba jadro.. lenže keď vidím capsom napísané niečo podobné tak ma napadá iba že ten človek vyvoláva flame :) sry
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Mr.Speedy_
|
Pridané:
17.7.2009 23:40
Nie si za debila, ale za chujka ;) A nie raz ale stale. Keby si to svoje gay porno pozeral na linuxovej distribucii, spravil by si lepsie, pupus. Z tvojich prispevkov citim teply nadych linuxu.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
18.7.2009 1:22
dalsi inteligent....
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: kingzozo
|
Pridané:
18.7.2009 10:52
ale na porno je fakt lepsi Linux... :) Nemusis sa bat roznej havede a navyse gNaughty je user-friendly vyhladavac porna (aj ud-friendly :))) )
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: Kveri
|
Pridané:
18.7.2009 22:59
len vista nie je operacny system, operacny system je vec, ktorej ked das prikaz tak to spravi, vo viste to neplati :)
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Och
|
Pridané:
19.7.2009 2:01
To si asi Vistu neskúsil. Jebko lunexácke.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
19.7.2009 2:44
musis uznat ze vista je otras.je to hamba microsofu.windows 7 bude uz ina kava
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: kingzozo
|
Pridané:
19.7.2009 20:04
ukradnuta najlepsia nie ? :)
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: blizz.boz
|
Pridané:
17.7.2009 15:53
haha Gimp namiesto Photoshopu? nedaj sa vysmiať... Na desktope poyužívajú linux ako hlavný OS len masochysti. To už radšej budem používať Windows 95
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: blizz.boz
|
Pridané:
17.7.2009 15:54
tým nechcem povedať že linux je zlý OS ja sám si vyberám hostingy len z linuxom.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: foobar_
|
Pridané:
17.7.2009 16:31
Hovori tu niekto o hostingoch?
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: NTI Student
|
Pridané:
17.7.2009 16:35
to ze ti kamarat povedal ze linux je lepsi ako server zas nemusi byt stale pravda. To mam najradsej takychto.Povies ze mas na servri linux tak sa idem teraz klanat???
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: blizz.boz
|
Pridané:
17.7.2009 17:02
nie na serveri mám linux preto lebo používam apache a hlavne nwm aka je na IIS lternatíva k .htaccess a mod rewrite.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: win_apache
|
Pridané:
17.7.2009 17:41
Ak ti ide o apache, tak to mas aj pod win.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: ----
|
Pridané:
17.7.2009 17:57
Linux is like a vigvam. No windows, no gates, apache inside :)
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Mr.Speedy_
|
Pridané:
17.7.2009 22:55
like a teepee: no Windows, no Gates, no back doors and Apache inside ;)
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: cinko
|
Pridané:
20.7.2009 16:16
skus si pozriet nejake benchmarky
linux + apache vs. windows + apache a uvidis preco clovek pouzije radsej nejaky *NIX nez win . Webserver na windowse ma vyznam jedine pokial je webaplikacia napisana v ASP. Apache jednoducho bezi vykonejsie a stabilnejsie na linux-e (resp *NIXe) nez na windows.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Martingt89
|
Pridané:
17.7.2009 16:07
pekny argument Gimp namiesto Photoshopu, ale ked potrebujes robit vo photoshope tak ho pouzivaj asi ho nutne potrebujes ale na to aby nejaky skolak si vyrabal obrazky nie je treba taky program.
A keby som mal na photoshop a chcel by som siel by aj na Linuxe :)
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: NTI Student
|
Pridané:
17.7.2009 16:28
toto nie je dobry argument porovnavat GIMP a PHOTOSHOP. na domace prace gimp v pohode staci len kym si clovek zvykne na to prostredie.... photoshop je viac intuitivny ved kazdy vyrastal na skicari no!!!.
DAkej ak si idete hladat pracu tak urcite na vas plestia oci ze o com rozpravate ked poviete ze ovladate gimp lol. Ved photoshop a adobe software leti ostatne si mozte skusat vo vlastnej firme, ale to uz odbocujem
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: cca01
|
Pridané:
17.7.2009 16:41
Suhlas. Gimp je pouzitelny iba v pripade nudze a so sebazapretim. Jedina pozitivna vec na nom je ta, ze svojou kniznicou GTK sa zasluzil o rozvoj Gnome.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: blizz.boz
|
Pridané:
17.7.2009 16:57
Porovnávať Gimp a Photoshop je rovnaké ako porovnávať Trabant a Ferrari
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: limki
|
Pridané:
17.7.2009 17:05
kde davaju trabanty zadara?
a sfalsovane ferrari ... to bude cina, ze?
