| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
druhy
Od reg.: sineDD
|
Pridané:
26.5.2009 18:41
byt ten druhy tak ma porazi :D
|
| |
Re: druhy
Od: 5os
|
Pridané:
26.5.2009 18:44
Mna by zaujimalo ako to merali.
|
| |
Re: druhy
Od: compal
|
Pridané:
26.5.2009 19:02
zavolali si slovenskych policajtou a mali radar a namerali rychlost..
|
| |
Re: druhy
Od: vedec
|
Pridané:
26.5.2009 19:03
podla mna zapojili ziarovku a pri kazdom takte blikla - a odpozorovali ze blikla 8116 krat za sekundu
|
| |
Re: druhy
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
26.5.2009 19:04
Aj keby to bolo tak ako hovoris, tak by blikala trosku vyssou frekvenciou. :-)
|
| |
Re: druhy
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
26.5.2009 19:05
A pri tom by to blikanie nebolo vidno. :D Ale viem ze si to myslel ironicky.
|
| |
Re: druhy
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 19:09
Ja sa niekedy pristihnem pri tom ze ma rusi blikanie obycajnej ziarovky...
|
| |
Re: druhy
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
26.5.2009 19:31
Ziarovky? Asi ti sused sem tam pusti nejaky vykonny motor alebo....
|
| |
Re: druhy
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 19:41
alebo som len mlady a kemam pokazeny zrak z neustaleho cumenia na lcd alebo crt... Zdrave ludske oko je dostatocne rychle na to aby si tych 100 bliknuti pri 50Hz vsimlo. Hlavne to registrujem ked hybem ocami blizko (cca 30-50cm) od ziarovky... Nezabudaj ze nie sme rovnaki a ze z davu stale niekto vytrca...v tomto som to teraz asi ja ;)
|
| |
Re: druhy
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
26.5.2009 19:46
Ziarovka neblika. :-)
V ziarovke je volframove vlakno, ktore je zerave. A kym nastane to "jedno prebliknutie", tak to nestaci na to, aby to vlakno stihlo zhasnut. Proste ked prestanes nahrievat nieco zerave, tiez to este chvilku svieti, no nie? :-)
Proste tych 50 Hz je prilis vysoka frekvencia na to, aby stihlo uplne zhasnut.
Co uz samozrejme neplati pri ziarivkach. Tam blikanie uvidis.
|
| |
Re: druhy
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 19:51
Aby sme sa pochopili.. Ja netvrdim ze vidim 100 zhasnuti a 100 rozsvieteni za sekundu ale ze by som vedel rozoznat ci je ziarovka napajana jednosmernym alebo striedavym napatim. Je to nieco podobne ako ked sa pozries na ventilator a vidis iba nieco rozmazane ale ked zacnes mikat ocami tak na ten zlomok sekundy uvidis tvar lopatky...
|
| |
Re: druhy
Od: aleluja
|
Pridané:
26.5.2009 20:26
Presne takto som sa hral vo vlaku s ocami ked som pozeral ako rychlo unika stlp alebo tie betonove haluze pod kolajnicami, je to sranda tak rychlo behat ocami, ale potom vidim aj take zaujimave objekty, mozno z inej reality :D
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Kenco SK
|
Pridané:
26.5.2009 21:54
Nie betónové haluze, ale "šľepire" :D
|
| |
Re: druhy
Od: dlb
|
Pridané:
28.5.2009 8:36
Keď sa budeš nudiť nabudúce tak si ten stĺp v rýchlosti odfoť telefónom, bude šikmý :-)
|
| |
Re: druhy
Od: M2-player
|
Pridané:
30.5.2009 19:20
pomalé spracovávanie fotiek v mobiloch...
|
| |
Re: druhy
Od: M2-player
|
Pridané:
30.5.2009 19:20
UFO? :D
|
| |
Re: druhy
Od: kjhhghjgvg
|
Pridané:
26.5.2009 20:45
ty si asi z fyziky prepadal ze
|
| |
Re: druhy
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
26.5.2009 21:59
Ani nevies ako sa mylis... si predstav ze to wolframove vlakno staci 100x za sekundu nepatrne vychladnut, to myslim pri kazdej polvlne pri 50Hz. Ako to viem? Kamos mal pred 20-imi rokmi Sinclair Spectrum, ak viete o co sa jedna, a robil pokusy so svetelnym perom lebo chcel ovladat nejaky program co si napisal v assembleri cez obrazovku. Vtedy mysky este neexistovali. Nejako mu to blblo a tak si napisal malu rutinku na to svetelne pero, ktora mu mala pocitat pocet bliknuti obrazovky. Ake bolo jeho prekvapenie ked zistil ze mu do toho vstupuje svetlo ziarovky ktore malo 100 bliknuti za sekundu. Osobne mi to ukazoval, takze dobre viem co Vam sem pisem.
|
| |
Re: druhy
Od: matador
|
Pridané:
27.5.2009 8:02
aku ziarovku mal v tom pere? Predpokladam ze to nebola klasicka ziarovka ktorou si svietim doma.
