neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Europarlament nedovolil odpájanie od Internetu

DSL.sk, 7.5.2009


Európsky parlament v stredu hlasoval a schválil komplexnú novelizáciu balíka telekomunikačnej legislatívy.

V najviac sledovanom bode z celého balíka týkajúcom sa prístupu k Internetu europoslanci prijali dodatkom úpravu, ktorá zabraňuje v krajinách EÚ aplikovať odpájanie užívateľov od Internetu.

Za dodatok bolo 407 poslancov, proti hlasovalo 57 poslancov a 171 poslancov sa hlasovania nezúčastnilo.

"Aplikuje sa príncíp, že bez predchádzajúceho rozhodnutia súdnych autorít nemôže byť nariadené žiadne obmedzenie základných práv a slobôd koncových užívateľov, v súlade s Článkom 11 Dohody o základných právach v Európskej únii o slobode vyjadrenia a práve na informáciu, s výnimkou ohrozenia verejnej bezpečnosti, keď môže byť rozhodnutie dodatočné," uvádza sa v dodatku.

Ustanovenie podľa názoru expertov zabraňuje odpájaniu od Internetu v podobe, v akej ho plánuje zaviesť napríklad francúzska vláda. Plánované riešenie francúzskej vlády, ktoré zatiaľ francúzsky parlament odmietol, podobne ako v niektorých iných krajinách počíta s odpájaním ľudí od Internetu sťahujúcich nelegálne distribuované audio a video diela chránené copyrightom automaticky po treťom zistení takéhoto konania na základe pravidiel upravených príslušnou legislatívou a bez rozhodnutia súdu.

Rada EÚ tvorená predstaviteľmi vlád jednotlivých 27 členských krajín s takýmto dodatkom nesúhlasí a presadzovala podobu legislatívy, s ktorou by odpájanie od Internetu bez rozhodnutia súdov nebolo v rozpore.

K podobe schválenej parlamentom sa Rada EÚ zatiaľ nevyjadrila, predpokladá sa, že s ňou nebude súhlasiť a rozpor sa bude riešiť až s novým Europarlamentom na jeseň tohto roka v tzv. dohadovacom konaní.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

prva normalna vec, ktora vysla z EP
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Bolo ich uz viac, napr. ked pred niekolkymi rokmi podobne odmietli softverove patenty.

Aj vtedy a aj dnes k tomu vyrazne prispel tlak verejnosti - vela ludi pisalo svojim europoslancom (mnohi aj z CR a viaceri aj u nas)...
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Keby tak chceli dotlačiť operátorov aby zlacneli paušály - 100 minút za 18€... Kebyže 100 minút denne, ale 100 minút na mesiac... A ešte za takú cenu.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

mna by zaujimalo kde bolo tych 171 poslancov co nehlasovalo,s takymto pristupom toho asi vela nevyriesia. ja by som im nedaval plat pokial nechodia normalne do parlamentu.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

aspon vies ze treba ist do politiky
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

oni tam boli,ale nezucastnili sa hlasovania inteligent...
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

A preco sa nezucastnili?
Utierali prach?
nemali dost informacii?
Nerozumeju teme?
Boli za, ale mecenasi proti, ci naopak?
Riadili sa heslom syty vlk a cela ovca?

Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

A myslíš, že tých 407+57 čo hlasovali, tejto téme rozumie?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

tak niektori asi hej... sak presvedcia ostatnych
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Europoslanci sú platení svojimi štátmi, nie zo zdrojov EU. Preto Parlament nijak nemôže zasiahnuť do ich platových podmienok ;) (Zmení sa to po najbližších voľbách - už je schválená novela.)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Darmožráči vždy boli, sú a aj budú:) Takže si nerob ilúzie, že novela niečo vyrieši.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

museli to nedovolit lebo by boli bez internetu aj oni...
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

este som nevidel slovne spojenie "musiet nedovolit", ale inak s tebou suhlasim :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Dakujeme.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Predsa je to chore - odpajat niekoho na zaklade stahovania - je to tam, je to zadarmo, da sa to stiahnut - tak co???
Ak ten net pouzivaju najma na ine - to odpajanie je v podstate protipravny zasah !!!
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Mozno je to chory nazor, ale ja osobne vzdy software najprv stiahnem nelegalne. Vyskusam ci je to ozaj to co som sa o nom docital a nasledne si ho kupim. Cize v skratke : warez v mojom pripade vedie ku kupe ilegalneho obsahu. Mate niekto podobnu skusenost?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Aj u mňa presne to isté
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

u mna tiez, az na tu cast o kupeni...
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