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: blizz.boz
|
Pridané:
17.7.2009 17:15
vieš čo ? idem ten Gimp vyskúšať či by som v ňom dokázal spraviť grafický návrh stránky. už pár krát som ho nainštaloval ale vždy to skončilo tým že som ho hneď aj odinštaloval, skúsim dať gimpu ešte jednu šancu.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: vsevedko
|
Pridané:
17.7.2009 18:56
vsetko je vec zvyku ;)
bitmapove editory nepouzivam a ked nieco potrebujem, e mi uplne fuk, v com to robim...vzdy hladam spravnu volbu v menu a v gimpe som vzdy zvladol vsetko ;)
ak vies, co mas robit, tak spravis..dokonca aj bez pluginov ;)
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: uname -a
|
Pridané:
17.7.2009 21:36
presne, nechapem ludi co odsudzuju gimp a blender len preto ze "profici" pouzivaju PS a 3ds max..VSETKO JE SILA ZVYKU..
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: reg.: x x l l
|
Pridané:
18.7.2009 12:29
Vsetko je vec zvyku, ale co je vela, to je vela. Tak chujove ovladanie ako ma gimp, sa len tak niekde nevidi. Je to typicky produkt geekov a programatorov. Je to skoda, lebo backend mozu mat akokolvek dobry, tak bez kvalitneho UI bude gimp navzdy odsudeny na prilezitostne orezavanie fotiek...
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: cinko
|
Pridané:
20.7.2009 16:19
aspon raz budes mat nainstalovane nieco legalne? GIMP na vacsinu beznej grafickej prace staci. ano, samozrejme, neposkytuje take moznosti ako photoshop ale tie moznosti ktore ma stacia pre 99% prace ktoru bezny clovek moze od grafickeho editora chciet...
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: ---
|
Pridané:
17.7.2009 17:58
Gnome ani GTK nie su zrovna dobre priklady :>
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: tom waits
|
Pridané:
17.7.2009 18:21
presne tak ako povedal moj kolega, ja frcim na ubuntu uz 3ti rok a popritom pracujem v photoshope a Illustratore chcel som ho aj pod linuxom a mam ho...
a pozor s gimpom dokazem spravit presne take veci ako s PS
takze nieco take akoze Gimp je nanic ze PS je lepsi alebo podobne hluposti moze povedat len nevedomec, ktory vie v PS vyuzit asi 1% moznosti a Gimpe 0,5 %
hawk
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: lklklklklklklklk
|
Pridané:
17.7.2009 18:26
Skusal si PS rozbehat pod wine? Inac Gimp moze byt slusna alternativa k PS ale jeho nevyhoda je hlavne trochu neergonomicke prostredie, kde sa na smrt uklikas. Ale chcu ho zmenit. Resp. v poslednych verziach ho uz aj menia. Neviem ho vsak porovnat s PS lebo ten program som este v zivote ani nevidel :-)
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: vsevedko
|
Pridané:
17.7.2009 18:57
klikania je rovnako ;) a prostredie? co je na tom, ze to ma kopec okienok? otvoris gimp na volnej ploche a pracujes ;) jaaj.. windowsaci nemaju viac pracovnych ploch? no smola ;D
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Jerry19
|
Pridané:
17.7.2009 20:57
GIMPSHOP !!!
http://www.gimpshop.com/
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: Snake :)
|
Pridané:
17.7.2009 19:43
spravis rovnako v gimpe ako v PS? aspon netrep kokotiny, skus vanishing point, alebo veci do DTP, tam sa ti gimp posere
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: 789789
|
Pridané:
18.7.2009 10:10
PRETOZE KAZDY FUCKIN´USER TO POTREBUJE FURT....
POUZIVAM PAINT.NET NA VELA VECI UPLNE STACI, CHYBAJU TAM VYCHYTAVKY-HRACKY Z GIMPU
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: reg.: x x l l
|
Pridané:
18.7.2009 12:33
Nechapem, preco radsej nejdes na vzduch, namiesto rozculovania sa. Vsak ten chlapec len spravne podotkol, ze v GIMP rozhodne nie je plnohodnotna alternativa k PS (plnohodnotna v pravom zmysle slova:)
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
17.7.2009 18:23
mate niekdo skusenosti s produktami adobe a ich funkcnostou pod wine?
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: tom waits
|
Pridané:
17.7.2009 18:27
ano presne o tom som pisal, vsetko mi funguje v poriadku PS a AI 3ku mam nainstal. 4ku som este neskusal
a Lightroom 2 som tiez rozbehal v poriadku
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: jghjhgj
|
Pridané:
17.7.2009 18:32
no na profesionalnu pracu je Gimp trocha okripleny, ale nechapem ludi co pouzivaju na otacenie fotiek ukradnuty Photoshop
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: 1111111111111
|
Pridané:
18.7.2009 10:11
1000+
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: gfhgfhgf
|
Pridané:
17.7.2009 18:34
no na profesionalnu pracu je Gimp trocha okripleny, ale nechapem ludi co pouzivaju na otacenie fotiek ukradnuty Photoshop
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: NTI Student
|
Pridané:
17.7.2009 16:33
Linux nie je vobec plnohodnotny mozno ze preto ze mam laptop (ibm) mozno ze preto ze na tom laptope mam fedoru 8 a nejde to spolu. Mozno je chyba v aplikaciach./
Napriklam nemozem editovat videa pretoze ten progrma uz neviem ako sa vola ale je velmi `popularny` padal po par kliknutiach. Dalej hladam som na intenete ako komprimovat raw videa a nasiel som par prikazov ale vysledok je otrasny!! Bud je zla kvalita a rychly fps alebo vice versa!! Tak to musim robit vo windowse tam mam kraknuty soft.