Cim snimal to blikanie? Ako to mal prepojene na Sinclair? Neprejavovala sa tam aj vzorkovacia frekvencia toho snimaca, pripadne spracovavania signalu z pera?
Myslim ze tymto si nic nedokazal, je tam viac faktoroc, ktore mohli sposobit ze sa to vyhodnotilo ako blikanie
|
| |
Re: druhy
Od: froshy
|
Pridané:
27.5.2009 8:04
aj CRT blinka ak namieril na CRT v tej dobe tak potom registroval blinkanie :D
|
| |
Re: druhy
Od: ___
|
Pridané:
28.5.2009 8:39
Sinclair to bola ta bomba vo Face/Off nie? :)
|
| |
Re: druhy
Od: no tak noro
|
Pridané:
26.5.2009 19:47
:-) ty musis byt komplet iny. Bezna ziarovka ma taku vysoku zotrvacnost, ze pri 50Hz PRAKTICKY nezhasina. So ziarivkou je to ine, ale tam su zas omnoho vyssie frekvencie.
|
| |
Re: druhy
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 19:57
nehovorim o zhasinani ale o zmene intenzity svetla...
|
| |
Re: druhy
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
26.5.2009 20:01
Zmenu intenzity svetla v ziarovke nesposobuje striedavy prud ale vykyvy v sieti alebo sama ziarovka, ak sa jej zivot blizi ku koncu.
|
| |
Re: druhy
Od: weirdos
|
Pridané:
26.5.2009 20:28
no ako vidim niekto pozeral X-men alebo Heroes... :D
|
| |
Re: druhy
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 20:38
Ano a vlny nesposobuje vietor ale pohyby skonavajucich velryb pod hladinou...
|
| |
Re: druhy
Od: no ja
|
Pridané:
27.5.2009 7:44
mas pravdu vlny nesposobuje vietor ale gravitacia mesiaca
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Prof. Ing. 3losh DrSc.
|
Pridané:
27.5.2009 13:55
Naber si polievku do taniera, fukni do nej a povedz ze tie vlny sposobila gravitacia mesiaca. Len nehovor ze som ti to ja kazal.
|
| |
Re: druhy
Od: sma
|
Pridané:
27.5.2009 14:06
si mimo mesiac a jeho gravitacia sposobuje priliv a odliv
|
| |
Re: druhy
Od: emeric
|
Pridané:
27.5.2009 15:34
nie to sa mylis, gravitacia mesiaca sposobuje ze nam stoja kkty
|
| |
Re: druhy
Od: no tak noro
|
Pridané:
26.5.2009 20:37
Nemozes vidiet ani zmenu intenzity svetla, pretoze tam jednoducho ziadna nie je. Nezahytil by si ju ani vysokorychlostnou kamerou. To co vidis je podla mna tvoje zmurkanie.
|
| |
Re: druhy
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 20:41
to je ako ked povies ze nejaky 100Hz CRT Televizor mi nemoze blikat lebo ty tam ziadne blikanie nevidis...
|
| |
Re: druhy
Od: no tak noro
|
Pridané:
26.5.2009 20:45
Lenze nemozes porovnavat CRT obrazovku so ziarovkou, pretoze pri obrazovke to prekreslovanie realne existuje. To nakoniec vidiet ak fotis TV s kratkou uzavierkou, alebo snimas kamerou.
So ziarovkou je to ale ine, pretoze v nej sa zhavi vlakno. A kym pride druha polvlna, tak jednoducho nestihne zhasnut, ani znizit intenzitu svetla.
Skus zhasnut taku 100W ziarovku a pozeraj sa na vlakno. Este chvilu budes vidiet ako zhasina.
|
| |
Re: druhy
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 21:18
ale ja sa tu nebavim o 100W ziarovke ale napr. o 12V-ovej co mam napr. na nocnom stoliku, v robote v niektorych strojoch atd.
Vsetci mi sem pisete ze je to nemozne ako keby som sem napisal ze som videl UFO alebo co...
Aj ked sa pozriete na ventilator co ma povedzme 5000 otacok/minutu (cca 83,3 ot/sek) tak je nemozne aby ste videli na zlomok sekundy tu lopatku stat. Pritom ona sa pohybuje konstantnou rychlostou a vy ste ju videli stat mozno na 0,00001 sekundy ale videli ste ju.. Alebo aj to je nemozne?
|
| |
Re: druhy
Od: no tak noro
|
Pridané:
26.5.2009 21:25
Ty vole, ty fakt tazko chapes. S tym ventilatorom je to podobne ako s CRT obrazovkou. Klasicka ziarovka jednoducho neblika (ak vylucime kolisanie siete) a je jedno ci 100W, alebo 12W.
...a inac ventilator s 5000 otackami/min... vies si vobec predstavit ake by to boli prdy?
Noro uz si uvedom ze trepes. Skor by som Ti uveril to UFO, ako to ze vidis blikat ziarovku. Pre istotu este raz. ZIAROVKA NEBLIKA
|
| |
Re: druhy
Od: rofl
|
Pridané:
26.5.2009 21:55
KUPIM OD TEBA 12V ZIAROVKU CO IDE NA STRIEDAVY PRUD Z TEJ TOVJEJ LAMPY NA STOLE....TA TOTIZTO IDE URCITE NA STRIEDAVY LEBO TA TVOJA LAMPA URCITE NEMA ZIADNE TRAFO A TYCH 12V SI BERIE PRIAMO Z EL. SIETE (pri tych 50HZ ktore ty tak dokonale vnimas)
|
| |
Re: druhy
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 23:27
Mas pravdu. Nie je tam nic ine iba jeden vypinac a jedno trafo s 12V na sekundare.. :)
|
| |
Re: druhy
Od: 2Manin
|
Pridané:
29.5.2009 17:37
Ziarovka je tepelne vlakno, ktore ma urcitu kapacitu a teda zostava zohriate aj ked prechdza sinusovka cez 0 Voltov.
Pre blbsich,je to nieco ako zotrvacnik v motore auta...
|
| |
Re: druhy
Od: The Big Blb
|
Pridané:
30.5.2009 19:41
a ešte pre blbších to už nejde???
|
| |
Re: druhy
Od: kjhjkghjgghf
|
Pridané:
26.5.2009 20:50
ty urcite vidis aj ako ti blika elcedecko ze mam pravdu
|
| |
Re: druhy
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 21:25
Ja za to nemozem ze vacsina tu pritomnych by nevidela blikat ani stroboskop...
|
| |
Re: druhy
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
26.5.2009 21:28
Nie. Mozno vidis blikat ziarovku, ale bude to niecim inym, nie tym, ze je napajana striedavym prudom (berme 50 Hz).
Vykyvy a tak dalej.
|
| |
Re: druhy
Od: RolandZ
|
Pridané:
26.5.2009 21:59
hm.. ked sme už pri tých frekvenciách, otáčkach, a optick.javoch -či nečo oko vidí al.ne- jako je to napr. u takého rotoru vrtulníka, kt.ked je už roztočený v príslušných otáčkach (nevim presne kolko ot./min.) tesne pred štartom (odlepením sa od zeme), al. aj pri lete, tak ho nekdy može byt vidno ako keby sa ani sa netočil, ale "stál s rozkmitajúcimi lopatkami jakoby na jednom mieste" -- prečo ? :o :Dp)
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Dr.FeelGood
|
Pridané:
26.5.2009 23:14
A sakra! aky je vlastne nazov clanku? :D
|
| |
Re: druhy
Od: jozo z jatova
|
Pridané:
26.5.2009 23:44
lebo ludske oko zachyti cca 24 snimkov za sekundu a ked su otacky lopatiek na tom vrtulniku nasobkom 24 tak sa ti zda ze stoja, to iste aj kolesa na aute, dokonca v jeden moment sa moze zdat ze ked ide auto dopredu tak sa kolesa tocia naopak :D
|
| |
Re: druhy
Od: RoladzZe
|
Pridané:
27.5.2009 0:20
ahso (nj, aj som vedel, že to bude mat neco spoločné so schopnostami oka a nervu zachytavat pohyb, hej, tie nasobky.. :p diki
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Hosak
|
Pridané:
27.5.2009 12:54
Tento jav sa rejavuje aj u vrtulnikou. Ked sa tocia tesne pod nasobok hore spominanej 24 tak sa nam zda akoby sa tie lopatky pomaly tovili do protismeru
|
| |
Re: druhy
Od: _mj
|
Pridané:
27.5.2009 21:38
Naozaj? A co ked je to tak, ze pohyb nosnej vrtule nie je rovnomerny, pretoze vykon motora nie je v case konstantny a tym padom vrtula poskakuje a vznika stroboskopicky efekt?
|
| |
Re: druhy
Od: Calyx
|
Pridané:
27.5.2009 22:14
A o com tu podla Teba jozo z jatova a hosak pislali ak nie o stroboskopickom efekte?
...s tym poskakovanim vrtule nejak nechapem????
|
| |
Re: druhy
Od: _mj
|
Pridané:
28.5.2009 9:32
Naozaj neviem o com pisali ;-) Oko nevnima okolie diskretne, takze nejake nasobky 24Hz su irelevantne.
No a spat k vrtuli - spalovaci motor vrtulniku neposkytuje v case konstantny vykon, ale najvacsi je po explozii vo valci. Ten po expanzii a hlavne nasavani klesa a s nim aj uhlova rychlost rotora. Samozrejme je takyto chod neprijatelny a eliminuje sa vacsim poctom valcov a zotrvacnikom, ale uplne odstranit sa neda. Tym padom listy vrtule "stravia viac casu" v urcitych polohach a preto sa zda, ze sa vrtula toci naopak.
|
| |
Re: druhy
Od: M2-player
|
Pridané:
30.5.2009 20:10
Nie ľudské oko, ale ľudský mozog...
|
| |
Re: druhy
Od: TvojaMama.sk
|
Pridané:
27.5.2009 1:09
Žiarivka - najčastejšie neónové svetlo bliká NIE žiarovka!!! V žiarovke máš vlákno, ktoré sa vo vákuu nahreje a vytvára tým žiaru...
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.5.2009 8:15
100 bliknuti pri 50Hz? co je co za haluz clovece? Hertz je jednotka frekvencie opakovania (niecoho)(v poctoch za sekundu) ... aj nieco blikne 100x za sekundum frekvencia blikania je 100 Hz, ak nieco blikne 50x za sekundu, frekvencia blikania je 50 Hz ... rozmyslam nie?
Nemam na mysli ficurky ako to, ze TV defacto pracuje s 25p (25 full Hz) obnovovacou fekvenciou, kedze kazdu 1/50 sekundy sa prekreslia parne riadky a dalsiu 1/50 neparne riadky (frekvencia obnovovania parnych a neparnych riadkov zvlast je ozaj 50 Hz, ale cely obraz sa meni s fekvenciou 25 Hz) ... Tiez nemam na mysli rozne numericky vseliakymi koprocesorovymi enginami interpolovane obnovovacie frekvencie pri TV na 100 ci 200 ci 400 ci 600 Hz ...
Mal som na mysli jednoduche periodicke deje bez kompliacii a martetingovych srackovych kecov ako v pripade 200 Hz LCD - LCD s takou realnou obnovovacou frekvenciou neexistuje (ked seriem raz denne, moja frekvencia srania je 1/86400 Hz = 0,000011574 Hz)
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.5.2009 8:17
inak striedavy prud ma sice frekvenciu 50 Hz, ale je trojfazovy (sklada sa z troch sinusoid), takze velmi by som netvrdil, ze potom nieco blika 50x za sekundu ...
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.5.2009 8:26
chlapci nefilozofujte uz o polvlnach a o blikani ziarovky, uvedomte si ze striedavy prud nie je jedna sinusoida, nie je ziadna jedna 50 Hz frekvencia, ale su tri sinusoidy a tri 50 Hz frekvencie ... mozno by ste mali uvazovat o 150 bliknutiach za sekundu, resp. 300 polvlnach ...
|
| |
Re: druhy
Od: FTTx
|
Pridané:
27.5.2009 17:50
Vobec nerozmislajte nad 3 fazovou sustavou, ziarovka ide na jednu fazu. Podalsie ziarovke je jedno kladna a zaporna polvlna takze svieti stale a nakolko je v sieti 50Hz a vlakno v ziarovke nedokaze rychlo ochladnut, tak ludske oko blikanie nepostrehne. Blikanie ziarovky by ste postrehli ak by ste pred nu zaradili diodu, tym padom bude ziarovkou pretekat prud iba pri jednej polvlne s frek. 25Hz.
Podalsie s CRT monitormi to neporovnavajte uz vobec, pretoze to je zas o niecom inom.
Ty ktory tomu rozumia, pochopili uz davno a ty ktory nerozumia nepochopia nikdy!!!
|
| |
Re: druhy
Od: matador
|
Pridané:
27.5.2009 8:30
takze skusim pekne poporiadku
100 bliknuti asi mysleli vsetci 100 bliknuti ziarovky pri 50Hz frekvencii prudu. Kedze je tam kladna a zaporna polvlna realne by ta ziarovka blikala (keby blikala) frekvenciou 100Hz.
S TV je to naopak ako hovoris. Pri klasickej 50Hz obrazovke je frekvencia vykreslovania parnych riadkov 25Hz a neparnych tiez 25Hz. Cely obraz sa potom javi ako keby bol vykreslovani frekvenciou 50Hz
A posledny prispevok je uz uplna somarina. Striedavy prud je jednofazovy aj trojfazovy. Ci mas pocit, ze v beznej zasuvke mas tri fazy? Ak ano odkial ich prosim Ta tahas, ked tam mas tri vodice a to fazu, ochranny nulak a pracovny nulak. Tri fazy su v trojfazovych vedeniach teda potrebujes aspon styri vodice, tri fazove a jeden pracovny nulak. Podla sucasnej normy sa musi samoztatne viest aj ochranny nulak, takze v dnesnych trojfazovych vedeniach je pat vodicov.
|
| |
Re: druhy
Od: matador
|
Pridané:
27.5.2009 8:33
Teda chcel som tym povedat, ze ziarovka je zapojena v jednej faze a teda uvazovat s 50Hz je spravne.
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.5.2009 8:43
S tym vykreslovanim parnych/neparnych riadkov v TV si si isty? Ak by sa kazdu 1/25 = 0,04 sekundy prekreslili len parne riadky a potom dalsiu 1/25 = 0,04 sekundy prekreslili len neparne riadky, jedna zmena VSETKYCH riadkov by tak trvala 2/25 = 0,08 sekundy ... 1/0.08 = 12,5 Hz a nie 50 Hz
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.5.2009 8:50
alebo jednoducho podla mna povedane: CRT TV ma sice obnovovaciu frekvenciu 50 Hz, ale prekladane (stare zname 50i, interleaved), co je v podstate to iste ako 25p (progressive)
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.5.2009 9:00
to ze CRT TV su inetrleaved (t.j. zvlast prekresluju parne/neparne riadky je asi zname, preto blikaju jak hovado - na CRT TV sa zblizka neda vobec pozerat) ... aj v kecoch o normach ako PAL, NTSC, SECAM sa to hemzi vyrazmi 576i, 480i (pocet riadkov je nepodstatne, ide o interleaved)
BTW: vraj sa tvrdi, ze ak je na vyber 2Xi a Xp (kde X je cele cislo, i=interleaved, p=progressed), vzde je lepsie Xp ako 2Xi ... t.j. vzdy radsej 30p ako 60i .. a pod
|
| |
Re: druhy
Od: CRT? LCD!
|
Pridané:
27.5.2009 11:50
CRT bliká kôli tomu, ze luc svieti len na jedno miesto na raz, a ked sa rozsvieti xxx krat tak to blika. A tie párne a nepárne riedky mate v LCD!
|
| |
Re: druhy
Od: Celeron
|
Pridané:
27.5.2009 14:08
Tu sa bavia o CRT televizoroch, kde sa skutocne vykresluju parne a neparne riadky zvlast. Nemyl si to s CRT monitormi. Tam sa to vykresluje vsetko v jednom snimku.
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.5.2009 14:42
tak tak, pri CRT monitoroch je ale na vyber (na rozdiel od CRT TV) ci bude vykreslovat prekladane alebo nie, akurat v pripade CRT monitora je to taky blikajuci grc, ze sa na to neda pozerat ani pol sekundy, ale v pripade CRT TV sa na to da ako-tak pozerat (z roznych pricin a z vacsej dialky)
|
| |
Re: druhy
Od: kim-jo-chuj
|
Pridané:
27.5.2009 8:40
fuha..no chcel som zareagovat na magorka co do odrobna vysvetli taku koninu(a nielen tuto)..ale ked vidim tolkych odbornikov nado mnou, tak mam dost :D
|
| |
Re: druhy
Od: kokooos
|
Pridané:
26.5.2009 21:08
nepi tolko (redbulu s kavou)
|
| |
Re: druhy
Od: kolibriknnn
|
Pridané:
26.5.2009 21:15
"Ja sa niekedy pristihnem pri tom ze ma rusi blikanie obycajnej ziarovky... "
pre istotu si vyhon ty kolibrik prijebany
|
| |
Re: druhy
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 21:23
Nastastie mam dost nadrzanu frajerku aby som take veci nechal na nu :D
Ja som na teba nenadaval tak ta poprosim o slusnost... Je smutne ze sa ventilujes takymto sposobom. Ruky von z nohavic a bez niekam do mesta sa zabavit ;)
|
| |
Re: druhy
Od: iVechet
|
Pridané:
27.5.2009 3:20
veru,
takeho vzacneho rodaka mame, ze vidi ziarovku blikat a vobec si ho nevazime.
hanba.
v rusku maju alexandrovcov a ako si ich vazia.
|
| |
Re: druhy
Od: siirii
|
Pridané:
27.5.2009 9:18
Lenže obyčajná žiarovka nebliká :)
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Mahula
|
Pridané:
29.5.2009 10:33
a videl si niekedy ziarovku s predradenou diodou ? na 25 Hz blika a je to pekne vidiet :) .. tu sa uz volfranove vlakno tak rychlo ochladi ? ked pri 50 Hz nie ako to tu vacsina ludi pise ? .. treba si uvedomit, ze to vlakno je velmi tenke, hlavne pri nizsich vatazach ..
ja vidim tiez ziarovku niekedy poblikavat, ale vacsinou len ked mam vypite :) .. mozno vtedy mozok spracovava obraz rychlejsie alebo pomalsie a tym je mozno postrehnut jemne poblikavanie .. ale je to urcite individulane a neviem ako tu moze niekto tvrdit ze ten niekto vyssie nemoze vidiet blikanie ..
|
| |
Re: druhy
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.5.2009 8:08
asi si myslel 8116000000 krat za sekundu
|
| |
Re: druhy
Od: rms
|
Pridané:
26.5.2009 19:34
mne by taky procak stacil, vtedy
|
| |
CPU-Z
Od: giwer
|
Pridané:
26.5.2009 19:00
predpokladam ze CPU-Z, aj ked mi nieje jasne ako na tom rozbehli okna...
|
| |
Re: CPU-Z
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 19:06
Je predsa verejne zname ze Vista potrebuje na stabilny beh aspon 10GHz procesor. Ktovie ako to obisli...
|
| |
Re: CPU-Z
Od: roflmao
|
Pridané:
26.5.2009 19:33
obisili to tak ze preskocili masiny ktore su starsie ako ja
|
| |
Re: CPU-Z
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 19:46
A hned potom to vytlacili cez WiFi na druhom konci kancelarie a oni si prisli uz len po hotovy papier... pozname....
|
| |
Re: CPU-Z
Od: marmare
|
Pridané:
26.5.2009 19:35
wow, sranda ze moj dvojjadrovy 2,2GHz (dvojjadro) v obivacke fici jak ma, a to mam ,,len´´ 2GB ram... na 3.0GHz (Core 2 Duo) + 4GB ram ani nevies, ze pouzivas Vistu, zato ze tvoj pentium 4 to nezvlada, nemusis mat taketo inteligentne prispevky...
|
| |
Re: CPU-Z
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 19:43
To ked na koniec prispevku nedam ":D" tak ti nedojde ze to bolo myslene ironicky? ACH JAJ
|
| |
Re: CPU-Z
Od: N0R8YK
|
Pridané:
26.5.2009 23:01
N0R8Y uz si vazne daj facku a popros admina nech ti da ban na prispevky. vobec sa nerozumies do nicoho a vsade si husty. o tom aky je system nestabilny ked sa taktuje uz ani nebudem hovorit.. daj si facku a chod spat
|
| |
Re: CPU-Z
Od reg.: N0R8Y
|
Pridané:
26.5.2009 23:32
Ja som aspon registrovany a nepisem kazdy prispevok s inym nickom...
To tu niektori prispievatelia naozaj nevedia co je to ironia? Dufam ze to mas iba z pracovneho stresu a z vytazenosti lebo inac ta vazne lutujem.
|
| |
Re: CPU-Z
Od: gymTR
|
Pridané:
27.5.2009 0:02
tento nick by si mal ale čím-skôr prestať používať :D aj keď.. podľa tvojich výrokov by ťa aj tak rýchlo našli :DD
|
| |
Re: CPU-Z
Od: _mj
|
Pridané:
26.5.2009 19:09
Nabootovali Linux a pustili ich vo VirtualBoxe.
|
| |
Re: CPU-Z
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
26.5.2009 19:38
nemyslis ze na rozbehnutie cpuz a winu musi byt pc aspon trochu stabilny? keby merali kazdu blbost hned po POSTe, tak mozu namerat aj 10GHz procak, sice by siel tak 3 sekundy, ale rekord by bol...
|
| |
Re: CPU-Z
Od: Roland-zee
|
Pridané:
26.5.2009 19:50
"..blbost hned po POSTe, tak mozu namerat aj 10GHz procak, sice by siel tak 3 sekundy..." -- ? !?? :o was ?
(..síce viem -asi- jak si to myslel, ale aj tak.. ;P :/
ptže, CPU, a vobec celá elektronika, nemože ´bežat" na omnoho vačších frekvenciách (ovšem, aspon nie bez všetkých tých veciach pri overclockingu.. dostatočne dobré účinné chladenie, stabilita, atd.., než na aké je približne navrhnutá.. + - ..
..ale možno sa mýlim, tak ak je tu nejaký elektrotechnik, IT-profík.. :p)
|
| |
Re: CPU-Z
Od: rms
|
Pridané:
27.5.2009 11:46
ty si ten co nevie co je EU?! :D :D roflmao
|
| |
Haluz
Od reg.: <5M0K3>
|
Pridané:
27.5.2009 0:21
Clanok je zaujimavy.. Je sranda precitat si o tom a este zaujimavejsie by bolo vidiet ako bolo riesene chladenie toho procesoru..
Ale co ma udivuje este viac, clovek tu hodi zaujimavy komentar a hned sa najde 50 mudrcov ktory vystudovali urcite aspon MiT ked uz ne Stuba Fei a hned zacnu mudrovat ako je to nemozne a kazdy vie ze ma pravdu... Aj ked ... pomozem si jednou hlaskou z Men In Black..
"Před 1500 lety všichni
věděli, že Země je středem vesmíru.
Před 500 lety každý věděl,
že Země je placatá.
A před 15 minutama jsi věděl,
že jsme na Zemi sami.
Představ si, co se dozvíš zítra."
Veci ktore nei su mozne a aj tak su proste existuju...
|
| |
Rekordér!
Od: Rekordér!
|
Pridané:
27.5.2009 3:30
Pche, to je nič, ja som zasa zdolal Nový rýchlostný rekord pretrtkávania, tak ako bolo v tej reklame: "V ideálnom svete, môžete ženu prefíknuť, v reálnom svete si občas musíte odfŕknuť vy" :D
|
| |
xp alebo vista?
Od: hmhm
|
Pridané:
27.5.2009 7:37
akurat mi unika, ako urobili screenshot CPU-Z, ktory je evidencne podla vzhladu z Windows Vista na systéme Windows XP Professional SP2 (Build 2600) :)))
|
| |
re........
Od: dando1111111
|
Pridané:
27.5.2009 7:58
XP - Vista look
|
| |
Objasnenie
Od: froshy
|
Pridané:
27.5.2009 7:59
Za jednu sekundu sa zmeni sinusioids 50X to znamena ze jeden ciklus trva 0.02 sekundy ludske oko nedokaze reagovat dostatocne rychlo aby videlo toto poblinkavanie nehovoriac otom ze to vlakno nestiha ani zhastnut. Ale ked zobereme ze ked CRT monitor prepneme na 43 hz ( prekladanych ) tak sme schopny registrovat toto blinkanie ( aspon podrazdenim oci ). Natocil som ziarovnku kamerov ktora snima 120 snimkov za sekundu takze stoho je jasne ze jeden frejm trva 0.0083 pri tejto rychlosti som len zbadal male poblinkavanie ziarovky. A ujistujem vas ze ludske oko dokaze vnimat iba 24 snimkov za sekundu to je 0.014 na jeden snimok stoho plinie ze ludske oko by mohlo teoreticky snimat blinkanie ziarovky ale kedze wolfanove vlakno ma zotrvacnost a za tu dobu nestihne ani trochu zmenit intenzitu svetla as pri 120 snimkovej kamery visno ze trochu poblinkava tak je jasne ze ludske oko nekodaze vidiet toto blinkanie. :D ALe stretol som sa s hocicim takze nemam jasne stanovisko
|
| |
Re: Objasnenie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
27.5.2009 8:37
- schopni, nie schopny (nominativ, plural)
- kamerou, nie kamerov (ta kamera nie ten kamera)
- snimka trva 0,0083 sekundy, nie frejm trva 0.0083 (hrusky)
- poblikavanie, nie poblinkavanie (poblinkat sa moze babatko)
- uistujem, nie ujistujem (ujist se muzes vo necem u nasich ceskych bratru)
- 0,014 sekundy, nie 0.014 (hrusky s bodkou)
- z toho plynie, nie stoho plinie (2 primitivne muchy v jednom)
- vydno, nie visno (primitivna mucha a preklep v jednom)
.
.
.
ALe stretol som sa s hocicim takze nemam jasne stanovisko - ja som sa tiez stretol zo vselicim a tiez nemam jasne stanovisko ... vzdelanie si ukoncil v 6. triede ZS?
K OBSAHU: s tym sa da v podstate suhlasit
|
| |
Re: Objasnenie
Od: lolo987654321
|
Pridané:
27.5.2009 13:22
hlavne "VIDNO"
na zakladnej ucia - videl a visel s makkym I
|
| |
Lbosti
Od: Peterj
|
Pridané:
27.5.2009 8:43
No lol mam dost ake sracky tu citam:DDD to s tym 2x 100bliknuti a 3 fazovym prudom :DD a ako to zistili ten takt cpu?:D uplne normalne vsak ten cpu taktovali a videli kolko zdvihaju kmitocet na oscilatore(to je ta vec z krystalu co tak chytro kmita a urcuje frek. na cpu:D) a je uplne jedno ako bol zatazeny to ze ked viac zatazeny neznamena ze znizi takt:D
|
| |
Televizor
Od: Peterj
|
Pridané:
27.5.2009 9:00
A inac ak mate niekto este staru 50hz telku taktam pekne vidite ako to blika :P
|
| |
Cena/vykon
Od reg.: TOMxEU
|
Pridané:
27.5.2009 10:18
Ked sa to vezme s nadhladom, tak vlastne maju stvorjadro s 2,55 GHz za prijatelnu cenu. :)
|
| |
Re: Cena/vykon
Od reg.: TOMxEU
|
Pridané:
27.5.2009 10:19
Oprava 2,05 GHz. :)
|
| |
Keleshit
Od: Kerberos
|
Pridané:
27.5.2009 20:46
Ozaj správa za všetky drobné vhodná na titulku. Veď to je len obyčajná stará mrdka Keleshit, ešte ten 8 Ghz P4 môže mať v zrovnaní s dnešnými CPU nejaký porovnateľný výkon ale ten Celeron na to nemá ani najmenšie predpoklady, otrasne dlhá pipeline, malá cache pamäť no proste čistý hnoj ako keby niekto dal Nitro na starý Zetor, aj tak by to bola len sračka.
|
| |
Re: Keleshit
Od: Calyx
|
Pridané:
27.5.2009 21:27
Myslim, ze pri tom pretaktovavani nechceli dosiahnut uroven dnesnych procesorov. Tu islo o to na aku frekvenciu dokazali vytiahnut stary Celeron. A ten vysledok je fakt pekny.
|
| |
bla bla
Od: karol k
|
Pridané:
30.5.2009 18:12
K tym panom hore co riesili blikanie ziarovky, CRT a LCD...sa nehnevajte, ale displeje mob. telefonov Sony Ericson S500i, W580i blikaju...a je to vidiet volnym okom...viaceri ludia mi to tiez potvrdili a nielen na tychto dvoch Sony-ciek ale na viacerych...zalezi od uhla pohladu na LCD a od svetelnych podmienok (rano, vecer...chapete) ja nehovorim, ze tie displeje blikaju ale ked sa na ne zahladite tak proste vidno take ruchy ako keby to blikalo...nie som odbornik v tejto oblasti, ale pisem viacero ludi mi to potvrdilo...
|
| |
blabla
Od: peter.j
|
Pridané:
31.5.2009 8:16
Prosim ta netrep pokial viem tak mob. telefony maju lcd displeje....LCD nemaju OBNOVOVACIU FREKVENCIU!!!!!!!
|
| |
Re: blabla
Od: kdekto
|
Pridané:
31.5.2009 21:34
Samotny LCD nie, ale nemoze blikat podsvietenie?
|