Spoločnosť Microsoft nasadila v USA v rámci novej reklamnej kampane podľa dvoch zatiaľ vysielaných reklám útočiacej na Apple novú, v poradí druhú reklamu.
V reklamách Microsoft ukazuje "skutočných ľudí", ktorí si hľadajú a kupujú notebook.
V prvej reklame, o ktorej sme informovali v tomto článku, hľadala mladá žena notebook podľa zvolených kritérií, ktorým nevyhovoval objektívne žiadny notebook od Apple. Chcela notebook pod tisíc dolárov so 17" displejom, dostatočne rýchly a s komfortnou klávesnicou.
Druhá reklama je už ale výrazne subjektívnejšia s viacerými nezrovnalosťami vo faktoch. Mladý muž si v reklame vyberá notebook do 1500 dolárov, s dobrou mobilitou, výdržou batérie a výkonom.
Pri výbere si prezerá aj notebook od Apple. Kým v prvej reklame Microsoft útočil len na cenu notebookov od Apple, v novej reklame útočí na cenu a zároveň podsúva nízky výkon notebookov od Apple.
"Tento je tak sexi, Macy sú pre mňa ale viac o estetike ako o počítačovom výkone. Nechcem platiť za značku. Chcem platiť za počítač," komentuje muž v reklame MacBook.
Druhá reklama Microsoftu v novej kampani (video: Microsoft)
Nakoniec si ale vyberie notebook HP HDX, podľa dostupných informácií tento model HP HDX 16t za 1100 dolárov.
Notebook váži ale 3.2 kg, má 16" displej a podľa recenzie Laptop Logic má pri bežnom používaní výdrž 2 hodiny 36 minút. Osadený je 2.4 GHz procesorom Core 2 Duo P8600, 4 GB pamäte a 500 GB 5400 RPM diskom.
Vybraný notebook tak zďaleka nespĺňa kritériá zvolené zákazníkom, na dnešné štandardy je výrazne nemobilný a výdrž batérie je podpriemerná. 4 GB pamäte sú plusom, celkový výkon notebooku na základe jeho parametrov je dnes bežným štandardom, nie je podpriemerný ale ani nadpriemerný.
Re: má meniny Miroslava
Od: rms
|
Pridané:
5.4.2009 15:50
Keby to bral MS seriozne (platit za pocitac, nie estetiku) tak by si ten "profik" kupil ThinkPad, HP Compaq, Dell Latitude. Ale take Apple MacPro su tiez naozaj vykonne a v podstate maju casto ako prve nove technologie od intelu ci nvidie.
MS v kontroverznej reklame opäť zaútočil na Apple
Od reg.: FAbi2
|
Pridané:
5.4.2009 14:56
Apple nemá šancu – na Slovensku určite nie. A čudujem sa, že debili Američania to toľko ospevujú a kupujú keď sú to popri tom šroty. Za cenu za akú kúpim MacBook môžem mať raz tak výkonný PC alebo notebook a nie nejaké smiešne predražené jablko...
Re: MS v kontroverznej reklame opäť zaútočil na Apple
Od: ploki
|
Pridané:
5.4.2009 15:06
verim ze budem mat same - v komente ale aj tak ...
Hral si sa uz s macom ? podla mna su to naj vyrobky . vsetky najmensie detajli maju vychitane a ten hardware je drahy a slaby ale zaruci ti este veci vykon ako ten ras s takym hardwerom a vistov
Re: MS v kontroverznej reklame opäť zaútočil na Apple
Od reg.: .krtko
|
Pridané:
5.4.2009 15:33
Mal by som otazocku. Co je nedostacujuce na 2.4ghz C2D a 4gb RAM? Jedine comu by sa nieco dalo vycitat je grafika od Intelu, ale ja to zase beriem ako + pretoze od notebooku pozadujem dlhu vydrz na baterke a mobilitu.
Re: MS v kontroverznej reklame opäť zaútočil na Apple
Od: Tupcek
|
Pridané:
6.4.2009 20:33
nedostacujuca je graficka jak si sam napisal a macbook aj s ovela lepsou grafickou ma ovela dlhsiu vydrz a mobilitu, tj podla toho co pises by ti vyhovoval viac..
Re: MS v kontroverznej reklame opäť zaútočil na Apple
Od: yazoo
|
Pridané:
5.4.2009 16:33
Suhlasim s tvojim nazorom. Mam doma jeden stroj a neda sa to porovnat s Vistou v Dell XPS, ktory mame doma tiez. Dlhe loadingy zo strany Visty ked chcem prezerat zlozky, blba hierarchia. A to si MS hovori, ze Vista je rychlejsia ako XP.
Re: MS v kontroverznej reklame opäť zaútočil na Apple
Od: aser
|
Pridané:
5.4.2009 16:39
apple a MS volakedy slubovali ze bude novy os rychlejsi stabilnejsi a mat mensie naroky
Win = vista min 2GB ram pomala
os X = 512 mb ram slape tak no vseliak a na 1 gb ram ide ako odtrhnuty z retaze a tie animacie a otatne veci
vyskusane doma vlasna skusenost instaloval som to na mac book 400Mhz a 512 ram a islo to co by sa s vistov nestalo
Re: MS v kontroverznej reklame opäť zaútočil na Apple
Od: Apple vs ???
|
Pridané:
6.4.2009 17:47
Mal si už v živote ruke MacBook alebo hocičo od Apple? Asi nie. A aj táto kokotská reklama je na hovno, proste keď už máš ten HP alebo Dell, tak prečo je nutné tam ten Windows? Ah už viem, lebo Linux a BSD sú len pre debilov, ako som ja. Nechápem, ale fakt Windows je pre Vás. Trápte sa s tým. Veď je to radosť, nie?
