| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
zaujimave cisla
Od: roflmao
|
Pridané:
16.3.2009 12:26
jediny dovod preco desktop ano a latop nie su hry, inu vaciu vyhodu ani nevidim
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od reg.: roob_
|
Pridané:
16.3.2009 12:33
1. jediny dovod preco notebook ano, je ze ho treba nosit. Ak ho nosit netreba, notebook ma viac nevyhod ako vyhod.
2. co je to predanych desktopov? To su aj tie pocitace, co si ludia kupia komponenty a doma poskladaju? Myslim ze nie, takze je toto tvrdenie zavadzajuce.
3. nepiste v kratkom case za sebou viac prispevkov, lebo aj ked su k teme vaz zabanuju za spamovanie diskusie.
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: $amo
|
Pridané:
16.3.2009 17:50
Máš pravdu, ale prenositeľnosť PC je veľmi veľká výhoda, aj keď len vrámci domu, nemusíš sedieť pri PC stále na rovnakom mieste, zájdeš na záhradu a pod.
Ďalšia výhoda je v spotrebe, ktorá je u notebooku oveľa nižšia (aj keď na úkor výkonu, ktorý aj tak nie je na zlej úrovni). Ak máš PC zapnutý celý deň takmer každý deň(takých ľudí je veľa, aj keď nesedia pri ňom aktívne, ale ICQ zapnuté musí byť:-)), na účte za elektrinu to pocítiš.
Ďalšia vec je, že notebook je v porovnaní zo stolovým PC oveľa tichší.
Keď k tomu prirátaš fakt, že za schopný notebook dáš cca 300€ (15 OOOsk), je to ideálne rieŠenie napr. pre šrudentov
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od reg.: Kufor
|
Pridané:
16.3.2009 18:58
mas tam ponekud zvlastny kurz :)
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: waveeeee
|
Pridané:
16.3.2009 19:15
moj pomer pouzivatelnosti Pc / NB = 40/60
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: ___
|
Pridané:
17.3.2009 1:43
Moj 75/25
ked nemusim tak ho nezapinam
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: h4t3ck
|
Pridané:
16.3.2009 21:26
Asi si chcel napisat 500€, ale aj tak ja pokladam notebook za kvalitny s istymi obmedzeniami (LCD, klavesnica, pamat, a hlavne bateria) az v cene okolo 20000 Sk. Kazdopadne bral by som kvalitnu bateriu a dost velku pamat pre ramdisk, a aspon 1440x900 LCD - kde sa ceny pri kvalite vysplhaju aj do 35000 Sk (1150€). Ale aj tak mi je zatial zbytocny, kedze necestujem casto.
Kazdopadne mam zlozeny desktop tichsi ako vacsina lacnych (pardon schopnych :) notebookov. Pri idle mam spotrebu 80-90W (ak sa vypnu vsetky tri disky). Samozrejme tiez sa nepocital do predanych desktopov na Slovensku za rok 2008 (skladany v juli). A poznam vela ludi v okoli, ktori si bud skladali, alebo som im s tym pomahal. Tie statistiky su platne maximalne pre zdieracsky "lacne" Tesco PC, Metro PC a firemne pocitace.
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od reg.: roob_
|
Pridané:
16.3.2009 21:41
z casti mas pravdu. Napr. moj notebook zerie v klude 20w (bez monitora) a desktop 95W. Pri 10 hod denne, to mas 6kWh vs. 29kWh, alebo cca 30sk vs. 145sk mesacne. Ale na booku sa nedaju hrat hry, book nema rychly disk, book neviem doma opravit ked sa nieco pokazi, su don len male/pomale/drahe disky. Book ked ide na 100% vykon je HLUCNEJSI ako moj desktop a pomalsi. Ked sa ti pokazi book po zaruke, mozes ho zahodit, desktop vymenis pokazenu cast a ide sa dalej.
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: loler
|
Pridané:
16.3.2009 12:34
A co tak vysoky vykon za lacny peniaz? Vykonne noetebooky su niekolkonasobne drahsie ako vykonne PC.
