| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
jaj jaj jaj
Od: NTI Student
|
Pridané:
30.6.2009 14:46
konecne nieco "uzitocne" v tom bordeli nazvanom php
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od: skvlado
|
Pridané:
30.6.2009 15:04
ty si bordel NTI
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od reg.: cinko
|
Pridané:
30.6.2009 15:10
php je good, perl je great ale python FTW ;)
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od: NTI Student
|
Pridané:
30.6.2009 15:52
v bordeli ako php musis byt genius aby si sa orientoval. nehovorim o pisani rozsiahlejsieho projektu kez frameworku budes do toho tukat 1 rok vkuse aby sa vysledok dostavil nehovorim o doladovali a bugoch.
PHP je jeden velly border s jedinou vyhodou je ze jeho prekladac je zadarmo a bezi s apachom ktory je zadarmo tiez.
Seriozne normalny projekt nezacnes predsa v php
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od reg.: cinko
|
Pridané:
30.6.2009 15:59
zaujimave nikdy som nemal problem orientovat sa v dobre napisanom kode...a co myslis pod rozsiahlejsim/normalnym projektom? a v com ho zacnes? ASP?
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od: NTI Student
|
Pridané:
30.6.2009 16:03
ja ho zacnem v php ale keby som na vyber tak jednozne siahnem po java alebo .NET
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od reg.: cinko
|
Pridané:
30.6.2009 16:12
jo ok ale zaujima ma ten rozsiahlejsi projekt... samozrejme ze na niektore veci je phpko nevhodne ale takisto aj java, .NET alebo akykolvek iny jazyk...
|
| |
php vs java/.net
Od: ch.
|
Pridané:
1.7.2009 14:50
NTI Student, ked na to mas tak si kludne zaplat java alebo .net programatorov ale ti chudobnejsi zadavatelia sa musia uspokojit s lacnymi php kodermi
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od: Dimitrij
|
Pridané:
30.6.2009 16:46
programovaci jazyk je len jazyk. bordel v nom robi programator. tiez je rozdiel pisat kod v nejakom jednoduchom editore a mat na to normalne vyvojove prostredie, ktore je schopne ti urobit schemu objektov a metod a vzajomnych zavislosti. ale ako hovorim, bordel robi programator.
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od: asdfasdfasdf
|
Pridané:
30.6.2009 20:17
Niekedy jazyk nedava dostatocne moznosti a programator si musi vybrat, akym stylom spravi bordel, ale vyhnut sa mu nemoze. PHP je z pocutia jednym z nich, kde to je najviac badatelne.
PS: ano, nemam do toho co hovorit, aktivne som v php nic nenakodil.
PPS: a tiez rad prijmem minuska, kedze php ruluje swetu, tak kao windows...
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od reg.: Dr.FeelGood
|
Pridané:
1.7.2009 20:49
Tak ako kakao ;) Dal som ti plus neboj.Cheers
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od: risototh
|
Pridané:
1.7.2009 22:40
suhlasim, "bordel" to je len pre nedisciplinovanych koderov, ktori nevedia kodit.
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od: 345353
|
Pridané:
30.6.2009 18:32
Facebook je seriozny projekt?
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od reg.: Rolling Wall
|
Pridané:
30.6.2009 21:46
A ty si myslis, ze Facebook bezi len a len cisto na PHP? Omyl! Facebook vyuziva "z kazdeho rozka troska"...python, java, php...to je na tebe, ci budes pisat pre Facebook aplikaciu v tom alebo onom jazyku...oni ti len poskytnu API a rob si s nim co len chces...
Osobne kodujem v PHP, Pythone...v PHP som spravil kompletne framework, ktory vyhral celoslovensku sutaz...no podla mna je PHP pozadu a v dnesnej dobe sa uz treba zacat preorientovavat na "vyssie jazyky" ako napr. Python / Ruby... .NET som len videl zbezne a absolvoval niekolko uvodnych seminarov..v blizkej buducnosti by som sa rad nan pozrel viac, no teraz nie je na to cas :-(
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od: skvlado
|
Pridané:
30.6.2009 15:05
keby teba odstránili, odstránili by 50% bordelu
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od: skvlado
|
Pridané:
30.6.2009 15:05
a prečo 50%
lebo si bordel
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od: asp.net
|
Pridané:
30.6.2009 15:09
preskrtni sa
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od: NTI Student
|
Pridané:
30.6.2009 15:57
alebo odmocni
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od: loremypsum
|
Pridané:
1.7.2009 6:13
odmocnit sa predsa chodieva na zachod!
|
| |
Re: jaj jaj jaj
Od reg.: cca01
|
Pridané:
30.6.2009 16:29
Najmä to "goto" prispeje k odstráneniu bordelu... Nestačil by obyčajný "break"?
|
| |
PHP??