Ale nevzdavam to stale bojujem s tymto OS! Mozno raz bude uz stabilny. FEDORA vydava novu verziu kazdeho pol roka a to keby som mal nasledovat tak osediviem.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: m44
|
Pridané:
17.7.2009 16:41
neni uz nahodou vonku fedora 11? fedora 8 vysla niekedy v novembri 2007.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Mettiu
|
Pridané:
17.7.2009 16:50
Ved uz podla toho prispevku mozno sudit ze dotycny toho o linuxe vela nevie. Uz davno je novsia Fedora. Ved nech si kazdy pouziva co sa mu paci a co mu viac vyhovuje. Ak niekomu vyhovuje pouzivat cracknuty soft prosim....
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: NTI Student
|
Pridané:
17.7.2009 17:17
teraz si objavil ameriku ze tam je fedora 11? keby tam bola aj fedora 20 mne to je 20.
Xcem operacny system ktory je spolahlivy so spolahlivym softom predsa! Dalej pouzivam windows XP ktory bol vydani v roku 2001 v roku 2006 vydali SP2 a to pouzivam kolko je tomu 3 roky? ANO! A funguje bez problemov! Naistaloval som aj linux hoci bez zapnutncyh efektov COMPIZ ide svizne pri pozerani flash videa mam zobratych 100% procesora tak tak
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Mettiu
|
Pridané:
18.7.2009 20:11
Pozri miesas hrusky s jablkami. Linux je len kernel (jadro) a nie operacny system takze tvoje tvrdenie ze je linux nie je plnohodnotny operacny system je zcestne. Ale dobre. Skusal si aj ine distriucie ci len Fedoru? Ak si zaciatocnik mozno by si mal siahnut po niecom ako Ubuntu alebo Mandriva. To su celkom vhodne distribucie pre ludi ktori sa v tom zas az tak dobre nevyznaju.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: NTI Student
|
Pridané:
19.7.2009 9:09
pozri ak by si bol vseobecne vzdelany tak vies ze GNU/Linux je operacny system a toto preferuej FSF. Dalej je vseobecne zname a zauzivamne ze Linux sa odkazuej uz na operacny SYSTEM! Este som niukoho neupocul hovorit o GNU/Linux (predsa len je to trochu komplikvane na vyslovenie).
Skusal som distribucie ako UBUNTU, BSD, SUSE a mono dalsich lenze nic nefungovalo v tej dobe este neboli ovladace na grafiku etc.. .. Zaciatocnik som po roku no nemyslim zlatko, hlavne ze ty sa vyznas a ma tu poucujes
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Mettiu
|
Pridané:
19.7.2009 12:17
Este si nikoho nepocul hovorit o GNU/Linux? Tak mne je vseobecne zname ze Linux je ako som uz predtym napisal jadro (kernel). No ako tak citam zrejme si ho skusal per par rokmi. Ja som pred par rokmi skusal win ME a bol som zhrozeny. Vies mozno to fungovalo len ty si s tym nevedel robit. Sam si napisal ze si zaciatocnik.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: NTI Student
|
Pridané:
20.7.2009 10:45
tak mi povedz kto za tym strojom sedel? hmm? ja alebo ty?
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Mettiu
|
Pridané:
20.7.2009 12:41
Ak nevies pracovat s operacnym systemom zalozenym na linuxe tak ostan na win platforme alebo skus mac, ale proste kvoli tomu, ze tebe nieco neslo ako si chcel chces tvrdit, ze system zalozeny na linuxe nie je plnohodnotny sa mi zda zcestne.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: root2
|
Pridané:
20.7.2009 15:42
nemýľ si linux a vmlinuz ..
linux je kompletný systém už v základnej distribúcii s takou výbavou programov čo by si s ms nedal dokopy ani za rok a 10000 ojro ...
a stále platí , windoz je monoužívaleľský multiprogramový os , linux a všetky unixy od prvopočiatku sú multiužívateľské a multiprogravové ...
každý unix urobí to čo chcem ja , každý vindóz si myslí že vie lepšie ako ja čo chcem urobiť ...
teda pre davy a konzumentov je lepší vindóz , profíci robia zásadne v nejakej verzii unixu ...
a chcel by som vidieť vidle ako server a nonstop 600 alebo 800 dní up ...
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: cinko
|
Pridané:
20.7.2009 16:23
to je pre mna novinka ze BSD je distribucia... vidim ze o svete OSS mas obrovsky prehlad a uprimny zaujem...
