neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Miera pirátstva softvéru v SR sa znížila na 43%

DSL.sk, 12.5.2009


Miera pirátstva v oblasti softvéru pre osobné počítače dosahovala na Slovensku v minulom roku 43%, informovala dnes na základe štúdie vypracovanej IDC organizácia Business Software Allianc, BSA.

Miera pirátstva predstavuje odhadované percento nelegálnych inštalácií jednotlivých softvérov zo všetkých inštalovaných softvérov v danom roku.

Miera pirátstva v roku 2008 oproti roku 2007 klesla o 2%, keď v 2007 dosahovala 45%. V roku 2004 dosahovala miera pirátstva 48%, v roku 2005 to bolo 47% a v roku 2006 rovnako ako v predminulom roku 45%.

Podľa BSA ale stúpla cena softvéru, ktorý bol na Slovensku inštalovaný nelegálne, z 54 miliónov dolárov na 62 miliónov dolárov. V roku 2008 podľa BSA ale k zvyšovaniu ceny nelegálne inštalovaného softvéru výrazne prispievali pohyby v kurzoch.

V Českej republike miera pirátstva klesla o 1% na 38%.

Celosvetová miera pirátstva stúpla podobne ako za rok 2007 o 3%, v súčasnosti tak už dosahuje 41%. Hlavnou mierou k zvýšeniu celosvetovej miery pirátstva prispel fakt, že v krajinách s vyššou mierou sa v porovnaní s ostatnými krajinami kupuje viac počítačov ako v minulosti.

Miera pirátstva sa zvýšila z regiónov len v Ázii a Pacifiku, z 59% na 61%. Z krajín tohto regiónu sa zvýšila iba v Indonézii, Pakistane a Bruneji, naopak v Číne, Indii aj Japonsku sa znížila.

Regiónom s najväčšou mierou pirátstva je Stredná a Východná Európa so 66%. Z krajín majú najvyššiu mieru pirátstva Gruzínsko s 95%, Bangladéš, Arménsko a Zimbabwe s 92%.

Najnižšia miera je v USA s 20%, Japonsku a Luxembursku s 21% a na Novom Zélande s 22%.

Sťahovať kompletnú štúdiu je možné zo stránky BSA.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži


Diskusia:
                               
 

Zimbabwe rocks... Ved tam platia zlatom, asi tam maju MS lacnejsi ako u nas :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To akože za niekým prídu a opýtajú sa "Aký software máte v PC nelegálne?" :D
Alebo to počíta len pirátske kópie Windows?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Presne ako hovori ten prispievatel dole "Generator nahodnych cisel".

IMHO mozu brat od dodavatelov cisla predanych pc/ntbk/serverov a zaroven cisla predanych kopii. Dalsia vec je ze mam pocit ze oni rataju s tym ze NA KAZDOM PC JE MS WINDOWS a MS OFFICE, mozno odrataju tak 1% na FOSS produkty a 1% na vyradene stroje.

Ta ich statistika ma asi minimalnu vypovednu hodnotu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

omg, zamysli sa, rataju to presne na pocet SW a nie na pocet PC.
Odpovedať Hodnotiť:
 

niekto uda firmu
a nabehne tam softwerovka a vybavene...
bezna prax u konkurencnych napr grafickych studii
Odpovedať Hodnotiť:
 

tj generátor náhodných čísel?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

To bude tym ze uz dva roky bezim komplet na Linuxe, doma aj v praci a uspesne sa mi dari presviedcat ludi na Linux. Mam sice viac prace so supportom ale postupne si ludia zvykaju.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

drzim palce hlope, este porad ako presviedcas tych ludi mne sa to nedari aj ked OS na mojom laptope sa vsetkym paci aj tak nechcu len tak lahko prejst (casto hry)

K TEME:
NEVERIM ze cesi maju mensiu mieru, sak oni by si dali aj do kolena vrtat za par korun (českých) taku statistiku mozem aj ja spravit

ale to zimbabwe ma dostalo, 92% to je už ine cislo
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

este dodm ze by ma zaujimala miera piratstva medzi fyzickymi osobami nepodnikatelmi

povedal by som že pod 80% by to nepadlo nikde
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

v zimbabwe sa to lahko pocitalo. Dohromady tam maju mozno 10PC, tak im spravili domove prehliedky a tam urcili percento :)
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Poznam ludi co sa boja BSA ... normalne sa boja navstevy a kedze nepouzivaju ziadny specialny soft prejdu na Linux. Dalej striktne odmietam instalaciu nelegalneho softu. Vzdy im vysvetlim ze takmer k vsetkemu softu co pouzivaju existuje open source nahrada. Predvediem na svojom kompe a su dost casto prekvapeny ze niektore free softy su dost namakane a casto aj lokalizovane do slovenciny ... mal som samozrejme aj takych ktory sa na Linux po kratkom case vykaslali...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

skor to bude tmy ze pirati co pouzivali XPcka a preskocili Vistu tak teraz hromadne natahuju windows 7 RC ktora je zatial free..ked sa za nu zacne platit ...miera piratstva zas vzrastie nebojte sa :-)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

suhlas,len maly dodatok,nie free ale taky zaujimavy trial :) ak pirati nebudu chciet prist o svoje zabehnute OS proste zaplatia...ale aj tak urcite stupne miera..
Odpovedať Hodnotiť:
 