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: jaehdfbnxcjcg
|
Pridané:
16.3.2009 12:45
dneska sa da kupit vykonny notebook za normalne peniaze, a to nemyslim tie sede plastove krabice s integrovanymi grafikami
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
16.3.2009 12:49
Podla tohoto prispevku sudim, ze Tebe by stacil netbook s postou a internetom :-) Skutocne nepotrebujes desktop ;-)
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: fgafggamfg
|
Pridané:
16.3.2009 14:30
nie, .....moj notebook zvladne viac ako vacsina vasich dektopov xD
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: .lubos679679
|
Pridané:
16.3.2009 15:06
No tak to by som chcel vidiet........
A xD je hrozny smajlik. Nikdy som nevedel, ako taky xD vyzera. Ale viem, ze to pouzivala jedna 14 rocna emacka......videl som to. Fuj.
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: roflmao
|
Pridané:
16.3.2009 15:14
tak 8500 bodov v 3D mark 2006 urcite nie je na zahodenie a podla tvojho prispevku ty si asi jeden z tych emakov
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: .lubos679679
|
Pridané:
16.3.2009 15:16
Moj mily. Toto zboznujem. Proste podla par viet sudim cloveka vsak? Ze ja som emak. No zbohom.
A chvalit sa tu nemusis. Nejake 3D testy? To som nikdy nerobil. Pocitac pouzivam na ine veci.
A stejne, 3D mark pre Linux neexistuje.
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: roflmao
|
Pridané:
16.3.2009 17:36
pre mna zase neexistuje linux
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: .lubos679679
|
Pridané:
16.3.2009 18:26
A mna to zas vobec netrapi.
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od reg.: roob_
|
Pridané:
16.3.2009 21:43
book co ma 8500b v 3dmarku stoji tolko, ze si za tu cenu kupim desktop co ma tolko isto bodov, a este 2-3 dalsie generacie grafik. To mam vykon na 4-6 rokov. Ty to za 2 roky mozes zahodit.
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: roflao
|
Pridané:
16.3.2009 22:19
a huci jak lietadlo,zere jako svina,a nemozes si ho polozit na kolienka a vyvalit sa pri tom na kozenny gauc, radsej sa budes pri nom hrbit, a ked pocujem o tych 4 az 6 rokov tak sa smejem tak az mi slzy tecu, jediny vas argument je cena nic ine si neviete najst
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: h4t3ck
|
Pridané:
17.3.2009 8:19
LIETADLO? Desktop PC huci vacsinou iba tomu, kto sa tomu nerozumie. Ja mam v PC 600g pasivak na procaku. Na grafike pasivak od Accelera a dva 12cm 800 otackove vetraky noctua. Zdroj bequiet, ktory nie je pocut pokym sa nevypnu vsetky tri disky v PC. V idle mi zerie 80-90W ked sa vypnu aj vsetky tri disky.
HRBIT? Urcite je zdravsie sediet oprety o operadlo na stolicke, ako vyvaleny na tvojom kozenom gauci :) Kto sa naucil od malicka spravne sediet, tak ten nema problem.
4-6 rokov a SMIECH? Moj predchadzajuci PC, spotreba este nizsia 72W v IDLE, a s dvomi vymenami priemernych pouzivanych grafik (900-3000Sk), dokupenim 512 MB RAM a jedneho 250GB disku mi vydrzal 5 rokov a teraz uz sluzi doma rodicom necely rok.