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: viva la fico
|
Pridané:
20.7.2009 22:31
http://en.wikipedia.org/wiki/Bsd
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: cinko
|
Pridané:
21.7.2009 9:53
myslel som tym distribuciu linuxu ;)
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Peto_MiG
|
Pridané:
20.7.2009 10:17
Veď nikto Ti nebráni zaplatiť si za taký systém, aký chceš. GNU/Linux nie je pre každého, pretože sa treba trochu učiť, a pretože niektorí výrobcovia SW a HW naň doteraz kašlú.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: tom waits
|
Pridané:
17.7.2009 18:24
:-)))))))))))))
musim sa rehotat
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: :)))))
|
Pridané:
18.7.2009 15:03
ja sa musim redhotat
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: ja.
|
Pridané:
17.7.2009 20:11
Musis mat nejaky divny laptop, pretoze na Thinkpadoch linuxy chodia ako vino. Neskusal som POTS modem (kto to dnes potrebuje, ze, hlavne ked 3G modem chodi v pohode) a citacku odtlackov, vsetko ostatne 100% funkcne.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: gbfgj
|
Pridané:
17.7.2009 16:59
pracoval si uz niekedy s plnohodnotnym linuxom(ziadne livecd)??? prakticky vsetko sa totiz da robit cez GUI ALEBO cez prikazy, takze ludia mozu "klikat mysou na obrazky" ak nechcu pisat prikazy
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: Spiro
|
Pridané:
17.7.2009 18:58
problém linuxu je veľa distribúcií
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: picho
|
Pridané:
17.7.2009 20:31
chlapec, ty si teraz napisal taku hlupost az sa zem zatriasla... to, ze ma linux tolko distribucii na vyber je jeho obrovska vyhoda.. ale ty si asi jediny, ktory to nepochopil :))))
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: zgg
|
Pridané:
17.7.2009 20:59
Problem je v tom ze si nevie vybrat tu najelpsiu ULTIMATE hyper mega 13337 haxor roxor verziu...tak preto je to shitka :)
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
17.7.2009 21:56
no ale tych verzii je naozaj az moc.boloby asi vyhodnejsie keby sa sustredili viac na vyvoj menej distribucii ale tak co uz.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Tupcek
|
Pridané:
18.7.2009 11:47
najhorsie na tom vsetkom je, ze jak som sa prvy krat snazil prejst na linux (neviem ci to je tak este stale), tak ku vsetkym distribuciam pisali ludia ze je najlepsia a ma vsetko, kazda uz je user friendly, kazda je profesionalna, kazda je najlepsia, tak podla coho si vybrat??? podla nazvu? desktopoveho defaultneho obrazku? alebo musim najprv vyskusat vsetky? a odpoved na otazku ktora distribucia je v com dobra som nenasiel na ziadnom fore...
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: ++++++++++++
|
Pridané:
18.7.2009 10:12
lmao
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: Mr.Speedy_
|
Pridané:
17.7.2009 23:00
Konečne ma napadlo prečo má Win od visty toľko verzií - chce sa priblížiť funkčnosťou Linuxu, lenže chlapci to zobrali zo zlej strany :)
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: viva la fico
|
Pridané:
18.7.2009 1:27
To je vyhoda pre toho kto sa tomu rozumie. Nie pre novacika co ma tu smolu ze ako prve skusi greenie od S. H.
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
18.7.2009 1:41
momentane pouzivam ubuntu ale co je zle na greenie?
mne sa pacili tie kodeky hned po instalacii
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od: viva la fico
|
Pridané:
18.7.2009 10:00
http://www.linuxexpres.cz /distro/greenie-pohled-na- slovenskou-distribuci
|
| |
Re: Linux je pre stroje
Od reg.: Eagle
|
Pridané:
17.7.2009 19:26
"Linux nie je zly operacny system, len si myslim ze nie je vhodny pre ludi."
Ak Linux nie je pre ľudí, tak pre koho asi? Pre mimozemšťanov?
Alebo pre robotov z budúcnosti?
"ludia stale budu chciet klikat myskou na obrazky"
Keď som nosil plienky, tak som klikal na obrázky prstom.
|
| |
je to shit
Od: roflmao
|
Pridané:
17.7.2009 16:16
linux??? SHIAT :D
|
| |
Re: je to shit
Od: zozo
|
Pridané:
17.7.2009 18:35
co, uz vas v liecebni pustili k pocitacom ?
|
| |
Re: je to shit
Od: tom waits
|
Pridané:
17.7.2009 18:46
:-))))
|
| |
Komentare
Od reg.: cca01
|
Pridané:
17.7.2009 16:36
Tato sprava sa tyka jadra linuxu, takze blbe komentare ci je shit Linux alebo Win su tu uplne nespravne. Linux ma svoj nezanedbatelny podiel na serveroch a preto tieto spomenute cisto komercne firmy do neho prispievaju. Inak by ani prstom nepohli...
|
| |
Re: Komentare
Od: m44
|
Pridané:
17.7.2009 16:47
tie firmy ponukaju vlastne riesenia postavene na linuxoch. myslim, ze s poctom linuxovych serverov to nebude mat nic spolocne.