BSA je totalne trapna organizacia, ktora sa snazi strasit BFU a vymysla si cisla. Cisla si moze vymysliet kazdy. Ach jaj, ako oni mozu vediet, ci ja mam doma legalny software alebo nie. Nikdy u mna na navsteve neboli. Fakt, cisla uplne od brucha.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

jj presne ako to iste z orange a tymi ich 84%
ja poskytujem voip sluzby a 95% hovorov ostava v mojej sieti a teda maju minimalnu taxu
a koho zaujima ze mam 100 zakaznikov ved cislo 95% je ovela zaujimavejsie

IMHO percenta by mali zakazat v statistikach ak tam niesu uvedene cele cisla z ktorych boli odvodene
Odpovedať Hodnotiť:
 

mylis sa, ak mas nelegalny windows, tak vedia, ze ho mas nelegalny, no uz nevedia komu patri alebo kde je (zakon o ochrane sukromia). totizto, pri kazdej aktualizacii sa win hlasi na server so svojim klucom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

skor to bude tym ze to vyratavaju podla poctu predanych PC, a kedze PC sa kvoli krize predalo menej automaticky je mensia miera nelegalneho softu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a kedy ze sa to budu vracat tie penaze co sme vam dali na prazdnych mediach???
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

A co znamena to, ze to povedalo BSA? BSA je sukromna firma, ktora chrli cisla ako sa im paci a pouziva rozne praktiky na hrane zakona. To je ako keby poviem, ze firma "Ferko & syn a.s." urcili mieru piratstva pre Slovensko a povedali, ze mame 42% a teraz sa mam citit zle, ze zijem v takej krajine :P
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

BSA? To neni nahodou ta choroba sialenych krav? Ja by som veru vsetky tie choroby zakazala!
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Je to BSE. Ale aspon sme se pobavili :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

aha, ano, ale to je jedno, vsetky tie skratky su aj tak rovnako strasne choroby cele BSA, BSE, BSOD, vsetko je to ta ista pliaga a vsetky tie choroby by som zakazala.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ahoj naivko ;-) BSA nieje ziadna sukromna firma, pretoze ak by bola, tak by bola vedena v zivnostenskom alebo v obchodnom registri, co nieje. O tom sa sam mozes presvedcit na strankach zrsr.sk a orsr.sk (zivnostensky a obchodny register slovenskej republiky kde su udaje o vsetkych slovenskych firmach, presne takych medzi ake si zaradil aj BSA). BSA je statna organizacia a tym padom nieje vedena v ani jednom z tychto registrov a ako taka spada pod spravu statu, resp. statnych bezpecnostnych organov, pre zjednodusenie: je to v podstate organizacia s pravomocami podobnymi policii, len s tym rozdielom, ze ich kompetencie su "zaskatulkovane" na oblast softwarovej kriminality.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Dovolim si ta poopravit... BSA nie je ani sukromna firma ani statna organizacia. V skutocnosti v nedavnej minulosti este figurovala ako s.r.o. Ibaze po urcitom faux-pas ked podali podnet na presetrenie jedneho nemenovaneho podnikatela, samozrejme nevinneho, ktoremu boli zhabane servre a sposobena financna ujma, dokonca skrachoval kvoli nedostupnosti sluzby, ktoru ponukal, zrusili firmu a uz vystupuju iba ako pravnicka kancelaria nezavislych pravnikov, ktori su iba akysi poradensky a podporny organ pre hospodarsku kriminalku, avsak nie su jej sucastou.
Cize v skratke BSA na slovensku su fyzicke osoby ktore tu prudia zly vzduch. Ich zastrasovacia kampan ma gestapacky podton a vyhrazanim sa chcu dosiahnut aby ludia kupovali predrazeny smejd menom windows a zbytocnost menom office.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pozri, ak by boli predtym s.r.o, tak by stale museli byt zapisani v obchodnom registri, pretoze tam sa nachadzaju dvojake udaje a to: 1) aktualny, 2) uplny. ak by vobec niekedy boli vedeni v obchodnom registri ako srocka co by museli byt ak by boli srocka, tak by si ich musel vediet najst ci uz zmenili formu podnikania alebo nie a v aktualnom registri by si ich nasiel s poznamkou, ze firma bola zrusena. v uplnom registri by si o nich musel vediet najst uplne informacie od zacatia podnikania az po sucasnost. Na tom co si napisal su este aj dalsie nedoveryhodne veci ale o tych sa mi tu uz pisat nechce. Skratene poviem ze nepoznam srocku plnu pravnikov a uz vobec nie taku ktora by sa potom rozpadla a tvorila iba zdruzenie fyzickych osob s pravnickym minimom, dost cudne a na hrane nerealnosti, pravnici totiz maju vlastnu formu podnikania pod ktorou vykonavaju svoju pravnicku prax ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem odkial maju tie cisla, ale pokial nemozu do toho zahrnut domace stanice, max. tak firmy u ktorych robili kontrolu, tak maju stale velmi skreslene udaje ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