Prajem ti, aby ti tiekli dalej slzy z toho tvojho smiechu, kedze realita je uplne ina :) Notebook ma svoje velke vyhody v prenositelnosti, ale vyvalovanie v "kozenom" gauci... toto je nasmiech :)
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: roflmao
|
Pridané:
18.3.2009 16:11
:D
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od reg.: roob_
|
Pridané:
17.3.2009 9:55
no tak napr. jeden moj kamarat ma 17" dell s 8600gt. Dal za to nejakych 750 libier, ked bola libra este 45-50 korun. V klude zerie 27-40W v zavislosti od jasu monitora (ale aj s monitorom, takze nepliest si to s desktopom bez monitora). V zatazi zerie do 80W. Na kolenach ho samozrejme mat nemoze, lebo to by sa mu uvarili. Popravde musel dokupit chladiacu podlozku, lebo vsetci vieme, aku kvalitnu pajku tam dali a ze kolko % tych grafik sa pokazi. No a pri plnom vykone (chladi len 80W) to huci 3x tak ako moj desktop. Navyse pred 2 rokmi bola 8600gt este stredna trieda, dnes je to tazky lowend, na ktorom uz nejde hrat nic. Takze ten book bude ochvilu nepouzitelny na hry (co bol jeho primarny ucel). Keby mal desktop, za 120-130€ dokupi ati4850 a ide sa dalsie 2 roky dalej, potom dokupi nieco dalsie a ide sa dalej. Ale ty pointu nepochopis, bo o tom prd vies a ide ti len o to, ze sedis 2 hodiny na gauci, potom ti dojde baterka a aj tak ides sediet za stol.
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: dnes má meniny Boleslav
|
Pridané:
16.3.2009 22:32
Nevadi mozno aj ty raz zazijes take ze kupit si nieco sam zo svojich a nie z tatkovej penazenky
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: milan.ko
|
Pridané:
16.3.2009 17:25
Chcem vidiet, ako si do notebooku strcis napriklad spickovu audio kartu. Su aj notebookove PC Card verzie, al enikdy sa vykonom nevyrovnaju PCckovym. A niektore starsie (napriklad SW1000XG, ma 10 rokov, ale v nicom nezaostava) su len pre PC.
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od: jazzy
|
Pridané:
16.3.2009 18:22
Presne to mam na mysli - zvukove karty s multiple I/O (hdd nahravanie), graficke karty na hardverove spracovanie videa, karty na prijem satelitneho signalu a vselico ostatne, toto vsetko sa lepsie robi cez PCI na velkom stroji ako na notebooku cez USB. A to nehovorim o pracovnych staniciach s dvoma alebo troma monitormi (plocha 3x1920 bodov :), o tom mozu notebooky len snivat pretoze nemaju viac grafickych vystupov. Klavesnicu tiez nekomentujem, jedinu dobru som mal na IBM notebooku, na PC mam klavesnicu podla lubovole (vyhovuje mi Microsoft Natural 4000). U mna jednoznacne velke PC.
|
| |
Re: zaujimave cisla
Od reg.: roob_
|
Pridané:
16.3.2009 21:45
bezny notebook dnes ma monitor, vystup na monitor a hdmi = 3 monitory.
|
| |
blbost
Od: PALO9
|
Pridané:
16.3.2009 12:32
A co takto praca, grafika, vypoctove programy? Myslim ze je to zavadzajuca informacia, kedze kopec ludi co si dnes kupiju PC si ho skladaju sami, alebo rovno v obchodoch. No oficialne mu predaju len komponenty... a nie priamo desktop PC.
|
| |
PC/NTBK
Od: Micho69
|
Pridané:
16.3.2009 12:36
To je preto tak lebo Notebook si doma nesklada nikto:o)
|
| |
rozlisenie
Od: Sober
|
Pridané:
16.3.2009 12:36
Mna napriklad stve stale nizke rozlisenie notebookov. Teda myslim notebooky v studenskej cenovej relacii :D Ten standard 1280x800 sa drzi nejak dlho. Zatial co kapacita HDD, VGA, CPU atd ide dopredu, tam to trochu mrzne a pritom neviem kde je chyba, ked vyroba a cena LCD panelov je ovela lacnejsia ako v minulosti. Ved dnes uz nie je problem kupit nove LCD za 100 eur !!
|
| |
Re: rozlisenie
Od: adas
|
Pridané:
16.3.2009 13:23
mozno to problem nie je ale co ti to da ? ... aj hodinky sa daju kupit za 3 eura na trhu .. lenze aka je kvalita ?
|
| |
Re: rozlisenie
Od: lucasss
|
Pridané:
16.3.2009 14:16
tak standard je uz teraz trosku vyssi a to 1440x900 a este neviem naco potrebujes na 15,4" obrazovku full hd rozlisenie...
|
| |
Re: rozlisenie
Od: uname -a
|
Pridané:
16.3.2009 20:51
pretoze ho trh nuti ku kupe full hd plazmy, prehravaca a BR/HD-DVD diskov, ved ta DVD kvalita je hrozna a nikomu stacit nemoze :) (a nevrav ze na pehliadanie webu nestaci 1440x900)
|
| |
statsitika
Od: D3VIANT
|
Pridané:
16.3.2009 13:05
Statistika nasej predajne.
Tento rok sa predali 2 Notebooky a 3 PC-cka... :|
|
| |
Re: statsitika
Od: dadasasdasd
|
Pridané:
16.3.2009 13:24
nezavidim ti tu vyplatu potom .. :/
|
| |
Re: statsitika
Od: D3VIANT
|
Pridané:
16.3.2009 15:40
Mne to hovor. +Este aj sef nas oje**va.
Hladam pracu pre servisneho technika,opravujem PC aj MT. :D
|
| |
Re: statsitika
Od: gdhaha
|
Pridané:
16.3.2009 14:00
kedy vyhlasujete upadok firmy? na prveho aprila?
|
| |
Re: statsitika
Od: D3VIANT
|
Pridané:
16.3.2009 15:41
Ked chces ti vyhlasim aj teraz. :D
|
| |
Re: statsitika
Od: nasakja
|
Pridané:
16.3.2009 14:11
no to ste natom dobre mi tento rok sme predali len 1 PC este ze to neni hlavny zdroj prijmov. :)
|
| |
Re: statsitika
Od: dadaasd
|
Pridané:
16.3.2009 14:42
ze predaj vo firme za rok 2008:
1 PC
3 notebooku
35 bicyklov
54000 rozkov
3x olej do motora ..
... cize asi takto funguje ta firma ? :)
|
| |
:) preco nie displaye
Od: Tomas;)
|
Pridané:
16.3.2009 14:20
Ja by som povedal, ze skor baterky stagnuju, aj ked sa hybu, nehybu sa dostatocne zaroven ku vsetkym komponentom. Viac pixelov viac spotreby, silnejsi zdroj, silnejsia baterka.. vyssia hlucnost, tepelnost atd..
|
| |
Re: :) preco nie displaye
Od: dads
|
Pridané:
16.3.2009 14:42
podla mna stagnuju kurzove rozdiely ;)
|
| |
Re: :) preco nie displaye
Od reg.: 1000Sk
|
Pridané:
16.3.2009 15:48
co ti brani poprepajat drotmi citrony dokopy? :D
ale veru baterie uz nie vzdy stacia
|
| |
ved to je jasne
Od: luke peterson
|
Pridané:
16.3.2009 14:47
notebook sa neda pokupit po komponentoch a poskladat doma na kolene....
|
| |
Re: ved to je jasne
Od: nigga
|
Pridané:
16.3.2009 15:34
da
|
| |
Re: ved to je jasne
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
17.3.2009 14:22
Hej ... cele to potom zabalis do skatule od pizze ;-)
Ci?
|
| |
hmmmmmm
Od: peterba
|
Pridané:
16.3.2009 15:34
akoze ja stolovy deskom som v zivote nemal stale len noteboooky mam a ke dmam notebokk za 150 litrov a hrajem na nom najnovsie hry kde chcem kedykolvek tak enmam problema. akoze pri mojom style zivota preferujem notebooky lahke rychle namakane hardverovo kompatibilne hoc to stoji co to stoji ale pouzitok je na nezaplatenie . to vsetkoc o pise ze deskopy su najlepsie mozem oponovat vsetko ma svoje + a - Ja osobne zastava, notebooky v tej cenovej gateboriii ktore nejdu pod sto litorv .