http://www.youtube.com/watch?v=_Bu4hLxL_EM
http://www.youtube.com/watch?v=EwL0G9wK8j4
http://www.youtube.com/watch?v=uBUgEx_91BU
|
| |
Re: Komentare
Od reg.: cca01
|
Pridané:
17.7.2009 17:12
Ved o tom hovorim, prispievaju do linuxu preto, lebo ho davaju na vlastne zelezo, ktore im potom prinasa zisky. Nerobia to kvoli ideologii alebo nejakemu linuxovemu nabozenstvu ale pre peniaze.
|
| |
linux
Od: hmhHMM
|
Pridané:
17.7.2009 16:45
Linux nieje operacny system, ale kernel. GNU aplikacie mozu byt kludne aj na inom kerneli napriklad bsd.
|
| |
Re: linux
Od: Mettiu
|
Pridané:
17.7.2009 16:52
je to tak ako pises ale vies dobre ze hlavne ludia co tomu nerozumeju povazuju linux za samotny OS... Linux ma vlemi vela vyhod oproti win plaftorme ludia ktori tomu rozumeju vedia o com hovorim.
|
| |
Re: linux
Od: lklklklklklkllk
|
Pridané:
17.7.2009 18:21
Presne, a tato platforma ma velmi velky potencial ale zial este nie poriadne vyuzity. Hadam nam zostava dufat ze jeho cas este len pride, resp. uz prichadza :-) To o com sme sa tu bavili je nasadenie GNU/Linuxu na desktope, ktore je problematicke kvoli tomu ze je menej podporovany komercnymi firmamy aby nan robili aplikacie ako Photoshop alebo AutoCAD. Ale profi softov je nan naportovanych, napr. Matlab. Dalej v pripade HW ako su lacne webkamery vyvinute v cine ktore nedodrzuju standardy a maju zbuchane drivre len pre windows a aj tam funguju vselijako, nejdu rozbehat pod Linuxom. Treba vyberat kvalitny HW od dobrych vyrobcov ktore drivre maju na linux. Ale tie tiez nie vzdy ponukaju take funkcie ako tie windowsacke. Ale nie vzdy to plati. Napr. Tlaciarne HP skusenost: vista ani neblikli bolo treba nainstalovat drivre a kopu softov. Ubuntu: pichnut kabel do usb portu, drivre v kerneli, hned tlacila, skenovala, kopirovala, v systeme hned programy na tlac a skenovanie, nebolo treba nic z CD instalovat.
|
| |
Re: linux
Od: tom waits
|
Pridané:
17.7.2009 18:34
jj presne ten priklad s HP tlaciarnami je super, na viste som musel stahovat 150 MB driver + xxxxx softow aby mi vobes spustilo tlaciaren a na ubuntu som ju len zapol a tlacil, to bolo pre mna mile prekvapenie
|
| |
Re: linux
Od: Pavol Klačanský
|
Pridané:
17.7.2009 20:24
hplip nie je súčasťou kernelu
|
| |
Re: linux
Od: asfethan
|
Pridané:
17.7.2009 23:57
Uz prva veta v Tvojom prispevku je zle a znaci ze si laik. Linux je operacny system ;-)
Debian, OpenSuse, Fedora, Gentoo, atd su distribucie operacneho systemu nazvom Linux.
Mozes sa este dopocut o GNU/Linux, to je operacny system Linux a nastroje GNU.
|
| |
Re: linux
Od: Mettiu
|
Pridané:
18.7.2009 20:16
Linux je nazov Kernelu teda jadra a to nie je operacny system. Samotne jadro by ti velmi nepomohlo. Kernel plus programy to uz je operacny system.
|
| |
Re: linux
Od: asfalatus
|
Pridané:
19.7.2009 22:40
Dobre dristy hadzes ;-) Skus sa zamysliet nad spojenim "operacny system".
Odporucam ale aj: kernel.org/ a precitat si sekciu "What is Linux".
Alebo Ti tu ju aj odcitujem:
"Linux is a clone of the operating system Unix, written from scratch by Linus Torvalds with assistance from a loosely-knit team of hackers across the Net. It aims towards POSIX and Single UNIX Specification compliance."
To plati aj pre tych co mi navalali minusiek ;-)
|
| |
Re: linux
Od: Mettiu
|
Pridané:
20.7.2009 13:09
Tak mi teda povedz co to je operacny system... Vies vobec ako vznikol linux? Prva iniciativa o free os pochadzala od Richarda Stalmana, ktory zacal GNU projekt a zalozil Free Software Foundation. V ramci toho zacal pisat programy ktore su pre operacny system potrebne napr napisal gcc (kompilator jazkyka C tiez napisal aj Emacs atd). Postupne sa k nemu pridavali dalsi a dalsi ludia kedze vsetko publikoval na webe a vyzyval ludi k spolupraci. Ked mali tito ludia dokoncene vsetky programy tak sa pustili do jadra (este stale nieje uplne stabilne jeho nazov je Hurd). Lenze niekedy v tom case Linus dokoncil kernel (jadro) ktore nazval Linux a ktore mu bezalo celkom slusne a stabilne na to, ze ho napisal sam. Toto jadro potom niekto spojil s tymi programami co boli a vuoala bol z toho Linuxovy system resp operacny system. Takze sa mozeme teda zamysliet co je os. Ja viem ze termin linux sa pouziva pre oznacenie operacneho systemu ale ak by sme boli presni tak je to kernel.
|
| |
Re: linux
Od: m44
|
Pridané:
20.7.2009 14:21
ano ano. v kazdom pripade je to iba slovickarenie, takze uz toho nechajte:)
|
| |
Re: linux
Od: root2
|
Pridané:
20.7.2009 15:47
zájdi ďalej .. system V a bsd ... decus pásky , počul si o tom niekedy ???
a na margo Linusa , sám sa priznal že keby tušil že existuje freebsd tak takú hlúposť ako nový systém nerobí ...
|
| |
Re: linux
Od: Mettiu
|
Pridané:
20.7.2009 15:58
Jasne ze som pocul. Tak by sme mali byt radi ze o tom freeBSD nepocul.
|
| |
windows never more...
Od: Deafboy2v1
|
Pridané:
17.7.2009 19:39
Nečítal som túto diskusiu, pretože to asi bude zasa len flame, no musím skonštatovať že po tom ako si človek zvykne na linux a relatívnu jednoduchosť jeho ovládania, ťažko sa mu zvyká na windows a nedostatok nekomerčných free programov, ktoré sa využívajú na triviálnosti ako pripojenie iso súboru, mountnutie sieťového disku cez ssh a pod. A ak aj nejaké sú treba ich po jednom hľadať a inštalovať. Pre windows je na druhej strane rapídne viac aplikácií pre bežných počítačovo negramotných používateľov.
|
| |
Re: windows never more...
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
17.7.2009 21:59
pri windowse si kazdy zvikol na to ze si stiahol hociaky program bez problemov a zadarmo.samozrejme len pre to lebo to bol warez.keby maju ludia vsetko kupovat tak by sa hned zbadali.ja som bol tiez toho prikladom
|
| |
zase plinkosi
Od: waterghost
|
Pridané:
17.7.2009 22:18
x@#$*/-+....WTF,chodte uz vylievajte si tie vase fantazmagorie okolo linuxu inde a nevnucujte ho nám,chlapeckovia to ze niekto nemá rád linux resp má o nom svoju mienku (zlu samozrejme)neznamená ze ho neskusil alebo je tzv:lamer...,nikdy sa nevyrovná windowsu "a to nie preto ze by sa v nom nedalo klikat na obrázky"
ale ze nie je podporovaný svetovýni gigantmy teda nie plnohodnotne a tiez nie je zanedbatelná slabá podpora od vyvojarov hier,sancu nemá a ani nikdy ju mat nebude
|
| |
Re: zase plinkosi
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
17.7.2009 22:32
Ahoj.
Nainstaluj si Windows a pusti si nejaku hru. Mas ich predsa dost, ked odsudzujes Linux na zaklade toho, ze nie je podporovany svetovymi gigantami a ma slabu podporu od vyvojarov hier.
Hry hraju deti (teda niekedy aj dospeli, aj ked nie v takej miere).
|
| |
Re: zase plinkosi
Od: NTI Student
|
Pridané:
18.7.2009 0:12
tie robia biznis teraz si chod prezliect plienky truba
|
| |
Re: zase plinkosi
Od: m44
|
Pridané:
18.7.2009 1:22
1. neurazaj
2. skotocny biznis je v konzolovych hrach = os je irelevantny
|
| |
Re: zase plinkosi
Od reg.: kingzozo
|
Pridané:
18.7.2009 10:54
trafil si do cierneho , peniaze sa tocia v konzolach PC je v tomto minoritne , kto pochybuje nech sa kukne na USA a Japonsko
|
| |
Re: zase plinkosi
Od: +++++++++
|
Pridané:
18.7.2009 10:22
CO MAS PROTI HRACOM, SI MA NASRAL .......
__________ __________ ______________ _____________ ________
NA STEAME MAM VIACEJ HIER-ORIGINALOV, JAK TY ISO-HAXXOR-TROJAN STIAHNUTE Z NETU!!!
_______________ ____________ _______________ _________
KEBY HRY BOLI RIADNE UKOTVENE NA LINUXE, WIN NEPOTREBUJEM
___________ ________________ ___________ __________ ________
A TO ZE MAM KOPEC -HIER- NEZNAMENA ZE SOM RETARD !!
JEDNODUCHO MOJ ZIVOT JE AKCNEJSI-VESELSI
|
| |
Re: zase plinkosi
Od reg.: kingzozo
|
Pridané:
18.7.2009 10:55
ked mas kopec hier neznamena ze si retard, ale ked v kuse pouzivas Caps Lock to znamena ze si retard
|
| |
Re: zase plinkosi
Od: Mettiu
|
Pridané:
18.7.2009 20:19
Ja nie som ziadny linuxovy guru ale niekolko hier co som skusal mi istli na Ubuntu vpohode. Sice to nie je take ako by sme chceli ale aspon nieco sa uz zahrat da plus existuje nieco ako Cedega ak si o tom nepocul pozri sa na nete.
|
| |
Re: zase plinkosi
Od: claudius
|
Pridané:
20.7.2009 10:13
cedega, wine, crossover office. Vacsina hier funguje. a kromt toho na hry mame predsa playstation 3, PSP a nintendo DS ;)
|
| |
Re: zase plinkosi
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
17.7.2009 23:04
v poslednom obdobi sa situacia meni.
jednak mozes spustat dost hier a plikacii pod wine(niektore hry bezia dokonca lepsie ako vo windowse)
da sa najst dost vela nahrad a je ich stale viac a lepsich a dokonca su zadarmo.
|
| |
Re: zase plinkosi
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
17.7.2009 23:04
vydno aky si ,,kratkozraky". linux si ziskava postupne aj svetovych vivojarov.aj google zacina robit na OS kotory bude postaveny na linuxe - dufam ze bude plne kompatibilny s ostatnymi. uvediem priklad u vyrobcov grafickych kariet.si predstav ze ATI by prestalo vydavat ovladace pre linux.vela ludi ktory pouzivaju linux by pri kupe noveho PC kupili nVidiu.ATI by boli stratovy a im ide hlavne o peniaze.ja verim ze postupne zacne robit SW pre linux aj spolocnosti ako ADOBE.zacne s tym ich konkurent a oni budu kôli zisku nuteny urobit to iste.
linux bude stale pouzivanejsi a svetovy giganty sa budu postupne pridavat pretoze v tom budu vidiet dalsi zisk.to ze GNU/Linux distribucije a vela SW pre ne je zadarmo (cest vinimkam) nebrani vyvoju aj komercnych aplikacii a hier.
ospravedlnujem sa za pouzivanie nazvu linux ako OS.myslim ze vseci chapete ze je to mislene ako GNU/Linux
|
| |
Re: zase plinkosi
Od: loleeec
|
Pridané:
18.7.2009 15:15
toto tu tvrdia ludia pomaly storocie hh. Sa toho ani nedozijete :DDDD
|
| |
Re: zase plinkosi
Od: prdo
|
Pridané:
18.7.2009 15:34
nie google os urcite plne kompatibilny ked tam vlastne API pisu, vid clanok co tu bol
|
| |
Re: zase plinkosi
Od: prdo
|
Pridané:
18.7.2009 15:35
*urcite nebude
|
| |
windows kids
Od: _mj
|
Pridané:
18.7.2009 0:11
Ked tu citam tie komentare windows deti, neda mi opytat sa, ci uz ten super windows vie vytvarat particie na USB flashkach ;-)
|
| |
Re: windows kids
Od reg.: Snake :)
|
Pridané:
18.7.2009 11:05
uz davno kido ;)
|
| |
Re: windows kids
Od: _mj
|
Pridané:
18.7.2009 11:15
Naozaj? Ako?
|
| |
kokotkovia
Od: komu ste ho vyfajcili
|
Pridané:
18.7.2009 2:26
darmo niet nad pýchu a mudrlantstvo bla linux toto bla linux tamto a vase mamicky boli a su kurvicky pretoze skurvysyni mozu byt len z kurvicky linux teda skurvydeticky,nafukovat sa mozte kolko chcete stejne je linux na dve veci na kokot a na nic a teraz to zmazte a nadavajte uboziaci linuxofilny debilny
|
| |
Re: kokotkovia
Od reg.: kingzozo
|
Pridané:
18.7.2009 10:56
nesi ti textar nekae slovenskej hiphopovej sracky ? :D
|
| |
Re: kokotkovia
Od reg.: kingzozo
|
Pridané:
18.7.2009 10:56
* neakej
|
| |
Re: kokotkovia
Od: Alain Gautier
|
Pridané:
21.7.2009 1:33
aspoň nepočúva trápnu H16ku tak ako ty
|
| |
Re: kokotkovia
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
18.7.2009 11:12
zas si tu nejaky 12 rocny chlapcek ventiluje ze ho v skole sikanuju?
|
| |
Re: kokotkovia
Od: rms
|
Pridané:
18.7.2009 11:19
idiot je idiot
|
| |
Re: kokotkovia
Od: NTI Student
|
Pridané:
18.7.2009 13:25
dasvam plusko si ma pobavil hahaha
|
| |
Re: kokotkovia
Od: m44
|
Pridané:
21.7.2009 2:08
davam minusko - je mi z neho doplacu
|
| |
dwedsa
Od: loleeecc
|
Pridané:
18.7.2009 15:17
minule som isiel po ulici a nejaky trapny EMAk si honil nad CD-kom ubuntu, no je toto normalne. Cisty priklad VAS
|
| |
Re: dwedsa
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
18.7.2009 18:48
zas je niekdo expert
|
| |
Re: dwedsa
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
18.7.2009 18:54
diskusia k članku sluzi na seriozne a normalne komentare nie pre nejake ulety pubertackeho decka ktore si potom mysli ze je kral, ze ako nam to natrel.