Od: blizz.boz
|
Pridané:
30.6.2009 15:32
PHP je druhý najhorší jazyk hneď po JavaScripte...
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: cinko
|
Pridané:
30.6.2009 15:35
a to su vsetky jazyky co poznas vsak?
|
| |
Re: PHP??
Od: blizz.boz
|
Pridané:
30.6.2009 15:43
okrem PHP programujem aj v C#, Jave, Perle, Pythone, Object Pascale, Basicu a Action Scripte(taký vylepšený JavaScript) ale najradšej mám C#
|
| |
Re: PHP??
Od: nigga
|
Pridané:
30.6.2009 15:49
C# je soda, velmi je viazany na MS
|
| |
Re: PHP??
Od: NTI Student
|
Pridané:
30.6.2009 15:56
prosim ta nestrapnuj sa uz tu
naco ma byt viazany?
|
| |
Re: PHP??
Od: nigga
|
Pridané:
30.6.2009 15:58
net framework
|
| |
Re: PHP??
Od: NTI Student
|
Pridané:
30.6.2009 15:59
project mono ti nieco hovori?
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: cinko
|
Pridané:
30.6.2009 16:03
najkrajsie je ze vsetci ste tu uber koderi ale to ze tu miesate jablka s hruskami (tym myslim interpretovany jazyk s kompilovanym) zjavne nikoho netrapi...
|
| |
Re: PHP??
Od: _xxx
|
Pridané:
30.6.2009 16:15
C# nie je tak jednoznacne kompilovany jazyk, ako som uz spominal, preklada sa na managed code, ktory sa interpretuje a napriklad cez .NET reflector vies dostat z .NET assembly naspat zdrojovy kod ktory si napisal. Je to nieco podobne ako bytecode pri pythone.
|
| |
Re: PHP??
Od: nigga
|
Pridané:
30.6.2009 16:05
to nieje nativne beh aplikacie na Linuxe ale portovanie
|
| |
Re: PHP??
Od: _xxx
|
Pridané:
30.6.2009 16:09
vies ako funguje managed kod? keby si to vedel, tak taketo nieco nenapises, tak isto ako java ma svoj virtual machine na linuxe aj windowse, tak isto je .NET framework pre windows len implementacia. Ak si si nevsimol, .NET kompilator nevytvara win32 binarku ale managed kod (podobny byte codu) ktory je prakticky portabilny. Mono sa snazi naimplementovat vsetky assembly z .NET frameworku na linux a ine platformy.
|
| |
Re: PHP??
Od: 775474
|
Pridané:
30.6.2009 18:37
Softverove patenty ti nieco hovoria?
bugs.launchpad.net/mononono
|
| |
Re: PHP??
Od: _xxx
|
Pridané:
30.6.2009 16:00
ako moze byt jazyk viazany na Microsoft?
To ze ho vymyslel MS este neznamena ze ho zakazal implementovat niekomu inemu.
http://tinyurl.com/njbvo
|
| |
Re: PHP??
Od: DataInputStream
|
Pridané:
30.6.2009 15:50
Bud si priemerny vo vsetkom, alebo dobry iba v niecom.Ako je to?
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
30.6.2009 15:42
ty si nejaky odbornik na kanoistiku, ked to tak tvrdis. a preto sa php zaraduje medzi najrozsirenejsie jazyky, ze? a dalsia vec, keby si vedel ze php bezi na serveri a javascript na klientovi, tak nechapem, ako tieto dva jazyky mozes davat do jedneho vreca.
|
| |
Re: PHP??
Od: blizz.boz
|
Pridané:
30.6.2009 15:49
najrozšírenejšie veci sú vačšinou aj najhoršie...
a čo sem miešaš klienta a server o tom sme sa vôbec nebavili. bavili sme sa o syntaxi jazyka. jasné že PHP sú server side scripty... a javascript vačšinou beží na strane prehliadača aj keď môže bežať aj na strane servera: napr. ASP a ASP.NET umožnuje vybrať ako jeden zo SS jazykov aj JavaScript.