|
| |
Re: hmmmmmm
Od: jano*st
|
Pridané:
16.3.2009 15:44
Ked chces mat na notebooku dobry display taq aj tych 3300€ Ti nepomoze.Od dôb starych IBM som poriadny display v notebookoch este nestretol.
|
| |
Re: hmmmmmm
Od: nigga
|
Pridané:
16.3.2009 17:39
ani ja nestretavam dobre displaye
|
| |
Re: hmmmmmm
Od: asdasdasd
|
Pridané:
16.3.2009 18:42
no, teda ja som este nevidel notebook za 100 000 eur :D
|
| |
Re: hmmmmmm
Od: iiiiiiiiiiiii
|
Pridané:
16.3.2009 19:42
Chalan bud mas rozsypanu synchonizaciu klavesnice alebo rychlejsie pises jak Tvoj notebook za 100+ litrov stiha registrovat ;D
|
| |
Re: hmmmmmm
Od: Tomas;)
|
Pridané:
16.3.2009 20:26
Sikovny, na jednom sklade vidim sucasne najdrahsi notas za 3K
hp 8730w X9100 -ten ma vsetko, to ze si si ho kupil za 5K eur je len tvoja sprostost ze sa tym chvalis.
Tesim sa ked ti skonci zaruka a budes cvakat v servise za opravy.
|
| |
Re: hmmmmmm
Od: niktos
|
Pridané:
16.3.2009 21:20
ja zase preferujem MTelefon za 3mil. a varim si na nom kavu. To je jedno ze o dalsi piatok bude stat uz len 1mil. hlavne ze ho mam uz tento piatok
|
| |
Re: hmmmmmm
Od: dlb
|
Pridané:
17.3.2009 1:47
Peterba ty by si sa mal volat Peterds
|
| |
notebook za 100litrov
Od: JOPO381
|
Pridané:
16.3.2009 20:06
Tebe inak prca
|
| |
kazovost
Od: niktos
|
Pridané:
16.3.2009 21:24
no hodila by sa este jedna statistika a to: Kolko percent NB a PC bolo vyreklamovanych iba v zarucnej dobe...
|
| |
Stavba z komponentov.
Od: MuadDib
|
Pridané:
17.3.2009 7:37
Otázkou zostáva, koľko ľudí si skladá počítače z komponentov...
|
| |
Re: Stavba z komponentov.
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
17.3.2009 14:28
Statistika je pomerne nepresna. Zaujimavejsie by bolo porovnavat pocet predanych NTB vs pocet predanych desktopovych procesorov. Myslim, ze sa tie cisla daju zohnat.
Zvysenie predajnosti NTB ma na svedomi masivna marketingova kampan operatorov (chod so svojim internetom aj do pekla ;-)) a samozrejme stlacene ceny Netbookov (ktore sa tiez povazuju za notebooky). Notebook rovnako vyhovuje vacsej skupine uzivatelov, nie len vdaka svojej prenositelnosti. Bezny uzivatel nema nadpriemerne naroky na vykon :-)
|
| |
ceresnicka....
Od: Ibaneeez
|
Pridané:
17.3.2009 16:25
Zabavne ako vsetkci prispievajuci sa snazite byt objektivny.:) Ja len to zaklincujem tym, ze mne sa paci robit na PC aj NB naraz....
|
| |
nototo
Od reg.: JANciJ
|
Pridané:
17.3.2009 17:28
Notebook je skvela vecicka na cesty, ved na to bol aj stvoreny. Na primarne pouzivanie sa ale moc nehodi. Ma maly displey, klavesy su prilis pri sebe a pod. Skratka ak chcem pohodlne pouzivat notebook, aj tak k nemu potrebujem pripojit dalsi monitor, mys, klavesnicu...
Tak neviem naco sa tu hadate co je lepsie, ked niekomu vyhovuje krcit sa pri malom displeyi a kazde dva roky mu nie je luto penazi na novy stroj, naco mu to vyvracat.
|