> Neviem odkial maju tie cisla

Od IDC http://www.idc.com/

Samotná štúdia je na http://global.bsa.org/globalpiracy2008 /studies/globalpiracy2008.pdf

Píše sa v nej:

Once we know how many computers there are, then we need to determine how much software each one obtained in 2008.
To do this, we conduct an annual survey, which this year covered a mix of 24 countries from all geographies, levels of IT
sophistication, and geographic and cultural influences. More than 3,600 consumer responses and 2,600 worker responses
were received. In the survey, we asked respondents how many software packages (of what type) were installed on their PCs,
what percent were new or upgrades, whether they came with the computers, and whether they were installed on a new
computer or one acquired prior to 2008

Tak neviem. Mňa sa nikto nič nepýtal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vzdy ked pocujem o BSA mam chut si odinstalovat vsetko legalne a miesto toho si dat cracknute ilegalne alternativy a co najviac ich shareovat
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

haha, tak tak!:D ... neviem preco, ale ta firma mi je strasne nesympaticka a taka, akoby prihluplo povrchna. Pff.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A to ja im tu statistiku este kurvim, pretoze mam pre dceru kupeny notas s Vistou a KUPENY nan WindowsXP (preco asi) + dalsie dva PC poskladane zo stariny a na nich KUPENE Windowsy!!!
Teda na jeden do statistiky "novy-zaevidovany" pocitac 4 !!! kupene operacne systeny !!!
(so statistikou si mozu vytriet zadok - vieme ako vznika)...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ja mam Windows (akykolvek)legalne a zadarmo su sposoby ako na to, len treba chciet.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to ze sa niektorym softom hovori legalizatory neznamena, ze ti z cracknuteho winu urobia legalny OS. Corporate licencie su tiez urcite limitovane a nemoze ich pouzivat hocikto hocikde..

ak mas inu (legalnu) cestu ako nadobudnut licenciu na Windows, daj nam vediet, urcite to tu niektori radi vyuziju..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chod na výšku tam ti ho dajú ! nekecam
Odpovedať Hodnotiť:
 

Já jsem absolvoval vysokou školu. Ano, vážení přátelé. Dost vysokou!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ano, tyka sa to programu Microsoft Academic Licence.. Ale problemom je ze MS musi mat nemaju zmluvu s jednotlivou skolou pricom aj ked skola moze poskytnut licencie studentom, nerobia to, resp iba pre uzky okruh ludi (doktoranti a podobne).
Ale v podstatne mas pravdu, da sa ziskat studentsku licenciu zadarmo.. Tak mili studenti pytajte sa kompetentnych na skole ci su sucastou tohto programu a ake su podmienky legalizacie vasho MS SW.
Tu je web http://msdn.microsoft.com/sk-sk/ academic/default(en-us).aspx (medzeru vynechat)
Odpovedať Hodnotiť:
 

len v mojom okolo je asi 2000 ludi (studenti FEI TUKE) ktorym seriove cisla na Windows zabezpecuje skola (staci poziadat). Naco by si mali kupovat notebook s Windowsom?
Cela metodika vypoctu je vadna...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nasa firma ma s MS specialny kontrakt pricom kazdy zamestnanec moze doma pouzivat korporatne aplikacie legalne. takze dalsich vyse 1000 ludi ktori nespadaju do statistiky...

Odpovedať Hodnotiť:
 

staci odpisat sn kolegovi z pc co ma na bedni a aktivovat
a bum legalny windows je na svete :)) (legalny vo vztahu k update serveru nie samozrejme legalny z pravneho hladiska kde rozhoduje blocik ci faktura)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Celosvetová miera pirátstva stúpla podobne ako za rok 2007 o 3%, v súčasnosti tak už dosahuje 41% Sme nadprienerny :P
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár