|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trapas
Od reg.: migmig
|
Pridané:
12.6.2009 8:56
Ja tu celu kauzu s tou posratou EU vidim ako jeden velky trapas....
|
|
Re: trapas
Od: ___
|
Pridané:
12.6.2009 11:04
Presne. Akú "dostatočnú nápravu situácie"? MS má všetko v sebe a preto je zlý?? S tým vnucovaním IE ma už neštvite, každý kromaňonec si vie nahodiť terbárs Firefox ako default keď chce. A to že aj tak v systéme ostanú nejaké časti IE - Kokos nevadí vám že máte v systéme milóny iných súborov o ktorých netušíte čo robia!
Integrácia IE do Winu vadí len magorom, inteligentný človek keď ho nechce, vie čo robiť.
|
|
Re: trapas
Od reg.: Alino
|
Pridané:
12.6.2009 12:27
no ved ano, ale existuje viac neinteligentnych ludi ktory ani nevedia co je to browser, u ktortych plati znama veta "internet je to modre ecko" tak preto drviva vacsina populacie stale pouziva internet explorer aj ked je to slaby browser.
Preto je to monopol, sice si myslim ze je to dost drze od europskej komisie, kazdy si moze dat do svojho OS co chce, ale aj tak im drzim palce lebo ie je fakt humus.
|
|
Re: trapas
Od: waveeeeee
|
Pridané:
12.6.2009 16:22
je to smiešne
|
|
Re: trapas
Od reg.: mirec10
|
Pridané:
13.6.2009 12:34
"ie je fakt humus" ... pre nove verzie to MOZNO neplati (nemam skusnosti tak neviem posudit) ale inac vsetko ostatne co napisal ("...to modre ecko...") je kruta pravda
|
|
Re: trapas
Od: _evo
|
Pridané:
12.6.2009 22:35
to som zvedavy ako sa prave takyto ludia dostanu na internet ked tam nebudu mat ziaden browser
|
|
Re: trapas
Od: h4t3ck
|
Pridané:
13.6.2009 2:05
Mal by si si precitat cosi o sietach a sposobe zapojenia mnozstva jednotlivych sieti, tvoriacich internet. V davnych casoch, ziadny GUI browser nebol a aj tak sa dalo pristupovat na siet a stahovat subory. Linux tento system pouziva doteraz. Ak k nejakemu prikazu vytvorite ikonu na ploche, tak dvojklikom na nu je mozne rovno stahovat subor z bohvieakeho server priamo na disk a nie je potrebne poznat ani url adresu.
|
|
Re: trapas
Od: hiugvutczdhtz
|
Pridané:
14.6.2009 13:50
myslim ze on to vie ale 99% ludi ne! Hovorime o BFU!!!! jak sa priemerny uzivatel pc dostane k netu ked tam nebude to modre e????
|
|
Re: trapas
Od: trapos
|
Pridané:
13.6.2009 16:12
co browser... nebudu mat modre E ..toto bude nestastie...
|
|
Re: trapas
Od: IE_abc
|
Pridané:
13.6.2009 13:37
Podla mna zas takym ludom nevadi vobec, co tam maju.
|
|
Re: trapas
Od: vrmvrm
|
Pridané:
12.6.2009 12:54
netaraj, myslis ze internet exploiter je len iexplore.exe
|
|
Re: trapas
Od reg.: -=SZAGA=-
|
Pridané:
13.6.2009 6:42
migmig a veru mas pravdu. Cela EU aj so svojimy 6500Euro platmy pre poslancou ci vymislaju taketo blbe zakony je VELKY TRAPAS!!!! Win7 je dokonaly s IE8!! Funguje bez problemou... Asi par Eouro poslancou dostalo pekny balik penazi od Firefox!! :-DDD
|
|
Re: trapas
Od: ___
|
Pridané:
13.6.2009 13:20
Ty bývaš v Dunajskom Strede však?
|
|
IE + EK
Od: Robertus
|
Pridané:
12.6.2009 8:56
Je to podla mna kktina. IE tam bol aj doteraz, a nikomu nezavadzial. Viem, je tu rec o zákonoch a o tom ze to porusuje protimonopolné zákony, ale ked nechcem, tak ho nepouzijem. EK by sa mohla starat radsej o dolezitejsie veci (vlastny názor)
|
|
Re: IE + EK
Od: rms
|
Pridané:
12.6.2009 12:46
tomu hovoris nazor? D:
casy sa menia, asi tolko...
|
|
to je pekna hlupost
Od: host
|
Pridané:
12.6.2009 8:59
hm,a ako si stiahnem alternativne prehliadace, softver... ked sa nebudem mat ako dostat na net?
na to nepomyslali? alebo to urobili zamerne, aby si ludia uvedomili, ze bez integrovaneho prehliadaca su takpovediac odrezani od netu?
Ti co rozhodli, ze MS bude musiet dodavat Windows bez prehliadaca nad tym nerozmyslali?
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od: ----
|
Pridané:
12.6.2009 9:03
Pravdepodobne budes mat na vyber, ktory prehliadac chces.
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od: _PM
|
Pridané:
12.6.2009 9:26
Nie. MS sa chcel tomu prave vyhnut. Pre nich je vyhodnejsie dat IE8 do aktualizacii alebo podobne ako Messenger Download ikona vo Viste. Skratka je to len divadlo pre EU. Nic to nemeni len sa to vsetko komplikuje. IE8 bude dodavane ako instalacny disk a OEM verzie budu dodavene uz od vyrobcu s internetovym prehliadacom. A kedze Opera nema peniaze na marketing tak to vidim tak ze sa absolutne nic nezmeni.
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od: Dragoo
|
Pridané:
12.6.2009 9:08
Predpokladam, ze sa ie8 sam stiahne s windows update.
Preco vlastne nerypu aj do Applu za predinstalovany prehliadac, ci oni ich snad davaju do instalacie viac? Nie som pouzivatel MAC OS X ale ak ma len jeden browser, tak mi pride, ze eu nema rovnaky meter na vsetkych.
|
|
Je to jasne ako facka
Od reg.: cca01
|
Pridané:
12.6.2009 9:18
Vypustenie IE z Windows je pokuta alebo opatrenie na zabranenie ZNEUZIVANIA monopolneho postavenia.