:o))))))))))))))
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Ja by som teda ilegálny obsah nekupoval... ;)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Asi tak. Nech sa sudia s firmami ako Rapidshare, torrentákmi a spol.
Taketo zasahovanie do prav obyčajneho človeka je nepripustne.
Nech vinu hádžu na tie firmy ktore sprostredkúvajú nelegálny obsah. Obyčajný človek predsa može tahať čo chce, ved taha len 0 a 1. Alebo nech si spravia lepsiu ochranu proti kopirovaniu a daju dielam primeranu cenu tých lacných hovien, čo sa aj tak nedaju pocuvat a pozerať.

Ak mi niekto odpoji net, zapichnem mu vidly do hlavy ^^
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

nech sudia ludi na zaklade dokazov a bez odpajania.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

>Alebo nech si spravia lepsiu ochranu proti kopirovaniu

Keby si každý kupoval, nemusí tam ochrana vôbec byť. A napr. ochrana Bluray diskov, dlho bola účinná a predsa ju nakoniec prekonali, čo sa ochrany týka, nič s tým nenarobia

>Taketo zasahovanie do prav obyčajneho človeka je nepripustne.

V podstate súhlasím, ale musíme si dať otázku, čo vlastne robí obyčajný človek? Veľmi dobre vie, že z internetu je to nelegálne, ale predsa to sťahuje. To mám k nemu prísť a podať mu za to ruku?

> Obyčajný človek predsa može tahať čo chce, ved taha len 0 a 1

Ale tie 0 a 1 niekto musel vytvoriť, niekto musel nahrať tú hudbu, ktorú prehodili do 0 a 1, 0 a 1 tiež neprišli len tak z vesmíru.

Keby originály boli lacnejšie, ľudia by to kupovali viac, teraz je dobrá šanca kúpiť filmy v stánkoch. Ale drahšie je to preto, lebo čím ľudia viac sťahujú, tým ma firma menšie zisky a tým musí viac zdražovať. A zlacniť to, buď by sa to podarilo alebo nie
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Sialene jeb..nuta ochrana ktoru maju Blu-Ray disky je tiez dovod preco si ho ludia radsej stiahnu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale načo by tam mala byť vôbec nejaká ochrana, keby to ľudia kupovali??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlasovanie o pôvodnom znení (teda, aby ochranné dodatky boli zachované):

Za: Beňová, Koterec, Maňka (PSE), Kozlík (NI)
Proti: Gaľa (PPE-DE)
Zdržali sa: Bauer, Belohorská, Duka-Zólyomi, Hudacký,Pleštinská, Šťastný, Záborská (PPE-DE)
nehlasoval: Mikolášik

Zdroj:
http://www.europarl.europa.eu/

Mne nejde do hlavy jedna vec. Mame 13 miest v Eparlamente z toho 3ja hlasovali proti sukromiu ludi na Slovensku.
7 ludi si tam prislo posediet aby dostali "zasluzeny" europlat a jednemu to este aj bolo suma fuk lebo tam ani nedosiel.
A potom tu nam budu hovorit ze skoda ze nie je zaujem o eurovolby ?! Nech mi odpovie nejaky Eposlanec : "Naco mam ist volit ludi do Eparlamentu ked vacsina si tam len pride posediet a nepovie za ludi ani makke F vo forme svojho volebneho hlasu ?! Preco mam potom volit niekoho ? Aby som mu dopomohol k peknemu vyletu do Belgicka na par rokov a velice velkorysemu platu ?!! MVP, palte radsej do P.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

tak oprava tak len jeden sa vyjadril proti nasmu sukromiu a zvysok na nas serie
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

skor by som povedal, ze ani jeden z nich nevedel o com sa hlasuje. Ako by aj mohli byt odbornici vo vsetkych oblastiach, oni su predsa politici (rozumej vseumelci na vsetko a na nic, poniektori ledva zvladnu mackat tlacitka)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

asi tak
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Pisal som im kazdemu jednemu email aj s tym ako maju hlasovat a preco, nemali ani tolko slusnosti aby mi odpisali co i len riadok. Takze mohli vediet o com sa hlasuje, aj ako maju hlasovat a dokonca aj preco.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

snad si nemyslis ze citaju mail od pospolitych ludi. Na to maju zalozku SPAM.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

> snad si nemyslis ze citaju mail od pospolitych ludi. Na to maju zalozku SPAM.

Musím povedať, že som nedávno písal kandidátom na post MEP a medzi nimi sú aj niekoľkí súčasní MEP. Z nich mi skutočne odpísali Irena Belohorská a Zita Pleštinská - a nebola to nejaká vopred pripravená odpoveď. Takže čítali mail od pospolitého mňa.
Ich adresy sú verejné a môže byť problém dostať k nim svoje posolstvo (pretože tých mailov môže byť veľa alebo spam filtre občas zahodia čo nemajú), ale dá sa to. Pomôže keď svoj mail formuluješ stručne, slušne a vecne. A hlavne pomôže, keď ho skutočne pošleš.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Velmi dolezite slovo v tvojom prispevku su kandidati, ked uz budu poslanci budes v tom SPAM priecinku.
A inak pochybujem ze im pise az tak vela ludi, ved ja o nich teraz pocujem prvy krat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

> Velmi dolezite slovo v tvojom prispevku su kandidati,
> ked uz budu poslanci budes v tom SPAM priecinku.

Nedočítal si môj príspevok. Pleštinská a Belohorská odpovedalia s sú poslancami Európskeho parlamentu aj teraz.

> A inak pochybujem ze im pise az tak vela ludi,
> ved ja o nich teraz pocujem prvy krat.

To svedčí len o tom, že TY si sa nich doteraz nezaujímal. Tak NÁM treba.
Odpovedať Hodnotiť:
 

...som nedávno písal kandidátom na post MEP...

ano, kandidati sa o volicov zaujimaju velmi aktivne, po zvoleni to uz dalej nemaju zapotrebi, cest vynimkam
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ono to nie je ten plat poslanca len tak pre nic za nic, pred hlasovanim si treba nastudovat nezriedka i stovky stran a poriadne to premysliet, takze TI, CO TO AJ ROBIA si svoj plat mozu zasluzit, no ale naco by to kto robil ked plat dostane tak ci tak, staci stlacit, abo ani to netreba
Odpovedať Hodnotiť:
 

skor ten jeden hlasoval za nase sukromie a ostatny proti. Je to klasicke robenie sa dobrym. Taky politici tam nemaju co robit lebo neobhajuju zaujmi ludi v SR. Jedine Gala ma u mna bod na ostatnych seriem tak ako oni seru na nas.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Ty by si chcel odpajanie?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie ja chcem slobodu internetu co znamena ze don nebude zasahovat ziadna institucia vraten ISP. Pokial mi sud neodnime slobodu tak by som mal mat pristu na internet. Ved by to bol totalne bezzuby zakon. Oni by aj tak mohli odpajat iba domacnosti co by znamenalo ze mimo svojej domacnosti mat internet mozem. Je to na hlavu padnute a je to iba vymysel nahravacich spolocnosti, ktore tymto sposobom chcu ludi obmedzvat a zneprijemnovat im zivot. V tomto hlasovani je jasne vidiet kto hlasoval za slobodu a kto proti nej. Len mi je luto ze viac ludi hlasovalo proti nej a chranilo radsej nahravacie spolocnosti nez svojich ludi. Pani a dami prec z EP nemate tam co robit. Neobhajujete zaujmi obcanov SR.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Uplne s tebou suhlasim.
Reagoval som len na miroj. ktory povedal, ze Gala je jediny ktory hlasoval za slobodu.
Ale z jeho prispevku chapem, ze je to naopak, Gala hlasoval proti slobode na Internete a za odpajanie.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak.
Z toho, co som pozeral na webe Europskeho parlamentu, tak som to pochopil tak, ze Gala hlasoval za odpajanie od internetu.
Benova, Koterec, Manka a Kozlik hlasovali proti odpajaniu od internetu bez rozhodnutia sudu.
Ostatni sa zdrzali.