tak sa ukludni a radsej sem nechod
|
| |
Re: dwedsa
Od: zozo
|
Pridané:
18.7.2009 22:17
pche.. nad Ubuntu, to keby si honil na neakom geekovitejsom distre :D to by bolo
|
| |
Re: dwedsa
Od reg.: cinko
|
Pridané:
20.7.2009 17:13
minule som stretol windowsaka... mal nejaky problem ale kedze z neho vychadzali len neartikulovane zvuky nemohol som mu pomoct... potom dosli ujovia v bielom, zabalili ho do kazajky a vzali spat "domov"
|
| |
Re: dwedsa
Od: Alain Gautier
|
Pridané:
21.7.2009 1:36
každý kto používa linux je emák.
|
| |
Re: dwedsa
Od reg.: pedro 115
|
Pridané:
21.7.2009 16:22
ja emacov bijem a pouzivam linux
|
| |
Intel je už druhým najväčším prispievateľom do jadra Linuxu
Od: lklklklklklkllk
|
Pridané:
18.7.2009 15:47
Kde je redakcia aby vymazali prispevok debilka, ktory sa rozculuje nad Linuxom ako keby sme sa tu bavili o neviem com vaznom, asi ma fakt 12 rokov a potrebuje sa ukazat :DDDD
|
| |
Re: Intel je už druhým najväčším prispievateľom do jadra Linuxu
Od: Mettiu
|
Pridané:
18.7.2009 20:26
Ved na dsl.sk je uz zvykom ze skoro v kazdom clanku ktory sa hoci len okrajom zmieni o linuxe sa rozhori takato debata. Par ludi tu seriozne diskutuje a potom sa najdu taki experti ako ten o niekolko prispevkov vyssie. O serioznej diskusii sa tu hovorit neda.
|
| |
Re: Intel je už druhým najväčším prispievateľom do jadra Linuxu
Od: lklklklklklklk
|
Pridané:
19.7.2009 16:19
Jednoduche riesenie, ignorovat debilkov a delej seriozne debatovat, primitivne prispevky si nevsimat a nereagovat na ne. A redakcia by mohlo spravit automaticke blokovanie slov ako "kokot" a pod. lebo sa tu v poslednej dobe stavaju velmi popularne. Ale bohuzial na tejto stranke sa ziadna zmena nerobila asi 4 roky, vid update.dsl.sk :)
|
| |
Re: Intel je už druhým najväčším prispievateľom do jadra Linuxu
Od: Mettiu
|
Pridané:
20.7.2009 23:44
No jo pravdu mas.
|
| |
lnx vs win
Od: 3xc
|
Pridané:
18.7.2009 21:29
Jaaaj vecna tema Windows vs Linux. Preco to stale skonci hadkou. Nech si kazdy pouziva to co chce. Poznam ludi co skusili linux a potom nechceli windows ani len vidiet a zas na druhej strane kamos pouzival od nepamati linux a na windows nadaval a potom nadisiel cas a zaplatil si za windows. Ja patrim do tej prvej polovicky ludi. Vsak to je vsetko o marketingu a o tom ze jeden povedal ze v linuxe sa vsetko robi prikazmi a bum siri sa to dalej.... Ale o tom ze existuju graficke prostredia napr. Gnome Xfce KDE a anooo tam sa daju veci aj odklikat. A len tak naokraj aj vo windowse sa daju tie veci vykonat v prikazovom riadku. A na koniec by som to zhodnotil tak, ze Linux je system ktory sa prisposoby vam a nie vy jemu a windowsu sa zase musi clovek prisposobyt lebo nic na nom nezmeni. Pravopis nerieste.
|
| |
Re: lnx vs win
Od: NTI Student
|
Pridané:
19.7.2009 9:11
` ..aj tak sme stale frajeri ..`
|
| |
Re: lnx vs win
Od: zozo
|
Pridané:
20.7.2009 17:09
tento lahky usmev nic uz len tak neskazi
|
| |
1% za tolko rokov
Od: ccccc
|
Pridané:
20.7.2009 8:44
1% hovori za vsetko
|
| |
Re: 1% za tolko rokov
Od: Peto_MiG
|
Pridané:
20.7.2009 10:22
Ľudia jedzte kravský trus. Tie milióny múch sa nemôžu mýliť.
|
| |
Neviem čo je linux
Od: ANTIBelfet
|
Pridané:
21.7.2009 1:50
lebo ja som doteraz používal ZX Spectrum teraz som si kúpil IBM PC XT dal som si tam MS-DOS a som maximáne spokojný kúpil som ho za polovičnú cenu (stál iba 2000 €) + zelen=y monitor v cene! takže to bola fakt výhodná kúpa, dokonca to podporuje aj diskety a ihličkovú tlačiareň a funguje mi tam aj T602 a Norton Commander.
|