Keby nejaky vyrobvca vyrobil rovnako lacny book (alebo len o kusok drahsi) ako robi doteraz s tymi istymi parametrami, ale portoval by ho do tak neskutocne premakaneho applovskeho kovoveho tela (kriciaceho: som nerozbitny) a dal tam taku vynikajucu baterku a par vychytavok.. to by bol book
myslis ze tam klamu? - mac si mozes vybrat iba v zopar variantach - to nieje notebook pre kazdeho - ked prides do obchodu s pocitacmi tak to je naozaj tak ze si vyberies z obrovskeho kvanta kusov nie ako v predajny apple - dva mozno tri... a co sa tyka mna tak biele pocitace za dvoj az trojnasobok ceny ako obdoba vo win notebookoch - to mi nepride celkom dobre - podla mna je to ovela lepsia reklama ako "mac vs. PC" od apple-u, ta mi pride ako zosmiesnovacia a dost trapna... peace
dve alebo tri...je ich viac a su konfigurovatelne...neviem co vymyslas, vecsina notebookov su aj tak az na drobne detaily priblizne rovnake...pri Macbooku si mozes vybrat ze ci ti viac zalezi na velkosti ramky, rychlosti procesoru, velkosti disku atd. to iste ako u roznych modeloch normalnych notebookov..a dvoj az troj nasobok ceny to tiez nieje a okrem toho to mas ako keby si kupil trabanta, nejak tam narval 3 liter motor, mas to parametrami slusne, ale inak nic moc...oproti tomu keby si kupil napr 3 liter BMW za niekolkonasobok ceny...
uz pri prvej mi bolo podozrive ze vybrali HP, ale tazko hodnotit vyber ... vsak je to reklama
aj tak sa cudujem ze utocia na apple, pre MS to nie je ozajstna konkurencia a takymito narazkami si mozu este pohorsit svoju super povest feroveho hraca (keby to aspon robili vtipne ako apple :)
Re: reklama
Od: Compacik
|
Pridané:
5.4.2009 16:49
Co je zleho na HP? Odkedy maju Compaq, robia aj dobre notebooky. Mal som dakedy davno najskor Compaq Armada, potom IBM ThinkPad, potom Acer a teraz znova HP Compaq. Jedine co mi vydrzalo bez uhony su prave Compaqy. Ta armada je stale ok (okrem baterky samozrejme), novsi ma uz doplnenu pamat a vacsi disk ale ziadnu chybu. Na ThinkPade odisiel display, na Acery popraskalo vsetko co mohlo... OK nie je to vlastne HP ale Compaq, ale prave to je dobre...
Re: Ach jaj
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
5.4.2009 20:57
ty si teda magor, reklamy ubohe zo strany MS? Tak si najprv zisti, ze to cele zacalo krepe apple. Pred asi rokom ci viac zacalo apple utocit na MS. A asi vies preco? Len preto, ze ich i-shitty asi nesli tak na dracku ako planovali. Lebo dobry tovar nepotrebuje reklamu. Nie som zastancom windowsov bo sam ficim na linuxoch, ale aj tak ked sa pozeram na to objektivne MS im to len vracia, ale prinuteni na to nie su aby sa naucili kydat hnoj tak dobre ako to robi apple. apple na viac nema tak kyda a predrazuje svoje sracky aby co najviac zarobili, bo uz dlho im to asi nevydrzi, aspon dufam.
Re: Ach jaj
Od: Stevennnn
|
Pridané:
5.4.2009 22:15
ked apple robil reklamy, porovnaval ich vyrobok vs PC (zvacsa priamo windows)
ked robi reklamu microsoft, tak nepropaguje svoj produkt (bol v reklame spomenuty nejaky produkt microsoftu?) ale iba zhadzuje konkurenciu pricom nepravom (vid maclife.blog.zive.cz)
proste microsoft nema s ich vistou sancu sa porovnavat s mac os (okrem poctu aplikacii) a preto siahaju po takychto ubohostiach
a co je natom ? tak reklamuju to co je pravda a fakty ktore by mali predavat. Firma by bola dobre dmntna keby reklamovala tie fakty ktore by posuvali ich produkt na posledne miesta :)) (kks, pises take veci .. skoda reci).
Btw: kazdy priznal ze vista je nahovno, dokonca i MS, tak sa netvar ze si jediny na svete ktory tu pise negativne vlastnosti systemu
ps: dojde win7 ktory podla mna bude revolucnym systemom .. minimalne v radoch windowsu bude spicka, uvidi sa ako v porovnani s inymi systemami.