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
30.6.2009 16:01
no jasne, to si povedal ty. cize aj linux servre su horsie podla teba ako windows servre? lebo su najrozsirenejsie? dost hlupy nazor, ale neberiem ti ho. mimochodom c# a cele .net mne osobne nesedi, stracas tam kontrolu nad vecami. takze skor si myslim, ze je to vzdy individualne, kazdemu moze sediet iny jazyk.
|
| |
Re: PHP??
Od: _xxx
|
Pridané:
30.6.2009 16:06
Na obhajobu c# - nestracas, stale mas P/Invoke, aj ked sa neodporuca pouzivat, pretoze tvoj kod potom straca portabilitu.
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
30.6.2009 16:12
nemyslel som konkretne c#. chvala bohu uz nekodim nic pod .net-om. mne to nejak nesadlo a v minulosti som robil len projekty pre MS platformu, ci uz serverovske veci, alebo klient aplikacie, ale stacilo mi. posledne produkty mi uz nesadli, su moc predimenzovane, skratka nesadli mi.
|
| |
Re: PHP??
Od: _xxx
|
Pridané:
30.6.2009 16:16
pochopitelne, kazdemu vyhovuje nieco ine.
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
30.6.2009 16:19
vsak prave, a preferujem skor partanske veci ako nadupane prostredia ci jazyky. cim nizsia uroven jazyka tym si menej obmedzovany a mas vacsie moznosti. aj tak vzdy tvrdim, ze klasicke C bolo najlepsie. :))
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
30.6.2009 16:22
sorry za chybicku, opravujem partanske na sprartanske. :))
|
| |
Re: PHP??
Od: _xxx
|
Pridané:
30.6.2009 16:24
ja mam zas rad jazyky ktore su rapid-development, kde mi netrva napisat/odladit priliz vela casu.
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
30.6.2009 16:33
no vsak prave o tom pisem, RAD veci sa mi nidky nepacili, a znova sme pri tom, ze tam tie polohotove komponenty a somnariny, co si len doklikas pouzivas, a nemas vela veci pod kontrolou, resp. doladovat ich mozes len pomocou vlastnosti objektu. ale nemas ani sajnu, co sa realne v uzadi deje.
|
| |
Re: PHP??
Od: _xxx
|
Pridané:
30.6.2009 17:19
dan za pohodlnost, ale pokym to robi co chcem, nemam s tym problem..
a okrem toho, nemas problem sa pozriet cez reflector na danu metodu v danom assembly.
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
30.6.2009 21:39
no ale ja nemam cas nieco sledovat a robit spiona. ja ked neico nakodim, tak xcem vediet, ako a co to robi, aby som mal istoty, keby nahodou nieco. Preto som od windows-ov nejak ustupil, lebo vsetko mali cez wizardov a kadejake nadstavby a potom uz len spetne riesit vsetko cez nejake assemly a spetne dekompilatory. ale aj tak vacsinu veci po dokodeni nikdy si nemal pod kontrolou, preto som cele .net nechal na pokoji a venoval sa dalej linux veciam a ich vyvojovym prostriedkom, kde vies, co sa kde deje.
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: webnick:::
|
Pridané:
2.7.2009 8:32
tak hej, ale najrozsirenejsi IE alebo ICQ tiez nieje najlepsie ;)
|
| |
Re: PHP??
Od: _xxx
|
Pridané:
30.6.2009 16:01
dovolim si nesuhlasit, PHP je o DOST vacsi bordel ako javascript.
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: cinko
|
Pridané:
30.6.2009 16:04
tak napis aspon trochu schopny IS alebo CMS v javascripte...
|
| |
Re: PHP??
Od: _xxx
|
Pridané:
30.6.2009 16:11
to je ako napisat operacny system v erlangu.
JavaScript je implementovany na ine pouzitie ako PHP, cize je tvoja poznamka irelevantna.
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: cinko
|
Pridané:
30.6.2009 16:13
tak ako ich potom mozes porovnavat???
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
30.6.2009 16:16
cool reakcia :)) +10
|
| |
Re: PHP??
Od: _xxx
|
Pridané:
30.6.2009 16:22
uplne jednoducho, konstrukcia jazyka, jeho celistvost, schopnosti jazyka.
v PHP su niektore z core funkcii pomenovane velmi nelogicky, co neprispieva k prehladnosti kodu.
tu je len zopar veci proti PHP:
http://blogs.herod.net/steven/archives/78
|
| |
Re: PHP??