pozmenujuci navh, o ktorom bolo hlasovanie:
Smernica 2002/21/ES
"8. článok 8 sa mení a dopĺňa takto:
fa) v odseku 4 sa dopĺňajú sa písmená g) a h):"
"h) uplatňujú zásadu, že základné práva a slobody koncových užívateľov nemožno nijako obmedzovať bez predchádzajúceho rozhodnutia súdnych orgánov, najmä v súlade s článkom 11 Charty základných práv Európskej únie o slobode prejavu a práve na informácie, okrem prípadu, ak je ohrozená verejná bezpečnosť a rozhodnutie môže byť vtedy prijaté až následne.“; [PDN 1, 2, 5, 6 a 9]"

Odpovedať Hodnotiť:
 

materialy z plenarneho zasadania zo 6. maja 2009 vratane mennych zoznamov hlasujucich:
http://www.europarl.europa.eu/activities/plenary/
home.do?date=20090507&tab=CURRENT&subTab=
20090506&language=SK

Hlasovanie najdete podla tychto poznavacich znameni:

Elektronické komunikačné sieťové systémy a služby
06/05/2009 13:48:48
43. Recommandation pour la 2ème lecture TRAUTMANN
A6-0272/2009 - AM 1PC=2=5=6=9
Catherine Trautmann
článok 8 odsek 4 písm. h) (Smernica 2002/21/ES)

za, proti, zdrzalo sa - 407,57,171

Schvaleny material (treba spojit uvedene riadky) - P6_TA(2009)0361 :
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?
pubRef=-//EP//TEXT+TA+P6-TA-2009-0361+0+DOC+
XML+V0//SK&language=SK#BKMD-21

Odpovedať Hodnotiť:
 

Dostan sa tam aj ty. Tiez si potom mozes robit to, co si robia oni. :-) Ak im neveris, netreba sa na nich spoliehat, ale treba sa spoliehat na seba.
Odpovedať Hodnotiť:
 

uvedom si, že tých 13 poslancov zo slovenska tam pôjde tak, či tak. tým že pôjdeš voliť, ovplyvníš iba to, kto tam pôjde. Ale tiež prikladám týmto voľbám malý význam a voliť najskôr nepôjdem.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Obavam sa, ze si si to poplietol.
Benova, Koterec, Manka a Kozlik hlasovali proti odpajaniu ludi od internetu bez sudu. Gala hlasoval za odpajanie ludi od internetu bez rozhodnutia sudu. Ostatni sa zdrzali.

Pozeral som si to na webe Europskeho parlamentu a nasiel som nasledovne:

pozmenujuci navh, o ktorom bolo hlasovanie, o ktorom pises bol nasledovny:
Smernica 2002/21/ES
"8. článok 8 sa mení a dopĺňa takto:
fa) v odseku 4 sa dopĺňajú sa písmená g) a h):"
"h) uplatňujú zásadu, že základné práva a slobody koncových užívateľov nemožno nijako obmedzovať bez predchádzajúceho rozhodnutia súdnych orgánov, najmä v súlade s článkom 11 Charty základných práv Európskej únie o slobode prejavu a práve na informácie, okrem prípadu, ak je ohrozená verejná bezpečnosť a rozhodnutie môže byť vtedy prijaté až následne.“; [PDN 1, 2, 5, 6 a 9]"

Odpovedať Hodnotiť:
 

Dakujeme parlament!!
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A pritom to bolo vraj prekvapujúce rozhodnutie, lebo sa očakávalo, že to vraj hladko príjmu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a kedy cteny Europarlament zakroci aj proti FUPu?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Trochu offtopic: neviem či si spomínate na duke nukem 3D... je to legenda... proste klasika vo fps... už sa môžme rozlúčiť od DUKE NUKEM FOREVER keďže 3DRealms zatvára svoje brány :( poprosil by som minútu ticha
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

http://tinyurl.com/3573mf
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ja naopak poprosim o minutu popiskovania si uvodnej skladby Duke Nukem :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

blba kriza
Odpovedať Hodnotiť:
 

takze 171 sa nezucastnilo. Aspon viem, za co beru vysoke platy. Cely ten senilny EU parlament, plny politickeho odpadu, by bolo treba rozpustit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to vies, oni sa drzia jedineho hesla: NIESME SILNI, TAK SME ASPON SENILNI! :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dodatok: Slovensky parlament si k tomu pridal este jednu vetu: Kto iny by vam mohol dat to co vam my mozeme slubit?! :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za: Beňová, Koterec, Maňka (PSE), Kozlík (NI)
Proti: Gaľa (PPE-DE)
Zdržali sa: Bauer, Belohorská, Duka-Zólyomi, Hudacký, Pleštinská, Šťastný, Záborská (PPE-DE)

Ak som to spravne pochopil, tak Benova, Koterec, Manka a Kozlik hlasovali proti odpajaniu ludi od internetu bez sudu.
Gala hlasoval za odpajanie ludi.
Ostatni sa zdrzali.

Pozeral som si to na webe Europskeho parlamentu a nasiel som nasledovne:

pozmenujuci navh, o ktorom bolo hlasovanie:
Smernica 2002/21/ES
"8. článok 8 sa mení a dopĺňa takto:
fa) v odseku 4 sa dopĺňajú sa písmená g) a h):"
"h) uplatňujú zásadu, že základné práva a slobody koncových užívateľov nemožno nijako obmedzovať bez predchádzajúceho rozhodnutia súdnych orgánov, najmä v súlade s článkom 11 Charty základných práv Európskej únie o slobode prejavu a práve na informácie, okrem prípadu, ak je ohrozená verejná bezpečnosť a rozhodnutie môže byť vtedy prijaté až následne.“; [PDN 1, 2, 5, 6 a 9]"

Odpovedať Hodnotiť:
 

Materialy z plenarneho zasadania zo 6. maja 2009 vratane mennych zoznamov hlasujucich je mozne najst tu:

http://www.europarl.europa.eu/activities/plenary/
home.do?date=20090507&tab=CURRENT&subTab=
20090506&language=SK

Hlasovanie najdete podla tychto poznavacich znameni:

Elektronické komunikačné sieťové systémy a služby
06/05/2009 13:48:48
43. Recommandation pour la 2ème lecture TRAUTMANN
A6-0272/2009 - AM 1PC=2=5=6=9
Catherine Trautmann
článok 8 odsek 4 písm. h) (Smernica 2002/21/ES)

za, proti, zdrzalo sa - 407,57,171

Schvaleny material (treba spojit uvedene dva riadky) - P6_TA(2009)0361 :
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?
pubRef=-//EP//TEXT+TA+P6-TA-2009-0361+0+DOC+XML
+V0//SK&language=SK#BKMD-21

Odpovedať Hodnotiť:
 

...o com a naco!, co "politik" to svina
,sak sa uz poucte baranok medzi svinami nevydrzý a keby aj tak ho tie svine pozeru
..cmuuk vy za ziva mrtvý..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Taka neuveritelna hromada zakomplexovanych kretenov so spotenymi ritami cely den sediacich za svojimi pocitacmi nad pornom ako tu, by sa hladala len tazko. Odbornici na vsetko a pritom banda hnoja, co kritizuju vsetko a ich zivotny uspech je sediet na spotenej riti v klimatizovanej "kancelarii" oddelenej lepenkou v nejakom Delli.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár