
neprihlásený
|
Utorok, 28. apríla 2026, dnes má meniny Jarmila |
|
|
T-Com rozšíri pokrytie DSL o 70 tisíc vidieckych domácností
DSL.sk, 17.6.2009
|
|
Spoločnosť Slovak Telekom do jesene tohto roka rozšíri pokrytie technológiou DSL o približne 70 tisíc domácností vo viac ako 200 odľahlejších menších obciach.
V takmer všetkých z daných 200 lokalít pokrytie technológiou DSL zatiaľ úplne chýba, v pár niekoľkých je dostupné ale len maximálne s rýchlosťou 4 Mbps.
Menšie obce bude spoločnosť pokrývať novým typom DSLAM-u, tzv. miniDSLAM-om. DSLAM, Digital Subscriber Line Access Multiplexer, je zariadenie umožňujúce pripojenie technológiou DSL umiestnené zvyčajne v ústredniach verejnej telefónnej siete, miniDSLAM môže byť ale efektívne umiestnený aj samostatne bližšie k zákazníkom.
Používaný miniDSLAM je modulárny a umožňuje tak poskytovať DSL pripojenie cenovo efektívne aj pri menšom počte zákazníkov v danej lokalite. Jeden modul podľa informácií, ktoré serveru DSL.sk poskytla Janka Burdová, hovorkyňa spoločnosti Slovak Telekom, umožňuje pripojenie dvanástich zákazníkov, inštalovaných bude štandardne ale viacej modulov.
Použitý miniDSLAM podporuje technológiu ADSL2+ a v daných obciach tak budú dostupné všetky DSL produkty spoločnosti vrátane televízie Magio.
Medzi prvými pokrytými obcami budú Štiavnik, Hronovce, Farná, Svätý Kríž a Radava, zoznam ďalších spoločnosť zverejní až neskôr.
Súčasné pokrytie technológiou DSL dosahuje podľa informácií spoločnosti pre DSL.sk 1.1 milióna domácností, teda 62.5% zo všetkých slovenských domácností. Z toho 600 tisíc domácností má dostupné ADSL2+ pripojenie s maximálnou rýchlosťou 12 Mbps.
Po rozšírení pokrytia do konca jesene sa tak počet pokrytých domácností technológiou DSL zvýši na 1.17 milióna, z toho 670 tisíc bude mať dostupných ADSL2+ technológiu. Pre porovnanie tri najväčšie optické siete respektíve opticko-koaxiálna sieť v prípade UPC majú podľa posledných zverejnených informácií pokrytie rádovo 400 tisíc v prípade UPC, približne 275 tisíc v prípade Orangu a približne 220 tisíc v prípade Slovak Telekomu. Tieto tri siete pokrývajú samozrejme ale len veľké mestá.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
aghhf
Od: afasfd
|
Pridané:
17.6.2009 14:58
Pamatam sa ze pred troma rokmi som cital clanok o tychto miniDSLamoch ze ich idu nasadzovat v riedko osidlenej Australii. Zrejme sa to neujalo, lebo idu celu Australiu zaoptikovat.
|
| |
Re: aghhf
Od: LK001
|
Pridané:
17.6.2009 15:33
Celý problém tkvie v klokanoch...len to skáče a serie.
|
| |
Re: aghhf
Od: Anonymus1
|
Pridané:
17.6.2009 15:38
http://www.youtube.com/watch?v=g_FVD0BR2Mc
|
| |
Re: aghhf
Od: enx
|
Pridané:
17.6.2009 16:06
ked som si precital tvoj prispevok, tak som si ako prve spomenul na toto:
http://www.youtube.com/watch?v=ksrkdAOTbRM
|
| |
Re: aghhf
Od: dsfgsdfgdsfg
|
Pridané:
17.6.2009 16:28
tento clanok som cital na zive a zoznam nedali
|
| |
Re: aghhf
Od: smurf
|
Pridané:
18.6.2009 9:29
ano neujal nikto dnes nekce tak pomaly net.. iba na nas "sprostych" Slovakoch ryzuje Deutsche Telekom
|
| |
mam na haku
Od: samson
|
Pridané:
17.6.2009 15:39
radsej nech zrychlia down a najma up ovada!!! a to magio to by si od nich objednal leda tak klub nevidiacich..hehe
|
| |
llllllll
Od: mrdac modeliek
|
Pridané:
17.6.2009 15:40
mas pravdu clovece. jedine satelit..!!!! ale zjadne digi tv to neni satelit to je nepodareny vtip
|
| |
rozsirenie
Od: .:)
|
Pridané:
17.6.2009 15:42
heh konecne bude nieco rychlejsie aj na dedinach
inak nemate nejake info o postupoch pokryvania optiky v okresnych mestach?
|
| |
ssssjjk
Od: taknoko
|
Pridané:
17.6.2009 15:47
optiku velmi tahat v okresnych mestach nebudu...este nemaju opokryte ani krajske mesta..poriadne..a najma sa mlatia s konkurenciou...do rovnakych domov ako orange taha optiku aj t com..na oblasti pre nichn zaujimave a nakladne dlabu obaja operatori..takze pockaj si tak 8 rokov...a potom ked bude nieco novsie a rychlejsie zacnu nas otravovat s optikou za premrstene ceny..ako tieto dslka tahaju to hoci to uz vo svete davno odpajaju..navyse na tych nasich drotoch zhrdzavenych ani to dsl neni to co by mohlo byt..hehe
|
| |
Re: ssssjjk
Od: A.M.
|
Pridané:
17.6.2009 22:28
by si sa cudoval... oranzaci toho casu zakopavaju optiku do bytoviek v senici. som z toho milo prekvapkany :))
|
| |
Re: ssssjjk
Od: Ondrey.dj
|
Pridané:
25.6.2009 17:52
na mestskej stranke Senica.sk, kde bol oznam o stavebnych pracach je ako objednavatel napisany slovak telekom ... hmm. ALe monteri co to tu robia vraveli ze robia pre ORange. Ja byvam pri sportovej hale a dnes mi do baraku zamurovali husi krk. Som zvedavy kedy to bude fungovat.
|
| |
sewaste
Od: nesuhlasnik
|
Pridané:
17.6.2009 15:55
robim taky prieskum pre kamosku do skoly.jej je ot hlupe sa takto pytat tak sa pytam za nu:
1.suhlasite so svetovou hospodarskou krizou?
2myslite si ze slovensko je na tom horsie ako ine krajiny?
3. kedy bude po krize?
4.zachvati nas aj prasacia chripka?
dakujem za odpovede.
|
| |
Re: sewaste
Od: goooglebot
|
Pridané:
17.6.2009 16:12
1)Kríza bola a bude, pilo sa a piť sa bude
2)Slováci vždy trpeli ale vydržali, za brydzove halušky vlasť nepredali..
3)Ked po x-týkrát naprší a uschne
4)Nie, až tá králičia
:-)
|
| |
Re: sewaste
Od: waddwadwa
|
Pridané:
17.6.2009 16:27
1. ak chces holku, skus kvety alebo nejake ine finty
2. nepis do diskusie k clanku, ktory je totalne OT
3. ak mas robit prieskum, tak to chce serioznejsi pristup
4. otazky su maximalne mimo tematiky tohto servera, tak si si mohol vybrat trosku lepsie
nemas zaco, aj nabuduce...
|
| |
Re: sewaste
Od: bbbbbbb
|
Pridané:
17.6.2009 16:37
tak ten prieskum je pod urovnou, uz len ta formulacia otazok..... ble
|
| |
Re: sewaste
Od: hziozio
|
Pridané:
17.6.2009 17:29
presne tak, co je to za otazku ci suhlasime s krizou, kriza je tu a hotovo, nie je na vyber. Na otazku kedy bude po krize neodpovie ani ten najlepsi ekonom. A ci nas zachvati prasacina, ano, uz tu je.
|
| |
Re: sewaste
Od: tralallator
|
Pridané:
17.6.2009 18:13
ale odhad mozes day ;)
|
| |
Re: sewaste
Od: Gertrudo
|
Pridané:
17.6.2009 23:01
Ta prva otazka je uplne genialna, dufam ze baba, a tiez ty ste este na zakladke(mozno ani tam by ich taka blba otazka nenapadla).
A stvrta je tiez riadne odveci, ziadna epidemia nikde nie je, ani nebude. Pozri si burzove spravy o vyvoji cien akcii farmaceutickych spolocnosti a snad sa ti rozsvieti.
|
| |
Re: sewaste
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
18.6.2009 9:03
1. otazka az nenormalne nenormalna, asi ako: suhlasite s tym ze existuju atomy? Preboha ziveho, nechapem ako sa niekto moze tak nezmyselne pytat, ale asi to bude vasim vekom (ZS = pod 15). Kriza tu je a s tym sa neda suhlasit alebo nesuhlasit! Aj atomy existuju a ani s tym sa neda suhlasit alebo nesuhlasit!
2. tato otazka je polozena velmi vseobecna, ale zrejme bola myslena v kontexte hosp. krizy. Bohuial ani v takomto zuzenom kontexte nie je odpoved jednoducha. Nic totiz nie je len cierno-biele.
3. to tiez nikto nevie, ale je iste ze skor ako za 3-4 roky nebudeme mat rast HDP 10% a nebudeme ekonomicky tiger strednej Europy, aby sa darilo nam, musi sa darit svetovym velmociam, my sme len maly cervik v porovnani so svetovymi ekonomikami
4. keby som si na internete pozrel priznaky niektorych chorob, zistil by som, ze pri vsetkych chorobach mam 2/3 priznakov a teda mam takmer kazdu chorobu, o ktorej som si zacal citat ... to iste co horoskopy
|
| |
tak sorry
Od: hehehe
|
Pridané:
18.6.2009 7:32
sorry chalani ale s tym vyskumom som si len robil prču :-))))))))))))))
diky za odpovede!
|
| |
Re: tak sorry
Od: aanonym
|
Pridané:
18.6.2009 9:46
Sorry, s tvojou prčou nesúhlasím
|
| |
konecne kablovy internet na dedinach?
Od: sta
|
Pridané:
18.6.2009 12:28
Neverim, zeby som sa konecne dockal? Byvam v obci nad 5tis obyvatelov ktora je mestskou castou Nitry (iba 4km) a v dnesnej dobe nam tu funguje iba dial-up 56kbps a potom uz iba pochybny wifi poskytovatelia, popripade EDGE od mobilnych operatorov.
Kompletny zoznam sice nie je zverejneny ale pevne dufam ze v roku 2009 sa uz dockam stabilneho kabloveho internetu
|
| |
Re: konecne kablovy internet na dedinach?
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
18.6.2009 15:16
Hrncarovce? :D
|
| |
Hmm rozširenie pokrytia??
Od: Marpox4
|
Pridané:
18.6.2009 16:07
Som pouzivatelom DSL-ka uz 4 roky inu moznost pripojenia do internetu nemam, vzhladom na cenu, nikdy som s tym nemal ziadne problemy, islo bez akychkolvek komplikacii, ale odkedy, robili iste zmeny v sieti, ako sa menil firmware na niektorych typoch routrov a modev T-comu tak mi internet neustale vypadava .. mam novy router a dokonca ked som si overoval zriadenie sluzby na mojej adrese mi napisalo, ze sluzbu nie je mozne zriadit, tak mi niekto povedzte kde je to skvalitnenie pokrytia ked aj to co islo bez problemov takto posrali.
|
| |
janka
Od: fuck111
|
Pridané:
19.6.2009 4:23
neviem kde bola janka burdová krstená, ale na sk asi nie...
janka je zdrobnelina od jana...
na slovensku po slovensky...
|
| |
Re: janka
Od: fuck222
|
Pridané:
19.6.2009 4:24
Flame
|
| |
dediny idu robit, ale zablokovane mesta nie... (cast 1)
Od: LeXeLL
|
Pridané:
19.6.2009 14:40
zaspati manazeri T-Comu...byvam v okresnom meste, 35 000 ludi, na starsom sidlisku (ak neratam centrum) - hoci nie podla ludi starosm, za posledne 2 roky minimalne stvrtina bytov zmenila majitelov z dochodcov na mlade rodiny, a tristvrte roka je cela ADSL linka obsadena, druhu sa im akosi davat nechce (a to tu mame 8-poschodove bloky)...nie sme jedina taka ulica, ale uz tretia...dalsie dve cakaju na druhu linku uz vyse roka a pol...a na toto sidlisko ako na jedine panelakove v meste nedaju Fibernet...lebo si myslia, ze tu stale ziju dochodcovia...mali by sem aj niekedy sa prist pozriet...WiFi tiez nekupim, nenavidim FUP (ked si uz mam za ten net tolko platit) a byt mam situovany presne opacne od centra, takze sa to ani neda...
|
| |
dediny idu robit, ale zablokovane mesta nie... (cast 2)
Od: LeXeLL
|
Pridané:
19.6.2009 14:41
system vyhodnotenia zaplnenosti liniek T-Comu je fakt bezkonkurencny...akonahle ADSL linka dosiahne isty pocet (pocet, nie traffic) ludi, zablokuju sa nove objednavky a koniec...traffic maju asi niekde...IT experti...ani keby sa 100 ludi odpojilo, system ten udaj nezmeni...uz som zistoval...a zase ti, ktori maju net 2Mbps, si pokojne mozu dat 12 a technicky ani kapacitne to nie je problem...
|
| |
DSLko
Od: totii
|
Pridané:
21.6.2009 20:37
No lebo tí manageri si vedeli len tabulky a grafy kontrolovať,ako sa im tie DSL linky množia a brali bakšiš za ks.Nás datovkarov poprepušťali alebo sikovnejší odišli ku konkurencii.Keď sme im chceli navrhnuť zakablovať panelaky UTP,dotiahnuť tam konekt ,daky router a potom to dohľadovať,tak to samozrejme neprešlo lebo sa do toho nevyznali a tak im smotanku ližu iny provideri.A ten konekt by sa dal v ramci firmi fakt kde tade dotiahnuť,lenže boli očka zaslepene DSL-kom.Teraz sa boria s problemom,komu to DSL za 600Sk predať,lebo lokal provider to da za 300-ky,zase sa nehadam podla lokality a kde a ako to fičí u jednotlivých providerov.
|
| |
neverim ani slovo z tych reci o pripojeni novych lokalit
Od: hag2
|
Pridané:
2.7.2009 23:35
t-komunisti su ozaj cudesaci. Ja by som asi vedel o pribehoch s touto firmou popisat zopar A4 stranok...
Dost ma irituje, ze nezverejnili zoznam dedin, kde sa chystaju pripajat obyvatelstvo. Akoby to bolo statne tajomstvo. Pritom by mali byt radi, ze ludia maju zaujem. Napr. ja som dnes objednal pripojenie presvedceny o tom, ze sem neprisli doteraz, tak uz ani nikdy nepridu, hoci mi nedavno zienky v t-centre povedali, ze som z jednej zo 4 obci v okrese, kam ziadost na nove pripojenie sla. Uz im neverim ani nazov firmy. T-com je firma plna neschopakov tak v Nemecku, ako aj tu. Umocnuje sa to este tym, ze sme postkomunisticka krajina a nechame si sr.. na hlavy a pobocka ich firmy je na svk iba preto, aby rizovali hotove lowe. Pritom, ze su v podstate stale monopol moc toho nepodnikli na rozvoj siete.
|
| |
ST projekt financuje sám, nečerpá žiadne prostriedky na podporu broadbandu v odľahlejších oblastiach.
Od: hag2
|
Pridané:
2.7.2009 23:40
O tom, ze su to kreteni dokazuje aj fakt, ze EU schvalila 1mld € na pokrytie odlahlych zon unie kablami a
ST projekt financuje sám, nečerpá žiadne prostriedky na podporu broadbandu v odľahlejších oblastiach.
Co dodat, ja sa az bojim komentovat to, zvlast ked uvazim, ze okrem Rumunska sme na tom spomedzi krajin unie najhorsie.
|
Pridať komentár
|
|
|
|