Od: blizz.boz
|
Pridané:
30.6.2009 19:05
PHP je taký bordel hlavne preto že vychádza z Perlu. A na to nekonzistentné poradie parametrov funkcií si tiež nwm zvyknúť.
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
30.6.2009 21:44
tak si asi malo robil v php, alebo urcite nepoznas jeho silu a pozadie, a len preto ho odsudzovat, ze pochadza z perlu, to je ubohe. a s tym poradim parametrov nemas pravdu. zisti si najpr, ake typy parametrov existuju a potom usudzuj. btw: ja som skusal aj asp, aj .net, aj jsp, kadeco ine, a pri tom som php nikdy nekodil a nebol som ani zastanca php, bol som silny majkrosoftak, mozno pre niekoho na hambu, alebo na hrdost, ale aj tak zanevrel som na asp, .net a kadejake ms sracky a ostal som pri php, perle a vsetko okolo linux veciach a to som bol zaryty majkrosoftak. skratka tam sa to ubera smerom do ne-kotroly, pod kontrolou mas len to co si sam napises, a nie kadejake wizardy a objekty, to je len zabalena pekna vecicka.
|
| |
Re: PHP??
Od: blizz.boz
|
Pridané:
30.6.2009 22:24
ja PHP neodsudzujem preto že pochádza z Perlu - niekedy mám pocit že niektorí ludia majú problém porozumieť písanému textu. To že má PHP neokonzistentné poradie parametrov mu vyčítajú skoro všetci programátori, PHP je jazyk s nekvalitným návrhom to je jednoducho fakt. A nwm prečo sem miešaš MS ako keby bolo MS nejakým úhlavným nepriateľom PHP, MS podporuje PHP rovnako ako podporuje aj ostatné jazyky ktoré fungujú pod .NET. PHP je rozšírené aj vo svete Windows(IIS) a zisti si niečo o projekte Phalanger, aj vývojové nástroje od MS napr. Expression Web podporujú PHP syntax. PHP je vo svete vývoja webových aplikácií rovnaký mainstream ako MS Office vo svete kancelárskych balíkov. Je rozšírené preto že dosť veľa programátorov má problém s pochopením OOP a PHP im umožnuje programovať procedurálne.
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: Rolling Wall
|
Pridané:
30.6.2009 22:37
Ehm...nechcem provokovat, ale s tym OOP a proceduralnym programovanim si to fakt "zastrelil" vo vzduchu :D...to si fakt povedal do vetra...asi si PHP nevidel ani z blizka ani z daleka...cital si aspon tento clanok pod ktory bezi tato diskusia? Hovoria ti nieco Namespaces?...a co take Late Static Binding...uff...dost tazko vyuzitelne v proceduralnom programovani...PHP 5 by sa s mensim prizmurenim oka mohlo uz pomaly ale isto pisat OOP PHP. A tych programatorov a pochopenie OOP si dufam myslel len provokacne :-))
|
| |
Re: PHP??
Od: blizz.boz
|
Pridané:
30.6.2009 23:00
pozri si môj portál http://www.ipremiere.eu/ v PHP som napísal celý redakčný systém dokonca som sa snažil programovať objektovo aj keď v PHP sa to nie vždy dá, našťastie tu máme frameworky ako Nette. ja viem že PHP sa tvári ako OO jazyk že má triedy, dedenie, zapúzdrenie a polymorfizmus, interfejsy ale PHP proste svojou syntaxou nenúti programátora myslieť objektovo. PHP je procedurálny jazyk a vždy ním ostane.
napr.: v typicky OO jazyku na zistenie dĺžky reťazca zavolám metódu / vlastnosť triedy string. v php musím zavolať funkciu length lebo žiadna trieda string v PHP neexistuje keby bolo PHP naozaj OO jazyk tak aj reťazec by bol inštanciou triedy String.
A viem čo sú namespaces menné priestory sú bežnou súčasťou jazykov ako C# alebo VB.NET už skoro 10 rokov. v Jave sa to zas nazýva Packages.
|
| |
Re: PHP??
Od: blizz.boz
|
Pridané:
30.6.2009 23:02
oprava funkciu strlen
|
| |
Re: PHP??