Re: Ach jaj
Od: Stevennnnn
|
Pridané:
5.4.2009 23:00
what... the.... hell?
za 1: microsoft nereklamuje svoj produkt v tejto reklame, tak co to melies? a ake fakty boli prezentovane vo videu? "da sa kupit notebook za 1100 ktory nie je mac"? co to ma kua s microsoftom? a este to vyznie ako keby som JA pisal nezmysly
2: vista je na tri veci, true
3: 7 je dobry system, cca tak dobry ako XP (ktory pouzivam, nie som mac-user) ale revolucny nie je v nicom, stale zaostava za mac OS x na mile co sa aspon tejto bety a znamych info tyka
Re: Ach jaj
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
6.4.2009 4:53
pozri, je jasne, ze MS nepropaguje priamo svoj produkt, ale suvisi to s ich produktom, a dalsia vec, tieto videoreklamy, su len odpoved na ubohe appleacke reklamy z minulosti, nic viac, nic menej. A to ze propaguju iny produkt, je to len cisto ich vec, ide im hlavne o potupenie apple, co vtedy urobil aj apple vo svojich reklamach. A co sa tyka ci uz kvality, pouzitelnosti, alebo ergonomie OS tak osx je na 2 veci, je to len na image, ale na vaznu pracu nikdy nebol stvoreny. Na to sa hodia lepsie linuxy alebo windowsi, a to nie som MS pozitiv, ale nekydam na nich, vzdy mensie zlo ako osx.
Re: Ach jaj
Od: mylankooo
|
Pridané:
6.4.2009 10:52
Pracoval si vobec niekedy s OS X? Potom by si netvrdil, ze nie je urceny na profesionalnu pracu. By si sa cudoval, v kolkych oblastiach ma Mac prevahu. Pomer medzi profesionalnymi a beznymi pouzivatelmi je ovela vacsi pri Mac OS X ako pri Windows. DTP grafika, webdevelopment, nahravacie studia - audio, video, profesionalna fotografia atd., atd.. Dokonca vyrobca kvalitnych systemov pre nahravacie studia nedavno uplne opustil platformu Windows a sustreduje sa len na Mac OS X. Pouzivaju sa v Hollywoode a dokonca aj v CERNe pre Large Hadron Collider, ktory vyuziva farmu zostavenu z niekolkych Xserve (od Apple). A myslis, ze je to len preto, ze maju na sebe jablko a aj profesionali chcu byt len "in" ? :D Nedaj sa vysmiat.
Re: Ach jaj
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
6.4.2009 12:43
co sa tyka grafickych veci tak to moze byt, to som sa nikdy nehadal, ale je rozdiel medzi webdevelopingom ako grafikov a webdevelopingom ako serverovskor resp web aplikaciou, a to su lepsie PC-cka, na klasicke programovanie, ako mac, ci uz s linuxmi alebo s windowsmi. A na domace multimedialne vyuzitie mi staci uplne lepsie HP-cko a faxa mi na tom vsetko a je to pripojitelne ku vsetkemu a staci na vsetky prace ci uz vo firme, alebo v domacnosti na uplne vysokej urovni. Radsej si kupim 2 PC-cka ako jeden mac. Vzdy mam lepsie vyuzitie ako na jednom macu.
Re: Ach jaj
Od: mylankooo
|
Pridané:
6.4.2009 10:54
Ze Mac OS X ma pekny dizajn zamerany na ergonomiu a celkovo je zostaveny tak, aby clovek nemusel riesit uplne banality neznamena ze nezvladne zlozite vypocty. Mac OS X nepredava jeho dizajn a toto byva casto nepochopene zo strany pouzivatelov, ktori s nim nemaju ziadne skusenosti a dokonca aj zo strany Microsoftu - preto je Vista len pekna hoci prebera z Mac OS dost prvkov.
Ak narazas na jednoduchost, ty si tiez radsej vynesies skrinu na 6. poschodie sam aj ked sa ti ponuknu stahovaci, ze ti to zdarma vynesu? Vysledok je rovnaky len tebe to zaberie viac casu. Preco chodit okolo ked mozem ist krizom? Tym nemyslim, ze veci sa vo Windows nastavuju zlozito, ale verte, ze sa to da este ovela jednoduchsie. Neviem preco ma clovek pocit, ze kvalitne je len to co je zlozite. Ja si myslim opak - ak ma to privedie k tomu istemu vysledku, vyhodou je rychlost, jednoduchost = vyssia efektivita. To je zial to, co v mohych pripadoch pouzivatelia Windows nepoznaju alebo si len myslia, ze to poznaju a lepsie sa to uz neda.
Re: Ach jaj
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
6.4.2009 12:46
tak osx je maximalne antiergonomicky, aspon pre mna a komunitu ludi okolo mna, ako som uz spominal, mal som moznost a nie raz, a nie len par minut, ale cele mesiace robit na osx-ku, ale prist mu na chut som nedokazal. skratka nesadol mi po ziadnej stranke, a to nie som windowsovo zamerany, bo ficim na linuxoch. skratka kazdy ma svoje oblubene, ale za tie peniaze, si dokazem kupit kvalitu aj od ineho vyrobcu, a nie ako sa mac-aci ohanaju, ze mac je najlepsi. to je len vytvor ich fantazie. tak isto v takych cenovych relaciach kupis aj lepsiu masinu, ci uz od HP, alebo ineho vyrobcu, a co sa tyka serverovej sfery, na blade servre sa mac-y urcite nechytaju.