Kedze Mac OS X ma na trhu asi 8% a ani Safari na Mac OS X pravdepodobne nema vacsinu, Apple NEMA monopolne postavenie apreto ho logicky ani nemoze zneuzivat.
|
|
Re: Je to jasne ako facka
Od: emre
|
Pridané:
12.6.2009 9:25
apple ma monopolne postavenie svojho prehliadaca vo svojom OS, to je to iste ako MS vo svojom OS...
|
|
Re: Je to jasne ako facka
Od: siirii
|
Pridané:
12.6.2009 9:29
Ale tu sa bavíme o monopolnom postavení operačného systému v rámci trhu, nie o monopole internetového prehliadača v rámci operačného systému.
|
|
Re: Je to jasne ako facka
Od: crane
|
Pridané:
12.6.2009 14:51
No ale co brani Opere vytvorit vlastny system a predavat ho so svojim prehliadacom? To, ze MS je monopol, sme zapricinili sami, a zrazu ho chcu za to trestat? Nehovorim teraz o zakonnosti takeho postupu, ale o moralnej rovine... Zakony nemusia byt nevyhnutne eticky spravne. Rozhodnutie vacsiny to totiz automaticky nezraucuje:)
|
|
Re: Je to jasne ako facka
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.6.2009 14:53
co brani farmarovi ferovi postavit si vlastnu restauraciu a predavat tam gulas zo svojich svin? Trepes picoviny, sa zobud. Windows je tu preto aby fungovali softy, nie softy su pre windows!
|
|
Re: Je to jasne ako facka
Od reg.: yanick
|
Pridané:
12.6.2009 19:08
Co brani firmam priamo konkurovat zelezniciam? Ved staci polozit zopar kilometrov kolajnic a kupit niekolko rusnov ;-)
|
|
Re: Je to jasne ako facka
Od: martinez555
|
Pridané:
14.6.2009 17:46
Chlapce ty si ultra cocot.
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od: loa
|
Pridané:
12.6.2009 9:54
ved pustis cmd a cez ftp, velmi jednoducho
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od: jjjjj
|
Pridané:
12.6.2009 10:10
napíš mi prosím ťa presný postup ako - chcem si to doma pokusne vyskúšať. Otvor google.sk (nemusíš predsa vedieť presnú adresu opera.com...) daj vyhľadať napr. "Opera", otvor ich stránku a stiahni najnovšiu verziu.
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od: ghdghdh
|
Pridané:
12.6.2009 11:10
ja neviem ale skus
ftp get.opera.com
get http://get.opera.com/pub/opera/win/964/ en/Opera_964_en_Setup.exe
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od: dlb
|
Pridané:
12.6.2009 11:37
TO JE TEDA JEDNODUCHÉ!!!
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od: rms
|
Pridané:
12.6.2009 14:57
Vymenim zdravy trh za jednoduchost. PS: CAPS-LOCK 4EVER!!!
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od: jjjjj
|
Pridané:
12.6.2009 17:09
nj, nevieš...
1) tento postup som nechcel (chcel som vedieť ako si vyhľadáš tie adresy opera.com cez Google pomocou cmd - neviem ako ty ale ja neviem všetky adresy prehliadačov naspamäť ;-)
2) keď som dal ftp get.opera.com tak to chcelo odo mňa prihlasenie a nejako ma to odmietlo prihlasiť. Pravdepodobne som robil niečo zle, ale tento jednoduchý spôsob určite bude poznať každý BFU...
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od reg.: yanick
|
Pridané:
12.6.2009 19:19
Uz to tu bolo spomenute, prakticky sa nic nemeni. Novy pocitac s predinstalovantm windows bude mat prehliadac. Toto sa bude tykat len ludi, co bude windows instalovat sami a to BFU robit nebudu. A v tom pripade bude postup taky, ze Windows Update -> Instalacia IE. Takze zase vsetko po starom :-)
Ad FTP:
Standardne sa na anonymny pristup na FTP pouziva
L: anonymous
P: <mailova adresa, nemusi existovat napr. hocico@hocico.sk>
a potom nastupuje komand lajn. Tusim ho pozna aj prikaz "help", ale pre BFU to nie je, ale ako som pisal vyssie, ani nemusi :-)
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od reg.: JohnyBA
|
Pridané:
12.6.2009 11:19
A naco ti je prehliadac ked sa nebudes mat ako dostat na net? :-))) Na prezeranie stranok off-line ti staci aj IE5, a aj tie si budes musiet niekedy stiahnut tak sa na ten net dostanes ;-)
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od: dlb
|
Pridané:
12.6.2009 11:39
Dostať sa na net je iné ako byť pripojený k netu
|
|
Re: to je pekna hlupost
Od reg.: JohnyBA
|
Pridané:
13.6.2009 14:34
Jej ja teda neviem, ale to si tu vsetci myslite ze kazdy vie stahovat programy cez ftp z cmd??? Ked mam webovy prehliadac, tak si napisem www.opera.com, par krat kliknem a stahujem. Keby som to mal robit cez prikazovy riadok tak sa z toho zblaznim, a to nehovorim o tom ze, clovek musi vediet celu adresu inak moze hadat ak nema druhy pocitac vedla seba...
|
|
good news
Od: Lacroix
|
Pridané:
12.6.2009 9:04
Odobratie IE z Windows je jak nainstalovat cely Service Pack zaplat.
|
|
Re: good news
Od: rms
|
Pridané:
12.6.2009 14:22
:D myslim ze to vynahradia tym stahovacom
|
|
OS bez browsera?
Od: MaKovica
|
Pridané:
12.6.2009 9:07
Ďakujem veľmi pekne, EK. Je skvelé, že v dnešnej dobe budeme mať OS bez browsera a budeme si ho musieť zháňať na CD alebo iných nosičoch z iného kompu. Keď bol IE v exploreri, aspoň som si mohol stiahnuť Firefox z netu, takto môžem veľké nič. Zaujímalo by ma, či existuje nejaká linuxová distribúcia bez browsera alebo či Apple predáva počítače bez Safari. Pripadá mi to ako dosť veľká diskriminácia, nie boj proti monopolu.
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: ground
|
Pridané:
12.6.2009 9:20
browser nieje jediny program ktory vie pouzivat internet :)
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: jjjjj
|
Pridané:
12.6.2009 10:12
ktorý z predinštalovaných programov vo Windows 7 vie používať internet bez využitia jadra a súborov z IE8?
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: Uhlik (zmazal sa mi kolacik)
|
Pridané:
12.6.2009 12:17
ping ;o) ...
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: rms
|
Pridané:
12.6.2009 12:59
tracert
ftp
ale keby si nebol idiot, tak si precitas, ze pre teba tam bude specialne IE na CD
|
|
Re: OS bez browsera?
Od reg.: Hazo69
|
Pridané:
12.6.2009 14:18
z coho usudzujes ze je idiot? jaj zabudol som ze ty citas aj medzi riadkami a uz dopredu vies na akom mediu bude IE a preto vsetci ostatni su pre teba len idioti co sa hlupo pytaju.
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: rms
|
Pridané:
12.6.2009 14:23
presne tak az na to ze to staci citat v riadokch, nie medzi nimi
|
|
Re: OS bez browsera?
Od reg.: Hazo69
|
Pridané:
12.6.2009 14:27
ano ano treba. ale jeho otazka neznela odkial si ma nainstalovat IE do Windows 7 E.
|
|
Re: OS bez browsera?
Od reg.: yanick
|
Pridané:
12.6.2009 19:28
telnet www.opera.com 80
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: fsgh
|
Pridané:
12.6.2009 9:21
archlinux, gentoo tiez myslim nemaju browser par dalsich urcite tiez
a hocikto si moze vytvorit vlastne distro bez browsera
navyse si hocikto moze hocikedy ten browser aj s jadrom kompletne odinstalovat a zadna linuxova distribucia nema 90% trhovy podiel
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: dlb
|
Pridané:
12.6.2009 10:58
Seriem na to že 30% užívateľov si vie stiahnuť browser cez nejaké tie ich jebnuté postupy - ja patrím k tomu "stádu" čo to nevedia lebo to doteraz nemuseli vedieť.
S tým trhovým podielom choďte do riti, Linux ani Maces nemajú taký podiel práve preto že Microsoft vám všetko strčí pod nos a nerobí drahoty.
Mali by predávať aj verziu s IE8 určite by som kúpil tú,
aj keby stála o dve eurá viac.
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: gdgsfad
|
Pridané:
12.6.2009 11:43
nepochopil som co povazujes za "jebnuty postup" to ze musis 3x kliknut aby sa ti cosi nainstalovalo alebo dokonca odpisat 1 prikaz ked ku tomu ma clovek navod este aj s obrazkami casto ?!?!? OCH BOZE TO JE TOTALNE NEMOZNE sry ale taky ludia nemaju potom co robit na internete lebo mu nasledne len narusuju bezpecnost a pripajaju sa ku botnetom
podiel MS ma taky aky ma uplne nahodne koli IBMku a nasledne si monopol udrziavalo nie prave cistymi taktikami(IE,NT kernel,uzavrete vlastne "standardy"...) navyse su je produkty casto synonymom pocitaca v skolach rodine atd... ked clovek ine nepozna tak to nemoze pouzivat
a podla tvojho prispevku si mac a linux videl tak maximalne na videu na youtube(mozno si si dokonca na 5 minut nainstaloval ubuntu wow!) tak ich radsej nehodnot
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: dlb
|
Pridané:
12.6.2009 12:20
-Jebnutým postupom nazývam keď musím v príkazovom riadku zadávať nejaké FTPčko a jebnutým prístupom nazývam keď niekomu zakazujú alebo prikazujú ako má vyzerať jeho produkt (pričom do iných čo robia to isté nerýpu).
Ja nehovorím že by som to nedokázal aj keď som to nerobil, ale vidím mojich rodičov, kamarátov, kolegov, čo to vedieť nebudú! Načo komplikovať počítačovo menej gramotným ľuďom život?!
-Sorry ale povedz mi kto škodí viac internetu- tí čo vedia akurát surfovať alebo tí čo tie botnety a víry vytvárajú?
-V MacOS som už pracoval. Ubuntu som videl u kamoša. Ak budeš dobre čítať nehodnotím prácu v nich. Len konštatujem že majú mizivý podiel na trhu a hlavne MAC má tak nepriateľskú politiku voči ostatným že ONI by mali byť sankcionovaní.
|
|
Re: OS bez browsera?
Od reg.: Hazo69
|
Pridané:
12.6.2009 12:24
No on skor myslel "jebnuty postup" v zmysle stiahnutia a nainstalovania si prehliadaca (IE, FF, Opera...) bez toho aby sa nejaky prehliadac uz vyskytoval v OS. Ja osobne tiez neviem ako by som si stiahol napr. IE keby som ho nemal predinstalovany. A takych je na svete plno a urcite prevysuju tych ktory o takom postupe vedia.
Predstav si ze si kupim pocitac a k nemu novy OS Win 7 E bez IE. Nainstalujem ho a chcem ist na net. V tom zistim ze to modre "e" cez ktore sa v robote pripajam na internet tam nie je. Co mam robit? Stiahnut z netu prehliadac? Otazka je ako? Nainstalovat ho? To aby som isiel k niekomu znamemu ci by mi nestiahol instalacku. Potom je este moznost ist niekde na net a googlit postup ako nainstalovat prehliadac bez prehliadaca v OS.
Nastastie (ak som spravne pochopil) MS bude instalacku IE dodavat na CD/DVD spolu s OS.
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: dnes má meniny Zlatko
|
Pridané:
12.6.2009 15:59
Pochybujem že taký človek čo si nevie stiahnuť browser si bude sám inštalovať Windows. Taký ľudia si buď kupia pc už s os alebo im to dakto spraví..
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: Miso333
|
Pridané:
12.6.2009 9:23
OMG, nestresuj.