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
1.7.2009 4:56
tak to mas dost zly pocit. pozri, ked niekto vie robit v php, tak si odladi co len xce. ja ms nemiesam, uvadzal som to ako priklad, a ver mi ze este pred 2 az 3 rokmi som kodil len pre ms platformu, ale opustil som to, nakolko mi to prestalo zavanat. nic proti ms, ale stacilo. :)) a viem, ze ms podporuje php, dokonca ho aj financne dotovali. a tak isto aj do vs mas moznost doinstalovat podporu php. a co sa tyka oop a php, mas v tom trocha zmatok. to ze primarne php nebolo stavane pre oop to je pravda, ale vacsina mojich projektov je pisana objektovo, a nie ze by som mal problem pochopit oop. volakedy som kodil aj v c++ a viac menej vsetky projekty len kodil len objektovo, a problemy s pochopenim oop nemam. a tak isto aj v php mam povytvarane vlastne classy.
|
| |
Re: PHP??
Od: blizz.boz
|
Pridané:
1.7.2009 11:43
veď aj ja sa v PHP programujem objektovo ale už som vyššie uviedol príklad prečo si nemyslím že PHP je objektový jazyk. v čisto objektovom jazyku ťa baví programovať objektovo v čisto objektovom jazyku je všetko objekt. v objektovom jazyku nie sú žiadne globálne premené, objektovom jazyku sa nepoužívajú funkcie lebo objektový jazyk neobsahuje funkcie, PHP ťa núti používať funkcie.
a tiež nikdy nepochopím tvorcov jazyka prečo ma nútia aj pred členské atribúty vo vnútri tela triedy písať kľúčové slovo $this.
a tiež mi v PHP chýba skrátený zápis tzv duck typing čo napíšem v C# na 1 riadok musím napísať v PHP na 3.
ale ajtak ma fascinuješ ešte som sa nestretol s tým že by niekto obhajoval PHP.
|
| |
Re: PHP??
Od: _xxx
|
Pridané:
30.6.2009 23:05
PHP ma podobnu syntax ako perl, ale urcite z neho nevychadza. Tak isto aj Ruby sa insporovalo Perlom, ale nikdy by som netvrdil ze z neho vychadza. Perl ma namespaces, OOP, packages od verzie 5, ked bolo PHP plienkach.
|
| |
php je davno umrete
Od: curak
|
Pridané:
30.6.2009 16:21
mxml + actionscritp3.0 + coldfusion popripade fms popripade javaserver
|
| |
http://blog.ipremiere.eu/
Od: blizz.boz
|
Pridané:
30.6.2009 19:16
ColdFusion sa nikdy nepresadí preto že je kommerčné. To už skôr ASP.NET, alebo Java Servlety... Ja držím palce jazyku Ruby(a frameworkom typu Ruby on Rails) ten by mohol byť konečne plnohodnotným OO nástupcom PHP.
|
| |
Re: http://blog.ipremiere.eu/
Od reg.: kane777
|
Pridané:
1.7.2009 0:36
Amen, RoR FTW :) ale podla mna to este chvilku potrva, kym sa hostingy preorientuju na nieco ine.. V ruby on rails sa daju pisat aplikacie omnoho rychlejsie ale jeho konfiguracia pre nasadenie je o nieco zlozitejsia a takisto je potrebne poznat cosi z tohto frameworku (kde co davat :) ) co moze "lepicov" odradit, kedze v PHP staci pospajat nejake query vyechovat vysledok a uz je aplikacia na svete :D
|
| |
If then else
Od: programator.
|
Pridané:
30.6.2009 16:23
Ahaho, jak sa tu tí nerdi rozkecali :)
|
| |
Re: If then else
Od: blizz.boz
|
Pridané:
30.6.2009 19:20
o
|\_o
// .. sám si nerd :o)
|
| |
php5.3.0
Od: pipipo
|
Pridané:
30.6.2009 16:38
len sa flamujte dalej o tom co je lepsie
najde sa tu medzi vami dobra dusa co mi poradi ako updatovat na debiane PHP/5.2.6-3 na tu novu verziu
asi nestaci apt-get update php5
ci?
|
| |
Re: php5.3.0
Od reg.: cinko
|
Pridané:
30.6.2009 16:47
no pokial debian este nema novu verziu v repozitaroch tak mozes kompilovat...
|
| |
Re: php5.3.0
Od: pipipo
|
Pridané:
30.6.2009 19:27
no to kym tam pridaju...
kompilovat sa mi nechce (alebo neviem :D) ale aspon ze mam unstable tak tam to hadam uz coskoro daju
|