Ja som tiez nie velkym zastancom Windowsu, pouzivam oboje Linux na pracu (aj v robote), administracia, web development (PHP, MySQL, Mono), browsovanie po webe, kancelaria (OpenOffice), multimedia (audio/video)
a Windows (XP, Vista, 7) na web development (ASP.NET), gaming, kancelaria (MS Office), development C#, Delphi, MSSQL
a mal som to stastie pracovat s OS X a zda sa mi najergonomickejsi a najjednoduchsi. Uz len to unifikovane menu (vzdy hore), unifikovane klaveskove skratky (Mac+, je VZDY Options...), show desktop ked myska dosiahne roh obrazovky (nastavitelne), finder, Expose, ...
Skratka, kto neobjavil vsetky features OS X ten nepochopi. Pomaly sa tieto veci dostavaju aj do Linux/Windows ale stale to nie je ono..
Re: Ach jaj
Od: Stevennnn
|
Pridané:
6.4.2009 10:57
tak zase v bodoch
1: a o tom vravim, microsoft nepropaguje seba (lebo nema ako, vista je nedorobok) a preto sa zmohol len na zhadzovanie konkurencie, neviem ako tebe, mne to pride ubohe, zvlast ked zhadzuju neopravnene, vsak ten macbook za 999$ splna vsetky jeho poziadavky lepsie!!!!
2: mac vo svojich reklamach sice zhadzoval windows, ale len tak, ze vyzdvihol vlastnosti svojho produktu ktore windows nema
3: iba image? :) povedz to napriklad tym co robili reklamu "im a PC" pre microsoft, rovnako ako mnohe ine reklamne agentury, televizne studia, webdizajneri, tvorcovia hudby atd pouzivaju mac OSX, myslis ze ho maju iba pre image? dost pochybujem
inak ja SILNE pochybujem, ze si niekedy robil s mac OS X viac ako 10 minut, take chobotiny by si potom nepisal, zvlast ak si uzivatelom linuxu
Re: Ach jaj
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
6.4.2009 12:40
tak na toto som cakal, kedy mi este napisu ludia, ze osx ma zaklad z linuxu, to vie kazdy, ale aj tak mne osx pride moc detstky a neprehladny, skratka tiez robim dlhe roky webdevelopera, ale na mac som si teda zvynut nevedel, a neuprednostnujem windowsi, ale skor porobim developerske veci, zdoraznujem developerske, nie graficke, bo vacsina ludi si mysli, ze webdeveloping je len o designe. Do designu sa ja nestaram, to urobi grafik, ale samotnu web aplikaciu a vsadenie enginu do webu, na to mi staci klasicke PC s linuxom, alebo windowsom, kde mi pobezi nejaky editor a databazovy manazer a basta. A drobne grag upravy a orezavacky v pohode vo photoshope resp gimp. A co sa tyka sukromnych videozaznamov tak isto si ich porobim na PC ako sused na drahom macovi na takej istej urovni. A ver mi, ze mam viac odrobene za kompmi a servermi, ako mas ty rokov.
Re: Ach jaj
Od: Stevennnn
|
Pridané:
6.4.2009 13:06
nenarazal som na jadro, narazal som skor na hlavnu funkciu mac-u: "it just works", preto mi pride divne ako sa moze pouzivatel linuxu zastavat aj windowsu
a mac OS neprehladny? :) potvrdzuje sa, co som povedal, s macom si dlho nerobil alebo si sa nestihol zbavit zvyklosti z Windowsu
a detsky? tak toto vysvetli, naozaj ma nenapada co je na tom detske, zeby lahkost pouzivania? pekne graficke featurky ktore su aj pouzitelne? (expose a jemu podobne)
a ku celemu zvysku prispevku: ano, dokazes to robit aj na windows, ale uzivatelske pohodlie mac-u nemas sancu dosiahnut, mozno to je aj dovod preco je mac tak popularny pri uprave multimedii, mozno je to aj fakt, ze uz par spolocnosti prestalo s podporou windows (myslene spolocnosti s produktmi pre profesionalov, nie na domace pouzitie)
a tie tvoje skusenosti ma uprimne nezaujimaju, je vela ludi co ma skusenosti viac a povie ti, ze mac je lepsi, maju preto pravdu? zvlast, ked na porovnavanie OS nemusis pol zivota stravit ako nejaky admin
Re: Ach jaj
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
6.4.2009 15:37
no vidis picoviny typu pekne graficke featurky a podobne ma nezaujimaju, to je pre deti, nepotrebujem, animovane somariny, ale stabilny a rychly operacny system bez zbytocnych animovanych ikon a somarin. Som developer, a mne staci spartansky system, editor a nejake tie funkcie navyse. A prave na to prostrenie narazam, ze same animovane somariny, jak pre deti, ci tupych amikov. No ja na rozdiel ako linuxak, neplujem na windows bo som s nim nemal problem, a na to co potrebujem mi staci, jedine ako serverovsky system to neuznavam, aj ked je pravda davnejsie som kodil pod MS platformu, ale to si zamestnavatel ziadal. Teraz len PHP + MySQL a plus drobe veci okolo toho. No na moje domace multimedialne veci to staci a na pracu ktora ma zivi ako developra tiez na vaznu pracu. Mna skusenosti inych tak isto nezaujimaju ako teba moje, a uz ked mam byt admin co aj z casti som, tak jedine linux server a to mi staci konzola bez grafickych somarin. urobis vsetko a nie si nicim obmedozvany. Bo server ma byt bez desktopu.
Re: Ach jaj
Od: mylankooo
|
Pridané:
6.4.2009 17:10
Ide ale o to, ze tie graficke ficurky tam nie su preto, aby to pekne vyzeralo, ale ide hlavne o pouzitelnost a zvysovanie efektivity pri praci. Expose mi pomaha dostat sa kamkolvek potrebujem a to neuveritelne rychlo. Aero je alternativou len jednej z funkcii Expose a o jeho efektivite sa ani len hovorit neda a uz vobec nie o tom, ze spomaluje system. Taktiez rozdelenie pracovnych ploch (kludne aj 36) podla vlastnych predstav s moznostou nastavenia predvolenej plochy pre akukolvek aplikaciu. Jednou mysou a klavesnicou mozem ovladat 4 nezavislo beziace Macy a ich systemy. Nehovoriac o pocte klavesovych skratiek, na ktore sa Windows absolutne nechyta. Niekto si vystaci s tym co ma a nikomu to neberiem, no ja to mam overene a viem, ze sa mi s tym pracuje ovela efektivnejsie. Preto ak chces povedat, ze Mac OS je len pekny a detsky, pozri sa na Vistu, tam iny ucel nenajdes resp. aspon neprevlada a jeho cielom je len urobit na pouzivatela dojem, nic viac.
Re: Ach jaj
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
6.4.2009 19:52
no 36 ploch som nikdy nevyuzil, mne staci max a to je uz vela 4, ale inak klasicky pouzivam 2 plochy, co mi uplne vystaci a to v pohode aj na linuxoch mas. A tak isto rychlo sa dostanem k veciam ktore potrebujem, bo ich mam na paneli, ktory je vzdy po ruke. A co sa tyka klavesovych skratiek, tych zasa nepotrebujem extremne vela bo klasicke aplikacie co pouzivam, maju spolocne na otvaranie, ukladanie a podobne veci, a s tym si uplne vystacim. A ja ked sa pripajam niekam, tak maximalne na servre cez putty, takze dalsie plochy nepotrebujem, bo to uz riesim secko cez konzolu. No kolko ludi tolko chuti, ale mne na kvalitnu pracu staci aj klasicke PC a robim dost velke aplikacie. Neverim, ze si dokazes zapamatat viac skratiek ako bezne potrebujes co je uz podla mna zbytocna feature. Skratka mna mac nepresvedci a to som mal od G3 az po G5 a nie kratku dobu, ale viac menej som to vzdy dal prec, skratka mi to nesedelo a vadilo mi vsetko na tom, a nespravil som z dialky tolko za urcity cas, ako na klasickom PC.
Re: Ach jaj
Od: mylankooo
|
Pridané:
6.4.2009 20:25
36 ploch nevyuzivam ani ja, len som to uviedol ako moznost:) Ale medzi ludmi sa najde kadejaky extrem, ktoremu by mozno ani to nestacilo :D Sice si uz pisal vyssie, ze pouzivas hlavne Linux, no ja porovnavam OS X prevazne s Windowsom. Skusal som niekolko distribucii Linuxu, ale nemam s nimi dostatocne skusenosti nakolko mi ani jedna nevyhovovala. Riesit Photoshop alebo Illustrator cez WINE nie je ono. Kazdopadne sme dokonalym prikladom rozdielnych osobnosti, ktorym vyhovuje nieco ine. Ja neodsudzujem ziadny OS. Kazdy ma svoje + a -. Len konstatujem subjektivne nazory a postrehy, ale aj fakty, ktore si urcite mnoho ludi, co nema skusenosti s inymi OS neuvedomuje. Najdolezitejsie pre mna vsak je, ze sam viem s cim sa mi najlepsie pracuje a zaplatit za (pre niekoho nie lacny) hardver je malickost, hlavne ked sa mi to za kratky cas vrati a jednoducho sa mi to stale viac oplati, ako by som mal pracovat s niecim inym.
Re: Ach jaj
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
6.4.2009 22:39
no to je jasne, kazdy ma svoje oblubene hw, sw a os. no odvtedy som uz viac mac nemal, takze mozno od vtedy uz ubehlo vela vody a su dalsie zmeny. Takze priznam, ze novinky nepoznam, ale ani ma to nejak nechyta. :)) No ja som zasa Linux/Windows, a ver mi ze hlavne Windows hlavne kvoli adobe produktom, bo aj ked to ide rozchodit cez wine, ale nie je to fakt ono. Aj ked grafiku nerobim vobec, na to mam grafika, on mi len doda psd-cko a ja maximalne vo fotoshope si upravim, alebo nasekam, co ako potrebujem, tot vsjo, takze preto mi az tak na grafickych, resp multimedialnych veciach nezalezi, som zamerany hlavne na kodovanie.
Re: Ach jaj
Od: mylankooo
|
Pridané:
6.4.2009 13:23
Mas pravdu, webdesign a webdevelopment, nie je to iste, no je dobre si uvedomit, ze grafiku a kod nevytvaram na dvoch rozlicnych platformach, ale robim to na jednej. Su ludia, ktori su orientovani len na jedno alebo na druhe, ale je ich mnoho, ktori dokazu vykonat obe na spickovej urovni. Pre Mac OS existuje softver ako na grafiku (Adobe) tak aj na kodovanie a su naozaj sofistikovane napr. s moznostou si jednoducho vytvarat vlastne funkcie aplikacie s vyuzitim GUI operacneho systemu a regularnych vyrazov alebo jazyka Python, atd. Z vlastnej skusenosti viem povedat, ze su naozaj na spickovej a profesionalnej urovni (napr. TextMate, Eclipse, BBEdit, CSSEdit, Espresso) a prinajmensom rovnocennou konkurenciou pre prostriedky dostupne pre Windows. Co sa tyka serverovych rieseni, tak tam maju prevahu jednoznacne unixbased systemy.
A len pre upresnenie, Mac OS nema zaklad v Linuxe, ale Unixe :) ..konkretne FreeBSD.
Re: Ach jaj
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
6.4.2009 15:42
no vidis, a prave preto mne to na a dovolim si tvrdit, ze takmer na profesionalnu pracu staci klasicke HP, kde mi fici linux a windows, a hlavne koderske veci robim pod linuxom, a do zend studio, ci novsia verzia eclipse ako si spomina a na databazu mi uplne postaci mysql administrator a query, a dalsie pomocky na vyvoj, a uz ked velmi xcem photoshop prejdem do windowsu, resp pod linuxmi cez wine, ale radshej pod winmi, je to pohodlnejsie. A co sa tyka serverov, jedine unixbased systemy ako si spomenul, a na server nic ine nepotrebujem len par zabezpecenych portov na moje pripojenie na DB, alebo klasicku konzolu, ci uz cez putty, alebo ibe, nech si ho pomanazujem a mam vsetko co potrebujem bez nejaky grafickych featuriek a animiacii. Staci mi spartansky stabilny system, nejaky ten developer editor a sql manazer. A nieco na posekanie grafiky pre html.
Re: Ach jaj
Od: mylankooo
|
Pridané:
6.4.2009 13:25
Ja netvrdim, ze Mac OS je najlepsi, chapem, ze su ludia, ktori maju ine priority a vyhovuje im nieco ine. Len mi niektore ich tvrdenia nedavaju logiku. Ja osobne by som Mac OS uz nikdy nemenil a to som ho spociatku tiez vobec nemal rad. Z mojho pohladu neexistuje lepsia ergonomia aku pouziva Mac OS.
Ak ti pride Mac OS detsky, co je potom Vista? Ved to je strany gic a navyse to na nic ine nesluzi ale skor to spomaluje cely system, na co OS vobec sluzit nema.
citat cele - http://macblog.sk/novinky/reklamna-kampan-od-microsoftu-atakuje-apple-1747.html
Od: curak
|
Pridané:
5.4.2009 16:40
Marketingové vedenie spoločnosti Microsoft podľa všetkého ešte nepochopilo, že produkty od Apple nie sú pre všetkých (tzn. pre najnižšie sociálne vrstvy potrebujúce počítač). Je celkom možné, že si z obecenstva len robí srandu a snaží sa rozpútavať diskusie – aj to je forma marketingu, ktorá sa tentokrát podarila. Otázka je, či táto forma nie je dlhodobo len zúfalstvom, degradovaním hodnoty, imidžu a úrovne tohto softvérového giganta (aj napriek tomu, že sa vysiela len v USA).
x-rokov som mal win a asi pred rokom som zobral maca. este ani raz som to neolutoval. ms je chaby rovnako ako jeho CEO http://www.youtube.com/watch?v=wvsboPUjrGc
necudujem sa ze to gates popri nom vzdal. ten clovek znici cely ms do 5 rokov. vlastne ani neviem co v zivote dokazal a ako sa ocitol tam kde sa ocitol.
a este aby som tu nebol iba za kritika tak jedina jedna vec ktora je schopna od ms je office. to mal ale pod palcom nastastie jeden schopny clovek. zarobil za to tolko penazi ze teraz leti druhykrat do vesmiru co mu z celeho srdca prajem a verim ze raz sa to podari aj mne
studujem :D prvak na informatike. a maca nemam od bohatych rodicov ak si niekto mysli. trosku brigadujem u nemenovaneho lokalneho isp a semtam kodim flash... macPro ti asi nekupim bo nane love ale sebe chcem kupit korcule lebo uz ide leto :)
Re: citat cele - http://macblog.sk/novinky/reklamna-kampan-od-microsoftu-atakuje-apple-1747.html
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
5.4.2009 18:02
Vidis. Ja som druhak, nemam peniaze na nic, sem tam ma zavolaju na brigadu do jedneho hypermarketu, sem tam zarobim aj inou formou. Chcem si kupit bicykel, budem rad. Na komp seriem.
Tak skoda ze mi nekupis toho maca. Myslel som, ze si nejaky zbohatlik-programator.
nechrlis zrovna optimizmom. ved semtam si skocit vonku nieco zahrat, popripade sadnut, ide leto, trosku zasportovat, hlavne nepit (taham od silvestra) a trosku vytesovat z toho mala
onéself
Od reg.: bill gates poloboh
|
Pridané:
5.4.2009 17:33
mrkvosoft trocha zle zahral, lebo robit nepriamu reklamu pre HP, kt. jeden z najhorsich vyrobcov notebookov v pomere cena vykon, je trocha ubohe. a okrem toho hovori sa tu vela o ramke, kt treba na vistu, ja mam 2GB ramku [800mhz ddr2] a vista ultimate bezi krasne bez jedinej chyby [este 1340MB free...] kto neskusil nech nehovori....