A, kupis si pocitac a vyrobca ti tam predinstaluje vybrany browser
B, kupis si pocitac a nahodou, nahodou, nahodou, tam nebudes mat nainstalovany browser, tak ho budes mat na instalacnom CD pripojenom k nemu
C, poskladas si pocitac a ked uz vies toto tak zohnat debilny browser nemoze byt pre teba tazke, alebo stiahnut si ho z netu cez iny protokol ako http
|
|
Re: OS bez browsera?
Od reg.: FreyR
|
Pridané:
12.6.2009 9:35
Mas usb kluc? Tak si nan mozes stiahnut portableapps. A napriklad firefox portable. Potom len zastrcis usb do pc a mozes zvesela surfovat..
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: ___
|
Pridané:
12.6.2009 12:26
Počúvaj ty si to normálne vyriešil!!
|
|
Re: OS bez browsera?
Od: Waa
|
Pridané:
12.6.2009 11:32
Tak ako s Messengerom vo Viste bude v start menu urcite ikonka "Get Internet Explorer Browser". Navyse, minimalne jadro toho prehliadaca tam bude, bez neho by ten OS proste nefungoval, taka je realita... cize to co sa bude instalovat bude len ikona, tak ako to bolo doteraz ked si dal rucne odinstalaciou vyhodit IE z windows ... zmizla len ikona.
|
|
nechapem
Od: tom vaits
|
Pridané:
12.6.2009 9:10
Pridavam sa k nechapajucim, tiez si myslim ze je to postavene na hlavu....
|
|
to je hlupost
Od reg.: pjotor
|
Pridané:
12.6.2009 9:10
Europska komisia je banda komunistov, ved teda ked to niekomu vadi, ze je tam IE tak nech si nekupuje windows, ze je jedna firma velmi uspesna znamena, ze bude musiet platit a stale riesit prekazky. Toto uz je vazne moc.
Niesom fanusik Windowsu nepouzivam ho pokial nemusim, ale v tomto som s MS zajedno
|
|
Re: to je hlupost
Od: rms
|
Pridané:
12.6.2009 13:00
bol si volit?
|
|
Re: to je hlupost
Od: quix_
|
Pridané:
12.6.2009 13:24
nemysli,ze ma volebne pravo.
|
|
Re: to je hlupost
Od: rms
|
Pridané:
12.6.2009 14:07
:D tiez pravda
|
|
.....
Od: Hehehoho
|
Pridané:
12.6.2009 9:14
tam dufam ze nam teraz este zrusia kalkulacku, malovanie, outlook (po novom windows mail), notepad a ostatne veci a bude dobre :)
|
|
Re: .....
Od reg.: cca01
|
Pridané:
12.6.2009 9:24
Eu komisia nebojuje proti IE ako takemu, ale proti MS, ktory sa snazi zneuzivat svoje postavenie na trhu.
Kalkulacka ani notepad nikoho netrapi. Biznis a peniaze sa generuju na internete. Na nejaku pos**nu kalkulacku sa nebude stazovat ziadna firma, nijako to neovplyvní trh ani nic ine.
Ak dnes mozeme povedat, ze IE je slusny browser, tak len vdaka tomu, ze ma konkurenciu: Opera, Safari, FF. Ak sa konkurencia odstrani, jej zanikom utrpi v tomto pripade najma kvalita.
Je to predsa uplne jasne, neviem preco stale dookola tieto otazky.
|
|
Re: .....
Od: Hehehoho
|
Pridané:
12.6.2009 12:30
ale vyvojari kalkulaciek by mali bojovat za svoje prava ked su takto utlacani
|
|
monopoly
Od: Sanxo
|
Pridané:
12.6.2009 9:16
Za uspech sa plati. To mas ako s burinou. Ak chces aby okrem buriny rastlo aj nieco ine, musis tu burinu "regulovat".
|
|
Re: monopoly
Od: xyzq
|
Pridané:
12.6.2009 9:25
Si to vystihol . Hlavne ak ta burina ma tolko marketingu ze kazdy si ju dobrovolne pestuje, aj ked su s nou iba problemy. Predajca burin sa tesi, masy kupuju a este si svoju burinu obhajuju :)
|
|
Re: monopoly
Od: dlb
|
Pridané:
12.6.2009 11:44
Ste vtipní s tými dvoma úbohými steblami v mojom záhone buriny :-)
|
|
OS bez browsera
Od: ljkhg
|
Pridané:
12.6.2009 9:17
keby mi mali platit euro za kazdu otazku "ako si stiahnem browser bez IE" tak uz som milionar
par moznosti: win update nainstaluje IE8, ftp na nejake prehliadace, offine instalacia, oem instalacia, instalacia nejakeho browsera pribalena na mediu s ovladacmi a sharewareom ktore vsade pchaju, to ze cloveku zmizne to modre E neznamena ze nema internet
a ku rozhodnutiu EK: myslim ze sa malo cosi spravit ale nie to co spravili
a ku browserom v inych OS: cosi si o tom spore nastudujte a zistite si o co ide potom kecajte
|
|
nebude sa preavat ani toto
Od: lump
|
Pridané:
12.6.2009 9:25
Podla mna sa nebude predavat ani E verzia. Preco by som rovnaku sumu platil za nieco kde mam toho menej? Lepsi pristup je moct IE odinstalovat
|
|
Re: nebude sa preavat ani toto
Od: siirii
|
Pridané:
12.6.2009 9:33
Skús si prečítať nadpis, v Európe bude LEN Windows 7 bez IE a bude sa volať Windows 7 E.
|
|
Re: nebude sa preavat ani toto
Od: dlb
|
Pridané:
12.6.2009 12:25
Warez rulezz
|
|
Re: nebude sa preavat ani toto
Od: _PM
|
Pridané:
12.6.2009 9:36
Tato moznost tam uz vo Win7 je ale ani to nazastavilo sudny proces. A podla vyjadrenia Opery ani nepritomnost IE8 im stacit nebude. Najkrajsie na tom celom bude ak MS rozhodne, ze poskytne moznost vyberu ale Opera sa vdaka mizernemu podielu 1% nedostane na zoznam. Na zozname bude FF, Google, Safari a hotovo.
|
|
Re: nebude sa preavat ani toto
Od: jjjjj
|
Pridané:
12.6.2009 10:21
tak ale zase to nebude spravodlivé pretože ako určujú ten podiel? Ja si poviem že z desiatich mojich známych má deväť Netscape :D a bude mať podiel 90%. Proste presné čísla sa zistiť nedajú a ostatné sa dá ovplyvniť. Zoberú štatistiky z Google.com alebo z Microsoft.com? A čo tak Facebook.com? ako spravodlivo zistiť podiel prehliadačov? V USA je iný podiel ako na SK, bude slovenská verzia Windows obsahovať iné možnosti inštalácie prehliadačov? Celá táto kauza prinesie užívateľom iba problémy a nakoniec tak či tak budú musieť nainštalovať aj IE8... Ja by som chcel iba aby aj BFU vedel, že IE8 tam nie je preto že to chce tak Microsoft, ale kvôli EÚ... som zvedavý koľko užívateľov by s tymto rozhodnutím súhlasili...
|
|
Win bez IE
Od reg.: Opera1
|
Pridané:
12.6.2009 9:26
a hlavne som zvedavy ako sa ostanem na microsoft update ked je pristupny len i IE
|
|
Re: Win bez IE
Od: siirii
|
Pridané:
12.6.2009 9:32
Nie, nie je, Windows Update je samostatná aplikácia.
|
|
Re: Win bez IE
Od: ...
|
Pridané:
12.6.2009 10:23
ok, tak vyskúšaj vymazať všetky súbory (nie len exe súbor) z IE a som zvedavý či ti bude fungovať Windows Update (neviem, vyskúšaj som zvedavý na výsledok ;-)
|
|
Re: Win bez IE
Od: Lacroix
|
Pridané:
12.6.2009 9:34
Ked sa nemylim tak Vista/Win7 riesia update cez ten tool, nie browser.
|
|
tozasbude
Od reg.: kingzozo
|
Pridané:
12.6.2009 9:35
Hmm utekam na Hulanov blog, zabavit sa na tuto temu, urcite tam napisal jednu zo svojich perál :)
|
|
internet explorer
Od: lklklklllk
|
Pridané:
12.6.2009 9:46
Ak som clasnok spravne pochopil tak ie bude k dispozicii na instalacnom mediu, ale pri standardnej instalacii sa nebude instalovat. Pravdepodobne ked potom zasunies po instalacii systemu instalacne CD/DVD, tak vyskoci autorunom nejake menu, kde bude okrem ineho ponuka nainstalovat ie. A podla mna pocas instalacie sa ta system bude pytat ci nainstalovat ie alebo nie. A potom sa bude dat ie konecne normalne odinstalovat ako normalny program, pretoze to nie je sucast systemu nutna na jeho beh.
|
|
Re: internet explorer
Od reg.: TOMxEU
|
Pridané:
12.6.2009 9:56
By ma zaujimalo, ci bude po nainstalovany IE rovnako integrovany do systemu alebo nie, inak povedane bude menej stabilny? Nerad by som si kvoli tekto blbosti objednaval W7 z USA. :(
|
|
Re: internet explorer
Od: fdgsa
|
Pridané:
12.6.2009 11:46
trident(jadro IE) na 99% ostane neviem si to inak predstavit to by museli win riadne upravit vela sluzieb kompletne prerobit
|
|
Re: internet explorer
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.6.2009 10:24
presne tak to malo byt! Pri instalacii sa mal system opytat "chces IE??" Tak isto sa mal opytat ci chcem vsetko ostatne, co nieje OS - takze pre tych vyssie ano aj kalkulacka mala byt odinstalovatelna. A pride na rad v dalsej vlne, spolu s firewalom, movie makerom a pod. MS tymto nic nevyriesil. Nechapem preco sa tomu tak brania, raz to prist musi. Liek na ich problem je volitelna instalacia.
|
|
Re: internet explorer
Od: reg.: x x l l
|
Pridané:
12.6.2009 12:24
Vsak tak to aj je. Kalkulacka a drtiva vacsina prkotin v start menu sa da odinstalovat. Akurat MS uprednostnuje komplexny system a nezatazuje usera odklikavanim veci, ktore by si aj tak na 100% nasledne doinstaloval...
|
|
Rozky
Od: risototh
|
Pridané:
12.6.2009 10:15
Ak aplikujeme tuto paralelu na rozky, tak by to vyzeralo asi takto:
Zacnem z cistej dobrocinnosti vyrabat rozky a rozdavat ich. V meste, v korom zijem, ludia prestanu kupovat rozky a zacnu chodit ku mne. A ja potom dostanem pokutu od tej pridrbanej EU, od ktorej som este nic dobre nepocul, a prestanem tie rozky rozdavat. A teraz mi povedzte, pre koho, okrem inych predajcov, je toto vyhodne? Iba pre tych, co rozky predavaju a pre EU, lebo sa nabalila :) Ja som obisiel s pokutou a ludia o rozky zdarma.
Ja viem, je to trosku extremne, ale aspon na 80% porovnatelne.
|
|
Re: Rozky
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.6.2009 10:31
na trhu existuju rozky, maslo, dzem, med, a struhany syr. Zacal si vyrabat rozky, atie rozky boli lepsie ako rozky inych. Aby si ale podporil predaj, tak ti nevadilo, ked 40% ludi ti za rozky neplatilo, zrali ich zdarma. Ostatni vyrobcovia rozkov skrachovali, lebo nik im nechcel platit, ked boli tie tvoje zdarma. A teraz mas 90% trhu. Tak si sa rozhodol, ze k tvojim rozkom povinne pribalis "zadarmo" aj maslo, dzem, med a struhany syr. Jasne ze sa to nepaci vyrobcom masla, dzemu... lebo kedze ty ich davas "zadarmo" tak vacsina ludi ani nevie, ze sa nejake to maslo da este chutnejsie kupit inde - vsetci zeru to tvoje hnusne maslo, kedze je ktym rozkom "zadarmo". Porozmyslaj nad tym, co by si robil ty, keby si bol vyrobca masla.
|
|
Re: Rozky
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.6.2009 10:38
a co je najhorsie, a co by mal byt koniec tejto tahanice je, ze by mali vydat CISTY OS bez vsetkeho, kde by boli odratane naklady na vyvoj programov co su "zadarmo" a windows by potom nestal 100€ ale len 30. A ak chces aj IE, tak si zaplat za verziu s IE o 3€ viac, a ak chces aj MP, tak o dalsie 2€viac atd. Resp. by im mali natvrdo zakazat predavat windows v sucastnom stave, a kazdy jeden komponent ocenit a predavat ho zvlast. Tak by to malo byt.
|
|
Re: Rozky
Od reg.: Hazo69
|
Pridané:
12.6.2009 12:42
ale kedze niesom maslovy labuznik ako vacsina ludi v meste tak mi bohate staci jest to maslo ktore dostavam k rozkom zadarmo. staci mi si ho natriet a zjest. to ze niekto z neho chce napriklad varit alebo chce aby malo specificku chut ma moznost maslo zadarmo odmietnut a kupit si maslo ktore mu vyhovuje. :)
|
|
Re: Rozky
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.6.2009 13:25
nedostavas ho zadarmo ty mamut! Rozok bez masla stoji 10c a ty s tym maslom zadarmo zan platis 15. A to je pointa veci.
|
|
Re: Rozky
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.6.2009 13:27
resp by stal 10 keby sa taky predaval
kua spravte uz konecne editaciu prispevkov!!!
|
|
Re: Rozky
Od reg.: Hazo69
|
Pridané:
12.6.2009 13:42
ten rozok, s maslom ci bez, bude stat stale rovnako. a ak sa ti nepaci alebo sa ti zda ze platis aj za to maslo tak mozes pouzit alternativy, ktore sice niesu s takym vysokym podielom na trhu ale existuju. a tam si vyberis cisty rozok a ci si k nemu das maslo, med, dzem alebo struhany syr je na tebe.
a inak takych predajcov co pribaluju k rozkom aj maslo je viac len nemaju taky vysoky podiel na trhu a preto nikomu nevadi ze bez toho masla by tie ich rozky boli lacnejsie.
|
|
Re: Rozky
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.6.2009 13:57
to nieje pravda, lebo vyvoj pridanych softov stoji vela $$$. Oni ich davaju akoze zadarmo, lenze to nieje pravda, kedze ten vyvoj zarataju do ceny windowsu. Ak by tam neboli, windwos by bol lacnejsi. A ak veris opaku, tak si naivny.
|
|
Re: Rozky
Od reg.: Hazo69
|
Pridané:
12.6.2009 14:15
samozrejme ze to stoji peniaze. a keby nebol IE vo Windowse mal by byt lacnejsi lenze ja tvrdim ze nebude. vsak preco by MS znizil cenu? je to jeho produkt a moze ho predavat za kolko chce. navyse moze tvrdit ze IE bol "zadarmo" cize nema dovod menit cenu. napr. vyvoj FF stoji tiez nejake peniaze ale ponukaju ho zadarmo. tym istym sa moze obhajovat MS. sice IE vyvijaju a davaju nato nemale peniaze ale v konecnom dosledku ho ponukaju "zadarmo" ako sucast ich OS.
takze moj nazor je ze MS musel prestat predinstalovavat IE (aspon v EU) ale pochybujem ze kvoli tomu upravi cenu.
|
|
Re: Rozky
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.6.2009 14:52
kazda firma robi nejaky audit na co kolko minula. Take nieco musi robit aj microsoft. Kazdy programcek robi nejaky team ludi a je im za to platene. Nieje problem zistit, kolko vydaju penazi napr na IE. Z celorocneho vydaju to napr tvori 2%. Bum o 2% lacnejsi windows. A ked to neurobia dobrovolne nech ich donitia. Hotovo. Tak isto vsetko ostatne, napr windows defender, na keru rit mi to je? Nechcem to tam a nechcem zato platit. Ani za media player, ani za zalohovanie vo windowse, ani za messenger ani za cojaviem co. A dostaneme sa do stavu, ked bude windows stat primeranu sumu a kazdy si ho kupi a nebudu cierne instalacie. To je moja idea. Za takych 20€ si windwos kupi kazdy, za 100 malokto.
|
|
Re: Rozky
Od: qwedfg
|
Pridané:
12.6.2009 16:05
pre teba je vhodny Windows Server 2008 Server Core. a nezabudni si cez nejaky ten soft najprv odstranit tie serverove aplikacie, co su tam, lebo su ti zbytocne a nevyuzijes ich.
|
|
chlapci z opery dostanu poc umaku
Od reg.: zebrak
|
Pridané:
12.6.2009 10:29
Z tejto situacie pravdepodobne najviac ziska firefox a je mozne ze aj chrome. Vyrobcovia budu na PC predinstalovavat browseri podla svojho uvazenia, takze typujem ze to vacsinou bude IE a Firefox, pripadne sa hipisacky Chrome.
Opera samozrejme vyjde na prazdno :) haha
|
|
Re: chlapci z opery dostanu poc umaku
Od: demencia vladne nadomnou
|
Pridané:
12.6.2009 13:07
dobry vtip ty zebrak
|
|
Re: chlapci z opery dostanu poc umaku
Od reg.: Hazo69
|
Pridané:
12.6.2009 13:32
vtip mozno pre teba ale pre vacsinu realita. a podla tvojho slovnika vieme kto tu nakoniec je spominany zebrak.
|
|
Re: chlapci z opery dostanu poc umaku
Od: demencia vladne nadomnou stale
|
Pridané:
12.6.2009 14:05
pozri sa na jeho nick a plac tak dlho ako chces
|
|
WMP....
Od: supersonic
|
Pridané:
12.6.2009 10:29
a bude to mat predinstalovany WMP?
|
|
Re: WMP....
Od reg.: Hazo69
|
Pridané:
12.6.2009 12:49
podla mna nie kedze za to uz boli sankciovany od EK.
|
|
Windows 7 sa v EÚ bude volať Windows 7 E a bude bez Internet Explorera
Od reg.: c-ice2
|
Pridané:
12.6.2009 10:42
Radšej keby zrušili OEM verzie alebo to u nás prestali predávať, lebo vybrať si notebook bez WINu je niekedy dosť zložité. A platiť im za ten šunt aby som ho doma mohol hned preformatovať tak to sa mi nepáči
|
|
Re: Windows 7 sa v EÚ bude volať Windows 7 E a bude bez Internet Explorera
Od reg.: TOMxEU
|
Pridané:
12.6.2009 11:18
OEM su aj na desktop PC, ja kupujem len OEM, aspon nemusim platit 2x tolko za Windows. Notebooky s OEM aj bez neho stoja vetsinou rovnako, vdaka trial verziam, cize nie je dovod obmedzit OEM software.
|
|
Re: Windows 7 sa v EÚ bude volať Windows 7 E a bude bez Internet Explorera
Od: rms
|
Pridané:
12.6.2009 13:11
bullshit, MS plati predajcom/vyrobcom aby zvysovali ceny za non-MS produkty. kazdy to vie
|
|
pekne
Od: drtic
|
Pridané:
12.6.2009 11:05
nemali by tieto protimonopolne opatrenia chranit hlavne spotrebitela teda beznych uzivatelov?
velmi silno pochybujem o tom ze verzia bez IE bude lacnejsia ako ta s IE. Cize EU nas chrani pred tym aby sme nahodou nedostali daco zadarmo :D :D
|
|
Re: pekne
Od: rms
|
Pridané:
12.6.2009 13:12
rozum si dostal zadarmo, a vidis aka je to kvalita...
|
|
to je blbost
Od: Rado2
|
Pridané:
12.6.2009 11:32
Takze ak spravne chapem filozofiu EK, win by sa mal predavat ako cisty kernel, pre istotu s upozornenim ci user predsa len radsej nechce linux. A k tomu kernelu nech si clovek zhana window manager, a vsetko potrebne. Lebo neexistuje dovod preco window manager, kalkulacka, solitaire ma byt nieco ine ako webovy prehliadac.
|
|
Re: to je blbost
Od: Moonchild
|
Pridané:
12.6.2009 11:57
jj, presne tak a s tymto nazorom sa plne zhodujem ... :D akurat by mali byt este pribalene priamo uz aj aspon 2-3 linuxove distribucie, ak by sa user rozhodol predsa len skusit linux. A NIE, toto NIE JE IRONIA. :D
|
|
Re: to je blbost
Od: ___
|
Pridané:
12.6.2009 12:28
Tak sa proste bude predávať jeden BluRay kde budú všetky dostupné systémy a zisk z neho pôjde medzi všetkých výrobcov rovnako (toto irónia je)
|
|
Re: to je blbost
Od: Uhlik (zmazal sa mi kolacik)
|
Pridané:
12.6.2009 12:27
uplne idealne by pre EK mozno bolo, kedy sa Windows predaval bez operacneho systemu :o) ...
|
|
Re: to je blbost
Od: ----
|
Pridané:
12.6.2009 12:29
Ak niekto predava produkt s nazvom "operacny system", tak by to mal byt len operacny system a nie vsetko okolo. Vsetko by sa vyriesilo, ak by premenovali Windows OS na Windows Distro a bolo by po probleme. Presne takto to mas aj s linuxovymi distribuciami. Kernel je GNU/Linux, distribucia je napr. Debian a ta obsahuje akekolvek pribalene programy.
Operacny system - slovenska Wikipedia:
http://ssurl.net/bzx2
|
|
Re: to je blbost
Od: rms
|
Pridané:
12.6.2009 13:15
najlepsie by bolo keby EU platila vyvoj GNU/Linux a uzakonila pouzivanie otvorenych standardov
MS by bol stale v hre, ale musel by sa prisposobit spolocnosti, a nie aby sa spolocnost klanala jednej nenazranej a drzej firme
|
|
proste elegancia
Od: nic
|
Pridané:
12.6.2009 13:49
Ste to nepochopili ? M$ sice do WIN nepredinstaluje IE ,ale da ho na instalacne medium. Vyhne sa takto pokute a zaroven si bezny uzivatel aj tak doinstaluje IE. "Elegantne"
|
|
Re: proste elegancia
Od reg.: Hazo69
|
Pridané:
12.6.2009 14:26
Ale pochopili. No tych moznosti bude urcite viac. Pribalia CD/DVD, stiahne ho pomocou WindowsUpdate, v Start menu bude ikona na stiahnutie IE8 atd. Len nie vsetci o tych moznostiach vedia. Myslim skor ludi co zapnu PC a hladaju na ploche modre "e" cez ktore vedia ze sa ide na internet :)
Ale ma to aj vyhody. Rozne servisy zaznamenaju zvyseny pocet ziadosti o doinstalovanie prehliadaca co moze prispiet v case krizy nasej ekonomike :D
|
|
Re: proste elegancia
Od reg.: x x l l
|
Pridané:
14.6.2009 17:35
Vsak to je normalna regulerna technika. Napriklad taky linux (konkretne ubuntu), riesi absenciu kvalitnych open source fontov tak, ze sa stiahnu odniekial z netu fonty z windows. Riesenie na par klikov a cela zodpovednost je na uzivatelovi a akoze na komunite (http://packages.ubuntu.com/ intrepid/msttcorefonts).
|
|
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Od: chora vrana
|
Pridané:
12.6.2009 16:21
JEBAT NA VSETKO KONECNE VIKEND KURVAAAA YEAAAAAH!!!
|
|
omg, ako sosnem operu?
Od: Daslm
|
Pridané:
12.6.2009 17:42
omg, ako si stiahnem operu? ak si kupim OEM ku PC, tak mi daju CD napr. s mozillou, alebo co? uplne neprakticke... tomu sudu sibe, kto nechce IE, nech si ho vypne.
|
|
Re: omg, ako sosnem operu?
Od: hdafaw
|
Pridané:
12.6.2009 17:56
skus niekedy pouzit mozog alebo aspon precitat si cosi kym postnes comment ktory len na dsl.sk clankoch o tejto teme bol aspon 300x
|
|
Re: omg, ako sosnem operu?
Od: dlb
|
Pridané:
13.6.2009 13:26
Mlho!! Ale vždyť tady o tom už dobrou čtvrthodinu mluvíme!
|
|
nesosnes
Od: scarinko
|
Pridané:
12.6.2009 18:48
Operu nesosnes nakolko ti ju kazdy lepsi Antivirus zablokuje nakolko je to spinavy virus prezleceny za browser akurat 1% populacie to stale nevie pochopit.
|
|
ine riesenia
Od: Pakluc
|
Pridané:
12.6.2009 19:27
Ja by som to vyriesil asi tak, ze do zmluvy, ktoru akceptujete pri instalacii windowsu by som uviedol formulku, ze "Sucastou operacneho systemu je internetovy prehliadac Internet Explorer, ktory je jeden z mnohych inych dostupnych prehlaidacov" no neviem, nieco v tom zmysle. MS by sa vyzul z toho ze niekomu "vnucuje" IE, majitel OS by vedel o inych alternativach a EU komisia by mohla riesit dolezitejsie veci :P
|
|
Re: ine riesenia
Od reg.: yanick
|
Pridané:
12.6.2009 19:33
Zmluvu si skoro nikto necita a co by to riesilo? Ale riesilo by to, keby tam dali: "Dobrovolne a pri plnom vedomi potvrdzujem, ze spolocnost Microsoft mi internetovy prehliadac Internet Explorer nevnucuje a budem ho pouzivam, kym ma zamestnanec spolocnosti Mozilla, Opera, Apple alebo Google nezastreli."
|
|
Re: ine riesenia
Od: Pakluc
|
Pridané:
12.6.2009 19:47
Jasne ze tu zmluvu nikto necita, ale bolo by to formalne tam a hotovo. Ten kto IE nepouziva, ho nebude pouzivat aj ked vo windose bude alebo nebude.A ten, kto pouziva "to modre ecko na ploche" si ho zaobstara tak ci tak, lebo nema sajnu co je to opera, firefox apd. Cize cele to podla mna nic neriesi.
|
|
Re: ine riesenia
Od reg.: yanick
|
Pridané:
12.6.2009 20:19
Formalne oznamenie by to mozno pravne riesilo, ale EK a Opere a spol. ide o realnu situaciu na trhu. IE pouzivaju prevazne ludia, co ani netusia, ze k IE existuje niekolko alternativ a v principe ani jedna nie je horsia ako IE. A aj keby vedeli, ze alternativa existuje, nedokazu/nemozu ju nainstalovat. Cize ked im M$ oznami, ze existuju ine prehliadace, tak je to, ako ked hladnemu cloveku bez ruk oznamis, ze salat je v chladnicke a rozky a lyzicka v skrinke. Zostane hladny.
|
|
Windows 7 E - dakujeme EU
Od: qmox
|
Pridané:
12.6.2009 19:40
Toto uz davno nieje o zneuzivani monopolneho postavenia na trhu kedze firefox v cislach uz davno dotialhol IE a kto fandi EK je s prepacenim idiot.
Mozno este kedysi ked sa objavil na trhu prvy Internet explorer tak sa EK mala argument udelit nejaku pokutu kvoli netscapu , opere a dalsim spolocnostiam ktore tento produkt predavali .
Dnes je situacia opacna IE nema ani 50% trhu , nejde or relevantny trh pretoze vetsina vyrobkov je zdarma teda negeneruje priamy prijem .
Takze nakoniec na hlupu snahu nabalit sa nakoniec doplatia obcania EU.
Mimochodom co sa Europskej Komisii nebude pacit nabuduce? Napriklad co takto Explorer ? (povinost preinstalovat windows commandera?)
Windows Media Player? ( co takto udelit povinost nainstalovat vsetky playery)
Windows Firewall ?
Windows Games ? .......
Proste chora situacia zo strany EK ktora zabranuje jednemu hracovi na trhu aby v ramci svojho produktu ponukala vlastne programi rovnakeho typu ako jeho konkurenti. (Linux , OSx ...)
|
|
Re: Windows 7 E - dakujeme EU
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.6.2009 21:25
ja uz neviem ako, ale ludom sa to neda vysvetlit, tak posledny krat. Vyrabam auto znacky Srot. Kupis si moje auto a knemu je sofer zdarma. Ty nechces sofera, vies soferovat sam? noaco, sofer je ktomu. To auto stoji iba 600.000 Ze keby nebol sofer, stalo by len 300? noaco, sofer je predsa zadarmo a auto stoji 600. hotovo.
|
|
Re: Windows 7 E - dakujeme EU
Od: m44
|
Pridané:
13.6.2009 12:41
omg, vymysli si nieco lepsie;) myslim, ze ta cena operacneho systemu s IE a bez je ta posledna vec, ktora niekoho trapi.
|
|
no problem
Od: Rotavator
|
Pridané:
13.6.2009 0:23
No co velky problem - tak si teda stiahnem z rapidshare americku verziu windows 7 namiesto tej europskej a hotovo. Alebo iny postup: Poskladat pocitac, nainstalovat win xp, stiahnut browser na flashku, sformatovat disk, nainstalovat win 7, zistit ze instalacny subor je poskodeny, sformatovat disk, nainstalovat win xp, stiahnut browser, sformatovat disk, nainstalovat win 7, nainstalovat browser a hotovo! Dakujeme Europska komisia. ;)
|
|
Re: no problem
Od: m44
|
Pridané:
13.6.2009 12:43
alebo vlozit instalacne dvd win 7 E do mechaniky a nainstalovat IE;) dakujeme Rotavator. ;)
|
|
Re: no problem
Od reg.: uname -a
|
Pridané:
13.6.2009 15:55
poskladat pocitac, hodit linux liveCD/USB stiahnut browser,overit hash, reboot, install win+browser a hotovo.
|
|
Re: no problem
Od: kokolobik
|
Pridané:
14.6.2009 6:30
si sa odtrhol mamke z pupocnej snury ty kraken?
|
|
Re: no problem
Od: Felix1
|
Pridané:
14.6.2009 8:35
Alebo nainstalovat Win 7 E, kliknut na ikonku Get IE a potom stiahnut cez IE nieco normalne :)
|
|
citacia z jedneho konkurencneho webu
Od: 5641267+2+248+6246
|
Pridané:
14.6.2009 14:13
Teď nám jen nezbývá než doufat, aby někoho nenapadlo zakázat předinstalované FTP nástroje a ovladače pro optickou mechaniku spolu s Windows.
|