Re: onéself
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
5.4.2009 17:39
Mam Ubuntu 8.10. Pri zapnuti to neberie viac ako 280 MiB RAM a pri 9 taboch vo Firefoxe, zapnutom Skype, Pidgine, prehravaci hudby, torrent klientovi to neberie ani 512 MiB.
Pamatam si, ked som pustil Vistu a hned po spusteni mi brala dobrych 900 MiB. Windows 7 uz berie menej. Myslim ze 600, alebo len 400?
Re: onéself
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
5.4.2009 20:07
Trepem to tu preto, lebo ktosi hovoril, ze 2GiB RAM a Vista ide v pohode. Ano ide, len poukazujem na to, ze sa to da aj s menej RAM a krajsimi omalovankami, ak ich pozadujes.
Re: onéself
Od reg.: x x l l
|
Pridané:
5.4.2009 18:47
Ja mam tiez ubuntu 8.10. 2GB RAM, giga je vyhradeny pre virtualizaciu XP vo vmware a na tom zvysom giga je to teda hodne lenive. 680MB je obsadena ram pri bezne pouzivanych aplikaciach (thunderbird, firefox, pidgin, skype, rtorrent). Takze tieto nove desktopove linuxy tiez nie su ziadna slava. Stare XP bolo na tej istej konfiguracii voci ubuntu luxusny a svizny system...
omg, vsak to nie je jedno ? 4GB RAM (v kvalitnom prevedeni) kupis za 40 eur co nie je suma v porovnani s celym kompom. Co tam po RAM a spotrebe .. keby RAMka stala 200 eur tak nic nepoviem ..
Re: onéself
Od reg.: x x l l
|
Pridané:
5.4.2009 19:55
To je sice pekne a pravdive, ale aky to ma suvis s mojim prispevkom? Ja som tak trochu narazal na to, ze aj ten linux je nenazrany a nic nie je take skvele, ako o tom pisu v casopisoch:)
presne!!!! mas pravdu!!!! kaslime na optimalizaciu, robme OS ktory zere v zaklade 16GB ram zatial co ponuka mensiu funkcionalitu ako jeho menej nenazrany naslednik (win 7)
v apple ta ramka stoji 200€ to je na tom to smutne...cenova politika je nadmieru prehnana....ale zato ten novy mac mini co maju za 19000 je konecne cena ktoru si to zasluzi...pricom za nieco cez 20 tis. mam v podstate mediacenter s macosx 2ghz postacujucou grafikou s 4gb ramky ktoru si kupim a vymenim sam lebo mi to vyrobca dovoluje a 120gb diskom ktory keby som chcel vymenit uz mi bud padne zaruka alebo to dam do servisu, s wifi, ethernetom a DP/DVIport monitor mozem pouzit co chem a klavesnicu s mysou tiez...proste stroj postacujuci na vsetko...
Re: onéself
Od reg.: lubos679679
|
Pridané:
5.4.2009 20:08
No nedavno som asi 2 tyzdne bezal na 1 GiB, pretoze mi odysiel jeden pamatovy modul. A bolo to pekne svizne. Takze neviem. Mozno ak mas zapnuty compiz a podobne.
Co sa tyka mojich skusenosti tak Ubuntu 8.10 je vo vacsine veciach rychlejsie ako XP/Vista jedine snad veci cez wine su nejako notne pomalsie ale ide aj o HW a SW konfiguraciu
a to ze linux po zapnuti alokuje vela ramky je dane jeho spravou pamete ked som este kubuntu 8.04 s kde 3.5 spustal na celerone M 1.3GHz + 256MB ram tak zabralo 250 hned po zapnuti ale slo svizne aj potom co som zapol FF,kopete,amarok,open office... a bolo zabrate 256+20 na swape
ale s tym ze nic neni dokonale 100% suhlasim
Re: onéself
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
5.4.2009 21:06
tak ty to mas v hlave poriadne pomotane, alebo vyrobcovia teba su jedni z najhorsich. HP su nahodou velmi vydarene masivne a kvalitne prevedene notebooky. Ja dlhe roky pouzivam jedine HP, bo len tie ma presvedcili a to som skusal aj ibm, toshibu, acer, asus, ale HP mi vzdy sadlo tak ako malo. Ci uz po ergonomickej, alebo vykonovej, ci hardwerovej stranke. A do dnes faxam na HP, a tak isto jak Linux tak Windows mi na tom facha bez problemov. A skusal som aj mac, ale tie ma uplne sklamali, to su kompy pre amikov, bo to cele vyzera jak pre blbcov. HP forever, A napises co xces, viem ze pravdu nebudes mat, bo si HP ani z vlaku nevidel.
NOTEBOOK ZA 600 DOLAROV
Od: rado3105
|
Pridané:
5.4.2009 23:38
Kupim si notebook v hodnote 600 dolarov, za tu cenu najkvalitnejsie Fujitsu-Siemens bez OS a nainstalujem si tam Gentoo, a pre tych debilnejsich ubuntu. Pricom obidve tieto kategorie cenovo, kvalitou a bezpecnostou vitazia nad zvyskom. Hura na debilnost a hura na Microsoft.
Re: NOTEBOOK ZA 600 DOLAROV
Od reg.: Rivale
|
Pridané:
6.4.2009 4:57
no hlavne ze ty si najmudrejsi na svete, ked ostatny su debilni ako sa tak vyjadrujes. Uz len tym si sa vyfarbil, ze co sa shitt si si vybral za notebook. V tej cene dostanes aj lepsie ako FS.
Life without walls...
Od: iBej
|
Pridané:
6.4.2009 8:29
Mne sa najviac paci na tej reklame ta hlaska: "Life without walls" :D No neviem, Firewall, antivir, licencne podmienky... Toto vsetko a ine chovanie windows dohromady mi sposobovalo dostatocne velku stenu, aby som nepouzival windows na realnu pracu. Dik, ale windows fakt len sekundarne do virtualboxu na veci, co nie su podporovane v linuxe :)
MacBook Pro 17" je sice trochu drahsi, ale ma len 2,99 kg a vydrz baterie 8 hodin.
Multi-Touch trackpad zo skla.
Core2duo 2,66 alebo 2,93 GHz
Volitelne 4 alebo 8 GB RAM.
Grafický akcelerátor NVIDIA GeForce 9600M GT s 512MB GDDR3 pamäte.
17“ display s rozlíšením 1920x1200 bodov s LED podsvietenim.
V materialoch a vyhotoveni nema konkurenciu.
Mozete si tam nainstalovat aj VISTU uplne nativne ako na hociaky iny notebook.
http://www.mzone.sk/katalog/
macbook-pro/produkt/macbook-pro-17-2-66ghz-new/
Re: 8 hodin
Od: lolo papeky
|
Pridané:
6.4.2009 12:09
dobre, a teraz ako nič vysolím 80 000 za notebook od Apple, sa trocha zamysli, pri tomto výkone kúpim Asus za 35 tisíc, možno aj menej, akurát, že nebudem mať taký pekný "obal" a baterka mi vydrží 6 hodín.... MacBook je iba pre horných 10tisíc.
Re: 8 hodin
Od: mylankooo
|
Pridané:
6.4.2009 12:33
Ukaz mi prosim 17 palcovy notebook s rovnakymi alebo este lepsimi parametrami za polovicnu cenu. Na MBP 17" nie je zaujimave len telo a vydrz baterie, ale aj ine featury ako napr. velky multitouch trackpad, pohybove a svetelne senzory, podsvietena klavesnica, magneticky konektor napajania chraniaci pred padom notebooku ked niekto zakopne o kabel, offline indikator stavu baterie atd.
Nezabudaj, ze pamate, ktore sa pouzivaju su DDR3 a pri sucasnych cenach 8GB modulov resp. 2x4GB kitov, ktore tento MBP podporuje, tak za tu cenu by som si kupil napr. HP, ktore si v prechadzajucej reklame kupila "Lauren" a este by mi ostalo na doplnky :D A nie, Apple nie je jediny kto ma take prehnane ceny, ale ma ich napr. aj Kingston, ktory ich vyraba. V sucasnosti su ceny tychto modulov jednoducho vysoke u kazdeho vyrobcu.
Prechadzajuca reklama
Od: mylankooo
|
Pridané:
6.4.2009 12:46
Ja len na margo predchadzajucej reklamy od Microsoftu. Vela ludi odtialto pise, ako Apple oblbuje svojimi reklamami ludi, no nikto z vas si nevsimol, ze v reklame s Lauren od MS prechadzaju okolo Apple Store dvaja ludia v momente, ked Lauren vchadza aj vychadza z tohto obchodu. To znaci, ze sa tam asi prilis neohriala a hned pri vchode sa na opatku otocila:) Dostatocne ohodnotit a vyskusat aspon jeden Mac nemala sancu a teda doveryhodnost tejto reklamy sa vyrazne straca. Sice je mi to uplne fuk, to len tak pre zaujimavost, aby ste si nemysleli, ze len Apple robi z ludi blbcov. Ten to dokaze aspon s humorom:D
S win mam zle skusenosti su to sroti ale co uz Mac som este nazivo nevidel :D .ludi dajte si LINUX ,o vlastne aj mac ma unixove jadro :D ale neni zadara ,Nech zije LINUX
ďalší jebnutý linuxák, nechaj si ten svoj linux aj tie trápne aplikácie, ktoré pod ním bežia, nechápem ako si to vôbec niekto môže nainštalovať do počítača, však tam nič nejde, jeden VLC player, dve trápne kompatibilné hry, a inak všetko treba riešiť cez modulátor windowsáckych aplikácií. to si rovno môžem nechať win.
Preco si ten tipek v reklame kupuje notebook v predajni. Ved uz tam je debilita amikov. Sak objednam cez internetovy obchod resp. kazda predajna PC ma uz stranku kde sa da kupit a pride vam domov. Alebo to mohol objednat z eBay-u kde by dostal ten book novy este lacnejsie...to je trubka...cela reklama je divna...hlavne ten slogan na konci